neprihlásený Štvrtok, 2. mája 2024, dnes má meniny Žigmund
Nvidia chce priniesť konzolové hry do tabletov, s novým CPU Tegra K1

Značky: NvidiaCPUtabletyhry

DSL.sk, 6.1.2014


Spoločnosť Nvidia, významný výrobca grafických procesorov, dnes v predvečer najväčšieho veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas predstavila novú piatu generáciu svojho mobilného ARM System-on-Chip procesora Tegra.

Piata generácia s označením Tegra K1 disponuje najmä vysokým grafickým výkonom, ktorý je podľa spoločnosti vyšší ako grafický výkon predchádzajúcich generácií herných konzôl Xbox 360 a PlayStation 3. Zároveň K1 podporuje grafické technológie využívané najnovšou generáciou herných konzôl a najmodernejšími hrami pre PC.

K1 vyrábaný 28-nm výrobným procesom totiž integruje až 192 GPU jadier architektúry Kepler používanej aj v GPU pre PC a superpočítače a podporuje technológie DirectX 11, OpenGL 4.4 a teseláciu. Ako prvá generácia Tegra tiež podporuje technológiu CUDA pre využívanie GPU na aritmetické výpočty.

K1 bude k dispozícii v dvoch verziách líšiacich sa procesorovými jadrami. Prvá verzia bude disponovať štandardnými 32-bitovými ARM jadrami Cortex-A15, štyrmi výkonnými taktovanými na maximálne 2.3 GHz a jedným energeticky efektívnym.

Druhá verzia bude postavená na 64-bitových ARM jadrách kompatibilných s inštrukčnou sadou ARMv8. V tomto prípade pôjde o vlastné ARM jadrá Denver vyvinuté Nvidiou a nie štandardné jadrá od spoločnosti ARM. K1 bude disponovať dvomi takýmito jadrami, ktoré budú taktované na maximálne 2.5 GHz.

Podľa prezentácie Nvidie bude mať GPU v K1 výkon 365 gigaflopov/s, procesorová časť zrejme modelu s Cortex-A15 jadrami bude mať výrazne vyšší CPU výkon podľa benchmarku SPECint ako procesory v Xboxe 360 a PS3 a jeho zrejme maximálna spotreba bude 5 Wattov. GPU časť je podľa tvrdenia Nvidie 1.5-krát energeticky efektívnejšia ako ostatné mobilné GPU.

Podpora moderných grafických štandardov umožnila na K1 portovať aj herný engine Unreal Engine 4 od Epic Games, ktorý spoločnosti spolu demonštrovali.


Demonštrácia Unreal Engine 4 na Tegra K1 (video: Nvidia)



Procesor Tegra K1 bude určený do mobilných zariadení, zrejme najmä tabletov a mobilných herných zariadení, objaviť sa má ale napríklad aj v automobiloch. Prvé produkty s 32-bitovou verziou sa podľa Nvidie objavia na trhu v prvej polovici roka, produkty so 64-bitovou Denver verziou v druhej polovici roka.

Nvidia bola relatívne úspešná najmä s prvými dvomi generáciami procesora Tegra, v súčasnosti ale výrazne dominuje so svojimi ARM procesormi najmä Qualcomm a posledná štvrtá generácia Tegry sa objavuje len v minime zariadení. Nakoľko úspešná bude Nvidia tak s Tegrou K1 je zatiaľ otázne, spoločnosť zatiaľ neohlásila žiadneho konkrétneho výrobcu mobilných zariadení plánujúceho použiť K1.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

O2 zvýšilo pokrytie 5G, podiel 5G zariadení rastie len pomaly
Telekom začal ponúkať nové programy Swipe pre mladých s veľkým objemom dát
Avizovaná nová verzia distribuovaného súborového systému Ceph, je v ňom viac ako exabajt
iPhony majú aktuálne problém s budíkmi, nebudia
Hubblov teleskop opäť funguje
Netflix úplne ruší najlacnejší program Basic bez reklám
Česko dáva milióny na zlepšenie 5G signálu vo vlakoch
Microsoft sprístupnil zdrojové kódy MS-DOS 4.00
Chrome plošne zapol šifrovanie odolné kvantovým počítačom, spôsobuje to problémy
Hubblov teleskop má opäť problém s gyroskopom


Diskusia:
                               
 

...na mobily, na mobily! :)
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

ked budes mat v telefone tegru K1 tak to bude aj pre tvoj mobil ;)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

ale pre linux nechcu poskytnut podporu. pritom android im nesmrdi,,,
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

bude aj to.. len si treba pockat 3-4 roky na 14nm
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

alebo ešte trochu viac na grafén
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

alebo na molybdenit, alebo ešte lepšie na *Stanén* (Stannene)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Alebo na ARM 256 Jadra so 1024 bitovou zbernicou v iPhone 98S. 100 rokov, nie ?
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

..ale to je už priamo konkrétn architektúra, / al. typ mikroprocesora, to čo ty spomínaš
tie 2 predtým sú fyzikálne / materiálovotechnologické procesy, /princípy, al. technologie výroby
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

vazne ? :)
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

No rozhodne, aby som si mohol svoj hologram urobit v kupelni pred zrkadlom
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

tieto poznamky su take prijemne. vzdy si ich rad precitam. ja skusim tiez dobre ?

he he hehe eee a a alebo, ARM s 328 jadrami a a a 2048 bitovou zbérnícóu a a a v iphóne e e eh e 102SD, nie ? he he ehehe he jake dobre ze e e eh.
Odpovedať Známka: -4.8 Hodnotiť:
 

To uz bolo trapne...
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Ja si nepockam. Pouzivam to, co mi momentalne najviac vyhovuje.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

hry...
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Skoda ze Tegru podporuje minoritne mnozstvo titulov na GP, Gameloft na Tegru s vysoke oneeeee. Osobne mam HTC one X ale zahrat si na tom NOVA3, Asphalt7/8, Modern Combat 4(bez editacie).... na max detailoch je nemozne. Ale taky Shadowgun, Death Trigger alebo Epic citedel bench. ide jedna basen.
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

chudatko lutujem ta
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

chudatko lutujem ta
Odpovedať Známka: -0.7 Hodnotiť:
 

chudatko lutujem ta
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Veď to demo vo videu išlo ledva 15-20fps. Napriek tomu sa teším, ako si na 25 minút na tablete zahrám takú "krásnu hru" a budem ho musieť pripojiť do nabíjačky.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

odkial si zobral to cislo? :D

obycajny tablet za 100 EUR ma vydrz 9 hodin pri normalnom surfovani, pri intenzivnom vyuzivani mozno polovicku. high end tablet s takouto grafikou urcite vydrzi niekolko hodin.
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

..nj, technicky by to ten "computer"-mobil/tablet (v mobile ;D zachvílu zvládal hrať na plné pecky, a najvyššie nastavenia aj tie najvačšie, najkomplexnejšie hry (Skyrim ++, TES VI, VII, 8, atd.., aj iné série..), ale - jak to spraviť s tým malinkým, stále príliš malým displejom ? ?! také najšikovnejšie,inžiniersky,technicky najpraktickejšie riešenia ma napadajú tieto 2 (ale určite je x dalších, aj lepších možností..) :

a) bud nejaký vysúvací,
b) alebo rozťahovací (neco jako mali astronauti v tabletoch vo filme Misia na Mars, (al. Red Planet)
c) rozkladací (skladacka)..

hej, a ešte tie batérie, resp. napájanie (elektrickou? (?) ) energiou, výskum a (ne)pokroky v oblasti baterií a akumulat., to je kapitola sama o sebe.. ;o :/(
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

njj, síce, SICE by to aj zvladal, cobydup, ale..
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

pustis si hru na plne detaily a tablet ti zatial co sa budes hrat uvari vajcia :D
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

tak aj debila napadne, ze si so sebou asi budem nosit tekute helium a pred hranim si vajcia zmrazim.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Ja som hraval Unreal Tournament a CSko na PC boli to zabavne hry, ked je clovek mlady.Hraval som aj FPS na PSP to sa este dalo.Ked vsak hram hru na Iphone,tak je to iba cista klikacka a jednosmerny nascriptovany pribeh, to ma bavi tak 15min maximalne.Cize aj ked tablet bude mat tuto turboskvelu grafiku, zabava a zazitok z hrania to asi nenahradi.Proste pri niektorych hrach ta mys chyba.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

To mas ale tak. Nieco bez mysi a klavesnice nema zmysel, nieco nema zmysel bez gamepadu a nieco sa hodi na dotyky v tablete alebo telefone. Najvacsi zazitok budes mat vzdy pri klavesnici s mysou po tme pred velkym monitorom so sluchadlami na usiach, tam sa do toho vzijes tak, ze si schopny sa pritom aj posrat. Telefonne hry su tak na hajzel a do postele a konzolove s navstevou. Z toho vyplyva, ze herne tituly su v tomto zavisle na platforme a kazda hra sa hodi na nieco ine. Preto som zastanca toho, ze niektore hry napriklad sportove su exluzivne konzolove a naopak niektore z PC by nemali na konzolach co robit. Aj ked trend bude skor taky, ze vsetko bude fungovat na vsetkom.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

ja keď som hrával CSko a UT, tak bola najvacsia chyba sa do toho vžiť.. potom sa to nedalo :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a otg ti nic nevravy, napoj si mys ked ti tak chyba, paneboze.
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

Maximalny suhlas. K niecomu podobnemu som dospel po par hodinach "hrania sa" s tabletom mojej drahej.
Nic co by sa rozvijalo, hry stale o tom istom len zvysujuca sa rychlost, obtiaznost, ale prakticky stale to iste prostredie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

samozrejme najuspesnejsia tegra bola 3, ktora sa objavila napriklad v Asus Transformer. Co sa tyka 5ky, pardon K1 :) tak s tym vykonom to nebude az take ruzove. Papierovo to zodpoveda zhruba GT 620-630, nieco medzi, tieto graficke karty ale maju naaasobne vyssie TDP. To moze znamenat jedinu vec - nizsiu frekvenciu = nizsi vykon. GT620 je slaba jak 5x vyluhovany caj. Suhlasim so Stachom, po tegra5 ani pes nestekne.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Tegra čipy sa výborne uplatnili v autách kde vykresľujú tachometer.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Ty si dement, porovnavaj to v ramci ARM chipov a ich grafik. Porovnavat graficky vykon s dedikovanymi grafickymi kartami mozes tak pre zaujimavost, ale nie ako argument o vykone, tam musis porovnavat porovnatelne.
Nvidia s Tegrou nemieri na kazdy cinsky sunt, to nie je Mediatek alebo Qualcomm, ktory najdes v kazdej hracke od 30 dolarov vyssie. Nemaj obavy Tegra K1 si miesto najde ci uz v tabletoch renomovanych znaciek, v autach alebo dokonca v AIO PC.
Ahaaa, teraz som si vsimol Tvoj nick, Ty si bol vzdy ako na praskoch:DDD
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

dement si ty, lebo nie ja porovnavam vykon grafik pri tegre a destkope ale samotna nvidia to ma ako hlavny argument pri tejto generacii. Bud si necital clanok alebo nechapes suvislosti. A AIO pocitace s ARM boli odpisane v momente ako sa MS rozhodol vydat RT tak ako ho vydal... Nvidia je v ARMoch jeden z najmensich hracov a ak vsetko dobre pojde, tak ho predbehne aj AMD.
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Btw uz sa vynaraju aj AIO s androidom. Pochop, ze Tegra ani nema v plane extremne podiely, nemusi byt v kazdej sracke, aby bola uspesna. Uz teraz su ohlasene smart TV s Tegrou, niekolko tabletov, auta. Neber to tak, ze ked to nema obrovsky podiel tak je to hned zle, ani Ferrari nema obrovsky podiel a je spicka a naopak kolko veci ma vyrazny podiel a su to sracky. A bola to prave nvidia s tegrou, ktora uviedla do ARM mnoho inovacii od dynamickej zmeny frekvencii az po koncept plnych a uspornych jadier. AMD nema ARM este ani na papieri a ostatni maju uz s ARM dlhodobe skusenosti. Myslis, ze AMD v ARMe ich dobehne?:)))
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

AIO s androidom nikto s kladnym IQ nekupi. A AMD nieze ma na papieri ale uvedene budu v druhom polroku 2014.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

konzôl ? to mame konzôly ? viem, grama hovori yes why not, ale cita a vyslovuje sa to takto priserne debilne. vivat slovencina, vivat ja.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ano, presne to trh potrebuje, svojske, minoritne s nikym nekompatibilne riesenie.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

/watch?v=7MZs3MQO5eU
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ja som este stale v p1c1 z toho, ze si mozem na mobile zahrat gta san andreas, no ale ako vidim zachvilu si zahram aj gta 5...
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Hrajkajú sa vo virtuálnom svete a potom ich ten reálny (svet) tvrdo prekvapí.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tablety mám v p***
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Super takze aspon vieme ze mas cicu velku 20cm(7palcovy tablet) a vacsiu.....asi po porode....FUJ
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:

Pridať komentár