
neprihlásený
|
Utorok, 3. marca 2026, dnes má meniny Bohumil, Bohumila |
|
|
The Pirate Bay prešiel opäť na ďalšiu doménu, Švédi mu chcú zabaviť doterajšie
DSL.sk, 1.5.2013
|
|
Najväčší index a vyhľadávač torrentov The Pirate Bay opäť zmenil svoju doménu, na thepiratebay.sx. V krátkom čase tak využíva už štvrtú doménu.
Doména thepiratebay.sx sa nachádza v národnej doméne najvyššej úrovne .sx patriacej štátu Sint Maarten, ležiacemu na ostrove Svätý Martin v karibskej oblasti.
Zmena bola tentokrát priamou reakciou na krok švédskych orgánov činných v trestnom konaní, keď švédska prokuratúra požiadala švédsky súd o zabavenie domény thepiratebay.se ale aj domény thepiratebay.is z dôvodu poušovania copyrightu obsahom zdieľaným cez The Pirate Bay. Prevádzkovatelia The Pirate Bay to potvrdili pre TorrentFreak.
The Pirate Bay od minulého týždňa používal islandskú doménu thepiratebay.is, na ktorú prešiel práve v očakávaní zabavenia švédskej.
Švédsky súd by nemal mať jurisdikciu nad používaním islandskej domény thepiratebay.is mimo územia Švédska, prechod na thepiratebay.sx je zo strany The Pirate Bay tak zrejme skôr preventívnym. Švédsky prokurátor má v podaní ale zdôvodňovať jurisdikciu švédskeho súdu nad doménou thepiratebay.is tým, že doména je písaná na Švéda Fredrika Neija.
Správca islandskej domény ISNIC ale v reakcii pre TorrentFreak avizuje, že na základe prípadného rozhodnutia švédskeho súdu konať nebude a doménu nezabaví a švédsky súd zrejme nemá ani nástroje ako priamo prikázať ISNIC-u nejaké kroky.
The Pirate Bay dlhodobo používal doménu thepiratebay.org. Z obavy o zabavanie tejto domény nachádzajúcej sa pod doménou .org prevázkovanou americkou organizáciou Public Interest Registry vo februári minulého roka začal používať doménu thepiratebay.se.
V prvej polovici minulého mesiaca prešiel na grónsku doménu thepiratebay.gl. Po dvoch dňoch sa ale vrátil na thepiratebay.se, keď sa správca grónskej domény Tele rozhodol neumožniť The Pirate Bay používať doménu tohto štátu.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
proxy FTW
Od reg.: Peterkal
|
Pridané:
1.5.2013 14:06
proxybay.info
|
| |
Re: proxy FTW
Od: sviatok prace
|
Pridané:
1.5.2013 19:31
tpb.skey.sk
|
| |
Re: proxy FTW
Od: tpb4evah
|
Pridané:
1.5.2013 20:30
A co tak thepiratebay.ru? Domena je zaregistrovana (nepouzivana) a rusaci maju velmi benevolentne prava tykajuce sa porusovania copyrightu.
Ved preto tam este existuju take tie domeny kde sa da stiahnut velmi siroke spektrum kniziek...
|
| |
Re: proxy FTW
Od: kbc
|
Pridané:
2.5.2013 10:14
noze, podel sa o nejaku prosim :)
|
| |
Re: proxy FTW
Od: MuadDib
|
Pridané:
6.5.2013 14:34
Áno, Rusko je hostiteľský raj; je právom vnímané ako ostrov slobody obklopený kapitalistickým morom (zrejme od slova „mor“, nie „more“ :-)), lebo ním pred pripojením sa k Svetovej obchodnej organizácii určite bolo.
No ako dlho mu táto povesť ešte vydrží, nateraz nevedno...
|
| |
asitak
Od: huhhhhhbb
|
Pridané:
1.5.2013 14:25
napadla ma taka metafora, ze piratebay je v aktualnej podobe asi ako robot ktory vie nasmerovat ludi na miesta kde si mozu vymienat veci s ostatnymi...vymienanie veci je ustanovene ako nelegalne, ale nechapem preco typci ktory iba programuju toho robota su najviac postihovani...
|
| |
Re: asitak
Od: djs
|
Pridané:
1.5.2013 14:46
pretoze ten robot je cielene a vedome vytvoreny za ucelom umoznenia tejto nelegalnej cinnosti? kedysi to bolo tak, ze p2p a torrent protokol bol viac studiou, experimentom a vsetkym inym, nez tym, cim je dnes, takze taka obhajoba by obstala. ale nie dnes. to uz je vylozene hra na macku a mys.
|
| |
Re: asitak
Od reg.: roob_
|
Pridané:
1.5.2013 15:40
vyborne, takze treba zhabat domeny a nasledne zavriet spolocnost The Boeing Company, lebo cielene a vedome vyrobila lietadlo, ktore napomohlo nelegalnej cinnosti zruteniu cinzakov v NY a smrti xy vela ludi. Zly zly boeing!!!! Vsetkych a vsetko treba zatvorit! A co ze TPB ma odkazy na torenty? nemaju nijaku zodpovednost za to, co sa cez ne siri! Tak isto ako tescoma nemoze niest zodpovednost za to, ze nejaky pako doboda manzelku! Prestan byt pokrytec a rozmyslaj!!
|
| |
Re: asitak
Od: Neviem
|
Pridané:
1.5.2013 16:59
No tak si ma rozosmial tým výkrikom, že prestaň byť pokrytec a rozmýšľaj.
Chalan, vieš ty, čo znamená slovo pokrytec? Asi nie. Rovnako ako nepoznáš význam slova "rozmýšľať". Na čo sa tu hráš? Všetci vieme, na čo je TPB a všetci vieme, prečo naň chodíme. Na tom nič nezmení ani mínuskovanie ani ko*otiny ako "zakážme tescomu". Ľudia ako ty by radi sťahovali ale sú posratí robiť to pod hrozbou represálií. Tak vymýšľajú konštrukcie prečo to vraj nie je nelegálne. To je destilovaná esencia pokrytectva. Je to nelegálne.
Treba zmeniť zákony a nie to obkecávať.
|
| |
Re: asitak
Od reg.: roob_
|
Pridané:
1.5.2013 18:46
principialne nemozes trestat niekoho, kto sa nicim neprevinil. Nemozes zavriet do basy predavacku v trafike, ze ti roky predavala cigarety a ty si dostal rakovinu pluc. Tym co pises ides proti principom, nechapes to? Preco mate vy "ochrancovia autorskych prav" 2 metre na hmotne a nehmotne veci? Ste kkti, miesto toho aby ste technologie vyuzivali na distribuciu obsahu, tak proti nim bojujete, ale je to zbytocne, nemozte vyhrat! a to si treba uvedomit. Treba dat vypalne cojaviem 10€ mesacne na torenty a hotovo, to je cesta, nie hadzanie zodpovednosti na niekoho, co stym "nic nema"
|
| |
Re: asitak
Od reg.: MagyG
|
Pridané:
1.5.2013 22:56
principialne zovseobecnujes dva nezlucitelne principy. Predavacka v trafike predava kopec inych veci, okrem cigariet. rovnako aj predaj zbrani je v amerike legalny len preto, ze ho vacsina nezneuziva. tych par mrtvych, je vzhladom na pocet drzitelov a pocet zbrani uplne zanedbatelne a vysledkom nestastnej zhody okolnosti. aj taka A380tka bude mat skor ci neskor minimalne jednu havariu so smrtelnymi nasledkami, ale dam ruku do ohna za to, ze nikto nebude vinit airbus, ze by to sposobil zamerne. lenze uplne opacna situacia je v pripade piratebay. tento portal sa vyuziva NAJME na pachanie nelegalnej cinnosti, ci sa ti to paci alebo nie. tych par ludi, co to vyuzivaju v ramci zakona, to z biedy nevytrhne. Tak sa nediv, ze sa snazia vsemoznymi silami zavriet piratebay. je postaveny na technologii, ktora umoznuje vselico, ale je to portal, nie technologia, ktoru chcu zrusit.
|
| |
Re: asitak
Od: lol...
|
Pridané:
2.5.2013 6:55
a ty si uvedom ze drviva opakujem drviva vacsina ludi by bez torrentov o vacsine veci ani nevedela ze existuju a ti co vedeli by si 90% z nich aj tak tu vec nekupili.... ja by som napriklad vzivote nekupil ziadnu pesnicku, ak by som nemal moznost pocuvat/stuiahnut zdarma kaslal by som na to a nepocuval by som nic a to je podobne s vacsinou ludi co nemaju vymyte mozgy.. preto vycislenie skod nelegalnym sirenim je uplne zle
|
| |
Re: asitak
Od reg.: MagyG
|
Pridané:
2.5.2013 8:38
nespochybnujem vycislovanie skody, ktore si tie firmy, udajne zastupujuce autorov, doslova cucaju z prsta. Sam som sa stal ich obetou a stalo ma to kopec prachov a tri sudne pojednavania, kym sa mi ich podarilo zbavit. Ale dnes je situacia najme ohladom moznosti vypocutia skladby ci aspon uryvku ina. Mas kopec stranok a serverov, kde mozes kupit cely album alebo jednotlive skladby a samozrejme si pustit dostatocne dlhy uryvok ktorejkolvek skladby. takze ta obhajoba ze bez torrentov by si to ludia nekupili, lebo inak nemaju sancu zistit co kupuju, uz davno padla. a to sa tyka ako hudby, tak aj filmov. btw, kto ti vrati prachy, ked ta do kina dostala skvele spravena uputavka na film ale samotny film bol pre teba sklamanim?? nikto. rovnako aj podla ukazok mozes nadobudnut dojem, ze je album super a ked si ho pustis parkrat, zistis ze je vlastne nanic. lenze ked uz mas raz stiahnuty cely film ci album, chcem vidiet toho blbca, co aj tak pobezi este do obchodu si legalne kupit nosic s danym titulom.
|
| |
Re: asitak
Od: gustonator
|
Pridané:
2.5.2013 9:32
Tak to si trosku mimo. Neviem ako ostatni, ale ja som si neraz kupil hudobny album, a pritom sa mi uz davno povaloval doma stiahnuty. Bol dobry, tak som mal pocit, ze ti autori si tych par eur zasluzia. A tak isto to robim aj s hrami. Nekupujem hry za tazkych 50-70e, ale vacsinou si ich stiahnem, zahram, a kupujem, ked su v zlave alebo akcii.
|
| |
Re: asitak
Od: Yorick_
|
Pridané:
2.5.2013 11:30
Kecas....
|
| |
Re: asitak
Od: e!!
|
Pridané:
3.5.2013 15:39
tiez to tak robim :-)
vypocujem, zahram, precitam a pokial je to dobre a paci sa mi to, tak kupim.
|
| |
Re: asitak
Od: knjicdo
|
Pridané:
2.5.2013 11:14
sice nesúhlasím s analogiou autora komentaru vyssie ravnako ako ty, ale principialne ma pravdu, vladne organy sa oháňajú všeriešiacimi zakonmi a zrazu zakazuju domeny sluzbe ktora naozaj nema ziadne spojenie ani kontrolu nad obsahom. lepsia analogia by bola keby sme povedali ze osoba X niekoho zavrazdila a vsetky dôkazy sú nepriame (npr. nasli sa rovnake naboje ake usmrtili osobu u kamarata osoby X, ale kamarat nevie povedat ci nejake zmizli). pri sude neobstoji argument "vsetci vieme ze to bol on" kym to nie je mozne dokazat. a opravte ma ak sa mýlim ale v takom pripade nie je mozne viest proti obzalovanemu ziadne dalsie trestnoprávne konanie az kym sa nenajde nieco na zaklade coho je ho mozne znova obvinit. toto co teraz robia ze nahanaju a zakazuju TPB je len pokus o cenzurovanie internetu a vyberanie penazi. otazka predaja a ceny je uz na uplne inu diskusiu.
|
| |
Re: asitak
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
2.5.2013 7:51
Trosku tu tvoju sracku "Všetci vieme, na čo je TPB a všetci vieme, prečo naň chodíme." otocime smerom k pravde:
"Vacsina vie, na čo sa TPB da pouzit, a preto nan chodime."
Spytaj sa autorov torrentu. Ak ti odpovie, ze ho nevytvoril za ucelom sirenia chraneneho a nelegalneho obsahu a on nezodpoveda za to, na co ho pouziva vacsina. Tak tie minuska mas pravom.
|
| |
Re: asitak
Od: Neviem
|
Pridané:
2.5.2013 15:33
Mínuská sú mi úplne uprdele, to nerieš. Aké si mal v škole výsledky z chápania? Máš totiž rezervy.
Nikto, opakujem NIKTO nesankcionuje autorov torrentu (protokolu). Nemám dôvod sa ich na nič pýtať ...
|
| |
Re: asitak
Od reg.: Peterkal
|
Pridané:
1.5.2013 19:27
si na omyle.. naraz lietadla NEMOHLO zhodit tie veze po cca HODINOVOM HORENI len PAR POSCHODI priblizne rychlostou VOLNEHO PADU... je tu aj moznost ze to lietadla neboli a je tu aj pravdepodobnost ze MOSSAD, al-CIA-da a ine agentury co pracuju pre tienovu vladu to vsetko naplanovali a doviedli do konca....
|
| |
Re: asitak
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
2.5.2013 0:07
unos lietadiel aj podminovanie celeho komplexu WTC bol fake, vymysleli to ako zamienku na zacatie vojny, osobne si myslim ze ake to je mile ze vlada zlikviduje koli takej kravine asi 5000 ludi, a tie ich somariny ze boj proti terorizmu a pritom davaju zbrane, pocitace a ine zariadenia rovno al-kajde
|
| |
Re: asitak
Od reg.: Sheep
|
Pridané:
2.5.2013 0:02
Ono v tomto smere mas ale aj nemas pravdu, lietadla nemysleli za ucelom ze ich niekto unesie a napikuje to rovno do nejakej budovy. P2P sharing, pirate bay, torrenty atd boli vymyslene za tym ucelom aby sa zdielali tieto veci, nebolo to myslene az tak ako je to dnes ze ludia stahuju tony a tony warezu ale bolo to vytvorene aby sa odstranila nutnost kupovat cele albumy koli tomu ze sa ti pacila jedna pesnicka, ktoru si stiahnes zadarmo a nemusis nikam chodit. Aj ked tie arguemnty ze warez je zlocin a jak su talentovany tvorcovia okradani mi idu na nervy, klamstvo jak svina, zapnem telku a nevidim nic ine len kokotov justina biebera, psyho, selenu gomez, harlem shake, gagnam style a dalsi odpad za ktory by som nezaplati ani vysranym hovnom. Ale ich multimilionove honorare za ten grc co predvadzaju su fakt vysledkom toho ako warez scena okrada nadanych umelcov.
|
| |
Re: asitak
Od reg.: roob_
|
Pridané:
2.5.2013 7:58
umelcov ma kazdy na salame, ti su vdaka jebnutemu systemu v hudobnom priemysle za vodou po 1 pesnicke.. Tu ide o "okradanie" vydavatelov a balia to do ochrany autorov. Cely ten system treba zmenit a prehravanie piesni v mediach a na cd im treba dat to co si zasluzia = NIC. Zarabat sa ma pracou, v ich pripade koncertmi. a ak koncertmi zarobit nevei, tak nech ide okopavat vinicu alebo krmit svine do druzstva alebo tak... Nieze naspieva kokotko 1 pesnicku a je milionar do konca zivota, tudle!
|
| |
Re: asitak
Od: huguhuguh
|
Pridané:
1.5.2013 16:02
"pretoze ten robot je cielene a vedome vytvoreny za ucelom umoznenia tejto nelegalnej cinnosti?" nie, nie je. Je to technologia, ktora vznikla prirodzenym vyvojom v rozmyslani cloveka. To, že na prvých 10000 priečkach v rebríčku najsťahovanejších a najzdieľanejších súborov vidíš samé copyrightom chránené filmy, seriály a aplikácie je dôsledok našich rozhodnutí. Proste, je to technológia, ktorá sa dá využiť na zdieľanie rôznych obsahov.
|
| |
Re: asitak
Od: quix_
|
Pridané:
1.5.2013 18:17
takze nelegalnou cinnostou oznacujes vymienanie dat?
|
| |
Re: asitak
Od: sensei-san
|
Pridané:
2.5.2013 10:36
> kedysi to bolo tak, ze p2p a torrent protokol bol viac studiou,
> experimentom a vsetkym inym, nez tym, cim je dnes, takze
> taka obhajoba by obstala. ale nie dnes
Technologicky je p2p/torrent veľmi podobný protokolom ako ftp či http. Ak by existencia protokolu bola problémom, tak represie voči p2p a torrentom museli byť zavedené aj voči ftp/http - súhlas?
Rozdiel je skôr v tom, čo konkrétne sa deje na serveroch TPB. TPB nevyzýva svojich používateľov, aby p2p používali na copyrightované diela. Dokonca copyrightované dáta ani netečú cez stroje TPB. Čo im teda chceme vyčítať? Že nekontrolujú či súbory, na ktoré oni držia torrent link, neobsahujú copyrightované dielo? Aj keby sme povedali, že to majú robiť - ako by to mali robiť? Stiahnuť to dielo (no-no), overiť že je na blackliste a príslušný torrent link vyraziť databázy?
Majú zavrieť reštiku, lebo tam AlCapone s partou chodí na obed?
|
| |
Re: asitak
Od: lalo
|
Pridané:
1.5.2013 15:10
ale to je aj google :P zakazme google, jaaj to nemozme lebo oni platia us politikom
|
| |
sint?
Od: sdrw
|
Pridané:
1.5.2013 14:50
a co takto pekne po slovensky? Svätý Martin. ;)
|
| |
Holandský Svätý Martin
Od: MuadDib
|
Pridané:
6.5.2013 14:39
Ale vzhľadom na to, že je to stále územie pod holandskou zvrchovanosťou a že sa islandskí Piráti (Píratar) dostali do parlamentu, by som radšej stavil na tú islandskú doménu.
|
| |
A čo takto .sk
Od: asd687789
|
Pridané:
1.5.2013 14:55
A čo takto .sk? Som zvedavý či by niečo podobné napísal aj sk-nic:
“ISNIC will legally fight attempts to use the domain name registry system to police/censor the net. We believe that to be ineffective, wrong and dangerous to the stability of the DNS as a whole.”
|
| |
Re: A čo takto .sk
Od: hotentot
|
Pridané:
1.5.2013 15:26
myslim ze to by bolo pre nich najlepsie.. s rychlostou nasho sudnictva by im tu domenu zobrali o take 2 storočia
|
| |
Re: A čo takto .sk
Od: tpb4evah
|
Pridané:
1.5.2013 20:28
Je to pekne gesto, ale vela spolocnosti bude radsej "za dobre" s miestnymi/zahranicnymi autoritami ako pumpovat peniaze do pravnikov pre tretiu stranu.
|
| |
sk-nic
Od: www.iserver.sk
|
Pridané:
1.5.2013 15:55
Keby to bolo pod sk-nic, tak domena by zahadne padla a registroval by si ju Swan, ktory ma taky rychly internet, ze vie ist aj spat v case.
|
| |
Belize
Od: sk-mafian
|
Pridané:
1.5.2013 16:30
nieco ako maju slovaci by potrebovali najst.
|
| |
.................
Od: lolobrigida
|
Pridané:
1.5.2013 20:44
aj toto je užitočné - guardianproject.info
|
| |
dal som ti +
Od: One I lolo
|
Pridané:
1.5.2013 21:46
Aky to ma ale zmysel nechápem
|
| |
Coconuts
Od: HKJ
|
Pridané:
2.5.2013 6:02
nech sa premenuje na semafor.xy
|
Pridať komentár
|
|
|
|