neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Linux prvýkrát prekonal 2% podiel

Značky: LinuxPC

DSL.sk, 3.7.2016


Podiel operačného systému Linux na osobných počítačoch pristupujúcich na Internet sa v júni v globálnych štatistikách od Net Applications podľa dostupných informácií prvýkrát dostal na úroveň 2%.

V júni konkrétne podiel Linuxu dosahoval 2.02%, v máji to bolo ešte 1.79%.

Aktuálne Net Applications poskytuje historické dáta iba od júla 2014, odkedy podiel Linuxu kolísal medzi 1.25% až 1.79%. Medzi rokmi 2010 až 2012 sa podiel Linuxu podľa týchto štatistík pohyboval okolo 1%, v rokoch 2007 až 2008 bol ešte hlbšie pod 1%.

Open source operačný systém Linux inšpirovanými unixovými operačnými systémami bol pôvodne vytvorený Linusom Torvaldsom najskôr pre x86 procesory v roku 1991. Pomerne rýchlo si získal významný podiel na serveroch a významnú pozíciu má aj v rozličných sieťových a iných špecializovaných zariadeniach. V posledných už takmer desiatich rokoch má Linux vďaka Androidu významnú až dominujúcu pozíciu aj v mobilných zariadeniach.

Hoci ho používa množstvo pokročilých užívateľov a napríklad profesionálov z oblasti IT, na osobných počítačoch sa zatiaľ v bežnej populácii nedokázal výraznejšie presadiť. Linux už ale minimálne niekoľko posledných rokov nie je použiteľným riešením len pre pokročilých užívateľov a v súčasnosti je k dispozícii viacero distribúcií orientujúcich sa aj na bežných užívateľov.


Ilustračné foto, Linus Torvalds na Embedded Linux Conference 2016, kliknite pre zväčšenie (foto: Linux Foundation)



Aktuálny posun nad 2% nemusí znamenať nový trend, keď takýto malý absolútny posun môže byť spôsobený aj jednorazovými vplyvmi v používanosti a meraní. Štatistiky používanosti operačných systémov a ďalších technológií od Net Applications vychádzajú zo štatistík návštevnosti webových stránok, pre ktoré poskytuje táto spoločnosť služby štatistiky návštevnosti a ktoré spolu mesačne navštevujú desiatky miliónov návštevníkov. V súčasnosti sa považujú za zrejme najrelevantnejšie globálne štatistiky.

Dominujúcim operačným systémom podľa nich je stále Windows 7, ktorého podiel sa mierne zvýšil na 49.05%. Druhý Windows 10 má podiel 19.14%, čo medzimesačne znamenalo zvýšenie o 1.71%. Tretí Windows XP klesol už pod 10% a mal podiel 9.78%, Windows 8.1 podiel 8.01%. Podiel macOS bol v júni 8.19%.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí
Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami


Diskusia:
                               
 

wow linux, so much configs, many troubles
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Windows XP sa dá v rámci multilicencií stále bezproblémovo používať.
Odpovedať Známka: -6.6 Hodnotiť:
 

a komu to pcháš?
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Hocikde a hocikomu v robote. A?
Čo riešiš??
Odpovedať Známka: -5.2 Hodnotiť:
 

A prečo?
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Lebo potom moze oblbovat office managerku recami o spionskom Win 10
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

riesi pouzivanie kokotsky zastaraleho systemu, ktory nefunguje na novom hw.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Keď sa chceš hrať na múdreho, nauč sa aspoň základy angličtiny.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

som ti dal minus, lebo nerozumies internetovemu meme
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

lol, trefa do bieleho! :)
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

http://dopice.sk/hQK
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Svy4ge http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

kgYEoh http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

hqspLf http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

EvMOUM http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

QhzRXv http://www.FyLitCl7Pf7kjQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
Odpovedať Hodnotiť:
 

rad som prispel
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

210 mb www slax org/sk/
Odpovedať Hodnotiť:
 

Počítajú do toho aj Bash on Ubuntu on Windows?
Odpovedať Známka: -7.6 Hodnotiť:
 

nie
Odpovedať Známka: 6.3 Hodnotiť:
 

Zrejme si nedocital clanok do konca.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

čítal som celý článok a nevidím to tam spomenuté ...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Skor som mal na mysli ten clanok o Ubuntu vo Windows. Kedze to bude uvolnene az v auguste, tak asi tazko to tam mohlo byt.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

v rámci Insider programu je to dostupné už od buildu 14328 z konca apríla ...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Drviva vacsina ludi ani nevie co je insider vo windowse. Tiez pochybujem, ze nejaka firma pouziva testovaci softver z insideru, tak preco to sem pleties???
Odpovedať Hodnotiť:
 

"haha", nie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo ak je linuxakov aj 5% ale všetci majú nejakú formu blokovača štatistických a sledovacích scriptov ako Ghostery?
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

identifikacia OS byva vecsinu rovno v headeri ci jak sa to nazyva...

"GET / HTTP/1.1" 302 0 "-" "Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/41.0.2228.0 Safari/537.36""
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

grcko
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

Si akože myslíš, že User Agent sa nedá pozmeniť? Ehm
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Na svojom PC tam mam string z IE. Lebo automaticky exploitovat Chromium na Linuxe nejde tak dobre, ked si roboty myslia, ze mi tam bezi IE na Windowse.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

User-Agent mal vyznam ked este nebol JS.
Ty si mozes nastavit User-Agent aky chces JS posle realny
pretoze:

>> navigator.userAgent
"Mozilla/5.0 (Windows NT x.x; WOW64; rv:46.0) Gecko/20130401 Firefox/36.0"
>>> navigator.platform
"Win32"
>>> navigator.appName
"Opera"

Dalej si dostuduj FingerPrinting idealne zdrojaky na GITHube.
Zistis ze dokonca jeden bit je FAKE OS a FakeUA
User-agent ma vyznam skor pri niektorych specialnych aplikaciach pripadne detekcia embedded zariadenia Apache/Httpd odhostuje nieco ine PC a nieco ine zariadeniu.

Pekny den.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

navigator.userAgent
"Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_11_4) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/51.0.2704.103 Safari/537.36"

navigator.platform
"MacIntel"

navigator.appName
"Netscape"

navigator.product
"Gecko"

Niektoré tie premenné mi nedávajú zmyseľ. Tak ma napadlo... prečo nieje v useragent len to najpotrebnejšie? Pripadá mi že je v tom strašne vela zbytočností.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Vsetci sme blbi iba ty si lietadlo. To ze sa to da menit neznamena, ze si to kazdy meni.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Vsetci nie, len vela tych co ma linux.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

kazdy spravny lunexak si to predsa hned po instalacii prepise na w10 alebo osx, aby sa necitil na forach menejcenne...

a kvoli tomu mame len 2%!! ved ak kazdy treti clovek pouziva linux, tak musime mat vyse 30%! spamatajme sa! linux PRIDE!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ono to v http hlavicke moze byt, ale pointa adblockera je, ze nedovoli odchadzajuci http request na niektore url, tym padom nejde ani hlavicka.

A navstevnost sa nemieria grepovanim logov jednotlivych serverov, ale prave url nejakej tretej strany... co je presne to, co adblockery blokuju.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

... a čo ak je windovsákov ešte viac, len niektorí si zmenili identifikáciu OS na linux ?

Odpovedať Známka: 3.1 Hodnotiť:
 

windowsaci nevedia co je to identifikacia
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

Praveze od Windows 10 to vedia velmi dobre.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Keby sa Linuxovy svet konecne zjednotil na jednu hlavnu ditribuciu(podla pouzivanosti ubuntu) z ktorej by dalsie firmy robili vlastne distra tak ako doteraz, tak by sa konecne vyrobcovia HW mozno viacej venovali ovladacom a Linux sa tak mohol rozsirit do sveta ako plnohodnotny a konkurencieschopny system. Ale kym je tam furt bordel s deb vs rpm, odlisnou adresarovou strukturou a milionom distribucii tak tie 2% je asi tak maximum coho je ten system schopny dosiahnut. A ani podpora Steamu s tym nic neurobi.
Odpovedať Známka: -3.9 Hodnotiť:
 

no mam obavu ze ovladace na zariadenia pod linuxom su jedne a tie iste napriec roznymi distrami z rozdielom vo formate v akom sa dodavaju ( rpm, deb, pkg, tar.gz ) nakoniec vsetky ovladace su iba moduly jadra a tie sa spravaju rovnak nezavisle na distribucii. Firmy open source ovladace nerobia preto lebo asi nechcu svoj kod vystavovat konkurencii, tam je to cisty business a win platforma ako binarna im uplne vyhovuje .. dalsi problem je open source povaha softwaru podla licencie gpl, myslim ze komercni vyrobcovia softwaru nerobia svoje programy typu autocad ci photoshop prave z tohto dovodu, aj ked existuje mnoho licencovaneho softwaru pre linux servery ako napr veritas cluster, oracle databaza, ale to su vsetko infrastrukturalne softwary a nie produktivne ako napr photoshop ...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

omg... na strednu kam sa hlasis?
Odpovedať Známka: -8.5 Hodnotiť:
 

Na Linux je napríklad Autodesk Maya, Nextlimit RealFlow, Foundry Nuke a iné... :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to s tymi ovladacmi je kravina. uz v davnych vekoch grek k.hartmann robil s dalsimi ludmi hnusnu robotu, ze podla specifikacii vyrobcov hw a s ich spolupracov pisali otvorene ovladace pre ich hardver. samozrejmostou bolo velmi prisne ndacko a ine tieto pravicke koniny. niekto to vyuzil a niekto ostal zabudnuty.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

> Firmy open source ovladace nerobia preto lebo asi nechcu svoj kod vystavovat konkurencii, ...

Ten prispevok na ktory si reagoval ocividne popisoval situaciu na desktopoch/laptopoch. Neviem si predstavit ako by sa voci konkurencii znevyhodnil vyrobca sietovej karty, alebo wifiny pouzivanej v laptopoch, ktory by pretlacil svoje ovladace do linuxoveho jadra. Pre niektore firmy je to proste nezaujimavy segment, takze ho ignoruju. U ovladacov na graficke karty to je ocividne inak, ale tam vyrobcovia nemaju problem dodavat svoje binarne bloby. A pokial funguju, tak to nikomu az tak nevadi.


> dalsi problem je open source povaha softwaru podla licencie gpl, myslim ze komercni vyrobcovia softwaru nerobia svoje programy typu autocad ci photoshop prave z tohto dovodu, aj ked existuje mnoho licencovaneho softwaru pre linux servery ako napr veritas cluster, oracle databaza, ale to su vsetko infrastrukturalne softwary a nie produktivne ako napr photoshop ...

Toto nedava vobec ziadny zmysel.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Keby vyrobcovia hw dali svoje ovladace k dispozicii ako open source, tak ich vobec nemusi trapit, ci je jedna distribucia alebo tisic. Potom je to uz len na tvorcoch distribucie, aby dali ovladace do tej svojej.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ovladace su uz v kerneli, nie v distrubucii.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

myslis vesa ovladac ? fglrx alebo nv asi v kerneli nebudu
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Pokus o spolocnu distribuciu sme tu uz mali. Bolo by to pekne, ale vhladom na neschopnost ludi sa dohodnut to nie je mozne.

Canonical experimentuje so systemom snappy, ak by to vyslo a podarilo sa to presadit vo vacsine distribucii (tazka utopia), tak by to linuxovemu svetu iba pomohlo.

Steam na Linuxe dost narazil na velmi nizky vykon ovladacov grafik oproti Windows, takze toto tiez nie je motivacne pre hracov prejst na Linux.

Linux je celkovo dost pozadu oproti Windows.

Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Povedat ze Linux je celkovo dost pozadu oproti Windows chce peknu davku ignorancie. Linux dnes zvlada veci, ktore Windows nebude ani o par rokov.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

dokaze spustit crysis?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A crysis je čo? Program pre Linux, OSX, android, Windows 95, DOS, či čo to je? Ak to nieje multiplatformový program tak asi pôjde len na platforme pre ktorú bol vydaný, čo j eproblém jedine vývojárov.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

crysis je hra, a vsetci vieme, ze tych dobrych je na linuxe zalostne malo. a ani sa clovek necuduje vzhladom na ubohy stav oficialnych driverov (vid amd), nulovu podporu noveho hw (amd) alebo mizernu toho starsieho (drviva vacsina veci, na ktorej dokaze clovek spravit par zakladnych veci, a vsetko ostatne, co na windowse fici, je vlastne "pre bezneho uzivatela nepotrebne" - vid napr. zvukovky alebo podporu instrukcnych sad pri cpu). komunita sa snazi z windowsackych kradnut co sa da, ale toto neni trvale udrzatelny stav (resp. je, ak niekomu staci tretia trieda a aj ta minimalne rok pozadu).
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Troll detected ^^

tych dobrych hier je tam tolko, ze by si mal zabavu na par rokov.

> nulovu podporu noveho hw (amd)

LOL: http://bit.ly/29cRaI9

"After weeks of anticipation, AMD's high-end Radeon RX 480 "Polaris" graphics card is officially launching today! This graphics card starts at just $199 USD (or $239 USD for the 8GB version) and has day-one Linux support!"
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

vratane tej feature, ktora prekracuje maximalne dovolene specifikacie pre napajanie zariadeni z pcie portu? mozem ja dlabat take drivre.

nehovoriac o tom, ze novy zazrak je vykonnostne pod starou 970.
a ani ten ich slavny vyrok, ze dve 480 v cf sa dokazu vyrovnat v jedinom jednom benchmarku jednej 1080 sa este nikomu nepodarilo zreplikovat. co vsak testy dokazali, ze dve 480 v cf sa dotahuju na jednu 1070, ale to zeru omnoho viac, pretazuju pcie zbernicu, su drahsie a su s nimi problemy, lebo nie kazda vec cf plne podporuje.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

ale nic z toho co si napisal sa netyka specificky linuxu, ze? dobre sa snazis zahmlievat.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

narazam na high-end Radeon...
co je picovina, kedze potrebujes dve high-end Radeon karty, ktore ti mozu lahko poskodit dosku, na to, aby si sa vyrovnal strednej triede gtx1070.

a k tej podpore od prveho dna, bude ten driver na urovni windows driverov, ktore su rozbite na sracky, alebo bude pouzitelny (citaj: neodpali mi pcie do pice)? to ma momentalne mrte trapi, lebo by sa mi zisla nejaka trapna grafika na akceleraciu istych veci do zalozneho pc a rozmyslam, ci pockam na 1060 alebo kupim 480.

ps: to ze je nieco ineho inde na hovno nikoho neospravedlnuje robit veci rovnako na hovno a tvarit sa ze to hovno je nutella.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Boze ty si fakt TROLL. Naco vobec uvazujes nad 480tkou, ked svojimi "argumentami" sa prejavujes ako redardovany jedinec. Kup si za 700Eur 1080tku a nevyplakavaj tu.

Ja som mal za 220Eur HD4850, hral som na nej 5 rokov bez jedineho problemu. Vyladovanim ovladacov mi priebezne pridali cca 20-25% vykonu navyse. Ano posledny rok a na nove hry uz stracala dych - no a co? Stala ma malo, a mal som ju prerobenu na pasivnu!

Nasledne som si kupil za 210Eur HD7850, hram sa na nej doteraz. Tiez mi AMD priebezne pridala asi 30% vykonu a okrem toho mi znizila priemernu spotrebu v hre o 10-20W.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

RX480 4GB bude stat tiez priblizne 230Eur, a verim, ze za 2 roky pomocou ovladacov znovu dvihnu vykon aspon o 10-15%. Mozno znizia aj trochu spotrebu. Verim tomu, lebo doteraz sa AMD vzdy starala o svoje starozitnosti. Ak aj nic nespravi, stale je to za tie peniaze obrovsky vykon s potencialom pasivneho chladenia. Ak sa VR nahodou rozbehne a klesne cena, tak si o 1-3 roky mozem kupit set a mam garantovane ze mi to tych 60fps da (aspon na niektore hry).

Okrem toho AMD cely cas prezentovala svoj Hardware ako novinku optimalizovanu pre DX12 a Vulkan. Podporu DX11 uz od vianoc ignoruju. Hrba hier aj ked je "DX12 Supported", tak interne su stale na engine optimalizovanom pre DX11. Takze tie vykony su vselijake no vacsinou v prospech nVidie.

No ty len hladas, ako sa to neda! A pre istotu este chces vyplazit o par stoviek Eur viac. Rychlo chod pre nVidiu a uzivaj si zivot, pretoze takemu cloveku ako ty nie je rady.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Takze...
a, 1080 uz mam, treba mi nieco do druheho pc.

b, zeleny kokot uz 480 ma, za cca 300 eur a treba mi dve na to, aby sa aspon vyrovnali jednej 1070, ktora stoji cca 500 eur. co sa mi neoplati ani spotrebou, ani cenovo, a ani mi riziko za to nestoji (cf ma par nevyhod a to, ze karta cucia 90w z pcie, ktora je dimenzovana na 75w, tiez mi nie je koser).

c, pasivne chladenie - 130/150w, tu mas pravdu, amd je papierovo lepsie, ak neratame to pretazenie pcie.

d, oc - amd je na limite, nvidia ma rezervu.

ps: len hodnotim fakty, ktore su k dispozicii.
ak mas nieco lepsieho, sem s tym, rad sa poucim.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Lenze dve 480ky sa ti neoplatia aj keby stali 200 Eur. Su na to logicke dovody:
- nasobne vyssia spotreba, hluk, teplo
- komplikovanejsie chladenie
- len mensie mnozstvo hier podporuje Crossfire
- dva produkty = vyssia sanca na poruchu (aj dvihnutim poctu zariadeni, aj teplom

Do crossfire si karty kupuju:
- hraci a to skor High End,ktori na to (vyhadzovanie penazi) maju
- hraci, co hraju profesionalne specificku hru v ktorej vykon je polepsujuca okolnost
- ludia co tazia virtualne meny, alebo robia specificke vypocty, alebo ich potrebuju pre specificky software

Ale ak nutne potrebujes usetrit pri 500Eurovej karte 50 Eur a fakt nutne potrebujes crossfire, tak preco pre pana boha tu TROLLujes?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ocakavaj pokutu za nerespektovanie ukoncenia diskusie!!!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

problem je, ze ani ta jedna nie je dobra, lebo amd si ocividne mysli, ze moze zase ignorovat standardy. uz z navrhu tej karty je jasne, ze ocakavaju, ze ta karta bude zrat okolo 100w z pcie slotu (maximum dovolenych je 75w). z coho plynie opodstatnena obava, ze mi ta karta odpali pcie. a to je prvy problem.

amd to zvaluje, "prekvapivo", na zle drivre.
otazka znie: su linux drivre rovnako zle ako windows? a ak hej, budu tak rychlo aj opravene - co je ten druhy.

odpoved od teba je picovanie, ved windows ma tiez, a nejake obvinovanie, utocenie a obhajovanie lowend karty, ktore sa ani v cf nevyrovna jednej mainstreamovej - co je treti.
takze, kto tu vlastne troli, blbecek?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ale rit palovu je dovolenych len 75W. Vyhladaj si nVidiu 960, ta potrebovala tiez viac ako 75W a nikto tu nevyplakaval.
1.) Okrem toho tento port podla specifikacie 2.1 by mal zvladat do 150W. Ked to vyrobca dosky nedodrzuje - je to jeho volba. Urcite ma v podmienkach spomenute maximum odberu portu. Ak si truhlik kupil zlu dosku, tak nemoze nadavat na AMD - proste nastala situacia, ze on tuto kartu nemoze pouzit.
2.) Priemerny odber 480tky cez port vychadza na 80-85W a to len v ultra nastaveni velmi narocnej hry a v 4k rozliseni, kde ta karta dosahovala do 20fps = nehratelne.
3.) AMD do tyzdna vyda update, ktory trochu znizi ten odber, co suvisi aj s tymto, ze ked znizili na tejto karte jemne napatie, tak stupol vykon o 5%. Na diit.cz to je vysvetlene.

Uz som ti radil... kup nVidiu a skonci s tymito failmi.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

asus strix, vieme, a od vtedy si na to davame pozor.
zaujimave je, ze napr. gigabyte a mnohi ini s pretazenim pcie problem nemali. co naznacuje zly design alebo prilis agresivny oc.
ak si dojebem dosku agresivnym oc, moja vina, ale zlym dizajnom od vyrobcu si dosku odjebat nenecham.

1, mal by alebo musi? az 150w? daj link na konkretnu specifikaciu, na ktoru sa odvolavas. ecd dpa dovoluje len 75w.

2, vid vyssie. bud dolozis 150w alebo obhajujes vedome porusovanie standardov a do neba volajucu picovinu.

3, amd update mal byt dnes. vsetko ale nasvedcuje nezvladnutemu hw dizajnu.

jediny, kto tu failuje je amd - polaris nemal byt nikdy vydany - jednak je uz teraz 100 rokov za opicami a este aj nebezpecny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A nemali by byť náhodou VGAčky robené tak, že ich napájanie v dostatočnej miere "dotiahne" prídavný konektor z napájacej vetvy 12V určenej pre grafík?
Veď miniATX dosky majú trochu menšie možnosti. Tiež nepodporujú mnohé z nich najpažravejšie CPU.
Odpovedať Hodnotiť:
 

maju.
za normalnych okolnosti:
z pcie zbernice mozes tahat maximalne 75W,
6 pinovy napajaci od zdroja konektor ti da extra 75W,
8 pinovy ti moze dat 150W.

na vsetko je specifikacia.
problem je, ze AMD 480 je na picu navrhnuta - nastavena tak, aby uz z pcie slotu zrala max 100W, bezne 85W. co si uznajme, je mensi problem dlhodobo prevadzkovat.

do miniATX mozes slotnut aj 300W titana p, problem je tam iny. 300 W treba uchladit a miniATX davas do malickych bedni, kde nie je optimalny tok vzduchu a jedoduchsi vodnik by ta stal zo €500 eur.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Problém tam je najmä konštrukčný na mini ATX doskách. Nedávajú tam také výkonné obvody na také pažravé komponenty.
Odpovedať Hodnotiť:
 

aj tu plati - kvalita je umerna cene.
ale stale plati - ak ma pcie dat 75W, tak ja da. problem je razy, kde to prerazi ten 75W strop, a potom priklad 480, kde dlhodobo operuje nad nim.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lol, Ty si strašný kokot. To bol argument jak hovado...
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

ok, tak inak, ak linux je aspon tak dobry ako windows, naco je komu potom wine?
alebo, ak je aspon tak dobry ako windows, preco maju ludia problemy rozbehat novy hardware?

ps: co fajcis doma otca tou drzkou, ze taky slovnik mas?
Odpovedať Známka: -0.6 Hodnotiť:
 

pane, vy ste kokot.
ak si vy kokot neviete uvedomit, ze wine len vytvara win32 api, bude s vami diskusia na tuto temu velmi obmedzena, ba priam nemozna.
pane, opat si pri vasej druhej vete, v ktorej ste nacrtli problem s novym hardverom, dovolim poukazat na fakt, ze ste kokot. toto je problem proprietarnych ovladacov toho-ktoreho vyrobcu a jeho schopnosti bud poskytnut specifikaciu, pre dany hardver alebo neschopnost napisat kvalitny ovladac pre akukolvek platformu.

s pozdravom a prianim pekneho dna
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Vazeny xir quix_,

v reakcii na Vase stanovisko by som Vas rad upozornil, ze otazka nie je smerovana na funkciu wine. Vase pripomienky su preto bezpredmetne.

Rovnako je bezpredmetna aj Vasa snaha preniest zodpovednost za ovladace na dodavatelov HW. Snaha Vasho systemu by mala byt motivovat dodavatelov HW tak, aby svoje ovladace zverejnovali. Zlyhanie je teda na strane vedenia organizacie Vasho projektu, ktore uz v projektovej faze nedokazalo zabezpecit presunutie poziadaviek zakaznika (uzivatela OS) na subdodavatelov (vyrobcov HW a SW).

S pozdravom,

>.>
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Ja musim... normalne to nerobim, ale suhlasim, fakt si olo.

Wine je tam preto, lebo moze! Naco je vo win10 ubuntu konzola? Lebo moze. Porovnavas curakov? Alebo o co ti tu ide?

Wine is not emulator!

Ked sa dobre pozries, tak je kopec hier, ktore v novych windowsoch maju problemy, aj ked boli robene priamo na Windows. Stale je kopec starych hier, ktore bud zlyhaju, alebo zamrznu wo windowse a potrebuju rozne dodatocne patche. To preto, ze DX sa tiez nejako (ne)optimalne vyvijal, ale pritom tie hry uz nikto neaktualizoval.

Je teda na skodu? Ked Linux vdaka Wine umozni spustenie takej hry? Ked sa ti to nepaci, tak si to neinstaluj.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

ak mas problemy s dx, jednoducho si do systemu nakopirujes starsiu kniznicu a vsetko ide bez problemov (oprav ma, ak sa mylim, ale 32 vacsinou chyba. inak ti to hned vypne hru. alebo 28? nepamatam si, postupne si ich podla starsich hier doplnam a nemam ziadny problem).

a naco su linuxakom wimdowsacke programy a wine?
lebo bez wine je vacsina stratenych a nedokaze fungovat.
tak aky to je dobry system, ktory nedokaze zit bez vykradania konkurencie?

ps: wine a ubuntu konzolu si nemozem dovolit porovnavat. to prve vzniklo vykradanim windowsu, to druhe v spolupraci s canonical, ktory to ubuntu zastresuje.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

mlady pan, stale pokracujete vo svojom kokotizme? wine vytvara win32 api. to nie je vykradanie. rovnako ako nebol dalvik vykradanie javy.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

wine je vytvoreny reverznym inzinierstvom, teda priamo odsledovanim, okopirovanim a vykradanim windows.
je to v ofiko stanovisku programatorov, ktori sa zlodejstvom verejne chvalia.

dalvik je kopia javy, resp. nanovo prepisana kopia javy, aby sa predislo sporom o autorske prava. lacna kopia je furt kopia a kradez api ostane kradezov, nech ju zaobalis do akehokolvek pekneho pozlatka. preto sa oracle a google sudia. posledne kolo vyhral kvoli zenam google, oracle podava dalsie odvolanie.
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

:facepalm: cyril a metod by ta bili po hlave, aky si sprosty :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Compaq vytvoril reverznym inzinierstvom prvy PC-kompatibilny pocitac. Nebyt Compaqu, dodnes by si mal len original IBM (a zabudni na Nvidiu).

Windows subsytem for Linux vytvoril Microsoft tak, ze z Linuxoveho jadra vykradol (tvojim slovnikom) cisla a parametre syscallov.

Vo Windows Microsoft prisiel s virtualnymi plochami, ktore ukradol z Linuxu tiez.

Oracle, ked urobil svoju SQL databazu, ukradol od IBM koncept relacnej databazy a jazyk SQL.

Microsoft, ked prisiel prvykrat s Windows, ukradol ten napad od Apple. Ktory ho vykseftoval od Xeroxu.

A takto mozme pokracovat do blba.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

picovina, len vykradli bios. ono mali v tom prsty viaceri, compaq sa najlepsie uchytil. osobne som bol fanusikom amigy, skoda, ze isla do kytek. mohla to by pekna konkurencia k ibm pc a apple, najma ked uz v tej dobe bola v mnohom popredu.

nie, ubuntu subsystem sa nekradol. windows ho spolu s canonical vyvinuli. co je koser, kedze canonocal je spravca ubuntu a ako taky spolupracovali na tom.

virtualne plochy tu uz boli v 1993 vo win3.1. kedy s nimi prisiel linux?

k zvysku - a? to, ze niekto iny nieco ine ukradol ta automaticky oslobodzuje od bytia zlodejom? zaujimave...
take sa kde uci?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Blbost jak voda v kosi. Canonical je sice maintainer Ubuntu, ale nie autorskych prav ku kernelu, to je Torvalds a jeho banda. S Canonical sa MS akurat dohodol, ze ich binarky budu vo Windows Store. Nema nic spolocne s Linux syscallmi, odkial ich MS "ukradol" rovnako, ako Wine team ABI windows dll. (Btw, Windows nema stabilne cisla syscallov; pri kazdom novom builde sa generuju nove, preto Windows treba napodobnovat na hranici systemovych dll a nie syscallov).

Virtualne plochy vo Win 3.1 neboli ani nahodou. Ten mal problem sam so sebou a so svojim progman.exe; virtualne plochy nemal ani Norton Desktop, co bolo pecka pre Win 3.1 nahradzujuca ten ubohy shell od MS. Taky fvwm pre Linux v roku 1993 ich ale mal.

Ty mas trochu, ako to povedat, "jedinecny" pohlad na to, co je zlodejstvo a co nie. Zvysok sveta taky pohlad nema, pretoze keby mal, tak firmy typu MS a Oracle by uz davno boli rozobrate.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zvysok sveta je zvrateny - riadi sa "niekto iny kradol pred nami, mozeme kradnut aj my".
a potom to tu aj tak vyzera, a teraz nenarazam iba na kradnutie v it.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Zase vedla. Tvoj problem je, ze si myslis, ze mozes mat monopol na myslienku. Nemozes, ludia tak jednoducho nefunguju a nikdy nefungovali. Keby bolo po tvojom, boli by sme v dobe kamennej a platili jednej familii za pouzivanie ohna.
Odpovedať Hodnotiť:
 

pozri, myslienka je ok, ale da sa implementovat mnohymi sposobmi.

co je velmi dobre - hodis proti sebe 5-6 implementacii nejakej myslienky, a vyhra ta najlepsia. co je fajn.

ale, ak vsetci 5-6-ti vykradnu toho prveho a len bezducho okopiruju jeho myslienky a jeho procesy, cely progress ide do pice.
uz to nie je o najlepsej moznosti, ale o tej najpohodlnejsej - kradnut od prveho.
co je dovod, preco sme kvasili donedavna na predpotopnom biose, dokial sa nenasiel niekto sikovny, kto nezrobil uefi.
a toto je dovod, preco sme v dobe kamennej - a de facto dovod, preco sme sa zatial, za cca 80 rokov, nepohli od turingovho zahladneho modelu fungovania pocitaca.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Myslienok ma kopec kazdy, kto ma v zadku dieru. Realizacia je to, co sa pocita. Nie kazdy vie svoje myslienky realizovat, nie vsetky myslienky su realizovatelne, nie vsetky myslienky preziju stret s praxou.

Preto samotna myslienka je bezcenna, az cin, ktory ju realizuje, ma svoju cenu. Preto nemozes kopirovat software - ale mozes naprogramovat svoj software, ktory sa sprava rovnako ako nejaky iny. Chranene je usilie, vlozene do realizcie myslienky, nie myslienka. A az realizacia myslienky je ta tazka cast, snivat dokaze kazdy.

A to, ze sme mali BIOS namiesto UEFI ma uplne iny dovod. Macintoshe pred EFI mali Open Firmware (a to je IEEE standard) a preco sa nepresadil aj v svete PC, ked v svetoch Apple a Sun ano? CoreBoot (pouzivaju ho napr. Chromebooky) ma tiez uz X rokov a vo svete PC po nom ani stek, pokial si ho neflashnes sam. Pre ten isty dovod sme boli stucknuti s BIOSom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no vidis. a potom pride nejaky blbecek a hlupo odkopiruje vsetky vysledky,do ktorych realizacie si vlozil x hodin casu a x vela prostriedkov.
co je zlodejina, kedze teba, ako realizatora tej myslienky priamo okrada o to, co si si ako realizator svojou pracou zasluzil.

to, ze vykradanie niekoho implementacie stoji nejake usilie (copy-pasta, alebo analyza i/o) nerobi zrazu magicky tvoje povodne usilie, a vynalozenu namahu na realne prevedenie idei, magicky bezcennym.

ps: ale stale mohlo byt (ale nemuselo) prist nieco lepsie. keby sa nevykradal povodny bios, ale pracovalo by sa na x roznych implementaciach.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja fakt nechpem tvoje myslienkove pochody a nie som sam.

Ved Microshit presne takto vznikol - cistym kopirovanim a kradnutim. Prave ta vlastna implementacia kradnutych veci vytvorila operacny system s pocitacom, ktory je pouzivany vacsinou populacie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

kupa != kradez

microsoftaci odkupili dos+prava a upravili ho pre ibm. cim prerazili.
kupili spolocnost zaoberajucu sa ui, a pouzili ich ui.
ked im nieco chyba - kupia si prava alebo rovno celu firmu s ich know-how, cim povodny autor dostane zasluzenu odmenu, ktora mu prinalezi.
co je ok.

kdezto vela inych len bezducho copy-pastou skopiruje kod, resp. reverznym inzinierstvom skopiruje funkcnost kodu, a povodny autor, ktory sa s tym vytrapil, aby to navrhol, nakreslil a previedol do strojoveho kodu, dostane holy kokot.
co je cista zlodejina a urcite nie je koser. a je jedno, ci kradne ms, apple, linux komunita alebo trebars aj jezis kristus nazaretsky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

> no vidis. a potom pride nejaky blbecek a hlupo odkopiruje vsetky vysledky...

To co sa ti snazime vysvetlit je, ze to "hlupo odkopiruje vsetky vysledky" je ta tazka cast na celej realizacii. Ze niekto napisal GUI neznamena, ze ho nikto iny nemoze napisat tiez. Ze niekto vie upiect kolac alebo steak neznamena, ze to niekto iny nemoze piect tiez. Kapisto?

Btw, Microsoft nekupil firmu s UI. "Sprosto to okopirovali a ukradli" od Apple. Este aj interne Win16 API je velmi podobne na API Classic MacOS. Mohli to urobit, pretoze napisat Windows bola ta tazka cast, nie predstava, ze na obrazovke mozes mat okienka.


Odpovedať Hodnotiť:
 

Od Apple? Ked Jobs prisiel z navstevy Xeroxu, kazal svojim, aby okamzite isli na zdvorilostne navstevy a skopirovali, co sa dalo. (Dokonca aj ideu maleho pc zobrali od mits - altair).
Rovnako aj MS, ba co viac, programatori v MS dokonca pisali Jobsobi aplikacie pre jeho Apple. Preto, ak sa nieco podobalo, tak len kvoli tomj, ze ludia z MS to tak pre Apple naprogramovali :)
Takze nie Apple, ale Xerox vol vykradnuty a bez MS by sa Apple GUI bolo odsudene na zanik.

PS: kradez je ta tazka vec? A co potom planovanie a realizacia celeho kodu?
Co Ti je tazsie - nakodit nejake zadanie, alebo otvorit stack overflow a cmd+c a cmd+v? Autor si zasluzi uznanie a licencne prachy, ak pouzivas jeho navrh (a nie je free) inak je to zlodejina.

K steakom - ak pouzivas svoj recept, je to fajn; ak pouzijes moj a chvalis sa nim ako svojim, nakopem ti zlodejsku prdel. easy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Xerox o uceloch tych navstev vedel - pretoze za to dostal akcie Apple za 1 mega v pred-IPO cene. Najlepsi biznis vobec, ktore v PARC urobili.

To, ze MS programatori pisali Word a Excel pre MacOS neznamena, ze mali vykradnut MacOS a urobit si Windows, vsak? Aspon teda podla toho, co si tu doteraz tvrdil. Alebo podla rovnakej logiky, ked linuxaci napisali aplikaciu pre windows (napr. utilitku na zapis iso image na usb kluc), tak wine je koser?

To, ci by si MacOS bez Wordu a Excelu bol odsudeny na zanik by mohlo byt predmetom dalsej diskusie. Ale povacsinou prevladajuci nazor je, ze killer-app bol Photoshop, nie Word a Excel.

Ked "kradnes" ideu, tiez musis planovat a realizovat cely kod, vies? To je presne to, co sa ti tu snazim vysvetlit... Nie, na stack overflow nenajdes komplet CAD/CAM/CAE aplikacie. Dokonca ani na githube nie.

Davas na vianoce majonezovy salat k rybe? Mal by si vediet, ze ide o nelegalnu kopiu salatu Olivier (http://dopice.sk/hST) a mohol by si teda s tym prestat ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

1. deti chcu hrat hry, ktore nie su portovane
2. deti nepoculi o alternative (par clankov dozadu typek spominal, ze wine pouziva len na notepad++ a total commander, pricom obe maju plnohodnotne alternativy pre linux - ktore su samozrejme portovane aj na windows).
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Total má možno alternatívu pre kde, určite nie pod gnome, teda aspoň nie plnohodnotnú.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Gnome Commander, Midnight Commander, Double Commander...

dalsie ti google na dotaz poskytne zdarma...
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Jediny pouzitelny z nich je DoubleCommander. Ostatne su len trapne cocotiny oproti TotalCommanderu. Skusal som vsetky, a vsetky som sa snazil nastavit, tak, aby som vedel pouzit vsetko co najpodobnejsim sposobom ako u TC. Vzdy tam boli nasieracie funkcie, nieco chybalo, nedalo sa nastavit.

Na TC sa nechyta zatial ziadny soft. A najlepsia verzia je TCUP.eu. TotalCommander s integrovanymi portable aplikaciami. All-in-One riesenie.

Uz len vytvorenie adresara a automaticke vstupenie do neho je velmi navykova vlastnost. Ak clovek vytvara opakujuce sa adresare (komplikovanejsiu strukturu), tak ich len vyberie zo zoznamu uz vytvaranych. Velmi vela vlastnosti, na ktore nedam dopustit pri TCUP.

DoubleCommander pouzivam v Minte. Jediny pouzitelny suborovy manazer pre mna.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Crysis spustím aj z helikoptéry ;-)

Teraz si predstav takúto situáciu: máš pripojenie od ISP, na ktorom dostávaš pre svoj NAT-ujúci router dynamickú IP adresu. Chcem, aby počítač raz denne skontroloval, či sa tá IP adresa zmenila a ak áno, tak aby ma upozornil. Svoju IP adresu môžeš získať napr. na www.ipify.org

Na mojom linuxe to mám do 3 minút (vrátane messagebox-u) len s vecami, čo som už mal nainštalované. Ako to spravíš na windowsoch?
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

> ako to spravis na windowsoch?

tak ako na linuxe..

import urllib2
url='https://api.ipify.org'
if urllib2.urlopen(url).read() != old:
print ("ZMENA DETEGOVANA")
old=urllib2.urlopen(url).read()
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a samozrejme obalit do nekonecneho cyklu
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a) do windowsov musíš najprv dotiahnuť python. (Updatovať ho budeš ručne?)
b) nie je to gui. budem držať jedno konzolové okno len pre takú blbosť, ktorá niečo urobí raz za rok?
c) neprežije to logout
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Pocul si nieco o sluzbach vo windows alebo planovaci uloh?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Počul. Service ti moc nepomôže, pretože nebude mať prístup k desktopu. Plánovač pomôže s tým, že sa program spustí. Stále ale ostáva problém s tým, že python nie je priamo vo windowsoch a keď tam bude tak nebude automaticky aktualizovaný (a navyše je to pre danú úlohu overkill), a tiež problém s tým, že chcem messagebox. Na linuxe použijem ľubovoľný shell, wget/curl, kalarm a kdialog. Všetko je to už nainštalované a tiež mám k tomu lokálne všetku dokumentáciu.
Ono sa to dá spraviť aj na windowsoch, ale koľko % ľudí to dá? Koľko im potrvá nájsť informácie? A ako komplikované to riešenie bude?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nepotrebujes python.

Pozri si posledny prispevok. Diskusia UZAVRETA!
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

pozri cscript (resp wscript, ak mas rad okno) nema defaultne ziadny problem s vbs alebo js, ak mas rad nieco ineho a aktivne to potrebujes pouzivat, tak si to doinstalujes (resp. si si uz doinstaloval). funguje to spolahlivo od win98, preco by si zrazu po x rokoch mal mat s tym problem?
planovacom to naplanujes ako chces (napr. kazdy logon + raz denne) a mas klud.

dokumentacia je pristupna, spustis to z barscoho, problem ziadny...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Napriklad?
Odpovedať Hodnotiť:
 

sestre som nainstaloval ubuntu.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

To ju az tak velmi nemas rad?
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

aj tak tam len browsuje, obcas zapne skype. zapina a vypina sa okamzite - neporovnatelne s widlami. na toto nepotrebujes windows.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kedysi by som tiež známemu nainštaloval len Ubuntu. Ale teraz keď už keď som si tak nejak ohmanal Linux tak by som rozhodne zvolil Mint alebo Xubuntu prípadne keby dotyčný nadával na nemoderný vzhľad tak Manjaro-KDE/Kubuntu.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Ja by som jej skor dal Windows.

Clovek co si nainstaluje Mint namiesto Ubuntu urcite nechce pouzivat Linux!
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

radsej jej ho nainstaluj rovno do zadku - priama distribucia
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ja radsej instalujem z predku.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

clovek ktory si nainstaluje mint namiesto ubuntu je clovek, ktory ocenuje funkcionalitu ubuntu, ale z toho rozhrania mu je na grc.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A ona potom vytrtka nejakeho it-aka, aby jej nahodil naspat windows...

PS: pekna je?
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ubuntu je pokazeny Debian.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Vedel by niekto skusenejsi poradit, ktora distribucia Linuxu by bola najvhodnejsia pre domace pouzitie. Potrebujem len prehliadac, mailovy klient a nejaku aplikaciu suborovo kompatibilnu s MS Word.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pri tom co pozadujes je to uplne jedno. Vyhol by som sa mozno Gentoo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dakujem za odpoved, este by som doplnil otazku, ze ktora distribucia ma najmenej plochy design, ktora sa vizualne najviac podoba na Windows 7 (nie 8 alebo 10) alebo na OS X 10.9 (nie 10.10 alebo 10.11) ?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Plochý design - Kubuntu / Manjaro (respektíve čokoľvek s KDE5)
OSX - Ubuntu / ElementaryOS
Win7 - Mint
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

daj si SLAX 90mb distribuciu
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nebuď ďalšia lenivá konzerva a nauč sa niečo nové. Možno zistíš, že je to lepšie.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Presne tak! Prešiel som si všetkým! Windows XP, Vista, 7
Ubuntu, Manjaro, MacOs

Ešte ma čaká Fedora, nejaké BSD a Widle 10

Zatial som bol tak nejak najšťastnejší na Linuxe ale na MacOS ma upokojuje to že niekde hlboko vo vnútry tam beží Unix ktorý sa čiastočne dá používať ako Linux.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ak chces design a la Windows, skus Zorin OS.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

v podstate mozes skusit akukolvek user friendly distribuciu ako napr ubuntu, linux mint , na starsi a vykonovo slabsi stroj debian .. a co sa toho wordu tyka tam ti poradim libre office, no ak pouzivas word je lepsie ak si zvolis ako format dokumentu open document format .. potom nebudes mat problemy s kompatibilitou doc/docx vs odt ... open dokument format vie otvrarat jak word tak aj libre office bez problemov
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

stary word /doc/ alebo novy word /docx/?

pre stary word nic doberho nenajdes, ak sa ti aj nieco podari orvorit, je to rozhadzane a nepouzitelne.

ak pouzivas novy word, tak je to jedno, osobne by som hodil mint.

ale nerob si velke nadeje, open/libre office to s ms office subormi nikdy dobre neslo, aj ked autori vykradali od ms vsetko co sa dalo.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Autori vykradli od MS?! Vidíš, ja som bol v tom, že docx je ISO štandard...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

docx alebo microsoft docx?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ked uz velmi nechces dat za win 100€, alebo nemas, tak si na to co potrebujes ti staci hdmi stick, ktory komplet s windows kupis za 120-150€ a mas po starostiach.
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

Mám bez problémov 100€, ale určite ich nevyhodím za wydle, pretože mám rád svoj čas, ktorý nechcem tráviť bojom s M$ paródiou na OS.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pre zacinajuceho pouzivatela, ak pochadzas z windows rodiny - Mint.
Ak pochadzas s Mac rodiny - elementaryOS

obe su postavene na ubuntu, akurat na rozdiel od neho maju funkcne pouzivatelske rozhranie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nielen profi grafici, ale už aj profi coders používajú Mac. Však si pozrite štatistiky stetckoverflov! Mac je nadčasový systém. Používajú ho hlavne odborníci. Widnows je pre sekretárky, Linux pre pubertiakov bez frajerky a Mac pre pracujúcich.
Odpovedať Známka: -7.4 Hodnotiť:
 

Podla mna je profikovi jedno na akom systeme pracuje.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Profík si neželá aby mu to počas práce padlo a vyhodilo BSOD alebo Kernel Panic. Preto volí Mac.
Odpovedať Známka: -7.2 Hodnotiť:
 

Aj na MACu mozes chytit pohlavnu chorobu cez javascript kniznicu.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

na mac je sice malo vyrusov no vdaka tomu ze mac uzivatelia este ziju z nostalgickej doby kedy mac nebol pre hackerov zaujimava platforma aj to malo narobi vela skody .. napr taky mackeeper ci clean my mac .. a o tom tretom co si ukladal do biosu nejake veci ci ako sa ten cip v macu vola a uz nejde odstranit as zariadenie je trvalo infikovane a nepomoze ani reinstall ani format disku s 150x overwrite ci vymena celeho disku .. proste to mozes hodit do kosa
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ludia uz sa preberte je rok 2016, halooo. Od Visty som sa s modrou obrazovkou nestretol. Dnes uz mame Windows 10.

Mac je iba hracka.
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

profik koduje v assembleri
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

pravy profik koduje rovno copy con program.arj
Odpovedať Hodnotiť:
 

v mojom zamestani by som si s Macom nepipol a to som odbornik.... Dokonca poznam vela grafikov ktory ficia na Winoch... Mac mi skor pride do domacnosti nič viac... a vraj hudba sa dobre snim robi
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

co robis?

zase poznam reklamky, ktore maju licencovane popicu vela adobe mac softu, a pri podpise zmluvy ti ho spristupnia.

nehovoriac o tom, ze aj ms office byval omnoho lepsie a intuitivnejsie spracovany pod macom ako pod domacim prostredim.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

no pohybujem sa v oblasti vyskumu materialov... proste celkovo fyzika,matematika,chemia, atd. tam si s Macom neškrtneš, maximalne robenie si poznamok
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

jj, vacsina cad a simulacneho softu fici len pod windows /z casu na cas este plus-minus bsd, resp. nejaky linux/...
ale najdu sa aj svetle vynimky, magma napr. fungovala aj na macoch, ak ma pamat neklame.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

vynikajuco.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jojojoooj, jak Ty drístaš... Maverick mi mrzol tak 2x do mesiaca (bez možnosti akéhokoľvek oživenia). To som nezažil snáď od čias WindowsME. (Pripomínam, že 80% mojej práce len browser a MS Word / Excel.)
El Capitain je na tom chvalabohu lepšie, ale už som 1-2 úplne zmrznutia zažil...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

problem medzi stolickou a klavesnicou?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Haha, tak grafici a profi coders. A hlavne odborníci, ako si napr. Ty, čo? Os X má toľko zbytočného balastu, ktorý sa navyše ani nedá odinštalovať, že sa mi z toho dvíha žalúdok. Upraviť si tam môžeš akurát tak wallpaper...
Podľa mňa ho používajú len honiči, ktorým je vlastne jedno, čo používajú, hlavne, nech sa môžu vyťahovať na fórach a istá časť vývojárov, ktorým proste vyhovuje. Ale tak isto by mohli fungovať na Linuxe, pretože obrovská časť vývojárskeho SW je multiplatformná.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

tak si nainstaluj dos, ked sa ti balast nepaci, ty [:co:]T!
copy con program.c zvlada aj ten.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ja pametam dos, pouzivali sme norton comander a autocad
cd:e:bat.exe
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ked uz tak:

cd e:\
bat.exe

co by ti malo spustit batman returns z e-cka, a ak ma pamat neklame, e-cko ti zrobil doublespace.

ps: dosovsky acad12, az sa mi slza tiskne do ocka... sladke to spomienky :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aký bat.exe???
rovno prípona.- bat je spustiteľný súbor!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pozri posledny prispevok. ZAVERECNA.
Odpovedať Hodnotiť:
 

normalny bat.exe
spustitelny subor s menom bat - od slova batman.

si zopakuj, co slovo "pripona" znamena.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a komu sa to chce rozpisovat, kto zazil tak pochopi
dir
Odpovedať Hodnotiť:
 

2% čoho a kde?
Čo je myslené pod pojmom osobný počítač, resp. počítač pristupujúci do Internetu?
Zaváňa to farizejstvom a polopravdami.
Linux nie je OS na domáci počítač. Jedinú akože výhodu majú iba free verzie, ktoré výrobcovia bezhlavo pchajú kade tade kvôli cene. Nie kvôli tomu, že je lepší!
A to je sakra rozdiel!!!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Linux nieje os pre home compiuter? Si robis srandu? ubuntu uz ma tolko ludi ze by si sa cudoval, hlavne co idu dualne. Mne sa skor nezdaju ze len 2% ja si myslim ze to bude dobre cez 3%. Ono aj to percento je dost ked zoberieme kolko milionov je pc.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

No, vtip je aj v inom. Aké PC sa do toho rátajú.
Aj tie vreckové?
Nerobí si srandu. Nie je to moc vhodný desktopový systém, aspoň nie pre bežných jednoduchých ľudí, čo nebudú riešiť stupidné problémy. Práca na linuxe je totiž diametrálne odlišná. Nepíšem o klikaní na ikonku či písanie do textu alo používanie internetového prehliadača, nekompatibilita formátov a neexistencia programov pod linux. A to obyčajným ľuďom stačí na to, aby ho odmietli!
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Ani OS od MS nieje moc vhodny desktopovy system pre beznych jednoduchych ludi. Taky system neexistuje.

Praca na linuxe nieje diametralne odlisna. Ma urcite odlisnosti ale neiej to nic tragicke. Co sa tyka formatov, tak to nieje problem linuxu ale standardizacie a pokrivenia trhu velkymi firmami, ktore tlacia svoje.
Bezny clovek netusi, co je format a s formatmi ma problem aj na windowse. Bezny clovek netusi o mnohych jednoduchsich veciach.
Ludia ho neodmietli, ludia ho este nevideli a tak ho nemali ako odmietnut.

Problem je, ze bezny clovek sa nema ako dotknut sa linuxu na desktope. Keby k tomu mal nasledne moznost kupit si notebook bez windows lacnejsi o cenu licencie, ta by si videl, ze BFU by to aj s nim zvladali.
Pozri sa ako sa ludia naucili pracovat s Androidom.
Rovnako sa bez problemov naucia aj s linuxom.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Nepíšeš dobre...
Cena licencie Windows na notebôčiku nikoho z bežných ľudí nevzrušuje. Je to 20-30 Eur. Čo to je, obzvlášť pri cene notebôčika a ostatného softvéru??? Nič!
Neexistencia seriózneho softvéru ako príklad spomeniem grafické programy, CAD/CAM a to aj stačí. SONY Vegas tiež nie je pre linux. Ano, to všetko používa bežný človek!
S formátmi som skôr myslel rozpor medzi free aplikáciami na Linuxe a tými platenými. Prečo by som sa mal riadiť podľa jeb...ého OpenOffice, keď je všade MS Office??
A ešte niečo, nemýľ ľudí, že ak sa povie Lunex, je všetko zadarmo. To nie je pravda! Free aplikácie často za veľa nestoja a tí čo skúsili platené pod Windows, a je jedno či ešte v škole alebo kde, té určite na Lunex neprejdú!!!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

CAD pre linux existuje a to percento ludi co to potrebuju specificky CAD co je len pre win/mac je mizive

SONY Vegas ma profi nahradu LIGHTWORKS, pripadne BLENDER (ano na strih a VFX je prisposobeny)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

To sú pošmrdky, rovnako ako Inkscape ku CorelDraw, o tom je škoda sa tu baviť...
Ak som zvyknutý na funkcionalitu ProEE, nebuď 1-2 roky špekulovať, ako to urobiť v nejakom jeb...om free prostredí. Je to nemysliteľné. Ďalej prechody medzi nimi, neupraceš to. Proste jeden to nakreslí v Catia na Windwos a ja čo s tým urobím pod lunexom na "podarenej" aplikácií, v ktorej to nebudem vedieť korektne načítať...?
Takže načo si privyrábať ďalšie problémy???
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

používanie internetového prehliadača je identické na vštkých platformách
aké formáty sú nekompatibilné ? .pdf ? alebo .jpg ? či forát A4 ?
neexistencia programov ? pre linux su miliony programov

praveže je to idealny systém pre desktopy (najme z dovodu balickovacieho systemu) a pre BFU
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

balickvoaci system je idealny a to uz preco ? :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hej a aj sú toľko hodny...
Nebuď smiešny...
Koľko je CAD / CAM softvéru na úrovni CATIA? ProEE, Mazak, SONY Vegas, Edius, CorelDraw, ADOBE produkty? Microsoft Visio, Cinema, Autodesk a mnohé ďalšie? Kto sa v Lunexoch nevyzná, iba horko zaplače. Neurobí nič. Koľko je účtovníckych programov, podvojné a čo ja viem čo. Máš Simatic pod Lunexom? Alebo len obyčajné kreslidlo EAGLE rozbehaj ľuďom pod Lunexom. Alebo Cisco Packet Tracer a mnoho ďalšieho softvéru. Dnes ľudia neklikajú iba na posratý webový prehliadač!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Všetko čo si práve teraz vymenoval používa úzka skupina ludí povedal by som dokonca profesionálov a to ešte k tomu väčšinou len v práci pretože ten softvér stojí kludne pol výplaty a o CAD/CAM softvéroch radšej ani nehovorím.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ale, ale, netrep! To ma len narýchlo napadlo, len pár ľudí z tých, o ktorých viem, že majú doma počítač...
CATIA stojí trošinku viac ako niekoľko aj neviem akých výplat!
Ale to ty nerieš, proste ľudia robia aj niečo iné ako kresliť v Skicári, to ani nevedia čo je a kde to je...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Naozaj? A si si istý že ten softvér majú legálne keď posraný corel stojí od 200$? Full licencia EAGLE pre jedného užívatela stojí 450€ adobe produkty (aj to nie všetky sa licencujú od 20$ mesačne aj ten posraný autocad stojí 2100€ ROČNE.
A naozaj ludia robia aj iné veci ako kresliť v skicári? Nikdy by som to nepovedal ja sprostý pracujem v LabVIEW. Idem skúsiť ten skicár.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nepoznáš napríklad školské multilicencie, nemyslím to pre študentov, ale to pre učiteľov. Nepoznáš to, že firma kúpi Mazak a zopár ľudí môže programovať v rámci firemnej licencie aj doma? Že EAGLE sa dá celkom v pohode používať aj free a na doma to celkom stačí? No a načal si klinček. Ano, ten softvér aj niečo stojí. Ale nemá porovnateľnú free náhradu a už vôbec nie pod Lunexom!
A aj ten Tvoj Lab...view čosi stojí však? Aj pre Lunex, že?
Veď o tom píšem...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

No a koľko takých ludí asi bude že môže využívať licencie softvéru aj doma? No veľa nie. Pointa je že kôli tomu že chcem/musím používať LabVIEW nemusím používať windows. Samozrejme že ten softwér je treba zaplatiť tak či tak. Ja som nikdy netvrdil že na linux je všetko zadarmo. Ja len tvrdím že pomaly ale isto sa softvér vyvíja na všetky tri platformy a používať windows kôli neexistencii rovnakého softvéru na ostatných platformách bude len prežitok.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ale nebude... neboj...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

No ani ma tak neprekvapil linux, to je jasne ze pojde percentami len hore. Kedze je vykonny, uz aj hry idu niektore, je urcite bezpecnejsi ako win. Ale viac ma prekvapil skveli apple :) to ma len cez 8% ? on ale nebol komentovany, ci stupol klesol. Kedze linux stupol win 10 stupol a jablko? Este linux pojde do 10% a jablko pojde na 5%.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hry zaujímajú len malé percento ľudí. Ľudia chcú nekomplikovaný systém a systém za peniaze. To čo je pre nich akože zadarmo, to pre nich nemá cenu. A pozri si, ak nastane sebemenší problém, ako ho budeš riešiť? Samé distrá, jadrá, šibnuté balíčky, milión problematiky, komu to čo hovorí???
Lunex by mal pre desktopy úplne zaniknúť.
V tomto smere tiež uznávam monopol jedného OS.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Presne tak v tomto smere si tiež retard. Ďakujeme za krásne zhrnutie.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Inde Ti uniformita nevadí???
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Vadí.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Windows je v ponímaní človiečika v podstate len jeden. Koľko všakovakých odnoží je Lunexu?
A aké kúpiš v obchode, aby si si ich mohol doma v kľude naištalovať?
Hej, sú také a stoja aj do 30 Eur, tie free...
Viem že máš iný názor, ale človek ktorý sa nevyzná, čo myslíš, ako to bude riešiť?
A potom ten nešťastný softvér, ktorá buď nie je, a ak aj náhodou je pre Lunex, tak stojí podobné prachy ako pre Windows. Tak čo kto vyhrá s Linuxom? Babkyňu fujaru!
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

V ponímaní človiečika v podstate áno to je bohužial pravda. Nie každý musí (a vôbec môže) byť gramotný vo všetkom však. Niekto IT niekto spalovacie motory niekto elektronika niekto je lekár atď. Lenže je tam jedno veľké ALE. Ako človeku ktorý sa o veci aspoň trošku zaujíma, by mi vadilo keby existovala ku všetkému len jedna možnosť (a teraz to bude takto lebo microsoft povedal!) to isté môžme povedať všade (lebo volkswagen povedal lebo siemens, makita, glaxo smith kline, lebo ten a ten s monopolom na toto a toto povedal atď.) Možnosť volby je správna a rozumná a ten človiečik ktorému sa raz prestane niečo páčiť sa v ideálnom prípade začne zaujímať aj o iné možnosti a ten "Lunex" ako ho ty voláš si stiahne a nainštaluje. Prípadne poprosí niekoho kto ho to naučí.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Rozhodnutia EÚ Ti dávajú akú voľbu? Musíš prijať počet kozojebcov. Nesmieš používať 100W žiarovky, všetky spotrebiče musia mať odber podľa ich direktívy...
"Zachránili" nám družstvá za cenu, že nebudú tie naše chovať kravy na mlieko, ale iba na mäso. To dobré vyvezieme a to nič moc z Poľska dovezieme. A to som ani nešiel moc ďaleko, iba do Tvojich potravín...
Nemusím sa rozpisovať, však?
Ale ešte šťastie, že je tu len jeden výrobca procesorov.
INTEL. A tu mi naozaj jeho monopol nevadí. Pretože takýto výrobca má aj na vývoj. AMD má tak akurát aj s posranými číňanmi na kradnutie technológií...
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Prosím ťa bavili sme sa o linuxe a windowse. Nechápem prečo sem ťaháš politiku a EU. Keď sa naserem tak si tie potraviny dopestujem. Pôdu chuť a čas na to mám. Mäso sa stále dá a bude dať kúpiť kvalitné len nesmieš pozerať po lidli bille tescu atď. A teraz si pri procesoroch? Si ty normálny? došli argumenty tak sa ideme rýchlo baviť o inom. Klasika.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nie nedošli, len som Ti pripomenul monopol z inej strany, diktát a podobne, keď sa tu niekto bojí uniformity.
Aj tá je naša každodenná. Len USB nabíjačka na mobil a nikdy inak, však? Akí zvláštni sme my ľudia...
Proste tvrdím, že Linux nie je vhodná platforma na väčšie rozšírenie medzi plebs!
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

no tak ja s tou ziarovkou suhlasím, načo paliť 5x100 watt ked možeme mať led 50 led co je pri 4 wattoch 200 watt, teraz som menil rozvody elektriky a uz mam hlavu v smutku z tolkych veci , to nieje mat stary hlinikovy kabel kde islo tv a mozno par svetiel, dnes pracka min 1 kw, bojler 1,5 kw, umyvacka 800 w, chladnicka 1 kw, klima 1,2 kw, tv 200w x3,book a pc 450 w idu skoro furt :) ), sporak sklokeramika 8 kw ale pouziva sa rura +jedna platna cize okolo 2,5 kw. blbosti bezne ako mixer, zehlicka, fen, mikrovlnka ani nepocitam. myslim si ze kupovať od A triedy by nebolo odveci, ono nieje doba ked skoro nic nebolo na elektriku, o setrenie mi nejde ale ta zataž na kable, potom v spravach ze elektricky skrat a vyhorí niekto. Preto s EU v tomto suhlasim, ci uz tie ziarovky alebo vysavace atd.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skôr nemať toľké blbosti v domácnosti. On ten motor dnešný a ten spred 20 rokov žerú približne rovnako pri nejakom výkone.
S jedlom rastie chuť. A domácnosti ľudia vybavujú tonami zbytočnej elektroniky, čoraz debilnejšími panelmi, len aby celkovo domácnosť žrala čo najviac elektriny. Ja sa vojdem do 2 kWh za 1 deň v priemere. A vy?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

2 kw? to nieje mozne, den ma 24h, cize uz len pc ktory by bral 400 w kedze sa vsetko udava watthodina tak za len 10 hodin by to bolo 4 kw za 24 hodin by to bolo 8,8 kw, jasne nie kazdy je zacapeny na pc jak ja :) ale to je len priklad, a skus si prepocitat ine veci ako napriklad chladnicka v lete kolko spotrebuje za den atd atd. Ono sa to niekedy nezda beznemu clovekovy ale ked si zacne pozerat hodiny tak zisti kolko minie :) pisem mne o elektriku nejde ani cenu kedze mam vysoke zalohy a este sa mi nestalo zeby mi prisiel nedoplatok, ale o tie kable, ze nieje to zataz az taka ked das led na svietenie alebo zariadenia ktore su od A hodnotenia, preto suhlasim s EU v tomto smere. inak presnu hodnotu kolko minies alebo ked nevies co kolko zerie, staci ist do kauflandu- tesca tam je merac taka zasuvka z displejom a zistis co kolko naozaj bere a aj kolko za urcitu dobu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Však mám starú dobrú úspornú chladničku a nemusím mať v nej nos strčený každých 5 minút...
Tebe jebe? A načo asi má každý byt elektromer?
A nemusím ísť ani nepresné blbosti kupovať v Kamuflande...
Odpovedať Hodnotiť:
 

no ked uz urazas ci mi jebe, tak asi tebe ked pises hlupost ze minies 2kw za den priemerne, písal som ti aby si si kupil ked nevies kolko su dva kw
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak nevieš čítať, Káblik napísal 2 kWh...
No a čo si to má kúpiť? Však elektromerom si to zmeráš super a pomerne presne a zadarmo!
Alebo nečítaš?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ty si co za dementa? pise 2kw/h za den ze napali, co trepes? 2KW hodiny za den by bola mozno tak chladnicka. O akom meraci pises? si dement? som pisal ze pozries na hodiny a pozries o 24 hodin a budes vediet kolko si spalil, ak nieje schopny a napise taku hlupost tak nech si kupi pocitadlo a tam uvidi. cize 2KW/h aby si nemal problem z hodnotou o ktorej pisem, nepouziva nic? nepozrie tv nezapali svetlo v celom byte dome atd? sa zobud, trepes hovadiny 2 KW/h za den ako presne napisal, urcite napali viac.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neboj, dá sa to udržať, keď sa chce. Bývaj sám a je to. Ak je v dome, v byte tona elektroniky, tisíce elektrických pičovín, potom to aj tak vyzerá. A stačia decká a už je po radosti. Spotreba ide "do kytek..." a vyšplhá sa aj na 10-12 kWh za 24 hodín. Čo je už sakra dosť.
To že si zapneš na pár minút k kúpeľni 60W žiarovku predsa neurobí veľkú spotrebu. Staré chladničky žerú v podstate rovnako ako tie nové. Stačí aby bola v poriadku.
Mám to tiež odskúšané.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som sa stale bavil o 2 KW/h za den, nejdem hladať na googly kolko ma spotrebu chladnicka z mraziakom bud jedno alebo dvojkompresorova v priemere. tu nejde o nejaku 60w ziarovku co zapnes v kupelni :) to ked vecer ides tak nikde nezapnes svetlo? ked vecer zena vary tak nesvieti? a tu je presne to co je podstata co som pisal na zaciatku, ze s EU suhlasim pretoze je rozdiel 60W a 4 W, teraz nejdem rozoberať ze oni pisu o 100 w ze chcu zakazať a nie 60w. Kedze som od strojariny cez auta po it tak ani nejdem pisat kolko mam ja spotrebu za den :) a ja som zato aby sa zacali vyrabat menej W zariadenia a aby ich bolo kopec vsade a za rozumnu cenu, nie kvoli peniazom ale kvoli kablom aby bola mensia sanca vyhorieť. Mna peniaze a akoze ich ochrana prirody nezaujima vobec. a co pises kopec ele zbytocností no koment nezijem v stredoveku ked ludia citali pri svieckach, umyvacka ma umyvať pracka prať a muž sa môže žene venovať :) toto je podstatne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Linux na desktope ma asi taky zmysel pre BFU ako Java CDE.
Da sa to pouzivat zadarmo ale inak je to k hovnu. Lacnejsie a rychlejsie je tam dat Windows.

Vsetok GNU/BSD software spustim pohodlne a rychlo aj na Macu ale nemusim sa starat o balicky ked nechcem (brew), o drivre na XY veci apd. To iste sa bude dat robit na Windowse s Ubuntu / Bashom.

Nevidim dovod na pouzivanie tych X zbytocnych nedoladenych UI na Linux. A tiling manazer je pre mna useless tak ci tak ked uz spustim emacs na full screen.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Ty si taky nezmysel ako keď niekto pozinkuje zhrdzavený plech.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Žiarovým zinkovaním ide aj to.
Proste tú hrdzu spáliš.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

tie cisla su uz desat-patnast rokov stale tie iste. nadeje linuxakov, ze porastu tiez. a za cele tie roky ziadna zmena. v com to asi bude...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

UZATVARAM TUTO DISKUSIU!!!
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

a to uz preco?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lebo som povedal! A co nestacilo vam?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nie, pal do 314ce.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Ocakavaj postou pokutu za nevhodne vyjadrovanie!!!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Este si tu? Uz si mal byt aspon na polceste.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty si tam uz davno mal byt nech to tu uz skonci!
Odpovedať Hodnotiť:
 

kaktus, kolego.
strcit do zadku,
poriadne zakrutit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mas vyskusane, co? Pacilo sa?
Odpovedať Hodnotiť:
 

mne, ako divakovi, ano, ja som sa vcelku bavil.

prijimatel bol mierne rozruseny. ale tebe by sa to vcelku zislo, prepucovat trochen anal. dobre by si sa po tom vysral, a aspon by ti sracky netlacili na mozog.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár