| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
noví martankovia
Od: .em
|
Pridané:
13.3.2013 10:03
znicili si planetu a prisli znicit aj nasu...
|
| |
Re: noví martankovia
Od: Astar Seran
|
Pridané:
13.3.2013 10:13
skor znicili si planetu, prisli na Zem, vyklonovali ludi (najprv boli zle pokusy, vid. stare jaskynne malby ludske telo, vlcia hlava) na tazbu zlata ktore potrebovali aby sa vedeli dostat dalej vo vesmire, my sme to vytazili, zlato ma preto pre nasu rasu dodnes taku hodnotu. A samozrejme sme ich uctievali ako bohov ktory prisli z nebies... a mali higher technology, o com sme si my mysleli ze to je magic.
Vznikli mylne nabozenstva, a dnes som vam napisal ako to naozaj bolo.
|
| |
Re: noví martankovia
Od: pjótr
|
Pridané:
13.3.2013 10:23
Svine Goauldské. Džafa krí.
|
| |
Re: noví martankovia
Od: apofis
|
Pridané:
13.3.2013 10:36
shol'va!!
|
| |
Re: noví martankovia
Od: dagi1984
|
Pridané:
13.3.2013 11:02
nie, Shalom!
|
| |
Re: noví martankovia
Od: bullsk
|
Pridané:
13.3.2013 11:57
Odporúčam prečítať knihu Dvanásta planéta.
|
| |
Re: noví martankovia
Od: arkustangens
|
Pridané:
13.3.2013 13:56
dvanásta planéta kravina a sitchina to nemal v hlave v poriadku. mimozemšťania kt. nás vytvorili by nemali záujem ťažiť zlato. načo? veď by si ho vedel laboratórne vyrobiť aj sami, tak ako toho budeme čoskoro schopní aj my... ak sa nezničíme
|
| |
Re: noví martankovia
Od: Squeak??!
|
Pridané:
13.3.2013 14:51
Zlato sa dá laboratórne vyrábať už dávno. Akurát je trochu drahé... :-)
|
| |
Re: noví martankovia
Od: frenolog
|
Pridané:
13.3.2013 17:13
drahé je vyrábať zlato s dnešnými primitívnymi zdrojmi energie.
Ak dokážeš preletieť z jednej planéty na druhú musíš mať iný zdroj energie ako máme dnes.
|
| |
Re: noví martankovia
Od: wink
|
Pridané:
13.3.2013 13:12
Aštar si to ty?
|
| |
ropa a drahé kovy
Od: oldo
|
Pridané:
13.3.2013 10:09
Že sa tam nachádza ropa a drahé kovy o tom ani zmienka, dobre si to naplánovali amíci.
|
| |
Re: ropa a drahé kovy
Od: ľuboš
|
Pridané:
13.3.2013 10:31
...uz je to tam vytazene
../ videl som nasich indianov tahat karicku so zelezom: " Odkial idete"?, pytam sa.
" Z Marsu.."
/ " mars", to je prezyvka nasho byvaleho druzstva.., uz tam nic nie je, ako na Marse.
|
| |
neekonomicka ekonomika
Od: Nap42
|
Pridané:
13.3.2013 10:10
Takze takto skonci planeta po nekonecnom trvalo udrzatelnom rase?
|
| |
Re: neekonomicka ekonomika
Od: azase
|
Pridané:
13.3.2013 10:18
trocha to tak nedava zmysel?
|
| |
Re: neekonomicka ekonomika
Od: trojkolka
|
Pridané:
13.3.2013 10:43
raste
|
| |
Re: neekonomicka ekonomika
Od: .em
|
Pridané:
13.3.2013 10:41
nie, po 3. svetovej (jadrovej)
|
| |
........
Od: ľuboš
|
Pridané:
13.3.2013 10:27
Neviem, co sa vzrusuju.
Uz je davno zname, ze muzi su z Marsu, zeny z Venuse.
Ako to tam dopadlo, vidime dodnes. Neda sa tam zit.
Na Zemi vyhrali opice..., otazka casu, kedy ani tu nie
/ p.s. Vazne: ak by sa zacalo kopat, tak by sme mozno nasli zaujimave vykopavky, je mozne, ze na Marse bola rozvinuta civilizacia, ale znicil ju sklenikovy efekt. Ked zoberieme kolko milionov rokov dozadu boli podmienky pre zivot...., tak mozeme pekne vidiet, ze ani Zem to o par milionov rokov nerozdycha a budeme vyzerat rovnako.
Netreba ani cakat na premenu Slnka na cerveneho trpaslika:)
|
| |
Re: ........
Od: hmm
|
Pridané:
13.3.2013 10:34
Az nato ze k tomu aby Zem vyzerala ako Mars dnes, je potrebny tak dlhy cas, ze nas ludi z toho uz zuby boliet nebudu kym k tomu dojde...
|
| |
Re: ........
Od: ľuboš
|
Pridané:
13.3.2013 11:13
Tazko povedat, ak by pokracovalo znecistovanie ovzdusia ako pred 40-60 rokmi..., teraz robi skazu Cina a India s ovzdusim, do toho automobilizmus, tepelne elektr...vsetko bez filtrov a odlucovacov, do toho zvacsujuce sa puste vyrub pralesov v Amazonii, juznej Azii.
.
Mno, pri troche dobrej vole by sme dokazali znicit Zem na obraz Marsu do 100.000 rokov.
Dovtedy by nas este zuby boleli.., ale narodit sa, to by bolo dislova utrpenie.
|
| |
Re: ........
Od: fotograf
|
Pridané:
13.3.2013 12:07
Asi ti poskocila desatinna ciarka: skor tak 1000 az 10000 rokov. (100000 je fakt velice moc)
|
| |
Re: ........
Od: fotograf
|
Pridané:
13.3.2013 12:09
Jedine ze by si myslel 100 rokov...
Ale snazit sa ludstvo uz zacalo.
|
| |
Re: ........
Od: prdlajs
|
Pridané:
13.3.2013 16:52
Zabudol si aj na USA. Ti sa nikdy nepripojili ku kjotskemu protokolu, pretoze su dlhodobo najvacsi znecistovaci ovzdusia na svete.
|
| |
Re: ........
Od: RIKK
|
Pridané:
13.3.2013 17:55
mars hlavne znicila jeho velkost, rychlo vychladlo jadlo, magneticke pole sa rozpadlo a zostala z neho taka atrapa nepravidelna a koli nizkej gravidacii si neudrzal ani atmosferu. a mozno si olympus-monsom vyplul polku toho jadra sam.
|
| |
titulok
Od: hmm
|
Pridané:
13.3.2013 10:32
"Spolu tieto materiály zrejme tvorili neutrálne až mierne zásadité prostredí."
*facepalm* @zásadité prostredí... -_-
|
| |
Mars mars
Od: Elohim
|
Pridané:
13.3.2013 10:50
Sme uz 7. generacia tzv. klonov, vytvorenych rasou Elohim, ktora sa tu uz neukazala 5000 rokov. Sme bytosti, ktore boli vytvorene bytostami!
|
| |
Re: Mars mars
Od: ...
|
Pridané:
13.3.2013 11:03
Cool story, bro, tell it again..
Neviem ako ty, ale ja som sa narodil svojim rodicom a odmietam teoriu ze ma vytvorili nejake bytosti Elohim. Okrem toho, Elohim je podla vsetkeho z hebrejciny a ma vyznam slova boh, kde Elohim je vlastne Aleim a zaklad slova "Al" znamena Allah, takze to ti rovno vravim ze sorry, uznavaj si akeho Boha chces, ale my tak isto mame pravo uznavat Boha akeho chceme a nemusis nam vnucovat svojho Allaha prostrednictvom diskusie na dsl.sk, vdaka.
|
| |
Re: Mars mars
Od: ľuboš
|
Pridané:
13.3.2013 11:09
Nemachruj..., si adoptovany :):)
Ved si robi srandu.
|
| |
Re: Mars mars
Od: asdfasg
|
Pridané:
13.3.2013 11:55
adoptovany skumavkou ?
|
| |
Re: Mars mars
Od: hmm
|
Pridané:
13.3.2013 13:02
Šme še pobavili.. A ty už si kolká generácia nevydareného adoptovaného skumavkového experimentu? To už ti do smiechu až tak nie je čo? A keď, tak to len tak cez zuby aby sa nepovedalo, ale veľmi na kyslo! :)
|
| |
Re: Mars mars
Od: asdahgafsdg
|
Pridané:
13.3.2013 11:53
ciste UFO PORNO ?
|
| |
Physicist Michio Kaku
Od: OuRejly
|
Pridané:
13.3.2013 13:04
Síce to nesúvisí priamo s Curiosity, ale vždy sa pod takýmito článkami objaví niečo ohľadom života vo vesmíre, existencie iných civilizácií...
V poslednej dobe ma najviac zaujala prednáška tohto teoretického fyzika (dosť známy z rôznych dokumentov o vesmíre, fyzike...). Celkom zaujímavý pohľad na roztriedenie civilizácií podľa technologickej úrovne. Hlavne ma zaujalo a pobavilo prirovnanie k StarTreku, historka s chlapcom o 4tom Type a Kontinuu s postavou "Q" :) Beriem to ako ľahkú populáristickú myšlienku, ale je to ozaj zaujímave, keď nad tým človek začne uvažovať a rozmýšlať : )
Ale však tu: http://goo.gl/mTR86
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od: .em
|
Pridané:
13.3.2013 13:33
Michio je len japonska tvaricka masmedii...
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
13.3.2013 13:39
1) dosť známy z rôznych dokumentov o vesmíre, fyzike... a keby si od neho cital a mal asi 4-5 popularno-naucnych kniziek, tak by bol znamy aj knizkami ze ano ...
2) pripadalo mi dost pokrytecke, ze ujo Michio Kaku nepovedal, ze to nebol jeho napad. Rozdelenie civilizacii podla ovladania energetickych zdrojov je tzv, Kardaševova škála. Vyzeralo to ako keby si napad ujo Michio prisvojil. Pochybujem ze ujo Michio to vymyslel v 1964: http://en.wikipedia.org/wiki/Kardashev_scale .... ako vidim na wiki uz je dodefinovany typ5; typ4 by vedel cestovat medzi vesmirmi (ak existuju a ak je to co i len teoreticky mozne)
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
13.3.2013 13:39
3a) Civilizacia na Zemi v roku 1973 bola typ 0,70, teraz asi 0,73. Muselo by to rast exponencialne, aby to v roku 2100 bolo 1. V casoch priemyselnej revolucie (18 storocie) to bolo len cca 0,59 ... neexistovali dohodnute casove zony, siet ciest a zeleznic (lokomotivy sa len rodili), ziadny priemysel ... len sem-tam lod na namornej obchodnej trase...Akosi sa to za posl. 50 rokov dost spomalilo.
3b) ujo Kaku akosi zabudol zmienit, ze prechod od 0 (nula cela nieco) k 1 je absolutne najnarocnejsi (tazsi ako od 1 k 2 a od 2 k 3, vlastne je to cim dalej tym lahsie) a je mozne, ze prechod od 0 k 1 neprezije ziadna civilizacia
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
13.3.2013 13:40
3c) no a ujo Kaku menuje (okrem internetu) len spolocenske aspekty, ktorym akoze hovori zarodky civilizacie typu I. Sam strasne zvedavy ci v r. 2100 budu ludia V CELOPLANETARNOM ZMYSLE ovladat pocasie, sopky, zmeny klimy, zemetrasenia, ci bude pod Atlantikom vydubovany "dialnicny tunel" ako medzi Francuzskom a GB, ci bude vybudovany Zemepád (diera cez celu Zem s jedneho konca na druhý cez zemské jadro ako v Total Recall remake z 2012), take vyuzivanie energetickych zdrojov, ze atomky ci vreckovy reaktoricek budu absolutne nepochopitelna trapnost, a fuzia zacne byt staromodna ...... atd. Toto všetky je priam v povinnej vybave civilizacie typu I. Ujo Kaku je nejaky optimista.
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
13.3.2013 13:48
Zabudol som dodat vesmirny vytah a dovolenky na orbite za mesacny plat.
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
13.3.2013 13:51
Ked si uvedomim kam sa pohli ludia vo vesmire za posl. 40-45 rokov, je mi zle. Ziadne pristatie na Mesiaci (nie to este na Marse), ziadne super-sondy, ktore by predbehli Pioneery ci Voyagery na hranici slnecnej sustavy .... nic. Len iste kvantum sond v blizkosti Zeme a k par najblizsim planetam (samozrejme bezposadkove) a plna rit satelitov a satelitneho odpadu na orbite. Gratulujem Homo Sapiens.
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od: OuRejly
|
Pridané:
13.3.2013 14:01
Ujo Pjetro, načo sa pohoršujete a paprčíte ako malý chlapec?-DDD. Však choď na fóra, ktoré zodpovedajú tvojej úrovni, keď ťa to tak pohoršuje...
Ja niesom žiadny vedec, len obyčajný "blbec z ulice", ale zaujímajú ma veci vesmírne a nekonečné : D No a keď tu postnem nejaký príspevok a obyčajných ľudí by to mohlo zaujímať, už len z pohľadu myšlienky, nevidím dôvod, aby si to "zaklincoval" svojimi vedeckými výkladmi ; )Hlavne keď som napísal, že to beriem od Machia ako pupularizáciu vedy, myšlienky... ;)
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
13.3.2013 14:22
Sak jasna vec :) Nepohorsuje, tiez nie som ziadny vedec.
Mozno za desattisic rokov (ked bude este ludstvo existovat) to bude smiesne, ako klasifikovat silu aglomeracie podla poctu horiacich ohnov alebo poctu iglu. Mame velmi dobre a silne dovody na zaklade nasich znalosti, ze je dobre zobrat do uvahy iste veliciny (energia, entropia ...) a ze fyzikalne zakony platia univerzalne a ze platia iste zakony zachovania tychto velicin ... atd. Dnes sa nam to zda ako vrchol nasich vedomsoti, za dlhy cas to moze byt inak. Pre nas je podla nasich vedomosti udnes plne nahlavu postavene porusenie zakona zachovania energie ci kauzality ci lokalnosti ...
Na popularizaciu astronomie ci kozmologie ci vedy vseobecne je to vsak super, kedze nic lepsie dnes nevieme vymysliet.
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od: ľuboš
|
Pridané:
13.3.2013 16:31
Cisto z praktickeho hladiska je tunel popod more, alebo na dne mora amerika euroazia nezmysel.
Tunel " krizom" cez Zem..., takisto, aj ked vylucime teplotu jadra...problem je pritazlivost, jednoducho by si na druhu stranu nepresiel bez ujmy na zdravi....
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
13.3.2013 18:17
Hej, dialnicny tunel na dne Atlantiku ci ineho oceana je pekne vizia - ale ozaj. Samozrejme to nemoze byt klasicka dialnica pre klasicke auta, kedze nikto by tam nechcel stravit 1,5 tyzdna. Zmysluplne by bolo, ak by tam boli nejake pohodlne moduly alebo kontajnery pre ludi ci naklad, ktore by zrychlili na nejake 2-3 machy a potom v strede oceanu opat spomalovali pri minimalnom pretazeni (zrychlit na 2 machy na drahe 2-3 tisic km je vlastne nevsimnutelne, rovnako spomalovanie).
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
13.3.2013 18:17
Diera cez Zem by samozrejme musela pocitat so zemskym jadrom, ak by sla cez priemer Zeme. Technicke komplikacie a otazky su tak giganticke, ze si to neviem predstavit, kedze jadro je v pohybe. Ak by sla sikmo tak s jadrom pocitat nemusi. Je uplne jedno ako by tunel cez Zem islel, cesta v nom by VZDY trvala cca 41 minut (!!!) a vzdy by bola napomocna gravitacia . Bolo by to krasnych 41 minut v beztiazovom stave, do polovice cesty zrychlovanie a od polovice cesty spomalovanie. V blizkosti stredu Zeme by bola rychlost konstantna (bez zrychlovania/spomalovania) a kedze je tam (v blizkosti stredu Zeme) stav beztiaze povedal by som "by default", tak keine Problem ci idem rovnomernym priamociarym pohybom, alebo stojim prikovany v oblasti stredu Zeme. Na celej trase by bol stav beztiaze.
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od: ľuboš
|
Pridané:
14.3.2013 2:08
No neviem, ale za 41 minut cez Zem, kolko to je, vyse 6000 km..., clovek by musel byt superman, lebo na rozdiel od vesmiru, tu je gravitacia stale pritomna...
Takze pri volnom pade do " stredu " Zeme, najprv by som grcal, potom, pri tahani " hore".., by som stratil creva, ak by to malo bytza tych 41 minut.
O tych tuneloch, kde by bolo vakuum a islo by sa 2-3machy, je toho dost, ale rizika, ktore predstavuje nestabilne vnutro planety...ciste iba ako cvicna uloha.
V praxi: ak by sa aj zazrakom postavilo, nebudu zakaznici.
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
13.3.2013 18:18
Samozrejme tesne pri povrchu (prve a posledne desiatky km) by bola umela korekcia rychlosti (potrebne spomalovanie/zrychlovanie), kedze Zem nie je absolutne homogenna vzhladom na vrstvy a grav pole tiez nie je uplne homogenne, aby sa nestalo, ze na tej trase to na zaciatku pustime dole na povrchu a na druhej strane nam to vyleti o 7 km nad povrch, resp. ostane 7 km pod zemou ze ano ... Akurat by ta chodiaca trubica musela byt smerom hore-dole symetricka, kedze pri povrchu sa pri korekciach switchne gravitacia :) Takze ozaj neviem o akom nepohodli to pises...
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od: r3t4Rd0
|
Pridané:
13.3.2013 18:34
nema zem vacsie gravitaciu v strede zeme nez je na povrchu ?
a co sfericke dosky ? tie ostanu nepohyblive do nekonecna ? dynamicka zmena tlaku vzduchu ?
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od: .em
|
Pridané:
13.3.2013 18:59
youtu.be/jN-FfJKgis8
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.3.2013 8:14
tak :)
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od: ľuboš
|
Pridané:
14.3.2013 2:11
Ma..:), ak by aj nebolo ziadnych pohybov dosiek, zeraveho jadra..., cez stred planety by sa nemohlo ist rychlo, kvoli pretazeniu.
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.3.2013 8:17
1) takze takto, clanocek na wiki : http://en.wikipedia.org/wiki/Gravity_train (oprava 42,2 min)
a iné
http://goo.gl/lUzNi
http://goo.gl/tde6V
Je uplne jedno ako by tunel siel, ak by nesiel cez stred, ale bol iba akousi tetivou (t.j. spajal 2 body na povrchu Zeme), TIEZ by to trvalo 42,2 min, kedze max. dosuahnuta rychlost v strede tunela a teda aj zrychlenie by boli mensie...
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.3.2013 8:17
2) Zem ma priemerny polomer 6371 km, a priemer 12742 km, takze neviem o akych 6 tisic km kto pise :) ... ak by tunel siel cez stred Zeme
3) Abstrakcia a logika nam nechyba? Na povrchu Zeme je gravitacia preto, lebo na jednej strane (tam kde mame haxne, teda dole a tym je definovany smer "dole") je velke a dostatocne nakopenie hmoty (dostatocne vzhladom na svoju hmotnost 6*10^24 kg a nasu vzdialenost od neho) a hore neni take nic. V strede Zeme je vsetka hmota rovnomerne dookola a zo vsetkych smerov sa grav. posobenie kompenzuje (vyrovnava), takze tam je beztiazovy stav. Kto pouziva logiku tak nemoze tvrdit opak, ze v strede Zeme je vacsia gravitacne pritazlivost ako na povrchu Zeme. Samozrejme vsetko za predpokladu uplne nehybnej a homogennej struktury Zeme, takze odchylky v malych zlomkoch promile existuju ...
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od: ľuboš
|
Pridané:
14.3.2013 11:09
Hm, pardon, sekol som sa, od 5.rocnika zs som nepozeral rozmery Zeme, mohlo mi zapnut, ze ten rovnik je "trochu" vacsi.
Niekde to uz bolo, ze takato forma cestovania je mozna iba hypoteticky, resp.na telese ako nas Mesiac.
Bez jadra, pohybov dosiek.
V kazdom pripade, je nerealne prejst vyse 12.000 km pri nasej gravitacii za 41 minut.
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.3.2013 12:56
Akoze nerealne.
A 41000 km (nizka orbita) za 92 minut je realne? Sak rozmyslam.
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od: ľuboš
|
Pridané:
14.3.2013 19:01
Ale je tu problem so zrychlenim a potom s brzdenim.., jednoducho gravitacia.
Je ine jachat v beztiazovom stave, ine na Zemi.
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.3.2013 8:17
4) Samozrejme vsetky vypocty a rozpocty a pocty sa vztahuju na vakuum. Atmosfera spravi skrty cez (roz)pocty. Staci aj stotina hustoty Zemskej atmosfery, co je dost riedky vzduch. Proste odpor vzduchu je svina a vsetky tieto koncepty a zakony sa vztahuju na vakuum (kde neexistuje trenie a odpor), aj zakon zotrvacnosti zo ZS a pod. Ked vyskoci parasutista zo 4 km vysky a bolo tu take vakuum ako napr. 100 tisic km od Zeme, tak by zrychloval, ze pri povrchu by musel mat nehoraznu rychlost (nechce sa mi ju narychlo pocitat). Odpor a trenie je svina a preto ho pritomnost vzduchu spomali na cca 250 km/h (mozno pri strmhlavom pade s nejakou elastickou aerodynamickou kombinezou na 300 km/h) a viac uz nezrychluje - to sa deje iba vo vakuu. S tym tunelom je to detto to iste...
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.3.2013 8:17
5) To ze taky tunel neexistuje, nie je preto ze by tam niekto grcal a citil by sa nepohodlne, vobec nie. Neexistuje kvoli technologickym prekazkam, ktore su nepredstavitelne gigantické (vobec som si neuvedomil ze aj rotacia Zeme sposobuje velky problem).
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od: r3t4Rd0
|
Pridané:
14.3.2013 19:22
opravujem sa
"...nema zem vacsie gravitaciu v strede zeme nez je na povrchu ? ..."
som myslel ze stred zeme tvori zemske jadro (nemal som na mysli geometricky stred zeme ktory by predstavoval imaginarny bod)
nema zem vacsiu gravitaciu pri zemskom jadre nez je na povrchu zeme ? vacsia gravitacia = vacsia hustota ?
sa mi zda ze boli informacie ze planeta zem nie je ani tak celkom rovnomerne ..."gulata a pri poloch splostena" ale skor je to hrcate, hrbolate, hranate a mozno aj vysunute z vlastnej osi, ale to len ako ze rozmery nemusia byt presne
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
15.3.2013 13:48
Nehomogenita hustoty vnutra planety samozrejme na gravitaciu vplyva. Avsak IMHO nie az takym sposobom, ze pri "cesovani" k jadru by vznikla situacia, ze vzorcek pre gravitaciu by kvoli vacsej hustote a blizkosti zemskeho jadra daval vasiu grav. silu.
IMHO to bude stale viac ako dostatocne kompenzovat to, ze sme dakde hlboko vnutri Zeme (dajme tomu 3000 km pod povrchom a teda v polovici priemeru) a pritomnot strasneho mnozstva hmoty aj "hore" ci "vsade naokolo" bude gravitaciu len oslabovat, az nakoniec v blizkosti stredu budu gravitacia minimalna. Samozrejme nikto nemysli bod v geometrickom zmysle, ale tak +- 10 ci aj 100 km v blizkosti stredu. Tam bude gravitacia zlomok promile (co je v podstate nepovsimnutelne) v porovnani so zemskym povrchom.
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
15.3.2013 13:49
oprava: v polovici polomeru
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od: yeaaaa
|
Pridané:
13.3.2013 14:15
tiez som toho nazoru ze poslednych 40rokov vesmirneho vyskumu stagnuje ale ked pozeram do historie tak najpokrokovejsie ludstvo bolo vzdy "nad priepastou" napr studena vojna co je smutny fakt ked si clovek zoberie ze do vyskumu sa tlaci az ked je "zle"
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od reg.: roob_
|
Pridané:
13.3.2013 14:43
to preto, ze teraz sa vo vesmire tlaci do dalekohladov a na Zemi do zrychlovacov. Vesmirny boom nastane len vtedy, ked na Marse (hocikde inde vramci "normalnej" dostupnosti) najdu suroviny a sposob ako ich lahko dopravit na Zem. Inak to nieje ekonomicky efektivne, dnes ti nikto nebude robit nic co nema 5-10 rocnu navratnost.
|
| |
Re: Physicist Michio Kaku
Od reg.: roob_
|
Pridané:
13.3.2013 14:43
urychlovacov... sorry, preklep, cudzia klavesnica :/
|
| |
........
Od: Jaaa
|
Pridané:
13.3.2013 13:34
Ešte si môžme spievať: http://dopice.sk/5kI - až dovtedy kým si ľudstvo túto planétu nezničí alebo sa navzájom nevyhubí
|
| |
Re: ........that\'s the evolution baby
Od: r3t4Rd0
|
Pridané:
13.3.2013 18:24
http://dopice.sk/5kV
okrem:
- prirodnych katastrof (zemetrasenia, vulkany, zaplavy atd)
- chorob (umelych ci prirodnych)
- nicenie si SVOJHO zivotneho prostredia
- moznej hrozby z vesmiru (meteorit)
- vzajomneho vyvrazenia sa
- (mozno este nedostatok jedla ci zmena klimatu)
aka je sanca ze by sa ludsky genom, okrem vonkajsich vplyvov, zdegeneroval skor ako nas nieco z hore spominaneho zastihne ?
vraj sa aj v mudrych knihach pise ze ludstvo zacalo od konca vojny rychlejsie degenerovat a teda prestava rozmyslat ci uvazovat ako clovek s pred 1000 rokov
je na tom nieco ?
|
| |
curiosity
Od: arkustangens
|
Pridané:
13.3.2013 13:54
no to mi je "objav tisícročia"... toto je zaujímavejšie = http://dopice.sk/5kJ
|
| |
Co ak ......
Od reg.: NikhajZzz
|
Pridané:
13.3.2013 14:41
Co ak sme povodne z marsu, bola tam vyspela civilizacia uz, ktora vyvinula kolonizacnu lod na osidlenie planet len z neznameho dovodu uplne zmizla z povrchu marsu. Kolonizacna lod vsak zalozila na planete zem zivot a sla dalej do vesmiru hladat dalsie planety na osidlenie. O svojom povode a o planetach okolo vieme tak malo, ze je mozne uplne vsetko. Som zvedavy ako chcu vedci na marse urobit umelo dychatelny vzduch. Je mnozstvo clankov o tom, ze sa tam vybuduju tovarne produkujuce sklenikove plyny a zahriatim planety dojde k uvolnovaniu vody z ladovcov. Nasledne ma vraj vzniknut chemicka reakcia vody a vapnika, ktora vyprodukuje obrovske mnozstvo CO2. Spustila by sa tak chemicka reakcia na povrchu aku este ludstvo nevidelo. Na okyslicenie atmosfery na mars pojdu riasy, ktore spotrebou CO2 vyrabaju kyslik. Otazne je kedy k takemouto dojde a ci sa toho dozijeme este ako dedovia, co pradedovia. Najvacsim problemom zatial zostava doprava tam a spat.
|
| |
Re: Co ak ......
Od: .em
|
Pridané:
13.3.2013 16:07
a co ak su z Marsu len niektori, resp. len zopar "rodin", ktore si tam chcu obnovit atmosku ako za starych cias s pomocou zlata z Fort Knox :)
|
| |
Re: Co ak ......
Od: ľuboš
|
Pridané:
13.3.2013 16:27
Z Marsu su zasadne slovenske vlady...
Ved sa hovori " Cervena planeta"....:D:)
|
| |
Re: Co ak ......
Od: hamster
|
Pridané:
13.3.2013 20:20
Choďte láskavo do prdele s politikou. Ďakujem.
|
| |
Re: Co ak ......
Od: politika
|
Pridané:
14.3.2013 0:22
Tiez sa mi to zle pocuva stale ta politika pojebana, ale na druhu stranu, preco je to tak? Pretoze sa to nechce nikomu riesit, preto ze jebes na celu politiku, preto nechodis na volby a preto su tam stale ti isti zmrdi a mame z toho zacarovany kruh. Treba ist volit, a volit hocikoho ineho trebarz aj romsku eroticku iniciativu (vdaka bohu zato ze taka strana zatial nie je, beztak su nasi slovenski indiani dost aktivni v tejto oblasti aj bez toho), pointa ale je ze ked sa vyseres na volby tak to vyhraju stale ti isti kokoti co tam sedeli aj doteraz a nenastane ziadna zmena.
|
| |
Re: Co ak ......
Od: hamster
|
Pridané:
14.3.2013 7:45
Neviem, či ste retardovaný, ale toto nie je diskusia o politickej situácii na SK. Choďte si to riešiť na SME a neotravujte s tým ešte aj tu.
|
| |
Re: Co ak ......
Od: ľuboš
|
Pridané:
14.3.2013 8:06
Je to narazka na to, ze Mars je cerveny..., pricom volakedy mohol byt rovnako zeleny, ci.modry ako Zem.
Neviem, ci "IT" nemaju radi inotaje, podobenstva a pod.,ale najviac mrvia - mrvili, aj nasu krajinu " cerveni"... vid sny o olympiade.
Takze, az o.par milonov rokov bude ina civilizacia hutat, ci na 4.planete od hviezdy bola vobec forma zivota, lebo najdu stopy uhlovodikov, metanu, siry, alebo tu nikdy zivot nebol...., mali by sme sa zamysliet, aby to nebolo tak.
Uz iba preto, ze zivotne prostredie je ovela dolezitejsie pre zivot, ako PC...
|
| |
marss
Od: nasrat
|
Pridané:
13.3.2013 21:46
No a ako to zastavia to oteplovanie blazni ?Po 500 rokoch zam bude ako na venusi hahah.Potom pridu cyloni a pobijú nás
|