neprihlásený Streda, 24. apríla 2024, dnes má meniny Juraj
Taliani žiadajú, aby sa každé PC dalo kúpiť bez Windows

Značky: WindowsPCOSOEM

DSL.sk, 17.10.2014


Talianska spotrebiteľská organizácia ADUC, organizácia Italian Linux Society, ILS, a Free Software Foundation Europe dnes vyzvali taliansky protimonopolný úrad na zavedenie regulačných pravidiel umožňujúcich zákazníkom kúpiť si PC ale tiež prípadne iné výpočtové zariadenia bez nanútenia nechceného softvéru a najmä operačného systému.

Výzvu poslali na základe septembrového rozhodnutia najvyššieho súdu, ktorý potvrdil nárok konkrétneho zákazníka na vrátanie ceny licencie Windows po kúpe notebooku od HP.

Už dlhé roky je bežnou praxou, že absolútnu väčšinu PC a špeciálne notebookov je možné kúpiť len s predinštalovanou verziou Windows. Výrobcovia ponúkajú bežne len minimum modelov bez operačného systému alebo s Linuxom.

Zákazníci, ktorí plánujú ale využívať Linux, sú tak neodôvodnene nútení platiť aj za operačný systém Windows, ktorý nechcú.

Licencie jednotlivých verzií Windows síce umožňujú nesúhlasiť s licenciou a od výrobcu si vyžiadať naspäť vrátanie ceny Windows, o tejto možnosti väčšina užívateľov nevie alebo sa o nej dozvie po odsúhlasení licencie, tento proces je zároveň komplikovaný, výrobcovia nemajú štandardné spôsoby spracovávania podobných žiadostí a môžu ich napríklad prvotne odmietať.

Na základe rozhodnutia najvyššieho súdu ale teraz talianske organizácie žiadajú protimonopolný úrad, aby zaviedol pravidlá umožňujúce jednoducho požadovať vrátenie ceny nechceného softvéru.

Konkrétne zákazníci majú byť vopred pred kúpou jasne upozornení na možnosť získať späť cenu nechceného operačného systému, výrobcovia majú poskytovať jednoduchý spôsob vyžiadania si vrátenia ceny a majú byť povinní vracať naozaj trhovú cenu softvéru. Zároveň podľa požadovaných pravidiel výrobcovia nemôžu znevýhodňovať zákazníkov, ktorí sa rozhodnú vrátiť cenu za operačný systém, a musia dostávať rovnakú úroveň podpory a rovnakú záruku.

Organizácie svoju žiadosť formulujú všeobecne na rozličné zariadenia s predinštalovaným softvérom a nielen PC a Windows, podobne ako petícia organizovaná Free Software Foundation Europe v prvej polovici roka. Pre mnoho najmä mobilných zariadení v súčasnosti nie je k dispozícii alternatívny operačný systém inštalovateľný na zariadenia, zároveň operačné systémy na mobilných zariadeniach a v súčasnosti už aj Windows na najlacnejších notebookoch je poskytovaný tvorcom operačného systému zadarmo. Povinnosť by ale stále mala zmysel pri nákupe notebookov vyššej triedy, u ktorých chcú zákazníci využívať napríklad Linux.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami
Dánsko chce vybudovať minimálne 6 GW veterných elektrární, v mori
Dnes pribudne ďalší vysielač digitálneho rádia
Skylink zvažuje sprístupnenie Live TV pre Linux s nižším rozlíšením


Diskusia:
                               
 

no konečne!
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

a co si tam daju lunexa? :D ja chcem mat pojazdnu masinu ked si ju kupim nie to este instalovat nefuktny softver.
Odpovedať Známka: -7.4 Hodnotiť:
 

Nikto nebráni tomu, aby sa predávala "pojazdná mašina" (v tvojom prípade "mašina s nainštalovaným Windowsom". Bráni sa tomu, aby sa predávala _len_ mašina s Windowsom.

Počítač sa musí predávať *aj* bez windowsov =/= počítač sa musí predávať bez windowsov.

Mimochodom, prečo sa vlastne bojíš mašiny bez windowsov? Hrozilo by ti, že tam tie windowsy nedokážeš dostať? Zistíš, že samotný windows je vlastne šmejd?
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

smejd si ty windows ma 95% market share kde je ten tvoj lunex okolo 1% poslednych 30 rokov
Odpovedať Známka: -7.7 Hodnotiť:
 

Ty si teda ukážkovo pribrzdený a zaostalý dement!
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

praveze kracam s dobou, ty zastal vyvoj v 1980.
Odpovedať Známka: -7.6 Hodnotiť:
 

praveze len kecas s dobou, nastastie coskoro minulou
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

dufajme :)

Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

co mama ani ocino nemaju na to aby si pouzival nieco viac ako winsrackdows??
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

Mas tu fundamentalny problem. Neporovnavaj komecny produkt (win) s nekomercnym (a teraz vynechame servre, tablety, telefony a pod. lebo utries usta)

linux na desktopy/notebooky nie je zvacsa komercny software. nepredava sa, linux mas zadarmo, cize si ho mozes zohnat z inych zdrojov ako obchody, kde predavaju PC. Tak prosim nekecaj o market share.

Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

no a preto je tam kde je, nie sú peniaze na to, aby spravili a presadili poriadny desktopový OS na trhu. Linux jadro je skvelé, ale Linux na desktope je katastrofa. Nevidím 1 dôvodov, prečo by som to mal inštalovať mojím rodičom alebo známym, ktorí nie sú technicky zdatný.
Odpovedať Známka: -8.8 Hodnotiť:
 

no ja uz cca 2,5 roka frcim na linuxe a musim uznat ze mam menej problemov ako s windowsom. Dokonca by som si zelal aby v praci nam zmenili OS za linux. v praci vzdy ked mam problem tak riesenie nasho IT je preinstalovat OS :S ...amateri.

A ak tvoji rodicia chodia iba na internet, pozeraju filmy a pocuvaju hudbu. tak nie je nic lepsie ako linux, nebudes musiet platit za licenciu na windows a ak nepouzivas free antivirus tak ani za ten. ( na toto nemusis byt technicky zdatny, technicky ne-zdatny clovek pri prisiel za tebou aj keby mal problem s win :) )

nevraciac o tom ze antivirus ti zere prostriedky pocitaca. Dokonca udrzba je ovela jednoduchsia :)
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

platit za licenciu na windows, ti pece ? nakupujem na piratebay.... maju dobre zlavy
Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

A potom sa chodis trapne pytat na fora ako odstranit hentaky a onentaky virus, ze? :-)

Kradnes, skodis si a este s tym machrujes.
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

Promiň, že ty sám nekradeš je jistě hezké, ale jednak s tím nemachruj. A druhak, jak to souvisí s viry? Objevil jsi nějaký, který napadá jen zloděje?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zlodeji maju casto vypnute automaticke aktualizacie, takze ten ich windows je potom deravy jak reseto.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

paradox windowsu - cim menej aktualizacii, tym menej problemov s nim v konecnom dosledku je. Inak mas dost skreslene informacie, pretoze tahat aktulizacie sa daju aj na tych "neoficialnych".
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja som tiez nepovedal, ze sa to neda. ale je len otazkou casu, nez sa dozvies, ze si sa stal obetou pocitacovej kriminality ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

A potom ma to strašne zamrzí. Ale asi len na minútu... :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Máš sice pravdu. Význam aktualizací pro bezpečnost se ale hodně přeceňuje. Bfú si aktualizacemi moc nepomůže, když dělá kraviny a neumí si vybrat ani nastavit bezpečnostní politiku. A naopak při dobré volbě nastavení a zabezpečení se podstatná část děr stejně neuplatní.
Odpovedať Hodnotiť:
 

keď netbooky predávali s Linuxom, prvá požiadavka mojích menej technicky zdatných známych bolo nainštalovať tam Windows, aj keby za to mali priplatiť. Keď bol na trhu aj aj, ľudia kupovali tie s Windowsom, aj keď boli drahšie. Tak isto ak by som teraz rodičom nainštaloval Linux, do mesiaca by si zohnali niekoho, kto im tam dá Windows.

A ušetrím koľko? 50€ za 4 roky, zatiaľ čo mi budú vkuse píliť uši, kde sa čo robí, prečo im nejde tamto, ako si majú nainštalovať toto, kde je microsoft office a podobne? Radšej si zaplatím tých 50€ za 4 roky a mám pokoj. Antivírus je už aj vo Windowse

Rád by som ale počul, aké problémy si mal s Windowsom, ktoré ti Linux vyriešil
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

A o tom to je, ty linux nechces, tak ho nepouzivaj, neinstaluj, necitaj o nom, zi si vo svete windows a bud spokojny. Su ludia, ktori chcu linux a tak ich nechaj, nech si ho pouzivaju a nech si mozu kupit pocitac bez windows. Teba sa to netyka, tak si dalej stastne klikaj vo svojom svete. Alebo je s tym nejaky problem?
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Ja som prechodom na Linux (asi 7-8 rokov dozadu) ušetril veľa rokov života a dlhšie sa dožijem lebo nebohujem, nekristujem nad windowsom.
Po inštalácii všetko mám hotové, VšETKO funguje, data aj NASTAVENIA KAžDéHO PROGRAMU zostanu nedotknuté aj po výmene za iný Linux, a soft mám v repozitároch na kliknutie.

Nepohopíš lebo sa do toho nerozumieš, pred veľa rokmi som hovoril rovnako. A Linux majú takmer všetci v rodine aj vzdialenej a chvália.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

- Problem so sietov (ethernet a wifi) pri uspavani a prebudzani, sietovka sa nechcela prebudit.
- BSOD bez nejakych zjavnych pricin (v praci sa mi to stava stale ak necham cez noc zapnuty PC).
- neustale mrznutie firefoxu
- aktivne okno sa z nejakej mne neznamej priciny stava neaktivnym, tak na neho musim ako debil klikat raz za cas aby som mohol pokracovat v praci.
- spomalovanie PC antivirusom.
- trvalo 2 tyzdne kym sme nasli s otcom ovladac na wifi kartu, a to neprehanam!
- trvalo vecnost kym sa PC zapol a potom dalsiu vecnost kym sa nacitalo vsetko co malo po prihlaseni (vdaka antiviru to trvalo dve dalsie vecnosti).
- otvaranie office dokumentov trvalo strasne dlho. (teraz v praci je to uz lepsie).
- urcite programy sa odmietali zapnut a potom sa vsetky zapli naraz... lol, to boli casi :D
(len par prikladov.)

hier som nehral vela, takze prechod bol prijemny :) a tie co som hral, som spustil vo wine. Neskor prisiel steam

Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Najviac súhlasím so zapínaním. :D
Mám mini pc brix od gigabyte, na ňom ubuntu, lebo sa mi nechcelo všetko inštalovať. Nabudúce dám asi arch.
No pekne som si nakonfiguroval pc, beží svižne. Keď môj je zapnuntý v priebehu 8 sekúnd, tak windows ešte po 2 minútach nabieha.
Ale ovládač na wifi? KATASTROFA! Wifi išlo ale nehorázne padalo, strata spojenia... Ani driver neexistuje. Vyriešil som to tak, že som dal driver na inú kartu, vycompiloval a už beží o dosť lepšie. Presný modul je: RTL8723AE
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ste komplet na drogach? mam firemny laptop dell s win 7 enterprise a vsetko co pisete su kraviny, alebo jedine ze ste pouzivali historicke zelezo alebo ked ste boli zdrogovany. Trieskate tu poloduche klamstva, rovnako mam vlastny laptop toshibu s win 7 a rovnako je svizny a rychly, a to pritom zelezo neni ziadne delo, i5,4GB ram a 80 ssd disk. Pouzivam aj linux, konkretne ubuntu na 3tom booku co je slabucky asus, a vidim, ze ste len predppjaty zakomplexovani kokotkovia

Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

Ja som mal tiez vo firme ako jeden z niekolko stovak zamestnancov notebook s win7, stupidnym antivirom od symantecu, hlupym outlookom a tiez som ani raz nemal ziadny problem. Okrem toho, ze to cele bolo ku*evsky pomale! To tam bol plnohodnotny i5 CPU, 8GB RAM.

No asi okolo 15% zamestnancom vzdy nieco nefungovalo. Jednemu hadzalo random BSOD a nedalo sa zistit co je pricina. Druhemu len tak hodilo cierny obraz - takze musel restart. Pritom po reinstalacii to zasa par tyzdnov fungovalo. Bohuzial len par tyzdnov.

Podla mna si Windows zije vlastnym zivotom.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Že to tobě šlape, neznamená, že to funguje všem. To, že jiní lidi mají jinou zkušenost než ty, bereš jako důvod je urážet?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

jop s wifi moze byt problem, ale v poslednej dobe je to uz ovela lepsie a vacsinou uz vsetko slape ako ma :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Presne o tom "vycompilovani" to cele je, linux je hovadina pre bezneho PC usera
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

No, lze chápat, že kdo nezkusil, neuvěří.
Tak ale, pokdu jsi nezkusil, tak nekritizuj co neznáš.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak na toto ti odpoviem velmi presne. Konkretne sa mi zrutila cela particia NTFS, ktoru windows uz nebol schopny obnovit. Vtedy som len tak nahodne vyskusal obnovu z linuxu, ktora zafungovala perfektne. Odvtedy win letel z dualbootu prec a pouzivam vylucne linux a to aj v praci.

Tvoji menej technicky zdatny znamy, nepoznaju velky rozdiel (kedze su menej technicky zdatny). Im staci rozchodeny browser chrome ci firefox a bude im jedno v akom OS funguju.

Inak tych 50€ za 4 roky by som skor investoval do SSD disku a mal rychlejsi komp nez cez tie 4 roky vkuse pilit usi aky je ten PC pomaly.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

jasne a prve mi budu usi pilit, preco im nejde word.
potom, preco im nejde ich oblubena hra.
a to cele dookola.

nie, dakujem :D

ale mas pravdu, dokial niekomu staci len browser, tak je pre neho linux idealny. a usetrenu stovku za windows moze cez vikend prechlastat v krcme.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Word - bezpredmetne. Libre Office otvori na 99% bezne word dokumenty (teda okrem tych premakrovanym specialnych marketingovych sraciek - kde by mali pouzivat iny nastroj a nie word)
S Excelom uz su v pripade Libre office trosku problemy. Na tie ale clovek narazi az ked s nim vazne pracuje, a nie len pozera a robi jednoduche tabulky.

Pre zriedkavy nekompatibilny softver a niektore jednoduche hry, som stiahol predpripraveny virtualny winXP. Pustia ho tak tri krat za mesiac a cim dalej tym zriedkavejsie.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Jistě že se tyhle věci dají řešit, jak píšeš.
Ale ono nejde jenom o to, že víš, že word nutně nepotřebuješ, ale i o to, vysvětlit to někomu, komu jsi to pc instaloval. A to může bejt problém a taky dobrej důvod, radši vyměknout a dát takovýmu klientovi radši zaplatit za windowsy, než zodpovídat stále dokola takový otázky.
Zvlášť pokud je někdo zvyklej na novější MS office, který mají (naschvál?) hodně jiný ovládání než Open/Libre, budeš pro něj těžko hledat důvody, proč je najednou všechno jinak.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Prvy problem je v tom, ze vela takychto znalych IT ludi, nema dostatoch trpezlivosti a energie vysvetlit jednoducho a vecne zlozite temy. Ja to napriklad robim, a zatial energiu mam. Nerobim to skokovo, ale presviedcam ich pomaly a so strategickym cielom. Niekoho postavim pred hotovu vec: "bohuzial, licencia z minuleho notebooku sa neda preniest, tak bud si zaplatite za novy windows, alebo vam mozem dat pohodlne zadarmo riesenie (linux)".

Narazam na druhy problem, ze vela beznych ludi sa odmieta ucit nove zakladne zvyky. Ono to asi suvisi s tym, ze skoly chrlia absolventov bez toho, aby bol na nich tlak samostatneho logickeho myslenia. Je to len o memorovani, a k tomu maju bezni ludia absolutny odpor, ktory prenasaju aj na jednoduche problemy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty ich presviedčaš na Linux? A prečo? Špecifický softvér nezoženú a platený stojí aj pre Linux podobne ako pre Windows.
Skôr by som hľadeľ na to, že keď už ten MS produkt majú, nech sa ho snažia aj dobre spoznačť a patrične využívať. A nebude problém.
Lebo takto tak či onak zostane problém iba a len medzi stoličkou a klávesnicou PC.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prosímtě a kolik běžných uživatelů potřebuje nějaký specifický software? Většina jich vystačí se základy a ty jsou v tom linuxu zadarmo a dnes už víceméně stejný/stejně výkonný jako ve windowsech.
A jestli se musíš hůř přeučovat, když si musíš místo win xp koupit win 8, anebo si pořídíš linux třeba Mint, nebo jiný prostředí, udělaný podle XP, to je taky otázka.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Pokud se odmítají přeučovat, měl bys mít dost usnadněnou situaci. Myslím, že jsou takový distra linuxu, co se podobají práci ve win XP daleko víc, než když si takovej člověk musí koupit win 8 :-). Mělo by myslím stačit, takovýmu ukázat Metro a hned sáhne nadšeně po Mintu nebo Debianu :-).
Jinak s tebou úplně souhlasím, výuka k vlastnímu myšlení se na českých školách taky valně nekoná.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Peknou ukazkou je distribucia Lubuntu upravena na obraz windows 7 jednym cechom:
http://dopice.sk/8a1
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pěkné a zajímavé, možná to taky zkusím :-).
Odpovedať Hodnotiť:
 

po ukonceni podpory xp som vyuzil situacie a na viacerych takychto PC (vcetne toho u rodicov) som im to premigroval na linux s komentarom ze zmena winXP -> win8 by bola pre nich ako uzivatelov omnoho vacsia ako zmena winXP -> linux...
dodnes vacsina tych pc fachci na linuxe a ja mam pokoj (a p prvotnom nastaveni ma ani neotravuju neustalimi otazkami preco nieco nejde ako to bolo za cias woken)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skoro ako keby som to pisal ja.
Odpovedať Hodnotiť:
 

na ja si uz vela rokov frcim na windowsoch a nikdy ziadny vazny problem... 2000, xp, 7...

To ked som skusal tie easy paskvily ako ubuntu, mint, mal som o problemy postarane.
Odpovedať Známka: -5.2 Hodnotiť:
 

Zvyk je zvyk, to je jasný.
Jen ten urážlivý tón sis mohl odpustit, to si od tebe píča nezaslouží, brát si ji takhle zbůhdarma do huby ;-).

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

1 dôvodov, dobrý maďar som :)
Okrem toho, Linux sa presadil len tam, kde je komerčný a to je základ úspechu Linuxu a kvality Linuxového jadra:
Google bundluje Linux so svojími službami v Androide, na ktorých zarába
Výrobcovia servrov a súčiastok do servrov investujú do Linuxu, lebo im predáva HW
Výrobcovia kadejakých súčiastok a systémov využívajúcich Linux (napríklad v automobilovom priemysle) investujú do Linuxu, lebo zarábajú na predaji HW
na desktope kto zaplatí vývoj? dobrovoľníci? tak sa Linux nikdy nepresadí na desktope
Odpovedať Známka: -5.2 Hodnotiť:
 

ty o com tliachas... iba mi robis tlaky
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

nie som si isty, ci prave teba musi extra trapit presadenie linuxu na desktope a ci dobrovolnici alebo developeri dostanu zaplatene a kolko.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

minimalne gnome + systemd financuje redhat, nestazujem sa (-;
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

nuz, ja mam jeden dovod. povedzme, ze moj otec je technicky "menej zdatny". minule mi volal, ze mu na desktope vyhadzuje nejaku hlasku, ze si ma zakupit aspon windows vista.. ono tie XP su uz asi "po zaruke". keby mal linucha tak sa mu tam pekne navrtam, updatnem na aktualny LTS release a mam od neho na nejaky rok pokoj, kym stroj dozije. fakt nik nemieni kupit skatulu alebo novy stroj kvoli tomu, ze microsoft zakanikom predava softver na prenajom ;)
Odpovedať Známka: 5.5 Hodnotiť:
 

menej technicky zdatny? minule tu skupinka kokotov tvrdila, ze linuchy su idealne pre beznych ludi, konzumentov obsahu. takze aj ked sa nieco posere na linuchoch, treba bezat za specialistami? hmmm
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

no a predstav si, ze moji rodicia aj sestra na linuxe (ubuntu+arch) bezia niekolko rokov a technicky vobec zamerani nie su. tym nechcem povedat, ze tucniak ziadne problemy nema, ale to ani ziaden iny OS.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

To je iba mytus. Ja som ho s cistym svedomim nainstaloval na PC mojich rodicov a hadaj co? Nepocitili ziadny rozdiel. Ono to bude aj preto, ze pouzivaju hlavne browser prip. kancelarske programy, ktore su na linuxe aj win rovnake, takze prechod medzi jednym a druhym je intuitivny.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

To, že ty ten důvod nevidíš, vypovídá akorát o tvé úrovni znalostí.
Linux na desktopu je plně funční a naprosto vhodný právě pro uživatele kteří nejsou technicky zdatní a nebudou od něj chtít nic víc, než spolehlivost a základní funkce domácího uživatele (web, mail, filmy, prohlížení fotek). Pro takové je naopak správně vybraný linux daleko lepší, než jiné varianty. Ovšem musí jim ho vybrat někdo, kdo tomu rozumí a umí vybrat distribuci, která je pro ně určená. Dnes je takových dost.
Zkus příště nekomentovat věci, které neznáš.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Si čistý a nefalšovaný kokot
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

prvy krat som musel dat minus..
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nevies citat ? Poziadavka je aby sa dalo kupit PC aj bez WIN. Jednoducho kto nechce WIN aby neplatil za to co nebude pouzivat. Kto chce WIN tak zaplati plnu cenu.
Odpovedať Známka: 8.4 Hodnotiť:
 

tak by to mali robit, standardne vsetky notebooky bez OS a kto chce system, na predajni nainstaluju aj s licenciou-nalepkou pripadne kto chce - sam kupi si krabicovu verziu
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

to je velka blbost! Zacnime vratenim penazi za licenciu... v akej vyske???? Nemozes chciet po HP aby vracali aktualnu cenu OEM v obchode z 2 dovodov, HP ma licencie za velkoobchodne ceny (moj odhad je okolo 30€) a po druhe koncova cena OEM pre zakaznika zahrna aj zisk predajcu distrubutora svateho petra atd...
Suhlasim s tym, ze VSETKY PC by sa mali predavaj aj bez OS a je na zakaznikovi co stym. Nesuhlasim aby sa predavali iba bez OS, lebo to 95% zakaznikom podstatne navysi cenu. A ani dnesny stav nieje dobry, ze predavaju prakticky len s OS.
Odpovedať Známka: -7.0 Hodnotiť:
 

a komu ide o predaj vsetkych pc bez OS? si z inej galaxie dofrcal sem? :D
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

cojaviem rakete v prispevku nadomnou co ma +8?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

:) dobry postreh, paci sa mi to. Jedine co sa mi nepaci, ze kazdy urad a "spotrebitelska organizacia" pinda do MS. Preco napriklad neprinutia apple predavat bez macOS? jak to ze apple moze mat predinstalovany browser a prehravac hudby a Microsoft zato dostane miliardovu pokutu?

Ked uz chceme toto, tak vsade. Aj ja by som rom rad kupil MacBook, lebo ma kvalitny HW, ale ten posraty mac os nechcem ani za svet. nech mi vratia 120 euri z kupnej ceny.
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

a co brani MS dodavat Microsoft pocitace s nainstalovanym windows?
rozlisuj komplet Apple, kde dostanes kompletne HW+SW, a pocitac od x-firiem, kde ti nanutia SW tretej strany.

Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Tak zoberem to z opačnej strany. Dá sa kúpiť Mac OS v krabicovej verzii? Dá! Môžeš ho nainštalovať na iný HW ako Apple? Nemôžeš.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

mozes, ak ti to BIOS dovoli...

http://dopice.sk/aVK
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

No, ale ak majú fy HW a SW medzi sebou zmluvy (napr. na dodávku OEM), tak sa ten výsledný PC považuje za produkt oboch firiem.
IT sa venujem zatiaľ iba 20 rokov, ale dnes je už vskutku kvantum ľudí, ktorí PC/notebook/tabet kupujú ako kompletný a pohotový na omažitú prácu/zábavu a obťažuje ich už aj prvotné nastavenie aspoň užívateľského účtu. S predinštalovaným ľubovoľným linuxom pri kúpe nevydržal nikto ani dva týždne a pýtal Windows...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Myslím, že ak sa to schváli, tak to bude platiť pre všetky systémy...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenze mac os x uz je zadarmo tak ti nemaju co vratit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne tak a preto tam nechcem mat nainstalovany windows, ktory musim este pol dna updatovat, doinstalovavat potrebny sw a odinstalovavat ten nepotrebny je to strata casu a navyse penazi, za produkt za ktory som si uz zaplatil.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

A kto by ti v tom bránil . To bolo myslené , a správne myslené , že každý model by mal byť aj bez Windows.....
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

prosim ta zapni si sme.sk a ukajaj na sa nad tvojim krasnym winom :)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Hackintosh! :P sedlak zaj3b4ty!
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ja som dosiel do dataru, vybral som si notebook, vyhadal som si a dali mi aj bez WIN-u
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

a platil si rovnako ty huncut :)
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

:D
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

"Zákazníci, ktorí plánujú ale využívať Linux, sú tak neodôvodnene nútení platiť aj za operačný systém Windows, ktorý nechcú." - nie, nie su. Nikto ich nenuti kupit produkt, ktory im nevyhovuje. Produkt je v tomto pripade notebook tak ako ho vyrobca zostavil a predinstaloval. Neexistuje nic ako "pravo" niekoho kupit iba cast produktu a povinnost vyrobcu dodat mu iba tuto cast. Tak ako ked sa mi paci auto ford, ale chcem v nom iny motor, nie je vyrobca povinny uviest pre mna verziu auta bez motora. Je to zas len lobbing zaujmovej skupiny, nic ine.
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

Ale existuje pretoze ten vztah kupujuci-predavajuci je nesymetricky, chapes? quix_ik ti to vysvetli.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Rozdiel je v tom,že ten motor aj to auto je od jedného výrobcu. A preto sa nemôžeš sťažovať na to, že sú predávané ako komplet. Až bude MS predávať svoje počítače, alebo až bude HP/Acer/Asus/Lenovo/... predávať svoj OS, tak sa tiež nikto nebude sťažovať.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Pravdu mas, rozdiel je aj v tom ze motor zacina na "m" a windows na "w", takze porovnanie uplne mimo.
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

nie vsetko v aute je od jedneho vyrobcu, automobilka ma vela subdodavatelov na jednotlive sucasti. Tak ako HP nevyvija OS, ale pouzije ho od subdodavatela - MS, lebo chce predavat kompletny priamo pouzitelny produkt, lebo to je to co 99% uzivatelov chce kupit.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Motory od fordu pouzivalo vela automobiliek, namatkou myslim ze aj Volvo, aj ked ich Ford neskor aj vlastnil, A naopak motor Mazda bol tusim vo Ford Probe.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

A keď sa pokazil motor od Fordu namontovaný vo Volve tak si išiel do servisu kam? Do Fordu alebo do Volva?
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

k dvornemu mechanikovi. Naco by som chodil k autorizovanemu servisu, ked su tam len chronicki menici dielov podla diagnostiky, co sa hovno rozumeju tomu co robia.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

v porovnavani si jednotka :) taku blbost si na napisal a este si na to aj hrdy

ale v jednom mas pravdu, ide naozaj o lobbing microsoftu vsade nasilu strcit ich windows
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Pouc ma, v com je ta analogia nespravna? (to, ze ty nie si schopny vidiet analogiu medzi fyzickou a softverovou sucastou finalneho produktu sa nerata). 99% zakaznikov chce kupit auto kompletne, pripravene na pouzitie bez zhanania a instalacie nejakej nevyhnutnej sucasti. 99% zakaznikov chce kupit notebook kompletny pripraveny na pouzitie bez zhanania a instalovania nejakej nevyhnutnej sucasti. 1% uzivatelov takto skompletizovany produkt nevyhovuje, a myslia si na zaklade toho, ze vyrobcovia su povinni dodavat aj nekompletne zostaveny lacnejsi produkt pre nich. Nie su, neexistuje dovod, preco by museli.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Máš pravdu v tom, že ako zákazník nemôžeš diktovať výrobcovi, čo ti môže predávať.
Na druhú stranu predstav si, že by skupina ľudí odmietla piť normálnu vodu a požadovali by len vodu z Marsu (neriešme prosím reálnosť analógie). Cheš ma stále presvedčiť, že by neboli nútení piť pozemskú vodu, keďže na trhu im nechce nikto vyhovieť? V konečnom dôsledku by sa museli prispôsobiť.
Alebo iná analógia. Predstav si, že sa chlieb predáva už natretý (maslo, pomazánka etc.), keďže 99% ľudí si ho aj tak natiera. Máš doma kravu a chceš si na chleba natrieť domáce maslo (ktoré už vlastníš/získal si "zadarmo"). Nebudeš nútený kúpiť si už natretý chleba a dať z neho ten hnus dole? V konečnom dôsledku zaplatíš viac než by bolo nutné. Naserie že?
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Nasrat moze vela veci, napriklad ak ti zena nechce dat. Ale to snad neznamena ze ju znasilnis.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Samozrejme, ze Tvoja analogia je nespravna. Tvrdis, ze pouzivatel chce mat moznost hned produkt pouzivat? Ale dokazes povedat, co to znamena? Ty vazne uz nic do pocitaca nedoinstalovavas? Ak ano? Ako je to mozne, ze to tam uz nie je do vyrobcu? Ved podla Teba by mal byt pocitac plne pripraveny k pouzivaniu? Tak co by si povedal, keby tam uz je doinstalovany autoCAD, ktory niektory ludia pouzivaju a pocitac by stal o 300 viac? Kde je podla Teba ta hranica, co tam ma byt za peniaze doinstalovane a co nie? Podla tychto ludi je to jasne, ked si tam vedia OS doinstalovat (pre nich lepsi a lacnejsi), nie je dovod, aby im tam dali nieco co nechcu a este to musia zaplatit.

So sa tyka suciastok, ktore si vyrabca auta objednava od druhych, tak on dodava specifikacie, ako ma dana suciastka vyzerat a ake ma splnat parametre. TJ nie je priamo vyrabca, ale da sa za neho povazovat. Pri Windowsoch to vobec neplati. Naopak, on s pocitacom musi splnat parametre, aby mu tam Windows bezal.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Analogia je nespravna, lebo pocitac ako taky jen plne funkcny aj bez OS. Minimalne nastartuje a mozes sa hrat v biose :P

Ak chces dalsiu rozsirenu funkcnost, tak si tam das OS a nabutujes.
Zasa, nemusim ani instalovat, mozem mat 10 diskov/klucov s OS, kazdy na inu prilezitost :)

Samozrejme zamerne prehanam, ale preto je tvoja analogia zla.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Neprehanas. PC sa da skutocne vyuzit aj na spustanie iba LIVE OS. Nanucovanie PC s predinstalovanym OS Windows je iba dielom korupcie a podplacania zo strany MS. A idioti tomuto spravaniu este tlieskaju, pricom keby oni robia to iste v inej sfere ako jednotlivci, tak by si ich OCTK ukazkovo podali. Korupcia u jednotlivca = basa natvrdo. Korupcia korporacii v spilceni so statnymi uradnikmi = lobbing.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

zrus windows a linux sa skomercionalizuje a budes v takej istej prdeli ako si teraz
zrus windows a hackeri a tvorcovia skodliveho kodu sa preorientuju na linux a budes v takej istej prdeli ako si teraz
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Linux je chránený GNU GPL. Takže aj keby sa skomercionalizoval, vždy bude dostupná slobodná verzia. :-)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Rozumný človek chce mať auto pod kontrolou sám, kvôli vlastnej bezpečnosti - nie aby ho na diaľku mohli ovládať nejakí pošukovia z Redmondu...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

posukovia z redmontu alebo kokot linus.
aky je v tom rozdiel?
botnet mas uz defaultne aj v linuxe.
bezpecnostnych dier je v linuxe viac ako v oknach.
a ked sa nieco dojebe - pri oknach aspon vies, kto je za to zodpevedny. pri linuxe by si musel dlho patrat, komu mas jebnut tehlu do okna.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

C'mon, si platený za tieto zavádzajúce komentáre, že? Aká firma? Žeby EXE? Alebo priamo MS?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Presne tak. Kde nieje dopyt, nieje ani ponuka.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

porovnavas neporovnatelne, pocitac bez windows nie je auto bez motora, lepsie prirovnanie: kupis si auto s kozenymi potahmi (za ktore si priplatis), aj ked si tam chces dat ine. Mas na vyber si kupit s nimi a potom ich odlozit do pivnice a dat si svoje.
Auto funguje aj bez potahov, pocitac tiez funguje bez windows.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Nie, pre 99% beznych uzivatelov notebooku je notebook kupeny bez OS nepouzitelny - vobec neplni ich potreby, ani zakladne. K potahom mozes prirovnat nejaky premiovy softver, napr. kancelarsky balik alebo pod, pre ktore existuje napr. menej pohodlna alternativa online a pod.
Odpovedať Známka: -1.3 Hodnotiť:
 

Ludia ale stale budu mat moznost si pocitac s windows kupit, nic sa v tom nemeni, pribudne moznost kupit si pocitac bez windows. Takze v tvojom svete sa pre 99% ludi nic nezmeni, ale pre 1% ludi pribudne moznost. Je to zle?
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Teraz predajca neponuka pocitac s windows pretoze nechce, potom bud bude musiet, alebo bude musiet skoncit. Takze tlupa pravdo-laskomilov prinuti niekoho do niecoho co nechce robit. Je to zle?
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Je to zle rovnako ako akakolvek ina statna regulacia. Predajcovi sa zvysia naklady a tie si premietne do cien. Cize v konecnom dosledku to zaplati spotrebitel.
Ak by naozaj existoval tak velky dopyt po PC bez OS, tak by tu takato ponuka existovala. Ak neexistuje a mas pocit, ze dopyt tu je, tak ti odporucam zobrat v uver a zacat taketo PC predavat - trhnes na tom balik.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

To čo vravíš je pravda. Akurát MS tomuto stavu vďaka defacto monopolu slušne pomáha. :-)

Stačí si vyhľad slová Microsoft bribe astroturfing.
A potom ešte lock-in a podozvedať sa čo to o formáte MSOffice dokumentov a ich kompatibilite s akýmkoľvek iným SW na svete.

Keby sa ti nechcelo hľadať: Rusko, Poľsko, Pakistan, Rumunsko, Čína. Astroturfing - MS za týmto účelom využíva rovno celé firmy. lock-in MSOffice? Formát je urobený tak hlúpo (schválne), že nikto nedokázal aj pri skutočnej snahe vyvinúť niečo plne kompatibilné. Pritom MS robí len to čo musí - plní akcionárom vrecká.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Moznost kupit si pocitac bez Windows existuje uz od roku 1946.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A presne tych 99% pouzivatelov ten Windows nepotrebuje, lebo PC pouzivaju len na surfovanie a pozeranie videa.

Skus si len tak nezavazne (nemusi instalovat, je to live) napr. Linux Mint http://www.linuxmint.com/download.php
Sam uvidis, ze to nie je take zle, ba prave naopak.

Kancelarsky balik skus LibreOffice (je aj pre Win) http://www.libreoffice.org

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

mint je piča! Toto snad nemyslis vazne aj s tym tvojim odhadom ze 99% surfuje a pozera videa. Vsak na minte by si ani niektore videa [offline] nepozreli. O zaostalych akoze-prehravacoch z doby pana ani hovorit nebudem. Linux je pre dementov ale urcite nie pre beznych ludi!
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

takisto auto si mozes kupit v top vybave ( pc s win ) alebo si mozes kupit aj zakladny model bez dodatocnej vybavy ( pc bez win ) v oboch pripadoch kupujes funkcny produkt lebo otocis klucom/zapnes power button na bedni tak nastartujes/dostanes sa k prvotnym nastaveniam biosu, po uplne prvom zapnuti PC
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

moj mily hlupucky, vola sa to viazanie produktov a je to nekala obchodna praktika. v tvojom porovnani, je produktom jedneho vyrobcu notebook. nie notebook+softver microsoftu. pekny den prajem :D
nerozumiem inak tymto hlupakom, co sa rozculuju ked nejaka organizacia chce hajit prava spotrebitela. to su fakt tak sprosti?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ked nerozumies tak neries
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

kokot si?

90+% ludi chce pocitac s oknami.
dostanu pocitac z oknami.
jednoduche.

8+% ludi chce jablko.
kupia si jablko a su stastni.
pohoda.

zvysok su ludia, co nechcu okna ani jablka.
ok, maju tu pocitace bez okien alebo okna vratit.
a kedze si o sebe myslia, ze su it elita, nie je pre nich problem si nieco takeho vyskladat alebo najist.
ziaden problem.

a potom su tu kokoti, ktori chcu obmedzovat tych prvych.
lebo su kokoti a potrebuju vykazat nejaku cinnost.
a o nich je tento clanok.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Nikto nechce nikoho obmedzovat, pouzivaj si co len chces. To ze pribudne nova moznost, resp. PC bez OS (hlavne co sa tyka notebookov, kde rozumne konfiguracie nie je mozne kupit bez win) nie je obmedzovanie, ale naopak.

P.S.
Argumenty typu "si kokot" skus pouzit pred zrkadlom.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

aka nova moznost? uz teraz su tu pc bez os. mozes si aj vlastne pc poskladat. ziaden problem.
ak chces win, tak si kupis prebuild pc s windows. a ak si kokot a kupis si win pc aj ked win nechces, mozes win licenciu vratit a dostanes spat peniaze.

ps:
je to otazka, nie argument. citame s porozumenim.
preopakuj si prvy stupen zds.

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

To P.S. bolo na margo tohto:

"a potom su tu kokoti, ktori chcu obmedzovat tych prvych.
lebo su kokoti a potrebuju vykazat nejaku cinnost.
a o nich je tento clanok."

To nie je otazka, ale argument typu "ad hominem". Unikatny nastroj trollov, pouzivany vo vacsine pripadov. Ked rozumne argumenty chybaju prichadzaju na scenu osobne utoky.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

zacnem rovnako ako ty. tak teda, kokot si?
zakladny a najvacsi problem je viazanie produktov a budem to kokotom ako ty opakovat do nekonecna, je to nekala obchodna praktika a nema to na trhu co robit. bodka. som zvedavy, ako by si sa zatvaril, keby ti v predajni pri kupe peciva pribalili pri pokladni aj zgrcany hnusny "margarin". vsak ked nechces mozes to tuto hned 20minut za mestom ist vratit a oni ti daju peniaze. pouzil som dost podobny priklad aby to aj bukvica ako ty pochopila?
mas pravdu v tom, ze si mozes pc poskladat sam ale skusil si si poskladat notebook alebo smartphone? :)
a dalsia vec, kto mi vrati cas, vyjadreny formou financneho odskodnenia, kym ja ako spotrebitel budem riesit vratenie vyrobku, ktory v prvom rade nemal byt pribaleny a ani som ho nechcel? opakujem este raz, viazany predaj vyrobkov dvoch vyrobcov. ..prosim a nezacni o aute a pneumatikach :D lebo sa ti vysmejem
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

kokot si?

nekala obchodna praktika? ktora? dopyt alebo ponuka.
o tom to cele je. lenze to kokoti, vratane teba, nepochopia.
ked ma nejaka picovina skoro 1.5% podiel, tak nemozes cakat, ze kazdy ju bude vyrabat a bude ju vyrabat v takom mnozstve ako nieco, co si kupuje 90+% ludi.
a predsa sa najdu kokoti, ktori ho do toho budu nutit. a to je, prosim pekne, kokotizmus najvacsieho zrna.

ten priklad o pecive je jasnym nepochopenim problematiky. pocitac bez os nerozbehas, teda nie je splnena jeho zakladna funkcnost. a teraz mi, expert, vysvetli tvoj priklad. co ma spolocne margarin s tym, ze mozes ten rozok zozrat? ked je zozratie rozka ta zakladna a pozadovana rozkova funkcnost?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Je uz ocividne, ze so skapateho smetiska sa ten odpad rozlieza po inych portaloch. Tvoj prispevok je toho dokazom.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Cim konkretne podla teba budu obmedzeni vyrobcovia HW, tym ze nedodaju SW tretej strany? Resp. ponechaju vyber zakaznikovi? Ten 90% M$ podiel na trhu je prave kvoli nekalym obchodnym praktikam M$, ako spomina quix vyssie. Aj ta jeho analogia s pecivom je spravna, oproti tym tvojim bludom co tu pises. Jediny kto nerozumie problematike si tu ty.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

vyrobcovia hw? co to fetujes? od kedy je kupa windows viazana napr. pri kupe procesora? ku grafike si tiez este nevidel pribalene instalacne dvd windowsu. pri ramke, disku a bars coho ineho tiez nie.
takze o com tocis?

fyi - bavime sa o firmach, ktore skladaju zostavy a predavaju kompletne riesenia. kompletne riesenie je funkcne pc. a na to potrebujes nielen kompatibilny software ale aj os.
tym padom sa dostavame k vyberu os, kde vyse 90% zakaznikov chce windows. zvysok chce apple. linux je na hranici statistickej odchylky, ten nechce temer nikto.

ziadne nekale praktiky, maly konspirator, nehladaj.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Samozrejme, ziadne nekale praktiky. M$ by bez korupcnikov (lobistov) nikdy nebol tam kde je teraz. Vid napr.:

"Microsoft vyšetrovaný pre prípady korupcie v ďalších krajinách"

http://www.dsl.sk/article.php?article=14539


Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

co ma spojene jedno podozrenie na podplacanie vlady s tym, ze bezni uzivatelia nechcu linux? btw, nakoniec sa to podplacanie aj tak nepreukazalo a svoje konspiracne teorie si mozes strcit za klobuk.

tvojou 'logikou' povedane: "si ozran, lump a zlodej". a je jedno, ci dokazes opak, stale je to o tvojej rodine pravda.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

jasne, vsak ani PCMCIA som nikdy nevyuzil a nechcem ho tam. tak si bud vyberiem alternativny notebook/ tablet bez neho, alebo zacnem prostestovat, ze vyrobca mi musi vyrobit aj model bez. vsak na tom sa nabaluje akurat tak vyrobca toho konektoru vo vnutri !

pravdu mas, zakaznika nic nenuti si taky NTB kupit. ked nechce, tak nech nekupuju.
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

kapusta kapusta, to je asi jedine co mas v hlave okrem tej snurky co ti drzi usi..nerozumies napisanemu textu, vsak?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Predstav si, že by ťa výrobca nútil kúpiť si auto aj s šoférom, ktorého by si mal mesačne platiť. Lenže ty vieš šoférovať sám a je to aj podstatne lacnejšie.

Že je to blbá analógia? Možno. Análogie sú väčšinou kraviny lebo auto nie je počítač a vice versa. Našla sa skupina ludí, ktorý chcú PC bez OS. Tak za to bojujú. Ak by sa našla skupina ludí, ktorý by chceli auto bez motora a štandarizované uchytenie motorov aby pasovali z auta do auta, tak za to budú bojovať a možno sa im to podarí.

Nie je všetko rovnaké a nie všade platia rovnaké pravidlá. Autá chceme s motormi od výrobcu a počítače AJ bez OS. Rozčulovať sa nad tým, prečo to nie je naopak je jednoducho blbosť.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

problem je, ze pocitace bez OS uz mate.

cele je to len snaha o zviditelnenie sa. snazite sa donutit vyrobcov, aby vasa 1.5% picovina dostala rovnaky priestor ako nieco, co ma podiel na trhu 90+%.
co je priamo proti zdravemu rozumu.

preco nutite vyrobcov robit veci, ktore sa im nepredaju?
nie je to ich priama likvidacia?

kto vam za to plati?
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

:) mozno je problem v tom, ze ponuka nie je tak siroka ako pre pocitace(note/netbook,desktopy) s windowsom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

windows chce a pouziva vyse 90% ludi.
linux cca 1.5%. najpouzivanejsie distro ma necelych 0.7%.

preco by mala byt ponuka rovnaka ked je dopyt rozny?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Lenze u PC nie je taka konkurencia. Tymto defacto vytvorite monopol. Navyse vy k tomu notebooku OS nepotrebujete a zbytocne si zan platite. Analogia k tomu autu by bolo palivo od jedneho vyrobcu, ktore si predplatite namiesto toho aby ste pouzil palivo od ineho vyrobcu (bud lacnejsieho alebo kvalitnejsieho). Vasa analogia je chybna nakolko auto sa bez motoru pohybovat nemoze ale PC bez OS bude fungovat aj ked nebude vykonavat ziadny program. Inak celkovo vztahovat analogie SW a HW je ale nedostatocne. Vyrobca vam moze ponuknut OS ako doplnkovu sluzbu ale vy mate pravo ju odmietnut a teda OS si nenainstalovat a tym padom ho mozte predat spat vyrobcovi. Kazdopadne treba si uvedomit, ze OS NIE JE sucastou PC/nb!
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A preco iba PC? Ja chcem aj telefon bez OS, televizor bez OS ...
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

Tak si ešte raz prečítaj článok.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

hned prvy odstavec:
" si PC ale tiež prípadne iné výpočtové zariadenia"
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Takze aj kalkulacky?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pod pojmom "iné výpočtové zariadenia" si ja predstavujem notebook a podobne mozno tablet... urcite nie TV ale telefon ...
Nic to nemeni na tom, ze uz vidim vyrobcov televizorov ako predavaju telefon ako HW bez OS ...
Kupim televizor, zapnem a napise: OS not found, pres any key to continue :D

Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Stačí keď prestanú do TV dávať tie SMART hovadiny a prehrávače a čo ja viem čo. Ja CHCEM monitor o veľkosti TV. Zlaté staré CRT TV. Mal tuner, teletext a vstupy. Žiadne hentie SW hovadiny.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

smart TV je ojeb, ja som si to predstavoval tak, ze napojim na net, stiahnem si VLC, Operu a dalsie potrebne veci a nahradi to PC. Hovno hovno zlata rybka, akvarium sa nekona :( este ze som nevydrbal 30€ za klavesnicu s touchpadom, lebo je to plne nepouzitelne (Panasonic 32daco)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ty si furt predstavujes nejake kokotiny. vidim, ze na tebe minimalne v detstve testovali LSD
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

To chcem aj ja, blbe zobrazovadlo, kludne bez tunera, bez reproduktorov, bez dialkoveho.
jedine co mi staci je hdmi, a nech sa zapne, ked pride signal, vypne, ked tam nie je signal.
A cena hned pojde dost dole.
Mam satelitny tuner a domace kino, naco su mi dalsie v telke.

Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Presne takto to myslín aj ja. Tak či tak je na TV furt prepnute na externý vstup
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

to ti potom staci monitor alebo projektor, netreba ti televizor...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak skús mi nájsť monitor čo vyzerá ako TV, bez zbytočností, priemernej veľkosti a parametrov (žiadne búdy čo su určené na reklamu a prezentácie) a projektor si asi nepozrieš cez deň (nebudeš zastierať furt, nie?)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a ja chcem iMac bez OS
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Tak zaluj apple.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nie si prvy :)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

vrátiť trhovú cenu windows? :)) A to je aká? Veď veľkí výrobcovia platia individuálne ceny dohodnuté s MS, možno pár dolárov.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

No keď ti budú chcieť vrátiť pár dolárov, tak im hneď povedz, že za tú cenu chceš ďalších 10 licencií. A tie potom môžeš streliť ako legálny sofvér za čo chceš.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

kúsok nekorektný názov - Taliani ako Taliani. To ako keby zopár slovenských katolíkov chcelo, aby cirkev ovládala štát a vy ste napísali, že Slováci chcú, aby štát bol ovládaný cirkvou.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Niečo ti tam chýba. Po správnosti by to bolo SKC, SOI, Vatikán. Že ty ani netušíš o čom píšeš?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Však každý má možnosť si poskladať vlastný PC, ak je memravý vyberie si len komponenty a poskladajú aj nainštalujú všetky drivere za príplatok. Tak aké obmedzovanie
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

hej, tak si skus poskladat notas
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Samozrejme, že to platí len pre PC zostavy :P
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Aj to sa dá. Ale vzhľadom na marže, ktoré sú na notebookoch, je to blbosť.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

stredu som objednaval sekretarke novy pc, tak reku poskladam daco... 4GB ram, Athlon x4 5350, doska, 240GB SSD, 350W zdroj a dalej som ani nesiel lebo som uz bol na 255€. Zobral som HP PRO 3500 desktop 264€ vratane Windows. Nemusel som hodinu skladat, hodinu instalovat, je tam image na recovery, same pozitivne veci a este som usetril 150 ci kolko euri. Plus Pentium G2030 je vykonnejsie ako A5350 a ani to SSD ma nejak extremne nemrzi.

takze nie, nemas moznost si poskladat vlastyn pc, lebo vyde drahsie. Ovela.
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

a teraz sa zamysli ze budes chciet PC pre seba kde nechces robit kompromisi :)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Lacno ta to vyslo, lebo si vymlety a nevies skladat pc. V prvom rade naco si tam URVAL SSD co ti tvori viac nez polovicu ceny, ked si ho ani nechcel. V druhom rade, na co by bolo ssd do masiny, ktora je urcena max na kancelarske veci.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

vymlety si akurat tak ty, lebo cenovy rozdiel je zanedbatelny, a vykonnostny rozdiel priepastny. Nemusi tam byt hned 256ka, pod 128 sa ake ist neda a tie su na urovni 500GB HDD +/- autobus. Ale radi davate minuska aj ked je to odveci, cO?
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

A teraz sa priznaj koľko času si zabil odinštaláciou toho bordelu, čo tam nasrali v HP a inštaláciou SW, ktorý potrebovala tvoja sekretárka. Potom inštaláciou aktualizácií, (ak si mal W8.1 U1 si šťastlivec, máš z krku opätovnú konfiguráciu), potom si určite kúpil Office 2013 pre podnikateľov za 200 € (podľa EULA je to najnižšia verzia na komerčné účely).

V závere máš pravdu, je lacnejšie kúpiť brandovaný PC ako ho skladať, ale keď poviem zákazníkovi, že za nastavenie predinštalovaného OS má zaplatiť ďalších 30-50 € (v závislosti na preinštalovanom Windowse), lebo je lenivý prečítať pár slovenských textov, tak sa otrčí, že "to začo!", ale keď príde po roku s rozosratým windowsom, lebo ta má už rok starý AV, tak je prekvapený, že po recovery tam má kopu sprostostí a chýba mu tam SW, ktorý som mu dal pri odovzdaní PC (Adobe Flash a Reader, Java, kódeky ...).
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

0,00 sekund.. nebolo tam nic co by som potreboval odstranovat
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

ja to vidím, ako vyhováranie sa komunity Linuxákov - neschopnosť Linuxu presadiť sa na desktope zvaľuje na predajcov PC.

Problém, prečo výrobcovia nerobia z každého modelu aj Linux verziu je, že je malý záujem o Linux a nepomáha ani kúsok nižšia cena. Pre tých zopár Linux die-hardov to nemá zmysel celé robiť.

Argumenty ako, že ľudia neprechádzajú na Linux, lebo nie sú naň hry, alebo že sú zvyknutý na Windows, je blud. Prečo potom prechádzajú na Mac, prečo ľudia prešli zo Symbianu (ktorý mal na svoju dobu väčšinu aplikácií a hier) na Android, prečo WP má 4% oveľa väčšieho trhu, aj keď tiež má problém s aplikáciami a navyše ani nie je zadarmo oproti Androidu?

Jednoducho, ľudia o desktopový Linux majú minimálny záujem. Ak by sa všetky hviezdy obrátili Linuxu a v obchodoch bol každý model aj s Linuxom a všetky programy by boli aj na Linux, neveriem že viac ako 10% spotrebiteľov si ich vyberie
Odpovedať Známka: -5.8 Hodnotiť:
 

Az na jeden detail, a sice ze vacsina ludi co si kupuje notebook ci pc bez windows tak to kupuje koli cene a nasledne si tam nainstaluju cierne win...

K na hlavu ze niektorí ludia maju pocit ze maju narok na uplne cokolvek. Zalozte si firmy a vyrabajte si nb a pc bez os...
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

cierne win ... ty rasista !!! mne sa paci biely iMac
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tu ani tak celkovo nejde o problem ze PC nie je predavane s predinstalovanym Linuxom, pretoze kazdy linuxak ho aj tak preinstaluje na svoju oblubenu distribuciu.

Ide o to, ze ak by sa vyrobcovia/predajcovia pri predaji opitali "chcete to s OS alebo bez?" a podla toho to potom predali, bolo by to faj. A nie ze sa tych par ludi musi ist vyhadat do obchodu aby si mohli kupit svoj vytuzeny HW bez OS tak ako to chceli. Nevraviac o tom ze kopec predajcov ta posle do riti s tym ze mame to iba tak ako to mame v ponuke, nic na viac(iba ak zaplatis), nic menej.

A nevravia o tom ze kolko samotnych windowsakov by privitalo kupu PC bez OS ( ved mi vieme preco, vsak ano :) )
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

okrem toho, raz už Linux využil svoju výhodu ceny a mal výhradné zastúpenie vo veľmi populárnej skupine počítačov - pri vstupe netbookov na trh boli exkluzívne Linuxové, kvôli cene. Napriek tomu, že bolo dostať PC s Linuxom, boli lacnejšie, ako Windowsové alternatívy, aj tak vyhral Windows a vytlačil Linux aj z tohto trhu.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

ludia im to zacali vracat a zdvihla sa tak velka vlna odporu, ze aj ked MS chcel zarezat XP a podporovat iba Vistu (bolo to presne v casoch nastupu Visty) nemohli, museli predlzit predaj XP home, lebo vista na netbookoch z roznych dovodov nesla :)
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Prvé netbooky obsahovali SSD ktoré rýchlo odchádzali (wear&tear). Boli to prvé SSD. Jasné, že potom boli reklamácie. Prvé netbooky s OS Win sa naopak radšej rozdávali zadarmo. Kto by tie HW šunty aj kupoval? Predpokladám, že veľa z tých, čo si kúpilo Linux si ho aj dokázali vyladiť a napriek otrasnému SSD s nimi mohli byť spokojní. Ja som dostal taký netbook s Win do daru. Pôvodnému obdarovanému majiteľovi fungoval tak pomaly, že bol nepoužiteľný. Bežím na ňom s Live-USB GNU/Linux distribúciou. Meno distribúcie by ti asi nič nepovedalo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ach ten vecny zacarovany kolotoc. Nechcete Windows? Fajn, prejdite na Linux alebo Mac. Bude vas novy operacny system podporovat vas profesionalny softver ktory kazdy den potrebujete k praci? S obrovskou pravdepodobnostou nie.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Budíček! Profesionálny SW sa sťahuje z Win na Linux. Google photoshop linux
Odpovedať Hodnotiť:
 

SUPER !
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

organizácia Italian Linux Society, dalej uz ani nemusim čítať. To ako keby ste chceli telefon bez OS, kto by to kupoval? Zase nikto
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ak by mal riadnu dokumentáciu, tak ja by som to kupoval.
A so mnou milióny ľudí, čo chcú mať zariadenie pod svojou kontrolou, nie pod kontrolou týpkov z Redmondu, Cupertina či Mountain View. :-)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

No a zasa uz cca pol roka na SK-CZ IT portaloch tvrdim, ze rok 2014 je zaciatok konca monopolu Mrkvosoftu na x86 notebookoch a desktopoch v podobe OS a KancelBalika. Tak ako bolo pred 12-13 rokmi nemyslitelne, ze 97% podiel novucickeho IE6 nieco ohrozi, tak je dnes nemyslitelne, ze nieco ohrozi majoritny podiel MS Wokien a MS Kancela ci uz v domacnotiach, alebo podnikovej a verejnej sfere (tam bude ustup MS pomalsi).

Zacina to odklonom mensich miest od MS a jeho OS a KancelaBalika a predajom notebookov bez Wokien. Som zvedavy co bude dalej, kedze posledny pouzitelny Windows je Win 7.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Nie je to zlý nápoad, len ma pobavilo že Taliani, ktorí sú druhá najrozmlátenejšia krajina [vďaka] v EÚ, po Grécku. Tak si idú "diktovať" podmienky, takému molochovi ako je MS? A ešte taká technická, drvivá väčšina HW je primárne navrhnutá pre MS Windooze, sekundárne pre Mac OS a terciárne pre Linuxové distribúcie, to tiež svedčí o niečom. Svet sa točí okolo MS, nie okolo Mac OS, či Linuxu. Keď to bude ináč, bude ich požiadavka dávno splnená ešte pred tým, než s ňou prídu.

To je to isté ako redakcia dsl.sk stále píše o Apple produktoch. Je to preto, lebo sú u slovače najobľúbenejšie a symbolom prestíže a tak majú s článkom najväčšiu šancu na úspech, ako keby robili niečo čo je síce možno 10x kvalitenjšie a lepšie, ale nik to nepozná.


Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Teraz som presadil u klientov ako "dummy" grafiky, či prezentačné grafiky HTC One M7. Nik netuší prečo a ich klienti sú celkom potešení. Všade je ako dummy, či promo grafika použitý Mac Book, či iPhone s iPadom, ja momentálne tlačím Miixy a M7čky, avšak svet sa točí iným smerom, ako ja kráčam.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Taliani su taliani, co si budeme hovorit.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

neni podstata ci linuxi alebo osxe co v tych notebookoch bude. Hlavny problem s predinstalovanym windowsom je ten ze ak ma niekto doma kupenu krabicovu verziu, ziadne OEM. PC zdochne a rozhodne sa kupit ntb, preco je zakaznik nuteny zaplatit znova za win ked uz ma legalne kupenu prenositelnu licenciu? To je ciste okradanie. Kto chcce do konca zivota platit s kazdym ntb OEM nech sa paci , ak nie, ta moznost by tu mala stadartne existovat, a nie dotahovat sa a o zlavu a dokazovat ze ja uz jeden windows mam.
Do tohoto by sa mala EU skutocne opriet a nie riesit chuje ako monopol explorera vo windowsoch.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Ved s macbookmi to funguje rovnako, ale zase je MS ten zly...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Apple je rovnako zlý. :-P
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ok cize mam kupeny chujom z Mrkvosoftu cvakat 2x, raz orig win co som kupil a potom este mam raz platit len za to ze je nainstalovany na zariadeny o ktore mam zaujem?? Klasicky lobing ako vycucat co najviac z ludi
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

diabol sa musi v pekle radovat ked toto tu cita. Takto sa hadat koly somarine. Ak talian chce PC bez OS, tak nech si ho kupi cez net alebo si ho vysklada. Unas ( na slovensku) sa da kupit PC bez OS, urcite to ide aj v iných krajinach.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Taliansky alebo bruselsky byrokrat nedokaze zaspat, kym neprikaze zakonom vyrobcom ponukat alternativne produkty. Z kazdeho modelu musi byt ponukany jeden pre kazdy existujuci system alebo jeho distribuciu a povinne ho musi mat k dispozicii kazdy predajca. Jedine to bude oslava spravodlivosti, ked budu aj vo velkoobchode z kapacitnych dovodov ponukat max. tri modely.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Však to už mala dávno riešiť EU a protimonopolné úrady všetkých štatov európy ale zrejme Americká lobby je silnejšia. Keby EU chcela mohla zafinancovať a zjednotiť jeden alternatívny OS napr.na báze Linuxu. Vytvorila by tým pracovné miesta vo svojom teritóriu, kde je ich stále menej a menej. EU zobuďte sa už konečne !!!!!
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

chvalabohu nie vsetci uvazuju ako ty
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

tiez ma to hneva... kupim si novy nb od apple a tam uz predinstalovany windows...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

80 percent ludstva je uz tak silno ovplyvnena (uspana) monopolmi (win,krestanstvo,farmaceutizmus...atp) ze alternativi ich vedia skoro vytocit do nepricetnosti o)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Namiesto toho winu daj Mac, a potom to bude OK.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

hehe,odkedy je mac na 80-tich %-tach pc ??
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Rad citam komentare a dobre sa tu bavim na dsl.sk :D

palec hore.

Inak Slovensko neziada o PC bez OS Windows, tak sa uz nehadajte a nechajte to TALIANOM :D
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

PC je celkom v pohode, kupim si komponenty a poskladam. Ked to neviem tak zajdem do obchodu, v kazdom malom meste je taky maly obchod, a poviem ze to chcem poskladat a bez windowz.

Laptop je horsie, minuly rok som hladal a nasiel som www.mysn.eu. Su to nemecky distributory aj znacky Clevo. V pohode som tam kupil laptop bez windowz a usetrene prachy som dal do SSD. Konkretne som kupil http://mysn.eu/schenker-s413 a som velmi spokojny.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Prosím ta, aký OS tam prevadzkujes?
Odpovedať Hodnotiť:
 

som profesional, takze CentOS
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je to uplna xujovina toto, konkretne PC sa predava ako hotovy model s urcitymi specifikaciami a jednou z tych specifikacii je operacny system. Ak take PC nechcem, tak si ho nekupim. Ak vela ludi nebude chciet operacny system, ak som presvedceny, ze vyrobcovia to zoberu na vedomie. Ale asi to tak nie je. Vsadepritomna narokova mentalita mi uz lezie na nervy, ludia by chceli vsetko, ale trochu rozumu ani bohovi.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Nie takto to nefunguje. Vy si musite kupit PC aj s OS windows, pretoze je trh monopolizovany. Toto treba chapat hlavne ako protimonopolne opatrenia a mali tu byt uz pred 10timi rokmi.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nie, nemusim. Co nechcem, to si nekupim. Nechapem, co je toto za uvazovanie - musim si kupit? Svojpravnost co, uletela kominom? Vsade kde kupujem notebooky ked prechadzam ponuku su vzdy v ponuke modely bez OS.

A co je to ten monopolizovany trh? To, ze je jeden vyrobok uspesny znamena, ze automaticky musi byt penalizovany? Uspech ma hranicu, za ktoru sa nemoze ist, pretoze je to uz monopol?

Ked budem najlepsi murar v dedine a ostatni kvoli tomu skrachuju, tak mi zacnu obmedzovat cinnost, pretoze som dosiahol monopolne postavenie?
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Su, avsak v 99% su v zlej konfiguracii a je ich minimum. Nehovoriac ze zabijem potom 4 hodiny upravou SW, pretoze ten predinstalovany brajgel je uplne zbytocny. A ruky by som lamal tomu, co disk ponecha nerozdeleny.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Ja mam opačný názor na particie. Prid lámať.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Pointa je v tom, ze aj ked chcem windows, tak mi od vyrobcu pride predinstalovanych milion kokotin od vyrobcu + system nema rozdelenie ako pozadujem - no ma, ak si zase zaplatim upravu navyse. Naco mi je produkt, ktory potom musim este zaplatit za upravu alebo zabit svoj volny cas aby to bolo podla mojich predstav?
A casto to je tak, ze niekto si kupi ntb a potom pride otravovat znameho, nech mu to nejako dorobi podla jeho predstav- takze aj statistika je nehorazne skreslena.

Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

a ked si kupis ten pc bez windowsu a ktomu este windows, tak nemusis otravovat znameho a platit upravu navyse?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

nie - nekupim si win. Uz som si ho predplatil ako potencialny pirat, takze si to spravim sam, bez bordelu od vyrobcu.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

O akom obmedzovani to hovoris? Pribudne nova varianta, ponuka PC bez OS. Dat ludom moznost slobodneho vyberu je podla teba obmedzovanie? Sam som davnejsie kupoval notebook, ktory v danej konfiguracii nebol dostupny bez win (G73SW) a pouzivam na nom vyhradne Linux. Aj tu skaredu nalepku [win7] som odstranil, iritovala ma. Tlieskas korporaciam, ktore sleduju/okradaju/ovladaju velku cast sveta. Nepride ti to divne?
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

vyssie pisem, ze som za, ale pozor na to, aby to nedopadlo tak ako windows bez media playera, ktory bol rovnako drahy ako win s MP... Pri strednej triede notebookov 500-1000€ je cena licencie win prakticky zanedbatelna a vrati sa im z poplatkov co platia firmy za "ten bordel" co chcu vyssie v prispevkoch odinstalovavat po zapnuti... A nezabudajme na windows with bing, ktory je pre (cenovy) lowend zadarmo. Zial len pre OEM partnerov :(
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ved ja som reagoval na nick "koexa". Ci to si tiez ty?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenze ta varianta uz existuje. Mnozstvo modelov sa predava bez OS. Takze co by malo nove pribudnut? Alebo ma byt vsetko dostupne v kazdej konfiguracii? Jeden model je bez Win, iny je s Win. Tak ako jeden ma citacku prstov, druhy nie, jeden ma opticku mechaniku, druhy nie, jeden ma 3 kila, druhy kilo a pol, jeden ma dedikovanu grafiku, druhy nie.

Logika vasich argumentov je presne taka ista ako ked jedna skupina bude nutit vyrobcov, aby ponukali pri kazdom modeli jeden len s integrovanou grafikou, dalsia bude chciet aby kazdy model mal moznost kupy bez adaptera, dalsia aby mal moznost kupy s volitelnou klavesnicou apod. Kazdy moze nieco chciet, pretoze kolko ludi tolko chuti. Je to hrozne uvazovanie, pretoze v inom odvetvi to moze znamenat napr. to, ze dam podnet na to, aby boli povinne k dispozicii auta s pasmi namiesto kolies, inde ze kazdy mixer musi byt aj vo fialovej farbe, inde ze kazda kniha sa musi vydavat aj bez uvodu a obsahu-
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Kedze sa stale omiela imbecilne prirovnanie k autam, napisem to pod tvoj prispevok. ked prides do predajne, tak si auto vyskladas podla svojich predstav. Tzn povodna je len karoseria, inak si mozes vybrat typ motora(CPU, RAM) ci dizel alebo benzin (GPU), mozes si vybrat farbu na kazdu jednu kravinu, ci chces mat navigaciu alebo nechces, ci chces mat obycajne sedacky, alebo kozu + prislusne funkcie (dosad si akekolvek dalsie parametre PC). Takze aj to posrate auto mozes konfigurovat od vyrobcu tak, ako sa ti paci a mas na vyber viac ako pri ntb.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a ako by sa ti pacilo keby ta po uplynuti 2rocnej zaruky na auto nutil vyrobca auta roznymi sposobmi k (spoplatnenej) vymene motora, lebo ten tvoj stary uz nepodporuje ? :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

PC bez OS je ako láska bez sexu.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Počítač bez windows je ako kapor bez bicykla.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Pocitac s linuxom su ako dvaja buzeranti co chcu vlastne decko.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

taliani nie su prijebany slovaci pripajam sa k talianom
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Nieje v ľudských silach precitat všetky viac či menej uzitocne názory v tejto diskusii. Ale... Zaujimalo by ma, koľko tunajsich windows haterov pisalo svoj príspevok z iného OS ako Windows. (číslo zaokruhlitelne na desiatky rovnajuce sa nule). A to ma privadza k ďalšej uvahe: Kolki tito hateri Windows ajnapriektomuuseriwindows si ho reálne kúpili do tej svojej skladacky. Tiež si myslím, že pokiaľ go nedostali k notasu, tak ho ukradli. O PC ani nehovorim. Takže: Na co sa tu hrate. Ide vám len o to, že ten hw bude o 30€ lacnejší a ten Windows si doňho aj tak ukradnete.

Nuz a na záver sa ospravedlnujem realnym uzivatelom iného OS ako Windows, za to, že som ich hidul do jedného vreca s trollmi.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

mas to v hlavicke dobre pomiesane
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

sak ziadat mozu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

jozikaa ty si sto rokov za opicami !!!!! Každý by mal mať slobodnú voľbu či chce z operačným systémom alebo bez neho ! Mrkvosoft moc vnucuje tie ich sračky , linux aspom nerížuje na tom ako MS každému iné vyhovuje, ty si dement asi z iných operačných systémov preto tu dávaš tak primitívny názor !!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

okrem tvojej paranoje ti nikto nic nevnucuje,, dnes mas slobodu, kup si co chces, maj si co chces, pouzivaj si co chces, tvoja vec. ak ti vadi Windows, kup si pocitac bez neho. v com je problem?

Pride vyhovorka, ze sak ale ten model je len s Windows? Aha! Tak si k...va kup druhy model, alebo urob kompromis. Ja ked chcem i7, SSD, 16GB a dedikovanu grafiku, tak tiez urobim kompromis ze tam bude aj webkamera a 2K displej, aj ked by som radsej mal FHD a bez kamery, ale vyrobca taky neponuka, tak bud si najdem iny model ineho vyrobcu, alebo urobim kompromis a neriesim to. Ale to, co tu obhajujete, to nie su kompromisy, ale spotrebitelska diktatura, pretoze notebooky bez Win na trhu su a je ich dost a ani zdaleka to nie su shity, osobne som bez Win kupoval premiove i7 stvorjadro za 1300€, o PC ani nehovorim. LEN SI TREBA POHLADAT A NIE S KAZDOU P..NOU HNED PRSKAT ZLC,, neuroticka narokova mentalita ktora nikdy s nicim nikde nebude spokojna,, to je horsia diagnoza ako ten chudak co sa nemohol vysrat!
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

ja chcem nexus bez androida ty hovado.
a skus pisat bez hrubiek, ty mongoloid.

ak nemas slobodnu volu kupit si pocitac bez os, tak chod na najblizsie policajne oddelenie a vrat obciansky s tym, ze nie si svojpravny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kto chce špionážne Widle nach si ich na PC zakvačí, plní sa tu len jeden zo základných pilierov kapitalizmu, konkurecia inak nie je o čom vôbec diskutovať ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja vam chlapci a dievcata analogiu dam:

steve si pvie "a budis dotykovy mobil"
o 5 rokov neskor, nekupis si HW qwerty

nikoho nezuajima, ze dotykovy HW mobil je kravina na entu.

priklad:
som robotnik, vytiahnem nokiu 3310 za 10eur, stalcim, volam.
som robotnik, utriem si ruky, vytiahnem obal, otvorim, natukam (opatrne, lebo musim trafit nefyzicke tlacidla) a volam so strachom, aby mobil nepadol, lebo 1 mesacna vyplata bude v kybli.

kto viac vyhra?

kedze makam, nemam cas na faszbuk, pokec, sexzoznamku a ani nic ine, selfie na stavbe nie je :in" a ked kupelnu dokoncim, chystam sa na dalsiu robotu, resp, maximalne odfotim pre bezpecie ale bez seba, odfotim pracu a nie seba.

kalendar? ano mam, v aute, vovrecku, fyzicky, aj s peeeerom


Odpovedať Hodnotiť:
 

priklad2.

som manazer, chcem zavolat, vybavit nieco. naozaj potrebujem iny scenar ako hentam vyssie uvedeny? len mam ciste prsty, aj ked je to relativne (mozem ich mad zadrbane z obedu, pri nokii 3310 by som si ich nemusel umyvat, aj napriek tomu, ze nehygienicke je to mozno viac, ale zadrbany dotykovy nereaguje spravne, fyzicke tlacitka ano.

takze suma sumarom, ak nepotrebujem faszbuk, sexzonamku na pokeci (ktory zahadne dava reklamu na TV, asi im klesaju trzby, sms verifikacia zabrala). a nepotrebujem selfies, tak mi staci nokia 3310 (alebo 113 alebo podobne).

proste odmietam dat do mobilu 300-600-900eur, len preto, ze to ma vycackanu obrazovku a chyba tam tlacitko volat/polozit a cislice od 0 az po 9, mriezka a hviezdicka.

mobil = hovor, sms, pripadne budik. alebo poznamka.

viac nechcem, ale aj napriek tomu mi trh neponuka.

nechces windows? smola, ujo genocidny gates to chce, a tak to bude

verdikt?
ak mas prachy, hybes svetom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

podstatou je dodrziavanie noriem a umoznenie ich sirokeho uplatnenia ludmi
---
po prichode na slovensko sa notebook s win stal nepouzitelny, mraky aktualizacii, swapuje kazdu chvilu, nie cia, rusi, ale vlastni nas spehuju ako to tak vyzera zvysok je hmla, takze lepsia je varianta s linuxom, bezi plne v ram takze je rychly jak svina, sice porno pozeraju s vami tiez "susedia" ako wo windowse, ale uz to tak nechutne neswapuje a nespomaluje

diskusie boli na dsl kedysi normalne, aj na inych weboch, stacil odkaz na sme.sk o tom ako neinformuje verejnost a dosli aj sem
Odpovedať Hodnotiť:
 

Podľa mňa by všetci výrobcovia mali predávať pc/nb bez predinštalovaného operačného systému. Ak budeš chcieť napr windows tak si ho kúpiš dodatočne, alebo priamo u predajcu požiadaš o pc/nb s predinštalovaným windowsom. Ten predajca ty ho nainštaluje resp už bude mať na sklade zopár preinštalovaných pc/nb.
Ono podľa mňa v dnešnej dobe by každý mal vedieť nainštalovať windows. Kde sú tie časy keď sme si museli inštalovať win 95/98? Tá inštalácia bola národnejšia oproti dnešným, keď stačí vložiť usb/dvd a len spraviť zopár klíkov :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je tu okrem mňa ešte niekto dnes?
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár