neprihlásený Nedeľa, 28. apríla 2024, dnes má meniny Jarmila
Štartuje výroba 3200 x 1800 displejov pre notebooky

DSL.sk, 18.5.2013


Japonská spoločnosť Sharp tento týždeň oznámila pripravované spustenie výroby troch nových displejov pre notebooky, ktoré majú vyššie hustoty obrazových bodov ako súčasné produkty.

Všetky tri nové displeje sú LCD displejmi využívajúcimi technológiu IGZO, Indium Gallium Zinc Oxide. Pri technológii IGZO je u tranzistorov ovládajúcich jednotlivé obrazové body displeja namiesto kremíka použitý polovodič oxid india, gália a zinku.

Tento má vyššiu mobilitu elektrónov a umožňuje využívať výrazne menšie tranzistory s vyššou priepustnosťou svetla, vďaka čomu je možné dosiahnuť vyššie rozlíšenie a nižšiu spotrebu.

Doteraz Sharp pre notebooky vyrábal 13.3" IGZO LCD s rozlíšením 2560 x 1440, teda 221 bodov na palec.

Najvyššiu hustotou bodov z troch nových modelov má 14" model s rozlíšením 3200 x 1800, s 262 ppi. Sharp bude tiež vyrábať 15.6" displej s takýmto rozlíšením a teda 235 ppi.

Najmenší z troch nových modelov má uhlopriečku 11.6" a rozlíšenie 2560 x 1440, teda hustotu pixelov 253 ppi.

Najväčšie rozlíšenia displeja spomedzi dostupných alebo uvádzaných notebookov majú v súčasnosti 15.4" MacBook Pro Retina s 2880 x 1800 a 220 ppi, 12.85" Google Chromebook Pixel s 2560 x 1700 a 239 ppi, 13.3" MacBook Pro Retina s 2560 x 1600 a 227 ppi a 13.3" Toshiba Kirabook s 2560 x 1440 a 217 ppi.

Sharp už v minulom roku odštartoval výrobu IGZO displeja s vyššou hustotu pixelov 300 ppi, 10" displeja s rozlíšením 2560 x 1600 rozmermi vhodného ale pre tablety. Okrem toho vyrába 32" displej s rozlíšení 3840 x 2160 a 7" s rozlíšením 800 x 1280 a demonštroval prototypy 13.5" displeja s 3840 x 2160 a 6" s 2560 x 1600.

Výroba troch nových ohlásených modelov odštartuje v júni.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Po rokoch vypustené nové navigačné Galileo satelity, SpaceX na to obetovala raketu
Operačný systém Proxmox pre virtualizáciu vydaný v novej verzii 8.2
České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome


Diskusia:
                               
 

A budem chodiť lupou po obrazovke a vytešovať sa, že tie pixle nevidím.

Má to vôbec nejaký význam také vysoké rozlíšenie ?
Odpovedať Známka: -5.5 Hodnotiť:
 

nechces kupit mam doma staru teslu pluto z PMD-85 ked je ti luto za nizkym rozlisenim mozes si to pripojit na macbook a chodit s tym vsade.hipsteri sa z teba p*seru
Odpovedať Známka: 4.6 Hodnotiť:
 

hipikov mi ani nespominaj - mam pp06 (monitor som si vyrobil z osciloskopu), to nove pmd z roku 1985 je zbytocny luxus pre buzerantov ako si ty pre rozmaznane zeny ktore potrebuju farbu namiesto monochromu a zena tiez nema pozerat do monitora ale varit a prat a uspokojovat muzske chutky tak drz hubu ty troll.
Odpovedať Známka: 0.4 Hodnotiť:
 

.
.
.
.
reagujem na clanok ... webdizajneri budu mat radost :)
.
.
.
.
papa
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

vsetci zle. mam pocit, ze nikto nechape ako to funguje.

zvacsenim hustoty sa meni aj PPI hodnota, podla ktorej sa renderuje text a grafika. ak si mal bezny text teraz na displeji velky povedzme 5 mm, tak aj potom bude mat 5 milimetrov, len na jeho zobrazenie bude pouzitych ovela viac pixelov. vyhoda je, ze pohlad na displej bude prirodzenejsi. nebudes vidies vidiet svorceky, text sa bude lepsie citat a fotky budu ostrejsie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

to len v pripade, ozajstnych operacnych systemov, a nie Windows, v ktorom zmena dpi poriadne funguje len v ramci Modern UI,
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

nefunguje to poriadne ani na osx, ak ta to upokoji.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

co konkretne nefunguje? mam, nevidim problem. nie vsetky appky maju pripravene UI na retinu, ale nikdy sa nezobrazia necitatelne.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Tam nejde o to, ci sa to ne/zobrazi ne/citatelne. Ale hlavne o to, ze vsetky starsie windowsy a z novsich desktopove (nemetro) casti obsahuju pevnu viazanost vysky fontov na pevny pocet pixelov (respektive na 96 DPI). Takze font napriklad velkosti 12 je:
- na monitore 24" 1920x1200 vysoky cca 6 mm s tym, ze mozes spocitat vsetky pixely pismena.
- na obrazovke 11" s 1920x1200 by bol cca vysoky 2-2.5 mm
- na SHARP obrazovke 11.6" a rozlíšenie 2560 x 1440 by bol vysoky cca 1.8-2 mm.

Vysky som nemeral, su len odhadnute, ale ide o ten pomer. Font velkosti 12 je v starsich windows a windows desktop nema rovnaku a ani pribliznu realnu vysku fontu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

menit velkost je picovina...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

no nie je to celkom tak ... to by museli byt rozlisenia nasobky sucasnych.
ak na danom monitore znasobis hustotu bodov pri tom istom rozliseni 1,5x tak bod ktory chces mat na konkretnom mieste tam mat nebudes a jeho zobrazenie bude rozmazane a pouzitim susednych bodov.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

nie je to taky problem. mozu mat kludne aj 1,432 nasobok. pismo je vektorove, ikony vedia byt vo velkej miere tiez. takze sa generuju s ohladom na PPI, aby boli vzdy citatelne. nemusia byt nasobky.
ak su obrazky, alebo ikony bitmapove, tak staci pouzit dostatocne velky rozmer z ktoreho sa generuju mensie verzie podla PPI.

uz aj teraz ma ipad a iphone ine PPI a ikony maju iny rozmer na kazdom zariadeni, vsetky sa generuju z jedneho rozmeru (teda pripravi sa viac velkosti, ale to je nepodstatne).
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ty tomu teda rozumies. Kde si videl vektorove ikony ? V ktorom oepracnom systeme ? Vsetko su to bitmapy v jednotlivych velkostiach. A preto musia byt v nasobkoch aby neboli zubate a kockate.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

asi sa tomu rozumiem viac ako ty: vektorove ikony su napriklad ovladacie ikony v menubaroch, vsetky, ktore su jednofarebne.

ikony uz davno nie su bitmapy v presnych velkostiach. pripravi sa velky format (512x512), ten sa scaluje. riesi sa este 128x128px pre mensie scalovanie a pixelperfect sa riesia u iba male formaty - zvycajne 16x16, 24x24 a 32x32.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

pobavil.
zlaty si.
mam ti sem napostovat systemove ikonony z osx vo vsetkych rozliseniach?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

no schvalne, daj.
skoc si aspon do predajne pozriet ako vyzera osx a pozri si ako nastavujes scalovanie docku alebo ikon adresara.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty vemeno, chod sa pozret do System\Library\CoreServices\ CoreTypes.bundle\Contents\Resources


Odpovedať Hodnotiť:
 

co som sa dozvedel? ze vacsina ikon ma 10 formatov, ktore aj tak musia scalovat. to su macovske ikony, je jasne, ze ich musia mat pripravene. a teraz si pozri bezne appky, napr Chrome. ten ma iba 4 velkosti a ako dobre sa zobrazuje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

pozrel som guidelines a odkedy maju retinu tak pridali este @2x velkosti. je ich teraz dost, ale stale musia scalovat rozmery podla nastavenia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veru... to skor JavaScript focus.js
Odpovedať Hodnotiť:
 

odpoved uplne bez logiky a ziadneho argumentu. tiez nechapem to vysoke rozlisenie pre beznych ludi je to zbytocne
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

640kb musí stačiť každému
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Vernejsi obraz. Vacsina dnesnych notebookov (hlavne tie lacnejsie), je co sa obrazu tyka katastrofa.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

to ale nema nic s rozlisenim ale POUZITYM PANELMI, najlacnejsie twisted nematic
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

moj ty boze, toto zas a znova :D

1, jj, toto je ale zalezitost, ktora lezi medzi stolickou a klavesnicou :D kto chce pouzivat lupu, nastavi si system jednak; kto chce velke pismenka nastavi si inak :D
a komu vadi vela pixelov, ten si kupi didaktik M - tam mas rozlisenie 256x192 a ako zobrzovacie zariadenie mozes pouzit aj tvoju 50+ palcovu telku.

2, ano, ma :D o triedu krajsi obraz, napr :D
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Kto nevidel nepochopi :)
Odpovedať Známka: 7.2 Hodnotiť:
 

Ma to prave velky vyznam pre grafikov a ludi s dobrým zrakom. Mne napr 14" obrazovky s 1600x900 velmi namahaju oci kvoli tomu, ze este stale vnimam pixely a nechtiac na je privelmi zaostrujem. Okrem toho su to spravidla nekvalitne TN obrazovky oproti inym uhloprieckam inych TN panelov. Taky ipad 3 mi problem uz nerobi, ale ani 15" 1024x768 stary dell a ani 12,1" 1366x768 TN, co je v provnani s tym 14" trochu cudne.
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

Však zaostrovať budeš vždy na rovnakú vzdialenosť, či vidíš pixle alebo nie. Samotný monitor máš v rovnakej vzdialenosti od očí. A sám vidíš, aj mne 15'' 1280x800 bez problémov roky postačuje a o pár rokov pri výbere nového NB budem možno hľadať aj čo najnižšie rozlíšenie :-)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ver tomu ze nebudes :)
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

ludi s dobrym zrakom? lol! myslim ze pokial niekto vidi pismenka rozmazane tak neriesi ziadny displej a vsetci ostatni su na tom uplne narovnako. zmyslom vacsich rozliseni nie je to, aby clovek machroval ci dokaze rozoznat pixel, zmyslom je aby pojem pixel z optickeho hladiska pre uzivatela uplne zmizol a clovek videl kvalitny jednoliaty obraz a kvalitnu grafiku bez naznakov kockatenia

idealne bude take rozlisenie, ze bez antialiasingu vykresli monitor pre ludske oko dokonale vyzerajuci kruh. skuste to teraz - a je to tam. pocit pekneho zobrazenia sa dnes dosahuje rozmazavacimi ojebavkami na hranach ako AA a presne zobrazenie je tak ta-tam. vysoke rozlisenia prinesu vacsiu presnost a zas o cosi realnejsie zobrazenie.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Ano, ale zasopleni pubertaci, co uz ani nevedia kto je Mulder a Scullyova, by najradsej mali 8K rozlisenie na 4,7 palcovom displeji dnesnych blbfónov.

Niekto im zabudol povedat, ze na vysoke ppi musi byt optimalizovany system aj aplikacie. V mobiloch je to riesene dynamicky, vo vsete desktopovych OS uz menej. A ked mi Uplny Velitel vypise fontom velkosti 8-9 nejaku hlasku, tak pri 200 ppi vidim len ciaru miesto pismen v riadku. Ano mozem si zvacsit pismo v aplikacii, resp. upravit aplikaciu, ale odtial-potial, kedze vacsie pismo bude v polovici vysky useknute a na sirku sa tiez nesmasti tam kde ma - jednoducho GUI aplikacie nie je optimalizovane na vysoke ppi a na velke fonty.

DALEJ - ano mozem si upravit dpi v OS, ale tak to uz kde sme ...
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Pises ako stary dedo, ktory vie aj bez googla kto je Fake Shemp /a celu historiu za nim/ :D

PS:
Sme presne tam, kde chceme byt. Budeme mat monitory s velkym rozlisenim a kazdy si mozeme prisposobit v OS, ake chceme velke ikony/pismena :D Niekomu vyhovuje male pismo a vela informacii, niekto to rad zase velke :D

A ak sa ti nepaci velke rozlisenie na malom monitore, tak si mozes kupit napr. Seiki SE50UY04 /50" 4K 120Hz 6.5 ms gtg/ telku, ktora za da teraz zohnat za 1300-1500 USD /v prepocte je to sice len okolo 90 ppi... Ale tebe akurat/
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Mas pravdu, pre mna je ideal 90-100 ppi :) Da sa vydrzat aj 110.
Samozrejme ked 1920x1200, jedina na 24rke. Uz full HD 1920x1080 na 22jke je nechutne prtavy, trpaslici humus, ikony musia byt miesto 32x32 nastavene 48x48 a v niektorych aplikaciach na tom sa prakticky neda robit.

Ja niesom proti hi-res, ale proti vysokym ppi na desktope a NTB, pokial na to nie su optimalizovbane aplikacie a OS. Samozrejme moze byt na desktope a NTB vysoke ppi, pokial na to bude OS a aplikacie. Pokial to tak vsak nie je, tak potom ma 2560x1600 ci 2880x1400 by som potreboval monitor minimalne 27cku, aj to neviem ci by stacilo. Celkom by som taky monitor s takym rozlisenim bral, pokial by bolo ppi okolo 100. Ale 15tku monitor na NTB s takym rozlisenim by som istotne nebral, lebo by som do hodiny na hi-pii neoptimalizovanom OS a hlavne aplikaciach, prisiel o oci.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

well, ja zase vysoke ppi uvitam.

jednak to donuti robit veskeru grafiku cez vektory,

za druhe, ked uz sa prekope gui do komplet vektorovej grafiky, tak potom nebude problem z ovladacov monitora vytiahnut ppi monitora a vsetko automaticky zvacsit (podla nastavenia uzivatela),

a za tretie, pre tych, co hraju hry je 4x vyssie rozlisenie na rovnakej ploche hodne prijemnejsie ako sa suskat s AA.

tak, ci onak, krajsi obraz nie je na zahodenie, dokial bude cena dobra a dokial sa to da nastavit podla preferencii uzivatela (coz casto nebyva, ale da sa aj to obehnut :D)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a k tomu 1080p -
Mno, neviem, neviem, mam tu zrovna 24" 1080p monitor na stole, a poviem ti, slepy ako som, z metra - metra a pol v pohode bez okuliarov vidim mriezku. Coz ma nehorazne zlosti...

Ano, da sa to docela ignorovat, ked je rychlo sa pohybujuci obraz, ale dokial mam na ploche nieco staticke, tak ma to jemne povedane trosku vytaca :D
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

24" 1080p a z metra - metra a pol v pohode bez okuliarov vidim mriezku ...tiez by som ju videl, kedy som pozeral cez nejaky fotak s 10x optickym zoomom :)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ja nevidim uz teraz ziadne kockatenie
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Neviem co si ty za grafika ale ja napr take sproste rozlisenie neznasam z nassledujucych dovodov.: Max trian creator a ine 3d programi maju hrozne male ikony a nedokazes im nastavit vetsie, cize sa na ne hrozne zle pozera a moj zrak nema rad taketo male vecy i ked super ostre....a za dalsie napriklad fotoshop ti od urcitej miery zvetsenia drbe medzi pixely mriezku, co je pri retina stale male zvetsenie ,takze sa v tom neda pracovat...... teda asi tolko k tomu pre grafikov.....Grafici nemaju radi retina ,teda ak to nie su len filter grafici....
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tak dam ti nazorny priklad: Skus rozoznat ビピ. Dam ti hint To prve ma v pravom hornom rohu dve ciarky a to druhe ma kruzok. Samozrejme, ze to nemas sancu pri 100dpi vidiet.Dokonca pri japonskych a cinskych znakoch ma zmysel aj 300dpi. ;)
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Aha tak dsl.sk rozbija znaky. Tak tu si najdite "pe" a "be"

http://cs.wikipedia.org/wiki/Japon%C5%A1tina#Kana
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

neviem, aky prehliadac pouzivas, ale u mna v IE10 je to jasne vidiet, ze prve ma ciarky a druhe ma kruzok ... bez zoomu, bez zmeny DPI, standardne zobrazenie ...
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Lacný Pavilion z roboty, 1366×768, 15.6" a bez problémov to vidím ešte aj zo 120 centimetrov. Ale áno, keby bolo rozlíšenie aj štyrikrát vyššie v oboch smeroch, nehneval by som sa. Minimálne na texty a ostré hrany by to určite podstatne pomohlo. Prípadne ešte keby bol fallback na štvrtinové...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

hladsie detaily, nic viac.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

monitory 24" a viac by mali robit aspon 2500x1500

Ale na notebooku ked idu nad 1080 tak to je uplne nanic.

PS: Videl som japonskeho managera, ako maka 10h denne v exceli na 11" subnotebooku, urcite tam mal len 1680x1024.

Takze teraz chlapec ked (mu firma) kupi novy 13.5" displej s 3840 x 2160 tak uvidi na obrazovke asi 6x viac buniek v exceli.

Gratulujem.


Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

to by musel pouzit prave tu spominanu lupu, aby vydel tych 6x tolko buniek, lebo jendo je zobrazovacia schopnost displeju a ine je schopnost bezneho cloveka pri beznej praci vyuzit tak male objekty.
Uz roky mam doma 24" fullHD a nevidim dovod mat jemnejsie zobrazenie, NA PRACU. Pokial clovek nie je grafik, DTP, architekt .... kde to moze mat pridanu hodnotu. A na pozeranie videa pouzivam "iba" HD projektor a ver ci nie, je to sakra iny zazikot ma 3 metre uhlopriecku v HD nez chabych 24" vo full HD.

Cele je to len marketingovy tah a hlupi co naleti a kupi. No a hlupejsi ten co nepreda hlupakovy, ked si to ziada :D.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

neviem, či ste o tom už počuli, ale je možné vektorovú grafiku roztiahnúť a tým pádom mať fyzicky rovnako veľké ikony, len jemnejšie a krajšie. Rastre je tiež možné roztiahnúť, čiže pri väčších rozlíšeniách nemusia byť menšie ikonky, len pri rastroch treba počkať, kým to vývojári prekresliť do vyššieho rozlíšenia, aby si si mohol plne užiť výhod nového displaya. Čiže nechápem, prečo by high-res displaye mali byť zlé, okrem ceny
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

>>Čiže nechápem, prečo by high-res displaye mali byť zlé, okrem ceny .


Napr. tym, ze: cely vyvoj(ludia,peniaze,cas) sa potom venuje tomu ako robit displaye 4K do nbk namiesto toho , aby sa venovali tomu ako spravit FullHD displaye s vernejsimi farbami, lepsimi pozorovacimi uhlami a nizsou spotrebou, vyssou odolnostou proti vadnym pixelom, atd.

Dalej, napr ten resize vsetkych bitmapovych objektov, pokial sa nebudu zobrazovat 1:1 ti uberie dalsie % z CPU/GPU vykonu a samozrejme baterie.

etc.









Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

ano, lebo sucasne monitory zobrazuju len 16 farieb a maju pozorovacie uhly 30 stupnov :D
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

to ale PPI nabozenskym fanatikom nevysvetlis... oni vsetci do jedneho potrebuju na svojom displayi aspon 500 ppi, pretoze to je potom "ladnejsie".. vydrz baterie, zbytocne velke bitmapy, ci zbytocne narocna vektorova grafika a s tym spojene vykonnostne a pamatove naroky ich nezaujimaju. pozorovacie uhly, zivotnost a samotna kvalita zobrazenia uz nie je tiez podstatna, podstatny je vyhradne pocet pixelov.

PPI nase ktore si na nebesiach....
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Neries teoriu a tvoje pokrivene videnie.
Radsej si poriadne precitaj clanok.

"...vďaka čomu je možné dosiahnuť vyššie rozlíšenie a nižšiu spotrebu..."

PPI bude take, pre ake sa rozhodne vyrobca.
Presne tak, ako je tomu teraz.
Bez ohladu na zakaznikov a ich vykriky.
Ci uz radostne, alebo haterske.


Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A? Kde je problem? Najmensi objekt, ktory je schopne oko priemerneho cloveka rozoznat, ma rozmery 0.05 mm /alebo 0.04 mm/.

Premietnute na dpi je to okolo 508 /635/ DPI; cili z tade ta miera. A preto, ak chces verny obraz, na ktorom nebudes poznat pixely, musis mat cca minimalne 500 PPI /coz by odhadom mohlo zodpovedat 8K rozliseniu na 17" /14"/ monitore/ :D
A to este stale ostavaju ludia s orlim zrakom, pre ktorych bude aj toto rozlisenie rusive :D
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

nechaj ich tak, oni dostanu pocitac a nechcu dalej nic riesit- naco by riesili nieco s nastaveniami, radsej budu p.covat po forach jak trotlovia a ukazovat ostatnym svoje "kvality"
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ja mam 1680x1050 na 20 palcoch a na viste som musel zvacsovat dpi lebo mi vsetko bolo male a som to poriadne nevidel.

na sedmickach je to uz lepsie, hlavne ikony maju normalnu velkost
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Som grafik, s grafikou robím už skoro 2 dekády. A teraz seriózne. Môj mobil má 4,7" a ~470 ppi [alebo dpi ak chcete]. Subnotebook bude mať 282 ppi!

A ja pracujem na 24" 1920 x 1200, áno, mohol by som na 2560 x 1600, ale aj tak, stále je to 125 ppi [dpi].

Prečo ku*va je*ú tie po*ebané displaye do zariadení, na ktorých sa nepracuje?!
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Tvoj nazor sa mi paci.

Aky monitor by si teraz kupil, ak by ti odisiel tvoj 24" ?

Rozpocet cca 200-500 E

...daj normalne linku na produkt, obchod.
Diky.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nepytal si sa sice mna, ale link ti dam.
http://tinyurl.com/d5pflzu
Ked chces ine rozlisenie, popozeraj si tam ine recenzie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

toto
www.alza.sk/27-dell-u2713h-ultrasharp-d353760.htm

alebo toto
www.alza.sk/27-hp-zr2740w-d423037.htm
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

tie v alze som pozeral, ale majú tam v komentároch zlé hodnotenie. aký monitor do 1000 eur by ste odporúčali, keď hlavne chcem šetriť svoje oči?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

su to dobre monitory. to hp tu jedno mam na grafiku. dell som videl nazivo a tiez nie zle.

zalezi, na co ten monitor chces. za 1000 eur je uz monitor na specialne cinnosti. na beznu prevadzku overkill.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Eizo - ako profesional ho pouzivam uz roky (uz piaty v rade, asi tak po 4-5 rokov). Najprv to boli CRT (3 ks), teraz LCD (2 ks). Onedlho uz vsak budem znovu menit...
Nic lepsie co sa tyka ergonomie (vplyv na oci) a kalibracie farieb nie je na trhu. A ani porovnatelne, snad IiYama, ale o level nizsie (v porovnani).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Záleží na osobných preferenciách. Či chceš 24", alebo 27", Dell, HP, NEC, iiYama, alebo Eizo. Pravdepodobne by som zháňal 2475wčko, staré katódové, na ktorom teraz robím, lebo má najkrajšie a najmenej deštruktívne farby pre môj zrak. Druhý kandidát by bol:

24" Dell U2413 Ultrasharp [@ alza]

má svoje chyby ako nedokonalé podsvietenie a trochu blbú bielu, ale prežil by som. A tretí:

24" EIZO SX2462WFS-BK EcoView [@ alza] je 200 nad rozpočet, ale stojí za to.

Problém je že jediný LCD panel, ktorý nemal kompromisy bol práve môj LP2475w. Jeho LEDkový nástupca nestojí za nič :(...mám ho ako sekundárny 22" ZR2240w.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a co vari sa uz konecne displeje 1366x768 zacali minat tak je miesto na sklade?
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

pochybujem tych 15" lesklych zrkadiel s rozlisenim 1366x768 maju plnu zadnicu,
tie mensie prenosne zas poslednych 10 rokov maju 1280x800, tam sa matne uz vypredali, ale lesklych maju dost, vyborne na letne dni von, ked sa chce clovek ucesat..

Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Väčšine windowsákov stačí 1280x720. Na tie hry a filmy "nakúpené" na ulozto to bohate stačí. A o linuxákoch ani nevravím... Tam je high-end Celeron 800 MHz, 128 MB a grafická karta od firmy čo už 10 rokov neexistuje.
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

:D :D :D nemam peniaze a chut do toho stale nieco vrazat tak mi 1280x720 staci no niekomu ani 1920 x 1080 nestaci tak je automaticky nenazrany a retardovany :D
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

vies 1920x1080 je super rozlisenie pekne sa ti tam vsetko zmesti... Aj vatsie by mohl byt ale to je problem s grafikou
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Keby radsej zacali robit zase aspon 16:10 (viem, chciet 4:3 by uz bolo privelmi utopisticke)...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Praveze pre vyvojarov je 16:9 alebo 16:10 lepsie ako 4:3, kvoli kope panelov po bokoch. Ale bez ohladu na to, by uz konecne mohli vyrabat nieco s vyssim rozlisenim ako FullHD aj za normalnu cenu. Lebo dat 150 eur za fullHD vs. dat 1000+ eur za 2560x1600 (2x viac pixelov) je dost extremny nepomer ceny k vykonu.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

je pravda ze kopec nastrojov sa sirokouhlym obrazovkam prisposobilo a panely su po bokoch... nic to vsak nemeni na tom, ze zakladnou naplnou prace pre mnohych zostava pisanie textu... a na to je 4:3 idealne...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Dovolim si silno nesuhlasit, lebo aj take pisanie textu na velkom full hd monitore s pomerom 16:10 / 16:9 je ovela efektivnejsie ako na 4:3 uz len z toho ze si vies dat na jednu polovicku text, ktory pises a na druhu polovicku napriklad nejaky zdroj z ktoreho cerpas...oskusaj, budes pracovat efektivnejsie :)
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

nesuhlasit samozrejme mozes... u mna je prace kedy potrebujem mat otvorene dva dokumenty znacne menej ako tej, kedy potrebujem mat otvoreny jeden... navyse, dva 4:3 monitory tebou popisovanu situaciu pekne riesia :) dva 16:10 (nehovoriac o 16:9) su uz prakticke menej...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

neviem ako vy ale ja som si svoj monitor otocil o 90stupnov a teraz ho mam v mode "portrait"

rozne bocne panely sa daju hadam v kazdom vyvojovom prostredi po premiestnovat
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ja som to tiez skusal, ale na mojom 1680x1050 mi to prislo prilis uzke... a 1920x1200 IPS monitory boli v dobe ked som ho kupoval este dost drahe...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Radsej keby robili displeje 8:3. Ano, to jest 2x4:3. Dva monitory 4:3 vedla seba nie je ono. Uz len kvoli tomu, ze je tam poondiaty stredny predel. Stale su to DVA fyzicke monitory. Ten, ktory navrhujem ja so systemovo riadenym virtualnym predelom by umoznoval rozdelenie na dva virtualne monitory podla vole. Takze by to mohli byt dva rovnake alebo napr. 16:9 + zvysok po strane na rozne utilitky a pod.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

navrhujes to zaujimavo. Tiez by som take nieco bral.
Takze to 24:9 (alebo 8:3).

A ten virtualny driver odkial zoberies ?
Nejaka HW krabicka medzi PC a LCD, alebo len cisto SW alebo podpora na Grafickej karte ?

diky.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Už vyše roka presviedčam decká, že displej typu monitor je praveká blbosť. Už je čas na 1000-náswobne výkonnejšie karty a a priestorové zobrazenie bez monitora. Skrátka len tak vo vzduchu - v priestore...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pekna myslienka, aj ked pre mobilne zariadenia dost neprakticka.
No dobre, v domacich podmienkach by to bolo ok.

Ja som stale za nieco ako display v tvare okuliarov.
Pekne na nose, ostry a jemny obraz tak, ze nerozoznam pixely.
Priepustne pre obraz okolia ako si nastavim....a pod.
Kludne by to s patricnym sw vytvorilo plochu velku ako potrebujem.
Hoci aj 100" tv.
Potom by sa mohli vyrobcovia zobrazovadiel aj posr...
Skoro nikto by nepotreboval na notasi display, dalsiu telku v izbe a uz vobec by neboli viazany jednym miestom.
Sediet na sedacke a roky cumiet na to iste miesto.

Dufam ze technologie skoro pokrocia az na tu uroven ze sa to bude dat zrealizovat.
Ziadne atrapy ako google glass, tie monstruozne prehravace od sony a podobne.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tak vas potesim, take monitory sa uz mozno blizia. Tu je prva lastovicka s pomerom 21:9, neni to sice 24:9 ale je to to najblizsie co mozte mat.

http://goo.gl/gN1Q4
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

A co tak "Startuje vyroba 24hodinovej baterie pre notebooky"?
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

to by kludne slo, ak by si dal k i3 2kg bateriu :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

to mám akože každých 24 hod. meniť v noťase batériu?
nie ďakujem, nechám si tam radšej túto nabíjateľnú.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zdravím, prepáčte za offtopis, čo môže spôsobovať že v Google Chrome mám viac kostrbaté písmo, nie je tak vyhladené ako u Firefoxu?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár