neprihlásený Sobota, 27. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslav
3D môže byť škodlivé a deti by ho nemali sledovať, odporúča Francúzsko

Značky: 3DvideoFrancúzsko

DSL.sk, 9.11.2014


Sledovanie 3D videa súčasnými technológiami môže mať nežiadúce zdravotné účinky najmä u detí s ešte sa vyvíjajúcim zrakovým systémom a deti do šesť rokov by ho nemali vôbec sledovať, odporúča francúzsky úrad ANSES.

ANSES, plniaci vo Francúzsku podobnú úlohu ako na Slovensku Úrad verejného zdravotníctva a Štátna veterinárna a potravinová správa, za účelom zhodnotenia rizík sledovania 3D nerealizoval vlastný výskum, zhodnotil ale výsledky doteraz realizovaných výskumov.

Pri súčasnej stereoskopickej 3D technológii sa video natáča dvomi kamerami umiestnenými od seba v typickej vzdialenosti očí človeka, respektíve pri počítačovo generovanom obraze sa podobne generuje obraz z pohľadu dvoch takýchto kamier. Technológia zobrazovania následne obraz z ľavej kamery zobrazuje ľavému oku a obraz z pravej kamery pravému oku.

Zo záverov ANSES vyplýva, že sledovanie 3D spôsobuje alebo môže spôsobovať problémy najmä kvôli konfliktu medzi zaostrením a nasmerovaním pohľadu. Pri sledovaní 2D videa alebo sledovaní reálnej 3D scény oči zaostria na sledovaný objekt a zároveň sa nasmerujú tak, že pohľad oboch očí sa stretáva v rovnakej vzdialenosti ako je vzdialenosť ostrenia práve na tomto objekte.


Aktívne 3D okuliare



Pri sledovaní stereoskopického 3D na displeji sa oči zaostria na rovinu displeja, zameriavajú sa ale často na objekty vizuálne vystupujúce z roviny displeja a teda na inú vzdialenosť. Tento konflikt, ku ktorému pri štandardnom používaní očí neprichádza, môže spôsobovať u niektorých jedincov až bolesť hlavy, nevoľnosť, bolesť krku a chrbta, stratu koncentrácie.

Najvážnejšie nežiadúce účinky to môže mať podľa úradu u detí s ešte sa vyvíjajúcim vizuálnym systémom, pričom dopady môže zhoršovať technicky menej kvalitný 3D obsah. Úrad ale explicitne nepotvrdzuje, že nežiadúce dopady sledovania 3D môžu byť až trvalé.

ANSES v každom prípade ale odporúča, aby deti do šesť rokov 3D nesledovali vôbec a aby ho deti do trinásť rokov výrazne obmedzili. Zároveň sledovanie 3D by mali obmedziť aj osoby s poruchami zrakového systému a problémami s rovnováhou.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Operačný systém Proxmox pre virtualizáciu vydaný v novej verzii 8.2
České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne


inzercia



Diskusia:
                               
 

je pravda, že som neraz v kine na 3D filme vyslzil tak 3 deci slz za film, co mi z oci stale tieklo, ale myslel som, ze je zdravsie ked oci menia zaostrovaciu vzdialenost, nez ked pozeraju hodiny na rovnaku vzdialenost. Este na zakladke nas ucitelka pravidelne presadzovala s odovodnenim, ze pre oci je lepsie ked sa meni ich zaostrovacia vzdialenost..
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Stavme sa, ze pri pozerani 3D porna sa nebude nikto stazovat => 3D porno je pre oci zdrave....ale potom budu trpiet ruky.
Neda sa vyhoviet kazdemu...
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

Chcel som sa zasmiať fakt, ale nešlo to lebo to nebolo vtipné. Skús inokedy snáď to víde.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

tukabel v polskej rozpravke http://dopice.sk/bdL
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

ja mavam v 3D kine (cinemax) pocit suchych oci a musim kazdych 10 minut ich na par sekund zavriet. kazi mi to cely pozitok z kina, preto uprednostnujem 2D
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Mna z 3D boli hlava
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

mne byvalo nevolno pri jednej hre ale uz si nespomeniem co to bolo zac. Je to cca 12 rokov do zadu. Kamarat mi ju priniesol pustil a do 10 minut co mi ju ukazoval mi prislo zle a to pri kazdom sledovani tej hry cca 10 minut a bolo mi uplne hrozne.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

toto sa deje viacerym ludom pri minecrafte....staci pohladat na googli minecraft sickness, docital som sa ze to sposobuje "View Bobbing", co pohybuje obrazom pri chodzi simulujuc realny pohyb hlavy pri chodzi
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

View Bobbing mas v takmer kazdej modernej hre. skor by som podozrieval nevhodne nastavene FOV. pri MC je to najpravdepodobnejsia pricina, polovica tych trapnych MC videi na YT ma prehnany FOV
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

V robote som skusal Oculus Rift a noveho Aliena. Dobre to bolo, skoro ako real. Pohyb hlavou atd, vsetko super, akurat View Bobbing, z toho mi prislo 2 krat po 10 minutach hrania zle.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako som pisal nedavno ohladom 24fps, grafikach, monitore a 2D/3D zobrazovani, tak teraz trosku objasnim tento problem. Nie som sice doktor, ale z praktickeho hladiska s tymto suvisi:
1. velkost monitora vs. pocet pixelov na palec
2. vzdialenost sledovania od zobrazovacej plochy
3. zdravotne schopnosti pozorovania cloveka (mozog, oci a schopnost periferneho videnia)

1. Tu je to jednoduche, cim detailnejsi obraz (viac PPI), tym realnejsi pocit z obrazu a cim vacsia obrazovka, tym viac to suvisi s bodom 3. a teda periferneho videnia.

2. vzdialenost v spojeni maximalnych hodnot bodu 1. (ppi a velkost obrazovky) tiez suvisi s bodom 3.

View Bobbing a ine technologie simulujuce realny obraz:
3a. Sledovanie klasickej 3D hry z blizsej vzdialenosti (napri 30-40 cm pri 24"-30" LCD monitore) a pri sledovani vyhradne stredu obrazovky (kurzor, krizik, mieridlo) sa zapaja do sledovania vyraznejsie periferne videnie, tak ako to funguje v skutocnosti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skrátka, ak máš rozhádzanú psychiku, nebude Ti nič vyhovovať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je to sposobene tym, ze po stranach nemate tolko hlucheho miesta mimo obraz a teda takmer nevidite svoj stol, klavesnicu, alebo steny. Po kratkej chvili je mozog schopny uverit datam a povazovat ich za realny obraz. V tomto pripade ak je jedinec zdravy, ma dobre periferne videnie a nema zrovna malo fps (ktore by mu sposobovali potrhavanie obrazu), tak mu nie je zle. Ak je, tak ma na to iny dovod/poruchu.

3b. Z vacsej vzdialenosti: Pretoze mozog nevyuziva periferne udaje, ktore su staticke a teda cez oci vidime stol, klavesnicu, steny, okna, ktore sa nehybu. Sledujeme obraz informativne a teda mozeme pouzivat oci (ostrit zrak) na kazde miesto na obraze. Je to vhodne u strategii, plosinoviek, rpg, simulatory z pohladu zozadu, kde vidiet cely objekt. No ked clovek hraje hry z pohladu osoby a z vacsej dialky, tak mu pocase pride obvykle zle, pretoze hybe ocami a sucasne sa nezavisle na to hybe obraz hry.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Mozog sa citi ako na kolotoci a nevie presne zistit, co za data mu chodia resp. centru rovnovahy chodia divne data, pricom hrac sedi pevne na stolicke. Da sa to samozrejme natrenovat, niekomu nie, niekomu ano. Je to ako s jazdou na lodi, citanie v autobuse, alebo sledovat cloveka padajuceho chrbtom do neznama.

Mne osobne bolo najviac zle pri hrani Fallout3 z vacsej vzdialenosti, kde som nesledoval len kurzor (krizik), ale behal ocami po obrazovke a hladal som veci, ktore by som medzitym namierenim kurzora zobral do inventara. Takze vovysledku som pozeral/ostril inym smerom, ako som hybal mysou. Vyrazny vplyv na to malo aj nizkych 20-30 fps, kedze som nemal vtedy dobru graficku kartu, a teda mozgu chodili strasne data.
Odpovedať Hodnotiť:
 

*jazdou lodou

PS: pocet fps a jeho stabilnost, ako som pisal minule, ma vyrazny vplyv na trhany obraz pocas rychleho otacania v spojeni s behom postavy. Takze cim akcnejsiu hru hrate, tym potrebujete viac fps, aby mozog nemusel tolko hadat, resp. aby mu nechodili nezvycajne data.
Odpovedať Hodnotiť:
 

toto celé by bola dobrá téma na nejakú písačku, spracovat to jako článok do odborného časopisu, al. nejakú dizertačku.., či?
Odpovedať Hodnotiť:
 

´´indexované časáky
taký medzi-obor, téma na pomedzí neurologie,/oftalmologie, a (nejen) 3D-zobrazovadiel a 3d- vizuálnich technologií, filmovích médií a 3dzobrazovacích techník..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja mam na zozname ale 5 hier ktore proste nemozem hrat bo do par minut mi je strasne zle a potom niekolko hodin mi trva nez sa dam dohromady.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak ti to neprekaza, zverejnil by si nazvy hier, ktore ti sposobuju nevolnost?
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je jehou kinetózou.
Skrátka máva závrate a zle mu bude nielen v autobuse, vo výškach, ale aj na kolotoči.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Praveze nemusi. Vela tychto kinetoz je prave sposobenych nespravnou vzdialenostou oci od pozorovaneho objektu (bod 2. v pomere s bodom 1.), a behanim oci po obraze pri sucasnom hybani pohladu bod 3b.

Pretoze ak ma niektora z hier technologiu simulovaneho hojdania a clovek ma vacsiu vzdialenost od obrazu, tak sa nepozera ocami priamo do stredu ale vzhladom na staticke okolie periferneho pozadia mu obraz na monitore plave.

V predchadzajucich bodoch som zabudol este spomenut Field of View resp. aky velky zaber do sirky mozeme na monitore vidiet, ktory suvisi tiez s bodmi 1 a 2.

Mozno v jeho pripade treba len najst ohnisko, pri ktorom ked pozera na monitor, mu nedochadza zle.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Napriklad mne byvalo velmi zle v autobuse, na rychlych kolotococh, ale ked som dotrenoval, kde sa mam pozerat a nemam pozerat, tak som vyrazne obmedzil tuto moju prekazku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je jedno. Toto pôjde s Tebou celý život. Mne prvý raz prišlo zle po kocke cukru na detskom kolotoči ako 6-ročnému.
Ale taká bohovská vec je napríklad plošina na aute, keď som mal ísť opravovať lampu na kandelábri... Tak to bol zážitok, že ma museli dať dolu, tak to so mnou lomcovalo...
Je to údel na celý život, iba v neskoršom veku sa s tým človek naučí žiť, ale nezbaví sa toho!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

U mna to bolo podobne, najviac pri MaxPayne... Tiez soldier of fortune, take sceny vo vnutri budov
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Nie som si isty na 100% ale tusim to bol ten soldier of fortune a tiez vo vnutri.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

MaxPayne ano, pretoze postava casto lieta s matrixovym efektom a teda hrac je nachylny sledovat obraz mimo krizika, kde popritom este hybe mysou/obrazom. Obraz vo vysledku pre mozog plava.

Soldier of fortune mal tusim iny problem. Ten mal nastaveny iny uhol pohladu, ktory na nevhodnom rozliseni bol este zdegenerovany a teda sposoboval plavanie obrazu pri otacani. Preto aj nanho bol vydany widescreen patch. Okrem toho sa tusim ten uhol dal nejako zmenit (uz si nepamatam).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Turok: Dinosaur Hunter? Ale to je trochu starsie - 1997. Este teraz mi je z toho zle ked si pozriem videa na youtube.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pri každej hre, kde je (trochu nešikovne) zobrazovaná chodza tak, že sa vždy,periodicky vykývne, zašvenkuje "kamera´
(kamera - pohlad bud priamo z pohladu očí, alebo nekde zpoza hlavy - 3dIzometrický)
..čo ovšem až tak nechodí nikdo, žeby sa mu pri chodzi hojdal celý obzor, húpal jak na hojdačke..
proto tie nevolnosti..
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Mne bolo zle uz pri prvom DOOMe. Na zvracanie. To bolo asi 20 rokov dozadu...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

To preto, ze si mal 5 rokov a bal si sa. Vraj na zvracanie. Aspon neklam.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

nebal som sa, este aj dnes sa mi to stane.. jednoducho sa to stava :(
Odpovedať Hodnotiť:
 

Viacerým ľuďom býval na grcanie z Dooma, nie si sám :)
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

Iba ľuďom ktorí trpeli závratmi.
Tým bývalo zle aj na klasickom trenažérovom kotúči v autoškole, či v autobuse...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Zalezi aj od toho z akej vzdialenosti si pozeral na obraz.
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je úplne jedno...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som mal takéto problémy, že mi bolo zle z hrania jednej jedinej hry. A to bola nejaká poučná hra od ministerstva školstva. :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ti Francuzi sa riadne snazia...
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Ide skôr o to, že majú asi tak 5-10 x vyšší rozpočet zdravotníctva na obyvateľa ako my.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Marketingové oddelenia nenechali túto technológiu vývojárov dokončiť a takto to dopadlo. Celé súčasné 3D je hnus. Dobré tak akurát na ohurovanie oviec v elektrodomoch. A televízie postupne vypínajú 3D kanály, lebo to nikto nepozerá.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

a si predstav, ze nejaky genius na ministerstve skolstva zadal 3D televizor ako standardnu sucast ucebne informatiky. Takze skoly co takuto picovinu nemali ju musieli kupit. Ze to bez okuliarov nefunguje a teda je to nepouzitelne, to uz ten/ta pan/i nevie. Nech zije zdravy rozum, podobne ako pri skolskych bufetoch...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

No to vies, u podobnych nariadenych nakupoch z ministrestva nejde o to aby kupene zariadenie fungovalo a malo zmysel, ale o to aby sa nakupilo od "najvhodnejsieho" dodavatela :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Asi u DATAchamtivca z BA, však?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lenze tie 3D kina sa daju aj spravit aby to bolo vpohode. Jasne ze napr. v auparku alebo hoci kde inde s rovnym platnom a vsetko co bolo pôvodne 2d kino bude nap*cu. Jednine kvalitne 3D kino skoda ze zrusene bolo v avione a jedno niekde v riti v strede rakuska. To bolo 3D kino, aj na to stavane. Zaoblene platno uplne inak vsetko usporiadane. Cloveku ani po HODINACH sledovania NIČ NEBOLO.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Vola sa to IMAX. A je to take drahe ze to u nas nedokazal utiahnut ani Orange.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

v cinemaxoch zacali davat Interstellar (vecer ideme, ale nie do cinemaxu) len dako pozabudli na 3D...
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

89% na csfd je silne prehnanych, ale kazdy kto chce vediet co je za Horizontom udalosti, nech si pozrie Interstellar ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nolan zo zasady netoci v 3D.. On funguje stale na 35mm a 70mm filmoch... Ziaden digital :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Utiahnuť by to dokázal. Ale načo by to robil keď z toho nemal zisk.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tiez mam doma 3D plazmu a pozrel som na tom asi 3 filmy v 3D, jednak na to treba uplnu tmu, takze som po 10minutach zaspal a po dalsie priserne z toho bolia oci...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Neviem či si ešte pamätáte legendárnu TNT2, konkrétne Asus TNT2 Riva Ultra Deluxe, ktorá mala ešte pred dekádou stereoskopické 3D. Fungovalo len na lepších CRT monitoroch, s obnovoaciou frekvenciou 120 a viac Hz. Už vtedy to bol prepadák, neviem čo si od toho sľubovali. Ale tak vyhrabali starú technológiu, dali jej farebné čačky mačky a predali ju a hlupáci na nej fičia.

Ja len krútim hlavou nad tým ako sa ľudia rvú do kina na "tri dé". Áno, traja debili. Jediné 3D ktoré by mohlo byť pri terajších technológiach "okay", by bolo pasívne 3D na aspoň 200 Hz [reálnych 200 Hz] telke, s 2K rozlíšením [alebo 4K]. Každopádne je to nanič, a aj polarizačné 3D je na tri veci.

Jediné 3D ktoré má byť šancu dobré, bude holografické 3D, avšak an to ešte nemáme ľuďom dostupné technológie, pre uspokojujúci výsledok.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

blbost... ked v Avatarovi zacali lietat nad divakmi (sedim standardne vzadu v strede) semena toho Stromu alebo ked zhorel tak nad divakmi lietal popol. Alebo ked hlavny hrdina zistil ze "znova chodi" a vybehol von, vyhodil nohou strk, tak som sa uhybal... ale to boli asi tak vsetky sceny s 3D v Avatarovi. Cakal som, ze taky bude cely film...
Technologia je to paradna, len ju zle/malo vyuzivaju.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Bolt (2008), The Adventures of Tintin (2011) boli tiež super spravené 3D rozprávky, nuž ale dnes je to reklamný ťah všetko mať v 3D...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ja patrim asi medzi to percento, co nevidi 3d :)
Pozeral som uz kadejake filmy, rozpravky ale nic z toho mi neptreipadalo nejako plasticke.. Jediny rozdiel po dopozerani 3D filmu oproti klasickemu 2D bol, ten ze ma potom bolel nos a stipali oci ako pred rokmy, ked sa este pouzivali CRT monitory a telky.. Podla mna je to uplna zbytocnost cele to 3D...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale to nema byt plasticke, to ma byt v priestore. Ako ked sa pozeras na tie 3D obrazky, tak vidis rozdiel medzi 2D fotkou a v X vrstvach v ktorych su objekty na tej 3D fotke... teda mal by si vidiet, my ostatni vidime...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako v 80-tych rokoch premietali v jednom ruskom kine, myslím v Moskve, hologram ruže pohybujúcej sa k plátnu ponad divákov, ktorá sa vznášala a užasnutí diváci šahali rukami po nej...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Presne o tom pisem.. este som zo ziadneho filmu/videa premietaneho v 3D nemal pocit, zeby nieco letelo na mna alebo nedajboze zeby som bolniekde uprostred diania.. :)
Proste ziaden rozdiel vo vnimani filmu oproti 2D som nezaznamenal.. Okrem toho ze pri 3D je vsetko tmavsie a pri blbych okuliaroch aj farby su rozhasene.. Proste cela tato technologia podla mna zatial nema ziaden efekt pre divaka, okrem vyssej ceny :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

také veci - stačí si výjst von, do prírody, a máte 3D ´en naturelle belle´ :p
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

ono vies, uz len to, ze znacna cast (neviem kolko %), alebo ista cast ludi uprednostni porno pred realnym sexom je dost divne.. podla mna je to naozaj divne..

nehovorim aby menili partnerov kazdu hodinu, alebo minutu ako je to v pornach, ved staci jedna zena, ale.. je to asi ten najmarkantnejsi a zaroven najnepochopitelnejsi fenomen novodobeho sveta.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Po istom case - a niekedy ani ten cas nemusi byt dlhy ti pride, ze je x inych aktivit lepsich ako sex, takze sa nad tym zbytocne vzrusujes.
Tiez to ma aj pozitiva - v prvom rade je to bezpecnejsie ci uz z hladiska akejkolvek infekcie, alebo pripadnych naslednych povinnosti.
To, co nemozes pochopit je to, ze porno je nadnesene a nerealne. Tzn ak niekto na tom casto funguje, ma skreslenu predstavu o realnom sexe a tak, ked sa k nemu aj dostane, tak ho to nebavi, lebo predstavy ma z filmov. A v tom pripade je jednoduhsie sa zase vratit ku dvom klikom na nete ako presviedcat partnerku a este to nie je to podla predstav.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nikohon ehcem urazit, ale to co IT v 2014 povazuje za 3D, nie je 3D ani zdaleka..
a aj napriek tomu, ze som naozaj fanusik filmov, uprednostnim 2D televizor (mensia uhlopriecka, tak do 50" ale s vyraznejsou ciernou, a podobne).
pekne v pohodli vlastnej sedacky, s ludmi, ktorych si tam pustim ja.
3D, 4D a 5D kino, je maximalne dobre len ako nejaka jednorazovka, one night stand.
Ked uz 3D, tak realny kolotoc, realny vylet, aj ked to nebude take extremne uletene, nad fyzikalne zakony, tak budem to vnimat skutocne real life 3D a hotovo.


3D film vo svojej podstate ani nikdy nemoze fungovat a existovat, pretoze.. svet ako ho pozname, je 3D, napriklad strom, lenze ja mozem pozorovat strom z rozneho uhla a ked sa otocim chrbtom, je tam dalsi strom. toto vo filme, 3D, alebo XD YD ZD nikdy implementovane byt nemoze, pretoze ani 360stunove platno okolo divaka nezarucuje skutocne 3D.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 


maximelna tak nahrazku iluzie 3D

a ak ano, ak niekto tvrdi, ze toto je 3D, tak ja mam 8inch black cock.

marketing, ako marketing.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Ze 3D neprospieva je jasne a logicke. Je zalozene na oblbnuti mozgu, co vedie k bolestiam, zavratam. Nie je to len o TV a kine, ale aj o 3D virtual okuliaroch typu Oculus alebo 3D prilb v najmodernejsich stihackach.

Nie kazdy s tym ma ale problem a zase nie kazdy je schopni 3D vnimat, su ludia, ktori to nevnimaju pri akejkolvek technologii.

Mam 50 inchovu 3D s pasivnimi brilami a na par 3D filmov mesacne to je v pohode. Pernamentny 3D program si predstavit neviem. Sice telkove 3D nebude nikdy tak namakane ako to kinove, obzvlast v tych polkruhovych kinach kde je to takmer na stojaka, ale ak je film dobre urobeny tak kvalitna 3D telka vtiahne do deja dost, je to narez, ako aj niektore 3D hry.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

"..3D film vo svojej podstate ani nikdy nemoze fungovat a existovat, pretoze.."
ano, ano, ..a tie 2-kolajnicové čertove železné povozy, nikdy nebudú fungovat, a nebudú moct ist viac jako 33 míl / hod., lebo cestujúci by neprežili takú diabolskú rýchlost, kvoli uduseniu a pretaženiu..
..a preto nechajme také vysoké rýchlosti len v božích rukách, a v božej nebeskej sfére, kde ich Jeho vola vyhradila len pre let vtákov a iních nebeskích stvorení..

Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

33, alebo 133, hranica fyziky existuje.
na mechanickych , zeleznych, kolajoch.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"..3D film vo svojej podstate ani nikdy nemoze fungovat a existovat, pretoze.. svet ako ho pozname, je ´3D´.." - tak (komerčná 3d projekcia (najma v segmente filmového priemyslu) je tu posledních doslova len pár, nekolik rokov, a ty už dáváš taký ultimátny výrok, že "..{neco,/hocico} vo svojej podstate nikdy nemože existovat.."
..
by si sa velice čudoval, jak Alenka v říši divů, o pár desiatok, - stoviek - 1600 rokov v budúcnosti..

(všetky sci-fi, ale aj hi-tech info vedecké štúdie a koncepcie, založené na - napr.koncepty virtuálnich realít, svetov, (´Matrix´), "stvořitelé novích svetů,
tiež 1prúd, sub-koncept v modernej teoretickej fyzike ( - všetko, jsoucno, vesmír je len simulácia, (hologram).. )
atd..
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

3D film nie je matrix alebo ina vurtualna realita

dalo by sa polemizovat este o priemietani na sietnicu..

ale vezmi si z principu.. 3 D je ked ja nieco mozem obzerat si a teoreticky aj ohmatat, ale to by bolo blbe chciet od filmu hmat.

3D efekt film je Ok pomenoavnie

ale 3D kvet vo filme, napr, pohnem sa a musi byt kvet 3D aj z ineho uhlu, teoreticky je to holograf, to ano, ale.. zas.. musi byt obraz ostry ako dnesne 2D, to by sa tiez dalo vyladit, to ano...


Odpovedať Hodnotiť:
 

ale viac by sa mi pacilo, keby nie kamera urcite uhol pohladu ale saotny divak a to uz nie je 3D film, ale skor aspon nejaka ako taka virtualna realita.. napr.. film cestovatelsky, mozem pozerat ako divak z pohlau sofera, spolujazdca, alebo z pohladu ineho... to je pre mna 3D - ze pozorujem objekt z ineho uhlu, ako mi nuti 3D kamera v 3D kine..
Odpovedať Hodnotiť:
 

síce len s 3D telkami u švagrovcov a u kamaráta a stále to skončilo s tým že som do seba musel hádzať ibalgin ako blázon lebo mi išlo lebku roztrhnúť. A popritom švagor to pozerá bežne, dokonca si splašil aj nejaké hry a hrá to na 47" korejcovi. Má niekto podobnú skúsenosť? Či ja som čudný?
Odpovedať Hodnotiť:
 

skusal si si nasadit ciapku z hlinikovej folie?

nie vazne, nie si jediny, mam jedneho kamarata, a ten tiez nemoze chodit na 3d filmy
Odpovedať Hodnotiť:
 

podľa mňa by mali spraviť štúdiu aj ohľadom diskusie na dsl.sk, pretože keď to tu čítam takmer vždy mám zvýšený tlak, bolí ma hava a dokonca sa mi chce aj grcať
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

skusal si si jebnut okolo hlavy alu-foliu?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Veru že skúšal ale proti tomu čo sa tu deje ani to nestačí :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tento starsi prispevok z jedneho fora zhrna moj nazor:

"3D ma/malo velky potencial. Problemov ale vidim viacero. Drviva vacsina 3D filmov ma 3D v nazve len kvoli marketingu a 3D zobrazenie maju ubohe. Film musi byt taktiez natoceny s ohladom na 3D (aj ked ide o konverziu v studiu), co casto kameramani dobre nezvladaju (rychle pohyby kamery v novom Captain America boli v 3D utrpenie). Dalsim problemom je kvalita 3D v nasich kinach a tiez TV. V bratislavskych kinach s pasivnym 3D som velmi casto videl rusivy ghosting, co mi nerobilo dobre na oci. Vobec sa necudujem, ak by niekto po takom "zazitku" uz nikdy 3D nechcel vidiet. Aktivne 3D v Trnave je o triedu lepsie. Passive IMAX Vieden zatial u mna vedie. Tiez som mal moznost dlhodobo testovat tri 3D TV (Samsung D6100, Panasonic VT60 a Sony W905) a vsetky mali mensi alebo vacsi problem s ghostingom."
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Momentalne je pre 3D asi najlepsia volba kvalitny 3D projektor s aktivnymi okuliarmi, ktory umoznuje nakalibrovat casovanie okuliarov (shutter open/close delay). S prichodom OLED TV sa snad situacia zlepsi...

Aby som to zhrnul - 3D je super, ked sa robi poriadne. Bohuzial to vacsinou neplati."
Odpovedať Hodnotiť:
 

samsung akurat odlozil OLED o rok, takze to s ich nastupom nebude take ruzove... Pred cca 10 rokmi som bol na dakej vystave vo Viedni a tam mal Sharp telku kde rotoval napis Sharp. Pri otacani to vycnievalo to tak pol metra z telky, nebolo treba ziadne okuliare a bolo to vidiet aj pod uhlom nie len kolmo na telku. Tak take 3D ked konecne pustia do predaja a hlavne na to bude obsah, tak si to kupim. Len ci este budem zit...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár