neprihlásený Piatok, 27. februára 2026, dnes má meniny Alexander
Do linuxového jadra pribúda každú hodinu 7.14 zmien

DSL.sk, 17.9.2013


Linuxové jadro sa v posledných verziách inovuje priemernou rýchlosťou 7.14 zmien za hodinu. Vo svojej novej správe o stave vývoja linuxového jadra o tom informuje organizácia Linux Foundation formálne zastrešujúca vývoj jadra.

Nová správa pokrýva vývoj jadra od verzie 3.3 z marca 2012 po verziu 3.10 z júna tohto roka.

V poslednej analyzovanej verzii 3.10 zmeny pribúdali rýchlosťou dokonca 9.02 zmien za hodinu. Táto verzia obsahuje celkom 43.03 tisíc súborov a 16.96 miliónov riadkov kódu.

Do posledných verzií prispievalo okolo 1400 vývojárov a 250 spoločností. Rebríček spoločností, ktorých vývojári prispievali v sledovanom období najviac, už tradične vedú Red Hat a Intel.

Oproti obdobiu od verzie 2.6.36 po verziu 3.2 analyzovanému v predchádzajúcej správe sa výrazne zvýšilo prispievanie spoločnosťami, ktoré vyvíjajú mobilné verzie Linuxu. Kým v tomto období Linaro, Samsung a Texas Instruments prispeli spolu 4.4% zmenami, od verzie 3.3 to už bolo spolu 11% zmien.


Spoločnosti, ktorých vývojári najviac prispievajú do jadra (graf: Linux Foundation)



Príspevok Samsungu sa zvýšil z 1.7% na 2.6%, organizácie Linaro optimalizujúcej linuxové jadro na ARM z 0.7% na 4.1% a Google, ktorého podstatná časť prispievania do jadra sa týka Androidu, z 1.5% na 2.4%.

Z rebríčka najväčších tridsiatich prispievateľov vypadol Microsoft, ktorému patrilo v predchádzajúcom rebríčku zrejme najmä vďaka pridávaniu podpory pre virtualizačnú technológiu Hyper-V so 688 zmenami respektíve 1.0% všetkých zmien osemnáste miesto.

Kompletnú správu je možné sťahovať z www.linuxfoundation.org.



Najnovšie články:

Samsung údajne na Slovensku ukončí výrobu TV
Týždeň po zemetrasení bolo počuť opäť výbuch, zrejme kvôli letu F-16
Netflix nezíska HBO, ukončil boj s Paramountom
Smartfóny v tomto roku výrazne zdražia, predá sa ich oveľa menej
Nový Samsung Galaxy má displej so zabudovanou ochranou súkromia
Košice schválili pravidlá pre balíkomaty
NASA úspešne presunula raketu SLS do hangáru, trvalo to viac ako 10 hodín
Podpora viacerých LTS verzií linuxového jadra predĺžená, už neskončí naraz
EÚ roaming sa má rozšíriť do viacerých krajín na Balkáne
Netflix nakoniec nemusí získať HBO, WBD sa začal zaoberať ponukou Paramountu


Diskusia:
                               
 

No však je to aj toľko hodno...
Každý kritizuje iba Windows, ale Lunex je tiež dobre prašivý systém...
Odpovedať Známka: -6.1 Hodnotiť:
 

Ty si prašivý, tu sa namiesto Wokien sa dopĺňaju a upravujú užitočné veci.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

jasne preto jo linux najviac roztriesteny system aky tu kedy bol. to ze sa upravuje a je modifikovatelny uzivatelmy je jedna vec a druha strana je ze samotne verzie medzi sebou se nekompatibilne a standardy su fuc jaksi lebo nikto ich nedodrziava a kazdy si mysli ze to urobi lepsie ako ten predtym.
Odpovedať Známka: -7.0 Hodnotiť:
 

Fíha. Od teba sa isto môžem niečomu priučiť. Konečne. A koľko variánt Linuxu (jadra) sa podľa teba používa? A ktoré štandardy sa nedodržiavajú?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Ale nechaj ho zit jeho krasny sen. Zbytocne ho poucujes.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Je super, že niečo ako Linux funguje.
A je neuveriteľné, že lúdia dokážu takto otvorene spolupracovať.
Komu sa nepáči má na výber iné totalitnejšie OS.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Pozri, dnes do PC mudruje každý kto má dieru do zadku!
Prečo asi? A aby mi stále niekto rozprával že na Windows sa nič nedá... Ale čo sa tam nedá, napíše tu už niekto z normálnych užívateľov čo sa na Windowse "nedá"???
Odpovedať Známka: -7.9 Hodnotiť:
 

z Windosu si nemôže napr.štát, alebo firma vytvoriť vlastnú distribúciu a zahájiť vlastný pokrok a vývoj v novom obore.

Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Aký vývoj, aký pokrok? O čom je tu reč?
Vlastnú distribúciu čoho?
Treba si čítať licenčné podmienky softvéru a dohodnúť sa s dodávateľom správnej verzie softvéru, aby aj právu bolo učinené za dosť.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Áno s M$ sa dohodnem.
Ale nie všetci máme milióny na úplatky a armádu právnikov.
Linux si vezmem a môžem upravovať a vŕťať doň - tým sa človek najlepšie učí.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

A čo preBoha si sa na Lunexe naučil???
Nie je mi jasný rozdiel tých platforiem OS.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Mne nieje jasná tvoja otázka.

Pokiaľ nie si zamestnanec M$ niektoré veci sa nedozvieš LEBO JE TO JE ICH KNOW-HOW.
V linuxe si obmedzený len svojim intelektom.
Ja osobne nato nemám pridať niečo do linuxového jadra, takže mi to je v podstate jedno.
Jednoznačne obdivujem tento systém prace, ktorý je založený na spolupráci rôznych firiem a ľudí.

Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Uz rozumiem. Cize ty, si silno intelektualne vyvinuty a to je dovod preco pouzivas Linux. Skus sa s niekym porozpravat, komplexy a problemy vie lepsie riesit psycholog ako Linux.
Odpovedať Známka: -7.0 Hodnotiť:
 

požívam windows aj linux

...a z každého si beriem to najlepšie :-)

..... proste som taká malá pijavica.
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

Zamestnanec, alebo obchodný partner.
Jednoducho prachy, prachy, prachy...
Netvrdím, že je to zlé zatiaľ to v podstate funguje.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

no mne linux zabezpecil v DE pracu s velmi velmi slusnym platom ... a to mam doma windows a roky rokuce som slapal na debiane a inych distrach ... ale tebe to pisat je jak hrach o stenu plieskat ... posielam rozum
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Radsej keby si poslal peniaze serem ti tu na Slovensku na tvoj rozum.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Vidíš? Na Slovensku záujem o rozum nie je.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Rozum nie je ziadna istota. Raz ho mas, raz nie. Ani nevies ako on prides.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ty musis byt debil, ktory absolutne nema prehlad o tom, co je verzia, co je distribucia, ci jadro. Ja som kedysi bol zaryty windowsak, no uz takmer 7 rokov ficim na linuxe a za windows by som ho uz v zivote nemenil. Som webdeveloper a pouzivam jedine linux na pracu, a nemam s nim ziadne problemy, na vsetky ukony mam vhodne aplikacie, takze nie je vec, ktora by mi chybala alebo nevyhovovala. Po dlhom case som u kamosa zasadol za windows, no to bola hroza. Maximalne neergonicky, tazkopadny a pomaly system. Linuxy si zcustomizujes ako potrebujes, co je pri widlach dost problem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nahrada za Adobe Photoshop? Gimp nje je dostatocny, nedokaze otverat psd od grafika korektne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je sice pravda, gimp nedokaze niektore psd-cka korektne otvarat. To vacsinou robim tak, co uz mam s grafikmi dohodnute, ze mi vacsinou posielaju komplet jpg obrazky ako graf navrh, a podla toho sekam design, a co mi neide vyseknut, resp. napriklad nejaky podmaz pod text, tak to mi posielaju solo. Davnejsie som mal virtualizovany windows a v tom photoshop, ale viacmenej som uz zohraty s designermi a vzdy mi poslu veci tak ako potrebujem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Rad pocujem ze sa da s grafikmi dohodnut, bohuzial nie je to moj pripad. Zatial to riesim cez Portable Photoshop vo Wine, ale rad by som nasiel nieco lepsie, resp. zbavil sa photoshopu...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Linuxy mozu byt dobre systemy, ale len a len na serveroch. Pouzivat linux na desktope je uplne zbytocny masochizmus ktory zbytocne a vyrazne znizuje produktivitu uzivatelov. A dovolim si povedat ze kto tvrdi opak s najvacsou pravdepodobnostou este nikdy poriadne ani nepracoval, akurat sa hrajkal na pc ako skolak doma u rodicov a nema ani predstavu co to produktivita vobec je, a co to znamena podavat vysledky a nestracat cas a energiu na marginalne a nepodstatne problemy.
Odpovedať Známka: -6.1 Hodnotiť:
 

Aký masochizmus? Mám ho doma a po širokej rodine už od vtedy, čo ty si ešte ťahal dreveného káčera po dvore. A predstav si že už nikto by windows nechcel a aj pracuje sa na ňom. Tak netrepte stále tieto sprostosti čo ste počuli od kamarátovho suseda.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

ako sa da na linuxe pracovat?
Odpovedať Známka: -6.6 Hodnotiť:
 

uroven prace na linuxe sa da prirovnat tabletu
Odpovedať Známka: -6.6 Hodnotiť:
 

Vďaka linuxu je tu Open Office a ten funguje aj na window a dá sa na ňom pracovať.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Toto musím uviesť na pravú mieru. OpenOffice tu nie je vďaka Linuxu. Je tu vďaka StarOffice-u, ktorý bežal pôvodne na DOS-e.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

...veď hej...
Linux je vďaka UNIXu.
princím: open software OOO a linux sa navzájom podporuje.
Linux bez OOO by nemal šancu rovnako OOO bez linuxu by nemal šancu.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ten vas hipisacky oupenofis stoji akurat za velky prd aj spolu s libreoffice a dalsimi oupen antiergonomickymi pomalymi zabugovanymi a na realnu robotu nepouzitelnymi haraburdami
Odpovedať Známka: -8.3 Hodnotiť:
 

tak to si asi nepouzil office 2010 kolko srandy s nim zazijeme:D
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ja ho používam a stačí mi.
Iste M$ Office je lepši a drahší, ale aj keby som ho musel používať, doma by som si nainštaloval OpenOffice.

Včera som si potreboval prehľadne zoradiť dáta, tak som to hodil do databázy OpenOffice Base,
alebo som mohol dať 103,42EUR za Microsoft Access,
alebo som si mohol nainštalovať crack a zavíriť si počítač.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Ak by som sa živil správou databáz zaplatil by som si Microsoft Access + všetku podporu čo MS poskytuje.

Pre študenta je na OpenOffice Base úplne super.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

keby sa zivil databazami tak roby v MySQL, PostreSQL alebo aj v Oracle SQL.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

MySQL, PostreSQL, Oracle SQL
nebudem používať na spracovávanie databáz zamestnancov.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

...v malej firme, kde má pani účtovníčka 50rokov

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Pocujte Kefalin, a co si predstavujete pod pojmom praca ?
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

To nevieš? Kto nerobí v autoCAD-e alebo PhotoShope, ten nepracuje. To vie predsa každý.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

je 594795256465 programov, ktore su a budu len na windows .. od vyssie spominanych CADov a Adobe rady ( co je dost velka uzivatelska zakladna), tak je to plno skladovych a uctovnych programov, riadicich programov pre ktore nikdy nebude existovat linux alternativa, plno programovacich toolov, kancelarske nastroje ( nie OO ani LO nieje plnohodnotna alternativa), plno programov vyuziva active directory o ktorom linux ani netusi ze existije.. a takto by som mohol pokracovat este 2 hodiny ..ale naco ? vy si aj tak myslite ze sa vsetko da spravit v bash skripte
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

To o active directory je čistá kokotina. Samba 4 má plnú podporu active directory, špecifikácie dostal priamo od Mrkvo$hit.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

hehe najlepsie je ze vacsinou je samba stabilnejsia ako original
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hlavne, že máš autocad a photoshop kúpený legálne.
Lebo inak nepracuješ, ale kradneš.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Keď budem veľký tak si kúpim autocad aj photoshop.
Sú to naozaj profesionálne programy.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Môžeš si aj ProEngineer kúpiť, aj SAP R/3, aj Novel Netware sieťový OS, aj CATIU, EPLAN, aj všeličo od strojariny.
Veď určite sú aj lepšie programčeky, aj také pre menej náročných pasažierov.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

V autocade si dnes len deti kreslia na strednych skolach- to uz je len profi program .., a photoshop .. 95% ludom staci gimp .. ako nahrada, len o tom nevedia ..


Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

GIMP?
A koľko si toho v ňom nakreslil?
Poznáš aj novšie verzie AutoCADu? Napríklad od roku 2012 a jeho elektro časť, 3D časť a podobne?
A na čom prosím Ťa kreslíte výkresy???
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

GIMP pouzivam uz 5-6 rokov.. aspon mne to staci ..
Photoshop - urcite by som to kupil ak by som sa tym mal zivit, nepopieram ze je to profi nastroj, ale ak sa niekto rozhodne zakupit program za vela penazi .. mal by vyskusat aj bezplatnu alternativu ktora na 95% prace postacuje !!

Poznam aj najnovsi AutoCad - robil som na tom od 14-tej verzie .., dneska sa ale vykresy nekreslia , vykresy sa predsa generuju z 3d objektov,

a frcim na Siemens NX ..
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ále, nechaj ich, nebudú predsa otáčať fotky z chlastačiek v nejakom OpenSource nástroji.
Pre takých borcov je dostačujúci JEDINE najnovší Photoshop...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keď na to nemám a nikomu tým nič neberiem tak nekradnem.
Keď nato budem mať tak si ho kúpim.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Stým sa dá súhlasiť.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nie neda!
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Strojári, najnižšia forma života!
Odpovedať Hodnotiť:
 

ovela rychlejsie ako na windowse ;)
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

naprikaklad prevody datovych struktur priamo v bashi (3D data, NURBS krivky do geo a inych udajov) strukturalna a datova analyza cez elmer, spracovanie udajov, export cez python skript do roznych formatov pre pracu s FEM preprocesormi.

datova analyza vsetkeho mozneho statistickeho v R jazyku, scilabe, octave, euleri.

kreslenie v inkscape, freecade. aj produkcne kreslenie, cize jednoduchsich veci ale preco nie ked to ide?

co este?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

no a teraz skus tu o spokojnom susedovi a o sestre, ktora si ani nevsimla, ze uz nema Windows.. lepsie sa to pocuva :) kludne to doplne este inymi bajkami a vydaj to knize a tvoje predaju budu priblizne 1,5%
Odpovedať Známka: -8.9 Hodnotiť:
 

Nevšimla. Aspoň vidno "úroveň" znalostí Tvojej sestry.
Tam je potom jedno v čom si nevie rady.
Lunex jej určite nič neuľahčil a ani k ničomu nepomohol.
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

Hmm.. mas pravdu, na serveroch je to perfekto....
Ale i na kvazi desktopoch....
Pokial mas desktop napr v kancelarii, kde potrebujes vybavovat akurat tak objednavky, maile, pripadne nejake faktury, na co budes kupovat licenciu na Win a office?
Ved staci obycaj ubuntu, pripadne ine riesenie, ktore samozrejme nie je az tak narocne na HW ako napr WIN7 a ficis do nemoty... bez problemov....

Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Hmm.. mas pravdu, na serveroch je to perfekto....
Ale i na kvazi desktopoch....
Pokial mas desktop napr v kancelarii, kde potrebujes vybavovat akurat tak objednavky, maile, pripadne nejake faktury, na co budes kupovat licenciu na Win a office?
Ved staci obycaj ubuntu, pripadne ine riesenie, ktore samozrejme nie je az tak narocne na HW ako napr WIN7 a ficis do nemoty... bez problemov....

Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Takto vyzera nazor cloveka, co k praci potrebuje iba office asi a je neschopny si otvorit excel napriklad v libreoffice.

Teraz ti dam priklad a povedz mi, ako by si toto robil PRODUKTIVNE na windowse. Uplne najzakladnejsia vec ako prihlasovanie sa cez SSH na servery,routre ?

Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

putty?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

tak si vypocitaj kolko casu stracas otvorenim puttyho, kliknutim do kolonky s ipeckou az kym sa dostanes do prihlasovacieho okna...

potrebujes si otvorit druhe okno a opat, klik na puttyho a dokola... to co mas v linuxovom terminale jednym prikazom a to nehovorim o ssh key agentovi.

Hovorim, ze toto moze napisat len clovek, co s tym nerobi. Keby som sa mal stale prihlasovat cez puttyho , tak sa na to mozem vykaslat. A to nehovorim o super vlastnosti windowsu/puttyho, ze ked ti na chvilu spadne spojenie, tak mozes cely ukon robit odznovu
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Pssst! Len my nepovedz o Cygwine....
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

cygwin je simulacia linuxoveho prostredia pod windowsom :D Takze si pod windows nainstalujem linuxove prostredie, lebo pracovat pod linuxom je "cisty masochizmus" .... tlieskam tejto logike

ps: Uz si rozbiehaval niekedy cygwin pod windowsom s podporou ssh ? Zda sa ti to jednoduchsie ako mat priamo linux ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako v cyvgwine urobím:

dd if=/dev/random of=/tmp/data bs=1M count=1

?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Preco by to niekto robil?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Lebo to potrebuje. A čo?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mozem sa opytat co je tvoje zamestnanie / pracovna pozicia?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Môžeš ;-)

Ja som ten-chlap-čo-sa-vyzná-do-počítačov. Od správy OS a sieťových služieb cez programovanie, databázy až po výmenu vadného zdroja.
Hrá to nejakú rolu?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Cize si taky Chrobak Truhlik. Do vsetkeho sa vrtas ale nic poriadne nevies. Ale kedze ta nepoznam, kludne sa mozem mylit. Ale asi nie.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Môžem ja za to, čo všetko život za tie roky priniesol?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ak mas na mysli hemoroidy tak nemozes.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Si sa bol pozrieť zblízka, alebo čo?

Ok. Stačilo, nevrátime sa k vecnej rovine?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nie, to je nuda.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

>ze ked ti na chvilu spadne spojenie
A hovori ti nieco napr. taky screen :)?
Odpovedať Hodnotiť:
 

no schvalne ma pouc o screen-e pod windowsom ...

takze aby som to cele zhrnul: cele toto vlakno je reakcia na to, ze pracovat PRODUKTIVNE pod linuxom sa neda tak, ako pod windowsom a na moj priklad o ssh ste tu uz davali navrhy od puttyho cez cygwin a teraz + este screen ?

takze ak si rozbehnes putty v screene, tak ho nebudes musiet restartnut pri pripojeni cez ssh na konzolu a chvilkovom preruseni spojenia ??? Alebo reagujes na nieco ine ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Terminal session ti bezi na serveri (unix), a nie na klientoch (windows), cize apps. v "terminaloch" ti bezia v screene nezavisle od toho ci si pripojeny alebo nie. putty je v tomto pripade klient. Ked sa ti prerusi spojenie, tak zavres putty, a pripojis sa znova ked sa ti spojenie obnovi ..., aplikacie na serveri bezia aj po vypadku dalej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sem pleties hrusky a jablka a rozoberas vec , ktora nema nic spolocne s tym, o com rozpravam. Navyse slovom screen som rozumel linuxovy screen command a nie obycajny session na pozadi alebo daemona.

Aby som ti vysvetlil, co ja rozoberam: Mas problem so serverom (napri linux), pripojis sa cez ssh do terminalu cez putty, ale akonahle sa ti nachvilu prerusi spojenie v dosledku packet lossu, tak musis putty restartovat, nedrzi si session.

Linux: Pripojis sa cez ssh, prerusi sa ti na chvilu spojenie, ssh klient linuxu ti nevyhodi chybu a nezhodi celu session, ale akonahle obnovi spojenie, tak pracujes dalej. Nemusis zatvardat okno a pripojit sa znovu. Jedine, ze by bol ten vypadok tak dlhy, ze sa session vytimeoutuje, vtedy sa musis pripojit opat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

putty, WinSCP atd atd ..do konca .. nebudes tomu verit ale dokonca to zvladne aj Filezilla a SmartFTP :)
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

citujem: "zbytocny masochizmus ktory zbytocne a vyrazne znizuje produktivitu uzivatelov. A dovolim si povedat ze kto tvrdi opak s najvacsou pravdepodobnostou este nikdy poriadne ani nepracoval, akurat sa hrajkal na pc ako skolak doma u rodicov a nema ani predstavu co to produktivita vobec je, a co to znamena podavat vysledky a nestracat cas a energiu na marginalne a nepodstatne problemy"

>>> toto plati na tie tvoje programy - okrem toho winscp riesi scp a nie prihlasovanie sa do konzoly, filezzila a smartftp patri do podobnej skupiny, su to klienti na prenos suborov a nie primarne na otvaranie konzoly

Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Skutocne by ma zaujimalo ake je priemerne IQ(urcite bude obrovske) prispievatela typu "Matelkovia". Ako jasne vyplyva z jeho prispevkov ,nie je schopny pochopit aktualnu potesujucu situaciu ohladne OS Linux nakolko on sam ho momentalne nepouziva.Kazdy pouziva system a tiez applikacie, ktore su pre neho najprijatelnejsie(je uplne nepodstatne ci su platene, alebo nie) s ohladom na funcionalitu, stabilitu a samozrejme produktivitu, ale toto neplati pre pouzivatelov typu "Matelkovia" nakolko oni pouzivaju iba tie systemy a applikacie, ktore su(resp. skor boli) trendy.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

nesuhlas na zaklade vlastnej skusenosti. v praci musim mat win (firemna politika) a hresim kazdy den... na to, aby som sa na win priblizil produktivitou k lunexu si musim doinstalovat doma na desktopoch uz okrem mna aj cela rodina fici na lunexe.

kazdopadne vsetci mame moznost vyberu. to je hlavne.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

no povedz nam co take musis riesit na windows a na lunexe nie ? kludne bud konkretny
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Priradenie písmeniek diskom. Keď sa pokašle, si v keli.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A nesmiem zabudnúť na:

This copy of Windows 7 is not genuine

napriek tomu, že originálne inštalačné médium mi leží v šuplíku.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ak si taký chytrolín tak asi si nevieš ani Windows nainštalovať a ani ho aktivovať.
Vráť sa do Materskej školy.
Ak ju úspešne zvládneš a vychodíš, budeš absolvent Materskej školy a budeš mať vzdelanie podľa ISCED 0.
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

och ..tak toto bolo tvrde ..normalne ma zabolelo pri srdiecku, fakt si trafil moje citlive miesto
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

From: ...@mssupport.microsoft.com
...
Ako som spomínal dané poškodenie súborov sa nebude dať opraviť pravdepodobe inak ako reinštaláciou systému nanovo.
Ďakujem a prajem príjemný deň.

S pozdravom,

Milan Lašák
Microsoft Certified IT Professional
(MCTS, MCITP, MCSA)

Microsoft s.r.o.
Zákaznicke centrum
Westend Court
Dúbravská cesta 4
84104 Bratislava
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dubravkaaa Dubravkaaaa
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ty to musíš mať v živote ťažké...
Prečo ja nemám problém so stovkami inštalácií???
Prečo truľo čo sa chvastá že robí pre MS?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

S Windowsami skutočne nie je problém. Pokiaľ zapadáš do modelovej situácie, nijak nevybočuješ a všetko funguje. Keď chceš niečo menej zvyčajné, komplikovanejšie, alebo keď sa niečo pokašle, tak je to problém.

Linux - easy=easy, complex=hard, difficult=possible
Windows - easy=easy, complex=$$$, difficult=impossible
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

plny suhlas, ako priklad uvediem len mapy z katastra?

windows: kliknem si na internet, natukam kataster a ide to...
linux: sformatujem disk, nainstalujem windows, kliknem na internet, natukam kataster a ide to...

vidis? vsetko funguje dokonalo na obidvoch systemoch. sice ten druhy ma dva kroky naviac, ale, ide :)

pre uplnost:
pisaci stroj: zdvihnem tir, odplavim na kataster, a kuknem do mapy...

stale dva kroky menej ako linux :)
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Paci sa mi tvoj pristup ku rieseniu problemu.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Kliknem na internet...YMMD

keď idem na kataster v linuxe tak spravím to isté čo ty, zapnem IE popozerám kataster a zavriem, akurát to má výhodu, že mi nebude môcť NSA štrachať po celom PC.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zial, musel to vyriesit dobrovolnik na sukromnom webe katasterportal.com
, kedze GKU to nebol schopny vyriesit pri obstaravani ...

Odpovedať Hodnotiť:
 

Do oného, čo furt kto má proti Windows?
Aj tak si ich väčšina len ukradne, vrátane všetkých aplikácií a čo doma také stvárate, že vám Windows nevyhovuje?
Osobne si newviem predstaviť, že vôbec doma viete, načo ste zamenili Windows za Lunex. Aplikácie od Adobe sú zrovna tak platené, ako aj všetko CAD/CAM softvér!


Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Zamenil? To predpokladá, že tam niekedy Windows bol.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No tak mojej starej sa poruchala osmicka na notebooku. Tak som jej dal Ubuntu .. zatial spokojnost, na surfovanie a minecraft pre deti .. , (skoda ze na steame je len jedna hra - dufam ze sa to zmeni)
Windows 8 nas vsetkych odnaucil niektore cinnosti ktore v operacnom systeme boli "dolezite", a vlastne sa zmenil pristup k pc aj u deti a prechod na ubuntu bol celkom hladky..


Odpovedať Hodnotiť:
 

Na steame nie je len jedna hra, aktuálne ich tam je pod linux cca 70. Stačí sa lepšie pozrieť :) Pozri do storu pod linuxom a máš tam pridaný filter pre linux games
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nejak som to este neskumal podrobne, mam kupenych viacero hier ale na windows, skusim si ich stiahnut aj na linux ak dovoli a boli portovane ...
Po instalacii steamu a reg. v ONE .. to vyhodilo v zalozke Linux len awesomenauts..

Ak sa steam do toho oprie, tak bude linux aj na hry...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Osobne mam kupenych v Steam-linux asi 12 hier. Vsetky sa daju spustit. Bohuzial niektore hry sa nedaju ALT-TABnut (bud zamrznu, alebo nechcu prepustit focus inej aplikacii, takze zostavaju stale na povrchu, aj ked kurzor beha pod hrou).

Vyber hier este vyrazne porastie, pretoze uz ovladace na grafiku su vyrazne stabilnejsie a svizne, okrem toho som zaznamenal v okoli mierny prechod typickych windowsakov pod linux. Windows 8 a pripravovany 8.1 tomu vyrazne napomahaju.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mne alt tab funguje vsade. jediny problem je ze ked dam alt tab naspatek do hry tak mi to zamrzne na par sekund.
Odpovedať Hodnotiť:
 

stiahni si teraz humble bundle 9 balicek 3-4 hry pre deti vsetko fici na linuxe.
Odpovedať Hodnotiť:
 

presne som cakal kedy sa tu objavi nejaky podobny rozpravkar :D
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ja mam linux a funguje mi tam vsetko co potrebujem. Tak neviem co si ty za trapacika co si potrebuje udriet do cohokolvek ale drz hubu a nevyjadruj sa k veciam o ktorych vies hovno
Odpovedať Hodnotiť:
 

A kua, preco si mi to nepovedal pred 3 rokmi ked som do prace nasadzoval linux namiesto windowsu? Som teraz mohol byt uplne efektivny a mat hyper produktivitu prace.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Posielam 7.14 kvetov
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Hm, v skutočnosti používať windows je masochizmus a zbytocne zabijanie nervov... Vidieť, že podaktorí videli linux len niekde v nadpise a na desktope ho ani poriadne nemali. A to že je niekto lama a nevie si ani nainštalovať Linux, tak to je už jeho problém. Inštalácia jednoduchšia ako pri windowse, o aktualizáciach ani nehovoriac, a používanie je jedna radosť + človek si može vyladiť systém od základov.
Nebyť warezu, tak win + office by neboli také používané. Ale na čo použit niečo zadarmo a legálne, ked mám nástroj od "profesionálov" ktorí si možem kúpiť a ešte lepšie ukradnúť...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

raz ked ti skonci puberta, a ty uz nebudes mat pocit, ze musis bojovat proti celej spolocnosti, ze sa nejak musis odlisovat od vacsiny hoc aj OS, tak presne v tej chvili pochopis, ze cas su peniaze a ze LADENIE SYSTEMU OD ZAKLADOV (systemu, ktory ma byt odladeny) JE LEN STRATA CASU
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

teraz si sa ukazal:D
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Tak ty váááážne nemáš potuchy o čom píšeš :D Ladenie systému v bežných distribúciach ? :D Nainštalované za 10 min, ešte si to všetko, vrátane aktualizácií a slovenčiny stiahne samé. Spustí sa ti systém so všetkými nutnými aplikáciami a podporou. Automatické updaty všetkého, centrum aplikácií, atď. Vždy keď niekto chce pomôcť s Win tak zúrim, lebo pri tom zabijem 3-4x toľko času, ako na Kubuntu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ked ti vsetko trva 3-4x dlhsie tak by som to tipoval na tvoju mentalnu zaostalost
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

zly argument...priam ukazkovy od hlupakov
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Wokna máš tiež nainštalované za chvíľu ale potom pol dňa v prdeli pri inštalácií ovládačov (čo nenainštaluješ - nemáš) a inštalovania programov aby to vedelo napaľovať, hudbu pustiť, kresliť...
Ja toto všetko mám už hneď v Linuxe a nič neladím, proste je to tam hneď ale to nepochopíte.

A ešte taká maličskoť - spravil som si sneho aj multimediálne centrum na Linuxe vo veľkosťi DVD prehrávača. Na obyčajný ovládač od telky sa spustí, prehrám si HOCIČO, sťahuje to samé preklady, titulky, popisy a obaly ku filmom, kraoke ku hudbe ak chcem, zobrazí počasie, pozriem si mail aj odpíšem na ne, pozriem si fotky, prihlásim sa na FB, youtube... A áno iba ovládačom od telky. Aj živé vysielanie z antény/satelitu si vtom prehrám aj nahrám. A robí to len to čo chcem JA!
....snívajte ďalej s Woknami
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

A zatial co si si toto rozbehal, druhy si za ten cas zarobili na auto produktivnejsou pracou na woknach.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Ty už fakt nevieš aké argumenty vytiahnuť keď takého debiliny tu porovnávaš.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

normalne vam drbe stymi ovladacmi ? od WinXP sa ovladace instaluju automaticky same priamo pri instalaciu systemu tak akeho poldna ? Podpora ovladacov je v drvej vacsine zamerana primarne na windows preto ma linux odjakziva problemy s ovladacmi, pretoze na neho vyrobcovia seru ..a vy to tu davate ako pozitivum, proste opacni.

Gratulujem ti k tvojmu multimedialnemu centru, formatujem disk a prechadzam na multimedialne centrum, ktore robi len to co chcem JA.. jebem na pracu budem cely den kukat filmy a karaoke a samozrejme pocasie.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Aké ovládače sa Ti na XPčku sami inštalujú???
Už si inštaloval aspoň AZALIA kodek na - ovládač k zvukovke na Win XP SP2? Potom uvidíš o čo je inštalácia ovládačov z dielne MS...
ĽUdkovia, ako takto hlúpi môžete niečo robiť s PC???
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Nevieme. To tak nejako samo ide. Klik tu, klik tam a je to.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Aha. Tak Ty si iný kapor!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ja viem. Ak chceš môžeš byť môj kamarát.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

generic monitor...
generic video drivers...
generic human interface...
a mnoho inych...

ps: kto fici na intelackom hd audiu je na tom lepsie, ked mu ten zvuk vobec nejde...
Odpovedať Hodnotiť:
 

> od WinXP sa ovladace instaluju automaticky same
> priamo pri instalaciu systemu

Hej. Najmä tie na sieťovú kartu ;-D Stiahnu sa a potom už len Next->Next->Next
Odpovedať Hodnotiť:
 

Áno jasné, brácho si kúpil notebook bez OS a Win7 po inštalácií nepoznal ani zvukovku, ani sieťovku, ani Wi-Fi, ani Bluetooth. A keď nabootoval Linux Mint (aby si zo stránky výrobcu posťahoval tonu ovládačov) a zraz všetko išlo. To je zázrak že? A to bol systém len načítany z CD-čka.

A nie neformatuj, jeb sa vo windowse. My máme čas aj na iné veci, aj si zaspievať lebo nerobíme vo Widlách
Odpovedať Hodnotiť:
 

...bolo to Lenovo, žiadny bučora
Odpovedať Hodnotiť:
 

*žiadna
Odpovedať Hodnotiť:
 

pan ti to klamanie oplati na detoch ..budu windows positive
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak zehnam ti bratu. Ja som tiez kedysi fical na linuxe. Ale proste som uz velky a treba zarabat eura v tvrdom svete. A NIKTO ti nezaplati ze sa budem tyzden jebat s tym ze mi nejde driver na zvukovku.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

mne zvukovka nesla na win7 dobrych par mesiacov pretoze drivery na win7 neboli. Cize pekne klames hlupacik.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Dovod preco ti nesla zvukovka bol medzi monitorom a operadlom stolicky tak na nevyhovaraj na UDAJNE neexistujuce ovladace muuudracik.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ale uz su. Na linuxe predpokladam by ti to neslo do dnes. Ale pravda, mas tu moznost spravit si ich sam ;)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

na linuxe mi to fungovali stale. tam som s tym nemal problem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jasnačka. Tam, kde ladiť nemôžeš, tam ladením čas nestrácaš. To dá rozum, nie?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ked sme pri zakladoch.. do firmy sme ostatne dostali dva stroje, jeden z nich som si zobral ja a druhy instaloval kolega. ja som s kubuntu + aktualizacie+ prisposobenie systemu potreboval 45minut casu a to som si stihol spravit kavicku, zozrat nejake sladkosti a mohol som pracovat, sef sa samozrejme potesil ze mi za taketo nieco neplati zbytocne vela. druhy kolega stravil cele doobedie instalaciu + aktualizacie + softver a samozrejme 2-3 restarty. to je produktivita na zaciatku. mozeme sa bavit aj dalej. uz nejaky ten rocik nie je potrebne na beznom linuxovom desktope NIC ladit. opakujem NIC. kolegovia musia este aj driver na tlaciarne zhanat..
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ten prvý čas od poskladanie kompu trvá pri Windows dlho aj mne. Ale mám 5 rokov svätý pokoj!
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

nevime win7 straca na stabilite a vykone po par rokoch.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ale čo?
Hmm... to vážne???
Ale asi iba Tebe a v Tvojej hlave!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

nuz, nik kto chce mat 5rokov pokoj od instalacie si na desktop nic ine okrem LTS releasu (v mojom pripade kubuntu) neda. takze tak;) mimochodom este som nevidel stroj s windowsom co chodi rovnako dobre ako pri instalacii po 5rokoch :D ale netvrdim, ze neexistuje(rovnako ako jednorozec)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mam sedmicky 64 a teraz idu este rychlejsie ako pred 5-rokmi (kedze som tam dal SSD) Tym padom vsetko urobim skor a mam cas sa venovat svojmu jednorozcovi :-D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aj ja si musim takeho ssdckoveho jednorozca zadovazit ale budem mat nutkanie skusat tam maslovy file system grr..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Coho?
Odpovedať Hodnotiť:
 

bude tato bajka aj v kniznej podobe ? hladam nejake fantasy zanre podbneho typu :)

sam tomu neveris cosi teraz napisal... windows si po instalacii dotiahne sam vsetky drivre, aj updaty a vsetky sracky okolo..15-20 minut a hotovo..este stihas opacit sekretarku.

a prosim ta netrep ze si na linuxe nemusel instalovat driver k sietovej tlaciarni (ktore ma kazda slusna firma niekde na serveri cize Next Next Install)
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Nestiahne. Drivery si musíš naištalovať sám, najlepšie tie od výrobcu. Updaty si tiež nestiahne sám všetky, treba to preverovať. A nastavenia Windows musíš urobiť pre každého užívateľa manuálne a v každej aplikácií to zbehnúť. Odzálohovať, Vytvoriť Bod obnovy a môžeš frčať. To nepíšem o pomerne pracnom nastavení napr. NOD-e a podobne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a tvoj kolega si instaloval WinXP ? Lebo od 7 sa drivery instaluju same a automaticky, so zapnutym WindowsUpdate sa stiahnu a dokonca aj same nainstaluju aktualizacie. Ake nastavenia pre kazdeho uzivatela? Ak je uzivatel v Active Directory (co linux ani nepozna) tak sa ucet vytvori po prvom prihlaseni (ak ako aj inych uzivatelov) a prava su mu pridelene AUTOMATICKY podla skupiny v akej je. Jebes piate cez deviate ani nevies o com poriadne. Ale mas pravdu Linux Restore Point nema takze tam si teda usetris nejaky cas.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Určite nie, čo to tu trepeš?
Mám W7 HP a aj verzie Ultimate.
Ultimate sú lepšie v tomto, ale nie až také samostatné. Drtivery si inštalujem manuálne, lebo to iba doserie. Prečo by to mal robiť MS cez svoj OS? Vieš koľko je výrobcov HW?
To ako keď sa ESET v istej verzií NOD začal srať do toho, či má užívať aktualizovaný OS a najnovšie a neviem aké aktualizácie.
S XPčkom je podobne roboty ak s W7, akurát že XP má lepšiu správu.
Už vidím ako si na sólo počítači prideľuješ práva užívateľov a ako si to nastavíš pre jednotlivé aplikácie. Napríklad len pre IE.
Ty zrejme tiež inštaluješ tak, aby To to čo najskôr od rúk odpadlo a nič viac Ťa nezaujíma.
Prvé spustenie je myslené a doinštalovanie nastavení si vypýtajú mnohé aplikácie. Napríklad aj MS Office.
NOD asi ani nepoznáš, ani produkty firewallov a podobne.
Píšem len o sólo kompoch na doma, žiadna sieť.
Iba ak nast. pre Internet.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

aha cize ked to zhrniem na linuxe sa ti drivery nainstaluju same ale na windowse nie lebo si ich radsej instalujes rucne .. god bless your logic

Na windows existuje skupina guest, ktora ma automaticky orezane prava a nemusim tam nic riesit ani nastavovat, neviem ci si zil v jaskyni poslednych 10 rokov lebo toto funguje fakt dlho.

Fakt netusim o akom nastaveni IE alebo Office hovoris. Lebo jedine co som ja s Officom musel nastavovat bolo prihlasanie na Skydrive ucet pre automaticke zalohovanie dokumentov, co mi zabralo asi 5 sekund kym som napisal login a heslo.

A vzhladom na to ze pracujem pre cesku antivirusovu spolocnost su pre mna pojmy ako nod, firewal a siet spanielska dedina.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

No super, ďalší Matelko!
Potom tie inštalácie aj tak vyzerajú...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ta firma musi strasne lutovat ze zamestnala takeho hlupaka:)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Však mu to napíš rovno.

Odpovedať Hodnotiť:
 

och toto ma zabolelo
Odpovedať Hodnotiť:
 

nuze, skusim ti vysvetlit aci co myslel s tym IE a Officeom. v priade, ze mso neinstalujes cez domain policy pri kazdom dalsom prihlaseni ineho usera si ten debilny soft pyta instalacne cd resp chce si nieco dotiahnut. a IE? to si snad robis srandu, ze si nepamatas sprievodcu IE co sa ti snazi nanutit vsetky M$ nastavenia :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"Ak je uzivatel v Active Directory (co linux ani nepozna)", nuz vies ono LDAP a samba funguju celkom spolahlivo akurat na to nemozes sahat. ked som kedysi pracoval na nemenovanom urade neuveris ale book s ubuntu sa do domeny prihlasoval bez problemov. to by si ale nemohol zit v jaskyni a trosku, fakt aspon trosku sa zaujimat o svet okolo seba ty nas zahranicny pracovnik :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

uz sa mi stalo asi 3-4x (i ked neviem preco stale verim ze to uz opravili) ze ked som necha sam win updatnut system tak po update smi nahodilo BSOD. Preto to uz radsej robim manualne a nie vsetko naraz. Windows ma na pecko aktualizacie. Domrvia ti system ani nevies ako.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vies aky je zasadny rozdiel medzi kernelom linuxu a windowsu ? Do windowsu MUSIS instalovat vacsinu drivrov.

Linux ma vacsinu driverov v sebe. Takze neviem, o com tu rozpravas
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

hej hej preto vacsina zvukovych a grafickych kariet nefunguje pripadne funguje tak na 20% .. samozrejme ma jadro linuxu v sebe vsetky drivery aj tie od amd a nvidie a proste problemy s ovladacmi v linuxe neexistuju .. cool story bro
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

tak isto cool ako ta tvoja, bez modrych obrazoviek a na 100% funkcnymi drivermi, ktore sa nainstaluju same, len odklikanim next, next, ok
Odpovedať Hodnotiť:
 

obaja vieme ze drivery su jednym z navacsich problemov linuxu a ze sa primarne pisu pre Windows, tak naco sa tu prosim ta hras ?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

obaja vieme, ze servery su najvacsia slabina windowsov, tak koho sa snazis oklamat ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prosím???A kde majú tie "slabé" miesta???
Napr. aj Polícia SR používa Windows servery 2008...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

To by mnohé vysvetľovalo ;-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Čim neschopnejšia štátna organizácia tým viac potrebuje M$.
Neviem o ničom čo by sa nedalo robiť bez M$.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Prosim ta, policiu a windows uz radsej nespominaj.

Jedneho krasneho dna som sa uz piaty krat odhodlal navstivit policiu (pretoze ma vzdy odbila s tym, ze mi nieco chyba, a pritom si to mohli uradnou cestou overit cez internet).

Vyberiem si listok s poradovnikom a podla obrovskeho cisla som odhadol, ze si tak minimalne 2 hodiny postojim v preplnenej cakarni. Po hodine cakania sa zrazu vypli vsetky tabule zobrazujuce aktualne cislo.

Po 30 minutach bez zmeny cisiel vysiel chlapik a oznamil, ze im padol databazovy server (BA,TR,SE...). Tak 4 hodiny sa nic ale vobec NIC nerobilo!!!

A kedze nemaju zalozny system a databazu, tak padnute poziadavky museli nahadzovat znovu. Tym chcem naznacit, ze im windows v nicom nepomohol, kedze o tom rozhoduju trubky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Máš staré info a nie všade sú už zdatnía moderní. Ako nakoniec aj ty či ja...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako mozem mat stare info ? Myslim, ze sa za mesiac nevykonaju zmeny ani v tych najpokrokovejsich firmach. A tu piseme o nasej genialnej policii ktora pouziva predrazene licencie s pravom na upgrade na produkty od Microsrotu, a pritom si nevedia urobit ani zalozny system.

Stat zaplati prachy, ITckar vyklika instalacnych wizzardov, potom pogoogli a vdaka perfektnym novoziskanym znalostiam nasadi aplikaciu.

Lenze ked nastane problem (ktore nastavaju aj v linux sfere), tak sa odstavi polovica zapadneho Slovenska, tisice statnych zamestnancov a este k tomu odstavia platiacich obcanov v cakarnach, pripadne im povedia nech pridu nabuduce.

To je Slovenske Windows riesenie.

By si mal vidiet, co maju na nasej Slovenskej Poste, alebo nase skvele Zeleznice (osobna + nakladna) :-) tam ma windows Vistu a 7 len manazer, namestnik, zastupca namestnika a zastupca zastupcu (ak si to vsimne), ostatni este stale idu na WinXP a Win2003 Server.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a teraz vychadzas z coho ? z ranajsej erekcie?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

a len pre tvoje osobne potesenie ma windows server v segmente SMB (small medium bussiness) vacsie zastupenie nez tvoj chrumky linux ..cize vasa fama o tom ako linux funguje na 90% serverov je len honenie vlastnej zaslepenosti
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Co takto segment webovych serverov ?

a vies co kludne si pouzivaj windows na hocico, pretoze evidentne neexistuje lepsi system, ved aj v segmente SMB podla statistik predaja dominuje windows.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

IIS je co ? Iha Ide Stefan ?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

jaaj to to znamena, ja som doteraz zil v omyle, ze Inappropriate Insecure System
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale to nemusí platiť naveky a aj dnes sa dá stým žiť.

Odpovedať Hodnotiť:
 

neviem kde zijes, ale ked si spustim sprievodcu na pridanie tlaciarne, vyberiem sietovu tak si to nasledne osaha (predpokladam) openprinting databazu a nainstalujem ovladac. este nieco by ta zaujimalo? apropo to tvoje kazda slusna firma.. pokial nemas domenu tak sa naklikas ako drbnuty ale tebe to mozno nevadi, si zvyknut.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty si iny lolo. Jemu ked skonci puberta a nebude to flakat tak bude zarabat 3x tolko co ty, kedze bude poznat administraciu a zakutia linuxu nez ty co poznas windows zo skoly tak isto ako aj dalsich 90% trupikov.
Ja som v podstate rad, ze sa vela ludi linuxu nevenuje, kedze pri vyjednavani o platovych podmienkach mozem nahodit isty "monopolny" pristup. Takze len tak dalej hosi. Som rad, ze nemam tak velku konkurenciu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Súhlasím, ja rôzne verzie Linux distribúcií používam už roky. O tom, že je vhodnejší pre "bežného" užívateľa, čo je 90% ľudí nemôže byť pochýb. Hlavne ak sa bavíme o OpenSuse, Mint Mate, Kubuntu. Je zaujímavé,ako páni hore tvrdia, že Linux nie je možné používať v práci...prečo potom toľko veľkých firiem a miest, vrátane niektorých Slovenských ho využíva? Jasné, nie je k dispozícií 100% špecifických aplikácií, ale to je mizivý počet. Výhody určite prevyšujú.
PS: na mobile mám WP8 a k Androidu by som sa už nevrátil, čiže nie som žiaden puritán bez prehľadu ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja si nechcem nic ladit a ani na to nemam cas. Ja chcem uz hotovy funkcny a vyladeny system. To oproti linuxu splna jednoznacne Mac, no dokonca aj ten windows
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

MAC je vyladeny system, pretoze to je v podstate jediny PC system kde firma specialne "tunuje" system na konkretne hardware. Aj Windows7 sa da slusne vytunovat, ale je to spusta roboty studia a experimentovania, vacsinou si to mozu dovolit len velke firmy ktore si urobia konkretne instalacie na kokretny HW, a potom klonuju. Podobne by som povedal ze to je aj v Linuxe. Ak si uzivatel a chces vytunovany system tak si to daj spravit niekomu co tomu rozumie. Ja napr. robim instalacie Windows na Notebooky, teda user mi donesie novy ntbk, ja mu tam spravim Windows instalaciu + zakladne programy podla poziadvky, vysledok je povacsine markantne zrychlenie oproti oem instalacii vyrocu notebooku. Cena instalacie pri 1ks notebok je 200E, pri instalacii na viac zariadeni 20E za kazdy dalsi ntbk.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V tej cene inštalácie je aj OEM verzia Windows 7 Ultimate 64-bit? Lebo inak Ti sotva niekto za tie ojeby toľko zaplatí...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Su ludia ktori sa venuju tomu co vedia a ktori potrebuju pocitac pouzivat efektivne a nie instalovat a konfigurovat, je par takych co vyuzivaju moje sluzby. Ceny mam tak vysoke aby ma ludia zbytocne nezahlcovali pracou :).
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak tento tuning by ma zaujimal.. co znamena markantne zrychlenie? lebo 200 ecok sa mi zda dost za instalaciu win..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Moj prispevok do jadra:
include <stdio.h>

int main()
{
printf(" :) \n");
return 0;
}

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja som tam nicomu nerozumel akurat tomu smajliku pri printf :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no, po skompilovani tohto brutalneho kodu, sa na konzolu vypise ten smajl :)
ties sa tak nudis v praci ako ja?
boli ma cela rit, ale podotykam ze od sedenia,
kolegyna mi uz nechce dat, zatala sa kotuha, takze sa fest nudim.....
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ani mne bohuzial nechce dat. Alebo chvalabohu ze bohuzial. A aj ja sa nudim, akurat ze mam poko... prace.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Chcem sa nieco opytat linuxakov. Cisto zo zvedavosti lebo linux som vzdy pouzival iba doma a nie profesionalne. U nas vo firme sme okrem ineho robili system na spravu ludi v budove. to znamena: hardverove turnikety s kamerami, RFID karticky, Desktop aplikacia cez ktoru to volaka babka ovlada, registruje ludi pozera prechody statistiky. a samozrejme server na databazu. Ako by sa nieco taketo robilo v linuxe? Myslim programovacie jazyky, IDE (lebo asi nebudete nieco tak velke robit v terminali), v com sa spravi UIcko, databazovy server ktory by ste zvolili atd. Dakujem za odpovede
Odpovedať Hodnotiť:
 

zdar, za 28000€ ti predam jedno riesenie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Za dvojku si zabudol dat desatinnu ciarku.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

pravdepodobne v tom istom v com to "programovali pod Win"
Odpovedať Hodnotiť:
 

ui v gtk, qt.
Odpovedať Hodnotiť:
 

V linuxe asi java. Mozno par casti v pythone a jadro v c++. IDE napr Eclipse. Ak chces open DB tak mysql. Ale vyvoj biznis aplikacii je vo windowse a dotnete omnoho rychlejsi a ceny za licencie sa zas vratia v nizsich nakladoch na ladenie a celkovo rychlejsom vyvoji a aj menej nakladnej udrzbe systemov postavenych na tychto rieseniach
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

"Ale vyvoj biznis aplikacii je vo windowse a dotnete omnoho rychlejsi"
A na toto si ako prisiel?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A este dodam ze pokial nemas k dispozicii naozaj dobrych koderov tak do C++ radsej nechod, lepsia je v tomto pripade Java alebo nieco pod NET. Ako databazu by som odporucal skor PostgreSQL, to je kusok ine kaffe ako MySql, omnoho konzervativnejsi vyvoj, ale podla nasich testov, vykonom dost vyrazne lepsie ako MySQL skor sa to uz blizi k Oracle. Taktiez sa treba vyhnut kombinacii roznych enginov a jazykov vramci neskorsej podpory. Ako najjednoduchsie a najlacnejsie riesenie na enterprise systemy mi pripada Java na serveri, a WEB klienti alebo Swing/Swt klienti. A vyhoda tohoto riesenia je taka ze ked ta vytoci Gates mozes behom dna premigrovat na MAC alebo Linux....
Odpovedať Hodnotiť:
 

neviem cim to je ale moja skusenost je taka, ze c++ od ludi co nerobia v .net je krajsie a javakov by som asi utlkol lopatou. tiez by som urcite do mysql nesiel, urcite skor postgresql. mysql samotne o chvilku umrie tak ako vacsina open source veci ktorych sa oracle zmocnil(redhat prechdza na mariadb,google tiez nahradi mysql a zvysok ich bude nasledovat). osobne by som sa zdaleka vyhol windows platforme, ci uz na serveri alebo u klienta, zbytocne to navysuje cenu celeho riesenia a kedze konkurencia je svina, treba znizit naklady co najviac a vzdy je lepsie nechat si peniaze u seba ako si zbytocne znizovat marzu kvoli microsoftu. a zakaznik bude urcite spokojnejsi ked nebude viazany na urcitu platformu aj ked este som nevidel vela klientov co by dochadzkovy/kamerovy system migrovali kazdy rok, to sa moze stat len v statnej a verejnej sprave ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

linuz je pre mna uzitocny system,som rad ze existuje,co nezvlada win to mi hravo a hlavne hned riesi lin o) lem treba vediet co kde a ako,potom nikto nemusi madavat ma nieco,comu nerozumie o) win zase tazi z rozsiretelnosti a ze sa namho pisu biznisove vycackane hry,taktiez pre grafikov sa koli biznisu pisu lepsie programi zo silnejsou zakladnou atd
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale celkom určite sa ti na linuxe ešte nepodarilo rozbehať kontrolu pravopisu. Že?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

a naco je to potrebne? a pise sa vsak. ty gramatickykokotpodrivac
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Podľa tvojej reakcie usudzujem, že okrem problému fixácie na matku, ťa hnevá tvoja neznalosť. Chápem ťa a úprimne ťa ľutujem.

Ale nie robím si srandu, kľudne zostaň sprostý. :-D
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

p p pisal som to narychlo v buse tak promin...ale druhy krat si nevsimaj bkbosti ale ries temu bratm o)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hmm. Vo Windowse funguje kontrola pravopisu aj niekde inde než v Office?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Áno.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Skype? Visual Studio? SourceSafe? Notepad? No taaak. Dychtím po informáciách. Nenechávaj ma čakať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo je to Skype?
Tam akú kontrolu pravopisu potrebuješ???
Aj na Fasbúku máš kontrolu ľavopisu?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nepouzivam. Nepouzivam. Nepouzivam. Nepouzivam. Firefox, thunderbird, indesign, libreoffice a ... naco ti to vlastne pisem?
Odpovedať Hodnotiť:
 

jasne ked si stiahhnes aspell
Odpovedať Hodnotiť:
 

Profi 2d/3d graficke aplikacie sa robia vyhradne na mac/win kvoli tomu ze linux ani v roku 2013 nema ziadne kvalitne ovladace pretoze vyrobcovia graf kariet ich nebudu pisat na taky zabugovany marginalny antiergonomicky system. Na lunexe mas kvoli tomu VZDY horsie graficke zobrazenie takze to je nepouzitelne.

"Biznis vycackane hry"? To je co prosim ta:D viem ze si len decko ktore v zivote nepracovalo, ale mozem ta uistit ze v biznise sa peniaze hranim hier nezarabaju a to ani ked ide o ich vyvoj

Windows ma oproti lunexu nedostatky maximalne pri nasadeni na server ale na desktope ako uzivatelsky system ho predbieha na mile VO VSETKOM
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

minimalne pre aplikacie splnajuce standardy opengl su tieto riadky dobry bullshit. na mojej ati firepro karte je uplne jedno v akom OS vykreslujem modely. v tom tvojom lunexe mam dokonca rychlejsiu odozvu a nespotrebovavam tolko systemovych prostriedkov ako vo win.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ty si tu uz notoricky znamy ajdiot,takze z tebou je tu skoda stracat cas
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sam svojimi cinmi popieras to co pises v prispevku. UVEDOMUJES SI TO?!
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak skusim aj ja :)
praca s oknami vo win xp/7 je hrozna.

menit velkost okien? musis ist mysou na okraj, kliknut, potiahnut

presunut okno? musis ist mysou na hornu listu, kliknut, posunut. dokonca sa to ani neprichyti o bok obrazovky alebo dalsieho okna

viac desktopov? always on top? ..

vsetko toto zvlada vacsina linuxovych GUI

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ale najdu sa aj take ktore to nezvladnu a tym padom je to cele v pr...
Odpovedať Hodnotiť:
 

v linuxe presuvas a menis velkost okien skriptom? :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Proti gustu žiaden dišputát.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja taktiež využivam linux cc 5 rokov.
nemal som neake problémy ktore by mi trvali viac ako hodinu či 2 hod. napr broadcom a AMD kermel.
umna je to super OS. a Hlavná výhode je ze nedostanete VíRUS.

windows bez antiviraku mi vydržal 2 dni.

na jedmom PC mam nainstalovany linux ubuntu od verzie 8.10 (2008). A odvtedy len davam upgrade na novsie ubuntu. teraz tam mam 13.04. 5 roky bez reinstalacie a system je vzdy svizny.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Do ____NOT_____ feed the trolls !!! ;)

Chlapi, nechajte tychto a pod. nech ten widow :P uzivaju :)

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nekaz zabavu!
Odpovedať Hodnotiť:
 

:)
Odpovedať Hodnotiť:
 

do Win jadra pribúdajú zmeny najčastejšie cez "záplatovací utorok"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

:D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skor ako tychto nezmyselnych natahovaciek sa obavam hromadneho rozsirenia Linuxu, lebo ako tak pozorujem historiu ,vzdy sa najde nejaky tr.ko, ktory sa na tom bude snazit ryzovat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslis M$? Tak to ano, ved kazdy pozna toho patentoveho trola. Ale treba im uznat, ze su sikovny a na androide zarobili podstatne viac prachov nez na tom ich WP.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zdravim, ja pouzivam Ubuntu 13.04. Velmi sa mi to paci. Nemam ziadne problemy, ale dnes som na jeden narazil.Chcem si prepojit notebook s televizorom cez HDMI a pouzivam disper aplikaciu. No a moc mi to nejde. Vzdy mam obraz iba na jednom zariadeni a chcel by som mat obraz na oboch, aj na TV, aj na notasi. A este k tomu mi to neprehra ani zvuk. Na windowse to len pripojim a mam aj obraz aj zvuk hned. Vedeli by ste mi niekto poradit? Mam Intel Core i3 2310M a NVidia GeForce GT 540M.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mas nainstalovane nativne drivery od nvidia?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Netreba zabudnut, ze aj NSA prostrednictvom XY pracuje s vlaknami. Potrebuje kontrolovat aj alternativne systemy. Aktualne riesi sposob, ako tam vtesnat kodovanie, ktore by sa netvarilo ako "insider".
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár