neprihlásený Štvrtok, 9. februára 2023, dnes má meniny Zdenko
Nový Ford bude automaticky dodržiavať obmedzenia rýchlosti značkami

Značky: samojazdiace technológiedopravanové technológiezaujímavosti

DSL.sk, 30.3.2015


Spoločnosť Ford začne v auguste v Európe predávať nový model S-Max, ktorý bude vybavený novým systémom obmedzovania rýchlosti Intelligent Speed Limiter.

Systém Intelligent Speed Limiter, ISL, kombinuje dvojicu technológií podporovaných vo viacerých dnes bežne predávaných modeloch, detekciu dopravného značenia a automatické limitovanie rýchlosti.

Po zapnutí ISL tak bude nový Ford S-Max detekovať dopravné značenie pri ceste a rozpoznávať značky obmedzujúce rýchlosť. Zároveň tieto informácie bude používať na nastavenie rýchlostného limitu pre systém automatického limitovania rýchlosti a vozidlo tak bude samé dodržiavať aktuálne maximálne dovolenú rýchlosť.

Použitý systém limitovania rýchlosti nebude využívať brzdy, namiesto toho bude elektronicky limitovať množstvo paliva privádzaného do motora a nedovolí tak ďalej akcelerovať respektíve bude postupne spomaľovať.

Vo verzii použitej vo Ford S-Max bude mať vodič tri možnosti ako ísť v prípade potreby vyššou rýchlosťou ako aktuálne povolený limit. Vodič bude môcť systém ISL buď úplne vypnúť alebo bude tiež môcť nastaviť povolenie prekročenia rýchlosti oproti aktuálnemu limitu o maximálne 8 km/h.


Intelligent Speed Limiter vo Ford S-Max (video: Ford)



Treťou možnosťou bude silné zatlačenie plynového pedálu, ktoré umožní akcelerovať aj v prípade prekročenia limitu a umožní tak rýchlo zareagovať na vzniknutú situáciu a zrýchliť.

Ktoré všetky slovenské značenia bude systém rozpoznávať, či medzi nimi bude napríklad aj začiatok a koniec obce a či ho na Slovensku bude možné rozšíriť o informácie o rýchlostných limitoch z navigácií zatiaľ nie je známe.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Netflix začal v Európe bojovať proti zdieľaniu účtov
Prehliadače prestávajú podporovať Windows 7, nový Chrome 110 ho už nepodporuje
Helikoptéra na Marse uskutočnila ďalší let
ARM čipov sa už dodalo viac ako štvrť bilióna
LTS podpora linuxových jadier sa opäť zlepšila, bolo oznámené nové LTS jadro
Intel údajne zvýši v nových 7-nm CPU efektivitu o 50%
Webbov teleskop neplánovane objavil aj malý asteroid
Samsung údajne vyvíja 10-jadrový CPU pre smartfóny
Musk znovu avizuje termín orbitálneho letu Starship
Samsung priznal chybu v SSD disku 990 Pro, pripravuje nový firmvér


Diskusia:
                               
 

Bolo by urcite lepsie, keby sa dal nastavit iny rozdiel v obci a iny mimo obce (kde by som osobne dal tak +11, co uz je evidentne mimo rozsah), ale inak je to pomerne fajn prostriedok, ked clovek zrovna nema naladu skenovat vsetky kricky..
Odpovedať Známka: 1.3 Hodnotiť:
 

Niektoré značky sú tak umiestnené,že si najprv musíš zavolať záhradníka,aby ich vystrihal z porastu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Viem si predstavit, ze to vobec nebude dokonale - od toho je tam ta entita medzi volantom a sedackou, ktora moze stlacit plynovy pedal, ked bude mat pocit, ze to obcas nefunguje spravne.
Ak to nebude fungovat spravne prilis casto, tak sa asi tato entita po urcitom case rozhodne pre deaktivaciu tejto funkcionality. Teda, ak nam to dovtedy neda unia prikazom :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

entitam raz zakazu riadenie vozidiel :-)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

tej entite to potom zakazes, zaheslis a zamknes na klucik.

aspon sa ti nebude moct pri veceri vyhovarat na nekale praktiky uniformovanych, ktori jej urcite namerali 20 km/h viac, alebo skryli znacku :o)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no nie, zodpovednost bude aj tak na vodicovi
Odpovedať Hodnotiť:
 

Príde mi to ako zbytočnosť ktorú chceli vydať skôr ako iné automobilky. Je to hlúposť lebo značky sú neni všade poriadne, niekde sú zarastené kríkmi, keď je niekde obmedzená rýchlosť tak to že "križovatka ruší dopravnú značku" asi tomu auto nedôjde, na cestách medzi dedinami a iných sú značky neni vôbec...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

...su neni vsade poriadne :)
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Clanky z DSL uz prebera i root: http://is.gd/XY4JjU ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

wtf! to co za skracovac si pouzil?!
pre normalnych ludi:
http://dopice.sk/cVA
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

na cestach medzi dedinami su len lajna, slama a pasteky :)
Odpovedať Známka: -6.5 Hodnotiť:
 

ak je znacka zarastena kriakmi a neni ju vidiet, tak ti nemoze nikto za nu naparit pokutu. Dopravne znacenie musi byt viditelne ...
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Skus o tom s policajtami diskutovat, oni na to budu mat iny nazor.
Odpovedať Známka: 4.2 Hodnotiť:
 

To nie ja to moje auto samé
Och čiže pán vodič navyše aj stratil kontrolu nad vozidlom
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vsak pockaj ked ti auto povie, ze znizuje maximalnu rychlost, lebo si v obci.. potom im skus povedat, ze na teba auto hovorilo. ta rovno odvezu v bundicke :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak su, alebo neni?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Keď sa to začne predávať, kúpim si dopravnú značku obmedzujúcu rýchlosť na 5 km za hodinu, postavím sa na kraj cesty a budem ju ukazovať okoloidúcim Fordom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

.. ale to môžeš aj teraz :)
(len to asi neni taká zábava .. ale keď dostaneš za to pokutu, myslím že sa zabavíme na tebe rovnako, či už budeme v tom forde alebo nie)
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

za čo by mal dostať pokutu? Ak za to že osadí značku ktorá by tam nemala byť tak krajský dopravný inšpektorát upovedomí správcu cesty a uloží mu povinnosť ju odstrániť. Medzitým kým sa to tak stane zelení povyberajú pár pokút a on bude mať zábavu... Policajt sám od seba nemôže prísť a odstrániť značku...
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

za to by dostal skor po hube
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

ak to nerozpozna krizovatku, ktora rusi limity, tak to moze byt problematicke.
hlavne viac krat som uz videl obmedzenie rychlosti 50 metrov pred krizovatkou
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tomu by sa dalo predist v kombinacii s navigaciou, resp. podporou map.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

To mi pripomína to ako keď baworák spravil kedysi auto čo načítavalo GPS polohu zo satelitov a podľa nej natáčalo svetlá do zákruty kam sa išlo...

Na Československu v povojnových rokoch to už dávno mali automobily Tatra kde bolo svetlo spriahnuté obyčajným tiahlom s volantom....
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

a tiahla reagovali aj s predstihom?
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

jediný rozdiel, je že tie svetla na BMW sa otocili skor ako zacala zakruta - teda este pred otocenim volantom

co je dost podstatne

rovnako niektoré bmw podla gps podraduju dopredu (ked vedia ze bude zakruta a bude sa spomalovat)
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Automobily Tatra mali tento system tak leda na papiery, natacat sa malo tretie dialkove svetlo jednickovej 603jky, do seriovej vyroby sa system nedostal. Fungovalo to napr. na citroene DS.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

po 1. treba neustalu aktualizaciu map, lebo cesty sa stavaju a updavuju.
po 2. ak mame riesenie zavisle od gps a map, naco nam sledovanie znaciek? v mapach mozu byt rovno zahrnute rychlosti.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

a cez rozkopanu cestu pred obcou rano preletis 90? :D ci pred tym, nez pojdes do prace si budes pol hodinku aktualizovat mapy? resp so stastim ak nahodou nedojdes na FUP pri LTE od telekomu :o)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

nie, neprejdem cez rozkopanu cestu pred obcou 90, pokial je tam znacka obmedzujuca rychlost.
a tiez neplanujem rano pol hodinku aktualizovat mapy. neviem co to ma spolocne s 2 bodmi ktore som napisal
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

"perfektny" system pre slovenske chaoticke, obcas nezmyselne znacenie na cestach..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ked uz je take mudre, mohlo by detegovat aj krizovatky a hlavne kruhove objazdy a davat smerovky, vypinat hmlovky pri detekcii protiiduceho auta a SUV-verzia by v pritomnosti blondiny ani nenastartovala. Ale zase soferi, co maju s tymto problem, si nekupia ford
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

mi hovor.
som isiel minuly tyzden na sluzobku do lucenca - od odbocky na martin do zvolena bola aspon 10x zmenena maximalna rychlost! na dialnici! chore!
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

+++ Achievement unlocked: "Spravne pouzivanie slova detegovat" +++
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Bude to taka blboistablbost je E6 na neviem ci stym makamionestymkto skusenost, ale na je to nepouzc aj na dialnici si to zacnenepodiazacne same brzdit same bez priciny. Potom su tu useky kde sa "stava" dialnica samozrejme ze tam nikto nerobi ale znacky na 70 a 50 si tam musia dat aby chlapci s nadacie pomahat a chranit mali kde vyberat prispevky do prasiatka.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

Skurveny telefon
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Problém nie je v telefóne, ale v používateľovi, ktorý po sebe nevie čítať.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Prepáč mi že ťa to tak irituje.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

keby si mal ford, nestalo by sa ti to!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Za volantom sa tazko pise, co? Bola prilis velka premavka, tak si trochu musel davat pozor aj na cestu... chapeme, stava sa :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ja by som to navrhoval rozšíriť .. keď už sú tie automobilky tak ďaleko, že si dovolia toto, nech to prepoja s tempomatom .. a auto by tak automaticky zaradilo najvyššiu povolenú rýchlosť podľa značenia (prečo len obmedzovať?) samozrejme s tým povolením prekročenia .. teda koniec obce: a auto automaticky zrýchli na 95

.. samozrejme ak silno zošľapneš celý pedál brzdy, začne pozvoľna brzdiť (a podobné vychytávky)
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

>>samozrejme ak silno zošľapneš celý pedál brzdy, začne pozvoľna brzdiť (a podobné vychytávky)

A keď ti niekto skočí do cesty a ty silno zošľapneš celý pedál brzdy, chceš aby to pozvoľna začalo brzdiť? ...asi netušíš ako je pedál brzdy napojený na posilovač...a máš vôbec vodičák?
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

kámo, toto bola irónia :)
samozrejme že aktuálnu funkčnosť tempomatu meniť nebudú a ten ti na brzdenie reaguje pekne .. každopádne, pri rozoznávaní značiek pri ceste by nemal byť problém rozoznávať ŠPZ .. a pri istej vzdialenosti pribrzďovať alebo potom sa znova vrátiť na pôvodné rýchlosti keď ten pred tebou pridá .. a to mi príde ako škoda, že hardvér na to tam je, tak prečo prišli len s týmto :)

.. škoda len že tie ich nápady a "vychytávky" vždy začínajú nejakým obmedzovaním vodičov
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

mas na mysli adaptivny tempomat (ACC) ako ma napriklad AUDI?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

samozrejme .. niečo podobné, avšak ACC je kvázi samostatná "krabička" a potrebuješ tam takmer vždy radar. Tu už majú všetok "hardvér" na to aby rozoznávali "objekty" .. a teda na funkciu niečoho podobného ako ACC by stačil softvér (úplne stačí porovnávať šírku značky, alebo auta pred vozidlom a pripôsobovať rýchlosť tomu)
Odpovedať Hodnotiť:
 

adaptivny tempomat montuje polka automobiliek uz od nizsej strednet triedy (oktavia)

plus je dost rozidel kamerou citat text a porovnavat ho s udajom z tachometra (sledovanie znaciek a pribrzdovanie) a merat vzdialenost od auta pred sebou (adaptivny tempomat)

ich vzajomna kombinacia smeuje k samojazdiacim autam (s doplnenim systemu na sledovanie jám a ciar na ceste) ktore sa uz davno vyvyjaju
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hlavne radar funguje aj počas zlej viditeľnosti. Keď je znížená viditeľnosť tak si na stredovom displeji prepnem na zobrazovanie údajov z radaru a mám väčší prehľad.
Raz sa mi stalo že som natrafil v hustej hmle (ešte v aute bez acc) na neosvetlený traktor a mal som dosť...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To akoze ked pojdem predbiehat kamion tak precita z neho tu rychlost 80, co uplne vyzera ako znacka a zabrdi ma na 80 :D ggg
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

aktualne systemy to citaju a zobrazuju takze :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja neviem co mate za auta ale to moje vobec necita.
furt len zerie a zerie. je to taky moj analfabet :[
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Kto bude zodpovedny za pokutu ked si ten limiter nieco nevsimne? Pokial nie ford tak je to zbytocne, pretoze aj tak budem musiet sledovat povolenu rychlost
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

majitel vozidla na zaklade paragrafov o neobjektivnej zodpovednosti. Pri uhradeni do 15dni s 33% zlavou zo zakona :). A to sa uz oplati...
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

FYI pri objektivnej zodpovednosti staci uhradit cast pokuty ;D blizsie informacie vo vasej miestnej pobocke alebo u instruktora autoskoly.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

uz to vidim ako sa budu niektori vodici obhajovat tymto systemom. A cumet na dopravu a stlacat pedale zabudnu uz uplne. A potom niekoho zosrotuju, aj ked v povolenej rychlosti ale bez potrebneho brzdenia a tocenia volantom.

Uz dnes vsetky automaticke systemy tak ovplnivnuju spravanie vodicov. Nevenuju sa tomu comu maju. Nemaju moc dovod ak sa nic nedeje. A mikrospanok alebo chvilkove nesledovanie dopravy, zo vsetkymi nasledkami, je uz za rohom.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Však tu je to buď, alebo... Buď bude jazdiť systém, alebo človek. Prípaden systém bude mierne kontrolovať človeka. Opačne je to skôr blbosť...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

od toho sme ale este zopar buraciek daleko
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja si tiez rad mikrospankujem
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo keď na značke 100+ km/h zakryjem posledné cifry? Pôjde jednotkou? LOL.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Áno, a keď pred to napíšeš mínus, auto začne cúvať :-D
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Zelam uspechy pri rozpoznavani znaciek na slovensku :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vedel som, ze to raz pride, len nech to raz nieje povinne...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ja som za. necham si cmulat, napriklad palec, a nemusim drzat volant!
Odpovedať Hodnotiť:
 

2160 - úplne autonomne vozidlo na vodík-termoelektrický rádio-izotop-nuklidovú energet.jednotku, s vlastnou, silnou, full-automatic,/autonomous AI..
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

no co? prvy to rok budu mat ako benefit, a ked im prepadne predaj, tak to zrusia. Ak im to teda skor nezrusia urady, ked raketovo stupne nehodovost pri predbiehani.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vari rozpozna ten system aj bielu labut medzi kriakmi ak niekoho chyti prave pocas jazdy velka potreba?
Odpovedať Hodnotiť:
 

A bude dodržiavať rýchlosť aj keď bude najebaný?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Niekedy sam neviem co je krizovatka a co vchod na sukromny pozemok, plus vjazdy na pumpy, jednosmerky a ine sa niekedy povazuju a niekedy nie za krizovatku ukoncujucu platnost predchadzajucich znaciek
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Myslim si ze krizovatka musi byt vzdy oznacena znackou - ci uz ako "hlavna cesta", alebo aspon vystraznou znackou upozornujucou na krizovatku s vedlajsou cestou. Ak tam nie je, nepovazuje sa to za krizovatku. Ale samozrejme urcite sa hlavne u nas najde kopec takych kde to neplati.

Jedine riesenie by bolo systematicky pouzivat znacku koniec maximalnej povolenej rychlosti, pripadne koniec vsetkych zakazov. Pokial viem, tak na zapade to tak je, krizovatka ktora rusi obmedzenie rychlosti je len take nase specifikum. Mozno je to tak aj inde, nezistoval som.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemas pravdu - krizovatka oznacena byt nemusi a v takom pripade plati pravidlo pravej ruky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

chore hlavy. Kolega vravel, ze u nich v dedine raz niekto nedal prednost ked isiel neviem odkial na hlavnu (jedinu?) cestu, co sla cez dedinu. Vsetko jasne, dohodli sa, ale pre istotu zavolali zeleny mozog, a ten povedal, ze neoznacena krizovatka, prava ruka, tak ten co ide po hlavnej, ma zastat, aby dal prednost niekomu, co ide mozno z pola, takze vinnik a poskodeny sa zrazu vymenili.
Podla mna by sa pravidlo malo zmenit, ze bez znaciek je hlavna cesta jedina priama (ak existuje, teda iba Tcka, nie Y, ani X), inak prava ruka. Je to omnoho prirodzenejsie, intuitivnejsie a teda bezpecnejsie.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

vzivote som v tvojej dedine nebol, takze vobec netusim ktora cesta tam je jedina. Ked ale nieje znacka, tak pustim toho sprava, to je vsetko co musim vediet.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ano to je ten vtip - to, ze ludia maju v dedine zauzivane, ze toto je hlavna cesta, ale neznamena, ze to v praxi funguje. U nich v dedine to plati a kazdy to respektuje, lenze nie kazdy byva v kazdej dedine a nepozna miestny folklor - turista apod. A ak obec ignoruje znacenia - ved naco, ked kazdy u nas aj Fero z krcmy vie, ze ta cesta je hlavna (typicky slovenske), tak si o taketo problemy koleduje.
Co vravis je prirodzene pre teba, ale nie je to logicke ani spravne. Plati odjakziva pravidl orpavej ruky - ak ho ovladas nemas problem nikde ani na neoznacenych cestach v hornej dolnej. A potom druhe pravidlo - radsej zastat obaja, ako ani jeden.
A uplne na zaver - niektori podvodnici si z toh osrpavili dobry biznis, ked pustia auto z vedlajsej, ze mu ukazu ze moze a potom do neho napalia a ze nedal prednost v jazde.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co spravi so znackou co je vycapena unas "Cesta je v zime neudrziavana" :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Rally mode on
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár