
neprihlásený
|
Štvrtok, 5. marca 2026, dnes má meniny Fridrich |
|
|
ARM priznala neúspech Windows RT a omyly Microsoftu, verí v lepšie verzie
DSL.sk, 1.3.2013
|
|
CEO spoločnosti ARM vyvíjajúcej a licencujúcej platformu ARM Warren East tento týždeň v rozhovore pre agentúru IDG diplomaticky priznal neúspech Windows RT, portu Windows na platformu ARM.
East nepriamo zodpovednosť preniesol najmä na Microsoft, keď hovoril o jeho omyloch a ich náprave. Tieto omyly ale nešpecifikuje.
East si ale myslí, že Microsoft sa zo svojich omylov poučí a ponúkne vylepšené verzie, až pokiaľ nebudú spĺňať potreby zákazníkov. Podobne ako v minulosti vydal po neúspešných verziách Windows Me a Vista mimoriadne úspešné Windows XP a 7.
East tiež naznačil, že v budúcnosti by sa mohla objaviť aj 64-bitová verzia Windows RT. Explicitne to ale nepotvrdil a nenaznačil ani prípadný termín, navyše 64-bitové ARMv8 čipy zatiaľ na trhu ešte nie sú.
Portovanie Windows na platformu ARM ako také odborná komunita ocenila ako mimoriadne pozitívny krok Microsoftu, realizácia v podobe Windows RT má ale mnohé chyby a kritizovali ju aj viacerí výrobcovia PC. Podpora zo strany výrobcov je vo výsledku slabá a podľa dostupných informácií sú slabé aj predaje.
Microsoft na Windows RT žiadnym spôsobom nezabezpečuje možnosť spúšťať x86 aplikácie napísané pre doterajšie verzie Windows a dokonca ani tvorcom softvéru nedovoľuje svoje aplikácie prekompilovať pre ARM, keď zatiaľ v klasickom desktopovom prostredí môžu byť na Windows RT oficiálne používané len aplikácie Microsoftu.
Spoločnosť napriek tomu Windows RT a produkty s nimi propaguje ako Windows zariadenia a jasne užívateľov neupozorňuje na rozdiely a obmedzenie funkčnosti. Bežní spotrebitelia tak tento rozdiel nevnímajú a nezanedbateľná časť kupujúcich zariadenia s Windows RT končí podľa dostupných informácií ako nespokojní zákazníci, ktorí chcú zariadenie vrátiť.
Kvalitných aplikácií pre nové rozhranie Windows, tzv. Modern UI, je zatiaľ v porovnaní s dvomi hlavnými platformami tabletov málo a oveľa nižší je aj ich celkový počet.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
.......
Od: ľuboš
|
Pridané:
1.3.2013 12:21
Verime....:)
|
| |
Re: .......
Od: KUK0
|
Pridané:
1.3.2013 12:42
Držíme palce Mrkvosoftu
Ta ne Výchdnáre
|
| |
hmmmm
Od: iOvcaa
|
Pridané:
1.3.2013 13:33
To sa dalo cakat...uvidime co bude ten Win Blue alebo Win9.
|
| |
Re: hmmmm
Od reg.: Milosx
|
Pridané:
1.3.2013 14:02
Nemyslím si že "ustúpia". Lebo všade aj v reklamách pretláčajú že idú správnou cestou...
|
| |
WinRT
Od: Kent
|
Pridané:
1.3.2013 16:55
Win RT je sam o sebe fatal error. Uplne by stacilo, ak by MS vyvijal len jedinu verziu Win 8 Pro x64 a ziadne 32 bitove ani RT hovadiny. A kto nechce, dozil by s Win 7 na 32bit. Robit HW na ktorom bezi 32bit OS v dnesnej dobe je navratom do hrobu.
|
| |
Re: WinRT
Od: intel ...
|
Pridané:
1.3.2013 17:57
Hej, suhlasim s tebou... Skus to ale dať vedieť aj monopolu (pardon, spoločnoti) Intel, ktora svoj atom procesor na trhu poskytuje len vo verzii 32 bit (vsetky atam PC a atom netbooky maju aktualne zakladnu dosku, ktora blokuje 64 bitove fungovanie, kvoli drahsej licencii, ktoru si intel vymyslel, ked odhadol, ze core sa mu zle predava na ukor atom procesorov...).
|
| |
Re: WinRT
Od: intel ...
|
Pridané:
1.3.2013 17:59
PS: ale nestazujem sa. Aspon sa zmensuje percento HW, na ktorom sa daju pustat tie virusy (windowsy).
|
| |
Re: WinRT
Od: mnamkar
|
Pridané:
1.3.2013 19:35
ty sam si virus
|
| |
Re: WinRT
Od: ja.
|
Pridané:
2.3.2013 17:45
Co sa tu clovek nedozvie...
Intel neblokuje 64-bit OS na atomoch. Sam jeden mam ako media player (Atom N330 + Nvidia ION), bezi na nom 64-bit OS uplne bez problemov.
Chipset, ktory Intel dodava k atomom, ma limit, ze dokaze adresovat max 2 GB RAM. To ale neznamena, ze je blokovany 64-bit rezim, iba to, ze dokaze vyuzit max 2 GB RAM.
Ked sa ti to nepaci, chces Atom a viac ako 2 GB RAM, kup si nejaky, ktory nema chipset od Intelu. Napr. dosku s vyssie spomenutou Nvidiou.
|
| |
Re: WinRT
Od reg.: t€rist
|
Pridané:
2.3.2013 0:58
Mňa by skôr zaujímalo, prečo je v x86 jadre "poistka", ktorá obmedzuje veľkosť použiteľnej RAM keď je v ňom implementované PAE.
Ešteže sa to dá odstrániť http://dopice.sk/5ej
|
| |
Re: WinRT
Od reg.: roob_
|
Pridané:
3.3.2013 9:24
joo, a kto by potom kupoval vsetky tie celerony, pentia, core i357 a dalsie, keby si si kupil lacny Atom?
|
| |
WIN ME bola neupešná verzia?
Od: sadsad
|
Pridané:
1.3.2013 18:53
Mne sa veľmi páčila a práve naopak bola vynikajúce.
Samozrejme na nové železo bolo lepšie XP, ale na staršie stroje jednoznačne ME.
čiže ME, XP a 7 boli a sú vydarené WIN.
Ono windows by to chcelo celkovo prekopať na novo a využívať dnešné mdoerné HW technologie a nie kodiť na starom jadre
|
| |
Re: WIN ME bola neupešná verzia?
Od: mnamkar
|
Pridané:
1.3.2013 19:38
nejde o stare zelezo ale oto ze nikto neoptimalizuje. to je problem. radsej vydat niekolko verzii za rok jak jednu a poriadne optimalizovanu. ale na kok sa trapit s optimalizaciou radsej donutit uzivatela migrovat na vykonnejsi stroj.No co uz taka je doba.
|
| |
Re: WIN ME bola neupešná verzia?
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
1.3.2013 21:03
WinME je vydareny Win? Mal si tazky uraz hlavy? Vtedy ked to bola novinka som skusil, dva dni mi bohato stacili. Okamzite som presiel spat na Win 98 SE.
|
| |
Re: WIN ME bola neupešná verzia?
Od: idijfaoijoifjaoij
|
Pridané:
2.3.2013 23:14
ja som bol za ME neuveritelne vdacny, 98 mi padala neustale.
|
| |
Re: WIN ME bola neupešná verzia?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
3.3.2013 9:28
ME nemala ziadny vazny funkcny ani iny nedostatok, problemy okolo neho boli v chybe pri vypinani, a vo fakte, ze zacala era 7200rpm diskov. V tejto kombinacii casto dochadzalo k nekorektnemu vypinaniu systemu a nasledne to zobrazovalo pri starte chyby, alebo aj nenabehol system. Dalsi fakt neuspechu ME bolo, ze zaroven vysla firemna (akoze urcena do firiem) 2000ka. Na nej ale zas nesli dobre hry, tak prislo XP.. a odtial to uz poznate :)
|
| |
bhijbgpfvv@gmail.com
Od: ???
|
Pridané:
8.3.2013 1:08
Hello! I could have sworn I've been to this blog before but after reading through some of the post I realized it's new to me. Anyways, I'm definitely glad I found it and I'll be book-marking and checking back frequently! [url=http://??????.seesaa.net/]???[/url] <a href="http://??????.seesaa.net/" title="???">???</a>
|
| |
Omyly Microsoftu
Od: KUK0
|
Pridané:
2.3.2013 11:11
Celí Windows je omyly Microsoftu
Toľko dier ako je v ich produktoch nemá ani ementál
|
| |
Not Windows Anymore ...
Od: MvD
|
Pridané:
2.3.2013 20:12
Windows bol a je jednym z najlepsich OS, ake tu keby boli.
Suhlasim s hejtermi, ze je tu 1000+1 dovodov, preco tvrdit opak, lebo je deravy, lebo je bla-bla-bla ... vecna skoda, ze v Microsofte dostali do ruk dalsie smerovanie Windows nespravni ludia (alebo nespravne pohlavie ...) a to je alfa a omega vsetkych problemov s Windows 8, lebo to uz nie je Windows a pri jeho vyvoji uz stoja uplne ine osoby.
Od roku 2001 som spokojny s XP, od roku 2009 s W7 a budem cakat, ci sa Microsoft spamata, Windows 8 je ale katastrofalny omyl.
Snad po case pridu s OS, s ktorym sa bude dat pouzit tablet aj na pracu, tablet s iOS/Androidom/W8 ma zatial nepresvedcili, ze su toho na 100% schopne.
|
| |
Re: Not Windows Anymore ...
Od reg.: roob_
|
Pridané:
3.3.2013 9:35
w8 nieje omyl koli samotnemu w8, ale koli konceptu, zmenam v pouzivani (metro nieje windows, zmysel windows je mat na obrazovke viac okien naraz, co metro rusi) a natlaku zo strany MS na uzivatelov. W8 je zbytocny produkt a krok velda, lebo dalsi nutne musi byt navrat k desktopu.
|
| |
Re: Not Windows Anymore ...
Od: poldinko
|
Pridané:
4.3.2013 9:21
k tomu naj OS, zalezi od toho podla coho donotis
taky UNIX (nie linux) bol o dost premakanejsi
rovnako OS X bol graficky tiez o dost premekanejsi
linux (najma na serveroch) je omnoho lepsie konfigurovatelny
BSD je oveľ bezpečnejšie
atď.
k univerzalnemu OS na tablet - cekni si ubuntu for android, ked mas telefon v ruke mas optimalizovane dotykove ovladanie androidu ked ho pripnes do docku a k montoru mas plohodnote desktopove prostredie ubuntu
mozno ja win by mal ist touto cestou, windows phone + desktop windows
|
| |
jefmox@gmail.com
Od: ??? ???
|
Pridané:
7.3.2013 14:04
Hmm it looks like your website ate my first comment (it was super long) so I guess I'll just sum it up what I had written and say, I'm thoroughly enjoying your blog. I too am an aspiring blog blogger but I'm still new to the whole thing. Do you have any tips and hints for novice blog writers? I'd certainly appreciate it. [url=http://???japan.seesaa.net/]??? ???[/url] <a href="http://???japan.seesaa.net/" title="??? ???">??? ???</a>
|
Pridať komentár
|
|
|
|