| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
chladenie
Od: ezio
|
Pridané:
14.6.2013 11:38
Ak CPU so 130W TDP ako tak uchladia také monštrá ako NH-D14, SilverArrow, Megahalems a pod. čím presne chcú chladiť 220W TDP? :/
|
| |
Re: chladenie
Od: Reikii
|
Pridané:
14.6.2013 11:46
Boxovy chladic :D
|
| |
Re: chladenie
Od: kraken0000000
|
Pridané:
14.6.2013 11:48
Budu davat vodny chladic ako boxovy :D ako ten buldozer na alze (najvyssi model)
|
| |
Re: chladenie
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
14.6.2013 12:52
kedysi plazmy zrali aj 400-500W a nikoho to netrapilo. tak isto ako stare wolframovo-argonove ziarovky (napriklad 200W) alebo gamatky (tusim 4kW) ... EU to uz prehana s tou regulaciou vsetkeho
|
| |
Re: chladenie
Od: deed
|
Pridané:
14.6.2013 15:33
ale tu ide o to, ze nemame dost elektriny, prpedstavsi zeby kazdy mal plazmu a tare ziarovky, museli bysa obmedzovat dodavky elektriny, uz teraz v mestach vypinaju osvetlenie, aj z dovodu sestrenia ale aj koli tomu, ze viacsa vyuziva elektronika, nemame tolko elektrarni, tie jadrove lektrarnesa povacsine rusia, jedine zebysa postavili dalsie.
|
| |
Re: chladenie
Od: Tup
|
Pridané:
14.6.2013 16:40
Rád by som ti oznámil, keďže predpokladám, že si posledné dve desaťročia strávil v kóme, že už sa uskutočnila revolúcia a už tu máme kapitalizmus, kde pokiaľ si ochotný zaplatiť, je možné takmer všetko (postaviť zopár elektrárni určite)
|
| |
Re: chladenie
Od: prdlajs
|
Pridané:
15.6.2013 13:26
Vsak vidime, ako rychlo sa da postavit jeden blok atomky Mochovce.
|
| |
Re: chladenie
Od: Sanxo
|
Pridané:
16.6.2013 11:16
a načo by sa mali ponáhľať? Takto sa nakupuje elektrika pekne zo zahraničia...
Okrem toho dostavním Mochoviec sa nič nčvyriei - elektrika bude síce "naša", ale peniaze za ňu aj tak odídu do zahraničia (investorovi/majiteľovi elektrárne)
|
| |
Re: chladenie
Od: Profesor elektrotechniky
|
Pridané:
17.6.2013 15:22
Ty si dobra elektrika!
|
| |
Re: chladenie
Od: Tup
|
Pridané:
14.6.2013 16:43
Okrem toho elektronika žerie čím ďalej, tým menej energie, tak isto sa prechádza aj na úsporné žiarovky. Hlavným žrútom elektriny je priemysel a tam také drobné ako 200W ani nerátajú :-)
|
| |
Re: chladenie
Od: Morte
|
Pridané:
14.6.2013 18:33
a preto si vsetci nabijame telefon skoro kazdy den a nie raz za dva-tri tyzdne :P
|
| |
Re: chladenie
Od: Peter Kažimír
|
Pridané:
15.6.2013 8:24
To kde si počul taký nezmysel že nemáme dosť elektriny?
|
| |
Re: chladenie
Od: J2lia
|
Pridané:
16.6.2013 8:04
Dostavba 3. a 4. bloku Mochoviec ešte pred 2 rokmi vychádzala na 2.8 miliardy!!! Eur!!!
Takýchto "malých" spotrebičov sú na planéte miliardy, preto treba šetriť.
|
| |
Re: chladenie
Od: J2lia
|
Pridané:
16.6.2013 9:34
Hej, máš pravdu. Len vtedy stáli viac ako 10.000 dolárov. A dolár bol vtedy ešte hodne vyše 40 korún...
|
| |
Re: chladenie
Od: sien
|
Pridané:
14.6.2013 11:51
no-fan 100vka mala celkom dobre cisla na 150W platnicke a to je pasiv. Takze tych 220W nebude az taky problem uchladit ani s tou d14, ovsem, ak budes chciet taktovat, tak minimalne s dice/n2.
inak, ak si dobre spominam, 8350 nataktovana na podobny vykon zrala tiez tak nejako... alebo sa mylim?
|
| |
Re: chladenie
Od reg.: roob_
|
Pridané:
14.6.2013 12:20
ale ved to JE 8350 nataktovana :) iba to netaktujes ty doma ale priamo v AMD vybrali najlepsie kusy a daju ti na to zaruku. Samostatne to nepredavaju len preto, lebo by to neutiahli dosky a vyrobcovia MB by ich ukamenovali.
|
| |
Re: chladenie
Od: J2lia
|
Pridané:
16.6.2013 9:28
Máš kus pravdy. Kvôli tejto pakovine od AMD budú musieť vyrábať špeciálne záladovky s upraveným a veľmi prúdovo výkonným spínaným zdrojom okolo pätice procesora, ktorý bude musieť byť schopný dať prúd vyše 200A!!!
|
| |
Re: chladenie
Od reg.: roob_
|
Pridané:
16.6.2013 16:44
alenevrav! 2400W bude zrat ten procak? zmylil si si desatinnu ciarku..
|
| |
Re: chladenie
Od: Fresco
|
Pridané:
16.6.2013 19:56
a 200A pri napätí okolo 1V je koľko ty truľo ?? 2400 W ??
|
| |
Re: chladenie
Od: J2lia
|
Pridané:
16.6.2013 22:43
Nechaj ho...
Veľa ľudí čo mudrujú do PC a elektroniky ani za mak nerozumejú základným veciam.
Vidia na zdroji +12V tak si nevedia predstaviť, že na základovke je tých spínaných zdrojov ešte niekoľko aby vyrobili potrebné malé napätie.
|
| |
Re: chladenie
Od reg.: roob_
|
Pridané:
17.6.2013 11:04
ok, tak potom 220W/1,5V cca... v prispevku pises o zdroji, zdroj je to kockate s vrtulou dakde v bedni z coho idu kable do zakladovky...
|
| |
Re: chladenie
Od: 2Maniak.
|
Pridané:
17.6.2013 12:20
Nečítaš pozorne. Je tam napísané zdroj okolo pätice procesora!
To je ďalší spínaný zdroj zo špeciálnych súčiastok rovno na a v plošnom spoji spolu s riešením zapojenia vývodov procesora. Nebola ani zmienka že nejaký ATX zdroj je v bedni, lebo ten má íné možnosti, on ten 200A zdroj na základovke iba napája!
|
| |
Re: chladenie
Od: proximity
|
Pridané:
18.6.2013 0:38
Nevšímajte si toho blbečka r(noob), najviac tu prispieva ale najmenej sa do toho rozumie. Nad jeho príspevkami neraz ostáva rozum stáť.
|
| |
Re: chladenie
Od reg.: roob_
|
Pridané:
18.6.2013 12:06
jj, preto mam drvivou vacsinou +ka a frajeri ako ty co sem vzivote nepisali len urazauju
|
| |
Re: chladenie
Od: MuadDib
|
Pridané:
18.6.2013 12:04
To nie je žiadna „pakáreň“, ale práveže veľký pokrok!
Pretože najmä vďaka tomuto sa začnú vyrábať poriadne „nadupané“ základné dosky, ktoré budú môcť využiť všetci ladiči a pretaktovávači, nielen tí s FX-9590, ale aj tí s FX-8350, napríklad...
AMD za toto patrí len chvála. Jednoducho ponúkajú už od výrobcu pretaktovaný procesor – niečo podobné predsa už dlho robili napr. aj výrobcovia grafických kariet.
(Dokonca aj malí predajcovia niečo také ponúkali, drahší procesor so zárukou pretaktovania.)
Teraz je to len oficiálne.
Nemá zmysel pozastavovať sa nad spotrebou, keďže tá je celkom porovnateľná s inými procesormi (vyrobenými rovnakou technológiou) takto pretaktovanými.
Jednoducho: kto chce mať „pretaktovaný“ procesor, tak teraz má ďalšiu voľbu, priamo od výrobcu.
Možno tiež očakávať, že to budú lepšie kúsky než, povedzme, FX-8350.
|
| |
Re: chladenie
Od reg.: roob_
|
Pridané:
14.6.2013 12:24
ta noctua uchladi 130W s prstom v nose, ako tak bude chladit dany FX. V priemernej bedni s tym problem nebude...
|
| |
Re: chladenie
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
14.6.2013 13:12
Evidentne nemas predstavu co uchladia najlepsie vzduchove coolery nad 70 €. 130 W nie je ziadny problem. Avsak tych 220 W bude riadny zabijak, asi na hranici mozností, kedze su vyrabane cca na 200 W.
|
| |
Re: chladenie
Od: mudrcicin
|
Pridané:
14.6.2013 13:30
To ze ma vacsiu spotrebu hned neznamena, ze bude procesor viac piect. Ten procesor moze efektivnejsie vyuzivat prikon. Ale nevylucujem to...
|
| |
Re: chladenie
Od: Liptak123
|
Pridané:
16.6.2013 3:24
Tak 99percent(mozno percento menej) toho vykonu bude vylucene ako ciste teplo
|
| |
Re: chladenie
Od: J2lia
|
Pridané:
16.6.2013 9:31
Nie 99percent ale 100%. Je to vyjadrenie maximálneho stratového výkonu čipu procesora. A to je len teplo.
Tu sa o nič iné nejedná.
|
| |
Re: chladenie
Od: MenoX
|
Pridané:
16.6.2013 9:16
Vyuzivat na co? Na svoj pohyb pomocou motorceka, na prehravanie hudby pomocou 100 W reproduktoru, na svietenie volframovou ziarovkou?
Plati zakon zachovania energie - co ide dnu vo forme nejakej (elektrickej) energie musi ist v nejakej forme energie von. Procesor je v podstate elektricky ohrievac s vedlajsim ucinkom nejakych vypoctov.
|
| |
Re: chladenie
Od: mrjoda
|
Pridané:
14.6.2013 16:36
aha najprv som ti chcel napisat ze to bude asi prikon 220W a nie tepelny stratovy vykon ale potom som si pozrel co znamena skratka TDP...
druha vec, aky to ma potom preboha prikon, ked stratovy vykon je 220W?
|
| |
Re: chladenie
Od: Fresco
|
Pridané:
15.6.2013 15:20
no aký by to malo mať príkon?
však celý príkon sa spotrebuje len na teplo pri ktorom sú na výstupoch posuvného registru /CPU/ nastavované potrebné stavy napätí, toť vsjo.Načo ešte by sa mal príkon spotrebovať? prúdy z CPU nejak netečú
|
| |
Re: chladenie
Od reg.: dElEtE
|
Pridané:
14.6.2013 16:53
donedavna som mal P4 2,8ghz prescott, 130W znamy ako radiator, narvany bol v malej bedni preplnenej kablami, chladil som ho dlhy cas mensou Noctuo NH9 s 8cm vetrakom s poriadne znizenymi otackami, nebol s tym ziadny problem, pri plnej zatazi to neslo cez 55C. Takze ani 220W nebude problem uchladit s vacsim pasivom a regulovanymi vetrakmi v dobre vetranej bedni.
|
| |
Re: chladenie
Od: Peter Kažimír
|
Pridané:
15.6.2013 8:26
130W TDP nie je pre tie chladiče problém, a pre vyššie výkony tu máme vodu :)
|
| |
Re: chladenie
Od: Daddo
|
Pridané:
17.6.2013 11:10
Najlepsie tecucu... ;o)
|
| |
Procesor na zimu
Od: jaaaaaaaaaaaaj
|
Pridané:
14.6.2013 11:44
Bo v lete v byte, kde je bez toho nad 30°C nehrozí :D
|
| |
.....
Od reg.: raketa
|
Pridané:
14.6.2013 12:06
ono to nie je pre bezneho pouzivatela, planuju to pouzivat vyskumnici vo vyskumnych staniciach na Antarktide, pasivnym chladenim od miestnej klimy
|
| |
Re: .....
Od reg.: raketa
|
Pridané:
14.6.2013 12:06
druha vec je, ze to sposobi globalne oteplovanie, topenie ladovcov
|
| |
Re: .....
Od: kalamar
|
Pridané:
14.6.2013 12:49
a zas ked sa roztopia a vykukne maticka zem, tak tam mozu sadit zemiaky...
|
| |
Re: .....
Od: NooN
|
Pridané:
14.6.2013 15:12
a to bude tiez dobre a dokonca 2x
- viac zemiakov, viac potravy pre ludstvo
- menej vody, vyssia hladina oceanov, mozno menej ludi
= nebude svetovy hladomor
|
| |
Re: .....
Od: MaN144
|
Pridané:
14.6.2013 19:11
Ja som vedel, že diskutujúci na DSL raz vyriešia všetky svetové problémy
|
| |
Re: .....
Od: Jozef Makk
|
Pridané:
15.6.2013 13:06
v jednom jedinom prispevku :)
|
| |
Re: .....
Od: M3G
|
Pridané:
17.6.2013 14:47
Myšlíš ten tvoj príspevok? :)
|
| |
3453453
Od: 345353
|
Pridané:
14.6.2013 13:38
celkom sranda ze tych par MHz navyse dokaze tak navysit spotrebu.
|
| |
chladice
Od: dimitrij
|
Pridané:
14.6.2013 13:42
tak ma napadlo, uz dlhsiu dobu nesledujem HW do takej miery ako kedysi, pasivny chladic podla vasich skusenosti dokaze uchladit aky max GHz vykon?
|
| |
Re: chladice
Od: random stalker
|
Pridané:
14.6.2013 14:10
well, SS HE2, nofan 95tka aj 100vka dokazali uhrat vcelku dobre score pri 150W, ovsem:
a/ su to ukrutne velka kravy
b/ potrebujes velmi dobre odvetranu bednu
c/ musis mat stabilnu teplotu v izbe - max 22-25oC
d/ pri prvom vacsom zemetraseni ti urvu procesor a prerazia sa barakom az do pivnice.
co sa frekvencie tyka, tipujem, ze intel sb/ib i5 by na nejakych 4.0 GHz dali, neskusal som, nemozem povedat na isto...
|
| |
Re: chladice
Od: KULAt
|
Pridané:
14.6.2013 14:48
D-ecko .. tak D-ecko si zabil :D
|
| |
Re: chladice
Od: Intel
|
Pridané:
14.6.2013 21:43
Sandy da 5GHz na vzduchu v pohode pri polovicnej spotrebe. Dalsia vec je, ze Intel dava vacsi vykon pri podstatne nizsej frekvencii, teda Sandy nataktovane na 5GHz roznesie toto AMD v zuboch pri polovicnej spotrebe. Tuto AMD platnicku ani nema zmysel komentovat.
|
| |
Re: chladice
Od: hejhou
|
Pridané:
15.6.2013 0:42
S tymto teda nesuhlasim. Sandy i ked sa vydarili, tak v ziadnom pripade z neho nedostanes 5 GHz pri 110W, ked uz pri 3.5 Ghz maju TDP 77W a ak mas nejake skusenosti s taktovanim, tak urcite vies ze pri zdvihani frekvencie Ti spotreba CPU rastie exponencialne, nie linearne a pri tak vysokych frekvenciach i par Mhz spravi rozdiel.
AMD vydalo tieto CPU ako demonstraciu architektury a dovodom preco nepojdu do volneho predaja je, ze nie vsetky MB zvladnu "uzivit" taketo CPU.
|
| |
Re: chladice
Od: spotrebnik
|
Pridané:
17.6.2013 14:49
Ja som bol v tom, ze frekvencia spotrebu nezvysuje(leda tak minmalne). Zvysucuje sa napatie na procesore zvacsuje spotrebu.
|
| |
Re: chladice
Od: Peter Kažimír
|
Pridané:
15.6.2013 8:27
Pokiaľ viem tak Sandy Bridge idú na vzduchu do nejakých 4,5GHz vyššie to už je problém
|
| |
Re: chladice
Od reg.: cookie_monster
|
Pridané:
15.6.2013 9:26
Problem ako taky ani nie, s 2500K alebo 2600K /ak vypnes HT/ s tou ND-H14 /plus mrte dobra pasta/ dokazes v pohode dat 5.0GHz. Samozrejme, ak sa nebojis vytat trochu viac voltov /nepamatam si presne, ale z hlavy by si mohol mat stabilnu masinu pri +-1.450V/ :D
Ale vacsina sa aj tak drzi okolo tych 4.3-4.5GHz, je to tak zdravsie :D
|
| |
gdfggj
Od: jasdhb
|
Pridané:
14.6.2013 13:47
kedze to nieje vo volnom predaji bude sa to predavat v skrinkach na to prisposobenych, s dobrou cirkulaciou vzduchu, mozno vodne chladenie bude v pohode ako predpripravene
|
| |
Re: gdfggj
Od reg.: cookie_monster
|
Pridané:
15.6.2013 11:07
pozri tu>
http://dopice.sk/6j7
odporuca sa voda - Corsair H80i, Antec Kuhler H2O 920, CoolIt ECO-II 120FB-Fat Boy.
|