neprihlásený Nedeľa, 25. augusta 2019, dnes má meniny Ľudovít   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
V USA obvinili Volkswagen a Audi z podvádzania pri testoch emisií, softvérom

Značky: doprava

DSL.sk, 19.9.2015


Americká federálna agentúra pre ochranu životného prostredia EPA a kalifornská komisia pre ochranu ovzdušia CARB v piatok obvinili automobilku Volkswagen a jej dcérsku automobilku Audi z obchádzania legislatívy o ochrane ovzdušia modifikovaním správania ich vozidiel pri testovaní emisií.

Richard Corey z CARB v oznámení priamo označil správanie Volkswagenu za podvádzanie. "Náš cieľ teraz je uistiť sa, že postihnuté autá budú upravené a budú vyhovovať, hlbšie zistiť rozsah a dopady snáh Volkswagenu podvádzať pri pravidlách pre čisté ovzdušie a uskutočniť ďalšie primerané kroky," uviedol Corey v oznámení.

Previnenie bolo zistené u dieselových modelov Volkswagenu a Audi pri emisiách oxidov dusíka. V USA podobne ako v iných krajinách musia vozidlá spĺňať limity na množstvo emisií nežiadúcich plynov a látok a zároveň podstupujú oficiálne testovanie.

Volkswagen ale vo viacerých svojich dieselových modeloch s dvojlitrovým motorom od roku 2009 používa softvér, ktorý podľa EPA detekuje oficiálne certifikované testovanie EPA na emisie. Tento softvér k zisťovaniu testovania vyhodnocuje pozíciu volantu, rýchlosť vozidla, dobu zapnutia motora a barometrický tlak, čo mu má umožniť presne zistiť certifikované testovanie.

Ak softvér detekuje certifikované testovanie, podľa EPA plne aktivuje technológie pre znižovanie emisií a emisie tak vyhovujú štandardom. Pri bežnom používaní používa riadiaci softvér vozidla ale iný režim s redukovanou účinnosťou technológií pre kontrolu emisií a emisie oxidov dusíka pri bežnej jazde presahujú povolené normy 10 až 40-krát v závislosti na type jazdy.


Volkswagen 2015 Golf TDI, kliknite pre zväčšenie (foto: Volkswagen)



Takéto správanie nie je samozrejme samoúčelné. Podľa expertov oslovených novinami The New York Times vypnutie technológií pre znižovanie emisií zvyšuje výkon, akceleráciu a točivý moment a vyústi tak do lepších jazdných vlastností.

Podľa zverejneného listu EPA automobilke navyše Volkswagen pri prvých zisteniach vysokých emisií najskôr svoje správanie nepriznal. Na vysoké emisie u modelov 2012 Jetta a 2013 Passat upozornila už v máji 2014 štúdia West Virginia University. Volkswagen počas nasledujúceho vyšetrovania tvrdil EPA a CARB, že zvýšené emisie mohli byť spôsobené rozličnými technickými problémami a nepredvídateľnými podmienkami pri používaní.

V decembri 2014 automobilka iniciovala dobrovoľné stiahnutie vozidiel, v rámci ktorého mala modifikácia problém vyriešiť. EPA a CARB ale nezistili výrazné zlepšenia a EPA sa chystala nevydať certifikáciu modelom Volkswagenu pre rok 2016, ak automobilka zvýšené emisie nevysvetlí. Podľa EPA automobilka vtedy priznala používanie softvérového algoritmu detekujúceho testovanie emisií.

Predmetné správanie sa podľa EPA vyskytuje u modelov Volkswagen Jetta, Beetle, Golf a Audi A3 pre roky 2009 až 2015 a u modelov Passat pre roky 2014 a 2015. Spolu ide o 482 tisíc predaných vozidiel v USA, u ktorých bude musieť automobilka upraviť ich emisie aby vyhovovali normám.

EPA má podľa tvrdenia v liste dostatok dôkazov, ktoré potvrdzujú tieto obvinenia. Volkswagenu okrem povinnosti upraviť vozidlá hrozia pokuty a podľa expertov oslovených The New York Times v prípade preukázania aj trestné stíhanie. Vyšetrovanie EPA navyše neskončilo a pokračuje.

Volkswagen pre The New York Times avizoval spoluprácu s vyšetrovaním, k obvineniam sa odmietol vyjadriť.

Ako sú na tom európske modely Volkswagenu nie je zatiaľ známe, keď vyšetrovanie EPA a CARB sa týkalo zrejme len modelov pre USA.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Prvý trailer pre prvý Star Wars seriál, avizovaný ďalší seriál
Huawei uviedol výkonný procesor pre umelú inteligenciu
Apple začne vyššie modely iPhonov označovať Pro
Prototyp Starship má do 200 metrov letieť budúci týždeň
Fedora a Chrome OS menia I/O plánovač, budú mať lepšiu odozvu
Indická misia na povrch Mesiaca sa mu priblížila, odfotila ho
Google mení spôsob označovania Androidu aj logo
Vo VLC opravených množstvo chýb, aktualizujte
Detekovaných až osem opakujúcich sa zvláštnych mimozemských signálov
Intel zvyšuje počet jadier v bežných noteboookoch o dve, s novými stále 14-nm CPU


Diskusia:
                               
 

Vasa povestna nemecka kvalita :D GJ
Odpovedať Známka: 1.0 Hodnotiť:
 

Koho oslovujes tym "vasa" ?
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

Oslovuje začiatok vety :D ktorú neukončil bodkou? :D
Odpovedať Známka: 1.3 Hodnotiť:
 

Akurat vcera som pozeral na prime autosalon a robili testy citrenu neviem co to bolo za model, hybrid a diesel.
Papierova spotreba ze 4,1 v meste a skutocnost 7,2 rovnako na dialnici o nejake 1,5-2 litre viac.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Na chibrit treba vediet jasdit a vtom autobalone su amatery
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

On kupuje rusku kvalitu
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Taka ruska vodka nie je zla.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

To dosť závisí od jej smeru v momente hodnotenia.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

Akože idem sa pozrieť von čo je to tam aká párty?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

No tak zrovna v prípade dobrej ruskej vodky by som sa toho nebál, nespomínam si veru na nejaký reverz.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keď sa pomieša alkohol, alebo to stačí zapíjať červeným vínom a raz dva je po chlapovi...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

s pravidla trafená hus zagága
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja im praveze tlieskam, pretoze cim viac f***** EU nasadzuje nerealne limity emisii, tak tym viac to vplyva na kvalitu aut. Napr. take ERG ventily, DPF filtre, Start-Stop system, downsizing, bi-turbo, tri-turbo, toto vsetko vplyva negativne na zivotne prostredie, pretoze s tymi suciastkami:
1. rastie spotreba a tym padom aj (podla zakona zachovania energie) aj emisie
2. regenracia filtra potom opat vsetko vypusta naspat do ovzdusia
3. su to suciastky, ktore sa kazia (pretoze ani to DPFko za nevyfiltruje uplne, ani tie tlaky v motore vplyvom tych turb) a potom ich dalsia vyroba opat zatazje zivotne prostredie.
Takze ja celkom chapem, ze automobilky su odkazane
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

EGR ventil (Exhaust Gas Recyclation)
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

Mvoj okti-turbro chibrit je usporni i vikonni a vysoko ergonomicki nezasmazuje prostredie na zivot. A nic sa moze pokazit ako setky aplle produkti
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Mas tam dve chyby. Uviedol si 2x y
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 


A ešte k tomu správne! ;=)))

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

diesle nepatria do osobnych aut do mesta. ked chce niekto moc setrit, nech vyrabaju LPG/CNG vozy s uvodnym startom na benzin, ale nie tieto popolcekove karcinogenne sracky.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Len čisto technická, ja by som len strašne rád vedel ako sa podarilo prerobiť stavajuce staré autobusy MHD v BA z dieslu na CNG keďže kompresný pomer je pri tých palivach rozdielny
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nie len obvinili ale vw sa aj priznal. Fakt som to necakal. Prekracuju normu 40 nasobme, pokuta bude asi 18 americkych bilionov(nasich miliard).

Jeden z dovodou preco som sa prestahoval do usa je ze tu nie su takmer ziadne dizlove auta. Rozdiel na mojich plucach je krasne vidiet. Uz to bolo x krat potvrdene studiami ze to sposobuje astmu. Zaujima ma ci europske verzie aut podvadzaju rovnako. Malo kto vsak vie, ze limity emisii pre dizle su v usa prisnejsie ako v eu.
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

nehovor ze v usa je zivotne prostredie idealne a nedeju sa tam ziadne podvody
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

No tym ze premiestnili podstatnu cast vyrobu na tak velku krajinu s tak malym poctom ludi je to urcite zdravsie :D
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

jo, nepotrebujes huste obyvatelstvo, ak mas geneticky modifikovane potraviny :)
Odpovedať Známka: 6.3 Hodnotiť:
 

posielam cez WiFi do tvojej nedislovanej krajny kvety predstavujem si ze tam byvas v horach z medvedmi a veverickami a papte denne hamburgery :)
Odpovedať Známka: 6.3 Hodnotiť:
 

Ser na to...
Nie je to bohviečo, aby poľské kurence kŕmili kadejakými šmejdami a dopovali všeličím a kraje až po Považskú Bystricu kúpia všetko, len nech je to lacné!
GMO je aj z číny. Napr. ten ich "super" alergický med, modifikovaný cesnak, vifonky a kopu ďalších potravín...
A potom že je toľko mentálnych porúch u deciek, rakoviny u dospelákov...
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

vifonku neries :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jj, krystalovo ciste vsetko ;) https://www.youtube.com/watch?v=22b27P9Pk9E
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Toto je nelegalne. No oni to maju na spinac a zapnu to len ked sa chcu predvadzat
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ten urcite v nadrzi prevaza utečencov.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako prisťahovalec v USA by si mal ovládať pojem "showing the middle finger", ktorý uvedené európske automobilky týmto spôsobom "obchádzania legislatívy" sprostredkúvajú agentúre EPA, komisia CARB a právnemu systému USA. :-D
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ďakujem za prejavené hodnotenia, i keď... Po vznesenom obvinení môže( a musí) minimálne EPA-u a zrejme i ďalšie agentúry, neschopné zabezpečiť vykonávanie im vládou pridelených kompetencií, žalovať každý občan USA za poškodzovanie svojho zdravia a životného prostredia. Priznať sa už priznali. A VW s Audi si môžu dať High five za spoluprácu.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Fetujes alebo ti chyba tak zakladne info, ako ze vw a audi su jeden koncern so spolocnym r&d a elementarnou trhovou strategiou?

Cize si daju high5 akurat tak vramci jedneho kanclu (velkeho s wifi a mnozstvom pda), kde sa cely tento ojebware vyvijal. A za oba franchisy sa priznal jeden subjekt...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na druhej strane, keby sa pokúsili o high5 v rámci dvoch kanclov, bol by to, po fyzickom prenose kvantovo previazaných fotónov, ďalší krok pri vývoji teleportácie, čo je s prihliadnutím k faktu, že "su jeden koncern so spolocnym r&d a elementarnou trhovou strategiou" pomerne zaujímavá možnosť využitia existujúcej situácie na slušný viral.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Nielen astmu, ale aj infarkt atď.

Myslíš, že v USA nemajú továrne? Že nákladné autá tam jazdia ne benzín, že tam nemajú ani stavby, cementárne, polia ani traktory? Že americké uhoľné elektrárne nevypúšťajú žiadny popolček?

http://StateOfTheAir.org/2015/city-rankings/
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

(A že USA nemajú žiadne povrchové bane ani huty?)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

co by na tvoj komentar povedal Vin Diesel..
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Keby sa volal Win, bolo by to smiesne...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prestahoval si sa do krajiny, ktora neakceptuje kyotsky protokol a ides hovorit nieco o dizloch?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 


Nuž milí chlapci, keby ste neboli prebrúsení módnym antiamerikanizmom,
tak by ste sa (možno) dočítali, že priemerný američan vás prežije o 4 roky!!!
Toho obľúbeného geroja Rusa o 13 (!!!) rokov.
Tož toľko o tých odporných hamburgerožrútoch.
(A o vás.)
;=(((

Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Nuž, milý _kubo_, či to nebude sčasti spôsobené našim nezáujmom, porovnávať si na dôchodku selfie pri čakaní na ošetrovateľa.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 


Nuz, nomen omen. ;=)))
Chyba je pochopiteľne v (chýbajúcich) súvislostiach. ;=)))
Tipujem (podľa Tvojej suverénnosti), že to selfie si odfotil na ruskom mobile,
s ruským operačným systémom, s ruským programom, vytlačil na ruskej tlačiarni...

Nuž, prajem Ti (v patričnom veku) úroveň ruského opatrovateľa. ;=(((

O tom, že je to (a nie sčasti, ale úplne) o vašom (absolútnom) nezáujme o (akékoľvek) súvislosti, nepochybujem.
Svojím príspevkom si to iba priklincoval. ;=)))))))

Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

O priemerne zijucich americanoch by som sa tu moc nerozkrikoval ty trubka zaostala. Skoro polka narodu analfabetov, bez zdravotneho poistenia... ti asi v tych tvojich zidovskych statistikach nebudu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Toto sa mi na hlupakoch ako ty paci. Drzite sa rovnakej imbecilnej mantry ako sudruhovia: kto nie je s nami, je proti nam. Namiesto: kto nie je proti nam, je s nami.
Jednoducho nedokazete akceptovat, ze ten, kto nezdiela vas nazor automaticky nie je hned opacna extremna strana, ale ze v 99% pripadoch existuje aj treti, stvrty, piaty a x-ty pohlad na vec, to vam uz unika.
Neleziem amikom do zadku, ale to neznamena, ze budem ospevovat ruskych vidlakov. Neboj sa, necakam, ze to pochopis.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 


Nuž, nedalo mi musel som Ti dať +.
(Ako som zistil, prvý, a asi jediný...)
Takú ukážku imbecilného hlupáka tak ľahko človek nenájde...

O tom, že ma obviňuješ z niečoho, čo som nenapísal, je asi jasné.

Porozprávaj nám (napíš) o Tvojom treťom, štvrtom, piatom, a x-tom pohľade na vec.
Aj keď nie ja, možno to niekto pochopí... ;=)))

BTW - skús (ak Ti to nespôsobuje neprekonateľné problémy) pritom použiť slovenskú diakritiku... ;=)


Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Schvalne ti odpoviem, kedze sa tak hlboko mylis uz hned na konci tvojho prveho odstavca.
Obvinujem ta z pouzitia nejakeho vymysleneho antiamerikanizmu, ktory si pouzil, pricom to s nim nema nic spolocne a ty jediny si mal akesi nutkanie takuto volovinu vytiahnut. Ak nevies preco, mal by si sa nad sebou zamysliet pan imbecilny hlupak ako si sa zaradil ;)
Diakritiku na forach nepouzivam.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 


Nuž, vidím, že nepoužívaš nielen diakritiku... ;=)))
A tak som sa tešil na Tvoj tretí, štvrtý, piaty a x-tý pohľad na vec...
A Ty nič.
Takže iba trafená hus, ktorá zagágala...

Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Si naozaj tupy, po tebe sa ani citat neda, netovy teoretik.
Odpovedať Hodnotiť:
 


Nuž, nedalo mi musel som Ti dať +.
(Ako som zistil, prvý, a asi jediný...)
Takú ukážku imbecilného hlupáka tak ľahko človek nenájde...

O tom, že ma obviňuješ z niečoho, čo som nenapísal, je asi jasné.

Porozprávaj nám (napíš) o Tvojom treťom, štvrtom, piatom, a x-tom pohľade na vec.
Aj keď nie ja, možno to niekto pochopí... ;=)))

BTW - skús (ak Ti to nespôsobuje neprekonateľné problémy) pritom použiť slovenskú diakritiku... ;=)


Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

V Amerike majú emisné normy? :D
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Ano prva emisna norma je ze po akceleracii je nutne auto vidiet cez kudel dymu :-)
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

v usa ked nemas 5L motor nesi v norme xS
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Skor otazka by mala byt: To nejaka retardovana firma chce vazne v amerike predavat osobne auta s dizlom?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja si myslím že by mali skontrolovať aj Teslu! Majú až podozrivo malé emisie!
Odpovedať Známka: 9.6 Hodnotiť:
 

od nemcov sa este mame co ucit
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

Od nemcov v zmysle ako podvadzat? To uz nasi vratane Hranola vedia najlepsie, dokonca by som povedal ze nemci sa maju od tychto "fesakov" co to ucit.
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

bolo to myslene hlavne ako vtip ale okrem toho fajne ojebali pol europy a este aj tych alahovcov ktori sa sem hrnu. Ked si myslia ze uz maju dost lacnej pracovnej sily tak zatvoria brany a je po solidarite. Nakoniec vsak ojebu len samych seba.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ak vyhovovanie kritériám oficiálneho certifikovaného testovania nazývate podvádzanie, ako sa z rovnakej perspektívy označujú osoby hodnotiace dodržiavanie platných zákonov? Aké je Vaše oslovenie?
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Kokot?

Inak ty debila tak presvedcivo len hras, alebo si sa narodil podpriemerne chapavy?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zdravím, Kokot?,
je mi cťou tlmočiť Tvoje hodnotenie slovenského vzdelávacieho systému, spôsobom, zodpovedajúcim Tebou popisovanej kvalite mojich komunikačných schopností, jeho vedúcim kokotom.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Ako pekne si sa snažil formulovaním a ohýbaním rôznych menej-často používaných slovíčok zahrať na inteligenta... ale nevydalo. Ani odjebať ho nevieš! Hamba ti sedlák!
Odpovedať Hodnotiť:
 

To vravia tí čo sú najvačšími znečistovateľmi planéty po číne.

Sa mi zdá,že soudruzi z NDR by im mali poslať vlakovú súpravu 1.2HTP motorov, aby vedeli ako znižujú emisie .... :D
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Motory značky "Honem To Prodej", "Hádka Troch Piestov", "Ho*no To Pôjde" "Hrab Ty Pi*a" ... odjazdil som cca rok na tom, nikdy viac plz ... Odpich je fajn ale inač nič...

A pochybujem že emisie sú nejako extra nízko keď to žere jak za 6 valec :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

JJ nieje to nič moc. Práve ten rozbeh z miesta cez plyn som nemal rád :D. Ale predsa sa točí :D.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Original vyznam: Hovno To Potahne
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Alebo "HorkoTazkoPoskladane"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vacsinu casu som voci Amerike pravom kriticky, ale v tomto sa aspon snazia. Nezabudaj, aka je to obrovska krajina. Oproti tomu taka Australia, s 23M ludmi? Na hlavu znecistuju ovela viac, hlavne ich tazbou uhlia, co by clovek povedal, ze je ich narodny sport.

Mozno prave preto, ze Americania tak znecistuju prostredie, sa to snazia aspon trochu regulovat (buzerovanim cudzich firiem).
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A Únia čo robí? Tiež každého buzeruje, najmä americké firmy, snaží sa ich totálne rozdrbať, ožobráčovať pokutami a kadejakými nariadeniami všetko možné komplikovať.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale nespominaj mi tu byrokraciu. Teraz sa bavime o tom, ako korporacie a velke firmy znecustuju nase zivotne prostredie. A to treba regulovat, hoci aj buzerovanim. Ked budu dodrziavat zakony, nikto ich buzerovat nebude.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Regulácia znečistenia životného prostredia je alebo vyjadrením nedôvery celej planéte, alebo princípu "podľa seba, súdim teba" . Tým, ktorý ho oficiálne robia, k tomu teda určite nedala kompetencie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Však nemusí mať každý sopliak auto a vyvážať si pohodlnú riť kade-tade...
Načo sa ročne vyrobí milióny nových áut?
Pribúda ich veľmi rýchlo.
Však zavrime elektrárne na uhlie, chemičky, presvedčme dobytok aby neprdel a je to!
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Súhlasím, aj u nás majú zväčša aspoň dve-tri, z ktorých aspoň jedno si zbastlili sami.
Mnooo, napríklad ja mávam občas k svojmu požičané ešte ďalšie na testovanie alebo dlhšie jazdy.
V tomto pomáham vyhýbaním sa manuálnej práci.
Zmena tlačových výstupov dobytka nie je, vzhľadom k jeho úlohe v kolobehu prírody, možná, ale ak sa o tom návrhu dozvie Musk, máte slušnú šancu, že sa práve preto pokúsi dostať dobytok vo veľkých množstvách na Mars. Teda, ak mu nezavrú elektrárne na uhlie a chemičky.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Akoze tie americke vozidla s obrovskou vahou a este vacsou spotrebou maju nizsiu spotrebu nez europske? A nech netvrdia, ze spotreba a vaha auta nema vplyv na mnozstvo emisii.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nie len sa tu nepouzivaju dizle. Spotteba je tu vyssia. Ja mam na novom aute 12.9 l/100km. No pouzivam klimu aj pri otvorenej streche a 305 koni prehanam dost casto
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

V amerike sa s ich speedlimitmi tych koni uz len naprehanas. Pustena klima na otvorenom cabriu uz len dokresluje realnost tvojich slov
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Este nikdy som netegoval plateneho zmrda, ale ty nim urcite si. Tvoje americke sracky ltore by mal chciet cely svet si nehaj pekne doma.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ak by som si mal vybrat mat realnu 10.5 litrovu spotrebu s ford focus 1.6 105 koni, alebo 250konmi na nieco vacsom asi by som nevahal...
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Europske maju nizsiu spotrebu len na papieri :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

10 rocne podvody na nemeckych registracnych pokladniciach v Lidli a v inych velkych obchodnych sietach na SK a v celej Europe doteraz neboli ani len pokutovane.

Detaily:
www.fisbox.eu/Zazraky_v_Lidli_2010-11.doc

Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

cize ako konkretne soft zdetekuje ci som na vyfuk nastokol merac?? Ked ma 40x mensie emisie s meracom, tak musi mat zakonite nizsi vykon ako udavany. Neviem ci maju amici obdobu nasej STK/EK ale uz davno by si to niekto vsimol. Cele to bude kacica/antireklama na audi.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

A Ty budeš nejaký anti roob_
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Neviem samozrejme ako presne to funguje ale podľa mňa je princíp podobný ako vypaľovanie DPF filtra. Keď ideš dlhšie na nejakých otáčkach (vyšších) a nejakou rýchlosťou (vyššou), tak auto predpokladá, že si na diaľnici a začne ti púšťať trochu nafty do výfuku, čím vvypáli DPF.

V tomto prípade asi pri nejakých otáčkach a nejakej rýchlosti alebo pri nejakej periodickej zmene pochopí, že prechádza meracím cyklom a začne ojebávať.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To by mohla aj váha ojebávať. Keď dáš na ňu normalizované 1kg alebo 500g závažie na kontrolu, odmeria to presne. a inak hausnumerá, však?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Moja váha ojebáva, ukazuje mi o 10kg viac ako by správne mala. Aj zrkadlo ojebáva, asi ide o spiknutie v kúpeľni.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ty máš zrkadlo? Vav... a nebojíš sa?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Vav?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Pribalil .wav file so svojou nahravkou, ale dojebal koncovku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ibaze v clanku sa nepise ze to je pri urcitej rychlosti, ale vtedy ked zisti certifikovany merac. Certifikovany merac samozrejme zistit nemoze, lebo merace sa nastoknu na vyfuk, yebnes plny plyn a cakas kym ti na obrazovke vypise ze mozes pustit. Si nebol este na emisnej?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Asi budeš šokovaný ale na emisnej kontrole som už bol. Ha ha háááá, koniec vtipnej vložky. :))))
Asi to takto nefunguje, v článku sa píše:

Volkswagen ... používa softvér, ktorý ... detekuje ... testovanie EPA na emisie. Tento softvér k zisťovaniu testovania vyhodnocuje pozíciu volantu, rýchlosť vozidla, dobu zapnutia motora a barometrický tlak, čo mu má umožniť presne zistiť certifikované testovanie.

Neviem síce, ako to z toho dokáže identifikovať testovnie ale asi dokáže, asi je to tak špecifická prevádzka, že sa to bežne nevyskytuje, len pri testovaní. Pozícia volantu??? WTF?

Mimochodom, budúci týždeň idem na emisnú tiež, kúpili sme nejaké krámy do firmy a ideme ich prihlásiť.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tuto to v clanku chyba, ale VW hrozi 37k za kus predaneho auta, co by bolo 18 miliard dolacov :) Bude sranda este...
Odpovedať Hodnotiť:
 

..hrozi pokuta..
Odpovedať Hodnotiť:
 

stačí zdetekovať, či auto stojí, veď je to popísané, že sa kontroluje volant, tlak vzduchu,...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Yes, na nemcoch pisali, ze detekuje absenciu pohybu kolies, krutiaceho momentu a vysoke otacky...teda podmienky pri emisnej kontrole
Odpovedať Hodnotiť:
 

to ja chapu, nejsu blby.. len mi vysvetli, 1. ci sa neda merat za jazdy a 2. ak ma motor vyprodukovat rovnako kW nezavisle ci stoji/ide tak proste emisie budu rovnake, ak nie, nieco bude nizsie, ze?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemoze to byt nahodou aj tym ze byrokrati si pisu ciselka od stola, ale zlepsenie motorov na nimi predpisane hodnoty je pomaly nemozny?
Cim sa nechcem zastavat VW, ale bol by som rad keby sa pozreli borci aj na seba.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

USA sa ide hrat na cisty vzduch? co tak predtym ratifikovat kjotsky protokol ? (dokonca aj cina dotoho isla)
sk.wikipedia.org/wiki/Kj%C3%B3tsky_protokol

podla vsetkeho nasli sposob ako vybuchat prachy z nadnarodnej korporacii. ale ved preco nie, EU zasa dala pokutu M$ ze nedali do svojho softwaru alternativne prehliadace.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zaujimave je, ze to vytiahli az teraz aj ked sa to suskalo o VW koncerne uz par rokov...
Odpovedať Hodnotiť:
 

To fakt? Mozno si len mal haluze, u nas sa nic nesuskalo
Odpovedať Hodnotiť:
 

Niekto tu porusil prikazanie NEOJEBES :D
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár