| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
piratska?
Od: milotaaa
|
Pridané:
11.7.2013 10:08
ako vedia ze je to piratska/nelegalna kopia? ved ked si kupim knihu, ofotim a ulozim na uloz.to som hned kriminalnik?
|
| |
Re: piratska?
Od: hum
|
Pridané:
11.7.2013 10:18
jj, a ten co tu knihu napisal nech ide robit do tesca na pokladnu, ze? Ked spisovatel nedostane za svoju pracu odmenu, tak si za chvilu budes musiet knihy pisat sam.
|
| |
Re: piratska?
Od: roob_neregistrovany
|
Pridané:
11.7.2013 10:50
jasne, autor pise knihu pol roka, rok, dva... ale vyplatu za to chce cely zivot. kkt mu do rite!
|
| |
Re: piratska?
Od reg.: Thorin48
|
Pridané:
11.7.2013 11:04
píše rok knihu a nedostáva mesačne mzdu... Mzdou mu je výnos z predaja. Ak napíšeš knihu a predáš 10 kusov a 1000 si ľudia stiahnu z ulož.to tak budeš veľmi rád aké je obľúbené tvoje dielo...
|
| |
Re: piratska?
Od reg.: viperman
|
Pridané:
11.7.2013 16:38
lol? a jest bude za co? ty si tead vidno ze nikdy inc nenapisal / nenaprogramoval / nezlozil.
|
| |
Re: piratska?
Od reg.: Zmurko
|
Pridané:
11.7.2013 16:59
To mal byt od neho sarkazmus, predpokladam...
|
| |
Re: piratska?
Od: migg
|
Pridané:
12.7.2013 8:40
Ved minule sa tu niekde objavil link na video s nejakym uspesnym autorom, ktory tvrdil, ze vdaka pirateniu ho spoznalo vela citatelov, ktory si jeho knihu potom kupili. Tvrdil, ze malokto svojho oblubeneho autora spozna tak, ze si hned kupi jeho hnihu. Najprv si knihu pozicia/stiahne, potom si autora oblubi azacne zbierat jeho knihy. A kazdy chce mat svojho oblubeneho autora v originale. Tvrdil, ze vdaka piratskym kopiam jeho knih sa mu zvysili predaje...
|
| |
Re: piratska?
Od: Wtfff
|
Pridané:
12.7.2013 11:25
Musim uznat, ze vsetky nelegalne stiahnute knihy ktore mam doma som stiahol len pre jednu az dve strany z nich a viac ma nezaujmali. To co som naozaj chcel som si kupil
|
| |
Re: piratska?
Od: Tlieskac
|
Pridané:
11.7.2013 11:29
On chce vyplatu za knihu, ktora sa preda, ked sa bude predavat dobre cely zivot tak nech dostava cely zivot, co je na tom cudne?
|
| |
Re: piratska?
Od: roob_neregistrovany
|
Pridané:
11.7.2013 11:39
tak ajja chcem cely zivot vyplatu, ked zapnes pc, ktory ti poskladam alebo vzdy ked nastartujes, mi zaplat bo som ti vymenil olej
|
| |
Re: piratska?
Od: marvin
|
Pridané:
11.7.2013 12:04
Naozaj ten rozdiel nechapes alebo len nechces pochopit ?
|
| |
Re: piratska?
Od: sensei-san
|
Pridané:
11.7.2013 13:25
No ja to chcem pochopiť a nechápem. Tak mi ten rozdiel objasni: prečo by niekto, nech už odviedol robotu akúkoľvek, mal za ňu dostávať peniaze o 30 rokov, o 50 rokov, alebo 100 rokov?
Ak dnes niekto urobí dielo v 20 rokoch a dožije sa 60 (čo nie je nič výnimočné), tak práva na to dielo budú trvať (60-20)+70=110 rokov. Prečo (okrem argumentu "lebo je to v zákone") majú niektoré povolania takúto ochranu a iné povolania nie? Aj keď výsledok práce tých iných povolaní existuje a je užitočný (často roky) aj po tom, ako človek v tom povolaní dostane zaplatené.
|
| |
Re: piratska?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
11.7.2013 14:04
presne tak, podla mna ked doktor zoperuje slepe crevo = zachrani ti zivot, tak za kazdy mesiac co budes zit dalej dostane povecme 10€! ved ti zachranil zivot! kde sa hrabe daky kktko co napise 200 stranovu knihu, to je nasobne nizsia hodnota, preco by on mal dostavat dokonca zivota za to lowa??
|
| |
Re: piratska?
Od: Alino
|
Pridané:
11.7.2013 14:57
ked predavas knihu, predavas svoje dusevne vlastnictvo, kopiu toho. Tak isto je to aj so softwarom, ked si kupujes licenciu. Programator tiez dostava prachy aj x rokov, ak je zaujem o kupu jeho SW. Bud budes kreativny jedinec ktory vyprodukuje dusevne vlastnictvo po ktorom bude dopyt a budu ti chodit love, alebo budes mechanik ktory bude lestit bambusy a pridavat olej dokola a z toho budes mat nejaku vyplatu.
|
| |
Re: piratska?
Od: dementiev
|
Pridané:
11.7.2013 15:10
Presne! Snad aj najvacsi ko*ot z lazov to pochopi
|
| |
Re: piratska?
Od: sensei-san
|
Pridané:
11.7.2013 15:29
Programátor je na tom rovnako ako spisovateľ. Obaja sú autori. A pri oboch sa pýtam, prečo by mali dostávať zaplatené desaťročia po tom, ako svoju prácu urobili?
Tvoja odpoveď "spisovatelia majú na to nárok lebo veď aj programátori majú na to nárok" v tomto kontext nedáva zmysel.
Odhliadnuc od toho, že programátor dostane zaplatené raz a peniaze z kópií idú možno tak jeho zamestnávateľovi. Potom tu ale máme diela, ktorých autor už dielo už nešíri (práva k nemu nevykonáva) a dielo tak legálne nie je možné získať. Na tom spoločnosť tratí.
|
| |
Re: piratska?
Od: demenciaOkolo
|
Pridané:
11.7.2013 16:24
Obaja su autori, obaja su kreativni, nevidim dovod preco ak je o ich dielo zaujem, nemali by mat zaplatene; nikto ta tiez nenuti kupit ich produkt. Uz to pochop ze makat desi za frezkou alebo v korejskej fabrike ako opica a zapajat 5 mozgovych buniek nieje to iste ako vytvorit softver, napisat knihu (nie kazdu lofotinu). Skratka sikovnym patri svet, to asi slaboduchi s iq pod 100 nevedia pochopit.
Ty si nemusis kupit ich produkt, NIKTO TA NENUTI! A aj keby nutil, podla tvojej logiky si teda zhotov alternativu, ak to vobec dokazes. Ci nemas na to cas?
|
| |
Re: piratska?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
11.7.2013 18:27
no sak ani nekupim, tak domna nepitchuj, ze som si stiahol noveho supermana, po prvych 5 minutach preklikal a za 10 minut som to mal pozrete cele a nasledne zmazal. Za to mam platit? ani nahodou.
|
| |
Re: piratska?
Od: jkljkljkl
|
Pridané:
13.7.2013 8:52
Aha. Takže keď "makač na CNC frézke" napíše komplet program v g kóde tak si tiež zaslúži aby mu za každé použitie platili.
Plno zamestnaní je kreatívnych a plno z nich má omnoho väčší význam pre spoločnosť ako napísanie nejakej "odbornej literatúry" (ktorá IMHO bohužiaľ máva v dnešných časoch pomerne nízky pomer cena/informačná hodnota). Napriek tomu nie sú tie zamestnania tak luxusne platené.
|
| |
Re: piratska?
Od: Alino
|
Pridané:
11.7.2013 18:36
pocuj, ak by to bolo tak ze autor napise svoje dielo, a ma datum expiracie do kedy ho moze predavat, tak ver tomu ze by to malo negativny dopad na ludstvo, kreativne hlavy by prestali tvorit kreativny obsah, zacali by sme stagnovat v mnohych oblastiach, len kvoli tomu ze sikovni autory by stratili motivaciu. Bud vdacny ze mame takychto kreativnych tvorcov, ktori daju svoje myslienky na papier alebo do ebookov or whatever. Zmier sa s tym ze si obycajny robos, alebo zacni aj ty vyuzivat tieto cesty ako profitovat dlhodobo. Kazdy ma sancu tu cestu vyuzit. A nezavid, lebo cela tato myslienka ze autory by nemali dostavat za svoje diela cely zivot prachy je podla mna zakorenena niekde v zavisti cloveka. Mozno si to neuvedomujes, ale tento tvoj psychicky boj jasne krici z podvedomia ze "ZAVIDIM, NESMIETE MAT LOVE, JA SOM ROBOS A NIKTO NEMOZE SA MAT LEPSIE JAK JA
|
| |
Re: piratska?
Od: Alino
|
Pridané:
11.7.2013 18:44
btw uz aj dnes je to pre spisovatela tazke, kedze knihy sa daju poziciavat, kopirovat, teraz jak uz su rozne kindle a citacky knih, tak sa pirati o 106, cize tiez to nieje ziadna vyhra, pokial nenapises fakt popularnu dobru knihu, pri ktorej sa aj zvysi sanca ze ju ludia zakupia.
|
| |
Re: piratska?
Od: sensei-san
|
Pridané:
11.7.2013 19:52
> kreativne hlavy by prestali tvorit kreativny obsah,
Kecy.
|
| |
Re: piratska?
Od: Alino
|
Pridané:
11.7.2013 20:52
wow, ty si dal teda kreativnu odpoved.</irony>
Uz chapem preco sa stazujes, si neschopny nieco zmysluplne vyprodukovat.
|
| |
Re: piratska?
Od: sensei-san
|
Pridané:
11.7.2013 21:34
Ty si hodil tvrdenie, ktoré nie je ničím podložené. Na to sa rozumnejšie zareagovať nedalo. Zmení sa niečo, ak poviem, že som programátor?
|
| |
Re: piratska?
Od: lam picka
|
Pridané:
12.7.2013 1:06
Html ale nieje programovaci jazyk.
|
| |
Re: piratska?
Od: sdfghjhgfd
|
Pridané:
12.7.2013 1:27
v minulosti autorov nehnala honba za peniazmi, ako je to dnes, preto mam taky nazor ze prave dnesny trh filmov/hudby/knih sa tvoria iba za ucelom zisku, aby zarobili a nie kvoli umeleckej/pridanej hodnote, vsak pozri najnovsie mainstream filmy vsetky su bud pokracovania alebo remake starych filmov, pri hudbe ako rytmus,lady gaga nema zmysel hovorit, a pri knihah pfff, ta ista kniha rovnaky dej, rovnakým stylom písane len mena postav su zmenene, nieco sa prida a uberie a mas novu knihu, tak potom kde toto vsetko smeruje
|
| |
Re: piratska?
Od: megaRetard
|
Pridané:
12.7.2013 6:15
Ty mainstream, zabudol si spomenut operacne systemy - windows xp vs ubuntu : tu nieco zmenili, prekreslili zopar ikon a furt je to iste, vstup z klavesnice, vystup na monitor, programy na datovych nosicoch; cista kopiracia.
|
| |
Re: piratska?
Od: sedliak
|
Pridané:
11.7.2013 15:52
ale ved to je jednoduche. ak si kupis knihu a precitas si ju 100krat alebo u pozicias nikto od teba nechce peniaze. ak uz ale narobis kopie, jasne ze by si mal zaplatit. pri vacsine tovarov a sluzbach sa ale neda tot jednoducho previest, iba pri filmoch, softveri, knihach a podobne.
Takze rozdielny pristup k povolaniam vyplyva z rozdielnych charakterov produktu. stymto sa hadam da suhlasit.
|
| |
Re: piratska?
Od: slecna.l
|
Pridané:
11.7.2013 16:07
Predam ti pomaranc, ty si zasadis semiacka, vypestujes si stromcek a o urodu sa podelis s kamaratmi. Ak by boli pomarance chranene autorskym zakonom, mala by som zakazat pestovanie dalsich, lebo za tym povodnym bola moja praca? Vacsina produktivnej prace ma vysledky, ktore sa daju dalej vyuzit, ale niektore su vdaka privilegiam z autorskeho zakona splatne pri kazdom, aj opakovanom vyuziti.
(Btw. myslim, ze uz som videla aj na priesadach kvetov upozornenie, ze ide o registrovanu odrodu, ktora sa nemoze bez povolenia mnozit.)
|
| |
Re: piratska?
Od: luke peterson
|
Pridané:
11.7.2013 16:34
tak tebe uz pomaranc so semiackami nepredam.... :)))
|
| |
Re: piratska?
Od reg.: ujo horar
|
Pridané:
11.7.2013 17:57
prosim si kilo tychto sladkych pomarancov, ale semiacka si vytiahnite, tie nechcem aby ste ma nahodu nezalovali za nelegalne kopie... :-)
|
| |
Re: piratska?
Od reg.: čak noriz
|
Pridané:
11.7.2013 18:23
semena riesi Monsanto
|
| |
Re: piratska?
Od: vkr
|
Pridané:
11.7.2013 12:05
nevies o tom nic. Tu sa nejedna o daniele steel alebo o h. potera ale o malych vydavatelov odbornej lit. ktory pisu knihy popri hlavnom zamestnani maju hypoteky a nie su ziadny bohaci. Castokrat sa dostanu nad naklady na vydanie knihy az po niekolkych rokoch predaja.
|
| |
Re: piratska?
Od: .....
|
Pridané:
11.7.2013 12:15
však napíš knihu o HW a o "skladaní" PC ...
|
| |
Re: piratska?
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
11.7.2013 13:08
poskladaj raz jeden PC tak, aby ho mohli mat poskladany tisice, statisice ludi a budes mat vyplatu cely zivot...
alebo skus zalozit naskladatelstvo PC. niekto tam pride, posklada jeden PC a ty budes cely zivot ludom dodavat uz poskladany PC :)
autori maju z kazdej predanej knihy len jednorazovu platbu. alebo si snad myslis ze ja platim autorom knih zakazdym ked sa rozhodnem precitat si z knihy nieco?
|
| |
Re: piratska?
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
11.7.2013 10:23
ak ju verejne spristupnujes tak ano pretoze sa licencne nejedna o jednorazovu kopiu pre vlastnu potrebu bez prepoziciavania ci prevadzania licencie na ineho uzivatela
|
| |
Re: piratska?
Od: 123sd
|
Pridané:
11.7.2013 11:38
este som pri kupovani knihy nikdy ziadnu EULA nevidel
|
| |
Re: piratska?
Od: Tup
|
Pridané:
11.7.2013 12:03
autorský zákon ale platí a neznalosť zákona neospravedlňuje
|
| |
Re: piratska?
Od: sensei-san
|
Pridané:
11.7.2013 13:32
> neznalosť zákona neospravedlňuje
Ale zákon je čím ďalej, tým zložitejší, znalosť zákona je čím ďalej tým drahšia, o licencii na interpretovanie zákona rozhoduje štát a o jeho uplatňovaní či vynucovaní takisto.
Štát zo zákonov úmyselne urobil džungľu, v ktorej sa nemôžeme vyznať ani keby sme chceli. Filozofiu "neznalosť zákona neospravedlňuje" možno uplatňovať len vtedy, ak "znalosť zákona je umožnená". Inak je to amorálne.
|
| |
Re: piratska?
Od: Neviem
|
Pridané:
11.7.2013 16:28
Rozhodol som sa doplniť tvoj príspevok o niekoľko faktografických údajov zo stránky martinus.sk a drobný milý komentár.
Trestný zákon - 884 strán
Obchodný zákonník - 1143
Občiansky zákonník - 632 strán
Zákonník práce - 1104 strán
Zákon o vlastníctve bytov a nebytových priestorov - 1376 strán
Zákon o rodine s dôvodovou správou a judikatúrou - 507 strán
atď ...
Ešte moje odborné stanovisko ku "neznalosť zákona neospravedlňuje":
Nie je v ľudských silách poznať zákon. Tisíce kokotov produkuje každoročne ohromné množstvo nových a nových sračiek a novelizácií sračiek. NIKTO nepozná zákon. Nikto nemôže poznať zákon. Každý už z princípu porušuje zákony, ustanovenia a vyhlášky. Tušíte vôbec, kokoti, čo si myslíte, že dodržujete zákony, že ste povinní si dať zrevidovať (za poplatok) každé elektrické ručné náradie, čo vlastníte pravidelne v intervale 6-12 mesiacov? Netušíte, že?
ZHNIJETE V BASE.
|
| |
Re: piratska?
Od reg.: roob_
|
Pridané:
11.7.2013 18:32
velke mnozstvo zakonov je dobrych len nato, aby ta mali zaco dojebat ked na to pride.
|
| |
Re: piratska?
Od: 3214reds
|
Pridané:
11.7.2013 19:08
presne tak. Na SK / v EU (a inde to nebude o moc lepsie) nie je mozne dodrziavat zakony. Uz iba z dovodu, ze je ich mozne vykladat viacerymi sposobmi. A obcas staci, ze je to vyvesene na nastenke niekde v pivnici.
Najlepsi su potom ti co su presvedceni a kricia "mne sa nemoze nic stat, dodrzujem zakon".
|
| |
Re: piratska?
Od reg.: Born To Be Wild
|
Pridané:
11.7.2013 12:05
Trochu som pogooglil:
Sťahovať filmy a hudbu za určitých podmienok môžete aj bez zakúpenia z originálneho zdroja. No len v prípade, že už mal film či pieseň premiéru v kinách a rádiách a súbor si stiahnete výhradne pre osobnú potrebu, čiže nie za účelom priameho alebo nepriameho zisku. Nesmiete ho tiež akýmkoľvek spôsobom ďalej rozširovať.
„Jedným z argumentov pre neobmedzené rozmnožovanie pre osobnú potrebu bez ohľadu na povahu zdroja je aj existencia tzv. pirátskej dane, ktorá sa platí vo výške niekoľkých percent z ceny každého nenahratého nosiča alebo rozmnožovacieho zariadenia umiestneného na príslušný trh,“ uviedol v marci 2011 pre ....... právnik Eduard Szattler z advokátskej kancelárie Vojčík & Partners."
|
| |
Re: piratska?
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
11.7.2013 13:11
proti tomu nikto nenamieta. ale umiestnit knihu na ulozto a stiahnut film, to su 2 uplne odlisne veci :)
|
| |
Re: piratska?
Od: sensei-san
|
Pridané:
11.7.2013 13:34
Eduard Szattler to uviesť mohol, ale pred súdom ten argument nikdy nestál a žiaden súd ho takto neakceptuje.
|
| |
Re: piratska?
Od: Fxn
|
Pridané:
11.7.2013 16:56
Ten argument je tak dobry, ze prave kvoli nemu doteraz nepodal ani jeden pravnik zalobu na stahovaca.
Vsetci totiz velmi dobre vedia, ze by neuspeli.
A ver tomu, ze to vedia.
Uz davno k tomu boli robene pravne rozbory a skoncili presne na tom istom bode.
Nevyhrali by!
A taky vysledok pri niekolkych vykladoch roznych pravnikov je zarazajuco jednoznacny.
(3 pravnici=4 nazory a vyklady prava)
Perlicka nakoniec, vedia to aj pravnici sozy, ktori to dokonca v jednom rozhovore povedali na plnu hubu.
Stahovat mozete, ale sirit nie.
Bodka, smitec, punktum....
A ku kniham....o peniaze prichadzaju jedine vydavatelstva.
Spisovatelia (hlavne ti mensi) dostavaju zaplatene za dielo a tym to pre nich hasne.
Ti sikovnejsi uz publikuju bez vydavatelstiev...a robia dobre!
|
| |
Re: piratska?
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
11.7.2013 17:37
nemas pravdu ohladne stahovacov. dovod, preco nie su na stahovacov hudby/filmov/knih podavane zaloby je ten, ze zakon im to nijako nezakazuje, dokonca im to explicitne umoznuje.
konkretne bod 1. paragrafu 24 zakona 618/2003 Z.z.
|
| |
Re: piratska?
Od: Neviem
|
Pridané:
11.7.2013 19:11
To je veľmi zaujímavý zákon :)
§24
Vyhotovenie rozmnoženiny
zverejneného diela
(1) Rozmnoženinu zverejneného diela môže fyzická
osoba vyhotoviť bez súhlasu autora pre svoju osobnú
potrebu a na účel, ktorý nie je priamo ani nepriamo ob
chodný;
za také použitie nevzniká povinnosť uhradiť
autorovi odmenu.
(2) Rozmnoženinu zverejneného diela prenesením
tohto diela na papier alebo na podobný podklad prostredníctvom reprografického zariadenia alebo iného
technického zariadenia môže fyzická osoba alebo
právnická osoba vyhotoviť bez súhlasu autora;
tútorozmnoženinu možno verejne rozširovať predajom alebo inou formou prevodu vlastníckeho práva. Za tieto
použitia nevzniká povinnosť uhradiť autorovi odmenu.
|
| |
Re: piratska?
Od: Neviem
|
Pridané:
11.7.2013 19:17
(3) Ustanovenia odsekov 1 a 2 sa
nevzťahujú na
a) architektonické dielo vo forme projektovej doku-
mentácie stavby alebo konštrukcie stavby,
b) celé literárne dielo ani na jeho podstatnú časť,
c) celékartografickédieloaninajehopodstatnúčasť,
d) hudobné dielo zaznamenané v písomnej podobe,
e) počítačový program, ak nie je ustanovené inak,
f) databázu v elektronickej forme.
(4)Autor diela,ktoréhorozmnoženinumožnovyhoto-
viť podľa odseku 1, má právo na náhradu odmeny.
(5)Autor diela,ktorého rozmnoženinu možno vyhotoviť a verejne rozširovať podľa odseku 2, má právo na
náhradu odmeny.
(6) Náhradu odmeny podľa odsekov 4 a 5
uhradí
prostredníctvom príslušnej organizácie kolektívnej
správy
a) výrobca alebo dovozca nenahratých nosičov záznamu (ďalej len „nosič“), ktoré sa zvyčajne používajú
na rozmnožovanie podľa odseku 1, a to 6% z
predajnej ceny alebo z dovoznej ceny nosiča,
|
| |
Re: piratska?
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
11.7.2013 20:08
oka, pardon. na b) 3 odstavca som zabudol. knih sa to netyka.
|
| |
Re: piratska?
Od: Alino
|
Pridané:
11.7.2013 11:15
ak keby si to imho zahesloval privatne, tak aj tak nemozes lebo to poskytujes tretej strane, davas to na cudzi server...
|
| |
Re: piratska?
Od: fffffffffffffffffffffff
|
Pridané:
11.7.2013 11:15
Ano, porusujes tym zakon o ochrane dusevneho vlastnictva, kriminalnikom by si nebol, ak by si mal licenciu na taketo konanie, co predpokladam nemas.
A podla zakona si ju ani nemozes stiahnut, stahovanie sa tyka len audiovizualnych diel.
|
| |
lol JEBECTO? #1
Od: tRAVNIK
|
Pridané:
11.7.2013 13:12
Pravne povedomie na Slovensku je nulove a to presne odraza aj tvoj prispevok. Ked si niekto iny bez znalosti precita tvoj prispevok a vezme si za svoje taketo nezmysly... - to je presne neziaduca situacia.
Napisat tolko somarin v tak kratkom prispevku, to chce talent. Strucne v bodoch, co si "nevychytal":
1. ziadny zakon o ochrane dusevneho vlastnictva neexistuje. Predmetom prav dusevneho vlastnictva su vysledky tvorivej dusevnej cinnosti. Medzi PDV spadaju aj autorske prava. Napisana kniha spada prave do rezimu autorskych prav. Upravou vztahov a zodpovednosti v tomto smere sa zaobera Autorsky zakon.
|
| |
lol JEBECTO? #2
Od: tRAVNIK
|
Pridané:
11.7.2013 13:13
2. Kriminalnik je ludove pomenovanie pachatela trestneho cinu. Cize implikuje trestnopravnu zodpovednost. Trestnopravna zodpovednost moze vzniknut LEN a VYLUCNE ak konanie naplni znaky skutkovej podstaty niektoreho z trestnych cinov uvedenym v Trestnom zakone (300/2005). Kriminalnikom, cize pachatelom je niekto len ak spacha cin splnajuci podmienku v predoslej vete a JE UZNANY VINNYM (prezumpcia neviny) z jedo spachania prislusnym sudom.
Ci mas alebo nemas licenciu na verejny prenos, pouzitie diela atd... este absolutne nezaklada tvoju trestnopravnu zodpovednost.
|
| |
lol JEBECTO? #3
Od: tRAVNIK
|
Pridané:
11.7.2013 13:14
3. V nadvaznosti na predosle, zodpovednost za narusenie prav a pravom chranenych zaujmov upravenych v Autorskom zakone konstituuje zasadne a v prvom rade obcianskopravnu zodpovednost (napr. zodpovednost za skodu a pod.). Vid k tomu skepticke vyjadrenie ceskeho prokuratora v clanku.
Na zhrnutie: problematika verejneho prenosu, vytvarania rozmnozenin a sirenia diela chraneho rezimom autorskych prav nie je taka jednoducha a priamociara ako ju tu ty prezentujes. To co tu predvadzas ty svojimi rezolutnymi vyjadreniami je absolutne scestne. Takto to vyzera ked debil hovori "svoj nazor" a vydava to za vseobecnu pravdu.
|
| |
Re: piratska?
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
11.7.2013 13:17
v autorskom zakone nie je nikde uvedene ze sa to tyka iba audiovizualnych diel:
618/2003 Z.z.
§24
(1) Rozmnoženinu zverejneného diela môže fyzická osoba vyhotoviť bez súhlasu autora pre svoju osobnú potrebu a na účel, ktorý nie je priamo ani nepriamo obchodný; za také použitie nevzniká povinnosť uhradiť autorovi odmenu.
|
| |
Re: piratska?
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
11.7.2013 20:09
vyssie ma uz opravili. 3. odstavec hovori na co sa odstavec 1 a 2 nevztahuju. a patri tam aj cele, alebo podstatna cast literarneho diela. takze vytvarat si pre vlastne ucely rozmnozeniny knih je v rozpore so zakonom.
|
| |
Re: piratska?
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
11.7.2013 13:03
siris autorskym zakonom chranene dielo, takze sa dopustas porusovania zakonov a teda podla sposobenej skody aj kriminalnej cinnosti.
ak si to upnes sifrovane a heslo nikomu nedas, tak sa nic nedeje. ale pochybujem ze subory sifrujes. a po upnuti na ulozto su zaradene do vyhladavania (teda ludia k nim maju pristup).
|
| |
Re: piratska?
Od: ĎuroTruľo
|
Pridané:
11.7.2013 20:42
Ano, hneď a presne takto sa staneš kriminálnik!
|
| |
Titulok príspevku musí mať dĺžku aspoň 5 znakov.
Od: pqwoeirutz
|
Pridané:
11.7.2013 10:14
Hlad po peniazoch je velky - next no comment
|
| |
......
Od: .....
|
Pridané:
11.7.2013 10:16
kedze uloz.to po oznameni subory maze, posle sud milych vydavatelov do pizze.
|
| |
nemohla by si dat redakcia dsl.sk favicon ? pri rss mi to dost ide na nervy :(
Od: favicon
|
Pridané:
11.7.2013 10:39
nemohla by si dat redakcia dsl.sk favicon ? pri rss mi to dost ide na nervy :(
|
| |
Re: nemohla by si dat redakcia dsl.sk favicon ? pri rss mi to dost ide na nervy :(
Od: kadet
|
Pridané:
11.7.2013 10:42
aj re-dizajn by som uvital, vyzera to tu ako ked som sa v prvaku ucil HTML a tabulky
|
| |
Re: nemohla by si dat redakcia dsl.sk favicon ? pri rss mi to dost ide na nervy :(
Od: u mad?
|
Pridané:
11.7.2013 10:57
so mad.
|
| |
Re: nemohla by si dat redakcia dsl.sk favicon ? pri rss mi to dost ide na nervy :(
Od: GBAA
|
Pridané:
11.7.2013 11:13
O redizajne nemôže byť ani reč!
|
| |
Re: nemohla by si dat redakcia dsl.sk favicon ? pri rss mi to dost ide na nervy :(
Od: Asdf3
|
Pridané:
11.7.2013 11:22
Iba jemne, mozno to posunut do stredu cele a par veci nalavo vymazat.
Inak je ten dizaj super, nie je to az tak prepchate po stranach reklamami a dalsimi vyskakovacimi reklamami a hlavna stranka prepchata dalsimi blbostami co len stazuje najst realny uzitocny obsah.
|
| |
Re: nemohla by si dat redakcia dsl.sk favicon ? pri rss mi to dost ide na nervy :(
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
11.7.2013 11:25
tvoj kkt posunut jedine :) ziadny redizajn netreba jedine co by som uvital je ten favicon tiez mi to vadi cele roky
|
| |
Re: nemohla by si dat redakcia dsl.sk favicon ? pri rss mi to dost ide na nervy :(
Od: Ja200
|
Pridané:
11.7.2013 12:11
Mne sa to paci, ze je tato stranka zarovnana pekne od kraja a nie ako ine stranky, kde uzucka stranka v strede sa topi v obrovskych reklamach po bokoch vid. napr. centrum.sk
|
| |
Re: nemohla by si dat redakcia dsl.sk favicon ? pri rss mi to dost ide na nervy :(
Od reg.: K-NinetyNine
|
Pridané:
11.7.2013 13:21
tu sa pre zmenu uzucka stranka topi v bielom mori na pravej strane.
ale inak proti zmene dizajnu som tiez. dokonca ani len na pripadne zarovnanie na stred (ktore je pre mna prirodzenejsie) by som si nedokazal zvyknut :D
|
| |
Re: nemohla by si dat redakcia dsl.sk favicon ? pri rss mi to dost ide na nervy :(
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
12.7.2013 10:58
Tak si na pravu stranu otvor dalsi browser, a citaj 2 clanky naraz. Aj koli tomu sa v kancelariach zacali vyuzivat sirokouhle monitory, kde mohli mat konecne dva programy vedla seba, bez toho aby sa prekryvali. Inak by firmy stale stale kupovali 4:3 1024x768 (sirka dostatocna pre jednu aplikaciu do kancelarie) a tym padom, by sa format obrazoviek 4:3 a 5:4 nevytratil potichucky z ponuky.
Ked je uzky pas textu vycentrovany do stredu, a prepinas medzi strankami, ktore nie vzdy maju rovnaku sirku, tak lava strana textu sa vzdy posuva.
Podla mna (moj skromny nazor - v dobrom samozrejme) ma dsl.sk vyborny format stranky pre textovu prezentaciu s obcasnymi obrazkami a tabulkami. SMEtisko im moze len tisko zavidiet.
|
| |
Re: nemohla by si dat redakcia dsl.sk favicon ? pri rss mi to dost ide na nervy :(
Od reg.: jupiii
|
Pridané:
12.7.2013 10:59
chcel som napisat: Tak si na volnu stranu monitora otvor ...
Nepodarilo sa :-)
|
| |
Re: nemohla by si dat redakcia dsl.sk favicon ? pri rss mi to dost ide na nervy :(
Od: fdfsfsdfsdffdf
|
Pridané:
11.7.2013 11:16
a za ta sa to aj rychlo nacitava, ty by sem urcite nadrbal kopu zbytocnych animacii, sakze ;-), ked chces omalovanky pusti si flash hru ;-)
|
| |
Re: nemohla by si dat redakcia dsl.sk favicon ? pri rss mi to dost ide na nervy :(
Od: ghjhgfdsfg
|
Pridané:
11.7.2013 11:25
alebo chod na cesku IT stranku kde to len preblikava reklamamy
|
| |
Re: nemohla by si dat redakcia dsl.sk favicon ? pri rss mi to dost ide na nervy :(
Od: MAJAK - neregistrovany
|
Pridané:
11.7.2013 19:01
napriklad warcenter alebo warforum...
|
| |
Re: nemohla by si dat redakcia dsl.sk favicon ? pri rss mi to dost ide na nervy :(
Od: kadet
|
Pridané:
11.7.2013 11:48
moderny dizajn predsa nemusi striktne zmanenat reklamu
|
| |
Re: nemohla by si dat redakcia dsl.sk favicon ? pri rss mi to dost ide na nervy :(
Od: ikônka
|
Pridané:
11.7.2013 12:46
Uz sa to tu preberalo nespocet krat..a nic..
Niekto sikovny by sa mohol nahackovat a nahodit favicon, nic viac.. :p
|
| |
rsads
Od: jozkooo
|
Pridané:
11.7.2013 10:59
co im brani v pouziti RSA na uploadnuty obsah
|
| |
Tam su aj hodnotnejsie diela.
Od: Jurij Kovac
|
Pridané:
11.7.2013 11:20
Je tam velmi hodnotne dielo o troch dieloch ktore by si mal kazdy clovek precitat aby vedel ako funguju vztahy medzi ludmi. Jedna sa o dielo Dost bylo kokotu.
|
| |
Re: Tam su aj hodnotnejsie diela.
Od: Unexist
|
Pridané:
11.7.2013 14:13
Ano, to su velmi dobre knihy. Cital som ich este v roku 1998. Dosial sa mi podarili najst v digitalnej podobe len 2.
Spiknutí kokotů som nenasiel...
|
| |
Re: Tam su aj hodnotnejsie diela.
Od: slecna.l
|
Pridané:
11.7.2013 15:40
Sorry, tu knihu som si kedysi kupila prave na zaklade pozitivnych referencii a po precitani par stranok som zistila, ze autora mozem tiez zaradit medzi nich...
|
| |
Re: Tam su aj hodnotnejsie diela.
Od: Samael
|
Pridané:
11.7.2013 16:19
Autor sa tým predsa ani netajil... neviem čo si to teda objavila...
|
| |
knihy, pche
Od reg.: Bryan Fury
|
Pridané:
11.7.2013 11:31
Nech sa po*erú s ich trápnymi knihami. Za to že nemajú v živote naviac len napísať nejaký balast a potom dúfať že si ho čo najviac hlupákov kúpi a ešte sa a obraňovať že im to niekto kradne. To je ako keby som podal trestné oznámenie na Bratislavskú čističku pitnej vody, lebo znehodnocuje moje výkaly.
|
| |
olololol
Od: dagi1984
|
Pridané:
11.7.2013 11:38
lepsi nezli divci zrada, je stahnout uloz.to knizky Grada!
|
| |
iba môj názor
Od: BzBA
|
Pridané:
11.7.2013 11:48
Môj osobný názor je že "nelegálne" kópie na internete neovplyvňujú predaj papierových kníh.
Akurát ich číta viac ľudí ktorý by si inak knihu nekúpili alebo vôbec by nečítali.
Kto raz chce mať knihu ten si ju kúpi.
Sa divým že nevymyslia ešte aj dáku obdobu DRM na papierové knihy, aby si nemohol požičať knihy kamarátom... nech majú lepšie predaje.
|
| |
Peniaze
Od: IgorIgorIgor
|
Pridané:
11.7.2013 12:01
Ako tu niekto písal, že ide autorovi o plat.
Keby šlo o autorov tak sa na to každý vykašle. Tu ide o peniaze vydavateľstviev. Opravte ma ak sa mýlim ale podľa mňa je to tak, že autor dostane svoj honorár a je vybavený. Vydavateľstvo koľko predá toľko zarobí. Takže preto žaloba, lebo peniaze neuchádzajú nejakým pimpošom, čo rok píšu knihu ale veľkým vydavateľstvám ktorým uchádzajú zisky.
|
| |
Re: Peniaze
Od: Tup
|
Pridané:
11.7.2013 12:08
aj pri hrách to tuším tak je, no keď vydavateľstvá nemajú predaje a prachy, tak budú podporovať len tie masovejšie veci a preto tu máme Call of Duty každý rok a firmy ako Black Isle Studios vyvíjajúce kvalitné (aj keď menej úspešné) hry proste prachy na ďalšiu hru nedostanú
To isté platí určite aj v knižnom priemysle, čím viac pirátstva, tým menej "niche" kvalitných kníh
|
| |
Re: Peniaze
Od: slecna.l
|
Pridané:
11.7.2013 15:55
Vobec nemam pocit, ze zisky vydavatelstva (az na vynimky) suvisia s kvalitnejsimi knihami. Skor sa bude vydavat este viac bordelu a mensinovi autori si budu platit naklad dalej zo svojich alebo sponzorskych penazi. Autorom by skor pomohol predaj elektronickych knih - ak by mali ceny porovnatelne so ziskom pre autora z tlacenej knihy (cca 1-2 e), myslim, ze ludia by ich celkom ochotne kupovali.
|
| |
Re: Peniaze
Od: danooo
|
Pridané:
11.7.2013 12:23
nie, je to podla dohody, bud % z predaja alebo honorar, zalezi ako vydavatelstvo doveruje tej knihe, autorovi atd...
|
| |
MFW this :/
Od: dagi1984
|
Pridané:
11.7.2013 12:07
Ja listujem knizkami v knihkupectvach aj ked si ich nechcem kupit. Pojdem do vazenia?
|
| |
Re: MFW this :/
Od: Harabiniki
|
Pridané:
11.7.2013 12:55
Pojdes do basy, ty hajzel!
|
| |
Re: MFW this :/
Od: jozkooo
|
Pridané:
11.7.2013 13:15
lsd baki harabin sadiki
|
| |
knihy
Od: Pepe_____
|
Pridané:
11.7.2013 12:17
viem ze je to take klišé ale kupil som niekolko knih potom, co som si ich stiahol v elektronickej forme. Papier je papier, lepsie sa z neho cita a nedojdu mu baterie :)
V eshopovych knihkupectvach je k nahliadnutiu iba par stran (max. do 10) a to je veeelmi malo na posudenie...
|
| |
Re: knihy
Od: Neviem
|
Pridané:
11.7.2013 13:27
Viem že to bude vyzerať ako klišé ale minule som si uvedomil, že si sťahujem knihy, ktoré už vlastním v papierovej podobe. Mne sa kindla číta lepšie ako papierová kniha. Je to možno divné ale kindla je ľahká a keď ležím v posteli na boku tak obracanie strán tlačítkom je pohodlnejšie. Ďaľšia vec, ktorá ma prekvapila je, že na kindli čítam s ďaleko väčším fontom ako je v reálnej knihe, dokonca ho viem prispôsobiť tomu ako ma práve postihuje slepota. Ďaľšia vec je mobilita. Mám so sebou niekoľko kníh a nič to neváži. A posledná a najdôležitejšia vec: "Kniha je vypredaná, dotlač plánujeme v máji 2015". Hovno vypredaná, vypredaný je papier, kniha vo svojej virtuálnej podobe je tu stále. Rád by som autorovi po upirátení zaplatil ale dá sa to? Nedá. A načo mi je pol kila papiera?
Možno máte iné skúsenosti ale toto je môj osobný názor. Čítam pomerne veľa, prakticky denne už dlhé roky a som aj majiteľom slušného počtu papierových kníh.
|
| |
Re: knihy
Od: rts
|
Pridané:
11.7.2013 14:14
tak tak, ja rad citam v noci s podsvietenim, vsetky knihy doteraz som tak cital viac menej. Ociam to asi nerobi dobre ale co.. totally worth it.
|
| |
Re: knihy
Od: jozkooo
|
Pridané:
11.7.2013 17:20
po precitani tvojho prispevku som zmenil nazor na kindle fakt super argumenty
|
| |
Re: knihy
Od: kxdkdk
|
Pridané:
11.7.2013 19:29
som kindla nemal rad idem kupovat najviac som sustredeny vecer v posteli
|
| |
Ora et la bora
Od: tokok avruk juhc
|
Pridané:
11.7.2013 12:32
Actu na vás piráti!
|
| |
Zoner Press
Od: Zoner Press
|
Pridané:
11.7.2013 12:58
Zoner Press preloží sračku typu "kopa textu o ničom", je to 3 roky pozadu za aktuálnym vývojom, a ešte chcú aby im ľudia platili, heh.
Prípadová štúdia http://www.martinus.sk/?uItem=114958
|
| |
Re: Zoner Press
Od: lel
|
Pridané:
11.7.2013 13:09
>Goldsteinová
le happy merchant face.jpg
|
| |
Re: Zoner Press
Od: eeeeepic faaail
|
Pridané:
12.7.2013 10:00
Ta kniha vysla pred dvoma rokmi, takze neviem, co riesis. Inak celkovo v IT a hlavne na SVK je urcite standardom vzdy vyuzivat najaktualnejsie verzie vsetkoho ))) Get a life, loser.
|
| |
tr44rrf
Od: ulozsa
|
Pridané:
11.7.2013 13:26
tadeas dobre vie ze bez warezu by ten jeho servis neexistoval
|
| |
trestne oznamenie
Od: tsla
|
Pridané:
12.7.2013 11:02
v nadpise je, ze trestne oznamenie na ulozto a hned pod tym, ze na neznameho pachatela...
chodte s tym bulvarom do riti, uz ste ako sme.sk - v nadpise nieco a v clanku ine.
|
| |
nadpis
Od: ja1
|
Pridané:
12.7.2013 12:09
Zase úžasný nadpis, ktorý je určite gramaticky správne. Nechýba vám tam náhodou sloveso?
|
| |
Replikator
Od: x3m
|
Pridané:
12.7.2013 16:34
Uz len cakam, kedy niekto vynajde replikator ala Star Trek, ktory bude vyrabat veci zo vzduchu, a ako sa k tomu postavia ludia a vseliaky obhjacovia copyrightu. Tam to bude tiez fungovat tak, ze napriklad pekar pripravy recept/program na vyrobu rozku, z ktoreho sa bude dat potom vyrobit "neobmedzene" mnozstvo kopii. Chcem vediet, ci aj vtedy tu budu obhajcovia, ktori budu tvrdit, aby sa pekarovi platilo za kadzy rozok, co z toho zariadenia vylezie.
|
| |
Re: Replikator
Od: ynxmsmsm
|
Pridané:
12.7.2013 21:17
Ty replikator, nemiesaj hrusky s jablkami
|
| |
knihy
Od: McUH
|
Pridané:
12.7.2013 20:39
Knihy, najmä slovenské, nie sú zas tak výhodný biznis, neviem čo tým autorom všetci závidíte. Aby to prinieslo akú takú odmenu za vykonanú prácu (i to menšiu než bežné povolanie), treba predať aspoň 2000-3000 kusov, čo je na slovenský trh veľa, keďže málokto tie knihy naozaj kupuje. Okrem toho idete do výrazného rizika, pretože náklady sú vysoké a predaj neistý a oneskorený.
Vydavatelia z toho až tak veľa nemajú, kníhkupci zoberú aj 50% predajnej ceny, a až zvyšok ide medzi vydavateľstvo a autorov. Či autor dostane všetko dopredu alebo podľa predaja je vec dohody medzi ním a vydavateľstvom, oba scenáre sú možné. Obísť kníhkupcov môžte skúsiť, ale veľa šťastia s predajom, keď vaša kniha nebude na pultoch obchodov...
|
| |
Re: knihy
Od: McUH
|
Pridané:
12.7.2013 20:41
Nie je pravda ani to, že z toho máte prínos "naveky". Každá tá kniha má naozaj "exspiráciu", tá je daná nákladom. Keď sa náklad vypredá, príjem skončil. Je samozrejme možné urobiť dotlač, ale tlač je drahá a tvorí podstatnú časť nákladov, takže nejde o lacnú záležitosť, a trh už môže byť nasýtený. Inak to je s e-knihami, ale tie ešte až také bežné na Slovensku nie sú, a ani tento prípad nie je o e-knihe.
Pirátenie kníh žiaľ naozaj zabíja predaje, vidím to vo svojom okolí. Keď majú prístup k tisíckam diel načierno, tak žiaľ prestávajú knihy kupovať. A ešte aj spomínajú akí sú to ich obľúbení autori, ale aby ich podporili kúpou knihy, to už nie (veď je "zadarmo"). V minulosti to ako tak zachraňoval fakt, že čítať z obrazovky je nepohodlné. Dnes sa ale rozširujú čítačky a tam tento hendikep odpadá.
|
| |
Re: knihy
Od: McUH
|
Pridané:
12.7.2013 20:42
Mňa sa to priamo netýka, zarábam inak, ale žiaľ stabilných slovenských autorov bude asi ubúdať. Mnohí to stále skúsia, ale zistia, že uživiť sa tým bez dotácií väčšinou nedá, a to ani keď je ich kniha dobrá (zvlášť ak je z okrajovejšieho žánru, napr. sci-fi, ženské romány sa ešte ako tak predávajú).
Pochopím ľudí, čo žijú z ruky do úst, a naozaj na to nemajú. Je však mnoho takých, čo zarábajú dobre, a aj tak večne pirátia, peniaze minú inde. Pritom kniha vám vydrží niekoľko dní či týždňov, a to za cenu, ktorú v krčme prehajdákate za 1-2 večery, či v kine za dve hodiny.
|