
neprihlásený
|
Streda, 4. marca 2026, dnes má meniny Kazimír |
|
|
Výkon HW pre Bitcoin mining prekročil 60 Thash/s respektíve 760 petaflops/s
DSL.sk, 28.3.2013
|
|
Výkon zapojeného hardvéru realizujúceho tzv. Bitcoin mining potrebný pre funkčnosť tejto decentralizovanej digitálnej meny v minulom týždni v niektorých časoch už podľa štatistík bitcoin.sipa.be dosiahol viac ako 60 terahashov za sekundu.
Digitálna mena Bitcoin je proti prípadným snahám o jej rozloženie zabezpečená použitím kryptografických operácií vyžadujúcich vysoký výpočtový výkon, ktoré sa realizujú práve Bitcoin miningom. Užívatelia sú motivovaní zúčastňovať sa miningu vyplácaním odmien v Bitcoin mene, čo je zároveň jediný spôsob ako nová Bitcoin mena vzniká.
Operáciou vyžadujúcou vysoký výkon je vytvorenie nového platného bloku Bitcoin transakcií, so špecifickou podobou SHA-256 kontrolnej hash sumy dosiahnutou doplnením bloku o vhodné bity. Tie sa hľadajú skúšaním všetkých možností a výkon zapojených minerov sa hodnotí v počte SHA-256 hash operácií, ktoré dokáže miner vykonať za sekundu.
Bitcoin mining sa najskôr realizoval na CPU, následne na GPU a v poslednom období bol najefektívnejší na doskách postavených na programovo rekonfigurovateľných FPGA, Field-Programmable Gate Array, čipoch, najmä Xilinx Spartan-6. Kým pri GPU s maximálnym výkonom na úrovni 400 miliónov overených hashov za sekundu je dosahovaná efektivita výpočtov do maximálne 2.5 megahashov na Joul energie, u FPGA je to maximálne cca 25 Mhash/J.
V minulom roku ale odštartovalo viacero tímov vývoj vlastných čipov vyrobených špecificky na účel miningu, tzv. ASIC čipov, a realizujúcich SHA-256 efektívne hardvérovo s ešte o rád vyššou efektivitou. Prvé zariadenia postavené na takýchto čipoch, Avalon, sa začali postupne dodávať vo februári.
K výraznému nárastu výkonu zapojených minerov začalo prichádzať od polovice februára, keď ešte na začiatku februára výkon siete dosahoval menej ako 25 Thash/s. Hranica 60 Thash/s začala byť prekonávaná v niektorých časoch minulý týždeň, zároveň s dramatickým rastom výmenného kurzu BTC voči klasickým menám.
Vývoj výkonu Bitcoin minerov, minimálne 7-dňové priemery dosahujú nižšie hodnoty ako špičky a graf tak nezachytáva dosiahnutie 60 Thash/s (graf: bitcoin.sipa.be)
Za aké percento zvýšenia výkonu sú zodpovedné ASIC zariadenia a za akú časť opätovné zapojenie potenciálne energeticky neefektívnych minerov pre aktuálne vysokú hodnotu BTC nie je jasné.
S výkonom 60 Thash/s sieť Bitcoin minerov výrazne prekračuje výkon všetkých známych superpočítačov a distribuovaných projektov. Presný prepočet na výkon v operáciách s pohyblivou rádovou čiarkou nie je objektívne definovaný, keďže operácie SHA-256 hashovania používajú rozličné celočíselné operácie. Jedno hashovanie predstavuje cca 6.35 tisíc operácií, rozličné Bitcoin štatistiky tak počítajú s pomerom jeden hash rovná sa 12.7 tisíc flopov.
Pri takomto prepočte tak výkon 60 Thash/s znamená 762 petaflopov za sekundu. Pre porovnanie výkon najvýkonnejšieho superpočítača Titan dosiahnutý v Linpack benchmarku je 17.6 petaflopov/s, jeho teoretický maximálny výkon 27.1 petaflopov/s. Druhá najvýkonnejšia distribuovaná sieť po Bitcoin, BOINC, má výkon tesne pod 10 petaflopov/s.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: lolo21
|
Pridané:
28.3.2013 8:37
no krása, keď ide o prachy ľudia sú schopní vytvoriť najvýkonnejší počítač na svete za smiešne náklady. keď ide o vedu lejú sa do toho miliardy za smiešne výsledky
|
| |
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: Alino
|
Pridané:
28.3.2013 10:18
óó, vsemocna nebeska vypoctova sila bitcoinu, aky je kurz 1 BTC na 1 EUR?
74 EUR
a aka je odpoved na zivot vesmir a vsetko?
42.
thx
|
| |
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: leader
|
Pridané:
28.3.2013 10:40
presne! kolko mimozemskych civilizacii uz mohlo byt objavenych keby sa tento vykon zapojil do SETI
|
| |
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od reg.: MagyG
|
Pridané:
28.3.2013 10:43
ziadna. pretoze seti pracuje len s existujucimi datami a pokial sa v tom mnozstve prijimanych dat ziadna znamka inteligencie nenachadza, tak mozes mat aj tisickrat vacsi vypoctovy vykon, a nenajdes tu civilizaciu. jedine ze si ju umelo vytvoris, ale na to ti staci aj obycajne Pentium III. ;)
|
| |
Re: Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: xfce
|
Pridané:
1.12.2013 16:39
účinnosť ťažby by malo znižovať cenu bitcoin .Ak nebude na krátkych pozíciach na rast bitcoin žiadna stávka aká bude jeho cena:) .Jednoducho je to podvod!
|
| |
sdasd
Od: asdqwe
|
Pridané:
28.3.2013 8:50
A pekne to stupne ked zacnu dodavat 1.5 Thash/s minery z BF labs
|
| |
\"jediný spôsob ako nová Bitcoin mena vzniká\"
Od: ...
|
Pridané:
28.3.2013 8:58
Teda ked narazia na planovany strop, nikto nebude motivany mine-ovat :-)
|
| |
Re: \\
Od: qark
|
Pridané:
28.3.2013 9:03
motivaciou budu poplatky za transakcie v novo vytvaranom bloku, ktore sa trosku zvysia, no aj tak budu stale nizsie ako poplatky za akykolvek iny sposob prevodu penazi :)
|
| |
Miner
Od: GabrielR
|
Pridané:
28.3.2013 9:09
Dobre tomu rozumiem, že bitcoiny si viem naťažiť doma? Ako to funguje, skúšali ste to niekto?
|
| |
Re: Miner
Od: Tm.
|
Pridané:
28.3.2013 9:19
v skratke
porovnanie "taziaceho" hardware-u:
http://www.bit.ly/hoWGdW
software na tazenie:
http://guiminer.org/
tu sa da pripojit do tazenia, napr:
http://mining.bitcoin.cz
https://deepbit.net
|
| |
Re: Miner
Od: GabrielR
|
Pridané:
28.3.2013 10:02
Už bagrujem, úžasných 800 khash/s :D
Odpusťte blbcovi že otravuje, ale oplatí sa nakúpiť ten hardvér? čo z toho reálne ľudia majú?
|
| |
Re: Miner
Od: Bozzz
|
Pridané:
28.3.2013 10:10
Rob to na GPU aspon. Na CPU sa to neoplati
|
| |
Re: Miner
Od: asdqwe
|
Pridané:
28.3.2013 10:19
pri takej rychlosti sa ti to neoplati, elektrina je drahsia. A aj ked ju mas zadarmo, tak je zbytocne za niekolko centov mesacne vytazovat hardware.
A kupovat nato specializovany hardver sa oplati, hlavne pri takychto cenach, len je otazne ze ako to bude v buducnosti a ze kedy by ti taky hardwer dosiel, lebo objednava sa z celeho sveta a poradovnik je strasne dlhy
|
| |
Re: Miner
Od: Zisk
|
Pridané:
28.3.2013 10:42
Ešte jedna otázka a už dám pokoj
Na mining.bitcoin.cz je v sieni slávy ktosi, kto našiel 196 blokov. Odmena za 1 je 50 mincí. Cena mince XYZ. Takže týpek teoreticky zarobil 50 x 196 x XYZ € ? Nie je tu niekde chyba?
|
| |
Re: Miner
Od: blablabla
|
Pridané:
28.3.2013 10:47
nie,nie je
|
| |
Re: Miner
Od reg.: MagyG
|
Pridané:
28.3.2013 10:47
tvoj vypocet je spravne, ale prakticky neplati.
odmena za 1 blok BOLA 50btc, uz je len 25btc. Pokial tych 196 blokov nasiel este v casoch 50btc/blok, tak ano, zarobil 196*50*cena za btc. Lenze vtedy bola cena za btc radovo par dolarov. Jedine v pripade, ze by si vsetky btc ten typek nechal, tak ma dnes 9800btc v hodnote necelych $90 za btc. teda nieco nad tristvrte miliona dolarov.
ale dost pochybujem, ze by si ich nechaval, vacsinou ich kazdy pusti (preda) zakratko nato, ako ich vydoluje.
|
| |
Re: Miner
Od: GabrielR
|
Pridané:
28.3.2013 10:52
Kua, ideme bagrovať :D
Mám pocit že to funguje len preto, že 90% ľudí stále netuší že niečo také existuje, a ak vie, nevie čo s tým, inak by už bolo po blokoch.
|
| |
Re: Miner
Od reg.: MagyG
|
Pridané:
28.3.2013 12:15
Prajem vela stastia. akurat Vasa idea, ze cim viac sa ludi do toho zapoji, tym skor vydoluju vsetky bitcoiny, je uplne scestna. Algoritmus je nastaveny uplne inak. Je prakticky irelevantne, kolko minerov je v sieti, cele je to nastavene tak, ze (v sucasnosti) sa jeden blok najde kazdych cca 10 minut. Takze cisto hypoteticky - ak odzajtra nastane skokovy 10-nasobny narast minerov resp. 10x zvysi vykon siete z cca 50Thash/s na 500THash/s, tak obtiaznost prepocitavania algoritmu sa automaticky upravi/prisposobi a rychlost dolovania ostane pri dnesnom 1 bloku za cca 10 minut. Avsak pri 10x vacsom pocte minerov/vykonu to ale znamena, ze sa "odmena" prerozdeli a na minera/vykon bude 10x mensia. V hrubom a velmi zjednodusenom vysvetleni.
|
| |
Re: Miner
Od reg.: MagyG
|
Pridané:
28.3.2013 12:16
Cele je to zaroven nastavene tak, ze vypocet/nachadzanie novych blokov sa bude trvale spomalovat a vsetky bloky/btc budu vydolovane az niekedy v roku 2140. Vacsina btc (90%) bude vytazena do roku 2030, ved si vezmite, ze 50% je uz vytazenych a to su len necele 4 roky od spustenia tohto systemu.
|
| |
kurz.
Od: Tm.
|
Pridané:
28.3.2013 9:10
Cena na bitcoin sa teda ale paradne zvysila..
https://mtgox.com/index.html?Currency=EUR
|
| |
swsded
Od: alfredo4545
|
Pridané:
28.3.2013 9:53
Bitchcoin
|
| |
xilinx
Od: hwsh
|
Pridané:
28.3.2013 11:09
Xillinx Spartan 6 / Virtex sú brutálne mašiny na výpočet , predávajú sa aj PCI výpočtové karty kde je tam niekoľko tých xillinxov a používa sa to na jadrové výpočty a iné šialenosti .škoda že JEDEN KUS , jeden integrovaný obvod stojí okolo 10-30tis dolarov
|
| |
Re: xilinx
Od: el nino
|
Pridané:
28.3.2013 11:51
vidíš a mne tu dva ležia v šuplíku a neviem čo s nimi
|
| |
Re: xilinx
Od: RIKK
|
Pridané:
28.3.2013 14:03
naprogramuj si na tom spartane blikac ;-)
|
Pridať komentár
|
|
|
|