neprihlásený Nedeľa, 4. mája 2025, dnes má meniny Florián
Automobilka zvoláva kvôli softvérovej chybe 4.3 miliónov áut

Značky: dopravabezpečnosť

DSL.sk, 12.9.2016


Automobilka General Motors oznámila na konci uplynulého týždňa zvolanie až 4.28 miliónov svojich vozidiel kvôli softvérovej chybe.

Kvôli chybe podľa informácií z oznámenia americkej agentúry NHTSA, National Highway Traffic Safety Administration, môže riadiaci SDM modul kontrolujúci airbagy počas jazdy pri špecifických podmienkach aktivovať diagnostický test. Ak počas tohto testu následne príde k nehode, airbagy sa neaktivujú.

Problém sa podľa informácií automobilky pre americké médiá prejavil u nehôd, v ktorých zomrel minimálne jeden človek a traja ďalší boli zranení.

Chyba sa nachádza v modeloch vozidiel pre roky 2014 až 2017, ide o modely značiek Chevrolet, Buick, Cadillac, GMC. Celkovo sa má týkať 4.28 miliónov vozidiel, z toho 3.64 miliónov v USA.

Automobilka problém napraví bezplatnou aktualizáciou softvéru riadiaceho modulu, ktorú zákazníkom nahrajú predajcovia. U kusov, v ktorých boli v minulosti airbagy aktivované, bude bezplatne vymenený celý SDM modul.

Automobilka bude majiteľov vozidiel s prítomnou chybou minimálne v USA podľa oznámenia NHTSA kontaktovať.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Android smartfóny budú po pripojení monitora fungovať ako desktopové PC
Raspberry Pi zlacňuje populárne modely
TikTok dostal za nedostatočnú ochranu dát Európanov pokutu 530 miliónov eur
Populárna databáza Redis opäť mení licenciu, vracia sa k open source
Sonda Psyche má problém so svojim elektrickým pohonom
20% až 30% kódu Microsoftu generuje AI
Počas MS v hokeji budú v DVB-T stanice Joj v HD bezplatne
UPC v Česku spustilo 2 Gbps pripojenie
Veľkému operátorovi unikli dáta o SIM. Vymieňa ich, nemá ich ale dostatok
Vydaný Firefox 138, širšie sprístupnil podporu skupín kariet


Diskusia:
                               
 

Nebolo by lacnejsie rozoslat diskety s aktualizovanym firmware?
Odpovedať Známka: 3.9 Hodnotiť:
 

nie
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

nebolo by lacnejsie odskodnit tych par ucastnikov nehody pripadne ich pozostalych ktory by to potiahli na sud?
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

pozostalych, ktorI. Stur sa v hrobe obracia.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Stur nerozlisoval i/y. vsade bolo i
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ta automobilka je ale chytra, ved snad pocitac dokaze vediet kedy je auto v pohybe a ovladane clovekom ... To co tam dali timer iba ze kedy ma pustit diagnostiku? A to bezi aj diagnostika plynu a brzd?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Software bug. Trebars to aj chcekuju ci je auto ovládané človekom ale keď tam je napriklad ze
if (humanDriving = true) { runTests();}

tak to urobí to co to robí teraz :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nie som specialista na automotive testing, ale viem si predstavit takuto situaciu.
1. Autocheck airbagov bezi vzdy po nastartovani.
2. Auta maju start-stop system.
3. Nikto si neuvedomil, ze pri startovani po start-stop procedure (napriklad na krizovatke) je auto davno v pohybe, kym skonci autotest.
4. Nejaky nestastnik po start-stop procedure vosiel do krizovatky, kde do neho v plnej rychlosti niekto vpalil - a kedze sa airbagy este "samotestovali", tak sa napustili a nestastnik skoncil pod drnom.
Ale opakujem, nie som odbornik v danej oblasti.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

ale auto by malo vediet ci ide systemom start-stop, alebo ma "hard start" (neviem to inak nazvat, proste stary znamy start auta).
Asi ten test vlozili do nespravnej procedury :)

1) vseobecna, vzdy pri starte (aj start-stop system)
2) "hard-start"
3) start-stop
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Akurát že samotná funkčnosť airbagov vôbec nemôže závisieť od informácie, či je auto naštartované, obsadené a podobne, ale výhradne priamo od senzorov, inak je kontrolou spôsobované oneskorenie vždy jednou z príčin dôsledkov.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

jasne, ale ide o to, ze pri prvom starte sa jednoducho musi otestovat ci su funkcne, pripojene a ci senzory komunikuju. a toto testovanie asi dali na nespravne miesto v programe.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pre kritický systém v externom programe neexistuje správne miesto na testovanie, nakoľko komunikácia prebieha opačným smerom a jej riadenie, vrátane časovania, musí akceptovať testovací softvér bez obmedzení či podmienok na svojej strane vyhradením IRQ/portu/...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Vole, rozumieš pojmom "chyba", "nikto si neuvedomil" a podobne? Čítanie s porozumením je fakt problém u niektorých.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Poprosim definovat pojem "plna rychlost"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vsak normalne ako full vybava okrem...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

"plna rychlost" = úplný kokot- všesmerovosť
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

to su tie homo start stop systemy...
pekne... ak to naozaj bolo tak.. ali by zlincovat uradnika, co si honil nad start stopom alebo stop startom
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

if( ! isDriving() )
runTestBreak;
runTestAirbag();

a prave preto pouzivam { } aj na jednoriadkove if(). som sa od applu uz poucil :)
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Skús použiť aj autoformat ;)
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Inak, kľudne by som stavil výplatu, že takýto typ chyby to nebude.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Čo to znamená 4.3 miliónov? Pokiaľ viem, na Slovensku sa píše desatinná čiarka.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Ciarka dosla, zostali len bodky. Mozes tak akurat poslat kvety.
Odpovedať Známka: 5.4 Hodnotiť:
 

GM su srači. To čo maju v koncerne sa k*rvi jedna radosť:)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Viete si predstavit ake to je asi drahe?
Tesla sa moze smiat, ked jej auta maju internet a automaticke aktualizacie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

No len aby sa tesla nedosmiala ked sa nejaky kokot dostane k serveru a posle im kamikadze update, popripade ak nejaky programator spravi fatalnu chybu a bude v novom update. Az taku vyhru v tom nevidim ked sa autu meni firmware. Pokial vsetko funguje, netreba do toho sahat
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

OFF TOPIC:

dolezite je, ze nova suzuki vitara je oproti este novsej skode kodiaq jak zaostaly trabant bez volantu (t.j. co sa tyka velkosti aj vybavy): kodiaq moze byt aj 3-radovy 7-miestny (dlzka 4,7 metra) a po sklopeni 3. radu sedadiel (do rovivy podlahy) mame klasicke velke 2-radove suv kde vzadu ozaj pohodlne sedia traja a so 720 litrovym kufrom ! Slovom SEDEMSTODVADSAT !!! Aj treti rad hore je fajn, kufer asi 200 l jak suzuki swift

aj ceny kodiaqu budu astronomicke (tipojem interval 20K-40K € polla motora a vybavy) lebo uz najnizsa vybava kodiaku bude mat toho vacej jak najvyssa vybava fabie
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Ďakujem za reklamu na Kokodák. Posielam vajce.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár