neprihlásený Štvrtok, 25. apríla 2024, dnes má meniny Marek
AMD Zen sa výkonom doťahuje na o dve generácie staršiu ale výkonnú Intel mikroarchitektúru

Značky: AMDZen / RyzenCPU

DSL.sk, 19.8.2016


Spoločnosť AMD vo štvrtok zverejnila niektoré ďalšie detaily svojej novej mikroarchitektúry Zen, ktorá jej má opäť umožniť dotiahnuť sa na Intel vo výkonnom segmente x86 procesorov.

AMD zverejnila z nových informácií niekoľko detailov mikroarchitektúry, diagram jadra, veľkosť a spôsob fungovania cache pamätí, výrobný proces a potvrdila použitie multi-threadingu umožňujúceho na jednom jadre spúšťať naraz dve programové vlákna.

Ako už spoločnosť skôr avizovala, Zen CPU bude mať o 40% vyšší výkon na cyklus ako predchádzajúca generácia jej procesorov. Teraz potvrdila, že ide o rozdiel voči jadru Excavator.

Zen bude mať front mikroinštrukcií a dekóder bude schopný zásobovať zvyšok jadra maximálne šiestimi inštrukciami na cyklus. Jadro bude mať 64 KB inštrukčnej L1 cache, 32 KB dátovej L1 cache, 512 KB L2 spoločnej cache a procesor bude mať 8 MB L3 cache. Podľa Anandtech nie je jasné, či ide o údaj pre 4-jadrový alebo 8-jadrový procesor a či bude teda na jadro pripadať 1 MB alebo 2 MB L3 cache.

Jadro bude podporovať podobne ako jadrá Intel tzv. simultánny multi-threading.


Diagram jadra mikroarchitektúry AMD Zen, kliknite pre zväčšenie (obrázok: AMD / Ars technica)



Procesory budú vyrábané 14-nm FinFET výrobným procesom.

Modely určené pre výkonné desktopy s kódovým označením Summit Ridge majú podľa AMD prísť v prvom štvrťroku budúceho roka, hoci pôvodne sa avizoval ešte koniec roka. Tieto procesory budú mať maximálne 8 jadier a 16 vlákien. Procesory pre servery budú mať kódové označenie Naples, maximálne až 32 jadier a 64 vlákien, podporovať budú dvojprocesorové platformy a mali by prísť v druhom štvrťroku budúceho roka.

Na akcii pre hardvérové médiá, kde AMD nové informácie zverejnila, bola vystavená serverová doska, na ktorej ale chýbal podľa Anandtech zrejme čipset a nie je tak vylúčená integrácia čipsetu do procesora.


Zostrih z oznámenia noviniek mikroarchitektúry Zen (video: AMD)



AMD na akcii demonštrovala aj reálny výkon AMD Zen, vizuálnou ukážkou jedného porovnania, behu renderovania v softvéri Blender. Porovnávaný bol výkon 8-jadrového Zenu taktovaného na 3 GHz s rovnako 8-jadrovým Intel Core i7-6900K podtaktovaným na 3 GHz pre porovnanie výkonu na inštrukčný cyklus.

Zen dokončil test o malý okamih skôr ako tento procesor.

Ako budú na tom procesory Zen v porovnaní s výkonnými procesormi Intelu pri iných záťažiach, v čase reálneho uvedenia na trh a v porovnaní s bežnejšími modelovými radmi Intel procesorov je ale otázne. Dá sa totiž samozrejme predpokladať, že AMD si pre demonštráciu vybrala test, v ktorom dopadá Zen najlepšie. Zároveň i7-6900K je procesorom postaveným na mikroarchitektúre Broadwell-E a v čase uvedenia Zenov budú na trhu Intel procesory už aj s o dve generácie novšou mikroarchitektúrou Kaby Lake.

Na druhej strane u posledných generácií mikroarchitektúr nebol nárast výkonu na cyklus u Intelu výrazný, Broadwell-E architektúra je verziou pre najvýkonnejšie procesory a i7-6900K má okrem iného až 20 MB L3 cache, TDP 140 Wattov, štvorkanálový radič pamäti, je vzhľadom na počet jadier momentálne celkovo najvýkonnejším desktopovým procesorom Intelu okrem 10-jadrového i7-6950X a je zrejme vo viacerých testoch aj bez ohľadu na vyšší počet jadier výkonnejší ako bežné desktopové Broadwell procesory. Zároveň hoci samotná mikroarchitektúra Broadwell prišla už pred takmer dvomi rokmi, -E verzie architektúr vydáva Intel s oneskorením a výkonné procesory Broadwell-E boli uvedené len pred cca tromi mesiacmi.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40
Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte


Diskusia:
                               
 

ta fraza ze "quantum leap" tam je naco? :D
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Striktne subliminuje nevyhnutnosť excitácie.
Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

pretoze slucky vytvaraju fiktivny dojem nekonecneho vykonu
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

pametam ked diskuzie na dsl.sk boli o janke hospodarovej,kvetoch a posielani dokumentov cez kancelariu do wifi tlaciarne. Dnes je to uz o tom aby som nosil slovnik aby som aspon rozumel miestnym
Odpovedať Hodnotiť:
 

neboj, toto je len miestny pako, ktory si honi ego na cudzich slovach, lebo je to strasne kuulovee
Odpovedať Hodnotiť:
 

to je kvantova superpozicia. Ked s nim nerobis, tak je spickovy aj zly, ale akonahle s nim robis, je zly.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

I WANT TO BELIEVE...
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

Naivka..Pamätáte si ešte Bulldozer-ov?
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

Hej, najmä tie ruské - STALINEC
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

však to sú motorky nie procáky... :-)
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Najkľúčovejšie cache RAM boli pre CPU Intel odjakživa cache typu L1 - teda musí byť táto SRAM sakra rýchla a spoľahlivá a dostatočne dobre navrhnutá a primerane veľká.

AMD si dnes nikto nekupuje, iba nejaké socky.
Normálny človek sa do hadier zo sekáča predsa neoblieka.
To je tak zahnusiť sa do záhrady alebo k miešačke.
Odpovedať Známka: -9.0 Hodnotiť:
 

Ty si drbnuty aj ked si sa prezliekol z milionara maniaka zo sekondhendu.
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

To je myšlienka na zamyslenie sa...

Pozri koľko mladých udrbe neskutočné prachy za čokoľvek a bude si kupovať šmejda na trhu, nejaké AMD???

Maniakove socky sú tie od AMD, moje sú vrátane šmejdov od ATi

Porovnáva sa tu buď neporovnateľné, alebo problematicky porovnateľné...
Ako môže niekto svoju najnovšiu novinku zrovnávať s tou, 2 roky starou? A sú to mierne odlišné architektúry, takže to nie je ako Jano a Fero si ľahnú a štart, robia kliky a porota dozerá na presnosť prevedenia a stopuje 60 sekúnd!
Odpovedať Známka: -5.8 Hodnotiť:
 

1. 6900k je broadwellE vydany Q2 2016
2. stoji 1200€
3. frekvencia je 3,2GHZ a TDP 140W
4. nejaky blender nic neznamena, treba pockat na komplet testy, TDP, konecne frekvenie a ceny toho ZENu
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

Pockajme si na cenu a potom porovnavajme.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ak dokážeš vyprodukovať okrem srxačiek aj niečo také ako AMD, tak sa ozvi. Primitívov ako ty je plný internet a jediné čo dokážu, je utrieť si riť
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Tomu rozumiem, proste je to kritika.
A?
Čo riešiš. Jednoducho mám názor.
Nepáči sa mi takéto devastovanie INTELu a vôbec politika AMD na poli CPU.
Nech robia niečo iné a neserú sa úspešným do kapusty...

Robili aj iné polovodiče celkom dobre, mali zostať najmä pri tom.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Aj on má názor a ten názor je že si kretén.
A?
Čo riešiš. Jednoducho má názor.
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Úspešným. Uspesne podplácali. Napríklad.
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

jeden hrac na trhu bol, je a vzdy bude napicu.
Odpovedať Známka: 4.9 Hodnotiť:
 

Hej to je také ich vyvolať hype a potom majú ich fanatickí červení stachomrdi ejakulaciu :D

Že rx480 všeobecne splnila očakávania a za všetko môže len hype :D ....rx480 bude konkurencia možno tak k tej 1060 3GB ktorá je orezaná ale na 6gb jednoducho nemá a to je ešte aj predražená a na nič :D

To isté sa dá čakať po niekolkoročných skúsenostiach v cpu :D ...bulldozer je shit a vyhovárali sa že windows nieje pripravený na ich architektúru :D ....neprispôsobuje sa náhodou architektúra systému na ktorom beží? :D ... zen bude zas len odpad a lacná náhrada i3 :D
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

„....neprispôsobuje sa náhodou architektúra systému na ktorom beží?“

Ak ti to doteraz nikto nepovedal, tak vedz, ze si blb.
Odpovedať Hodnotiť:
 

za dalsie cinebench11.5 ma nejakych 15b, co je o polovicu viac ako 6700k. Ak mu bude najvyssi ZEN konkurovat, tak klobuk dole. Osobne si to zatial ale nemyslim, podla ma sa zopakuje situacia z prvych phenomov K10 (nizke frekvencie preto nizky vykon).
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Co si ty za cloveka? Ved ty si normalne zaporak
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Záporný hrdina?
Ale hrdina.
A Ty si kto, pán Veľkomožný?
Odpovedať Známka: -4.6 Hodnotiť:
 

Záporný hrdina nepotrebuje klásť otázky. Nemá prečo a nemá komu. A zisťovanie totožnosti na potrebnom rešpekte tiež nepridáva.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

Nie je hrdina ako hrdina.

Toho "hrdinu" si si tam doplnil ty.

Ten "záporný hrdina" je po česky "padouch"; po slovensky: "darebák", "ničomník".

Stolica môže znamenať najvyšší vrch Slovenského rudohoria, na ktorý by som chcel vystúpiť, ale môže to byť aj stolica, ktorú máš ty a na ktorú by som určite nechcel stúpiť.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ja mám dubovú, neviem ako Ty...
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

v tom pripade odporucam obmedzit vlakninu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ty koniareň....
On myslí dubovú stoličku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale no ták 4Maniak. Už ani nevieš ktorý nick používaš? Jaký ON veď podla nicku si to napísal ty.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Práveže AMDčka si kupujú bežní (normálni) ľudia.

Normálny človek nedá 300 € za procesor.

Lebo by to bolo ako kúpiť si ferrari na tunajšie cesty.

Alebo ty si si kúpil ferrari na cesty do práce?!

Schválne: vyberal som prenosníky... a oba s AMD-čkami. Lebo nič také výkonné intelmi jednoducho nebolo.

Požiadavky: matná obrazovka, urýchľovanie H.265, aspoň 8 GiB pamäte, napaľovačka, podľa možnosti "podsvietená klávesnica" (nebolo to podmienkou, lebo tie klávesnice sú v týchto cenových úrovniach spravidla aj tak len prisvietené, nie podsvietené) ... a potom ešte tuším zopár samozrejmostí, ktoré majú všetky, len som to tam dopísal, aby to vyzeralo, že som to robil svedomitejšie. :-D

Do zamestnania (kde navrhujem takéto nákupy) A10-9600P (HP 15-ba067nc — tvrdý cenový strop: 550 €).

Domov A12-9700P (Acer Aspire E15 E5-553G-17ZN — mäkký cenový strop: ~700 €).
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ten, čo mám doma, je síce Acer, ale za tú cenu má aj 128 GiB M.2 SSD a 16 GiB DDR4 RAM. Za tú cenu nezoženieš žiadny podobne výkonný prenosník s intelom.

Samozrejme, že sú aj výkonnejšie intely, s "geforckami" od Nvidie, ale tie nestoja 700 €!

Totiž, tie intely sú príliš drahé! Sú zhruba o 50 € drahšie než výkonom a vybavením zodpovedajúce prenosníky s AMD-čkami.

A 50 € je za nálepku veľa. Za to môžem mať lepšiu obrazovku, napríklad.

Samozrejme, od AMD prichádzajú do úvahy jedine Carrizo alebo Bristol Ridge.

Ale vedz, že už aj v prenosníkoch sa AMD dotiahlo na intel.

A bolo by to ešte lepšie, keby výrobcovia prenosníkov nemrzačili AMD-čka ich obmedzovaním na príkon 15 W.

A pri AMD-čkach nie je taký výber. Ak chceš mať rozhranie Thunderbolt, musíš mať intel; ak potrebuješ mať štrbinu Express Card, tak pravdepodobne tiež musíš mať intel, lebo to posledné s AMD-čkom a štrbinou Express Card bolo tuším Lenovo Ideapad Z575.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Prečo by niekto nedal za procesor 300 Eur?
Keď dá násobne viac za "iné" hovadiny, ten procesor je ešte v pohode.
Však si pozri, koľko stáli VGAčky nVIDIA, tie najvyššie modely, aj cez 1000 Eur. A sopliak si príde do obchodu kúpiť najskôr jednu a onedlho ešte jednu, však No a čo!
A potom za 350 Ečiek zdroj k nim. A nedaj pár Eur za procesor...
Kúp raz a máš na roky pokoj. Ja nechám svoj stroj doslova dohniť, už má 7 rokov, a čo sa deje? V pohode mi stačí furt.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

hovorime o normalnych ludoch, nie o malych faganoch, ktorym zazobany otecko kupi vsetko co si zmyslia...
Odpovedať Hodnotiť:
 

AMD ma oproti intelu celkom prehladnu ponuku procesorov. staci sa pozret ze je tam napisane AMD a clovek hned vie ze ten shit nema brat.
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

že amd hejter.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

AMD je potrebne pre nas rovnako ako intel,
je smutne ze ste zaslepeny a nechapete ze cim AMD bude viac dotahovat na intel tym intel bude musiet rychlesie vyvyjat a mat agresivnejsiu cenovu politku. Cim je amd dalej tym si intel v podstate moze viac robit co chce s nami,
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

Veď o to práve ide, že AMD, ako jediný potencionálny konkurent Intelu je shit, teda nekonkuruje a Intel nie je tlačený ani do lepších cien, ani do väčších pokrokov v rámci nových generácií CPU.

Už len za toto si AMD zaslúži hate...
Odpovedať Známka: -7.9 Hodnotiť:
 

cize vsetci okrem Bolta si zasluzia hate lebo su lenive svine a zas a znova ho nepredbehli na 100vke? a ani na 200vke! Neznasam ich, zastrelit!
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

ved prave nechapem naco sa tam jebu aj tak ho nepredbehli mohlo sa usetrit vela penazi :D
Odpovedať Známka: -6.5 Hodnotiť:
 

Kurva,preco si furt myslite, ze vy potencionalny kupcovia ste pani. Preco si myslite, ze mozte diktovat sukromnym spolocnostiam.
Ano vyrabaju to pre nas, ale podla seba nie podla Vas.
Kurva aj keby Intel cpu stali 5k eur a co. Ich vec.
Ty to vobec nemusis kupit.

AMD nedobehne Intel aj keby siel oproti.
Odpovedať Známka: -8.3 Hodnotiť:
 

mas to v hlave pomiesane, je to presne naopak. Ja ked budem kuchar a nebude sa ludom pacit moj gulas, lebo je malo slany, tak im tam najebem soli 3x tolko ako treba. Nas zakaznik, nas pan!
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Kurva, prečo si myslíš, že máš právo na svoj skurvený názor a prečo si myslíš, že je tu na neho niekto zvedavý?
Kurva, lebo máš pripojenie na medzisieť a dieru v riti?

Kurva, vieš, keby si mal niečo v tej svojej skurvenej hlave, tak by si sa zdržal príspevkov, ktoré sú nielen od veci, ale aj hlboko pod úrovňou ostatných príspevkov.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

čo chceš vyvíjať? pokial niesi nejaky pro čo renderuje alebo robí niečo podobné tak ti s prehľadom stačí core i5 3xxx generácie a všetko ide ako hodinky :) nech mi tu nikto netvrdí že amd na výrobnom procese samsungu čo nevie vyrobiť ani apple a9, s810, s820 vyrobí mamutí procesor čo dobehne aktuálne intel procáky :D ako konkurenciu je treba k tomu aby boli ceny lepšie ale amd už jedno desatročie konkurenciou nieje ....
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ine ownage si zadelil :-D
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

http://ekonomika.idnes.cz /diskuse.aspx?iddiskuse= A160818_184049_zahranicni _mlb&razeni=vlakno

njn, a to som si nemohol v SanJine (Samsungu Trnava) ani jen sadnút, ked mi po vyše 13tich hodinách (za pásom), bez ničoho, prišlo kus zle, (takmer na odpadnutie.. :/( :(
mi tá "..támlíderka, (taká docela mladá baba, snád aj o 4 - 6 rokov mladšia odomna, mi ajž vynadala, že co se válím, že tu sa robí, nesedí..)

..a tu vidím, že tuším takmer všetci hrajú nejaké čoerty, musim si už aj ja kuknút, co to vůbec je zač, a či by mi to šlo vůbec nainstalovat a spustit, na mojom šrotíku z 2003, ntb. strašný črep, starý hnilý krám, zapína, a OS štartuje vyše 6-7 minút (a vypína sa aj 2x tak dlhšie..)
(seká mi ešte aj písanie (práve teraz), a strašne drhne, seká napr. ešte aj Colonization (1993) :(

nj, "na horních palubách sa ješte hraje, páni a boháči se hrají,
..a pritom válka je doslova za humny, za rohem, dole sa už topia aumierajú..
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

Vies co chod dopice.sk
Odpovedať Známka: 0.7 Hodnotiť:
 

Hmmm..., je kopu prevádzok aj zahraničných firiem, kde Teamleader pracuje zarovno s robošmi. Ja som takého zažil a urobil z nás najviac, trápil sa s novými a náročnými vecami a plus tú osobnú agendu a tak. Proste žiaden zašivák v plášti!
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

teamleader? chalani vam musi jebat. ved je to obycajny veduci :D
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Neni, veduci je veduci a riadi usek/firmu, teamleader riadi maly tym.

Aby sa naplnili kvoty zien vo vedeni, tak zobrali zeny, dali km na starost tri-styri ine zeny (cca jednu linku), par centov naviac a titul teamleadera.
Aby navonok ukazali, ze majuaj zeny vo 'veducich' poziciach.

Vyssie si zeny nepustia, lebo zena sa vo vedeni sprava ako male dieta, placka, hadze sa o zem a neustajne skusa, co si moze k podriadenym a veducemu dovolit.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

My sme tomu hovorili taký malý majster. Zmenový...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Aká je približná hodnota maximálnej ochoty tímu, akceptovať za lídra bývalého menežéra?
Odpovedať Hodnotiť:
 

nenene, zmenovy majster riadi celu zmenu.
teamleader iba par ludi - napr. teamleader pily buzeruje len dvoch-troch ludi, co pilia.
majster buzeruje nielen piliarov, ale aj tych, co tie napilene picoviny pucuju, kontroluju a balia... a stara sa o papiere; planuje, vedie a vzdelava si ludi; riesi problemy a, v neposlednom rade, aj problemy na zmene.
ak sa nieco dojebe, alebo nieco treba riesit, teamleader vola majstra :)

lebo dat do ruk celu zmenu zene je cista katastrofa...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nie všade je takáto architektúra malého manažmentu.
Teamleader má bežne pod sebou do 10 ľudí a aj preto je to niečo ako malý majster. Hneď vedľa v montáži môže byť riadny majster na každej zmene, a ten má napríklad za 25 makáčov, čo skladajú niečo. Zažil som temaleadera v špecifickej práci, ktorej bežný majster nerozumie. Nad teamleaderom nebol už majster.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Presne tak!

Po slovensky sa tomu hovorí predák, len tí hlúpejší používajú cudzie slová ako "teamleader", lebo im ho stačí papagájovať, nemusia mu rozumieť.

To je jednoducho prvý stupeň vymývania mozgu, kde kapitalisti prirodzené a ľahko zrozumiteľné pojmy nahradia cudzími výrazmi, ktorých významu nikto nerozumie a ktoré musia byť len otrocky opakované, aby sa zaručilo, že myslenie toho „nového otrockého pokolenia“ bude prebiehať len vo vopred vymedzených koľajach.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Stazivat si sa mal hned timliderke alebo na inspektorate prace, nie tu
Odpovedať Hodnotiť:
 

jaj milujem tieto AlMostDead grafy, vzdy plna huba kecov a nakoniec su to len sracky, bol by som rad keby to bola pravda, nech intel ide dole s cenami, no verim tomu asi ako ze RX480 je kvalitna karta
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

VGA nVIDA + Intel CPU
Odpovedať Známka: -1.9 Hodnotiť:
 

ako si to uhadol?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

ako Maniak.
Toho sa opýtaj...
Mne osobne to vyhovuje a nie sú trable.
Tak načo špekulovať s lacnými žehličkami?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

S drahými žehličkami sa spáliš hneď 2-krát: pri kupovaní a pri používaní.
:-P
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

takto primitivnu amd vs intel fanboy debatu som nevidel ty kokos hadam od roku 2006. amd je fakt nazad
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Intel-dementom docvaklo že už sa nemôžu modliť ku Intelu, preto taka debata
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mladí sú možno prelietavý trcovia, ale napríklad ja mám rád stabilitu, spoľahlivosť a renomovanú úspešnú značku.
Ešte zopár nickov tu prezentuje INTEL.
Nikdy som s ich výrobkami nemal problém. s AMD podchvíľu.
Alebo potom tie ich slávne AMD grafiky. Aby pod nejakým 3D softom išli aspoň nejako, musel som zájsť niekoľko driverov späť, čo najnovšie sa ani nechytali. O katastrofách menom AMD CPU je škoda písať. Od K5 to bola iba blamáž a stále nejaké trable. Hej, aj vďaka nie INTEL-ovským čipsetom a riešeniam.
Takže mi po 1, 2, 5, 10, 20-tich rokoch stále vychádza len jediné:
CPU a čipset INTEL, VGA od nVIDIA.
A nesklamali. Hrať sa tu na guľôčky, že kto momentálne ďalej doští je úplne bezpredmetné...
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

:) ja ako sukromna osoba vlastnim aktualne +/- rocny desktop inteltel+amd grafika a 10rocny amd+nvidia grafika. Mam aj 2 notebooky, 3/4 rocny intel+AMD grafika a 8 rocny intel+nvidia grafika. Co ty na to? Dnes hned teraz akurat prave by som siel asi do RX 470, ak uz existuje asus strix..
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

"Od K5 to bola iba blamáž"

Panko asi pozabudol, ze existovali 2 (SLOVOM DVE) obdobia, ked AMD Intel drtilo a chudacik Intel len kukal ze co sa deje, ked prv Durony K7 na 600 MHz za 5000 Sk drzali rovny krok s prvymi PIII na 600 MHz za 15000 Sk a prvy Athon K7 na 550 MHz za 9000 Sk to PentiumIII na 600 MHz za 15000 Sk drvil 10% prevahou vykonu. Druha era bola K8 vs. Pantium4. No ale potom v 2006 prisla intelovska Core era a uz vieme kto je poslenych 10 rokov na koni. Podstatne ale je ze panko zabudol za 2 obdobia, ked Intel cumel jak vyrazena poistka co sa deje, lebo AMD chrlilo na trh CPU o 40-60% lacnejsie a o 10% vykonnejsie. K7 bolo pre PIII drtic (na P4 ale K7 uz nestacilo). Takisto K8 bolo pre P4 drtic (na Core 2 ale K8 uz nestacilo).
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

Pjetro, už tie trapnosti nechaj v hrobe...
PIII 733MHz som mal normálne za 7300 korún...
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

a ja za 5E
kupoval som pred dvomi rokmi

Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

Ty si kôň.
Píšem o časoch ako Pjetro.
V obchode a s DPH!!!
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

neuveritelne, ale snad prvy krat si tu nenapisal picovinu.. 13.3.2001 Pentium3 600 cca 7495 Skk s DPH maloobchodna cena. Avsak porovnatelny duron750 stal zhruba polovicu...
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

eeeeee, TRETINU!

https://uloz.to/!Do2ufF1X8/35w2002-zip

PIII 1,0 GHz vs. Duron K7 1,1-1,2 GHz
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bolo treba porovnávať v presné a rovnaké dátumy, lebo ceny boli veľmi citlivé na dátum...
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

myslim ze ked je to v jednom cenniku ako ze 35. tyzden roku pana 2003, je to dost rovnaky datum
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

K7 bolo na rovnakej frekvencii rychlejsie ako P4. Za dalsie intel drti AMD len od cias core i, nie core. Este aj v dobach prvych core i 9** boli na tom konkurencne velmi dobre, lebo x6 im stihal jak vykonom tak spotrebou. Potom ale prisiel sandy bridge a fx buldozer...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

V niecom nemas pravdu. Je mozne ze K7 bolo na rovnakej frekvencii vykonenjsie alebo rovnako vykonne ako P4, lebo vieme co sa vtedy dialo: K7 mali ratingy (maximom bol Athlon XP Barton 3200+ v reale na 2200 MHz, vsetky rodiny Athlonov XP mali realne frekvecnie od iba od cca 1,4-1,5 po 2,2 GHz) a posledne rodiny P4 koncili na 3,8 GHz, t.j. takmer 2x viac. P4 len K7cky prevalcovali prave ku koncu s frekvenciami 3 GHz a vyssime o com K7 nemohli ani snivat.

No a dalej Intel drti AMD od cias Core 2 Duo/Quad (prva Core 2 vysli tusim v maji 2006), kde K8cky boli zo dna na den v prdeli. V 2010-2011 sice prisliel reparat K10 Phehomy I a hlavne II bez toho bugu, ale priznajme si 2010-2011 je troska neskoro, kedze prve Ci7 Nehalemy prisli v 2009, takze AMD od 2006 nedokaze Intelu vykonovo konkurovat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

1. superPI 2M P4 1800MHz 203sec, athlonXP 1600MHz 172sec Celeron z pentia4 3GHz 159sec, athlon xp 2500+ barton 1833MHz 139sec a napriklad athlon64 3000+ 2GHz 106sec

2. v 2011 uz boli buldozery a bolo to vsetko v p*ci, predtym mali AMD lepsie ceny athlonII x4 ako intel hocico v danej cene. Taktiez phenomII x6 boli vysoko konkurencie schopne, velmi dobre procesory za relativne dobre ceny Hlavna vyhoda ale bola, ze dlho drzali jednu paticu a strcil si tam hocico, dokonca procesory boli kompatibilne s ddr2 aj ddr3 a ked sa ti dojebala doska, tak si kupil novu aj o 3-4 roky. Intel ma uz davno s kazdou generaciou novu dosku. Dnes uz aj AMD ale to sa ma s AM4 zmenit..
Odpovedať Hodnotiť:
 

napr. vcera som riesil servis desktopu s ivy bridge 1155 a dojebana doska, cize mozes zahodit 250€ procesor lebo taku dosku novu nekupis. Lebo intel je kokot.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A načo potrebuješ novú MB do opravovaného črepu?
Na Bazoši určite zoženieš...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ivy bridge je crep? bud si chuj, alebo nevies ze ivy bridge nevysiel pred dekadou a jeho ipc je vysie oproti sucasnym cpu intelu nanajvys tak o 10%, okrem toho si si akosi nevsimol, ze okrem snob-end segmentu s tisic-eurovymi palkami (kde stupa aspon pocet jadier 6-8-10, ked uz nic ine) min. posl. 5 rokov NIE JE NA KOHO/CO a PRECO upgradovat ako u amd tak aj intelu
Odpovedať Hodnotiť:
 

este len tak pre zaujimavost superPi 2M i7 4790 21 sekund => 10x rychlejsi ako P4 1800...
Odpovedať Hodnotiť:
 

hej, k7 boli na rovnakej frekvencii rychlejsie jak p4 (preto tie ratingy), ale v zavere ery p4 bolo im to prd platne, kedze k7 koncilo na 2,2 ghz a p4 az na 3,4-3,6-3,8 ghz

spominam si na dobu ked vysli prvucicicke p4 (prvucicke jadra willamette na 1,3-1,4 ghz), ludia brali ze jake to bude uzasne a bolo to o 15% pomalsie jak rovnako taktovane 1,3-1,4 ghz celkom posledne PIII coppermine, no humus, vykonovo s PIII sa to vyrovnalo od 1,7-1,8 ghz

no a o spatnej kompalitibite dosiek som uz pisal, intel ma v 3,14ci, na AMD som do AM2+ fosne mohol dat prvucivky 1-jadierkovy 90 nm k8 sempron z roku pana 2003 az po 45 nm K10.5 Ph II X6 1100T z roku 2011, t.j. PROCAKY ZA 8 ROKOV. Co sa tyka spatnej kompatibility zakl. dosiek Intelu, Intel neni c0c0t, ale mega-giga-tera-c0c0t ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

S tou kompatibilitou AMD dosiek som to krasne vyuzil, po 7 rokoch sa mi dosrala doska AM2+ (lebo ja debil som tam prve 2 roky robil distrubuovene vypocty, inak by este vydrzala dosnes), procak Ph II X6 a vobec ho nemusim menit za iny procak. Kupil som fcul v 2016 za 150 € relativne kvalitnu s AM3+ a idem s Ph II X6. Mozem tam pichnut aj FX 8370 ale naco, kvoli 30% vykonu navyse? Do tej starsej fosne AM2+ z roku pana 2009 som samozrejme FX 8370 strcit nemohol.

Kedy to bol 3-4-nasobok jak pred 15 rokmi, ale dneska iba 1,3-nasobok (+ tych 30%) mozem okakat, proste posl. min. 5 rokov neni na co a preco upgradovat to sa tyka AMD aj Intelu. Na prelome milenia ked som neupragoval 5 rokov, mohol som to rovno hodit do srotu, lebo boli na trhu 10x vykonnesjie CPU, 20x vykonnesjie GPU a 50x vacsie disky (1998 vs. 2003: PII 300 MHz/P4 3,2 GHz napr. 3,2 GB HDD/160 GB HDD).... a neska ked 5 rokov neupragujem, nemam iba 30-50% bunusu (t.j. absolutne trapny 1,3-1,5-nasobok) a ziadne 10-20-30.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja si pamatam ked prisli Athlony Burton Box a hlavne Athlon64, vtedy Intel cumel ako tela na nove vrata, P4 sa nechytalo v ziadnom ohlade
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

a bolo to vidno aj na cenach, ked AMD boli drahsie ako intel. Vyssie co pisem 2001 tak intel mal najvyssi P3 866 za agemovskych 9690 a AMD malo athlon thunderbird 1200 za 11850. Druhe obdobie, kedy boli AMD drahsie ako intel bol v casoch K8 a athlon x2, pripadne prve opterony do jednosocketovych dosiek. Vtedy vsetci testovali na opteron144..
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Nerozumiem preco mas minusy, bud su tu same 15 rocne sople co boli v casoch prvych K7 Duronov este v tatkovych trenkach, alebo su tu sami momentalne postihnuti. Pamatam si casy ked vychadzali 1-jadrove modely K8 Athlon 64 FX 51-53-55-57 a prvucicke 2-jadrove K8 Athlon 64 FX 60/62 a potom 70/72. Uvadzacie ceny boli katastrofalne, stalo to viac jak Intel, bohovske 10-15-20 tisicove palky a pritom AMD !!!!! Potom to troska ustalo a ceny klesli a prisli NATIVNE 2-jadraky Athlon 64 X2 s ratingami od 3200+ po 6400+, stupalo to snad kazdych 100+ ci 200+. Mily Intelicek cumel jak kura na nove vrata a v maji 2005 vydal NIE NATIVNE 2-jadraky PentiumD rada 8xx a 9xx, boli to zlepence ako 2xPentium4 Prescott. Prvy nativny dvojjadrak Intelu bolo az Core 2 Duo v maji 2006.

Koniec koncov uvadzacia cena K8 Athlon 64 FX modely od 51 po 72 je aj na CPUworld.

Kto si nepamata tie 10-15-20 tisicove palky ze tieto procaky je bud 15 rocny sopel, alebo idiot. Bez prepacenia ale ina moznost neexistuje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

preto, ze tu ma pravo hodnotit prispevok kazdy curak, co vobec netusi ako sa veci maju. Napriklad 8.11.2005 agem ceny bez dane najdrahsi AMD procesor bol opteron 270, ale zostanme v desktope.. x2 4800+ s939 - 26500Skk bez dane a najdrahsi intel PentiumD 840 dualcore 16990SKK bez dane. Neni o com :) A darmo mi tu daju kkti minuska, tak to bolo viem to aj dolozit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to bol tvoj sen asi v tých rokoch :D duron na p3 nikdy nemal a p4 bol krok vedla ale amd ich nijak nedrtilo ...IPC malo intel slabší ale vedelo tie takty vyhnať tak vysoko že AMD im aj tak nesetíhalo , navyše už vtedy boli amd prímotopy ....pamatam akoby to bolo včera amd 1800xp+ a na nom thermaltake vulcano 2 na 2800 rpm, tak to znelo ako keď odlieta a380 z letiska :D ...nehovoriac o tom že si trocha krivo založil chladič a mal si za pol sekundy priletovaný cpu k doske :D ....čo som ja na svete a čo si pamatám (mám 26) tak AMD hralo vždy druhé husle :)
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

vobec nie je pravda, pamatam si toho trochu viac ;-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

--------------- --------------- --------------- ---------------
Pravdu mas v jedinom, AMD malo problem s prehrievanim a nemalo az do K8/K10 v CPU ziadne prakticky vyuzitelne tepelne cidla.

https://www.youtube.com/watch?v=FZXtjulXzfI

Ostatne tvoje dristy su ciste c0c0tiny. Ani je si osobne nazivo nepamatam kedy sem v 15. storoci vpadli turci. Len neviem preco si to nepamatam, bud som vtedy este neexistoval alebo som c0c0t. Ty mas 26 a nepamatas si ze AMD v historii 2x drvilo Intel. Ale porozmyslaj ktora z tych dvoch pricin preco si to nepamatas, plati pre teba.
--------------- --------------- --------------- ---------------
Odpovedať Hodnotiť:
 

AMD malo mensi problem s prehrievanim athlonXP ako intel s Prescottom... prehrievali sa hlavne thoroughbred A, a potom posledne bartony ale v tej dobe neboli na trhu chladice a pasty co uchladili 70-80W procesory. Dnes sa tomu mozeme len smiat, ked sa da uchladit 225W fx... ale napriklad prescoty boli uchladitelne s rozumnou mierou hluku len s AC freezerom. To bol v tych casoch TOP chladic, dnes skvely lowend
Odpovedať Hodnotiť:
 

nasiel som! ND12! toto som vtedy daval bezne k duronom http://www.evercool.com.tw/products/nd12-625.htm

do drahsich zostav titan majesty https://www.suntech.cz/data/7/t/l/php7tllt3_0_.jpg
Odpovedať Hodnotiť:
 

http://www.anandtech.com/show/616

duron bol silnejsi ako celeron, p3 bol trochu silnejsi, ale cenovo uplne inde a najsilnejsi bol athlon. V tych casoch. Intel bol lepsi v casoch K6, ked bolo K7/8 stracal, pri K10 boli celkom vyrovnani aj ked intel silnejsi a pri K11 proste dostalo debakel. Lenze Intel ma vacsi cisty zisk ako AMD cely prijem! To ako keby siel boxovat 10rocny 35kg chlapec s Klickom..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Táraš nezmysly.

Práveže do AMD K5 to bola hanba.

Potom prišla K6-ka od vývojárov z NexGenu... S K6/233 (ako sa to vtedy označovalo) AMD po prvýkrát prečúralo Intel (od čias 386-iek).

Andy Grove vtedy od zúrivosti vyskakoval až po strop ako besný a zaprisahával sa, že to sa už viac nestane...

Potom prišla K7 a Intel už nestíhal. Potom prišla K8 a Intel bol úplne v sračkách. Hlavne čo sa týka podpory 64 bitov.

A ešte dlho-predlho potom v 64-bitovej podpore zaostával.

Takže tak.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Sorry, omylom som ti dal minus, ale stava pravda. Su tu bud same 15 rocne sople alebo c0c0ti. Do K5 to boli len rebrandy intelovskych CPU, az potom od K6 malo AMD nieco z vlastnej dielne. K6 (hlavne K6-II a K6-III) sa zdatne dotahovalo na PII, K7 uz prekonalo PIII vo vykone na rovnakej frekvencii a K8 totalne rozdrvilo P4. No a v 2006 prisla aj do desktopov Core era a zo dna na den Intelu stuplo IPC o 80% ked 2-jadrak Core 2 Duo na 2,4 GHz drvilo najrychlejsi 2-jadrak PentiumD na 3,2 GHz (taka IPC revolucia tu uz nebude) a AMD je odvtedy uz dekadu v prdeli.

Ale niektorym nevysvetlis lebo: 1) bud maju 15 rokov alebo 2) su c0c0ti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

chlapi a teraz sa slusne mylite. K6 som mal 450MHz a nestihalo to prve divx filmy. Bola to cista sracka na domace pouzitie a nieze pentiaII ale ani celerony to nedavalo. Na hry to bolo slabsie ako celer bez L2 aj ked na renderovanie v 3D studiu rychlejsie. Tu k6 450tku som vtedy menil za celeronA333, ktory som taktol na 420 ci neviem kolko a divx isiel, hry ovela lepsie isli, proste paradicka. Prvy dobry AMD procesor bol duron650 kde sme pentelkou spajali mostiky a taktovali na 850.
Odpovedať Hodnotiť:
 

problem bola 3dnow, 3dnow+ a ich podobne vymysly, nikto to nevyuzival, zatial co mmx, mmx+ a prve sse vyuzival kazdy
Odpovedať Hodnotiť:
 

AMD vyrábalo aj 286-ky, ale ako si prišiel k tomu "prečúranému" názoru?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lebo oni asi zabudli na tu zverejnenu informaciu, ze par mesiacov nazad si AMD a Intel vymenili nejake tie "technologie". Dohadovanie o vymene prebiehalo urcite este par mesiacov predtym, kedze AMD ma implementovany HT, ktory patri Intelu.

Pravdepodobnym dovodom je upadanie desktopu a serverov v prospech smartfonov, tabletov a serverov postavenych na ARMe. AMD dalej bude predavat s nizsou marzou a nizsim taktom tak, aby to velmi neohrozilo bohatych Intel zakaznikov.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Drzim palce AMD.. aspon bude musiet intel vytiahnut zo suplicku a dvihnut latku... nie len kasirovat.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

To logo zen-u vyzerá ako zatočený exkrement.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

To nie je exkrement, to je hovno!
Odpovedať Známka: 0.5 Hodnotiť:
 

ty hovno poznas doverne, vidis ho stale ked sa pozries do zrkadla
Odpovedať Hodnotiť:
 

netvrdil by som ze AMD sa dotahuje na o 2 generacie starsiu intel radu,
1. ked si porovnate skylake a starsi bradwell, skylake nie je vykonovo dalej okrem nizsich teplot +/-
2. skylake a kabylake budu pravdepodobne na rovnakej urovni, ano je to lepsi vyrobny proces ale pockajme si na realne testy
3. intel chrli nove rady procesorov rychlejsie ako adidas ponozky (aby to vyzeralo ze napreduje)
4. amd verim ze sa v poho dotiahne na high end intelov samozrejme pockajme si na testy
5. jediny dovod preco mam intel skylake je ze zakladnych dosiek pre intel je kopec a pre AMD bieda (zeby strategia intelu?)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale no...! Máš úplnú pravdu, až na tie základné dosky.

Pre AMD FM2+ je ich toľko, že sa nedá vybrať! :-D Možno aj preto, lebo sú všetky ako na jedno kopyto – to je pravda. :-/

Viem to, lebo nedávno som kupoval AMD Athlon II X4 845K...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Intel uz dlhsiu dobu preslapuje na mieste, AMD to hadam ozivi na trhu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Cudzím slovom sa tomu hovorí „mikroarchitektúry“, nie „architektúry“ – tie označujú nie podrobnosti vnútornej stavby, ale skôr množinu („sadu“) príkazov, ktoré dokáže spracovávať.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár