neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Štát tvrdo kritizuje mobilných operátorov za nepokrývanie ciest

Značky: mobilní operátoriSlovenskopokrytieštát

DSL.sk, 26.8.2015


Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb, RÚ, v dnes zverejnenom stanovisku tvrdo kritizuje mobilných operátorov za vlažný prístup k pokrývaniu diaľnic a rýchlostných komunikácií mobilným signálom.

Operátori a zástupcovia štátu, konkrétne Ministerstvo dopravy výstavby a regionálneho rozvoja, Národná diaľničná spoločnosť a RÚ, minulý rok vytvorili pracovnú skupinu s cieľom zlepšiť pokrytie a úplne odstrániť nepokryté miesta na cestách najvyšších tried.

Informovali sme o tom v tomto článku. Operátorov sme sa v tom čase pýtali na konkrétne kroky, ktoré pre dosiahnutie tohto cieľa podniknú. Konkrétne kroky neavizoval žiaden.

Mobilní operátori sa sústreďujú na pokrývanie lokalít, kde ľudia žijú a pracujú. Slovenskí operátori udávajú len miery pokrytia populácie v ich domovoch a nechcú zverejňovať mieru pokrytia územia. Tá je pochopiteľne výrazne nižšia a často sú nepokryté aj dopravné trasy. Ako príklad hovorca RÚ Roman Vavro uvádza relatívne nový obchvat krajského mesta Nitra, kde prejde denne 20 tisíc áut v každom smere ale signál tu podľa RÚ absentuje.

V aktuálnom stanovisku RÚ kritizuje prístup operátorov k pokrývaniu ciest napriek iniciatíve štátu pomôcť. "Zástupcovia štátu po roku musia skonštatovať, že mobilní operátori sa k otázke bohužiaľ stavajú vlažne," uvádza sa v stanovisku.

Podľa informácií RÚ bol prístup štátnych inštitúcií v rámci pracovnej skupiny aktívny, NDS napríklad operátorom poskytla informácie ku všetkým pripravovaným úsekom diaľníc, informovala ich o možnosti využiť v tuneloch novoinštalovanú kabeláž, RÚ ponúkol pomoc pri riešení lokalít, kde je problém zriadiť základňovú stanicu.

100% pokrytie najdôležitejších dopravných trás mobilným signálom samozrejme zvýši pohodlie pri cestovaní, štát sa oň zasadzuje ale najmä kvôli bezpečnosti a ochrane zdravia. V lokalitách, kde signál úplne absentuje, totiž napríklad pri nehodách samozrejme nie je možné zavolať pomoc. RÚ tiež poukazuje na európsky plán zaviesť systém automatického volania pomoci eCall.

"K tomu, aby celý systém fungoval, sú potrebné prístupové siete. Zarážajúci je vlažný prístup operátorov k tejto problematike," uzatvára stanovisko RÚ.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí
Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami


Diskusia:
                               
 

Lebo ludia maju soferovat a nie tam facebokovat a telefonovat za jazdy.
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

dmnt?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

... niee dmnt .. to vypada na vypadok vo "verejnom" zaujme SIS a alebo kr.a v horsiom pripade do nas na vsetkych penazenkach tazi v zaujme NDS a 30% za nase cesty coplatime cypercej spolocnosti bez znameho vlastnika.... "info z hniezda"
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

a čo pasažieri?
...myslím, že dotyční, ktorých to trápi a ktorí dokážu rozhýbať tieto úrady k nejakému stanovisku, či pracovným skupinám, majú aj vlastných šoférov. ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A ak sa stane nehoda tak čo budeš robiť keď sa nedovoláš?
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

ved on auto nema, jak by to mohol vediet
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Začneš posielať dymové signály pomocou horiaceho auta...
Inak iniciatívu chválim a hádam sa im podarí riadne pritlačiť. Samozrejme správnym smerom.
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

podla mna skusi poslat SMSku
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

najde si wifi tlaciaren v najblizsom kancli a vytlaci volanie o pomoc
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Odporúčam aj prečítať článok. Hlavne predposledný odsek
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ano ludia by sa mali venovat vedeniu vozidla ak su za jeho volantom ale co taky spolujazdec? Minule som isiel po novom obchvate (ako spolujazdec) okolo Nitry a hral som online poker a samozrejme v rozhodujucej chvily sa signal stratil a ja som prisel nastastie iba o 10€. A teraz kto mi nahradi skodu? To tu uz naozaj nikto nic negarantuje :-)
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

co ta pocuvanie online radia alebo pouyivanie online navigacii??
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

A čo doma ? Všetko zdravé? Alebo ďaľší PS-VB čo sa zobudlil z hybernácie ?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

a co takto online navigacia?
Odpovedať Hodnotiť:
 

cOSIFg http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vložte komente1ř Můžete využedt ne1sledujedced HTML tagy: <a> <abbr> <acronym> <b> <blockquote> <cite> <code> <del> <em> <i> <q> <strike> <strong> /* */Prosedm opište "ede336": Leave this field empty plaese:
Odpovedať Hodnotiť:
 

Online mobilita je choroba, https://www.youtube.com/watch?v=194oGzQ4Q8U .
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Typické v našom Absurdistane...

Najskôr vymyslíme nejakú licenciu, kde sú nejaké licenčné podmienky (=pokrytie obyvateľstva), potom túto licenciu predávame operátorom a potom sa čudujeme, že nikto nepokrýva oblasti, kadiaľ ľudia len prechádzajú...
A namiesto toho, aby sme si otvorene priznali, že sme to nedostatočne zadefinovali v licenčných podmienkach (=mimochodom, za to môžu tí istí páprdovia, ktorí na tých regulačných úradoch stále prdia do stoličiek nezávisle od toho, ktorá vládna strana je pri moci), tak začneme kritizovať. Krituzujeme spôsobom, že povieme len "toto nie je dobré", treba to zmeniť a operátori sú zlí.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

EU ich donuti samo, v kazdom pripade sa licencie vydavaju kazdych par rokov nanovo a tam sa uz daju zadefinovat nove podmienky. napriklad ze do 1 roka musis pokryt 100% dialnic. a to sa ten operator totalne pos.. aby to stihol.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

s tým súhlasím...
ale fakt je ten, že ak operátori postupujú podľa platnej licencie, tak len dodržiavajú státom stanovené pravidlá hry, preto v tomto prípade kvôli pokrytiu nie je dôvod na kritiku, respektíve takáto kritika je úplne nemiestna.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nikto operatorom dialnice pokryvat nezakazuje. Kludne mozu ist aj nad ramec licencii (ktore hovoria len o minimach).
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

keby si predaval hoddogy, a nas 1387 stankov, tak tie stanky das do lokality, kde sa premelie 500 ludi za hodinu, alebo do lokality kde sa premelie 5 ludi za hodinu?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Dal by som ich do lokality kde sa premelie 5 ludi za hodinu aby som sa odlisoval od ostatnych.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Jasne, ty si typ štátneho špióna čo chce lokalizovať ľudí cez mobil všade.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

a za koľko by si potom predával ten 1 ks hot dog, aby si si zarobil aspoň na slanú vodu? asi by Ti nestačilo predávať za rovnakú cenu, ako tomu, čo predáva tam, kde sa premelie 500 ľudí.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Predavač hot-dogov na lesnej ceste je extrémne podozrivý.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

za vsetko jasne hovori ze on ma +5 a ja mam -4 :) A potom ze slovensko je v pyci, no bodaj by nie s takymto zmyslanim
Odpovedať Hodnotiť:
 

No, na mnohých cestách má aj navigácia využívajúca net problém. A čo keď chcem počúvať internetové rádio.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

presne tak, minule som cestoval na sedadle spolujazdca do vzdialenejsieho mesta a reku vyhonim si cestou do sacku. Tak som bruzdal po webe a ked som uz takmer bol hotovy vypadol net, bol som max. pobureny, pripajam sa aj ja k nazoru aby operatori pokryli aj dopravne tahy, lebo co je moc to je prilis a samozrejme aj dovolat sa v pripade nehody na 112 ma svoj vyznam

Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Skvostné
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pan je gurman.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Neé, neééé, pán je kajšmetke....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chválim, že si nebol šofér.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

prajem uradom, aby nasli paky na operatorov a signal bol cim skor na cestach nie iba v obyvanych zonach...safety first & future is driverless :D
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

ale prosim, to je myslene dobre.. predstav si, ze mas mikrospanok, clovek vedla teba si vsimne, tak sa ti rychlo nabura cez mobilny net do auta, aby ta zachranil :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

v principe staci 2G, to ma velky dosah. internet az tak nepotrebujes. jasne, cestujuci hej, ale na zavolanie pomoci ti 2G siet staci. Ale urcite by bolo lepsie mat aspon 3G pri pumpach a parkoviskach na dialnici a na zvysku 2G. ak potrebujes silno internet, zastavis na pumpe. teor. aj 2G podporuje net, ale tych chabych 64kbit ci kolko to da cloveka po chvili omrzi.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Vlakove trasy tiez.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Ale pri tratiach (severná trasa BA-KE) som si všimol že začali pribúdať fungl nové naleštené stožiare s nejakými BTS. Avšak netuším čo za operátora a ani nič. Jedno je ale isté o2 to nieje.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

To je GSM-R. To nema nic s klasickym spojenim, je to prenos cisto pre vlaky, kedze sa tu ma zaviest postupne ETCS lvl3...
https://en.wikipedia.org/wiki/GSM-R
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ahá tak to je potom škoda. Ale díky za objasnenie. Znova som o čosi múdrejší. :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak este dodam, vyuziva sa to na komunikaciu medzi vlakmi - ETCS level 3, kde vlaky vysielaju svoju poziciu (Nielen pomocou GPS ale aj baliz) a rataju si brzdnu drahu. Tak mozu jazdit tesne a efektivne...
Viac ale uz na wiki.
http://dopice.sk/evM (ETCS Wiki)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Až na to, že nie Level 3, ten ani na takéto trate nieje vhodný, ale Level 2.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aha ano, mas pravdu. Tak aj ja som o nieco mudrejsi :) Len skoda, ze aj tak na to nemame vlaky..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To nieje celkom pravda, polovica Goríl (rada350) má ETCS L1, 381 majú kombináciu L1 a L2, a do Jánošíkov 671 sa montuje kombinácia L1 a L2. U ZSSK existuje predpoklad montáže aj do 361 a 362 a ostávajúcich goríl.
Kombináciu L1/L2 majú aj Vectron-e ELL ktoré u nás prevádzkuje Regiojet, Lokorail a LTE (možno ich má prenajaté aj niekto iný neviem).
Vysielačky GSM-R musia mať všetky rušne a aj vlakvedúci vlakov na trati kde je inštalované.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne. Ludia co cestuju z Blavy smer Kuty by vedeli rozpravat...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

načo by bol signál vo vlaku? rušňovodič má kukať na koľaje a nie brúzdať po nete a očumovať porňáše
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

A ty si idiot ako idiot aj raz umres.
staci si kuknut link na wiki a hned mas vysledok:

"GSM-R, Global System for Mobile Communications – Railway or GSM-Railway is an international wireless communications standard for railway communication and applications. A sub-system of European Rail Traffic Management System (ERTMS), it is used for communication between train and railway regulation control centres."

ale samozrejme, to by si najprv musel ovladat cudziu rec. Ty idiot.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Hej a tych 300 cestujucich tiez, ano?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Presne tak,vlakove trasy...
Zijem v CR a castokrat cestujem do TN na smuzobnu cestu,internet je v riti :-( hovory tiez..
Ovsem ako je vlak za hranicami je zaujmave ze internet mam,aj telefonovat mozem a nevypadava to... Sranda...
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

No neviem, ja mam taku skusenost z CR, ci z dialnice alebo (najma) z vlaku, ze nikde nie je poriadny signal, povedal by som, ze tam je situacia priam zufala. Naposledy som cestoval z Brna do BA asi pred rokom, predtym par krat do Prahy a mimo miest signal prakicky ziaden. Co sa velmi zide, hlavne ked vlaky meskaju, na co som mal stastie zakazdym.

Na Slovensku som vlakom necestoval ani nepamatam, ale na dialniciach, ale ani na vacsine ciest som nemal problem so signalom, ani netom. Preto som bol celkom prekvapeny tou kritikou.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

hlavne ze su zadarmo
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ako pre koho.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Som pocul, ze stat je najhorsi vlastnik, v tom pripade aj ten urad treba privatizovat, najlepsie odpredanim 51% Deutsche Telekomu.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

vždy môže byť horšie
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Mali by sme sprivatizovat cely stat... keby bola dobra cena tak kupim sudnictvo alebo ministerstvo obrany
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A co by si s tymi magormi robil? >D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ministerstvu obrany by dal natierat brany a na sudnictve by museli palit domace...samozrejme bez ochutnavania. V praci sa predsa nepije!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja by som kupil statnu policiu. Som pocul ze za organy na ciernom trhu dobre platia...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak v tomto je Slovensko moderne. Kupovanie sudcov tu funguje uz davno.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

stat je najhorsi vlastnik preto, ze 1. veduci tomu nerozumie, lebo je to politicka funckia, 2. veduci ma v pici, aj tak dostane premie, 3. nikto mu nevyvodi ziadne dosledky, 4. mame dementne zakony priklad: mesto spravu parkovisk zada externej firme :) takze miesto toho aby zarabalo mesto, zaraba ta firma.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Lebo korporacie casto nefunguju este horsie, kde veduci chcu vidiet len zelene excelovske cisielka.

Konkurencia je zdrava. No stat by mal zaroven poskytovat zakladne sluzby svojim obcanom, ako napriklad - zdravotnictvo a nemocnice, cesty, zeleznice a s tym suvisiacu dopravu, technologie na komunikaciu. Vsetko su to veci, ku ktorym by mal mat pristup kazdy slovensky obcan, na ktore by mal mat zakladne pravo.

Na Slovensku nie je konkurencia, na Slovensku je len kartel. Stat sa svojimi sluzbami ma donucovat sukromne firmy a korporacie, nech poskytuju lepsie sluzby za nizsiu cenu.
Tu nejde o to, aky je stat stratovy a ziskovy. Ide o to, ze su to statne dolezite sluzby, kde sa castokrat jedna o bezpecnost statu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"ma donucovat" to myslis napriklad Vahostav, ktory donucuje sukromne firmy aby poskytovali lepsie sluzby? :) ten Vahostav, ktory vdaka vedeniu skrachoval napriek tomu, ze na Slovensku stavaju najdrahsie dialnice v sirokom dalekom vesmire? A stalo sa nieco veducemu? Keby ho na namesti v bratislave obesili, rozstvrtili, upalili a popol rozsypali do dunaja, tak ti dalsi by si rozmysleli, ako dalej :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Štát tvrdo kritizuje súkromné spoločnosti že kvôli nim nemôže pomocou eCall špehovať ovčanov...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Stat nech radsej kritizuje sam seba za pomer cena/kvalita pri stavani/opravach ciest.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár