neprihlásený Piatok, 3. februára 2023, dnes má meniny Blažej
OpenCL pre programovanie GPU v novej hlavnej verzii 2.0

DSL.sk, 23.7.2013


Konzorcium Khronos Group zodpovedné za vývoj štandardov OpenGL a OpenCL v pondelok zverejnilo novú hlavnú verziu štandardu OpenCL 2.0 pre paralelné programovanie na rozličných výpočtových architektúrach.

OpenCL umožňuje využívať na rozličné typy výpočtov vyžadujúcich vysoký výpočtový výkon špecificky najmä grafické procesory GPU vrátane GPU integrovaných v SoC procesoroch pre mobilné zariadenia.

Využíva sa na implementáciu rozličných typov softvéru, od špecifických vedeckých a iných náročných výpočtov na množstve dedikovaného výkonného hardvéru až po akceleráciu bežných softvérov na PC alebo dokonca mobilných zariadeniach ako sú smartphony.

Na PC sa využíva najmä na akceleráciu operácií s veľkým množstvom grafických alebo video dát. Napríklad The Document Foundation stojaca za LibreOffice oznámila tento mesiac ale dokonca pripravovanú akceleráciu tabuľkového procesora Calc pomocou OpenCL za účelom zvýšenia rýchlosti práce najmä s rozsiahlymi tabuľkami.

Nová v pondelok oznámená verzia OpenCL 2.0 prináša viacero nových možností, ktoré podľa Khronos umožnia jednoducho a efektívne implementovať väčšiu množinu algoritmov.

Kód bežiaci na GPU respektíve iných zariadeniach a riadiaci kód bežiaci na CPU budú môcť priamo zdieľať komplexné dátové štruktúry v pamäti, namiesto doterajšej potreby takéto dáta medzi kódom na CPU a GPU prenášať.

Kód na GPU bude môcť v OpenCL 2.0 sám na GPU dynamicky podľa potreby spúšťať ďalší kód. Doteraz musel GPU programovať ovládací softvér na CPU, čo v závislosti na algoritme mohlo CPU a zbernicu medzi CPU a GPU zbytočne vyťažovať.

Pribudne podpora atomických operácií a synchronizácie štandardizovaná v špecifikácii C11 jazyka C a podpora pipes.

Rozšíria sa možnosti práce s obrázkami, pribudne napríklad podpora obrázkov vo formáte sRGB, modifikácie 3D obrázkov a ich vytváranie z OpenGL textúr.

Kompletný zoznam noviniek je možné nájsť v oznámení novej verzie alebo v zverejnenej špecifikácii.

Zverejnená verzia je zatiaľ predbežná, finálnu verziu OpenCL 2.0 plánuje Khronos Group vydať do šiestich mesiacov. Spolu s OpenCL 2.0 zverejnilo konzorcium aj novú verziu OpenGL 4.4, v ktorej okrem iného ponúka funkcie uľahčujúce portovanie DirectX aplikácií na OpenGL.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Helikoptéra na Marse uskutočnila po dlhom čase prieskumný let
Apple zariadení sa používajú dve miliardy
Webbov teleskop mal problém s prístrojom, spôsobilo ho zrejme kozmické žiarenie
Vydaný LibreOffice 7.5
AMD oznámila cenu a termín dostupnosti Ryzenov 7000X3D s veľkou L3 cache
Známe mesto pristúpilo k dramatickému obmedzeniu verejného osvetlenia, úplne ho vypína
Predaje PC, tabletov aj mobilov majú klesnúť aj v tomto roku
LTS podpora linuxových jadier sa zhoršila, dlhšiu podporu majú len staršie jadrá
V EÚ sa predáva už 12.1% elektromobilov, na Slovensku okolo 2%
Tretí blok Mochoviec začal dodávať elektrinu do siete, zatiaľ s 20% výkonom


Diskusia:
                               
 

...shader
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

...vader
Chocolate Rain by Chad Vader - http://tinyurl.com/ks5wf2a
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Desí ma, čo v súčastnosti vystrája nVIDIA so svojimi ovládačmi.
Vraj nie je prítomné Internetové pripojenie, tak sa nenainštaluje!
Tak som čosi vymyslel a začali problémy so stabilitou.
Tak som sa vrátil k staršiemu ovládaču...
Neviem ako zaručujú hardvérovú kompatibilitu na prvé karty výkonnejších čísel.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár