| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Silvermont
Od: Expert na IT
|
Pridané:
31.5.2013 11:28
Silvermont ATOM nema s doterajsim ATOMom nic spolocne, je to uplne nova architektura s out-of-order tokom instrukcii, niekolkonasobnym vykonom pri nizsej spotrebe a s podstatne vykonnejsou grafickou castou. Prave od novych ATOMov sa ockava rozputanie skutocneho boja medzi x86 a ARMom.
|
| |
Re: Silvermont
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
31.5.2013 12:40
Ma spolocne: obchodny nazov.
|
| |
Re: Silvermont
Od: loa
|
Pridané:
31.5.2013 14:36
skoda, ze sme na to museli cakat vyse 5 rokov
|
| |
Ultrabooky
Od: Jozu
|
Pridané:
31.5.2013 11:42
Skoda, ze do ultrabookov davaju iba Core iX procesory, mohli by tam davat aj Pentium a Celeron procesory, co by znizilo aj cenu takychto ultrabookov a teda zvysilo ich dostupnost. Navyse tieto moderne Pentia a Celerony su uspornejsie ako Core procesory, co v pripade ultrabookov by bolo len plus.
|
| |
Re: Ultrabooky
Od: Expert na IT
|
Pridané:
31.5.2013 11:56
Mozno prave s tymito novymi pridu aj take ultrabooky. Ale cena CPU je len zlomok a na konecnej cene sa prejavi v par %. Nemozes cakat, ze ak tam daju Pentium namiesto i3 tak cena rapidne klesne. Skor by sa mohli zmiernit naroky na ultrabook hlavne co sa tyka hrubky, ktora castokrat vzhladom na potreby pevnosti a chladenia priam vyzaduje pevne chasi a vylucuje lacne plasty. Takisto by mohlo dojst k masovej produkcii displejov s minimalne HD rozlisenim, aby doslo k znizeniu ich cien, doteraz sa len vypredavavaju 1366x768, ktorych su mraky.
|
| |
Re: Ultrabooky
Od reg.: viperman
|
Pridané:
31.5.2013 12:32
existuje o dost lacnejsia alternatvia v podobe amd , samsung 535u, je tam 17wattove trinity s radeon grafikou ktore na bezne pouzivanie uplne staci a aj malo zere, a je to tenke ako ultrabook, unibody konstrukcia, bateria integrovana atd...
|
| |
Re: Ultrabooky
Od: iobit
|
Pridané:
31.5.2013 12:37
Prejdi si recenzie, je to total shit.
|
| |
Re: Ultrabooky
Od reg.: viperman
|
Pridané:
31.5.2013 13:32
shit v com? spracovanie? vykon?
ja som ten notebook drzal v ruke a je to fajn
|
| |
Re: Ultrabooky
Od reg.: viperman
|
Pridané:
31.5.2013 13:34
resp je to to iste ako 13.3 ultrabooky kde su osadene core i3 / i5 od samsungu 530u, akurat slabsi procesorovy vykon, graficky je vyssi. ramka a ostatne parametre su podobne, displej tiez
|
| |
Re: Ultrabooky
Od reg.: viperman
|
Pridané:
31.5.2013 13:53
resp US verzia ma quad core verziu trinity, tam je ten vykon na urovni i3.a graficky este lepsi.
a cital som narychlo notebookcheck, normalny notebook za tie peniazel, lahucky aj s relativne ok vydrzou.
ludia pisu komenty tiez ze ok. co cakas od notebooku ktory stoji 550 euro?
|
| |
Re: Ultrabooky
Od: lopuchy22
|
Pridané:
31.5.2013 12:42
preboha ked si niekto v dnesnej dobe nevie zarobit smiesnych 1500 euro na notas tak to uz je fakt na smiech.. ja cely den nic nerobim kazde rano o 10 - 11 ked vstanem idem do stanicneho bufetu a necham nacapovat velke pivo + borovicku a potom kecame s krcmarkou o nasom oblubencovi ficovi, ktory nam dava istoty. raz mesacne chodim na urad vlady a zarabam 2000 - 5000 EURO mesacne.
|
| |
Re: Ultrabooky
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
31.5.2013 12:57
odpiste mu niekto nieco, ja sa zatial krotim ...
|
| |
Re: Ultrabooky
Od: pesan
|
Pridané:
31.5.2013 13:40
To nič, to si len nejaký típek z úradu vlády, alebo prezidenta, pomýlil dsl so sme.
|
| |
Re: Ultrabooky
Od reg.: roob_
|
Pridané:
31.5.2013 18:32
vcera som jednemu pisal, ze nechape ironiu, asi je vas tu takych viac :)
|
| |
Re: Ultrabooky
Od: 2Maniak.
|
Pridané:
31.5.2013 12:57
Si dobrý.
Daj recept...
|
| |
Re: Ultrabooky
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
31.5.2013 13:00
Podla mna tolko sa da zarobit v BA na najidealnejsom mieste na zobranie ... potom si kupi notas a diskutuje na dsl.sk v teplucku nejakej dobrej lokality s dobrym wi-fi.
|
| |
Re: Ultrabooky
Od: 2Maniak.
|
Pridané:
31.5.2013 13:03
V paštekárni vás nezbalia poliši? V PD sa už žobrať nikto ani len neodváži...
Tam majú dosť problém aj bezdomovci slušne sediaci na lavičkách...
|
| |
Re: Ultrabooky
Od: lopuchy22
|
Pridané:
31.5.2013 13:30
hovori sa paštika... pašteka je iba miška pašteka
|
| |
Re: Ultrabooky
Od: Razer
|
Pridané:
31.5.2013 13:34
Spravne ma byt pasteta/pastetka, pastika je cechizmus.
|
| |
Re: Ultrabooky
Od: edi
|
Pridané:
1.6.2013 14:11
spravne na tom nie je nic. Hladko zomlety odpad, sa moze volat ako chce, stale ostane odpadom.
|
| |
Re: Ultrabooky
Od: MuadDib
|
Pridané:
4.6.2013 11:55
Mojko-trollko, aj keď viem, že by som ťa nemal kŕmiť, tým menej napájať – lebo už si toho zjavne vypil dosť – tak celé je to o tom, že prečo by si mali ľudia kupovať drahého Hajzela za 1500 €, keď im stačí lacnejší a rovnako dobrý Trinity za 550 €.
Ale ty si zjavne ako z toho vtipu o tzv. Novorusoch (zbohatlíckych kapitalistoch):
— Pozri, túto viazanku som kúpil za 500 $...
— Nechal si sa ojebať, na vedľajšej ulici majú takú za 1000 $!
|
| |
marketing
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
31.5.2013 12:56
Skor by sa mali zamysliet na marketingovom oddeleni (Intel aj AMD). Furt Core i7/i5/i3 ... Prve Core i7 prislo s druhou gen. Core arch. v roku 2009 (prvucicke Nehalemy). Cul bude na trhu PIATE Core i7. Detto (o jednu gen. menej) Core i5/i3. Takze vobec nie je Core i7 ako Core i7. Takze ked mi niekto na otazku aky mas CPU odpovie Core i7, spytam sa: hmmm a ktory? Su styri "druhy" Core i7 (Nehalem & Westmare sc.1156, Sandy Bridge & Ivy Bridge sc. 1155) a za mesiac pride piaty "druh" (v ramci druhov 5 & 6 IV. generacie Hasswell & Broadwell) Core i7 aka 4770K ci ine, do sc. 1150 (a za rok mozno 5770K). Cele Core i7 plni defacto ulohu obchodnej znacky, kedze nazov sa generačne nemení.
|
| |
Re: marketing
Od: Intel
|
Pridané:
31.5.2013 12:59
Tak je to lepsie, je v tom mensi chaos. Aj VW Golf je uz siedma generacia, preco by nemohla byt aj siedma generacia iCore CPU? Mne to pride lepsie aj z pohladu marketingu.
|
| |
Re: marketing
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
31.5.2013 13:09
Lenze napr. ten Intel nepomenovava tie CPU takymto sposobom pre srandu kralikov. Maju to byt synonyma pre zaradenie do vykonnostnych tried od Atomov, Celeronov, Pentii, Core i3, Core i5 az Core i7. Vsetky tie nazvy su potom len obchodne znacky. Asi ako prve do mozgov vypalene obchodne znacky Pentium a Celeron, ktore same o sebe nehovoria absolutne nic, kedze sa moze jednat o Pentium II MMX 233 MHz alebo PentiumD (aka zlepenec 2x Pentium 4 Prescott 2M) 3200 MHz. Detto Celeron zalozeny na dvoch rodinach PII, troch rodinach PIII a siedmych rodinach P4 a Celeron (napokon aj Pentium) sa prevtelil do aj post-Netburst ery. Jednoducho bez doplnujuej cislovky ci oznacenia je slovo Pentium ci Celeron na nic, kedze to moze byt lubovolne CPU od roku 1998 po sucasnost.
Detto Core i7 bez doplnujucej informacie je tiez nejednoznacnost velka jak svina a bude coraz vacsia.
|
| |
Re: marketing
Od: Intel
|
Pridané:
31.5.2013 13:15
A nie je to tak lepsie ako stovka roznorodych nazvov? Pravda je, ze su to skor obchodne znacky, ale jasne definuju segment v ramci generacie. Co by si navrhol? Skor sa ludia vyznaju z nazvov, ktore pretrvavaju, aj ked cez mnoho generacii ako so stvoky roznorodych pomenovani. Aj AMD malo niekedy tuto strategiu (Athlon, Phenom..), teraz je v tom bordel, Llano, Trinity, Kabiny, Themash, Bazos, Vishera, Bulldozer do novych linii miesa aj stare povodne oznacenia Sempron a Athlon.. Uplny bordel. Rozhodne radsej stale pomenovanie produktovej rady, aj ked v ramci generacii.
|
| |
Re: marketing
Od: Fresco
|
Pridané:
31.5.2013 13:49
Bazoš? ...to poznám, chodím tam, a to vyrába AMD??
|
| |
Re: marketing
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
31.5.2013 13:56
Suhlasim 2-3 obchodne znacky (rozdelenie podla segmentu trhu: PC, NTB, netbooky a tablety - ked si odmyslime server segment). Pripadne stvrta obchodna znacka, ked by bola velmi nutna a potrebna. Pre Intel: Core (vykonnostny vrchol), Pentium, Celeron, Atom (vykonostne dno). Nic ine neni treba. A cislovat ... Napr. najvykonnesjie CPU s obchodnou znackou ako Core, Core 2, Core 3, Core 4 ... presne ako kedysi Pentia ...
AMD: Duron (vykonostne dno nejake 1-2 jadraky), Athlon, Sempron a Phenom (vykonostny vrchol). A zasa: nic ine neni treba. A cislovat: Phenom I (max.4-jadraky), Phenom II (max. 6 jadraky), Phenom III (Bulldozer), Phenom IV (Piledriver) ...
Z tych vseliakych kodovych nazvov sa cloveku toci hlava.
|
| |
Re: marketing
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
31.5.2013 14:02
Pripadne v kode jednotlivych odelov CPU nejako oznacit pocet jadier, pritomnost GPU, resp. vseobecne vykonostny stupen.
Kazdemu by potom bolo jasne, ze Phenom II X6 1100T je vykonnejsi ako hypoteticky oznaceny Phenom III X6 2100T (3-modulovy Bulldozer FX 6300). A hned by vzniklu aj u lam BFU vseobecne povedomie, ze Ph III (s rovnakym Xsami, t.j. rovkym poctom jadier) su menej vykonne ako Ph II. PRESNE ako pred 12-13 rokmi prvucicke P4 s rovnakymi MHz boli menej vykonne ako posledne PIII s rovnakymi MHz....
|
| |
Re: marketing
Od: Intel
|
Pridané:
31.5.2013 14:09
Vies co si myslim? Ze bordel je zamerny, cim ma zakaznik mensi prehlad, tym lepsie a akekolvek zjednodusovanie porovnavania je sice pre zakaznika dobre, ale nie pre firmu. AMD preznacuje aj graficke karty, najma notebookove a OEM, to iste sa deje aj u Nvidie. Vnasaju do vsetkeho vacsiu neprehladnost, ktora neznaleho zakaznika uvedie do omylu, ked vidi vyssie cislo a pritom ide o slabsi model. Myslim, ze bordel je zamerom.
|
| |
Re: marketing
Od reg.: cookie_monster
|
Pridané:
31.5.2013 15:34
Nie je to scestne?
Bo vacsinou panuje to povedomie, ze vacsie veci su lepsie. A preto by tvoj priklad mohol mylit...
Intel to ma vcelku dobre vymyslene, mas iX-YZZZa.
X mas relativny vykon procesora od 1-9:
i5 je cisty stred (coz zodpoveda cistemu stvorjadru),
i7 taktiez sedi (HT ti prida nieco vyse tretinu vykonu).
i3 dvojjadro s HT (coz ti vykonovo sedi)
Y mas generaciu:
2 - SB
3 - IB
4 - HW
ZZZ je SKU /cili jednoznacny identifikator/
a podla pismena na konci hned vies, co kupujes...
Samozrejme, da sa to aj jednoduchsie, ale... Co by si navrhoval ty tak, aby kazdy, kto pozrie na cislo, mohol urcit, ze jedna vec je lepsia ako druha?
V tomto pripade je to jednoduche - ak je X a Y rovnake - vyssia berie.
Potom tu mas Pentia a Celerony, tam je to vo vseobecnosti jasne - vyssia berie :D A pismeno pred cislom ti povie co kupujes :D
|
| |
Re: marketing
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
31.5.2013 18:08
Mne a v IT rozhladenym to nieco povie ... ale pre drvivu vacsinu ludi je core i7 proste core i7 a vobec ich neinteresuje (resp. o tom ani len netusia), ze to uz je stvrty ci piatky druh core i7 ...
Bezny user rozlisuje core i3/i5/i7 (vlastna skusenost) a v drvivej vacsine pripadov netusi ze z kazdeho mame uz vela druhov/rodin/generacii, kedze Intel retazec "core i7" stotoznil s obchodnou znackou podobne ako retazec "pentium", ktorej nazov sa meneni. za tym pentoim sa vsak v priemehu rokov 1993-2000 vystriedali aspon styri cislovky
|
| |
Re: marketing
Od reg.: roob_
|
Pridané:
31.5.2013 18:41
a preco ho to ma trapit?? Staci ked vie, ze ak kupi core i7, tak v danom obdobi kupuje to najvykonnejsie co je pre beznych ludi na trhu. Dokonca bezni ludia kupuju pocitace podla odporucania tych IT rozhladenych, takze oni ani nevedia, ze maju core i7...
|
| |
Re: marketing
Od reg.: viperman
|
Pridané:
2.6.2013 16:16
v dnesnej dobe aj najlacnejsi notebook ma tolko vvykonu ktory bezny clovek nevyuzije.
skor by mali firmy radsej robit viac variant s SSD, celkovo by sa system zrychlil a taky book s pentiom ci amd trinity by chodil lepsie ako i7 s klasickym diskom :)
|
| |
Re: marketing
Od reg.: cookie_monster
|
Pridané:
1.6.2013 10:12
Well, bezny uzivatel si nepamata to, co bolo pred 3-4 rokmi. /A aj obchody maju dost malo starych veci. A ak aj, tak to museli byt extra dobre kusky - vid AMD Phenom II/.
On si pozrie to, co je teraz. A to maju vsetci dobre vymyslene. Pozrie si do svojho tabora a vyberie to, na co ma. Samozrejme s najvyssim cislom, ake si moze/chce dopriat :D
Jedinym problemom je, ked je vec s vyssim cislom o poznanie slabsia. Napr. u nVidia grafik, ked bezny cloveku prehliadne, ze prve cislo je generacia, tak sa moze pomylit a mysliet si, ze GT640 je rychlejsia ako napr. GTX580 :D
Ale s tym uz nic nenarobime :D
|
| |
Re: marketing
Od: MuadDib
|
Pridané:
4.6.2013 12:17
Nie...
To ani náhodou nie sú výkonnostné triedy, ale skôr triedy vlastností.
Niektoré sú kvalitatívne, iné kvantitatívne.
Napríklad i5 je zmrzačený o V/V podporu virtualizácie a HTT; i3 je ďalej zmrzačený o 1/2 jadier (aj keď s HTT).
Kým HTT alebo počet jadier je len "kvantitatívne zmrzačenie" – a bolo by ho možné označiť za spôsob výkonnostného triedenia – tak nedostatok podpory virtualizácie je "kvalitatívne mrzačenie".
Ale inak súhlasím, je možné to označiť za marketing.
|
| |
Re: marketing
Od: Kicko
|
Pridané:
31.5.2013 13:48
Odpoviem ti takto:
V com sa vozis?
V sedmickovom bavoraku...
A v ktorom?
730i
A v ktorej generacii?
Sak v najnovsej F01.
|
| |
Re: marketing
Od: Fresco
|
Pridané:
31.5.2013 13:51
F01 je len revízia, teda BMW 730i rev. F01 by bolo správne
|
| |
Lolwut
Od: KnjiCdo
|
Pridané:
31.5.2013 18:15
a neni atom trochu malý aby na nom niečo stavali? (JK)
|
| |
Re: Lolwut
Od: Fresco
|
Pridané:
31.5.2013 19:18
to je pravda...že vraj "servery postavené na atomoch"...kua čo by to ako mohlo byť?? :-)
|
| |
Re: Lolwut
Od: J2linka
|
Pridané:
1.6.2013 10:25
A nie že tu niekto pošle fotku: "Atom postavený na serveri"
:-)
|