neprihlásený Štvrtok, 30. októbra 2014, dnes má meniny Simona   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Aj nový Xbox má mať 8-jadrový AMD procesor

DSL.sk, 9.4.2013


Aj nová generácia hernej konzoly Xbox od Microsoftu má byť podobne ako PlayStation 4 postavená na procesore od spoločnosti AMD.

Tvrdí to agentúra Bloomberg.

Procesor s integrovaným grafickým procesorom má používať jadrá mikroarchitektúry Jaguar, nasledovníka mikroarchitektúry Bobcat používanej v súčasných energeticky efektívnych procesoroch od AMD.

Bloomberg bližšie informácie o procesore neuvádza, podľa skorších informácií herného serveru Kotaku má mať procesor ale osem jadier taktovaných na 1.6 GHz a GPU pracujúci na 800 MHz. Nový Xbox by mal mať podľa týchto informácií 8 GB DDR3 pamäte.

Podľa Bloomberg viedli Microsoft k použitiu procesora architektúry x86 od AMD dva dôvody, snaha znížiť cenu konzoly ale tiež zabezpečenie kompatibilnej platformy s x86 umožňujúcej lacnejší a jednoduchší vývoj hier vďaka kompatibilite s PC a ako sa nakoniec ukázalo aj s PS4.


Údajná schéma budúceho Xboxu (obrázok: Kotaku)



Xbox 360 aj PS3 používajú procesory platformy Power, ktoré navzájom ale nie sú kompatibilné.

Oficiálne predstavenie novej generácie Xboxu sa očakáva na konci mája prípadne v júni.

Spoločnosť Sony parametre svojej novej hernej konzoly PlayStation 4 predstavila už vo februári, postavená bude na 8-jadrovom AMD Jaguar procesore s integrovaným GPU s výkonom 1.84 teraflopov/s a 8 GB GDDR5 pamäte.




Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

V amerických kinách zakázali mať nasadené Google Glass
Tatra banka sprístupnila výber z bankomatu aj pre Windows Phone
Google ukázal bežiaci modulárny smartfón Ara, zatiaľ je neefektívny. Video
HTML5 definitívne dokončený
Slováci predstavili nové lietajúce auto, skrátili vzletovú dráhu
V Maďarsku sa situácia vyostruje, proti zdaneniu dát demonštrovali desaťtisíce. Video
Puppy Linux pre USB kľúče v novej verzii 6.0
Google intenzívne vyvíja nanity, chce bojovať s rakovinou
Štát chystá verejnú databázu ponúk pripojenia k Internetu v každej lokalite
Súkromná vesmírna raketa po štarte vybuchla, zničila kryptografický náklad aj plošinu. Video


Diskusia:
                               
 

No tak to je gól...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ak je to pravda tak AMD pekne ziskalo
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Vyrobcovia konzol tlacia na ich ceny a aj keby boli predaje v milionoch tak vzhladom na marzu, ktoru bude z toho mat AMD to nebude az take ruzove.

Co myslis, ze je lepsie? Vyrobit a predat 100 milionov chipov s marzou 1 euro alebo milion chipov s marzou 100 eur?

Podla analytikov a vyjadreni konkurencie najma Intelu a nvidie sa trhlo o to AMD lebo je v tazkej situacii a strate a Intelu a nvidii by sa to neoplatilo a radsej sa sustredili na svoje obchody. A nejde len o vyrobu, ale aj o vyvoj.

Aj ked budu nove konzoly podstatne vykonnejsie ako tie strare tak uz v case uvedenia budu vyrazne zaostavat za beznymi PC, cize o rok dva sme tam kde boli - konzoly budu zase brzdit vyvoj PC hier.
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

intelu by sa to neoplatilo? intel ma nejake grafiky? (myslim pouzitelne v hrach)
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

Intel by dodaval len procesory, grafiky Nvidia.. Islo o to, ze keby predavali to co uz vyvinuli tak by sa im to opolatilo, inak by svoje najma vyvojove kapacity uz nejaky rok museli presmerovat na vyvoj chipov pre konzoly a z tohto pohladu sa im to neoplatilo a nesli z ponukou za kazdu cenu a sustreduju sa na svoj obchod, ktory im vynesie viac.

Pre AMD to nebude ziadna ekonomicka zachrana, ale moze mu pomoct nepriamo. Otazka je buduci vyvoj v oblasti herneho hardwaru, AMD si to predstavuje tak, ze vsetko nahadze na jeden chip, ale pri vykonnejsich grafikach a procesoroch tie chipy budu velke a bude ich problem vyrabat.

Ono sice na pohlad to vyzera pekne, ze 8 jadier a vykon grafiky niekde na urovni 7850, ale realne na konci tohto roka to uz bude na hranie vo FullHD (dnes uz standard) zase malo. Ved na nove hry Ti dnes nestaci na PC uz vykonejsi procesor a grafika z vyssieho segmentu.
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

z hladiska znizovania nakladov je lepsie ak to vyrobi jeden vyrobca ako dvaja. a amd to vie a ma licenciu aj na x86 co nvidia nema.

a ked sa hry optimalizuju na jeden kus hardwaru tak z toho vytlcies viac. tych 8 jadier a ta grafika moze podavat vykon ako herne pc s 4 jadrom core a daleko lepsou grafikou :)

tie konzole sa nerobia na jeden rok urcite to tu s nami 5 rokov vydrzi, aspon konecne vyvojari budu robit viac hier na viac jadra :D


Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

Pozri sa na specifikaciu tych jadier, aj ked sa bude viac optimalizovat tak tie jadra su uz teraz slabe. Cakal som od novych konzol podstatne viac.

Pozri sa na stare Playstation, ktore boli v case uvedenia vykonnejsie ako PC.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

vykonnejsie ale boli aj drahsie ako tieto konzoly ktore maju prist. sak sony v podstate ps4 niekolko rokov muselo dotovat a bol to dost pruser..niekde som cital ze iba nedavno sa dostala ta divizia do zisku a aj to im vacsinu vraj zarabali hry. a v dnesnej dobe ludia ocakavaju konzolu za ktoru daju 300 - 400 euro

ale to plati aj o pc, dnes za 500 euro si poskladas pocitac na ktorom si zahras fakt kazdu hru (ano aj ten crysis aj ked mozno nie naplno)

a stale vacsina hier nie je az tak narocna a daju sa hrat aj na starsich pocitacoch




Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Ale tak to mali byt, ze konzoly mali byt vykonne a dotovane a vyrobcovia mali tazit z obsahu. A nie vypustit o rok na trh konzoly, ktore budu zase za opicami.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Za akými opicami? Čo by si aj Ty stále chcel????
Nemáš iné na robote, len stále každý deň sliediť, či má niečo o jeden Hertz rýchlejší porcesor, o 1bit väčšiu RAMku a už waw, to je "pokrok", to je "vývoj" - detičky utekajme kupovať, lebo mi jebká, však?
To si chcel napísať??
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Uz to nefetuj.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

dakujem velmy pekne napisane.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Výkon meriaš v Herzoch ? Dosť o ničom.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

wii ma o dost slabsi hw a aky ma uspech, radsej si zahram nieco hratelne ako nieco co ma super paradnu grafiku a samotna hrac je grc
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

odporucam Limbo
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Tebe život asi riadne udiera na hlavičku.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ak spravis ten soft tak ze vyuzije vsetkych 8 jadier tak to pojde lepsie ako na najnovsom inteli. Cmuk GL v uceni.
Odpovedať Známka: 6.3 Hodnotiť:
 

A co ma GL spolocne s novymi konzolami? Hry sa budu robit v DirectX.
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

GL = good luck.
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

GL = good luck
inak to ze konzoly budu mat 8core AMD je dobra sprava pre desktop (cize optimalizacia hlavne pre AMD a viacjadrove procesory)
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

vies, ze ani nie?

Ono, cpu v konzolach je vacsinou na dve veci - su to sice 8 jadra, ale na moc nizkej frekvencii. Konzola vacsinou tazi z masivnej sirky pasma, super rychlych pamati etc... Celkovo je konzola blizsia scheme GPU + nejaky x86 koprocessor ako pc, kde mas dolezity processor ako hlavny zdroj vypoctovej sily /vacsinou/.

ono, ked si tak vezmes, pozri si flops nejakeho procesora a porovnaj s high end grafikou.
a len tak pre info - kukni si specs napr PS2 - creva to ma uplne suntne, ale na emulaciu pomaly potrebujes i7 :)
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

ale zas no :) i7 2700k emuluje ps2 s vytazenim na urovni 6-8% ...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

na ps2 ti staci o dost slabsi stroj...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

vzdy budu na tom lepsie ako s nejakym cellom - ktory mal tazit s paralelizacie a este sa aj blbo na nom programuje...

takto sa sice furt budu musiet trapit s paralelizaciou ale aspon na otrepanej x86 architekture na ktoru vie programovat ovela viac ludi (a teda su lacnejsi)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ked si este nepostrehol, tak vyrobcovia hernych konzol a inych debilin chceli:

1) SoC riesenie a nie CPU od jedneho vyrobcu a GPU od ineho, potrebny chipset od tretieho a cipy rozosiate po celej fosni ... atd

2) nVidia chcela za to vela (vedela ponuknut ARM CPU a GPU), AMD chcelo menej - volba isla logicky na AMD
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

to arm sa mi zda moc slabe na hernu konzolu next-gen :) jedine ze to by malo 16 jadier? :D
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

>> 1) Toto tvrdí AMD marketing a nie Sony. S tými čipmi rozosiatymi po celej fošni by som bol opatrný nakoľko pri súčasných 256MB GDDR5 moduloch ich celá fošňa bude potrebovať tridsaťdva (32x 256MB GDDR5).

>> 2) Ak sa na to pozrieme triezvym pohľadom tak vo svete x86 CPU si Intel pýta viac $ ako AMD za svoje CPU a obdobne to patrí vo svete GPU, kde si Nvidia v zásade pýta viac $ za svoje GPU ako AMD => že ak by spoločne ponúkli MCM (Multi-Chip-Module) teda CPU časť a GPU časť na dvoch dies tak s najväčšou pravdepodobnosťou by boli drahší.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

amd je jedine ktore vie vyrobit X86 procesor a vykonne gpu a dat to pekne do jedneho chipu. nvidia nema x86 a intel ma grafiky iba na bezne zobrazenie popripade nenarocne hranie
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

AMD len navrhuje, uz davno vyraba niekto iny. A aky by bol problem, ze v konzole by bola zvlast grafika? APU pri vykonnejsich rieseniach ma svoje problemy - tazsia vyroba, chladenie, v pripade poruchy potreba menit vsetko..
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

peknu uvahu napisali na diit.cz amd podliezlo nvidiuu cenou, a intel proste nema grafiku na hry. resp nevie spravit take komplexne riesenie. a dolezita bola aj cena. ale aj technologia

a hen ten chip bude jeden komplexny a bude mat 8 GDDR5. taky chip este dnes nevyrobil nikto :) ono bude to vyrabat global foundries.


Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

APU nie je o nič ťažšie vyrobiť ako CPU či GPU.

Chladenie je na tom podobne – žiadne podstatné rozdiely.

V prípade poruchy vymeníš „všetko“, ale stále najviac 1 čip, čiže stále menej alebo nanajvýš toľko ako pri CPU+GPU.
:-P

Odpovedať Hodnotiť:
 

jediny pravdivy fakt konci v prvej casti vety - kazdy tlaci na cenu, lebo marza zavisi od dopytu po CPU/GPU, ktory bude minimalne rovnaky ako pri PS3/2/X/360 cize 2 veta je blbost

v prvom rade sa treba pozriet na potreby vyrobcov konzol co je integrovane all-in-1 riesenie CPU/GPU + GDDR v PS4 ktore konkurencia neponuka resp. ponuka sracky typu IGMA/HD/Tegra

a posledna veta je vyplodom cloveka ktory nepozna pojmy ako priepustnost a optimalizacia na 1 typ HW co je pri PC utopia
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

A Jano z hornej dolnej dosiel od pasu domov a vypisuje nezmysly. Optimalizacia je jedna vec, ale hruby vykon druha. Pochybujem, ze si hrac, lebbo by si tak neplodil. Dnesne nove hry (crysis 3, Tom, Infinity..) maju problem na hardware, ktory je niekolkonasobne vykonnejsi ako to co bude v konzolach. To optimalizaciou nevykryjes. A to je to co je teraz a konzoly sa zacnu rozsirovat o rok.. Opat to bude tak ako doteraz, ze najblizie roky budu zase konzoly vyvoj brzdit.
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

niekto sa na analytika hra a druhy nim naozaj je, tiez som mal taketo PCkarske nazory dokial som synovcom nekupil PS3 a co pomaly 10 rokov stary HW dokaze v hrach ako GOWA, KZ3, GT5, Uncharted3, HeavyRain atd. PC s podobnym HW v FPS neda
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

to co si ty vymenoval zvlada moja 4850 na high detailoch
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

jj, hlavne C3 ti musi ist vynikajuco, urcite si to oyebabral tak, ze si na skatulu od grafiky fixkou dopisal "DX11" a odvtedy ti bezi aj hra.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

no sorry som si to pomylil s crysis 2. som nevedel ze uz je novy crysis vonku
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pre Boha... To čo je tu za bandu zmagorených chlapčekov, ktorí sa donekonečna potrebujú iba hrajkať a idú kritizovať nejaké konzoly, že budú brzdiť vývoj...? Čo vám tu už nadobro preskakuje??? Nejaká hra je vývoj? To sa mi už ani nezdá, to sú článočky na psychiatriu.
To akože sa budeme stále len hrajkať a vyhadzovať za to aj posledné prachy, lebo nejakí magori si myslia že to je to pravé, na PC, či nejaké konzoly, že na stom stojí život, či nebodaj budúcnosť ľudstva?
Vývoj nie je to, že aké umeliny nám budú poskakovať po obrazovke, ale to, aký to má prínos pre ľudstvo. Míňanie peňazí je opak! A magorenie mysle ľudí a dnešných detičiek aj do viac ako 25 rokov je už tragédia...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

chlapce ty si v prdeliii. mal by si sa dat liecit.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

preco by mal byt niekto zmagoreny ked sa podla teba "hrajka" ? je to jeho vec
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Nie nie je to jeho vec. Je to horšia magorina ako drogy.
Je to o dementnosti populácie... Chorobe z techniky. Si zrátaj koľko priemerná domácnosť v dnešnej dobe je.ne ročne len za všakovakú elektroniku do domácnosti. Každému decku mobil aj debil, notebôk, veľký TV, už po roku je aj set topbox nanič, nový satelit, chladničku, LED svietidlá, zasa nový komp, monitor k nemu a milón ďalších elektronických vyťahovačov peňzí z vreciek najmä rodič a tí sa môžu aj obesiť, lebo neni ako na to všetko zarábať...
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Z ktorej jaskyne si vybehol ?
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Ty si dobre šľahnutý ... tak najprv tu nadávaš na chlapcov ktorí sa stále donekonečna potrebujú hrajkať a potom, keď Ti niekto oponuje reálne tak sa stočíš k rodičom, účtom za elektrinu a iným blbostiam...

Väčšina tých chlapcov (including me) si už tieto hračičky kupuje sama, rodičov tým nezaťažuje. A deckám proste nejakú zábavku musíš kúpiť, a pokrok nezastavíš aj keď je to v niektorých momentoch smutné že netrávia toľko času vonku ako my keď sme boli malí, oni sú už úplne inde než ja v ich veku a to mám len 21, čas letí a ty spíš ...

PS: mimochodom zbožňujem aj stolové hry a kniha vo väzbe mi je tiež blízka ...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

To nemá s pokrokom nič spoločné!
A bývaš vo svojom, všetko za svoje, bez dlhov, nič si nezdedil, dobre zarábaš, deti máš zaopatrené?
Ak je všetko áno, potom si nezvyčajne životaschopnýž jedinec, ktorému nikto nemusel pomáhať, nerobí slotu, či iného guru v parlamente a pod.
Klobúk dolu...
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Mám pocit že toto je zbytočné ale miniem svoj čas a energiu aby som Ti napriek tomu odpovedal.

Nebývam vo svojom, neplatím inkasá za byt v ktorom bývam ani iné bežné náklady na bývanie v plnej forme, sem tam nakupujem potraviny za svoje. Deti nemám a ani sa nechystám. K tomuto poviem že aj keby som nebol PC hráč a technologický nadšenec, rodičia za mňa nájomné a stravné budú platiť tak či tak.

Až budem bývať vo svojom, platiť si nájom a stravu, budem mať rodinu zabezpečenú, aj tak si kúpim čas od času nejakú novú hračku, pretože každý potrebuje mať koníčka do ktorého bude investovať peniaze aby sa z neho nestal skúpy zabednenec ako ty. Ak moje deti budú chcieť hrať hokej, dostanú výstroj, ak počítačové hry dostanú počítač.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Trochu si si to doplietol.
Aby si Ty a Tvoje deti neboli ľudský zadebnenci, netreba im najnovšie mobily, počítadlá...Ale to čo si síce naznačil, ale vzápätí aj pokazil. Nech majú koníčka, nech napr. športujú, ale nemusia mať výstroj za tisíce Eur. Športovasť sa dá aj bez toho. A asi si naozaj ešte dosť mladý, ak tu píšeš, že rodičia za Teba budú platiť tak či tak. Tá veta mi stačí...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A Ty si odkial prisiel? Co bol toulen vo vypredaji?
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Ty ani nevieš čo je Toluén.
Je to ťažké riedidlo, kedysi som ním riedil smolu a kreslil s lievikovými perkami perfektné plošné spoje.
A čítaj lepšie, a znovu a aj niečo medzi riadkami...
Lebo obhajovať herný magorizmus je už fakt sila.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

zrejem ti ušlo, že si tými pár príspevkami urobil zo seba magora priam ukážkového. zostaň radšej pri tom lievikovom pierku a perfektných plošných spojoch...
dúfam, že deti nemáš!
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Myslíš?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

mozno by si sa divil ake technologie a sofistikovane algoritmy sa v hrach nachadzaju, ci uz ide o pokrok v grafike, virt realite, modelovani, AI a ine..

faktom je ze je po hrach dopyt a to umoznuje vyvoj, financovanie a zlepsovanie mnohych oblasti ktore s tym suvisia

ked nieco nechapes/nazaujima ta to neznamena to ze je to automaticky magorizmus
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ale málo odborníkov na psychológiu, či detskú psychiku ich vyvíja a testuje. Málo pedagógov na nich participuje, prakticky žiaden výchovno-vzdelávací cieľ nemajú a ani neobsahujú, nič vhodné do reálneho života, ani len obyčajné gazdovanie či zdravý sedliacky rozum. To je na tom to smutné!
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ty si robíš „srandu“, že?!

Je fuk, aké sú tam „sofistikované algoritmy“, na akej vysokej matematike sú postavené – to je každému hráčovi s vysmaženým mozgom ukradnuté.

Že sa hráš bojovú hru postavenú na sofistikovaných algoritmoch atď., z teba Einsteina neurobí.
Odpovedať Hodnotiť:
 

v podstate je to aj vyhra pre PC gaming.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

zase sa my pc hraci mozeme tesit na 7 rokov brzdenia vyvoja :-(
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

ale aspon nebudu exluzivity a budu hry aj pre pc
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Exkluzivity budu vzdy. Tie totiz nesuvisia s hardware ale s dohodami medzi vyrobcom konzoly a vyrobcom hry.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hmmm to znamena ze hry na PS4 pojdu spustit aj na PC? To by bolo super, rovnake hry a tym padom viac hier vyvijanych na spolocnu platformu.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Minimalne vykon hier nebude brzdeny emulaciou.
Aj ked kazda hra na PC by mala byt lahko portovatelna na XB/PS a vice versa... :)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

No nie je sa comu cudovat. Sucasne AMD riesenie APU nema v hernom sektore konkurenta. Intel a Nvidia nedali dokopy nic rozumneho a samotny intel s APU na hry nestaci. Co je velkym plusom, tak to je kompabilita s x86, co by mohlo naznacovat sikovne mody do buducnosti, ked na xbox720 alebo ps4 bude mozne spustit x86 operacne systemy. Jedine si neviem predstavit,ake silne AMD musia do 720 a PS4 osadit aby to bolo vykonom dostatocne na 2-3 roky. Aka bude priepustnost zbernice, aka bude mechanika...ci DDR3 nebudu na taketo uz pomale. Predpokladam osadenie SSD diskov alebo novych kombinovanych diskov od Seagate.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

myslim ze tam maju ist DDR5..ale mozno myslim zle
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

PS4 ma zdielanu GDDR5 s APU, X720 oddelenu DDR3 a slabsi GPU
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

pod tou schemou je pisane ze je udajna...tak kto vie...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

pamat ma byt rychla GDDR5 pre cele apu (otazka je ci ze ci apu bude iba x86 jaguar + silna gpu cast) alebo k tomu bude este nejaky dalsi chip ? lebo cekovy vykon ma byt nekde na urovni dnesneho radeonu 7850.

a kazdemu je jasne ze ak sa to bude robit na konkretny hardware tak z toho vytazia lepsi vykon ako by dal 7850 a hre ktora bezi na windowse... staci kuknut left 4 dead jak bezi v linuxe ;)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Aj keby bol vykon na urovni desktopovej 7850 tak v case pouzivania o rok to bude opat slabe. Uz dnes je 7850 na hrane. A vykon na urovni 7850 nebude, tomu never. A hry budu v DirectX, tak co pleties do toho linux.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Čo je to slabé???
Že Ti nejaký obrázok neprekreslí 100x za sekundu, ale iba 99.8x??
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ako vacsinu veci pise odveci, ale s vykonom grafickej casti v APU Jaguar ma pravdu. Bude relativne slaby, ak aj bude ako 7850. 7850 je nizsia - alebo nech nezerem, stredna trieda. DNES. Konzoly sa robia na +/- 5 rokov, kde to bude o rok, dva, tri.. Aktualne konzoly mali aspom aktualny highend. Na druhu stranu nam to prinieslo to, ze uz 3,5 roka mam nv260GTX a okrem Crysis3 mi ide vsetko. Nikdy vzivote som nemal 1 grafiku 3,5 roka... takze na jar ked sa ustalia ceny 8kovych AMD, sa zakupi daka "8950" a bude na dalsich 5 rokov pokoj.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Tak si zvykaj. Som mal 20-tisícovú grafiku aj 8 rokov. No a?
Čo je na tom. A funguje ešte niekomu dodnes...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

lenze ked vyjde nejaka hra presne optimalizovana na ten hw len aby to nemalo tolko fps ako na dnesnom high ende :) , stale sa tu zabuda na optimalizacie, a vcelku velku pamat hlavne 8 gddr5 a tych 8 jadier tiez spravi vela, hlavne budu mat podporu novych modernych instrukcii
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Dá sa s tým súhlasiť, pretože ak herný titul bude optimalizovaný na podporu osem jadier (8x FPU) a vonkoncom nevadí, že len na frekvencii 1.6GHz a dosiahne sa stabilné hrateľné fps (rozum. bez sekania) tak nikoho nebude zaujímať nejaký fetiš zo sveta PC, kde sa herné zostavy bijú napr. 80fps vs. 67fps s pod. Ono ani nikto netvrdí, že hry na PS4 alebo Xboxe budú v supermax kvalite teda povedzme ako v kvalite na PC (ale to sa dozvieme až zo samotnej komparatistiky jednotlivých platforiem keď to bude aktuálne).

Sám z vlastnej skúsenosti viem, že aj na VIA QuadCore 1.2GHz + AMD Radeon HD6850 1GB GDDR5 GPU sa dajú plynulo hrať hry ako napr. Battlefield 3 MultiPlayer, F1 2012 Demo a pod. teda hry, ktoré sú optimalizované na multi-core (quadcore)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Komparastika, to je nieco ako komparzacia? Alebo kompostacia? :)))
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a ty zabudas na to, ze optimalizacia nieje Zlata rybka, urcite veci sa tym spravit daju. Ale konkurencia (PC) bude na tom s hrubym vykonom do 3 generacii o 500% vyssie a to je este pesimisticky pohlad + budeme v polke zivotnosti konzol. Do konca zivotnosti budu PC grafiky v inej lige, tak isto ako su dnes oproti xenos/GF7000
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

a ty zabudas na to, ze konzoly su optimalizovane na 30 fps - coz je u PC absolutne najspodnejsia hranica hratelnosti :)
a znacna cast developerov sa vyjadrila, ze radsej nasypu konzolakom eye candy ako by mali upravovat engine tak, aby zvladal full hd 60 fps - coz v pohode na max detailoch u vacsiny hier dava moje cca dva roky stare PC :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ibaze mna nezaujima ako co pojde na konzolach, ale ako to pojde s 3x vacsimi detajlami na PC. Ibazae ak budu slabe konzoly, tak aj s 3x vacsimi detajlami to bude humus, a nikde sa to ani neposunie presne tak, ako sa grafika v hrach vdaka PS3/xbox360 nikam za poslednych 5 rokov neposunula. O tom to je.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ano aj nie, zober si skyrim - vanilla je srot (koli konzolam), po pridani hi-res 4K a 8K textur, ktore by konzoly nedali, sa nan da konecne pozerat.
cili, dokial je studio solidne, tak si da zalezat aj na pc verzii. alebo si zober witcher 3 - poliaci povedali, ze PC je pre nich smerodatne a nebudu sa limitovat nejakymi konzolami :)

plus, pomalicky ale isto sa zacina o slovo hlasit 4K rozlisenie, nieco, co konzolisti zaziju mozna tak v ps6 a xbox infinity.... nehovoriac o tom, ze vcelku bezne 2560x1440(1600) je pre nich tiez len mokrym snom.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

bezne 2560x1440(1600)??? ludia ledva prechadzaju na 1920x1080 :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

poslednych 9 masin, co som skladal -
dva slapu na 3 monitoroch,
jeden 2560x1600,
jeden na 2560x1440,
zvysok neznamy... este viem, ze jeden manik sa rozhodoval medzi 144Hz vs 120Hz LCD a jeden manik funguje na CRT-cku /neviem, ci menil alebo nie/...
Odpovedať Hodnotiť:
 

no vidis ale vatsina ludi stale slape na mensich rozliseniach ked si kuknes napr. steam statistiku tak stale sa dotahuje lnn 1920x1080(1200)
Odpovedať Hodnotiť:
 

skyrim je srot aj s texturami koli sprznememu konzolovemu inventaru v ktorom sa neda vyznat. Pritom oblivion je moja TOP1 hra.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Oblivion uz taky zprznili... Stejnak ako Morrowind...
Co sa TES tyka, cim dalej, tym je to horsie...
Ale na ESO som zvedavy :)

K tomu UI - je fakt otrasne...
SkyUI link- http://skyrim.nexusmods.com/mods/3863 je prva vec, ktora sa musi do Skyrimu prihodit :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty naopak, optimalizaciu precenujes. Optimalizacia v hernom businesse dnes typicky znamena - ebni tam mensiu texturu, zniz detail geometrie, zjednodus shader, uber post processing...

Dnesny hardware prilis vela tweakov a kreativity pri optimalizacii neumoznuje. Ked mas raz dany hruby vykon, ja neviem 1 TFLOPs, tak sa mozes aj posrat a viac ti to neda. Mas presne dane kolko toho GPU za frame zvladne. Navyse, vsetky tweaky s dnesnymi GPU boli viac menej uz za tie roky vymyslene. Poslednych par rokov sa len pridavaju vypoctove jednotky a optimalizaciu riesi vyrobca GPU, priamo na kremiku...

Casy, kedy vedeli developeri napr. na PS2 hackovat flow dat z pamate do grafickeho cipu a podla konkretnej sceny volit jednu z X renderovacich technik, su uz davno prec...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Este to upresnim. To ze niektore hry z danej generacie, na PC trhaju a ine nie, je dane skor neschopnostoumich tvorcov. Typicka ukazka posratej novej hry je Planetside 2. To seka na kazdom zeleze, pretoze su v tom Sony studiu neschopaci:))

A ked to zjednodusim, vsetky finty na PC zeleze uz boli prakticky objavene, takze sa len zuzitkuju na konzolach. Jednotny HW ma nepochybne ekonomicke vyhody, ale v tomto pripade uz nebude prilis co optimalizovat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem či by som si dovolil jednu z najúspešnejších firiem takto od pása zhodiť, ale keď myslíš... Skús si naštudovať čo to potrebuje, pretože dosť často to tzv. sekanie nemá nič spoločné s výkonom HW.

Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Popleta. Ale veď ty si bojovník proti hraniu, proti elektronike... A zrazu máš kladný názor na nejakú Sony ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mám. Ale nie tak ako si to Ty predstavuješ. SONY robila perfektné televízory, SONY Trinitron Ti niečo hovorí? Vydržali viac ako 10 rokov bez porúchy fungovať. O tom hovorím, nie o hernej magorine. Nie o potrebe kupovať každý rok nový TV!
O tom, ako veľmi zmena režimu zmenila mladých ľudí a magorie aj ostatná populácia. Každá doba mala hračky, aj dedovia mali nejaké, aj otcovia, aj ja, ale to s čím sa "hráte" vy...
No psychiatrie s tým ešte nevedia nič moc robiť...
Toto nie je vývoj, ani žiadne napredovanie, či ja roztrelím nejakej umelej postavičke hlavu v rozlíšení 100x100 alebo 2000x3000, je to úplne jedno!

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Takže teraz by som očakával aspoň 32 jadier :-).
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Je to o priepustnosti pamäte, súdruhovia!
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár