neprihlásený Štvrtok, 25. apríla 2024, dnes má meniny Marek
Urýchľovač LHC obnovil prevádzku, skratujúci kov roztavili

Značky: LHCveda a výskum

DSL.sk, 5.4.2015


Na Veľkom hadrónovom urýchľovači LHC organizácie CERN dnes prvýkrát po dvojročnej prestávke kolovali v celom 27-kilometrovom okruhu zväzky protónov a to v oboch smeroch.

CERN o tom informuje v tomto oznámení.

Protóny zatiaľ cirkulovali len s iniciačnou energiou 450 GeV, urýchľovať na vyššiu rýchlosť sa začnú v nasledujúcich dňoch.

Prevádzka LHC sa mala pôvodne obnoviť už v marci, zabránil tomu ale skrat detekovaný na diódovom okruhu už po schladení supravodivých magnetov, trvajúcom viacero týždňov. Ako príčina skratu bol detekovaný uviaznutý kovový úlomok.

Vedci sa rozhodli problém vyriešiť roztavením úlomku, ktoré je v prípade úspechu okamžité na rozdiel od dlhotrvajúceho vypnutia a opätovného zapínania urýchľovača. Roztavenie sa im na konci marca podarilo, pomocou prúdu 400 A pusteného do diódového okruhu na niekoľko milisekúnd.

Veľký hadrónový urýchľovač je urýchľovačom kruhového tvaru, v ktorom sú častice urýchľované a usmerňované pomocou silného magnetického poľa vytváraného supravodivými elektromagnetmi. Urýchľovač sa nachádza v podzemí pod francúzsko-švajčiarskymi hranicami v blízkosti Ženevy a má obvod 27 km.

Pri svojom spustení v roku 2010 boli protóny v LHC urýchľované na energiu 3.5 TeV. Zrážky, pri ktorých sa zrážali dva proti sebe nasmerované prúdy urýchlených protónov, mali tak energiu 7 TeV. Na začiatku roka 2012 sa energia protónov zvýšila na 4 Tev a energia zrážok na 8 TeV.

Hlavným účelom postavenia LHC bolo potvrdenie alebo vyvrátenie existencie tzv. Higgsovho bozónu. Experimenty podľa oznámenia z polovice roka 2012 skutočne objavili novú časticu s vlastnosťami konzistentnými s hľadaným Higgsovým bozónom.


Posilňovanie supravodivých spojov medzi magnetmi v LHC (foto: Maximilien Brice / CERN)



LHC bol následne na začiatku roka 2013 odstavený za účelom zvýšenia jeho výkonu. Hoci už energia 3.5 TeV je doteraz rekordnou, urýchľovač bol konštruovaný na ešte vyšší cieľový výkon s urýchľovaním protónov až na energiu 7 TeV, pri ktorej protóny dosahujú 99.9999991% rýchlosti svetla. Po upgrade sa LHC začne používať najskôr s výkonom, ktorý urýchľuje protóny na 6.5 TeV a zrážky tak budú mať energiu 13 TeV. Kedy bude energia zvýšená na 14 TeV nie je zatiaľ jasné.

Pre realizované zvýšenie výkonu bolo potrebné najmä posilniť prepoje medzi magnetmi vrátane desaťtisíc supravodivých spojov. Na plný výkon elektromagnety začali zapínať v decembri, pričom v novej konfigurácii nimi prúdi prúd až 11 tisíc Ampérov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40


inzercia



Diskusia:
                               
 

klikol na reklamu na dsl.sk nech si server trosku zarobi...
http://goo.gl/96ZrZ9

Zaujimalo by ma ci si toto fakt niekto kupi...
Odpovedať Známka: -1.3 Hodnotiť:
 

Ja som si to kúpil a hneď 2, lebo mám aj v kufri zapaľovač a je to fantastická vec. Ušetril som 140% paliva. Výhoda kúpy 2 je nielen tá, že už nemusím nikdy tankovať ale mi pribúda palivo do nádrže a predávam naftu ostatným. Čím viac jazdím, tým plnšia nádrž, tak som dal výpoveď a celý deň sa vozím. Automaticky generovanú naftu potom predávam. Vrelo odporúčam, kupujte všetci!
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

Mozem potvrdit. Ja mam uz verziu 3. Tam nemusim ani jazdit. Len tak chodim a tankujem ostatnym.
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

ja som si to ani neotvoril a viem ze hned 140% mi to usetri. bojim sa toho co sa stane ked to aj natankujem
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Ja som si to dal hned urobit a mal som fantasitcke uspory aj som zarobil na predaji nafty co mi ten carodejny aparat vyrabal. Ale teraz mam velky problem, dal som auto do garazu, nejazdil som mesiac. Ked som vcera otvoril branu, vyliala sa na mna taka kopa nafty, ze som sa skoro poondil. A moje krasne skoro nove auto r.v.1999 bolo vytopene naftou tak po volant. Musim ho vysusit a dat na bazos, znacka "dozivotne osetreny naftalinom proti molom".
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Neslo mi tych 140% do hlavy, ale uz chapem. No fasa, takze zatial co druhi maju typicku spotrebu 5-6 litrov, tebe sa este 40% vytvori, co je asi 2-3 litre. Je to az tak uplne super?

Pocitajme: denne clovek najazdi tak (V PRIEMERE) 600-800 km bez toho, aby mu z toho zacalo z dlhodobeho hladiska drbat. To mame cca priemerne 2,5*7,00 = 17,5 litrov ale zaokruhlime to na 20 vytvorenych litrov denne. To mame 600 vytvorenych litrov mesacne, co mame pri dnesnyh cenach asi 750 € netto mesacne. Nie najhorsie, ale auto ma po roku najazdenych 700 km * 365 = 250 tisic km (!!!!!!) a to uz super nie je, po dvoch rokoch je na odpis, takze ako nahrada za zamestnanie to stale nie je, lebo kazde 2 roky kupovat NOVE auto (napr. najlacnejsiu Daciu Sandero za 6,6K €) by sa mi nechcelo. Za 2 roky by som mal sice na vytvorenej nafte zarobil 18K €, ale musel by som kupit auto za takmer 7K € + naklady na prevadzku. Robil si tieto prepocty?????????????
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

No ale ked jazdi s tankom alebo monster truckom alebo bugatti veyron-om, ci traktorom, tak tam ma v zaklade ovela vyssiu spotrebu. Ak usetri 140% -> +40%, tak ma aj viac paliva alebo nemusi tolko prejst. Cize mu v praxi staci kupovat ojazdene kraksne co vela zeru a moze sa tym aj zivit.

Preto odporucam prepocitat este raz.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Vidis clovece, to mi nenapadlo.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

a co tak urobit do nadrze dieru? a mozes este aj zachytavat naftu co odteka, teda celych 140%
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

To nemozes, lebo pri usetreni 140% paliva je cisty zisk 40%. Tych 100% potrebujes aby bezal motor.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

neviem ako ostatni,ale ja to robim tak,ze necham len bezat motor na volnobeh,,resp. postelujem v motore a kvoli vacsej spotrebe som volnobeh zvysil na 2500 otacok,, ja si sedim pri telke,motor spokojne pradie a vyraba palivo :P
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A ak vhodne sprevoduješ pohon na generátor tak ti bude vyrábať aj eletrinu a bude ďaľší plus do pokladničky .
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pjetro ty mas este dojazdy z piatka?
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Ja to robim tak, ze do kanistra s benzinom hodim 2x Fuel Sharp Saver® a zapalku. Nasledne mi zacne benzin tiect cez otvor a ten mam napojeny na cerpaciu sanicu, kde ho potom predavam. Rozmyslam nad zvysenim ucinnosti na 210% kedy dokupim este jeden Fuel Sharp Saver® cim si tak rozsirim svoje podnikanie.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

"denne clovek najazdi tak (V PRIEMERE) 600-800 km bez toho, aby mu z toho zacalo z dlhodobeho hladiska drbat...."

Ti hrabe?!
Postavim to na spaliky, nastartujem, zaradim 6-ku a nech si to pomaly klepka a vyraba palivo.
Obcas dobehnem vymenit plny sud za prazdny a je vystarane.
.
Z dlhodobeho hladiska ti mozno drbe, ale z kratkodobeho h;adiska vobec nerozmyslas, alebo rozmyslas uplne zle, cize ako sa narobit a nie ako pohodlne zarobit....typicky slovak, narobit sa ako pako. ;-)
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Robíte si srandu ale mojej frajerky brat si to vraj naozaj objednal...
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

snad je frajerka aspon pekna, ked s rozumom v rodine je to poslabsie ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Z dlhej chvile som si precital skusenosti "majitelov" na tej stranke a uputal ma najma Zdeno a jeho Kia Rio 1.5 CRDI ".... spotreba paliva klesla na 12 litrov na 100 km - je to úžasné!".

Zdeno skratka vie ocenit kvalitu.
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

Nuz co, ked mal Zdeno predtym 35 l na 100 km, toto bol prenho iste prijemny sok, ked uz ma "iba" 12.

Boze jak jaketo c0c0tiny mozu volne viset na nete?

Samozrejme da sa spravit aj 50 l na 100 km. Staci ist na 1tke 20-30tkou (pripadne este rycjhlejsie aby to revalo jak Boeing s otackami aspon 5-6 tisic). Potom motor odide po par sto km, ako u istej americanky, co si nevsimla, ze nema automaticku prevodovku. Ona chodila na 1tke ...
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

ja neveim ist v kuse na 1ke, okolo 40kmh mam 4200 otacok a zapne sa obmedzovac. Efekt to ma skoro taky ako keby si stupil na brzdu, takze aj dementovi snad dojde ze manualna prevodovka..
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Zalezi jak je to sprevodovane. Fabia II ma prevodovku ulozenu velmi nizko (neviem ako ostatne znacky a modely). Zvlast este ked je 6-stupnova. Fabia II ma vsetky prevody pod 60tkou. Prve dva nepocitam, daju sa pouzit aj na rozbeh (2jka dole kopcom) a da sa na nich na rovine jazdit len na spojke bez plynu. 3jku Fabia II (preplnovany benzin TSI 1,2) na rovinke odporuca hadzat uz aj pred 30tkou, 4rku medzi 40-45 ale skor pri 45 (preto aby sa 50tkou krasne dalo ist na 4rke) no a 5tku odporuca hadzat okolo 60tky. Samozrejme to su najskorsie momenty ked sa to objavi na palubáku, otacky su brutalne nizke (okolo 1300) a ledva sa chyta turbo. No a 5tka potom musi stacit na furt. Ale aj pri 100vke ma okolo 2300-2400 rpm, takze pohoda. Prekrocit 3000 rpm uz znaci prekracovat u nas PMRku.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ani 40 na 4ke neviem ist, lebo by to bolo menej otacok ako volnobeh. 4ka je idealna na 60kmh, prakticky vsetky auta su tak sprevodovane, lebo vzdy bola v obci 60tka, len par rokov dozadu museli dementi zmenit na 50. Na to nieje dobra ani 3ka ani 4ka. Pri 90 mam 1800rpm, pri 100 tak 1900-2000. Najviac na svete som siel 170 a tam som mal 3500 otacok, ale to uz je na fabku vela.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Sak o tom cely cas pisem, nove auta su sprevodovane nizsie. Ale na 100% hovorit mozem len za Fabiu II TSI 1,2 vyrobenu v 2014 (a mozno aj roky predtym). A je to tak preto, aby sa dalo ist kraaaaaaaaaaaasne 50tkou na 4rke, dokonca aj 45tkou sa da ist este pekne na 4rke, pokial neni kopec.

Starsie auta mali s 50tkou problem. Presne medzi 3jkou a 4rkou.

...4ka je idealna na 60kmh, prakticky vsetky auta su tak sprevodovane... si sa zblaznil? Mne uz palubak pri 60tke ukazuje hod 5tku. Sak do riti cely cas tu o tom pisem, ze Fabia II TSI 1,2 vyrobena v 2014 (a mozno aj roky predtym) su neskutocne nizko sprevodovana. Mne to perfektne vyhovuje, je to uzasne.

Na hlavnych tahoch v meste dokonca chodim na 5tke !!!! Samozreme ked je volna premavka. Tachometer ukazuje 58-59 km/h, co je realne 54-55 km/h a je vystarane.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

ale ja mam 1.9TDI a na 4 mozem ist aj do kopca len to musi byt min 60 :) teda cca 1500 otacok. Chcelo by to 6ku, nechapem preco je len 5 rychlosti. Bolo by vacsie zrychlenie a aj nizsia spotreba.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

jazdite jak debili, chodit na 1500 otackach. ach jaj (facepalm)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

a ako ma chodit? na 3500??
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

na 3500rpm mam na 3ke zhruba 90kmh a spotreba je niekde okolo 25l/100km :) Na 1500rpm na 5ke idem 70kmh a palubak ukazuje 3,7l na rovnej (horizontalne) ceste.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

1500 rpm je fakt trocha malo, kedze 5tka tam da iba 70 km/h. Tam mam okolo 4,0-4,2 l na rovine. Ale tak nechodi nikto normalny. Uz na 2100 rpm da 5tka 90-95 km/h, co je fajn aj na dialnicu v style idem pomaly a neponahlam sa. Tam sa da urobit 4,7-5,0 l/100 km. Nie nafta, ale mierne preplnovany benzin 1,2 TSI 63-66 kW, BTW. rovnaky atmosferický 1,2 ma iba 55 kw a brutalne preplnovany 1,2 TSI ma az 78 kW, co je imho na taky objem valcov a typ motora prilis napumpovane.

Rekord mam zatial 4,6-4,7 l pri 88 km/h na 30 km useku :) Pomalsie sa mi ist nechcelo, kedze samozrejme pri takej 78 km/h by to bolo iste pod 4,5 l. Ale to je na dialnicu prilis pomaly, lebo aj tiraky, nakladaky idu 85-90 km/h.
Odpovedať Hodnotiť:
 

teraz som to preveril praktickou skuskou :) na 5ke idem 1500rpm 80kmh, 70 idem 1200-1300. 90 idem 1750rpm a zvycajne chodim 100 co je okolo 1900. Musich pochopit, ze diesel je inak sprevodovany ako TSI mlyncek na kavu, to by ten motor nepotiahol...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sak to je jasne, hore kopcom mi palubak tiez neodporuca hodit 4rku ani pri 50tke ale az daleko za nou dokonca pri 55tke az pre 60tkou (zalezi od kopca), kdezto dole kopcom uz tesne za 40tkou a na rovinke pri 45tke. A pokial je pripajaci pruh na dialnicu tiez trocha hore kopcom, tak 5tku mi odporuca hodit az za 70tkou ci dokonca pri 75tke a nie pri 60tke ako na rovinke.
Odpovedať Hodnotiť:
 

normalne radim 5ku pri 90, na pripojke na dialnicu pri 120...
Odpovedať Hodnotiť:
 

na toyote yaris jazdím v obci typicky na 6ke (55km/h). ak sa to niekomu nezdá, viac krát som predviedol jazdu na 6ke pri 35km/h a motor ide plynule. Na druhej strane ak chcem svižne obiehať, pri 100km/h radím trojku. Nechcem chváliť túto 1,33, lebo pri nízkych ot má malý krútiaci moment, až nad 4000ot sa ukáže 74kw
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tiez je dobre, ze v komentaroch Anna Trnková vyjadruje obavy, ci to neskodi jej autu, a den predtym jej odpoveda Nina B., ze nie.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

co tak im tam forfun vyplnit falosne objednavky ? :D
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Mozem potvrdit ze to funguje. Uz som kupil druhy a sa iba vozim. Objednavajte kym je.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

"..skrat detekovaný na diódovom okruhu už po schladení supravodivých magnetov. Ako príčina skratu bol detekovaný uviaznutý kovový úlomok.
Vedci sa rozhodli problém vyriešiť roztavením úlomku, čo sa im pomocou prúdu 400 A pusteného do diódového okruhu na niekoľko milisekúnd podarilo. .."

lol, dost také .."ruské riešenie (a´lá "kladivo :o :S ;D
Odpovedať Známka: -3.0 Hodnotiť:
 

clovjek by myslel, že ked zistia nejakú prekážku,závadu, bordel v sústave,techn.zariadení, že vypnú mašinu, rozoberú,rozmontujú, smeti abo vec čo tam nepatrí vyberú, zložia s5, vyskúšajú obvody, a spustia o5..
Odpovedať Známka: -5.5 Hodnotiť:
 

Lenze co raz rozoberies, tak ti nieco z toho zvysi .. to nie je dobry postup, co funguje toho sa nechytat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To by bolo posledne riesenie a casovo narocne, cely usek by museli vypnut a uviest do pokojovej teploty, tie ultravodive magnety pracuju blizko absolutnej nuly, potom to rozobrat, opravit a opat zmrazit, to by bolo na par mesiacov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

...hlavne by možno pri rozobratí vzniklo riziko, že sa do systému dostanú nové úlomky. na 100% sa to nedá podľa mňa ukontrolovať.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ruskeee... hmm... rusi napriek tazkopadnosti svojej techniky a procedur maju co sa tyka vesmirnych letov lepsie vysledky. Spolahlivost nosicov Soyuz-TMA im zavidia aj amici, ktori sa so vsetkym piplaju a nebyt genialneho Brauna (ktoreho rusom vyfukli priamo pod nosom), tak by sa na Mesiac nikdy nedostali. Takze nie vzdy je ta jemnejsia metoda spravnejsia, lepsia, alebo rychlejsia.
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

ťažkopádnejšiu techniku? a kto posledne obsadil prvé tri miesta Paríž Dakar v nákladiakoch?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ja som tiez odstranil skrat v lisovanom konektore kablu rovnako - je to rychle a ucinne ;)
Ak sa neohrozi funkcnost, tak je to vcelku fajn napad - rozhodne lepsie ako rozoberat a "lupou" hladat.

Iked popravde keby tam mali silnejsi skrat ako odhladli, tak to tie diody by dostali riadne na frak - aj v tomto pripade vela riskovali :(
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Vznika v urychlovaci radioaktivita? Celkom ma to zacalo zaujimat.
Odpovedať Známka: -8.5 Hodnotiť:
 

Vznika z cigariet radioaktivita? Skus sa len tak pre zaujimavost o to zaujimat.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Mna by zaujimalo prečo sa to menuje "u- rýchlovač častíc" a nie "z- rýchlovač častíc"?
Sedím v aute za volantom , stlačíme pedál,a čo robím? No predsa z-rychlujem?! Nie. A možem si tak akurát u-prdnúť , a dávať si pritom pozor aby som zas niečo ne u-rýchlil.

Prajem vedcom v CERNE veľa úspechov , a nech si dávaju pozor stym THC zrychlovačom , lebo aj sused Fero vravel že to otvára nové dimenzie.

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ked sliapnes na plyn, auto zrychluje, keby si ho tlacil, tak ho urychlujes. Protony nemaju motor tak sa musia urychlovat.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

https://www.youtube.com/watch?v=fAAop1WqHLk

Vo vnutry zazracnej hluposti na "stabilizaciu elektrickeho okruhu auta" je 1000 picofarad kondenzator, 2 odpory a 1 LEDka... Usetri to akurat prd. Stabilizuje to akurat same seba a nic viac! Kazdy jeden okruh v aute je na zbernici CAN BUS! Kazdy jeden okruh je samostatny a samostatne chraneny. Ak sa pokazi riadiaca jednotka na svetla, zvysok funguje dalej... Stabilizacia napatia nema absolutne nic spolocne so setrenim paliva... Zapalovanie sviecok v benzinovom motore je riadene pocitacom (riadiacou jednotkou) a ten ma vlastne rezistory aj kapacitory aj diody! Neviem ktory pako dokaze predavat hentake megahluposti a navyse nechapem ludi, ktory si to kupia...
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Nerozumiem, vsak chalani hore vravia, ze im to funguje.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

mozem potvrdit, funguje to priam zazracne... zapojil som to aj doma do zasuvky a vyrabam si tym vlasnu energiu.. rozmyslam ze kupim aj dalsie a budem predavat energiu susedom.. je to uplne super, bojim sa ze to pre obycajnych ludiu zakazu, nevahajte a kupujte hned!!!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nezabudni ale na dane a vsimne ludom co ta budu "chranit" pred konkurenciou
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

samozrejme, že funguje, čím viac kusov kúpiš, tým viac šetríš
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

toto by som netvrdil, ked budes ma zapnute svetla a napriklad hudbu bez kapacitora tak nebudes mat vyssiu spotrebu ako pri vypnutych oboch veciach? ps: pre vsetkych co to kupujete, ste riadny idioti a tak vam treba, na hluposti sa dnes zaraba :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Kazdy elektro spotrebic v aute zvysuje spotrebu. Ale v zaklade su najnarocnejsdie svetla a tam je vplyv na spotrebu len asi 2%. Ostatne su na urovni chyby merania. Keby si z auta vyhadzal vsetku elektroniku, vratane dobijania, tak usetris +/- 5%.
Odpovedať Hodnotiť:
 

5 percent? pridaj. vsetko ma svoj podiel tak ako ked zatazis alternator tak bud budes musiet mat vyssie otacky alebo dava vacsi odpor na motor, to je ako ked zapnes klimu ta ti spravy aj 0,5L na 100 km pri spotrebe 5 L je to 10 percent. len alternator nieje cerpadlo co tlaci ale ver ze aj to spravy 7 percent urcite a to uz je dost.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Klima potrebuje viac 2kW. Najzravejsi elektrospotrebic v aute su svetla so spotrebou menaj ako 200W. Vydis ten rozdiel?
Alternatory v osobnych autach davaju prud do 150A to aj ked pocitas, ze je tam viac ako 12V tak si niekde na 2kW s tym, ze na plno nie je zatazeny skoro nikdy.
Ano ak pocitas velmi slabe auto, tak ten percentualny rozdiel moze byt vacsi, ale pri aute okolo 150 koni uz to nepredstavuje viac ako par percent.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Este doplnim, ze 150A alternator je skor vysadou luxusnejsich aut prepchanich elektronikov. Bezne je to 80-100A a ani ten nejde nadoraz. Bezne spotrebuvas na eletrospotrebice v aute mozno 500W.
Odpovedať Hodnotiť:
 

skoda ze si redakcia nevsimla ze uz chodia spravy na windows 10 ze do 15 teho platnost vyprsi a ze sa uz automaticky aktivuje ludom co maju org win7. ale riesia blbosti z urychlovaca, rieste to ked budu vysledky a nie ked si tam niekto prdne .
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

ved im napis

patrik_one_man_show_redakcia@dsl.sk
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

=Velky Hadronovy Zrazac, nie urychlovac.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

kokot redaktor nevie co pise. klasika na DSL.sk
Odpovedať Známka: -7.0 Hodnotiť:
 

koho by zaujimali blizsie detaily o urychlovaci, na necyklopedii je clanok Veľký handrový urýchľovač
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hovorí sa detegovať, nie detekovať.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Mňa fascinuje, že niekto (=Higgs) vymyslí teóriu (=bozón) a oni (=vlastne ani neviem, kto presne to financuje) mu postavia celý niekoľkokilometrový podzemný megakomplex, aby zistili, či je teória správna.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

njůôp, presne, však aj mna najvíac omínajú, yznervoyznujú veci tohto typu, niekdo doslova z ničoho, z pár "stránok *popísaného papiera" (či už nejaký investičný biznis-plán, abo či niaký výzkumný "paper, proposal,/koncept) vytvorí celé superkomplexné zariadenie, vybudujú celé ..tehnické sústavy, priam mestá..
whatever, celé megaprojekty, napr. ITER v Cadarache, abo bývalý SSC vo Waxahachie, south Dallas, )
hocijaké, rozne megastructures..
(hockde, ci už v usa, číne, emérike, japan., Europe..

..a ja takmer ani v 40tjke si nemožem dat ani šámlík, malý stolčok s kreslom tam kde chcem..
(abo si kupit neco, neco "vačšie trochu, whatever..

njn, žebrák-socka-lôůzer
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

kks ty si si co slahol? citat po tebe je dobre psycho
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár