| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
slabota
Od: old
|
Pridané:
6.3.2013 8:09
čakal som už vyššiu účinnosť, aspoň cez 100Lm/W, 80 majú klasické úsporné žiarivky. Ale ak sa cenovo vyrovnajú žiarivkám, tak je to bomba
|
| |
Re: slabota
Od: hehehe
|
Pridané:
6.3.2013 9:13
1. ukaz mi prosim aspon jednu klasicku uspronu ziarivku, ktora ma 80lm/W... pri tychto ziarivkach stupa ucinnost s velkostou/prikonom, ale aj tie najsilnejsie sa pohybuju okolo 60lm/W
2. pri LEDkach sa to ma tak, ze ucinnost klesa s velkostou prudu, ktory cez LED prechadza (tj. cim intenzivnejsie LED svieti, tym ma nizsiu ucinnost)... takze ked osadis nejake LEDky do ziarovky, tak mas 2 moznosti - bud tie LEDky budes prevadzkovat pri max. dovolenom prude (a vycucnes z nich posledny lumen, ktory dokazu podat) alebo budes tie LEDky prevadzkovat napr. pri polovicnom prude, budes sa papierovo chvalit aku mas vysoku ucinnost, ale pritom ta LED ziarovka bude svietit slabsie, aj ked bude rovnako draha ako vyssie uvedena varianta
|
| |
zuujzjthth
Od: sadfsdfdsgfsdf
|
Pridané:
6.3.2013 8:10
Jaffa, cree!
|
| |
Re: zuujzjthth
Od: kub
|
Pridané:
6.3.2013 8:21
diky za tento rofl na rano :) made my day
|
| |
Re: zuujzjthth
Od: brano2
|
Pridané:
6.3.2013 8:27
kel shak!
aj v nasom obchode dostat kupit jaffa cakes..
|
| |
Re: zuujzjthth
Od: RIKK
|
Pridané:
6.3.2013 17:43
aby to neboli cinske jaffa fakes :-)
|
| |
Re: zuujzjthth
Od: XMen
|
Pridané:
6.3.2013 9:28
tek'mate
|
| |
Re: zuujzjthth
Od: Houston
|
Pridané:
6.3.2013 11:54
Mi'la tu'tu
|
| |
Re: zuujzjthth
Od: meno nepoviem
|
Pridané:
6.3.2013 13:44
Am'ekhtej
Cree, Inc. - Chel'nuk
|
| |
Pařadnictvo !
Od: Janda
|
Pridané:
6.3.2013 8:19
Yep !
|
| |
try compare
Od: try compare
|
Pridané:
6.3.2013 8:25
please remove all spaces
http://www.dinodirect.sk/akcia/ E27-81-410-3500K-LED-Lumen- Energy-Saving-Svetlo-Ziarovka- tepla-biela-180-240V-1
compare
http://www.dealextreme.com/p/ e27-81-led-3500k-410-lumen- energy-saving-light-bulb-warm- white-180-240v-26514
|
| |
Re: try compare
Od: brano2
|
Pridané:
6.3.2013 8:30
nechapem, aky je tam rozdiel okrem 1/3 ceny?
:)
|
| |
Re: try compare
Od: miro j.
|
Pridané:
6.3.2013 8:52
ved prave ta cena je ta pointa, ze podnikave slovacisko ti da 3x taku cenu :D Toto presne sa mi nepaci u slovenskych predajcov objednavaju cinske veci a tu ich predavaju akoby boli robene v EU
|
| |
Re: try compare
Od: wwwwww
|
Pridané:
6.3.2013 10:10
odpoved je dane, odvody a zaruka...
Ak chces mat na SK eshop a podnikat podla zakona, zistis, ze dovozom ziarovky z ciny za 10 eur a jej predajom, musis statu zaplatit 20 % dph, 3 % clo, poplatok do recyklacneho fondu a pod.
Dalej, posta ti zasielku zadara neposle, chce aspon 3 eura.
Zarataj do toho dane, cenu prace aspon jedneho zamestnanca, prenajom priestorov, uctocnicke sluzby, telefon, pripadne reklamu a si tam kde je menovany eshop. Bohuzial. Mam svoj eshop a viem co hovorim.
Dalej musis poskytnut 2 rocnu zaruku, na smejdy z ciny, cize rataj ze 20 % ziaroviek ti zakaznik vyreklamuje, ty ich ale mozet tak akurat hodit do kosa a poslat mu nove...
Nemuseli schovat postovne do ceny kazdej ziarovky, to je pravda, ale slabsie mysliaci jedinci si myslia ze posta to vozi zadarmo, a oni chcu dovoz zadarmo. Cize ked kupis 10 ziaroviek je tam postovne 10x, ale to sa zasa zvykne riesit mnostevnymi zlavami...
Dajme tomu ze cena prace a naklady na eshop je 2000 eur mesacne (jeden clovek.)
|
| |
Re: try compare
Od: wwwwww
|
Pridané:
6.3.2013 10:10
Ak by chcel mat na jednej ziarovke 5 eur, musel by predat
... pokracovanie....
400 ziaroviek za mesiac, dost nerealne.
nakupna cena 10 + cca 0,5 clo a rf + (2 + 2) eura prirazka za zaruku a dalsie postovne + 3 eura postovne + 5 eur marza + 20 % DPH = predajna cena 27 eur.
celkom pekne som sa trafil s odhadom predajnej ceny :-)
chapes uz? a toto ti pokryje LEN naklady!
pri predpokladanych predajoch, ktore asi nedosiahne.
|
| |
Re: try compare
Od: poldinko
|
Pridané:
6.3.2013 11:00
Postovne z dealextreme teda dx.com je zadarmo a tiez maju mnozstevne zlavy
Takze preda lendaco zarobia
|
| |
Re: try compare
Od: wwwwww
|
Pridané:
6.3.2013 11:42
postovne nikdy nieje zadarmo, aj Hongkongska posta musi Slovenskej poste zaplatit za dorucenie, inak ma smolu.
A ci to Hongkongskej poste zaplati DX, alebo to dotuje ich stat, je ich problem.
Po SK eshop to pride zadarmo, to je jasne.
Ale od SK eshopu to ku zakaznikovi doruci bud nasa posta, alebo kurier a poste musi za dorucenie zaplatit eshop. V konecnom dosledku to samozrejme zaplati zakaznik v cene.
Rozumieme si?
Ano, ked objedna 10+ kusov, dostane zlavu 1.28 eur na kus :-))
Ja nevravim ze nezarobi, len vysvetlujem preco je cena taka aka je, Aby zarobil...
Lebo poniektori ziju vo virtualnej realite a hlbokom socializme...
|
| |
Re: try compare
Od: old
|
Pridané:
6.3.2013 16:29
tak prečo nepredávajú kvalitné európske, keď je predajná cena rovnaká, že by si snáď robili reklamu čínskymi šmejdami?
|
| |
Re: try compare
Od: tmp
|
Pridané:
7.3.2013 12:44
tieto weby neponukaju ziadnu pridanu hodnotu, je to obycajny parazit, tigriceny.cz -> primaceny.sk -> dinodirect.sk -> ???
Ani si nedaju namahu ked sa reinkarnuju ze zmenia logo/nazov na titulke, keby to bol seriazny web tak asi nemusi menit adresu kazdu chvilu :)
|
| |
Re: try compare
Od reg.: Y x u s
|
Pridané:
6.3.2013 8:46
nabuduce pouzi skracovac liniek, napr: http://goo.gl/
|
| |
Re: try compare
Od: musla
|
Pridané:
6.3.2013 8:54
daj to dopice.sk!
|
| |
\"investicia\"
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
6.3.2013 8:25
pocitajme:
1) klasicka 60W ziarovka 0,50 €
2) poriadna kvalitna LED co vydrzi 25 tisic hodin prevadzky (mimochodom totalne dementne nicnehovoriace cislo, podobne ako tisic hodin na obycajnych edisonkach ci 5 tisic na uspornych ziarivkych), tak sakramentsky kvalitna LED, co sa moze vypinat a zapinat ako besna aj 300x denne a ma navyse riadnu efektivitu vysoko nad 100 Lm/W, moze stat dajme tomu 20 € (ak sa take vobec predavaju) a ma svietivost ako 60W edisonka a spotrebu pritom len povedzme 4 W.
Rozdiel v spotrebe je 56W. Na WC sa dajme tomu svieti v priemere 20 minut denne (pretoze nie vzdy sa stava, ze clovek je na velkej kazdy den doma, obcas musi aj v praci). No a brat 56 W 20 min denne to mame 0,056 kW * 1/3 h = 0,01867 kWh = cca 0,00257646 € (1 kWh = 0,138 €).
|
| |
Re: \\
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
6.3.2013 9:52
a teraz si to skus preratat na napr luster s 4-5 ziarovkami, ako byva stale zvykom, kde sa svieti napr 6 hodin denne.
za rok to mas 122kWh na jednu ziarovku, takze 4-luster ma 488kWh. to uz je 67€ na rok rozdielu v elektrike [za 4 ziarovky, 6h denne kazdy den na rok]
|
| |
Re: \\\\
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
6.3.2013 12:12
Taky luster so 5 ziarovkami je jedine v jednej cimre: obyvacke. Aj to je prilis, stacil by 3-4 ziarovkovy. Samozrejme dat tam usporne 20 W za 4 € (je umenie ked po roku odidu, dohladat od nich blocky), co je spolu 80 W uspornych ziaroviek a svieti to jak Pripjať v 1984, kedze to je ekvivalent dobrych edisonkovych 200 W.
A ked uz mam 4-ziarovkovy luster, istotne ho mam na 2 fazy a dvojity vypinac ako 2+2 a nie 4+0 :)
IMHO vrazat tam ale 4 ks. riadne kvalitnych LED kazdu po 20 € mi pride zbytocne drahe a navratnost je aj tak velmi dlha aj pri svieteni niekolko hodin denne, kedze uspora el. energie usporne ziarovky vs. LED je v absolutnych cislach ovelaaaa mensia ako edisonky vs. usporne ziarovky.
|
| |
Re: \\\\\\\\
Od: old
|
Pridané:
6.3.2013 16:52
súhlasím, ešte to upresním. Osobne v obývačke svietim celým lustrom tak 10 min denne, tak hodinku jednou úspornou 7W (druhá sekcia). V obývačke sa zvykne pozerať TV, na čítanie je malá lampa, ale môžu byť aj výnimky. Na nahradenie 60W žiarovky potrebuje aj najnovšia cree 9,5W
|
| |
Re: \\
Od reg.: obor1
|
Pridané:
6.3.2013 9:55
Máš pravdu, tak si na WC nechaj edisonku.
Aj to je pravda, že 4 W LED žiarovka je dobrá akurát na WC.
Náhrada 60W je 8-9 W LED pri dnešnej dosiahnutej svietivosti výkonných LEDiek.
Osobne som vymenil podhladové bodovky 8 ks 50 W halogénky za 8 ks 9W LED, pričom svietim priemerne 6 hodín denne = pri tvojichg výpočtoch - ušetrené 328W denne 0,328*6 hodín= 1,968kWh * 0,138€/kWh= 0,272€ denne - za mesiac 8,14€!!!! bratku!!!
|
| |
Re: \\\\\\\\
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
6.3.2013 13:03
jaaaaaaj bratku,
1) Ked je nahrada 60W edisonky 8W LEDka, tak su LEDky do klasickych ziaroviek (E27, E14 ...) uplne zbytocne, pretoze nahrada 60W edisonky je cca 15-18 W usporka. Ako pisem vyssie, uspora el. energie usporne ziarovky vs. LED je v absolutnych cislach ovelaaaa mensia ako edisonky vs. usporne ziarovky, konkretne 18 W vs. 60 W (uspora 42 W) a 8 W vs. 18 W (10 W).
|
| |
Re: \\\\
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
6.3.2013 13:03
2) Moj vypocet sa vztahoval na obycajny, normalny, prosty, jednoduchy haj*el s jednym svietidlom. 8 ks. 50 W halogeniek? A co sa cudujes, to je 400W, 6 hodin denne tam sa to oplati. Ked mas strop baraku sama bodka jak nocne nebo v pusti z 30tich 25-50 W halogeniek, tak sa necudujem ... Ked ma niekto v baraku cele hodiny denne svietiaci stropny kilowatt, tak uz sa voobec niet comu co divit ...
Normalna domacnost (t.j. nie 15 deciek) nema dovod ist cez 250 kWh mesacne aj bez usporiek. Ale dovod sa vzdy najde, napr. 400 wattove stropne ci podlahove svietenie 1/4 dna ... Preto som pisal (vzhladom na cenu a dobu navratu) kde sa usporky/LED hodia a kde nie.
|
| |
Re: \\
Od: prdlajs
|
Pridané:
6.3.2013 12:09
Elektrina stoji s DPH a vsetkymi dalsimi poplatkami v priemere 0.18 EUR/kWh.
|
| |
investicia 2
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
6.3.2013 8:26
No a pytam sa kedy sa mi vrati ten cenovy rozdiel medzi tymito ziarovkami 20 € - 0,50 € = 19,50 € ????
Nuze pocitajme: 19,50 € / 0,00257646 € = 7568 dni !!! T.j. takmer 21 rokov !!!
Takze dat taku LEDku napr. na zachod je totalna nerentabilna sprostost, tam dokonca staci 40 W edisonka (60 W moze byt na zachod aj silne svetlo). Svoje miesto by tam aj mohla mat, kedze sa moze vypinat/zapinat do zblaznenia (to sa s pomaly rozsvecovacimi uspornymi ziarovkami veru neoplati), ale ta uspora je vidime aka. Druha moznost je dat to na miesto, kde sa cez zimu svieti 5 hod v kuse, napr. kuchyna, obyvacka, pracovna. Jednoducho o 17tej pridem a zapnem a o 22hej vypnem. LENZE na to netreba nejaku 10 W LEDku, na to staci usporna ziarovka 23-24-25W co svieti skutocne jak 100W edisonka ... CEny musia klesnut, potom to bude mat zmysel. Prosim ekologistov o argumenty!
|
| |
Re: investicia 2
Od: Soul
|
Pridané:
6.3.2013 9:26
ukaz mi jednu edisonku, ktora vydrzi 20 rokov ... moja skusenost cca 1,5 roka ... takze rataj odznova ...
|
| |
Re: investicia 2
Od: ...
|
Pridané:
6.3.2013 9:29
Tak ju mozes reklamovat a vymenia ti ju za novu. A ked kupujes tiez cinske sracky, tak sa necuduj.
|
| |
Re: investicia 2
Od: Asdf3
|
Pridané:
6.3.2013 9:40
Neuveritelne u nas, ale mali sme jednu asi 80 alebo 100W na schodisku. Svietila denne minimalne 5 hodin ak ratam leto/zima. Vydrzala cca 15rokov. Bola to pre nas zahada a doteraz to rozpravame, ale bolo to tak. Mozno sa na nich v minulosti tolko nesetrilo albo neviem cim to je.
|
| |
Re: investicia 2
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
6.3.2013 9:54
vtedy sa na wolframe tolko nesetrilo a davali ho pre istotu viac. teraz je to 'optimalizovane' na co najnizsie plytvanie. takze najskorsie pokazenie o-]
|
| |
Re: investicia 2
Od: 2Maniak33
|
Pridané:
6.3.2013 11:25
Myslím si, že v momentálne nízkej životnosti žiaroviek má v mnohom prsty práve pošahaná Únia. Veď aj ja si pamätám niekoľkoročné žiarovky. Dokonca bežné boli aj žiarovky do ťažko prístupných miest so zaručovanou životnosťou 5000 hodín.
Žiarovka nemá rada prudké zmeny prúdu vlákna a teploty, otrasy, keď rokmi vyťahané vlákno ľahšie utrhnete.
|
| |
Re: investicia 2
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
6.3.2013 13:12
Je to "verejne tajomstvo". Uz v case zivota Edisona boli ziarovky so zivotnostou 5-10 tisic hodin !!!!!!!!!!!!!!
http://sk.wikipedia.org/wiki/Thomas_Alva_Edison, staci kuknut co sa udialo v 1879 a rok potom.
Dnesna zivotnot asi na 1-3 tisic hodin JE UMELO ZNIZENA! A to plati absolutne o vsetkom. Odborne sa tomu nadava kurvitko. Kam by dosiel priemysel a konzum, keby sa dnes predavali poriadne a kvalitne vyrobene edisonky s vydrzou 20-30 tisic hodin? Technicky ich nie je problem vyrobit.
Taketo veci su pod zamkom, aby sme stale jazdili na ropu a pouzivali niektore veci ako pred sto rokmi a kupovali si vyrobky hned potom, co im skonci zaruka ...
|
| |
Re: investicia 2
Od: RIKK
|
Pridané:
6.3.2013 17:56
vola sa to planned obsolescence a vzniklo to pocas velkej americkej depresie v neviem ktorom roku :-) na yt je zopar dost dobrych dokumentov.
|
| |
ukazem
Od: trololoman
|
Pridané:
6.3.2013 10:01
tato vydrzala vyse 100 rokov :)
http://www.theenergylibrary.com/node/11461
|
| |
investicia 3
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
6.3.2013 8:27
Podobne je chujina maximalneho stupna kupovat kombinovanu chladnicku-mraznicku triedy A+++ so spotrebou 150 kWh/rocne miesto A++ so spotrebou 230 kWh/rocne. Zvlast ked A+++ stoji 700 € a A++ stoji 450 €. Cenovy rozdiel je 250 €. Rozdiel v spotrebe je 80 kWh/rocne = 11 € rocne !!! Kedy sa mi vrati tych 250 € co je rozdiel ceny chladniciek? Nuze vypocitajme 250 / 11 = opat 22 rokov !!!!!! Prosim ekologistov o argumenty !
Nehovoriac o tom, ze vyroba nicoho nie ja svätá a neposkvrnena. Vzdy sa zasvinuje zivotne prostredie.
|
| |
Re: investicia 3
Od: brano2
|
Pridané:
6.3.2013 8:33
lenze tak to proste funguje, cisla predavaju, ludia vyhadzuju prachy za nieco co je akoze usporne
ten co si to prepocita tak sa neda oblbnut, ale takych je mensina (alebo potom ti, co si povedia ze tolko za to proste nedaju, tak si tu predrazenu uspornu chladnicku nekupia)
|
| |
Re: investicia 3
Od: chocholusik2
|
Pridané:
6.3.2013 8:35
Ziadny ekolog ti neda relevantne argumenty, lebo ziadne neexistuju.
|
| |
Re: investicia 3
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
6.3.2013 9:56
tak sa prosim znova zamysli nad vyznamom slova ekolog, a fanatik/zadubenec. je v tom rozdiel
mozes sa spravat ekologicky, a pritom neretardovane
|
| |
Re: investicia 3
Od: hocijak
|
Pridané:
6.3.2013 8:35
a este tie chladnicky tolko ani nevydrzia. Pred troma rokmi som kupil novu A+++, ratal som, ze minimalne vydrzi, aspon 8 rokov. No po 2 a pol roku odisla... :/
|
| |
Re: investicia 3
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
6.3.2013 8:39
Na to mozem reagovat len takto:
http://www.dsl.sk/article.php?article=13116
Cela druha polovica komentarov "Smutna odysea" vratane vsetkych podvlakien. Avsak to podstatne na skore skapanie chladnicky je v zavere smutnej odysey 14 celkom na konci ....
|
| |
Re: investicia 3
Od: Cuda
|
Pridané:
6.3.2013 17:55
Pjetro, prínos je vraj v tom, že netreba budovať ďalšiu elektráreň.
|
| |
Re: investicia 3
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
7.3.2013 8:21
Samozrejme zefektivnovat elektricke spotrebice (vratane ziaroviek) nie je zla vec, prave naopak. Napreduje tym sucasne aj veda a vyskum. Ten pomysleny vrchol efektivnosti ci vykonu je vsak dost casto nezmyselny, nerentabilny, ma vsetky mozne pomery zle ceny/vykon, cena/spotreba ... atd. V podstate to cele kazi ta cena (pretoze 20 € za LEDku do hajzla v ziadnom pripade nedam a ani 4 € za usporku sa tam neoplatia, kazde sa tam nesvieti 1/4 dna, tam staci edisonka za 50 centov).
Vidme A+++ vs. A++ alebo 10 W LED vs. 20 W usporka (obe nahradzaju 75 W edisonku), alebo snobske intelacke CPU za 999 € s vykonom o 5% nad CPU, ktory stoji 562 € (aj ten je vsak 2x predrazeny).
Vzdy sa oplati kupovat pod skupinou absulutneho vrcholu vykonu/uspornosti atd..., nie vrchol samotny, pretoze ten je 3-5x predzareny. To plati nielen o IT komponentoch :)
|
| |
Re: investicia 3
Od: ...
|
Pridané:
6.3.2013 9:28
V prvom rade zanedbavas rast cien energie, takze bude to o nieco nizsie. Ja som nedavno kupoval pracku so susickou uspora A+ pracky a A+++ susicky. (teraz neviem ci mala len 2 alebo 3 pluska)Tam som pozeral podla papierovych udajov kedze susicky su zruti energie. Podla vypocitanych parametrov ten rozdiel, ktory by mi zozrala lacnejsia susicka sa vrati za 2 roky. Pri minulorocnych cena elektriky. Vzhladom k tomu, ze jebnutost statov ako napriklad aj nemecka nema hranic a tvaria sa aky su ekologicky, tak ta uspora pride este skor, ked nam zapricinia narast cien energie.
Pravdu mas v tom, ze napriklad lepsia pracka ako mi povedala teta v predajni je lepsie ako tu co som si vybral, tak som jej vysvetlil, ze som si napisal program na vypocet rocnej spotreby orientacne a jednoducho pravdu nema.
Inak este zanedbavas aj znizovanie ucinnosti chladiaceho ucinku ako je chladnicka vybavena - tj ci sa tam netvori namraza tam kde to nie je potrebne. Inak suhlasim co si napisal
|
| |
Re: investicia 3
Od: ASD_
|
Pridané:
6.3.2013 10:04
Ale to je blbost ludi, ze sa nechaju namotat na pekne cisla a nevedia si to zratat. Ja pouzivam LED v niektorych miestnostiach. Su to miestnosti kde sa svieti vela. Tam mam navratnost do roka. V tych ostatnych miestnostiach minam ziarovky co mi ostali a potom tam hodim halogen za Euro a bude. Tiez pri inich spotrebicoch. Ak sa vyssia cena nevrati na energii do konca zaruky, tak to nema zmysel. Lebo zivotnosti po zaruke dnes moc neverim.
|
| |
Re: investicia 3
Od: samalama
|
Pridané:
6.3.2013 11:52
ekologicky neznamena ekonomicky. kedy si konecne uvedomite a pochopite, ze jednoducho nie je mozne do nekonecna znizovat naklady na vyrobu? ze sa proste musime spravat ekologicky, a nie ekonomicky, pretoze z usetrenych penazi si cisty vzduch, vodu ani potraviny nekupis, pretoze jednoducho nebudu. tym, ze si kupis drahsiu a ekologickejsiu chladnicku len podporujes svoje zdravie, zdravie inych ako aj celej planety. a cielom vyrobcov je prave znizovat naklady a kvalitu vyrobkov, aby vydrzali co najkratsie a nutili nas tym opat kupovat. toto ale z dlhodobeho hladiska je neudrzatelne. a uz s to prejavuje, a bude sa prejavovat este horsie a horsie...
|
| |
Re: investicia 3
Od: ...
|
Pridané:
6.3.2013 12:11
Co je to ekologicka chladnicka pan zeleny? Ze menej zerie? Tym ekologicka nie je a netreba verit vsetkemu co povedia v reklame.
|
| |
Re: investicia 3
Od: Cuda
|
Pridané:
9.3.2013 18:30
Napríklad tým, že v pájke na trubkách chladiča je minimum ťažkých kovov, je tam ekologickejšie chladivo, menej žerie a je z rozpadajúcejších sa materiálov, ktoré nebudú desaťročia zaťažovať prírodu. A možno nemajú v sebe ani molitan a minimum polystyrénu...
Napríklad také dnešné TESCO tašky. Do pol roka sa rozpadnú. Či chcete alebo nie.
|
| |
Re: investicia 3
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
18.3.2013 21:44
Trosku neskoro, ale ...
nebyt stupidnych rychlo sa rozpadajucich igelitiek, tak si nosime ako za cias komunizmu normalne tasky z latky, alebo prutia do obchodu a aj sme ekologickejsi, lebo sa rozpadnu asi za rovnaku dobu, ako aj ekonomickejsi, kedze ti taka taska vydrzi aj 5-30 rokov.
Kto tu podporuje ekologiu?
|
| |
problem
Od: problem
|
Pridané:
6.3.2013 8:32
the name of the problem is "SLOVAKIA"
|
| |
Re: problem
Od: gramarnazi
|
Pridané:
6.3.2013 8:35
the name of the problem is "YOU"
|
| |
no problem
Od: no problem
|
Pridané:
6.3.2013 8:34
http://dopice.sk/5h2
|
| |
Re: no problem
Od: gustonator
|
Pridané:
6.3.2013 10:48
By ma zaujimalo, ze kolko je "only a few watts to operate"
|
| |
to poznam
Od reg.: jkasdkaklas
|
Pridané:
6.3.2013 8:38
A uz budeme vsetci plešaty :(
|
| |
rozsvietenie
Od: ehm
|
Pridané:
6.3.2013 8:44
najma ma dostane ked pisu ze nabeh okamzite ;) ..nooozapnem vypinac a nabehne po 2-3 sekundach ;) ..a toz znackova LEDka..LEDka na WC sa nehodi ;) ..aspon ta co ma iba urcity vyzarovaci uhol ;) ..nepride tyo svetlo prirodzene ;) ..a kazy to celkovy dojem z pobytu na WC :DDD ...
|
| |
Re: rozsvietenie
Od reg.: OmeGa
|
Pridané:
6.3.2013 10:01
;)
vies co? ;) ja mam ;) LED nahradu ;) halogenky do GU10 z ciny ;) a zapne sa okamz ;) ite po zopnuti prepinaca ;)
ale som rad ze ta hreje dobry pocit ;) zo znackovej LEDky ;) :DDDDDD........
|
| |
Re: rozsvietenie
Od: ehm
|
Pridané:
6.3.2013 11:24
noo znacka z ciny ..zas az tak by som sa tam nesmial ;) ..hlavne ked zakrytujes tu ledku a dobre nebude chladit ;)..hovorim o 10W LEDke ..cinsky repasovany hlinik..tomu by som az tak nedvoveroval ;)..osobna skusenost pri svetlach... ale som rad ze ta tesi ze sa tesis ze sa zahrejes ked to zahori ;) ...nemam problem s cinou ..mam z tadial veci a tiez nemam problem napr s vonkajsou nahradou osvetlenia.. ale indor racej nech prejde dakym nemeckym atestom ;)..takze vela stastia a dufam ze nie som tvoj sused ;)
|
| |
zivotnost
Od: LED
|
Pridané:
6.3.2013 9:13
No este pocitaj klasika vydrzi okolo tych 1000 hodin takze pocas zivotnosti LED ziarovky ich musis kupit 25. Kvalitna LED ma nabeh okomazity neviem kde si videl 2-3 sekundy..
|
| |
klasická a úsporná žiarovka
Od: moby1.1
|
Pridané:
6.3.2013 10:13
A čo sa pozrieť na to z tohoto uhla:
Vyvalíš miesto 0,5 € povedzme 10 € a máš veriť, že si ušetril? By ma zaujímalo ako zreklamuješ a dokážeš, po niekoľkých rokoch (ak si to vôbec všimneš), že Ti úsporná žiarovka už nesvieti a nemala predpísanú životnosť, niekoľko tisíc hodín?
|
| |
Re: klasická a úsporná žiarovka
Od reg.: Milosx
|
Pridané:
6.3.2013 10:40
A to ešte pozor na tie všeliaké LED lacné sprostosti čo predávaju na nete a podobne. Jeden z rodiny pokúpil také led-žiarovky a svietia mu furt, aj keď je "zhasnuté". Tak jednoduchú a odfláknutu elektroniku v sebe majú že chytajú a svietia aj na to čo sa len indukuje vo vedení.
Elektroinštaláciu má pol roka starú a keď to ukázal aj elektrikárovi čo mu ju robil, tak tiež hľadel jak vyjavený, že to ešte nevidel.
Svietia fakt slabo ale potme je to dosť vidno...
Asi si spravím také bodové svetlo na schody a svietim zadara ;-)
|
| |
Re: klasická a úsporná žiarovka
Od: Robo11111
|
Pridané:
6.3.2013 11:10
A to je chyba ziarovky ze sa mu do vedenia indukuje prud ?? lol...tak isto by aj edisonovka "zrala" prud.
|
| |
Re: klasická a úsporná žiarovka
Od: 2Maniak33
|
Pridané:
6.3.2013 12:06
Malo by stačiť zammeniť fázu s nulákom. Resp. urobiť tú inštaláciu poriadne a správne.
Bežne svetielkujú v tme aj žiarivkové trubice...
|
| |
Re: klasická a úsporná žiarovka
Od reg.: Milosx
|
Pridané:
6.3.2013 23:42
Inštaláciu má dobrú a spínanu má fázu, kontrolovalo sa to všetko potom.
A chytrákom ešte vyšie a nižšie doporučujem nech si doma vyšrobujú žiarovku a zmerajú pri vypnutom svetle napätie v objímke. 20V tam nameráte kedykoľvek. A na tom jeho svetle aj ja doma som nameral podobne.
|
| |
Re: klasická a úsporná žiarovka
Od: Houston
|
Pridané:
6.3.2013 12:07
Ja by som povedal, ze nie je smejdova ale naozaj usporna.
Ak sa ti nieco indukuje na vedeni, tak LED, ktora ma (cca) 5-10x lepsiu ucinnost proste 5-10x viac svieti. Inak povedane, edisonky ti tam svietili tiez, len 5-10x menej a teda si to neregistroval.
Mam rad taketo "prispevky", kedy nevhodne urobene vedenie je problem "smejdovych" elektronik v LED ziarovkach.
Boze, (p)osviet ich(m)!
|
| |
fsafaf
Od: Robo1111
|
Pridané:
6.3.2013 11:13
Nechapem co tu riesite vsetci...LED ziarovky aj klasicke ziarivky maju zlu povest kvoli tym napodobeninam z ciny...Ked clovek da usporne svietidlo tam kde sa to oplati tak usetri vyrazne a naklady na kupu ma rychlo s5 a ziadnych 20rokov. Proste kupit kvalitnu vec (draha neznamena automaticky kvalitna) a dat to tam kde sa na svetlo spotrebuje najviac el. energie. cize kuchyna, obyvacka a pod..a nie davat 25eurovu led do spajze kde sa svieti 30 sekund za den a potom nadavat aka to je sprostost.
|
| |
Re: fsafaf
Od: ...
|
Pridané:
6.3.2013 12:17
Ty si davas usporne do kuchyne? Oci sa ti fakt podakuju
|
| |
Re: fsafaf
Od: creepi
|
Pridané:
6.3.2013 15:39
pri takomto zmyslani by si ich nemal mat nikde max tam kde nic nerobys a nikdy nesvietis.
|
| |
bulb fiction
Od: daawit
|
Pridané:
6.3.2013 20:34
vcera islo na srtv2
http://goo.gl/CBfmm
|
| |
Odporúčam
Od: Mixo
|
Pridané:
7.3.2013 8:54
všetkým obhajcom ekológie a úspor nasledovný dokument, odvysielaný v utorok 5.3.2013 na STV2, ktorý Vás dostane do reality.
http://www.stv.sk/relacieaz/dvojka/
ziarivky-usporne-a-nebezpecne
Dokument o nezmyselnom nariadení EU o zrušení žiaroviek pod rúškom ekologizácie, no výsledkom je obrovský dopad na životné prostredie.
|
| |
Re: Odporúčam
Od: kvik
|
Pridané:
11.3.2013 22:34
Dobré pozrieť komplet:
http://www.youtube.com/watch?v=i6WBh0P-Ztg
|
| |
Pojeb sa
Od reg.: syntaxterrorXXX ....X
|
Pridané:
11.5.2020 23:08
Kto plati tento server, ha?!? Rusi? Cinania? Americania? Juhoafricka Republika? redakcia@dsl.sk
|