
neprihlásený
|
Nedeľa, 1. marca 2026, dnes má meniny Albín |
|
|
Výkon Bitcoin minerov prekročil 300 Thash / s
DSL.sk, 29.7.2013
|
|
Výkon zapojeného hardvéru realizujúceho tzv. Bitcoin mining potrebný pre funkčnosť tejto decentralizovanej digitálnej meny v uplynulom týždni začal v krátkych časových intervaloch podľa štatistík bitcoin.sipa.be presahovať 300 terahashov za sekundu a v nedeľu presiahol prvýkrát túto hranicu za 24-hodinový interval.
Digitálna mena Bitcoin je proti prípadným snahám o jej rozloženie zabezpečená použitím kryptografických operácií vyžadujúcich vysoký výpočtový výkon, ktoré sa realizujú práve Bitcoin miningom. Užívatelia sú motivovaní zúčastňovať sa miningu vyplácaním odmien v Bitcoin mene, čo je zároveň jediný spôsob ako nová Bitcoin mena vzniká.
Operáciou vyžadujúcou vysoký výkon je vytvorenie nového platného bloku Bitcoin transakcií, so špecifickou podobou SHA-256 kontrolnej hash sumy dosiahnutou doplnením bloku o vhodné bity. Tie sa hľadajú skúšaním všetkých možností a výkon zapojených minerov sa hodnotí v počte SHA-256 hash operácií, ktoré dokáže miner vykonať za sekundu.
Bitcoin mining sa najskôr realizoval na CPU, následne na GPU a neskôr bol najefektívnejší na doskách postavených na programovo rekonfigurovateľných FPGA, Field-Programmable Gate Array, čipoch, najmä Xilinx Spartan-6. Kým pri GPU s maximálnym výkonom na úrovni 400 miliónov overených hashov za sekundu je dosahovaná efektivita výpočtov do maximálne 2.5 megahashov na Joul energie, u FPGA je to maximálne cca 25 Mhash/J.
Výkon Bitcoin minerov za posledné dva týždne (graf: bitcoin.sipa.be)
Dramatický nárast výkonu minerov prišiel v uplynulých mesiacoch s dostupnosťou vlastných čipov vyrobených špecificky na účel miningu, tzv. ASIC čipov, a realizujúcich SHA-256 efektívne hardvérovo s ešte o rád vyššou efektivitou.
Výkon Bitcoin minerov od jesene 2012 (graf: bitcoin.sipa.be)
Prvé zariadenia postavené na takýchto čipoch, Avalon, sa začali postupne dodávať vo februári. Avalon s výkonom prekračujúcim 66 Ghash/s má efektivitu cca 110 Mhash/J. Nasledoval hardvér BitForce SC od Butterfly Labs s výkonom 5 GH/s a efektivitou cca 170 Mhash/J a v poslednom období populárne zariadenia Block Erupter od ASICMiner.
S výkonom 60 Thash/s sieť Bitcoin minerov mnohonásobne prekračuje výkon všetkých známych superpočítačov a distribuovaných projektov. Presný prepočet na výkon v operáciách s pohyblivou rádovou čiarkou nie je objektívne definovaný, keďže operácie SHA-256 hashovania používajú rozličné celočíselné operácie. Jedno hashovanie predstavuje cca 6.35 tisíc operácií, rozličné Bitcoin štatistiky tak počítajú s pomerom jeden hash rovná sa 12.7 tisíc flopov.
Pri takomto prepočte tak výkon 300 Thash/s znamená 3810 petaflopov za sekundu. Pre porovnanie výkon najvýkonnejšieho superpočítača Tianhe-2 dosiahnutý v Linpack benchmarku je menej ako 34 petaflopov/s a druhá najvýkonnejšia distribuovaná sieť po Bitcoin, BOINC, má výkon niečo pod 7 petaflopov/s.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Bitcoin protokol
Od: oliver.g
|
Pridané:
29.7.2013 9:39
By sa mohol aspon na hodinu denne sustredit na ine vypocty. Nejaku dna alebo fyzikalne pokusy samozrejme po dobrovolnom schvaleni uzivatelom. Napr raz denne na hodinu by protokol bol bud zastaveny a nic nerobil alebo pocital len mimo btc vedecke info. Mohlo by to byt zauimave... Zial neviem ako su na tom tie btc cipy pri inych vypoctoch.. Ale vysledky by mohli byt zauimave :-)
|
| |
Re: Bitcoin protokol
Od reg.: Deafboy
|
Pridané:
29.7.2013 9:47
Tento nápad je starý ako Bitcoin sám. Najväčším úspechom v tejto oblasti je asi altcoin ktorého mining je založený na hľadaní prvočísel.
Čo sa týka Bitcoinu, tak najvyšší výkon dodáva práve špecielizovaný HW, ktorý iné výpočty robiť nedokáže.
Pri projektoch ako folding@home nemôžeme jednoznačne dobpredu určiť náročnosť problému, navyše ho musí vyhodnotiť nejaká centrálna autorita. Tým pádom je pre mining tento spôsob proof-of-work nevhodný.
|
| |
Re: Bitcoin protokol
Od: juroooo
|
Pridané:
29.7.2013 9:51
pri inych vypoctoch su nepouzitelne (pokial teda nechces pocitat SHA256 hash-e)
|
| |
Re: Bitcoin protokol
Od reg.: Pjetro de
|
Pridané:
29.7.2013 18:42
Uz som tu pisal o nepriamych umerach, ktore su vsade okolo nas, len ich nikto nevidi. Cim je HW (v jednej konktetnej veci) rychlejsi a suprovejsi, tam je specializovanejsi a obmedzenejsi = nedokaze robit nic ine.
CPU je suprovo univerzalne, ich vykon na jedno jadro je ale radovo 10 GFLOPs (x86 architektura, nie ARM)
GPU su menj univerzalne, mozu na nich bezat optimalizovane GPGPU vypocty. VYkon je radovo 100x vyssi ako u CPU (t.j. 1 TFLOP). Bohuzial GPU nedokaze vsetko to co CPU, na GPU si nepustim operacny system alebo hafo inych programov, ktore na CPU idu.
Spoecialny HW na rozne ucely, napr. aj ten bitcoin minig - ten HW je specializovany na konktetne vypocty a nic ine nevie. Samozrejme ak by sa tie konkretne vypocty dali vyuzit inde tak fajn, ale asi heshovacie funkcie pri DNA moc nepouzijes. Specialny HW moze byt zase 100x az 1000x rychlejsi (ale uz iba v jednom specifickom druhu vypoctu) ako GPU.
|
| |
rainbow tabulky pre SHA256
Od: fuker
|
Pridané:
29.7.2013 10:08
Tak mi napadlo, bola by sranda keby bitcoin protokol nenapadne ukladal vsetky vypocitane SHA256 hashe pekne do rainbow tabuliek. A po par rokoch, ked uz budu vypocitane hashe pre vsetky kombinacie, by nam "majitel" tychto tabuliek pekne vybielil bankove ucty :)
|
| |
Re: rainbow tabulky pre SHA256
Od: qark
|
Pridané:
29.7.2013 10:27
ze "po par rokoch, ked budu vypocitane hashe pre vsetky kombinacie" :)))))))))))
ty si aky srandista .. skus najprv pocitat .. 256 bitov je 10^77 kombinacii, dnesny vykon je 3*10^14 hash/s, takze vsetky kombinacie budu hotove o "par" (cca 10^55) rokov
dozijes sa toho? :))))
|
| |
Re: rainbow tabulky pre SHA256
Od: chocholusik2
|
Pridané:
29.7.2013 10:45
To nie je az tak vela.
|
| |
Re: rainbow tabulky pre SHA256
Od: sensei-san
|
Pridané:
29.7.2013 12:23
Veru. Čože je to proti sláve Božej?
|
| |
Re: rainbow tabulky pre SHA256
Od reg.: Peterkal
|
Pridané:
30.7.2013 10:54
neratas s tim ze sa rychlost vypoctov exponencialne zvisuje kazdu sekundu.....
|
| |
mrhanie
Od: rastwer
|
Pridané:
29.7.2013 11:35
Tomu sa hovori maximalne mrhanie vykonom a energiou. Chora hlava co to vymyslela...
|
| |
Re: mrhanie
Od: deer
|
Pridané:
29.7.2013 17:44
Vo svete sa deju aj horsie veci.
|
| |
.5znakov
Od: nemyslis vazne...
|
Pridané:
29.7.2013 11:50
lebo design, vyroba a transport bankoviek v pancierovych autach je gazilion krat lacnejaia ako mining bitcoinu ze? ...omg
|
| |
Re: .5znakov
Od: lel
|
Pridané:
29.7.2013 14:43
>porovnavat bitcoin a legalne platidlo statov
>2013
wolololo
|
| |
Re: .5znakov
Od reg.: Peterkal
|
Pridané:
30.7.2013 10:55
myslis ten DLH co mas aj ti na ucte a v penazenke...
|
| |
Re: .5znakov
Od: lel
|
Pridané:
30.7.2013 11:31
1. nemam ucet, penazenku ani dlh
2. je zasadny rozdiel medzi fyzickou menou ktoru Ta nuti pouzivat stat aj ked ju kontroluje banka a cisto virtualnou "menou" ktorou je bitcoin. porovnavat vyrobne naklady moze iba idiot.
|
| |
Nerozumiem
Od: Sa tan
|
Pridané:
29.7.2013 18:16
Nerozumiem tomu teda moc no ked tie vypocty sa nedaju na nic vyuzit pripadne zneuzit na co su potom ? Nenahneval by som sa keby mi to niekto objasnil bo ja to vidim tiez ako absolutne plytvanie energiou .... Z druhej strany ten kto to vymyslel asi vie co robi ... Vykon stupa ale pre koho ?
|
| |
Re: Nerozumiem
Od reg.: Marki555
|
Pridané:
29.7.2013 21:10
Pre nikoho :)
Vykon stupa prirodzenym vyvojom technologie, resp. zaujmom ludi. Ale pre bitcoin ako taky je jedno ci je celkovy vykon 300 Thash alebo 300 GHash, kedze rychlost generovania bitcoinov je vyratana dopredu a zlozitost sa kazde cca 2 tyzdne prisposobuje celkovemu vykonu.
|
| |
Re: Nerozumiem
Od: Anton 255
|
Pridané:
30.7.2013 17:08
Takze ak tomu spravne rozumiem tak je jedno akym vykonom budeme vsetci dolovat, vystup (pocet bc) bude stale rovnaky. Tak aky ma potom vyzanm zvysovat vykon (za cena obrovskych energetickych nakladov). Ak je to tak, tak suhlasim tu s tymi, kt. Hovoria ze je to plytvanie energiou.
|
| |
Re: Nerozumiem
Od: axell
|
Pridané:
31.7.2013 8:05
ono je to jednoduché. Cieľom bolo, aby sa BTC vydolovali celkom až po pár desiatkách rokov. Tak je nastavený algoritmus. Tuším až okolo roku 2100 by mali byť vydolované posledné BTC. Takže bolo potrebné zabezpečiť, aby nárast výkonu nemal žiadny vplyv na tento cieľ. No a vymyslelo sa to tak, že tak, ako stúpa výkon hardware, stúpa adekvátne náročnosť. Systém teda ZÁMERNE komplukuje výpočty a to len preto, aby sa BTC nevydolovali skoro a boli stále "atraktívne". Súhlasím že je to obrovské plytvanie časom a energiou. Cieľom je totiž páve úmyselná komplikácia výpočtov.
|
| |
BTC neuspeje
Od: axell
|
Pridané:
31.7.2013 8:16
tento projekt, akokoľvek premakaný nemá žiadnu veľkú budúcnosť. 2 veci:
1/ neustála koncentrácia výpočtovej sily do niekoľkých málo poolov je už dnes na hrane a bude to horšie. Raz niekto prerazí a nebude to trvať dlho a nabúra sa do chainu. S postupom výpočtového výkonu budú slabší odpadávať a to už sa dosť dlho deje. Dôsledky budú fatálne. Lebo človek je už taký ...
2/ Centrálne banky a vlády NIKDY nedovolia aby sa anonymná mena rozvinula do väčších rozmerov. Nemožné. Mimochodom, včera bol BTC v Thajsku zakázaný. V USA má tiež problémy. Elita predsa nie je tak hlúpa.
3/ Ešte je tu jeden bob. A síce že elita má už dávno, resp. od začiatku celý systém pod kontrolou. Nikto nevie nič o zakladateľovi BTC, ani kam zmizol. Nikto nepozná zdrojový kód, ani to, čo všetko je tam zapísané. Možno ho pozná CIA ...
|
Pridať komentár
|
|
|
|