
neprihlásený
|
Utorok, 3. marca 2026, dnes má meniny Bohumil, Bohumila |
|
|
STV ukončila zmluvy s prevádzkovateľom webu, bude ho zabezpečovať sama
DSL.sk, 13.5.2013
|
|
Rozhlas a televízia Slovenska sa dohodla na rozviazaní existujúcich zmlúv s doterajším zhotoviteľom a prevádzkovateľom webových stránok najmä pre Slovenskú televíziu, spoločnosťou Fat Chilli, a weby si bude spravovať sama.
Dohoda o rozviazaní spolupráce bola zverejnená v Centrálnom registri zmlúv na konci uplynulého týždňa, zámer spravovať weby interne dnes hovorca RTVS Richard Šümeghy potvrdil pre Omédiách.com.
RTVS mala aktuálne uzatvorené s Fat Chilli tri platné zmluvy z rokov 2003, 2004 a 2012. Vďaka dohode získa RTVS všetky dáta, zdrojové kódy, kompletný webový videoarchív a právo najmä so zdrojovými kódmi pre internú potrebu ľubovoľne nakladať a upravovať ich, čo znamená oproti pôvodnej zmluve rozšírenie licencie. Za to RTVS doplatí doterajšiemu prevádzkovateľovi 90 tisíc eur s DPH.
Dohoda obsahuje aj ustanovenie o mlčanlivosti, podľa ktorého pod hrozbou pokuty nesmie po dobu desať rokov RTVS zverejniť dôvody, kvôli ktorým bola spolupráca rozviazaná.
Web Slovenskej televízie www.stv.sk okrem iného ale nebol doteraz dostatočne nadimenzovaný a napríklad na začiatku aktuálnych majstrovstiev sveta v hokeji podobne ako v minulých rokoch nezvládal nápor a bol nedostupný. Koľko návštevníkov sa pokúšalo na web dostať nie je známe, hokej na špecializovaných stránkach RTVS sledovalo ale naraz maximálne 23 tisíc užívateľov a návštevnosť v takýchto rádoch by zrejme web verejnoprávnej televízie mal zvládať.
Špecializovaný web hokej.rtvs.sk, kam RTVS nakoniec presmerovávala všetkých návštevníkov, RTVS zabezpečovala sama v spolupráci so subdodávateľmi. Web za 3840 eur dodala spoločnosť Comsultia, služby CDN siete Visual Unity stoja RTVS 6879 eur. Výkonný loadbalancer F5 Viprion 2400 si RTVS zabezpečila zápožičkou zdarma.
Hoci najmä počas prvého zápasu Slovenska na MS mal aj tento web výkonnostné problémy a nedostatkom je absencia podpory sledovania z viacerých typov mobilných zariadení, po doladení konfigurácie práve loadbalancera funguje web bez výpadkov. Z dvoch použitých CDN sa streamovalo podľa dostupných informácií spolu počas najväčšej záťaže počas zápasov Slovenska viac ako 20 Gbps.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
dfasdfasdf
Od: yxcvyxcv
|
Pridané:
13.5.2013 15:47
vysledna efektivita ma byt aka?
|
| |
Re: dfasdfasdf
Od: maxos
|
Pridané:
13.5.2013 16:51
Efektivita bude predsa siroka ;)
|
| |
Re: dfasdfasdf
Od: NooN
|
Pridané:
14.5.2013 8:37
omyl...
Sirokeho
|
| |
Re: dfasdfasdf
Od: lostpacket
|
Pridané:
14.5.2013 15:43
Aspon jedno z tych vsetkych rieseni je dostatocne dimenzovane.
Ta F5 si tam veselo odpociva na zlomkovom vytazeni.
|
| |
Re: dfasdfasdf
Od reg.: froman
|
Pridané:
14.5.2013 18:48
webove servery si tiez spokojne odfukuju :) zatial :-O
databaza na chvilu dostala zabrat, ale stacila mala uprava a uz bola opat na 3-5%. jedine co nie dobre zvlada taketo stresy je OpenX bannerovy system :-(
|
| |
MS 2013 Android STV vrci asi na Winphone
Od: xavier de la slovak
|
Pridané:
13.5.2013 15:49
a na androide MS2013 nejdu spustit stale :(
|
| |
Re: MS 2013 Android STV vrci asi na Winphone
Od: Čo je a ako funguje hokej
|
Pridané:
13.5.2013 19:00
Na sledovanie MS 2013 je nutny prehliadac IE6 a nainstalovany modul ActiveX
|
| |
sk realita
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
13.5.2013 15:54
Fat Chilli je wedizajnerska spol., maju pekne graficke prace, marketing a hlavne znamosti... a to je vsetko.
Pri narocnych weboch nestaci odpredat sablonu postavenu na Joomle, WP, Drupal, ako to robi mnoho "web tvorcov" dnesnej doby, ktori snad nemaju ani vlastneho programatora, nieto este spravcu serverov ci vysokovzdelanych odbornikov (ti uz maju vlastne firmy)...
Konkretne, max. 23000 moznych paralel.prenosov hokeja je katastrofa, sam som navrhol system pre sportovg klub, kt. mal denne 10000 UIP vratane pozerania online prenosu pocas zapasov, a to sa jednalo o ONE MAN WORK bez zaplatenia nejakej nakladnejsej optimalizacie systemu. Mat kseft za 100+ tisic eur, tak ho STV zavidi cela europa
Dakujem za precitane a prajem vela stastia vsetkym SK firmam, ktore rastu ako huby oo dazdi, najma IT spolpracujuce na statnych zakazkach IS, kataster, geodezia, eDane, ...
a pani skorumpovani politici nech nezabudaju, ze ich virtualne peniaze strazia cim dalej, tym viac nahnevani IT-ckari
|
| |
Re: sk realita
Od: tttwerwer
|
Pridané:
13.5.2013 16:25
pozor, skoro si naplnil skutkovu podstatu...
|
| |
Re: sk realita
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
13.5.2013 18:13
skoro...
|
| |
Re: sk realita
Od: rtvs - odpoved
|
Pridané:
13.5.2013 16:45
Zle si to pochopil.
23.000 concurentov nebolo maximum zo strany poskytovatela ale bol to realny dopyt z trhu (SK Internet). Pocas zapasu s USA - ktory bude 11:15 a teda vela divakov v praci pri PC - cakame ovela viac paralelnych streamov. Kazdopadne obe CDN, aj web rtvs.hokej.sk bez problemov stihal.
Pocet paralelnych streamov zavisi od skalovania CDN a jej konektivity a samozrejme od bitrate-ov jednotlivych streamov. Podla predbeznych kalkulacii by mal hokej.rtvs.sk, resp. CDNky za nim bez problemov zvladnut cca 50.000 paralelnych streamov.
Vzhladom na bitrate-s 720p@2Mbps, 576p@1Mbps, 288p@0.5Mbps ocakavame pri velkom dopyte skor problemy na strane ISP's, nie na strane poskytovatela. Nie je tajomstvom, ze susedna CT mala problemy pocas olympiady, kedy ich shape-oval nemenovany Internetovy provider.
PS: vypovedanie zmluvy s FatChilli nijako nesuvisi s hokejovym webom ani so streamingom a CDNkami
|
| |
Re: sk realita
Od: AA5AA
|
Pridané:
13.5.2013 17:31
Zjavne sa v tom vyznas, preco potom odstupne 90 000 eur ? Dohoda o mlcanlivosti ?
|
| |
Re: sk realita
Od: rtvs - odpoved
|
Pridané:
13.5.2013 18:15
90k je odkupenie licencie na pouzivanie a upravu zdroj.kodu. Povodna zmluva bola totiz tak genialna, ze stv(rtvs) nemala narok na nic okrem svojho obsahu, ktory dodala. Po ukonceni zmluvy si mohlo FatChilli zbalit web, zobrat vsetko, co za zdroje rtvs vyvinulo a odist...alebo vydierat a podpisat novu krasnu tucnu zmluvu na dalsich 48mesiacov :))
|
| |
Re: sk realita
Od reg.: l2nkiinn.ocn@20minutemail.com
|
Pridané:
13.5.2013 17:32
este 2 dni na buduci rok prezijete a potom o B-kategoriu nebute zaujem. Aj tak kvitujem ze ste vypovedali zmluvu s tucnou paprickou.
|
| |
Re: sk realita
Od: rtvs.na.hrad
|
Pridané:
13.5.2013 17:48
720p ? Myslite tie 0,5 cm kocky pri 24" monitore ?
|
| |
Re: sk realita
Od: 6aaaaaa
|
Pridané:
13.5.2013 18:22
ak som 23tis. online divakov zle pochopil, ospravedlnujem sa. viem vsak z vlasnej skusenosti, ze online vysielanie RTVS hrozne trhalo ked som naposledy chcel pozerat priame prenosy (bud futbal alebo hokej). nakoniec to zaistili iPhonisti cez Antik a my s androidmi a klasickym Flashom sme sa tisko hanbili. uistujem, ze rychlost 3G siete bola dostatocna, tam problem nebol, takze jednoducho system RTVS nestihal.
_
PS. nie som hater, len je na zamyslenie, ako v ramci korupcie a rodinkarstva beru neschopne SK firmy pracu tym, ktori by to chceli a vedeli urobit kvalitnejsie a zlepsit veci v tomto state. a bohuzial, zriedkavo vynalozi zakaznik este 1x taku istu sumu inej firme, ktora by to urobila poriadne, vacsinou ostavaju oci pre plac, zakaznik sa trapi a neschopna firma sa chvali na webe referenciami, ktore su iba pekne zabalene do folie dizajnu.
|
| |
Re: sk realita
Od: rtvs - odpoved
|
Pridané:
13.5.2013 19:01
Kazdopadne dakujem za feedback a vo vsetkom suhlasim. Preto sa to snazime zmenit. Aj "novy" hokejweb, aj streaming, aj vypovedanie tejto alebo inej zmluvy je len kvapka v mori.
|
| |
Re: sk realita
Od: jozkooo
|
Pridané:
13.5.2013 19:43
kde bude pri korite hranol s pesiakmi kazigraf, pan biely gorier, kachlickar a ostrelovac z limbachu nic sa nezmeni.
|
| |
Re: sk realita
Od: _96_
|
Pridané:
13.5.2013 20:27
drbnut to na multicast a stream stihne aj 486-ka
|
| |
Re: sk realita
Od: _96_
|
Pridané:
13.5.2013 21:49
tak 386-ka
|
| |
12345
Od: ehjoj
|
Pridané:
13.5.2013 21:37
No mne sekalo stream aj na novej stranke. Obcas nesiel zvuk na prvom streame...
Zaujmalo by ma ako vypadal celoslovensky internetovy traffic pocas prenosu...
Trochu konspiracne by som povedal, ze chlapci mozno aj nadymenzovali portal na vacsi traffic ako 23000 pristupov , ale ak na vas zacne niekto prave vtedy utocit DDoS, alebo podobnym utokom tak si moc nepomozete (na Slovensku)...
|
| |
Re: 12345
Od reg.: AeroPo
|
Pridané:
14.5.2013 3:43
A kto by na nich útočil DDoS-om ? Čečenci ? Veď tí hrajú až večer, nebudú mať dôvod byť nas*aní ...
|
| |
cena webu
Od: sss
|
Pridané:
14.5.2013 8:07
Len za ten čistý web za 3800 Eur sa mi zdá trošku prehnané, založený na CMS, ktorého podstatu by nahradil hádam akýkoľvek bezplatný CMS, podľa mňa je hodnota tak 500 Eur, max 1500 Eur ak by to niekto naprogramoval úplne od začiatku a naplnil.
|
| |
Re: cena webu
Od reg.: froman
|
Pridané:
14.5.2013 8:28
vies, hadam ked chces uz pisat prispevok s hodnotenim, bolo by dobre si o veci na ktoru reagujes aj nieco zistit.
1) 3800 je s DPH (zmluvu mas k dispozicii, je tam aj rozklad nakladov)
2) neviem v akom fachu robis, ale ked hodnotis cenu nejakeho riesenia, bolo by dobre vediet sa zamysliet nad nakladmi. napriklad mesacne naklady "na stolicku" dobreho webdevelopera su medzi 2.000 - 4.000 E. a teraz skus ratat ako dlho a kolko ludi na tom moze robit aby si na tom neprerobil.
3) "založený na CMS, ktorého podstatu by nahradil hádam akýkoľvek bezplatný CMS". je zalozeny na bezplatnom CMS, cena je za pracu, ziadne licencie.
4) ak si schopny postavit serverfarmu a naprogramovat CMS za sumu co pises, je to skvela sprava, pretoze sa rovno mozes prihlasit u toho dodavatela a sfleku ta vezmu. dobra sprava aj pre RTVS, pretoze ty by si dokonca ten web naplnil aj datami a poskytol dohlad 24/7 pocas celych majstrovstiev.
|
| |
Re: cena webu
Od: NooN
|
Pridané:
14.5.2013 8:41
Uplny suhlas :)
|
| |
Re: cena webu
Od reg.: Lars Schotte
|
Pridané:
14.5.2013 15:43
boha, jak sa mi nist nechce.
|
| |
Re: cena webu
Od: fiiihavec
|
Pridané:
14.5.2013 8:42
pocuj, a nechcel by si to za tu sumu aj odohrat? :) lebo ako tak citam, este aj ten hokej by si asi vedel lepsie a rychlejsie a lacnejsie zahrat. za cely tim. aj by si sa este sam snad vedel trenovat :) ty si SUPER!
|
| |
Re: cena webu
Od: NooN
|
Pridané:
14.5.2013 9:30
a taki ako on budu tvoris nasu ruzovu buducnost :)
Som rad ze sa toho uz asi nedozijem...
|
| |
Re: cena webu
Od: sss
|
Pridané:
14.5.2013 11:30
Tak tu zmluvu som si prečítal a znova toho tvojho dobreho webdevelopera tam chceš, použiť na čo? Veď CMS je naprogramovaný, V zmluve (1)Nastavenie domény a doménových služieb hokej.rtvs.sk - snaď nieje až taký problémom,(2)Nastavenie administrátorského prístupu cez XULadmin - sa nenechaj vysmiať na google si nájdi postup, práca tak na 5 minút,(3) Implementácia dodanej grafiky v PSD do HTML/CSS/JS
webového portálu - práca na pár hodín. (4) Kalendár zápasov, tv program - naplnenie != programovanie, (5) Články, videá, highlights - to isté stačí naplniť, (6) Storage a encoding lokálnych videí - tiež nieje niečo čo by trebalo programovať, (7) Flash Videoplayer s pre-roll commercials - nahrať SW na server a nastaviť cesty k prehrávaču, (8)Live vysielanie pomocou videoplayera z dodanej streaming url - nastaviť url do vyššie uvedeného prehrávača, (13)Nasadenie Google Analytics - to ctrl+c ctrl+v kodu zvládne aj začiatočník. atď atď, väčšinu práce tvojho 4000 eur webdevelopera je naplnanie stránky cez CMS.
|
| |
Re: cena webu
Od reg.: froman
|
Pridané:
14.5.2013 11:39
To je skvele ze je vsetko tak jednoduche. CMS je naprogramovany, takze tuknut sem, tuknut tam, zapnut klikom funkcionalitu, a je hotovo, mozeme spustat. Videoplay pre pre skalovatelny web s navstevnostou niekolko 100k unikatny uzivatelov ktori pridu behom hodiny, s zivym prepojenim na interny system vysielania a CDN sync, ved to podla teba "nahrať SW na server a nastaviť cesty k prehrávaču". hura, a je vybavene. ved mozno by stacilo tam vlastne spustit len nejaku Joomlu a clovek to ma vyklikane za den.
Vazne sa prihlas na pohovor, pracu so svojimi schopnostami mas zarucenu.
(tvoj komentar mi pripomina ludi co si napr. myslia ze hocijaky eshop spustia za 500E)
|
| |
Re: cena webu
Od: sss
|
Pridané:
14.5.2013 11:44
No daj co si myslíš ako je to tam s tým flash prehrávačom, čo ti tam treba ešte nastavovať? O tých tvojích 100k unikátnych návštevíkov sa stará server, nie daný SW s playerom :) ale to by si asi musel o tom niečo vedieť že?
|
| |
Re: cena webu
Od reg.: froman
|
Pridané:
14.5.2013 11:48
ano, nieco trosicku o tom viem, moj tim to robil.
|
| |
Re: cena webu
Od: sss
|
Pridané:
14.5.2013 11:49
:D tak to ti gratulujem, daj ešte koľko mal členov
|
| |
Re: cena webu
Od reg.: froman
|
Pridané:
14.5.2013 11:57
dakujem.
moja pracovna ponuka plati, sikovni ludia ako ty sa nam hodia. ak prides, a zvladnes to co si popisoval za 500E, ja osobne ti dam stvornasobok.
|
| |
Re: cena webu
Od: sss
|
Pridané:
14.5.2013 12:03
Nehnevaj sa nikto ťa tu o prácu neprosí, mal som na teba inú otázku, že koľko ľudí v tvojom tíme na tom robilo... nejak ma to celkom zaujíma, ak odpovieš máš moje slovo, že už do diskusie nepadne na tu stránku jediné slovo.
|
| |
Re: cena webu
Od reg.: froman
|
Pridané:
14.5.2013 12:09
nech sa paci. na projekte pracovali roznou mierou styria ludia (teda nie vyhradne)
|
| |
Re: cena webu
Od: sss
|
Pridané:
14.5.2013 12:12
Ďakujem, plním svoje slovo :)prajem veľa úspechov
|
| |
Re: cena webu
Od reg.: Lars Schotte
|
Pridané:
14.5.2013 15:42
ja som ZASADNE proci. tod mosim OSTRO PROTESTOVAT!!
scil mame HTML5, tak kazdy web by sa mal richtovat podla toho.
a javascripty nech si kazdy strci do prdele, verejnopravne medium by nemalo ficat na takych pofidernych technologiach ako JS, lebo to lame podporu bezbarieroveho pristupu. ak vis o com tvrdzim.
|
| |
priestor pre dalsi tunel
Od: vasilkoo
|
Pridané:
14.5.2013 10:55
Uz vidim ako to bude. vykopli doterajsiu firmu, ktora to robila a dosadia si svoju. Ktora zhrabe peniaze, vysledok nebude ziadny a nasledne bude v likvidacii.
Potom budu plakat, ze nieto penazi, treba zvysit dotaciu od statu a tak. akokeby sme to nepoznali.
|
| |
j3bnut4 RTVS
Od: hahahahah
|
Pridané:
14.5.2013 12:56
Toto je vtip...na jednom streame nejde zvuk a druhy nejde nacitat :D:D
|
| |
jaaa bych to fixol secko
Od reg.: Lars Schotte
|
Pridané:
14.5.2013 15:40
tam treba najprv si uvedomit, ze vlastne co tam maju a ja si myslim, ze maju hovno.
keby STV nevysielala seliake 3rd party content, co by nemala, lebo naco placime koncesie???, tak potom by tam nepotrebovali robit seliake sachy z limitovanim na slovenske IP adresy.
aj ked to by sa dalo spravit firewallom, ze by furt, ked by isol nejaky 3rd party content, ze by na tom stream serveri firewall (skrz cron job, alebo skrz nejaky push povel) nacital verziu konfiguracky s povolenim iba na slovenske IP adresy.
v kazdom pripade ale ja by som im odporucal srat na 3rd party content, lebo to je hovadina, zejo? nejake tie nemecke b-stranove telenovely, to je este horsie ako juhoamericke, tie juhoamericke sa aspon dali pozerat, ale hentie kokotiny co tam davaju teraz, to je na nervy, a este viac to leze na nervy v HD.
|
Pridať komentár
|
|
|
|