neprihlásený Piatok, 6. decembra 2024, dnes má meniny Mikuláš
Oculus ukázal finálnu podobu svojich okuliarov Rift pre virtuálnu realitu

Značky: virtuálna realitaOculus

DSL.sk, 12.6.2015


Spoločnosť Oculus VR, tvorca okuliarov pre virtuálnu realitu v súčasnosti už vlastnený Facebookom, vo štvrtok predstavila po viacerých vývojových verziách finálnu podobu svojich okuliarov Oculus Rift.

Finálny model, ktorý bude uvedený do predaja, používa na zobrazovanie dva AMOLED displeje so spoločným rozlíšením 2160 x 1200 pri 90 Hz, teda rozlíšením 1080 x 1200 na jedno oko. Oči užívateľa sa na displej dívajú cez šošovky, ktorých vzájomnú vzdialenosť je možné vo finálnej verzii nastavovať individuálne.

Na rozdiel od prvých vývojových verzií sú vo finálnej verzii zabudované slúchadlá a mikrofón.

Spoločnosť zatiaľ nezverejnila kompletnú technickú špecifikáciu okuliarov a známa napríklad nie je ani uhlová šírka zorného poľa užívateľa.

Kľúčovou funkciou okuliarov pre virtuálnu realitu je detekovanie presnej polohy a orientácie okuliarov a hlavy, podľa ktorých sa mení zobrazovaný obraz. Vo vývojových verziách to zabezpečovali s frekvenciou až 1000 Hz tri interné senzory, gyroskop, akcelerometer a magnetometer, a externé snímanie polohy so 60 Hz pomocou externého CMOS snímača a LED v blízkom infračervenom pásme.




Oculus Rift, ovládač Oculus Touch a infračervený snímač polohy, kliknite pre zväčšenie (foto: Oculus VR)



S predstavením finálnej podoby predstavil Oculus aj nový bezdrôtový ovládač Oculus Touch. Ten sa bude skladať z dvoch kusov, jedného pre každú ruku. Aj ich poloha je detekovaná pomocou infračerveného senzora.

Jeden ovládač má dve tlačidlá, analógový joystick, analógové tlačidlo a senzory dotyku zabudované po obvode kruhového oblúka ovládača schopné detekovať polohu prstov a gesto celej ruky.


Predstavenie Oculus Rift (video: Oculus VR)



Kým Oculus Touch nebude súčasťou štandardnej dodávky, k okuliarom sa bude štandardne dodávať bezdrôtový ovládač Xbox One.

Odporúčanou špecifikáciu pre PC pre využívanie Oculus Rift je CPU Intel Core i5-4590 alebo lepší, grafika Nvidia GTX 970 alebo AMD 290 alebo lepšia, minimálne 8 GB RAM, výstup kompatibilný s HDMI 1.3, dva USB 3.0 porty a Windows 7 SP1 alebo novší.

Spoločnosť zatiaľ ale neoznámila presnú cenu Oculus Rift. Dodávať sa začne v prvom štvrťroku 2016, ovládač Oculus Touch v prvom polroku 2016.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

NASA opäť posunula termín pristátia posádky na Mesiaci
Chrome na Androide za menej ako dva roky zdvojnásobil výkon
Vydaný minimalistický Alpine Linux 3.21
Microsoft nezmierni HW požiadavky pre Windows 11, bude stále vyžadovať TPM 2.0
V Španielsku navrhujú smartfóny nedávať deťom a dať na ne upozornenia na zdravotné riziká
Bitcoin dosiahol novú rekordnú cenu nad 100-tisíc dolárov
Novým šéfom NASA bude vesmírny turista cestujúci so SpaceX
Amazon predstavil nový akcelerátor AI pre trénovanie neurónových sietí
Telekom má nakoniec 100 GB balík pre všetkých zákazníkov predplatených kariet dlhšie
Musk ako budúci predstaviteľ administratívy navrhuje v USA zrušiť posúvanie času - aktualizácia 1


Diskusia:
                               
 

Prosím aké číslo UV filtru majú?
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

Milión!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Takze tu je ukazka ako FB vnucuje zarabat na tom co najviac: cely cas sa snazia znizit latenciu headsetu na co najnizsie hodnoty a drb do final verzie hodia najzalagovanejsi ovladac ktoremu bezdrotovy pristup este zhorsuje latencie. Final verzia, predrazme co najviac produkt zbytocnostami ktore nedavaju zmysel. Bezdrotovy ovladac? Este sa divim preco tam nedali 2560x1440 display.
Odpovedať Známka: -7.9 Hodnotiť:
 

Ty musíš byť nejaký tester.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Odbornik. Chod im poradit :3
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ale tebe to nevysvetli. Ked si blby, tak na to uz niet pomoci.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

bezdrotove spojenie ide rychlostou svetla tak aka latencia? Latencia je problem len ked chces posielat velke mnozstvo dat, napr bezdrotove video, ale pri nejakom ovladaci to problem nie je, naopak kabel by pri pohybe velmi zavadzal
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

"bezdrotove spojenie ide rychlostou svetla" to si prosim ta nabral odkial?
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

No tak nas pouc akou rychlostou ide :P
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Predsa rychlostou vzduchu, ked ide cez vzduch!
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Aj svetlo "ide" cez vzduch a ide rychlostou svetla ;)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nech má rýchlosť aj 10x vyššiu ako svetlo. Keď je to bez drôtu a vznikajú chyby v prenose, musí to 100x opakovať, latencia tam bude tak či tak
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Poslat aj 100x nejaku informaciu o stlacenom tlacitku nemusi byt problem. Bezdrotove gamepady sa bezne pouzivaju a latencia tam je minimalna. Tiez si treba uvedomit, ze pri virtualnej realite je velmi dolezita najma latencia headsetu, inac dojde cloveku nevolno. Ale latencia ovladaca taka dolezita nie je a kludne moze byt aj par desiatok ms.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

opakovanie matkou mudrosti, mozno zo seba spravi AI
Odpovedať Hodnotiť:
 

A dioptrie to ma ake prosimvas ?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Si nastavis. Nie? Ked ťje šošovky pomrviš hore dole.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Da sa to pouzivat s okuliarmi ?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

hej ale len s google glass, aby ostatny mohli pozerat ako ty pozeras
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Dá, ale už to zrejme nebude úplne ono, keď budú displeje ďalej, ako majú byť. Plus by v balení malo byť viacero šošoviek s rôznymi dioptriami.

No ešte je tu možnosť kontaktných šošoviek...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

http://jazykovaporadna.sme.sk/q/1925/
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ak sa ti tam tak paci tak zostan na sme.sk
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

s xbox prezentáciou zabili :D

https://www.youtube.com/watch?v=c5kI4NuM33E

pozn.: fakt to nie je vtip, oni to myslia vážne!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to bude len nejaky mod pre starsie hry ktore sa nedaju z nejakeho dovodu hrat ako plne VR
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nie. To bude práve pre drvivú väčšinu hier, nielen starších. VR vyžaduje vysoké FPS (ideálne nad 60 fps pre každé oko, tzn. 2x), ktoré súčasná generácia konzolí ani náhodou nedokáže poskytnúť v moderných hrách.

Takže na konzolách môžeš s "normálnym" VR pohľadom počítať leda v nejakých jednoduchých casual hračkách, alebo sa uspokojiť s týmto srandovným VR módom, kde už je jedno, koľko FPS má hra na tej virtuálnej telke...
Odpovedať Hodnotiť:
 

s ikuliarmi bez problemov. uz dk1 a dk2 som pouzival s okuliarmi a dalo sa. tento ma byt na to dokonca priamo prisposobeny. 1440p by samo bolo lepsie ale som spokojny aj s tym co tam dali. myslel som ze sa toho uvedenua na trh u nedockam takze som velmi rad tejto sprave. uz aby sa dalo pre-order*nut
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tebe by skor pomohlo tie peniaze investovat do kurzu slovenciny ako "preordernut" nejake okuliare.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Počkám na FOVE, to má aj sledovanie očí a na základe toho bude v hre fungovať depth of field a aj postavy budú reagovať na to, keď im pozriete do ksichtu a tak.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Takze v scenach so zenskymi bude obraz permanentne zaostreny na kozy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako najvacsie nedostatky vidim to, ze pohybovy ovladac nebude standardnou sucastou balenia. Dalej to ze jedna kamera nestaci na snimanie polohy headsetu a dvoch ovladacov, lebo pouzivatel zakryje ovladace telom. V baleni mali byt aspon 2 kamerky, pricom kazda pojde do opacneho rohu miestnosti. HTC Vive je v tomto pred Oculusom popredu, a pritom pride na trh o par mesiacov skor.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Neviem, ako tie ovládače (sú to len prototypy, final sa môže dosť líšiť), ale snímanie hlavy zabezpečuje gyroskop, tá kamera len spresňuje. + Na tej včerajšej konferencií bol predstavený dodatočný senzor, ktorý sa umiestni na stôl.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Snimanie polohy hlavy zabezpecuje kamera, gyroskop zabezpecuje snimanie len otocenia hlavy, co ale pre dobry zazitok nestaci. Devkit 2 mam doma a ver mi, ze ked sa dostane mimo zaber kamery tak si to hned vsimnes, a pri niektorych FPS sa to stava dost casto.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nechapem ako to tu nikto este nespomenul:

PORNOOOOOOOOOOOO :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To bude tým teplom...
Každý má vajcia ako vo vazelíne a tak sex nikumu ani nenapadne :)
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Nechapem, ako moze oko zaostrit na nieco, co je tak blizko. Nevidi clovek ten obraz uplne rozmazany? To plati aj pre Google Glass. Vie mi to niekto vysvetlit?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Su tam sosovky. Obraz je zaostreny na nekonecno, je ostry a cloveku to pripada akoby sa pozeral do dialky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

hm nekonecno
to znie dobre

Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

GTA V s týmto!
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

tými zabudovanými slúchadlami to cele posrali. dúfam to pojde odmontovat.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Majú byť solídne. A odpojiť pôjdu. A keby si mal o kus väčšie IQ, dokázal by si si to za 3 sekundy dohľadať sám
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Bože ďalšia kokotina na svete!!!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:

Pridať komentár