neprihlásený Štvrtok, 4. decembra 2025, dnes má meniny Barbora
14 nm Intel Broadwell CPU bude mať o 30% nižšiu spotrebu ako Haswell

DSL.sk, 12.9.2013


Po výraznom znížení spotreby a zvýšení výdrže na batériu v novej generácii procesorov s mikroarchitektúrou Haswell spoločnosť Intel výrazne zníži spotrebu aj v ďalšej novej generácii Broadwell.

Vyplýva to z informácií viceprezidenta spoločnosti Kirka Skaugena prezentovaných na tento týždeň prebiehajúcej konferencii pre vývojárov Intel Developer Forum.

Zníženie spotreby pri rovnakom výkone sa bude týkať minimálne nízkonapäťovej série procesorov Y, ktorých spotrebu Skaugen porovnával a ktorá bude pri záťaži nižšia o 30%.

Skaugen demonštroval dva vývojové systémy postavené na nízkonapäťových SoC, jeden s Haswell procesorom s SDP 4.5 Wattu a druhý s Broadwell procesorom rovnakého výpočtového výkonu.

Na systémoch bol spustený benchmark Cinebench v multithreadovej verzii vyťažujúci procesory. Haswell mal spotrebu na úrovni cca 6.8 W, Broadwell pri rovnakom výkone spotrebu na úrovni 4.9 W.

Dodávky prvých procesorov Broadwell avizuje spoločnosť Intel ešte na tento rok. CEO Intelu Brian Krzanich už v utorok na IDF demonštroval funkčný referečný notebook s procesorom Broadwell, na trhu by sa mali prvé notebooky postavené na tejto platforme objaviť na začiatku budúceho roka.



Najnovšie články:

Železnice kupujú 16 vlakov na batérie, s dojazdom 80 km
V Česku zvýšili rýchlosť DSL už na 500 Mbps
Populárna značka SSD a pamätí Crucial končí
Orange má na predplatenej karte akciový 100 GB balík dát
Let's Encrypt bude vydávať certifikáty iba na 45 dní
Telekom podporuje jednoduchý prenos eSIM na iný telefón
Antik pridal do ponuky 4 stanice
Amazon začína doručovať do 30 minút
Vydané nové FreeBSD 15.0
Samsung uviedol trojdielny skladateľný smartfón


Diskusia:
                               
 

Irelevantne - aka bude pasta v IHS
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

ziadna, kedze broadwell budu len mobilne procesory
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

zasa vykon nahovno ale usetrime 1W.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

konkurencia ma vykon na hovno s 220W TDP :)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Čo ma po baterkových sra.kách...
Nemôžu konečne vyrobiť moderné, úsporné a výkonné 8-jadierko???
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

xeon ti nestaci? 8c/16t, a ak ti je jeden malo, kludne mozes na dosku osadit aj dva :)

btw, volakedy sa Intel vyjadril, ze vyrobit 8core i9 nie je problem, ale s 150 TDP by bol ten kus nepredajny. Teraz, ak sa da klebetam verit, by nas do cca roka mohol jeden taky processor cakat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

v jablku mas kolko jadierok skoc si do supermarketu
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

ja odporucam kiwi!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

hej hej treba porovnavat neporovnatelne
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ten pristup, clovece, ten pristup...

firma A: hlavne at su vysoke cisla, at to zerie, co to zerie...
firma I: hlavne at to pri vysokom vykone co najmenej zerie...
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

firma I ten vysoky vykon nejako nema
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

ak ratas ako jednotku vykonu GHz, tak nie. a ani nemusi :)

ale vec je v tom, ze za jeden cyklus toho zvladne o kapanek viac ako konkurencia (ak si dobre spominam, tak ipc firmy A sa hybali do 3 a ipc firmy I okolo 4). cili na to, comu stacili firme I dve dvojgigove jadra, boli treba firme A dve 2.66 GHz-ove :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ale i tak tu mas 8 jadraky z firmy A ktore v multi core aplikaciach su stale vykonnejsie ako tie 8 jadraky z firmy I
Odpovedať Hodnotiť:
 

nope - O od firmy A nemaju na X firmy I.

ad multithread - sice sa opakujem, ale existuje len malo veci, ktore dokazu vytazit viac jadier a este menej, ktore to dokazu dobre (s vynimkou par benchmarkov). Vacsina veci si pusti 2-3 thready a kazdy hodi na jedno samostane jadro. Co je sice mile a pekne, ale koniec-koncov sa ta multi-thead aplikacia sprava ako 2-3 single-thread :)
A v nich aj tie najslabsie procesory firmy I drtia s prehladom aj najsilnejsie 4 modulove procesory firmy A.

Za priklad by som napr. multiplayer BF3, narocny jak rit a mnohym seka. V nom, prekvapivo, generaciu stare 2+2 jadro firmy I ma obdobne vysledky ako 4x2 modul firmy A. Na 4 jadro (nie to este na 4+4 alebo 6+6) jadro firmy I sa s prehladom nic od firmy A nechyta.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

zaujimalo by ma, co ma nove AMD, dlho sa o nich nepisalo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nanich sa uz len spomina chlapce :D
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

preto Intel robi iba taketo srandicky, lebo vie ze nema konkurenciu
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

zatial A10-6800k a inak musis pockat
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Kravoviny. Radsej vykon by mali tlacit nie spotrebu. Debilni uzivatelia s mobilmi a smartfonami...
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

problem s vykonom?
stara 4960x ti pluje z posledneho?
xeon 2697v2 ti nestaci? a co takto si naplacat hned dva?

nVidia k20 alebo titan v quad sli ti nestaci?
zozen na255a a nasup si dalsie 4 :D

alebo si sprav vlastnu farmu...

seriozne by ma zaujimalo, na co uz len potrebujes taky vykon :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

mna by zaujimalo ci/ako je mozne spravit riesenie aby lubovolnu aplikaciu (aspom tu co vie viac vlakien) mohlo ratat x pocitacov. Nechapem, ze to este niekoho nenapadlo spravit.. a mozno napadlo len o tom neviem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vray, myslim, a aj par dalsich grafickych zalezitosti dokaze rozlozit load medzi viacero pocitacov - mas mastra, ktory to vsetko riadi a par slave masin, ktore len rataju ako sialene :)

co sa lubovolnych app tyka, nie je to nemozne rozdelit vykon medzi viac masin, ale neoplati sa - vacsinou riesis prilis malo dat na to, aby si si mohol casovo dovolit presuvat data hore-dole.
ale napr. v kryptografii, bruteforce hladani hesiel a podobnych zalezitostiach sa to dost pouziva...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Už to napadlo mnohým a riešení je viac. Lenže takáto architektúra je vhodná len pre špecifické úlohy. Stačí si zobrať do úvahy latenciu a rýchlosť siete.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

napr v linuxe sa da takto rozlozit kompilovanie alebo spracovanie videi, rendering je toho dost co takto funguje
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár