Počítače s operačným systémom Windows bez inštalovaného antivírusu respektíve s inštalovaným ale neaktuálnym alebo neaktívnym antivírusom sú infikované vo výrazne väčšej miere ako počítače chránené aktualizovaným antivírusom.
Vo svojej novej správe o stave bezpečnosti PC za druhý polrok 2012 to tvrdí spoločnosť Microsoft na základe štatistických zistení z behu jej softvéru Malicious Software Removal Tool, MSRT, spúšťaného pri pravidelných mesačných automatických aktualizáciách.
V H2 2012 sa celkovo aktualizovaný antivírus nenachádzal na 24% počítačov, na ktorých bol spustený MSRT.
Na počítačoch, kde bol inštalovaný aktualizovaný antivírus, sa miera infikovania pohybovala podľa mesiaca od 0.14% do 0.38%. Z počítačov bez antivírusu respektíve bez aktualizovaného antivírusu bolo infikovaných 1.16% až 1.36%.
Tieto údaje ale samozrejme nie sú štatistikou všetkých existujúcich počítačov s Windows a čo sa týka reprezentatívnosti majú viaceré limity.
Miera infikovanosti PC podľa prítomnosti aktualizovaného antivírusu (graf: Microsoft)
Štatistika bola totiž vytvorená len z počítačov, na ktorých sa spúšťa MSRT a ktorých užívatelia dali súhlas na odosielanie detailnejších zistení do Microsoftu. Koľko percent užívateľov takéto zasielanie dát Microsoftu povolilo nie je známe.
Miera infikovanosti sa zároveň samozrejme zisťuje len podľa škodlivých kódov, ktoré detekuje MSRT. Ten sa zameriava len na najrozšírenejšie vírusy a iné škodlivé kódy.
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Vazne?
Od: hmhmhmhhm
|
Pridané:
18.4.2013 11:24
Ja anti-vir nepouzivam vobec a nikdy som nemal virus... ale globalne to asi neplati. Have a Nice Day.
|
| |
Re: Vazne?
Od: Anonymik
|
Pridané:
18.4.2013 11:29
nato aby si mal virus nemusia ti po obrazovke lietat cervy a nemusi ti bedna kaslat
|
| |
Re: Vazne?
Od: fdhdfha
|
Pridané:
18.4.2013 15:47
Dakujeme pouzivatelovi za moznosti vyuzitia nasich spambot sytemov.
|
| |
Re: Vazne?
Od: b2un0
|
Pridané:
18.4.2013 21:53
Hlásim sa tiež ako nepoužívateľ AV. V prípade podozrenia nie je problém dôkladne prejsť všetky autoruny, čo je efektívnejšie ako čakať niekoľko hodín na skenovanie miliónov súborov. Nemám problém. Tí, čo používate AV, koľkokrát ste za posledný rok mali reálnu detekciu (nie je nejaký generický falošný poplach)?
|
| |
Re: Vazne?
Od: llllllllllgggggggg
|
Pridané:
19.4.2013 5:25
Vsetky autoruny, hej? Tak ty si iny kaapo - takto by sa mali cistit kompy!
Len skoda ze niektore infiltracie si zabezpecuju spustanie omnoho sofistikovanejsimi sposobmi.
|
| |
Re: Vazne?
Od: Palec300
|
Pridané:
19.4.2013 10:31
Nechapem takychto dementov co ziju v stave, ktory sa vola falosny pocit bezpecia.
PS: dufam ze chodis na internet banking 3x denne
|
| |
Re: Vazne?
Od: Houston
|
Pridané:
19.4.2013 11:04
Len tak som si kvoli tebe presiel miesta, kde som uz niekedy videl zapisane spustenie nejakeho virusu. Napocital som ich cca 1750. Fakt ich prezries a vyhodnotis rychlejsie ako automaticky scan statisicov suborov?
|
| |
Re: Vazne?
Od: Houston
|
Pridané:
19.4.2013 11:06
Jaj, a o virusoch, co sa schovaju do suboru (napr.)systemoveho ovladaca, takze na svoje spustenie nemusia v "autorunoch" ani vobec v registroch zmenit vobec nic si este asi nepocul.
|
| |
Re: Vazne?
Od: lolo21
|
Pridané:
18.4.2013 11:30
Ja anti-vir nepouzivam vobec a nikdy som nemal virus... ale globalne to asi neplati. Have a Nice Day. --- 8uy v1agr4 0NL1N3! Bset price$ viagra-online-100.com
|
| |
Re: Vazne?
Od: quix_
|
Pridané:
18.4.2013 12:35
skoro som si myslel ze je to adresa tvojej bitcoin penazenky :D
|
| |
Re: Vazne?
Od: Tazky analytik
|
Pridané:
18.4.2013 11:31
Jasne. Lebo ti ho nema co diagnostikovat a virus samotny sa sam neprejavuje ako v roku 93 nejakym teatralnym menenim farieb atd. To je asi take ako keby si povedal, ze si pchas do zadku hrdzave palice ale nemas tetanus ani hepatitidu B. Kym nedojdes na testy...
|
| |
Re: Vazne?
Od reg.: pribinacik
|
Pridané:
18.4.2013 11:37
pekne a vystizne napisane :)
|
| |
Re: Vazne?
Od reg.: MagyG
|
Pridané:
18.4.2013 11:38
ale vsak ho nechaj v jeho iluzii, ze je zdravy. :P
Aj ked si dovolim k clanku poznamenat, ze nepovedali nic nove. To akoze Microsoft teraz objavil teplu vodu ci ako? Strasne nechapem, co touto spravou/clankom chcel autor povedat...
|
| |
Re: Vazne?
Od: 2Maniak33
|
Pridané:
18.4.2013 13:25
Neobjavili teplú a dokonca ani studenú vodu.
Možno si skreslene mysleli, že ako účinne popracovali na aktualizáciách a bezpečnosti systému Windows, že sa ľudia polepšili, no asi opak je stále pravdou. Že tie všakovaké bacile majú stále navrch.
|
| |
Re: Vazne?
Od: old
|
Pridané:
18.4.2013 18:20
iba nadpis je od veci, samotné porovnanie chráneného windows s nechráneným o niečom hovorí
|
| |
Re: Vazne?
Od: aaaaaaaaaaa
|
Pridané:
18.4.2013 11:52
Na druhu stranu stale nie je az taky problem vsimnut si virus / malware. Staci ked clovek robi driver a nieco funguje "divne" po zahookovani sa do kernelu. Prejavuje sa to aj pri debugu systemu, ked cloveku "uz zase" padaju tie graficke drivery alebo sa system zacne deadlockovat a on nevie, ci to sposobil sam alebo je to len "unexpected feature". Tak chvilu patra a casto pride na to, ze sa tam vykonava nejaky kus kodu, co tam nema co robit a je to jasne.
|
| |
Re: Vazne?
Od reg.: pribinacik
|
Pridané:
18.4.2013 11:54
ty aj vies o com pises?
|
| |
Re: Vazne?
Od: sensei-san
|
Pridané:
18.4.2013 23:15
Prvý vírus, ktorý som našiel, som našiel preto, lebo sa nezhodovali dáta, reportované systémom s tým, čo som prečítal priamo z disku (int13h). Bol to vlastne jediný prejav toho vírusu. Ale v dnešnej dobe sa s tým už nikto nebabre. Vírus často vidno v task manageri v zozname procesov, vo výstupe netstat, jeho súbor je normálne vidno na disku a jeho štartovanie je zariadené registry kľúčom v Run alebo RunOnce.
|
| |
Re: Vazne?
Od: Houston
|
Pridané:
19.4.2013 11:12
To dnes plati tak mozno o malware. Dnes su uz bezne virusy, ktore NEvidiet v zozname procesov, NEspustaju sa z Run/RunOnce, NEvidiet niektore jeho subory na disku. Co sa tyka Netstat, zatial vacsinou pripojenia vidiet, ale vacsinou smeruju na ine procesy, ktorym bol vlozeny kod.
|
| |
Re: Vazne?
Od: Houston
|
Pridané:
19.4.2013 11:08
Bezne si ludia doma pisu drivery, hookuju a debuguju kernel.
|
| |
Re: Vazne?
Od: koviak
|
Pridané:
18.4.2013 13:29
ja si pcham do zadku len vycistene duralove trubicky a najviac sa zabavim ked ich tam mam naraz styri
|
| |
Re: Vazne?
Od: zeroi
|
Pridané:
18.4.2013 12:39
Ty si ukazkovy priklad kokota.
|
| |
Re: Vazne?
Od: jaaaaaaaaaaaaaaaj
|
Pridané:
18.4.2013 14:38
No vieš - ono pri IQ=7 to znamená "reaguje na svetlo a na potravu" ani nieje isté, či by si o tom víruse vedel, aj keby na Teba monitor kýchal
|
| |
Re: Vazne?
Od: jaaaaaaaaaaaaaaaj
|
Pridané:
18.4.2013 14:39
No vieš - ono pri IQ=7 to znamená "reaguje na svetlo a na potravu" ani nieje isté, či by si o tom víruse vedel, aj keby na Teba monitor kýchal
|
| |
Re: Vazne?
Od: Fikusssss
|
Pridané:
18.4.2013 15:01
vsak virus nemusis mat, s tym suhlasim, mozná mas trojans, spyware ci inu pochutinu
|
| |
vysledok?
Od: samalama
|
Pridané:
18.4.2013 11:41
"Štatistika bola totiž vytvorená len z počítačov, na ktorých sa spúšťa MSRT a ktorých užívatelia dali súhlas na odosielanie detailnejších zistení do Microsoftu. Koľko percent užívateľov takéto zasielanie dát Microsoftu povolilo nie je známe.
Miera infikovanosti sa zároveň samozrejme zisťuje len podľa škodlivých kódov, ktoré detekuje MSRT. Ten sa zameriava len na najrozšírenejšie vírusy a iné škodlivé kódy."
takze co nam vlastne realne tato kvazi statistika hovori?
|
| |
Re: vysledok?
Od: waveee
|
Pridané:
18.4.2013 11:58
ze asi urcite je presná, asi urcite je viac skodlivych kodov na nechranenych pc, asi rcite msrt zistuje vstok skodlivy kod, asi urcite ma relevantna skupina pocitacov povolene odosielanie tej statistiky a nakoniec EXAKTNE!!! sa to meralo na planete Zem!!!
|
| |
Re: vysledok?
Od reg.: cookie_monster
|
Pridané:
18.4.2013 13:43
well, ked si vezmeme, ze kazdy pocitac s oknami ma minimalne MSE, tak nam to hovori toto>
a, clovek, ktory si nainstaluje normalny antivirak a da auto aktualizacie, ma sancu 1:49, ze mu nim prejde virus...
b/ clovek, co si necha MSE, ma sancu 1:8, ze je sucastou botnetu a/alebo ma zasvinene PC.
|
| |
Re: vysledok?
Od: slecna.l
|
Pridané:
18.4.2013 15:26
10x menej v oboch pripadoch - v grafe je pocet infikovanych na 1000 PC.
|
| |
Re - Vazne?
Od: hmhmhmhhm
|
Pridané:
18.4.2013 12:06
HEHEHE, ako uz pisete tie komenty... nemozem z toho. To Vas nanapadlo ze nemusim zrovna pouzivat Windows?
Skutocne je pravda, ze nekonecny je len vesmir a ludska hlupost...
|
| |
Re: Re - Vazne?
Od reg.: MagyG
|
Pridané:
18.4.2013 13:20
A ty si si vobec vsimol tu "ne"podstatnu informaciu v clanku, ze sa tu hovori o "Počítače s operačným systémom Windows" ?????
s tou nekonecnou hlupostou mas uplnu pravdu, len musis zakat pred zrkadlom. ;)
|
| |
sdfsdfsfd
Od: Rubick
|
Pridané:
18.4.2013 12:14
:D
|
| |
Normalne....
Od reg.: NikhajZzz
|
Pridané:
18.4.2013 13:57
Juj to som sa ale prekvapil ked som si ten nadpis precital :) Microsoft si dal vypracovat analyzu, no toto :D A to zistenie je uplne sokujuce!
Microsoft vsak zabudol infomovat, ze stav zavirenia PC bez antiviru overili, ale rovnaky vysledok u nich dosiahla aj analyza riesenia Windows + Mircosoft antivirus + defender :)))))
|
| |
Počítače s linuxom
Od: Jamicon
|
Pridané:
18.4.2013 16:25
Počítače s linuxom, ktoré používajú antivírus, sú presne rovanko infikované ako tie, ktoré antivírus nepoužívajú (vôbec).
Na to, aby som to zistil nepotrebujem žiaden M$ a keďže nič od M$ nepoužívam, som šťastný človek.
|
| |
hmmmmm
Od reg.: makatch
|
Pridané:
18.4.2013 21:26
Windows je sam o sebe virusom.
|
| |
Re: hmmmmm
Od: mehmed
|
Pridané:
19.4.2013 8:18
Ámen!
|
| |
..... (5 bodiek lebo 3 sú málo)
Od reg.: AeroPo
|
Pridané:
18.4.2013 23:42
No shit, Sherlock !
|
| |
.....
Od: -...-
|
Pridané:
19.4.2013 8:18
Mz work here is done! http://dopice.sk/5KN
|
| |
ná ná nana
Od: nanana
|
Pridané:
21.4.2013 10:22
tento článok nieje o objavení teplej vody,ale o vašich geniálnych komentároch predsa :)
|