neprihlásený Streda, 18. septembra 2019, dnes má meniny Eugénia   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Ako keby autá nemali dosť. Zariadenie otvára množstvo modelov

Značky: dopravabezpečnosťhackovanie

DSL.sk, 8.8.2015


Zlé obdobie pre výrobcov automobilov z hľadiska počítačovej a technickej bezpečnosti ich áut pokračuje a po zraniteľnostiach a slabinách v niektorých konkrétnych značkách bezpečnostný expert Samy Kamkar v noci na dnes na bezpečnostnej hackerskej konferencii Def Con odhalil zariadenie schopné otvoriť množstvo moderných modelov.

Zariadenie nesie označenie RollJam, dá sa vyrobiť z komponentov stojacich len 32 dolárov a účinné je voči moderným bezdrôtovým systémom otvárania používajúcim meniace sa kódy, označované tiež ako systémy s tzv. plávajúcim kódom.

Kamkar neobjavil princíp útoku, ten navrhol už v minulom roku Spencer Whyte. Kamkar ale zostrojil použiteľné zariadenie, ktoré je možné upevniť zvonka na vozidlo, počkať na použitie vozidla majiteľom a následne prísť a vozidlo si jednoducho otvoriť.

Plávajúci kód

V minulosti bezdrôtové systémy otvárania áut ale tiež napríklad garáží používali pevne nastavené kódy, útok na ktoré bol ale principiálne veľmi jednoduchý. Kód totiž stačilo jednoducho zachytiť a následne si auto otvoriť jeho opätovným vyslaním.

Pre zvýšenie bezpečnosti tak výrobcovia prešli na systémy využívajúce plávajúci kód.

Pri nich diaľkový ovládač pri každom použití generuje nový kód, pričom vozidlo každý kód akceptuje iba raz. Zároveň keď už nejaký kód prijalo, všetky predchádzajúce kódy považuje za neplatné a už ich neakceptuje ani keď ich ešte predtým neprijalo.

RollJam

RollJam, zariadenie veľkosti o niečo väčšej ako väčšie diaľkové ovládače, dokáže prekonať systém plávajúceho kódu pomerne jednoduchým ale šikovným trikom navrhnutým Whyteom.


RollJam, kliknite pre zväčšenie (foto: Samy Kamkar / Wired)



RollJam útočník pripevní na vozidlo zvonka, napríklad pod blatník. Pri zachytení vysielania kódu z diaľkového ovládača začne hneď vysielať rušiaci signál, kvôli ktorému auto kód nezachytí.

RollJam ale vysielaný kód zachytiť vie. Ako to dosahuje nie je zatiaľ jasné, napríklad Whyte ale využíval citlivosť prijímača v autách na širšie frekvenčné pásmo. Keď rušiaci signál ruší mierne inú frekvenciu ako používa diaľkový ovládač, odchytávač citlivý iba na frekvenciu používanú diaľkovým ovládačom tak dokáže signál zachytiť ale auto zachytávajúce obe frekvencie nie.

Vo výsledku sa kvôli rušeniu samozrejme auto neotvorí. Vodič tak úplne prirodzene stlačí ovládač druhý krát a RollJam rovnakým mechanizmom zachytí aj druhý použitý kód.

Vtedy už ale RollJam vyšle prvý zachytený kód, auto tento zachytí a otvorí sa. Či RollJam dokáže prvý kód vysielať zároveň so zachytávaním druhého, napríklad použitím výrazne vyššieho výkonu ako rušiaci signál, nie je jasné. Podľa niektorých médií, ktorým Kamkar poskytol informácie, je vysielaný súčasne, podľa iných až po prijatí prvého s celkovým oneskorením menším ako sekunda.

Vo výsledku má RollJam v každom prípade uchovaný druhý kód, ktorý auto ešte neprijalo, je naďalej platný a použiteľný.

Následne pri zachytení ďalších kódov sa opakuje postup aplikovaný pri druhom kóde a RollJam má tak vždy v zásobe jeden platný použiteľný kód. Útočník môže následne prísť k zamknutému vozidlu a po stlačení tlačidla na RollJam zariadenie vyšle uchovaný kód a auto otvorí.

RollJam môže byť nastavený aj v režime, v ktorom do zásoby uchováva naraz viac platných kódov. Pre získanie každého kódu navyše musí rovnako ako pri získaní prvého samozrejme vodičovi jedenkrát diaľkový ovládač nezafungovať.

Podľa zistení Kamkara sú kódy typicky univerzálne a zároveň sa používajú aj na zamykanie a prípadne štartovanie vozidla, zrejme doplnené vo vysielaní príslušným príkazom. Zachytenie viacerých kódov do zásoby tak umožní auto otvoriť aj zatvoriť, prípadne pri modeloch podporujúcich aj diaľkové naštartovanie otvoriť a naštartovať.

RollJam má byť účinný podľa informácií Kamkara pre Wired na miliónoch vozidiel minimálne značiek Nissan, Cadillac, Ford, Toyota, Lotus, Volkswagen a Chrysler, na ktorých bol otestovaný. Zariadenie je ale účinné tiež na viacerých systémoch otvárania garáží.

Systém plávajúceho kódu je proti takémuto útoku možné zabezpečiť používaním kódov zviazaných nejakým spôsobom s časom, keď sú v konečnom dôsledku kódy platné iba po obmedzený čas. Takéto systémy sú v súčasnosti už k dispozícii a na niektorých modeloch sa používajú, napríklad na tohtoročných modeloch Cadillac.

Na rozdiel od napríklad palubných zábavných systémov, ktoré sú najmä softvérovej povahy a sú upgradovateľné, sú systémy diaľkového otvárania najmä hardvérovej povahy, ich softvérový upgrade nie je možný a opravenie zraniteľnosti voči RollJam sa nedá očakávať.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Česká dátová prevádzka mnohonásobne vyššia ako slovenská, siahala k 2 Tbps
Levitujúca Rubikova kocka sa sama zloží
Apple investovala do výrobcu tvrdeného skla
Na hackerskej súťaži sa bude hackovať satelit na orbite
Nová verzia Firefoxu bude každé 4 týždne
Televízia, ktorá prišla s teletextom, ho ruší
4ka začala ponúkať veľké objemy dát v celej SR, na 5 mesiacov
Raspberry Pi dostáva 64-bitové jadro
Prichádza WiFi 6, začala certifikácia
NASA sa dnes pokúsi nájsť na Mesiaci indický modul


Diskusia:
                               
 

kupit si rolljam a poobzerat sa po nejakom novom volkswagene :)
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

A ked uz na ten novy wolkswagen namontoval RollJam niekto pred tebou tak budete aj ty aj on a aj majitel cumiet ako struna z gauca a divit sa preco sa auto neodomkne ani jednemu z vas.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

este ze ZEDER nema kod...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

...to ani ZETOR
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ehe ved to na fotke je aurdino :) moj oblubeny model :)
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Mmmmmmmmmmmmmmm... Arduino...
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

mmmmm, jelito :)))
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ked mi kluce spadnu do vody budem mat potom v kluci plavajuci kod?
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Neviem, ako tvoj kluc, ale moj je skor potapaci, ako plavaci typ ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Chcel by som zit na planete bez aut, pocitacov, elektriny, atomoviek... len tak pobehovat po lese, zrat hriby a diviaky, kochat sa prirodou.
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

No dobre, ale kde si nabijem svoj Ipad?
Odpovedať Známka: 6.6 Hodnotiť:
 

Okolo teba by pobehovali ludske samice. Fakt by ti trebalo ten ipad?
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Ked samice, tak aspon iphone... Aby mohol robit selfie
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

stačil by svet bez kurvítiek
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Bohuzial ano, lebo by pobehovali okolo alfa samca :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Led so teraz nezatrtkas, vo svete, ktory opisujes by so nemal sancu..
Odpovedať Hodnotiť:
 

a potom prides do prirody a plno komarov, kliestov.... :D
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Práca v lese má svoje výhody: chládok v lete, pokoj, brigádničky...
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

Stewardky pre drevorubacov??? A na motorovej pile logo RegioJet
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A bráni Ti v tom niekto?
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Ludia co sa zenu za vedeckym pokrokom.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Z tých Ťa predsa žiadny nemôže držať. A môžeš aj podporiť migrantov a máš k dispozícii aj celý kontinent
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

on je taky hipster z velkeho mesta :D raz by taky zivot vyskusal a hned by sa vratil do civilizovaneho sveta :D
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

Zial dnes je to stale vacsi problem. Je iba otazkou casu kedy sa ludia nebudu moct ist len tak poprechadzat po lese a nepodaj si odtrhnut list zo stromu.
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

Ono to uz tak niekolko rokov bohuzial je, len to skoro nikto nekontroluje. Podla zakona mozes ist do lesa len na vyznacene chodniky. A zaroven je zakazane zberanie lesnych plodov, zakladanie ohna hocikde (aj keby si ho obohnal vodnou nadrzou), a tak... Takze pekna prechadzka lesom hocikade, tak ako to vidis v reklamach v telke, je bohuzial uz niekolko rokov nelegalna. A ta otazka kontroly je dnes ovela lahsia, vdaka smartfonom. Uzi si to, dokym este mozes.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Mimo znacenych turistickych chodnikov to plati len od urciteho ochranneho pasma ak si dobre pamatam.

Ale nedajboze by si nasiel jaskynu a chcel sa ist do nej pozriet.. to je uz zakazane plosne
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na Slovensku je "ochrana" prirody postavena na hlavu, v narodnom parku su schopni dat cloveku pokutu za to, ze zide par metrov z chodnika. Pritom cely les je rozjazdeny traktormi a postriekany sajrajtom, ktory je na zapad od nas zakazany.
Jaskyne su volne pristupne napr. v Rumunsku, oplati sa pozriet, akurat sa tam tazko chodi podla mapy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

toto robia v kazdej romskej osade na slovensku.Mozes sa pridat )))))
Odpovedať Známka: 4.1 Hodnotiť:
 

nech sa paci do afriky
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Keď čítam takéto vzdychania vždy si spomeniem na koniec knihy od Toma Clancyho "Dúhová šestka". SPOILER: Keď nechali ekoteroristov v ďžungli a komentár jedného člena rainbow six na tému dĺžky ich prežitia v tom prostredí. :)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Mne by stacil taky bez atomoviek a moslimov
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ideálne je doplniť každý alarm mechanickým uzamykaním riadiacej páky (alebo volantu)...
V budúcnosti si zlodeji budú vedieť poradiť s každou elektronikou, ale na mechanické zariadenia budú čím ďalej tým nešikovnejší...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

No alebo proste zamykat otocenim kluca v zamku. Ak to teda auto vobec ma.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Kľúče sú pre socky. Bežný človek má v dome garáž.
Odpovedať Známka: -8.3 Hodnotiť:
 

Ty máš garáž pred každým obchodným domom, pred svojou prácou, pred každým barom? Tak to si potom borec...
:-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ta vies, nie kazdy ma ta na to gule, aby isiel do baru vlastnym autom :)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Mame tu krcmu pred barakom a hadaj, kto zaplna parkovisko - a kedy sa najviac oplati dorazit domov ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jasne, ale ti zvycajne dorazia domov s prazdnymi gulami :)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Jedneho dna, az dospies, pochopis, ze vtip "vyhoda manzelstva je v tom, ze mas sex aj ked nemas chut" nie je vtip ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Najsamneprekonateľnejšou ochranou je nevlastnenie auta. Služobné, resp. požičané nie je Tvoja starosť.
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

A vydrzis, ked ta tvoji kvazi kamarati a kolegovia zacnu volat sockou, lebo nemas auto? Ak ano, tak si borec. Lebo 99% ludi to psychicky nevydrzi a auta sa nikdy nezbavi. A radsej vymysli 1000 vyhovoriek.
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

Este som nevidel, ze by niekoho za sluzobne auto volali sockou. Ale prave naopak, cim drahsie auto dokazal vo firme ukecat, tym lepsie.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Toto sa mi na tých firmách páči.

Keď sa ti darí, dostaneš dobré auto.
Audinu, BMW, možno aj niečo lepšie. Ale keby si im tak povedal, že páni, budem radšej jazdiť na Dácii Sandéééro, oléééé, a ten rozdiel v cene mi pošlite na účet, ja si s ním už poradím, čo myslíš, čo by ti povedali?

POŠLÚ ŤA ROVNO DO *IČ*.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

to bude tým že auto môžu odpísať z daní, ale rozdiel v cene drahého a lacného auta poslaný niekomu na účet nie.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

odkedy si vyplatu nemozes odpisovat z dani?
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

odkedy za každé zaplatené euro dáš štátu navyše 50 centov
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ze okrem dani mas aj otazku prestize - ak ides uzavriet milionovu zakazku a dojdes na dacii, tak sa mozes s uzavretim obchodu rozlucit.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Chcel by som vidieť toho človeka, čo podpíše zmluvu na 1,05 milióna, lebo chlapík z firmy, čo mu to chcela dodať za 1,00 došiel na dácii.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

su taki. Pride chlapik za advokatom, nevidi, ze by mal hodinky v cene aspon 1/10 socialnych (=ficovych), a este k tomu nejakeho parkera ap. tak si povie, ze no tento asi nevie nic vyhrat, zdvihne sa a vypadne.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ja jazdim MHD, auto nemam... A na co? Pre mna len zrut penazi, mozno az budem mat rodinu...
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

potom to už nebude žrút peňazí :D
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Napodobne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

asi by si mal vymenit kamaratov
Odpovedať Hodnotiť:
 

ked už (svoje, /firemné) auto, tak s minimálne!!! 1 človekom (vodičom) s plne nabitým sapíkom (uzi, mac10, ak74, abo aspon 2x eagle, atd..

vyzývám zlodejov a autíčkárov celého sveta, nech skúsia šlohnút TAKTO chránené auto..
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

si ludoop a nepomozu ti v tom ani tvoji kamarati z domobrany :)
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Ja ta vyzyvam aby si si uz neslahal to co si si slahol teraz.

Dakujem
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Asi nepouzitelne na parkovisku kde bude tých signálov daleko viac.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Celkom by má zaujimalo ako cadillac zabezpečuje synchronnost casu na Kľúči a aute. Lebo to je jeden z predpokladov aby tento bezpečnostný mechanizmus fungoval.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

synchronnost? to je aka rec?
Odpovedať Známka: -8.3 Hodnotiť:
 

Neandertalska.
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

Ak páni niesu z klubu gramarnazi, tak slovenská.
http://dopice.sk/ekx
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Synchronnost je uplne normalne technicke slovo ktore si asi bohuzial v gender studies nemal moznost vidiet.
Odpovedať Hodnotiť:
 

radio?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Pre toto mám rád tento web. Perfektný článok (k dokonalému chýba už len návod) a v diskusii sa vždy objavia odborníci, ktorí vedia prešťať každý systém.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

aspon keby k veci ale diskusia uplne mimo... niekto napise hlupost mimo temy a vsetci to zacnu riesit. este mi tu chyba politika aby to bolo na komplet.

a co sa tyka kradnutia aut s tymto zariadenim to nebude mozne, lebo nenastartujes akurat si tak mozes zobrat ipad ked si ho tam majitel zabudne.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

samozrejme to plati pre vozidla co nemaju na dialku startovanie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

alebo sa mi to len zda?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mna zaujalo, ze z doteraz uverejnenych reakcii sa nikto nezamyslel nad realnostou a vyuzitim v praxi.
Ja vidim v texte informaciu, ze nie je jasne ako dokaze zarusit signal a pritom ho sam prijat a dalej tam vidim nejaku informaciu postavenu na hlavu, ktora vychadza z nejakeho predpokladu, ze zasahujeme vysielanim aj do inych frekvencii a tam ak rusim tie sekundarne frekvencie zmatiem tym prijimac v aute, ale nie svoj snifer, ktory je ladeny len na jednu frekvenciu?
To, co je za blbost? To akoze receiver v aute akonahle pride signal na jednej frekvencii len tak ho vyhodnoti ako spatny a neprijme ho?
By ma silne zaujimalo ako vie snifer umiestneny par desiatok cm od skutocneho receivra zarusit frakvenciu a pritom zachytit signal na rozdiel od receivra v aute. Logicky mi to pride ako nemozne.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Fleg, zober si mobil, priloz ho k nejakemu zosilnovacu (radsej lacnejsiemu) a zacni telefonovat cez 2G, budes pocut taky otravny zvuk v reproduktoroch. Pocutelny zvuk je do 20kHz, frekvencne pasmo pre GSM je cca 900 MHz a cuduj sa svetu aj tak je tam rusenie.

Zarusis blizku frekvenciu, ak je v autach horsi prijimac, ako mas ty, tak on signal nerozozna (je zaruseny), ale ty s lepsim ho rozoznas.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Keď niečomu nerozumieš, tak to ešte nemusí byť automaticky blbosť. V článku je opísaný predpoklad, ako to asi funguje.

Nech je vysielacia frekvencia kľúča X. RollJam má prijímač naladený na X (šírka pásma +-10kHz) a vysielač naladený na X+15kHz. Chytá signál z kľúča na frekvencii X ale nie vlastný vysielač na X+15kHz, neruší sám seba. Zatiaľ OK?

Automobil má prijímač naladený na X (šírka pásma +-30kHz). Chytá signál z kľúča na X a zároveň rušenie na X+15kHz a má z toho v hlavičke bordel. Potom mu RollJam pošle čistý signál na X+15kHz a je vymaľované.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ako vie rolljam, ze chyta singnal z kluca daneho a uta a nie +/- 20 odstavenych aut v dosahu?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Asi nevie, a prečo by aj mal?
Pribiješ ho na stĺp na parkovisko pred Tesco, vôbec netuší, ktoré auto chceš vybieliť. Proste raz za čas stlačíš gombík a jedno auto zabliká. Ideš, skontroluješ ajfóny, tašky, kabelky, zavrieš a čakáš ďalej.
V tomto teple je to makačka ale niekto to robiť musí...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

sorry, ale nepredpokladal som, ze by si chcel kradnut veci z aut ale konkretne auta
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

No tak, keď už budem chcieť ukradnúť konkrétne auto a budem silou mocou musieť použiť hentú nedorobenú demonštračnú pomôcku, tak to asi po hlbokom zamyslení vyriešim tak, že si ho počkám niekde inde, nie na husto obsadenom parkovisku pred tescom.
Alebo sa proste postavím v klobúku, slnečných okuliaroch a v baloňáku obďaleč a keď uvidím, že chlapík zamkol to moje obľúbené auto a odchádza, tak buď to ukradnem okamžite (ako keď updatuješ firefox) alebo aspoň vypnem RollJam, aby mi to okolití škodovkári dodatočne nedoj*bali.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ukradnut konkretne auto dnes autickari dokazu bez akehokolvek rolljamu. Myslim, ze v sucasnosti sa aj auta tak kradnu ako sa kradnu. Najlepsie riesenie je doplnit auto imobilizerom resp. alarmom tretich stran a pripadne aj nejakym mechanickym zabezpecovacim systemom. Ani to samozrejme nie je 100% ochrana. Ked to auto niekto velmi chce tak ho proste nalozi a odide s nim do dielne, kde sa s nim mechanici pohraju a vybavene...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jo.. ja mam VAM02 a ked to budu nakladat tak bude sirena trubit na cele sidlisko. Ale ano, nalozia odidu. Bezny buzerant zlodej ujde, lebo to 1. nenastartuje a 2. ked to zacne mykat tak sirena. Takze kludne nech mi otvoria auto, ukradnu mi max tak slnecne okuliare a par minci co tam mam na parkovanie... ine v aute nemam.
Odpovedať Hodnotiť:
 

len tak btw. dnes zas zabudli decko ale na odpocivadle :) ti rodicia su cisti kokoti, ako sa da kurva zabudnut decko???? Tomu nitrianskemu curakovi by som ale doprial nepeknu dlhotrvajucu smrt.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bohuzial ako neregistrovany neviem reagovat na prispevky, takze musim pisat sem.
Nerozumiem preco ak zarusim okolitu frekvenciu (napriklad +-10kHZ) okolo nosnej frekvencie by som mal znemoznit autu prijat signal. Rusit musim predsa nosnu frekvenciu, aku logiku ma rusenie okolitych?
Pre mna je jedine logicke vysvetlenie, ze rusim nosnu frekvenciu, akurat, ze mam citlivejsi prijimac ako ma auto, cize pre auto je uz rusenie dostatocne a mne sa este podari zachytit dostatocny signal urcenie kodu. Toto mi logiku dava, rusit okolite frekvencie, aby som autu znemoznil prijem uz nie.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Fu tak dnes som asi kusok za blondaka, aj neregistrovani mozu reagovat v diskusii. Asi som si to pomylil so zive.sk, kde nemoze neregistrovany reagovat na dalsie prispevky a robit vnaranie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Rusit mozes susednu frekvenciu tak, ze posles signal, ktory je silnejsi ako signal na nosnej. Tym zmagoris zosilnovac, ktory je schopny prijmat aj tu susednu frekvenciu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Super, az na to, ze taketo zariadenie sa pouzivalo uz pred 6timi rokmi. Vlastna skusenost, kedy pred IKEA v BA mi na prvykrat nezamklo auto a do tyzdna zmizlo niekolko aut. Bolo to aj v spravach, vsetci mali spolocne to, ze museli zamknut 2x.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

No bóže, tak sa to zverejnilo až teraz. Problém?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

az na to ze tam islo o nieco ine.
jednalo sa o jednoduchu rusicku signalu a lopkari cakali na ludi ktori stlacia zamknutie na ovladaci ale neskontroluju ze ci sa auto realne zamklo. a potom tie nezamknute vybrali.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To samozrejme napadlo ako prve aj mne, tie auta ale kradli az par dni na to. Nechapem preco na taketo nieco nemyslia vyrobcovia aut, vsak takato vec je zrejma po par minutach premyslania.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie nie chlapci. Princíp bol v tom, že hajzlík čakal za rohom s kľúčom od rovnakého modelu. Držal tlačidlo na odomknutie a počas toho ako sa majiteľ snažil svoje auto zamknúť, nič sa nedialo. Čiže rušička asi náročná nie je - sústavne posielaš zlý kód a auto nereaguje na nič.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

aby si kluce synchronizovali cas s autom pri poslednom zasunuti, a pri dalsom otvoreni a zatvoreni sa v ramci generovaneho kodu pouzije aj aktualny cas a pokial by tento nesedel na plusminus 2 sekundy tak dovi dopo. ved to auto a tie kluce musia rovnako generovat ten kod aby to fungovalo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a pritom staci, ze ked sa to vola kluc, tak aby to obsahovalo privatny kluc a hotovo. S autom by komunikovalo silne kryptovane.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vsak dnes sa to uz tak robi, ale pred par 20 rokmi bol problem napchat rsa do kluca.

Dnes uz mas kazdy kluc jedinecny a musis ho sparovat s autom. Auto ma napriklad pozicie v ECU pre 4 kluce a ked jeden stratis, prides s druhym do servisu, s tym zapnu ecu, strateny odmazu a zaregistruju ti novy - ktory musi byt doteraz nesparovany, neda sa recyklovat iny kluc. Toto preprogramovanie je mozne iba vtedy, ked jeden zo zaregistrovanych klucov je v zapalovani/pri keyless v dosahu.

Strateny kluc uz nikomu na nic nebude, vie, ze bol sparovany s nejakym autom, to auto ho uz nepozna a preprogramovat to nejde.

No a ty, pokial mas na to v aute prislusnu vybavu, mozes podla klucov rozoznavat, kto je vodic a nastavit mu sedacky, zrkadla, radio, atd.

Celkom sranda, ako dnesne kluce funguju.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

d. zaujimave
Odpovedať Hodnotiť:
 

Sedacku vodica nastavuje podla pouziteho dialkoveho moj chrysler rok vyroby 1997, takze to nie je nova ficurina.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár