
neprihlásený
|
Pondelok, 2. marca 2026, dnes má meniny Anežka |
|
|
Microsoft po tlaku Google stiahol YouTube aplikáciu pre Windows Phone
DSL.sk, 28.5.2013
|
|
Spoločnosť Microsoft na konci uplynulého týždňa stiahla po tlaku Google z Windows Phone Store svoju novú YouTube aplikáciu a vrátila späť pôvodnú jednoduchú HTML aplikáciu.
Kvalitnejšia YouTube aplikácia pre Windows Phone bude ale opäť k dispozícii do niekoľkých týždňov, potom ako bude aplikácia upravená a bude spĺňať podmienky API pre aplikácie pristupujúce k obsahu na YouTube.
V spoločnom stanovisku to pre americké médiá potvrdili obe spoločnosti.
Google doteraz v evidentnej snahe brzdiť Windows Phone nepodporovaním tejto platformy pre ňu nevyvinul vlastnú YouTube aplikáciu a navyše na konci minulého roka oznámil, že tak v dohľadnej budúcnosti ani neplánuje spraviť.
K dispozícii doteraz bola tak len nekvalitná HTML aplikácia od Microsoftu. To sa zmenilo v druhý májový týždeň, kedy spoločnosť Microsoft vydala vlastnú kvalitnú YouTube aplikáciu, ktorá ale jasne porušovala pravidlá YouTube API a zrejme využívala aj iný prístup ako oficiálne API. Nová aplikácia totiž užívateľom dovoľovala videá sťahovať a nezobrazovala reklamu.
Google vyzval Microsoft, aby aplikáciu stiahol, už týždeň po vydaní novej aplikácie a dal mu termín do minulej stredy 22. mája.
V stredu spoločnosť Microsoft aplikáciu upravila a odstránila možnosť stahovať videá. Vo štvrtok nakoniec aplikáciu úplne stiahla a nahradila ju doterajšou jednoduchou aplikáciou.
Podľa sťažnosti Microsoftu na Google pred Európskou komisiou z roku 2011 Google jednoducho doteraz neposkytoval API umožňujúce vyvinúť plnohodnotnú kvalitnú aplikáciu pre YouTube na Windows Phone. Čo doteraz dostupné API umožňovalo, čo musel Microsoft implementovať inak, ako bude Google spolupracovať na príprave novej aplikácie, aké dodatočné API pre YouTube Microsoftu poskytne a za akých podmienok nie je zatiaľ známe.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
GoogleShit
Od: Galaxy
|
Pridané:
28.5.2013 12:27
Hlavny dovod bol, ze aplikacia pre WP vedela blokovat reklamy, co sa samozrejme G$$gle nepacilo. Odkedy stiahol z playu vsetky addblocky klesol, obmedzil moznost vyberu. Aj ked addblock pre android existuje nadalej, pracuje uz na inom principe, je potrebny root pre komplexne blokovanie, android od Jelly kontroluje zmenu HOSTu atd..
Google sa v tomto zacal spravat horsie ako MS a tvrdo presadzuje svoje a obmedzuje slobodnu moznost vyberu, ze ci chcem alebo nechcem vidiet reklamy. Bleeee
|
| |
Re: GoogleShit
Od reg.: pribinacik
|
Pridané:
28.5.2013 12:31
slobodna moznost vyberu, ze ci chcem alebo nechcem vidiet reklamy? Inak si v poriadku?
|
| |
Re: GoogleShit
Od: Galaxy
|
Pridané:
28.5.2013 12:40
Addblocky pre android este donedavna boli v play store, do ICS si nemal problem, od 4.1 vyssie mas zkomplikovanu aj moznost pre externy addblock, pre browseri v desktop OS su pristupne nadalej, mas moznost vyberu, ako OS, tak browsera pre ktory addblocky su..
Android tuto volbu obmedzil, Google sa zacina vyrazne monopolizovat a obmedzovat ostatnych.
|
| |
Re: GoogleShit
Od reg.: raketa
|
Pridané:
28.5.2013 13:04
akoby to ostatni doteraz nerobili, Apple, MS tiez monopolizuju svoj piesocek...
|
| |
Re: GoogleShit
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
28.5.2013 14:16
Galaxy ma pravdu tak nevymyslaj
|
| |
Re: GoogleShit
Od reg.: raketa
|
Pridané:
28.5.2013 14:24
Youtube patri Google-u, je to ich vec ako s nim nalozia a komu spristupnia, na MS treba ist tvrdo, su to spiny...
|
| |
Re: GoogleShit
Od: phx
|
Pridané:
28.5.2013 14:30
ty si spina. nech potom google uzavrie uplne youtube
|
| |
Re: GoogleShit
Od reg.: raketa
|
Pridané:
28.5.2013 16:02
preco by mal? si ma rozosmial, chod sa hrat na pieskovisko..
|
| |
Re: GoogleShit
Od reg.: gandor
|
Pridané:
28.5.2013 13:28
Kup mi zadarmo nejaky server s dostatocne dobrou konektivitou, kvalitnymi servermi atd a umozni mi to pouzivat. Samozrejme nieze ti napadne s toho nieco mat. Nesmies mi ani reklami ukazovat, pripadne ani sledovat ako ho vyuzivam...
Akoze fakt... Keby je to na urovni TV, tak nic nepoviem. Ale tych par reklam? By ma zaujimalo, ci je momentalne YT sam o sebe aspon ziskovi (cena informacii s pouzivanosti a lepsie cielenie je druha zalezitost)...
|
| |
Re: GoogleShit
Od: Galaxy
|
Pridané:
28.5.2013 13:32
Google nezije len s reklam, ktore vidis. A rec je o moznosti vyberu, poznam aj takych, ktorym reklamy vyhovuju, dokonca si chvalia, ze semtam im ponuknu nieco co ich aj zaujima. Ale ide o tu moznost vyberu. A Google to zacal vyrazne prehanat a robit z ludi svoje ovce krmene reklamou.
|
| |
Re: GoogleShit
Od reg.: gandor
|
Pridané:
28.5.2013 13:49
Ja som tam moc vyber nevidel. Co som videl je, ze sa stazujes, ze nieje mozne vyuzivat free sluzbu bez reklam, lebo obmedzenia adblockov...
Pokial by existovala moznost platit za YT a na oplatku nemat reklami, tak prosim. Kto chce nech ma a potom nech sa reklami nezobrazuju. To ze taka moznost nieje, by sa dalo povazovat za chybu (ale asi existuju dovody preco to nikto neumoznil) - tu som ale zvedavy, ze ci bude google ukazovat reklami aj na platenom contente...
Na druhu stranu stazovat sa, ze nieje mozne len brat a prezentovat to ako ze ta google obmedzuje sa mi zrovna nepozdava uplne zdrave (aj ked mam podozrenie, ze som asi nieco nepochopil - aku alternativu k plateniu alebo pozeraniu reklam navrhujes?)...
Jednoducho google nezije len s reklam, ktore vidim, ale s niecoho zit musi ;)
|
| |
Re: GoogleShit
Od: rodnag
|
Pridané:
28.5.2013 14:21
*reklamy (3x), *nie je (3x), *z reklam , *z niecoho
|
| |
Re: GoogleShit
Od reg.: MagyG
|
Pridané:
28.5.2013 13:08
google obmedzuje slobodu vyberu?? ty si co dnes pil? vodu z pracky?
A take, ze mas slobodnu moznost vybrat si, ci chces foun s androidom, Win alebo iOS ti nehovori nic? plus kopec moznosti ne-smart founov, kde nic take riesit nemusis.
plus kopec moznosti linuxovych distribucii, ktorych su pre mnohe smartfouny na nete cele mraky.
plus moznost zaplatit si plnu verziu nejakeho softu, ak ti vadi, ze v tej free-verzii ta otravuju reklamy.
atd.
moznosti mat nepocitane, ale ty sa obujes prave do jednej jedinej a obvinis google z monopolu. nic v zlom, ale ty to fakt nemas v hlave podla abecedy.
uvedom si, ze ty, ako prevadzkovatel a majitel nejakeho produktu/sluzby si stanovis pri jeho pouzivani urcite pravidla, tak JE TO TVOJE VYSOSTNE PRAVO, ako nakladas so svojim majetkom a nikto ti do toho nema pravo strkat nos. Ak by sa mi tvoje pravidla nepacili, hned prva moja slobodna volba je tento produkt/sluzbu nepouzivat. Pochopene?
|
| |
Re: GoogleShit
Od: Galaxy
|
Pridané:
28.5.2013 13:22
Ide o to, ze Google zacina zneuzivat svoju poziciu. Moznost vyberu telefonu sice mam, a snad preto uz moj dalsi nebude s androidshitom. Kopec linuxovych distribucii pre telefony? Kopec? Pouzitelne je ubuntu aj to pre nejake tri-styri modely. To, ze si viem flashnut custom ROMku, ktora mi za a) bude blokovat co chcem a za b) bude vyladena narozdiel od nedorobenej prace Google, kde aj cisty androshit ma k dokonalosti daleko je sice pekne, ale ja ako pouzivatel sa s tym musim srat a to som za telefony ako spotrebny tovar zaplatil viac ako dost. Preco mam byt nuteny byt krmeny vyjebanymi reklamamy? Preco ma Google musi pri kazdom kroku sledovat? Pozri si opravnenia aplikacii z playu, aj tie, ktore to vyslovene nepotrebuju pristupuju napr. k lokalizacnym datam alebo zoznamom, navyber nemas, lebo tak su uz riesene vsetky. Google tlaci viac ako by mal a verim, ze sa mu to vypomsti.
|
| |
Re: GoogleShit
Od reg.: MagyG
|
Pridané:
28.5.2013 14:13
znova sa budem musiet opakovat: nikto ta nenuti. vsetko robis dobrovolne, tak prosim nadavaj len sam na seba.
ked si lenivy si sadnut za komp na par hodin a odladit nejaku distribuciu, tak je to koho problem? google ci tvoj? ale ludia si tak neradi priznaju vlastnu chybu, namiesto toho radi zvaluju vsetku vinu na druhych. hnusny hnusny google, jak si moze daco take dovolit??? :D :D
moze. az budes ty tam, kde google, tiez si budes moct robit co sa hodi tebe a na tych mravcov dole zvysoka sr*t. mas dve moznosti. ostat dole a nadavat na padajuce hofna, alebo postupit do urovne, odkial padaju. hmm? :P
|
| |
Re: GoogleShit
Od: megatron9000
|
Pridané:
28.5.2013 13:30
cize nechces reklamy, ale chces si platit za vsetky google apps, ktore mas teraz zadarmo. Mozno nejaky mesacny poplatok, aspon 100e za to, ze pouzivas gmail, gdrive, gmaps atd.
Rozdiel medzi praktikami firiem google a M$ je ten, ze google svoje apps poskytuje zadarmo pre vsetkych a snazi sa zarabat inym sposobom, nie priamo pytat od uzivatelov peniaze.
Mikrosit preferuje pytanie penazi za software. Vadila by vo windowse reklama, kebyze nemusis platit 200$+ za licenciu ?
Uz si kurva uvedomte ze kazda firma chce zarabat. Nikto nic neponukne zadarmo. Ale osobne preferujem reklamy v google produktoch ktore zatial nie su az take otravne ako platit za M$ software, ktory nie je az taky kvalitny (mam vsetko legalne, nastastie mi to zamestnavatel kupi :P)
|
| |
Re: GoogleShit
Od: phx
|
Pridané:
28.5.2013 13:37
ovca
|
| |
Re: GoogleShit
Od reg.: FilipSK
|
Pridané:
28.5.2013 22:48
Platene ucty na ktorych sa reklama neozbrazuje stoja $5/user/mesiac, takze je to cca 40 euro rocne
|
| |
Re: GoogleShit
Od: 5eter
|
Pridané:
28.5.2013 18:58
Mam pici, povodnu appku mam zalohovanu.
|
| |
Re: GoogleShit
Od: XMen
|
Pridané:
28.5.2013 23:24
Nechapem, preco by mal obmedzovat slobodu vyberu. Ved ho nemusis pouzivat. Co sa tyka tych reklam, tak niektorym ludom este stale nedocvaklo, ze je to jeden s hlavnych zdrojov zisku pre google a ja suhlasim, ze mi mozu zobrazovat reklamu a popritom, moze ich produkty pouzivat zadarmo. Tomu by sa chcel aj M$ vyrovnat ale zaspal dobu pred 10timi rokmi takze ma velke kulove.
|
| |
Re: GoogleShit
Od: jonatan_666
|
Pridané:
30.5.2013 3:09
noa? vsak keby si si platil za reklamu a niekto by ju proste blokoval netrapilo by ta to my chces povedat? jediny kto tu je zbohatlik je nenazraty microsoft. google bol prvy kto daval zdarma 1giga ulozny priestor pre gmail a to v casoch ked u nas ponukali 10mb email za 20korunovy mesacny poplatok a potom kto tu je nenazraty ...ak chces mat sluzby "zadarmo" tak akceptuj reklamy...nikde nik nic neda nikdy zadarmo vzdy je to za nieco.
|
| |
Kde je Protimonopolný úrad ?
Od: ZyXEL
|
Pridané:
28.5.2013 12:32
Apple+Google majú na smartphone trhu cez 90%, treba rozbiť ten oligopol, a pokutovať ich za kartelovú dohodu, kde vytvárajú bariéry pre úspešný vstup tretieho relevantného mobilného systému ktorý by im konkuroval.
|
| |
Re: Kde je Protimonopolný úrad ?
Od: lolo21
|
Pridané:
28.5.2013 12:41
iOS nič? inak všetci doma v poriadku?
|
| |
Re: Kde je Protimonopolný úrad ?
Od reg.: MagyG
|
Pridané:
28.5.2013 12:57
a iOS nie je nahodou od Apple? myslim, ze je jasne, kde nie su vsetci doma v poriadku :D :D :D
|
| |
APP YT pre WP
Od: Cage
|
Pridané:
28.5.2013 12:38
Pre REDAKCIU :
''To sa zmenilo v druhý májový týždeň, kedy spoločnosť Microsoft vydala vlastnú pomerne kvalitnú YouTube aplikáciu...''
Pomerne kvalitnu ? Skusali ste tuto aplikaciu ? Myslim, ze na mobilnej platformej lepsej niet/nebolo.. Vedela stahovat z YT videa, reklamy vobec nemala, velmi svizna, podporovala aj plne HD rozlisenie atd. atd.. Idealna aplikacia na YT...
|
| |
no a ?
Od: tomash
|
Pridané:
28.5.2013 14:03
Microsoft sa chová úplne rovnako. Plne súhlasím s akciou googlu. Na rozdiel od microsoftu poskytuje funkčné služby a aplikácie, viacmenej zdarma. Za to ze si obcas pozriem nejaku reklamu. Z fotakov, kamier a android zariadeni tiež platíme výpalné MS za Fat32, takže v tom že si google chráni zisky nevidím problém.
|
| |
Re: no a ?
Od: phx
|
Pridané:
28.5.2013 14:04
kde pouzivas fat32 hm?
|
| |
Re: no a ?
Od: tomash
|
Pridané:
28.5.2013 14:08
Sd karty v smartfonoch pouzivaju aky format. napriek tomu ze pre linux existuje lepsi. a fotaky, mp3 prehravace.
|
| |
Re: no a ?
Od: phx
|
Pridané:
28.5.2013 14:17
win8 pouziva exfat :) a android vie aj NTFS ;)
|
| |
Re: no a ?
Od: tomash
|
Pridané:
28.5.2013 14:34
Android vie aj ext2,3,4 HFS HFS Plus a mnoho inych. FAT je rozsireny a univerzalny.
Mimochodom, pod androidom zapisovat na ntfs je hole sialenstvo. Podpora zo strany MS neexistuje, takze radsej nic dolezite neukladat.
A to stale nemeni nic na fakte, ze platime poplatky za suborovy system. Takze stale nevidim problem v tom, ze si aj google chrani svoje zisky.
|
| |
Re: no a ?
Od: Galaxy
|
Pridané:
28.5.2013 14:52
"Na rozdiel od microsoftu poskytuje funkčné služby a aplikácie"...
Google rusi sluzby ako sa mu zachce, nemas pri nom ziadnu istotu, pozri sa kolko sluzieb odrezal vratane tych uzitocnych (posledny pripad s RSS), naplanovane je dalsie rusenie sluzieb na ktore si mnohi zvykli. Korektna synchronizacia existuje len v ramci Google, Google ma priamo v podmienkach uvedene, ze ma moznost kedykolvek sluzbu zrusit, zmenit, spoplatnit (vid snaha o platene YT kanaly atd..)
MS ma podstatne kvalitnejsie sluzby, snad nechces zrovnavat cloud sluzby MS s tymi s Google? A to vratane tych, ktore poskytuje MS zdarma.
|
| |
Ajajaaaj.
Od: Kraska&zviera
|
Pridané:
28.5.2013 14:28
Ako sa do lesa volá.... ešte nedávno sme všade čítali ako MS nechce poskytovať svoje API na vývoj prehliadačov a ovládačov a tak podobne. Teraz si to skúsi na sebe. Dobre mu tak.
|
| |
adblock
Od: duster
|
Pridané:
28.5.2013 15:23
Nepotrebujes ziaden root na adblock ty tela sproste! staci si stiahnut mozilla browser a do neho pridat addon (adblock) a reklamy su v prehliadaci minulostou
|
| |
Re: adblock
Od: Galaxy
|
Pridané:
28.5.2013 15:26
Je vidiet, ze sa v tom nevyznas. Externy adblock, ktory blokuje oba typy adds (prestuduj si o com hovorim), ktory Ti blokne nie len jeden browser, potrebuje od verzie 4.1 pre plnu funkcnost root tak, aby vedel blokovat add vo web traficu out of box.
|
| |
Re: adblock
Od: ja.
|
Pridané:
28.5.2013 17:40
Adblockery pre Android vzdy vyzadovali root. Az jedneho dna tvorca Adblock-u nasiel bezpecnostnu dieru, ktora mu umoznovala robit proxy pre vsetky procesy na danom zariadeni. Samozrejme, ze to bolo zatrhnute v dalsom update.
Pocitat s bezpecnostnou chybou v roadmape svojho produktu nie je moc dobra strategia. Ostatne adblocky, ktore fungovali s rootom, funguju doteraz. Akurat nie su v Play Store.
|
| |
Re: adblock
Od: xvzf
|
Pridané:
28.5.2013 15:29
zase jeden asertivny... ;)
|
| |
gizela
Od: kvargla
|
Pridané:
29.5.2013 8:08
pozeram, ze tu sa deju uplne ine spravy, ako inde.
pravda je taka, google podlahol natlaku ms a poskytne api na plnu funkcionalitu aplikacie. co doteraz nebol ochotny.
|
Pridať komentár
|
|
|
|