neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Tesla ukázala čo detekuje pri autonómnej jazde

Značky: Tesla Motors / Teslasamojazdiace technológie

DSL.sk, 21.11.2016


Spoločnosť Tesla Motors aktuálne zverejnila video demonštrujúce, aké objekty, udalosti a situácie detekujú jej nové technológie so samojazdiacimi funkciami.

Video ukazuje jazdu vozidla Tesla pri pohľade z vozidla plus video z troch kamier na vozidle, jednej strednej prednej a dvoch bočných zadných, s vyznačenými detekovanými objektami rozličných typov.

Vo videu vozidlo prejde úplne samé pomerne dlhú trasu bez asistencie vodiča po rozličných typoch ciest cez viacero križovatiek.

Video zachytáva vozidlo s novou verziou hardvéru pre samojazdiace funkcie, ktorú Tesla začala montovať do vozidiel v októbri. Tento hardvér bude podľa tvrdenia spoločnosti schopný umožniť v budúcnosti plne samostatnú jazdu, zatiaľ dostupný softvér ju ale neumožňuje a dokonca ponúka zatiaľ menej samojazdiacich funkcií ako doteraz.

Aká verzia softvéru je použitá v demonštrácii a kedy by táto verzia mohla byť sprístupnená bežným užívateľom nie je známe.

Hardvér doteraz pozostával z dopredu smerujúceho radaru, dopredu smerujúcej kamery a ultrazvukových senzorov zisťujúcich stav okolo celého vozidla.


Demonštrácia detekcie počas samostatnej jazdy vozidla Tesla (video: Tesla Motors)



Nová verzia má namiesto jednej kamery až osem zachytávajúcich 360-stupňové okolie vozidla do vzdialenosti 250 metrov a disponuje dvanástimi vylepšenými ultrazvukovými senzormi, ktoré detekujú tvrdé aj mäkké objekty a to do takmer dvojnásobnej vzdialenosti oproti pôvodným senzorom. U pôvodných senzorov bol podľa ilustrácií dosah cca tri až štyri metre.


Ilustrácia nových senzorov systému pre samostatnú jazdu a ich dosahu, kliknite pre zväčšenie (obrázok: Tesla Motors)



Hardvérové vylepšenie radaru neavizovala, radar ale po septembrovej úprave firmvéru aj u doterajšej verzie podporuje nové spracovanie signálu poskytujúce nové informácie.

Zároveň počítač použitý na vyhodnocovanie dát z týchto senzorov má 40-krát vyšší výkon a beží na ňom nový softvér postavený na neurónových sieťach.

Vozidlá Tesla v súčasnosti disponujú najpokročilejšími masovo nasadenými samojazdiacmi funkciami. Spoločnosť je ale od leta, najmä po prvej smrteľnej nehode v režime samostatnej jazdy v pruhu, pod kritikou za spôsob uvedenia týchto technológií a spôsob ich prezentácie, napríklad označenie technológie termínom Autopilot.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou


Diskusia:
                               
 

to je pekne, ako detekuje auticka na modro a zeleno. Len kamiony akosi nevie detekovat ked do nich rada bura a tiez stojace auta na dialnici :(
Odpovedať Známka: -9.3 Hodnotiť:
 

btw. stopka 0:44 sprava slo porsche a potom tam je dake SUV tak nemalo mat prednost to SUV???
Odpovedať Známka: -9.0 Hodnotiť:
 

Nie, v US a UK mas namiesto znacky daj prednost v jazde kolmu prerusovanu ciaru vsade kde musis dat prednost, preto sa tam lahsie jazdi a nemaju znacku hlavna cesta
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

tam bola stopka a mam pocit ze aj SUV malo stopku. Ak maju obaja stopku, tka je logicke, ze ma prednost ten sprava v UK zlava.
Odpovedať Známka: -8.7 Hodnotiť:
 

Obaja mat stopku dava zmysel len ked idu oproti sebe (uhol 180 stupnov). Stopka pri 90 stupnoch nedava ziaden zmysel
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

v tom videu je ich ale viac skoro kazda krizovatka ma stopku minimalne tesla a ti vpravo
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Asi je to nejaka krizovatka niekde na dedine
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

riadna mašina ta tesla, v takej rychlosti detekuje vsetky podnety zo senzorov ako nič
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Kinedril by mali pribaliť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Spustenie pre všetky tesly čaká len na spustenie galilea. Momentálne to funguje len keď sú na oblohe vhodne satelity galilea.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

to si ako na take prisiel?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Galileo je na cm.
Zatiaľ ale iba ak sú všetky satelity nadrovnakym kontinentom.
A na čo iné by čakali?

Odpovedať Hodnotiť:
 

hned uplne prvu krizovatku si pozri, tam ma stopku tesla a aj vlavo je.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

To je jedno.
Na tých cestách nie sú jamy, takže to u náš jazdiť samo nebude.
Odpovedať Hodnotiť:
 

NAUC SA PREDPISY!
Ty poznas len krizovatky, kde hlavna ide rovno?
Ak nie, dufam, ze nepatris medzi tych, co rovno=hlavna.

V BA je taka krizovatka, kde ide 5 ciest. Dve z nich su hlavna (logicky), jedna len odchodzia a predposledna ma DAJ PREDNOST V JAZDE a napravo od nej posledna ma STOPku.

A ked idem po tej s DAJ PREDNOST V JAZDE, musim dat prednost obom hlavnym a dokonca aj tej sprava, kde je STOP.
Takze ked ideme dvaja po vedlajsich cestach, ten so STOP musi zastavit, ale aj ja co mam iba DAJ PREDNOST V JAZDE musim zastavit, lebo ho musim pustit.

95% vodicov prefici, len 5% zastavi a pusti toho so STOPkou.

Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

preto ze ten so stopkou prednost nema. Ma stopku, okrem sanitky/poziarnikov/policajtov pokial maju majak kazdy musi dat prednost.
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

Jezisi, to snad nemyslis vazne? Tebe HNED zobrat vodicak!

Značka Daj prednosť v jazde! ukladá vodičovi povinnosť dať prednosť v jazde; označuje vedľajšiu cestu pred
križovatkou s hlavnou cestou.

Značka STOJ, daj prednosť v jazde! ukladá vodičovi povinnosť zastaviť vozidlo a dať prednosť v jazde; Značka označuje vedľajšiu cestu pred križovatkou s hlavnou cestou.

Vidis tam, niekde ze nejaka je viac vedlajsia ako ina? NIE! Preto ked pridu dvaja z prilahlych vedlajsich ciest a stretnu sa tam, ma prednost ten SPRAVA! A je uplne jedno ci ten sprava ma STOPku alebo len daj prednost v jazde!!!
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

nie, ten so stopkou musi dat prednost vsetkym na svete
Odpovedať Známka: -8.9 Hodnotiť:
 

pocuvaj mudrc, "stopka" vs "otoceny trojuholnik" je rozdiel iba v tom ze na stopke musis vzdy zastat, obe znacky ti ukladaju dat prednost v jasne, na trojuholniku zastat nemusis ak mas dostatocny rozhlad a nie ziadne vozidlo ktoremu treba dat prednost

na stopke musis zastat aj ked nejde ziadne vozidlo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

* obe znacky ti ukladaju dat prednost v jazde
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

§ 60 odstavec2: Úprava cestnej premávky vykonaná dopravnými značkami a dopravnými zariadeniami je nadradená všeobecnej úprave cestnej premávky.

ked mas stopku nikto iny nemusi mat ziadnu znacku a ty musis vsetkych pustit.
Odpovedať Známka: -8.8 Hodnotiť:
 

Tak este inak - mas takuto cestu http://dopice.sk/iCn (stredna tabula). Nech vedlajsia dolava ma daj prednost v jazde a ta dole ma stopku. Ak pojdes z vedlajsej s trojuholnikom, budes davat prednost tomu na stopke.

Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

nj, to teda nebudem (budem ked neviem ze ma stopku) my mame takuto krizovatku jednu a obe vedlajsie maju stopku, tak presne vtedy davas prednost tej zdola
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Vsak rob co chces, ked sa s nim zrazis v krizovatke, lebo tu stopku nedodrzi, tak ty si nedal prednost a nevyhadas.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

http://tinypic.com/r/xopg0p/9
Napis poradie vozidiel. Mozes dopisat aj preco, poucis nas.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V tvojom priklade musi stopka dat prednost trojuholniku, keby boli vymenene, tak prednost dava trojuholnik stopke.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A kde sa tam pise, ze STOPke netreba davat nikdy prednost?OKAMZITE VRAT VODICAK!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A este: A ked mas dve STOPky? A tu druhu na inej ceste nevidis, lebo nieco zavadzia (napr. dom)? Budes ty pustat vsetkych aj ten spoza domu bude pustat vsetkych? Na vecnost?
To si troll alebo fakt nevies predpisy???

Napoviem: nadradena =/= neplatna
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale prosim ta, kazdy predsa vie, ze prednost ma vzdy najkrajsia soferka a hned potom najdrahsie auto.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Pri takych pravidlach veru moze aj zo stretnutia soferov Tesiel vzniknuvsi suboj na mece posobit roztomilo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

v UK sa sice jazdi vlavo, ale prednost sa dava rovnako sprava, vazeny dopravny expert
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Emerging at unmarked crossroads
Neither road is the major road therefore proceed with extreme caution and be prepared to stop. Anticipating other drivers actions and driving at a speed that enables you to stop is critical. Priority regarding oncoming vehicles is not changed.

zda sa, ze oni take pravidlo ako my nemaju.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Heeej?
There’s no priority to the right (or left) on British roads (unlike, for example, the continental priority to the right). At all crossroads and junctions, there’s either an octagonal stop sign with a solid white line on road or a triangular give way sign (dotted white line on road), where a secondary road meets a major road. ‘Stop’ or ‘give way’ may also be painted on the road surface. You must stop completely at a stop sign (all four wheels must come to rest), before pulling out on to a major road, even if you can see that no traffic is approaching. At a give way sign, you aren’t required to stop, but must give priority to traffic already on the major road.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pane boze, naco prispievate do diskusie ked nemate najmensi sajn o dopravnych predpisoch v US?
Standardne maju "all way" stopku a plati pravidlo, ze prvy ide ten, ktory prvy prisiel do krizovatky.
Tu som nasiel aj video ktore to objasnuje: https://www.youtube.com/watch?v=qOQ9FVYf2-8


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A ja musim dodat, ze to funguje perfektne a rychlo sa uvolnuju cesty a menej kolizii tam vznika, staci nebyt arogantny a za kazdu cenu sa dostat pred vsetkych :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Neverím youtubu.
Ako to môže fungovať perfektne v kolóne 6tich áut.
Zažil som to len na malých križovatkách s minimom dopravy.
Naše pravidlo pravej ruky je lepšie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vsak ani nase pravidlo pravej ruky nefunguje na viacprudovych cestach :)
Ale na dva pruhy v kazdom smere all way stop ide dokonale,a pritom nehrozi ziaden smer ze by sa upchaval, uvolnuje sa plynule.
Samozrejme toto nie je len o tomoto jednom, aj semafory kde sa vzdy da odbocit doprava ak je volna cesta dost pomahaju. aj mimourovnove velaprudove hlavne dopravne tepny, atd. neda sa tp zhrnut do jednej veci :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

presne si to vystihol preco to unas nemoze fungovat
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ze by v usa neboli arogantni ludia? vela antiamericanov by asi nesuhlasilo :D
ale tak je to o kulture, vstepuje sa im to ako kultura soferovania, tak s tym ziju.
policia tam ma respekt co sa dopravy tyka, nie strach z nej, ale ak clovek dodrziava par zakladnych pravidiel, tak ho nebuzeruju za hluposti. Aj ked aj to zalezi od konkretneho pripadu. Kazdopadne mozem porovnat aj tam, aj europa, aj slovensko a tam sa mi zatial jazdilo najlepsie. potom "zapadna" europa, potom stredna a potom vychodna. a pritom sa mi vychodna europa velmi paci, len ta infrastruktura a kultura za volantom este nedospeli. nastastie aj zialbohu zaroven, vsetko ma svoje caro :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Standardne sofer v USA vyskoci z auta a zacne strielat do aut pred nim, cesty sa uvolnia raz dva a ide sa dalej.
Odpovedať Hodnotiť:
 

mam taky pocit, ze v UK plati tiez pravidlo pravej ruky( to ze jazdia po opacnej strane je ina vec)... teda prednost z prava.. :))
pri tom teda vychadza to, ze mas lepsi vyhlad na stranu, na ktorej davas prednost(sedis vpravo, pozeras doprava)..
:)))
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

v uk ziadne pravidlo pravej/lavej ruky neplati, tak isto ako tam nie su ZIADNE hlavne a vedlajsie cesty vsetky su si rovnocenne
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

predovsetkym sa tam da zabocit do prava, nie ako u nas, ze cakas na semafore ako idiot, lebo legalne do prava nemozes odbocit, aj ked fyzicky a logicky tam nic nejde.. my mamen a to zelenu sipku, ktora je casto asynchronna s inym semaforom.. chora EU, alebo SK
Odpovedať Hodnotiť:
 

v usa je na kazdej ceste stopka a krizovatku opustaju v poradi v akom na nu prisli cize nie prednostou z prava
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A ked je krizovatka plna? Kto sa pameta poradie? :)) Ty by si asi roztrieskal auto do 5 minut. Samozrejme ze maju presne dane zakony. Ale pre laika plati ak vidis kolmu prerusovanu ciaru mas dat prednost, ak je k tomu este STOPka tak aj zastavit ... a zvysok uz ide samo
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

ked je krizovatka plna tak nepomoze ani pravidlo pravej ruky ale je nutna dohoda vodicov napriklad svetelnym signalom
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Alebo zdvihnutim ruky z okienka dat signal, ze sa clovek vzdava pohybu a bude stat. Nasledne moze ten po lavici "porusit" pravidlo pravej ruky a pohnut sa...
Odpovedať Hodnotiť:
 

takto? https://goo.gl/GjD02Q
Odpovedať Hodnotiť:
 

nevadi ved aj ty si nas.......
Odpovedať Hodnotiť:
 

V severnej amerike funguju stopky inak ako u nas, tzv all way stop. Stopku mas zo vsetkych stran na krizovatke a prednost ma vzdy ten ktory pride prvy na krizovatku bez ohladu na to kam odbocuje. A nasledne druhy, treti atd. Najviac co som videl bola krizovatka s 6 stopkami, ,trochu narocne sledovat kto prisiel prvy :D

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak to je uplne super. Stopky stracaju vyznam.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

v com konkretne? stale su tam na to ZE MUSIS zastat - ako sa pokracuje nasledne uz so stopkou nic nema...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Sak prave, ze furt a vzdy a na kazdej krizovatke musis stat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aký je rozdiel medzi zrážkou pri rozbehu a pri brzdení?
Odpovedať Hodnotiť:
 

v pocte zmurknuti kym si vsimnes, ze je pruser
Odpovedať Hodnotiť:
 

u nas v BA vy sa takyto system neuchytil?
Odpovedať Hodnotiť:
 

a funguje to velmi dobre aj z ineho dovodu - jazdia tam v pohode, nickto sa netlaci, a ked sa aj tlaci, tak ho vsetci v pohode pustia. Pretekaju sa len na semafore kto ma lepsi odpich.
Jazdit v USA je pohoda. Vzdy ked sa vratim do Europy je to len stres, najma v BA.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

v meste mam spotrebu tak 7l, keby som musel na kazdej 1 krizovatke zastat a vymyslat kto zo 4 tam prisiel skor, tak by bola spotreba aj 9. Velmi hlupy system. Stopka je na to, ze zle vidiet na hlavnu cestu alebo je tam zvysene riziko dopravnych nehod. Ked ma stopku kazdy, tak to len spomaluje premavku.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

+ za spotrebu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Naopak, maju to o dost lepsie vymakane, nez u nas. Tak su riesene len male krizovatky, vacsinou v obytnych zonach, kde aj tak treba jazdit pomaly. Vacsina ciest je dvojprudova, predbiehat som za par mesiacov nepotreboval ani raz. Takisto paradna vec je moznost na cervenu odbocit doprava.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak máš pocit, že šoférovať v BA je stres, tak si niekedy zájdi na juh Európy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

alebo do indie, kde si na krizovatke a zrazu slon. tak kuwa do ma prednost :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ty rozmyslas nad tym, ci ma 5 tonovy slon prednost pred 1.2 tonovym autom? :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. Slon neni krava, aby mal.
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Nie, tie krizovatky su klasicke americke 4-way stop-ky. Zrovna tento typ krizovatky je celkom tricky a az ma prekvapuje, ze to tesla vyhodnocuje spravne, nie vzdy je uplne jasne, poradie - kto prv pride, prv ide.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Podľa mňa je to veľmi jednoduchý systém. Keď vodič prichádza na križovatku len zráta tých, čo už stoja na stopke (druhých v poradí nie, lebo ešte nedošli na stop and go čiaru) a ako odchádzajú odrátava si one-two-three-go (ak tam boli traja).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Porovnávaš dve iné technológie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ved dve rovnake nema zmysel.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ty by si sa nemal volať roob, ale jebko.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A všimol si niekto ako v tom určite nie naschvál zrýchlenom videu sa milá tesla len tak niekoľko krát zasekla? 00:41 , 01:31 , 01:43 a najviac sa mi pácilo zastavenie v 02:34 .....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ja som to vydel hlavne pri bezkinach
Odpovedať Hodnotiť:
 

tvoj prispevok by mali dat do clanku. Myslim si ze vela ludi nevie o tychto zasekoch. velke +
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ide o technologický preview, čo riešiš?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto nedopadne dobre...mali sa najprv poradit so vsevediacimi citatelmi diskusie dsl.sk
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Yak experti, co sa stane, ak jej nejaky kamion ospliecha kamery ked prejde bo blate?
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

V takom pripade v prvom rade urcite zrychli a zacne prudko tocit volantom aby blato opadalo
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

ale kde, tesla automaticky pojde na kefy a zaplati to tvojou kreditkou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Sosovka vraj zvlada samocistenie rotaciou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No čo sa asi tak stane, ty mysliteľ.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uroven citatela garantuje iba moznost poskytnutia poradenia obratenia sa na aktivne diskutujucich odbornikov.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Na slovenských cestách s "miliónom" reklamných pútačov a dopravnými značkami ukrytých v korunách stromov a zakríkmi, by to asi nefungovalo tak krásne ako na tom videu. :(
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Bude treba zvysit vypoctovy vykon aby system mohol realtime absorbovat tolko dat ako slovensky vodic - nehovoriac o detekcii dier na vozovke, to budu musiet vytrenovat samostatnu neuronovu siet
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

..už priam vidím tie nové profesie *robopsycholog pre vaše nové auto, :p
(doprejte oddych a rekondičné pobyty v nexus-lázních aj Vaší novíé neuronové síti, od roku 2033 plne hradené VZP ;p :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

´´relaxačné
Odpovedať Hodnotiť:
 

myslím ze autonomnemu autu stačí vojst do diery na ceste len raz ked by si vedelo zdielať s ostatnými kde sa to stalo - respektive najlepsie keby to rovno poslalo cestárom aby nastúpili :D ale to by sa na slovensku nezastavili
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jsem vzrusen
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

To je urcite nejaka vyvojarska trasa kde vyvojari testuju SW, inak ide velmi malou rychlostou primerne 20-25 mil za hodinu tak to sa da. Ale zase len ci ten typek co tam sedi nema nejaky ovladac :))
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

a ked zbada chodcov, ktori inak sli na opacnej strane ako maju, tak zastane :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak nie, je tam akysi chodnik, isli na dobrej strane, ale bolo dolezite zastat, asi aby mal vodic dost casu prehliadnut si tie baby.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Alebo aby tie baby mali dost casu vsimnut si ze ide Tesla a ci nechcu naskocit na fajku
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

tak to su cudne baby, ked im musis spravit fajku :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Podla mna to robia takto! youtube.com/watch?v=_DimUujL5wM
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

lebo ze je tam 25mile limit?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Spisovne je "deteguje" .. detekcia-deteguje, funkcia-funguje. Uz sa to tu rozoberalo.
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

Ano. A na zaklade priani citatelov sa pouziva detekuje
Odpovedať Známka: 4.6 Hodnotiť:
 

citatel nech si trhne. novinar ma pouzivat spisovnu slovencinu.
Odpovedať Známka: -2.4 Hodnotiť:
 

Tak toto funkovat veru nebude.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Hmm, podla toho videa sa to auto sprava v premavke dost nevypocitatelne a trhavo. Niekolkokrat spomalil takmer k zastaveniu bezdovodne este pred stopkou. Zastavenie kvoli chodcom na chodniku tiez nepotesi dopravu za nim.
Na realnu premavku to este nie je.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Celkom by ma zaujimalo ako je osetrene vzajomne sa rusenie. Az budu vsetky auta mat rozne aktivne senzory a radary, to moze byt celkom problem.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tiez mi to napadlo, a tiez by ma to zaujimalo. Mozno vzdelani citatelia DSL budu na to mat odborne vysvetlenie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kódovanie frekvencií, a kolko aut sa ti naraz stretne na obyčajnej ceste tak aby sa rusili ? vzdy len to oproti tebe, za tebou a pred tebou...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keď máš v Rakúsku kameru v aute, tak dostaneš pokutu... Toto auto ich má niekoľko....
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

to je co za vtip? uz maju auta zabudovane kamery, ktore maju HD rozlisenie. ked cestujes dlhe trasy kamera je dobra vec aby ta poistovna neodrbala.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tu kamery sluzia na rozpoznavanie objektov. myslim si, ze zaznam z kamery (video) sa neuchovava.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A to ty ako vies? Tesla ma ciernu skrinku kde je tusim poslednych 30 sekund zaznamu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Je fantastické, aký obrovský pokrok urobili samojazdiace autá za 12 rokov. V roku 2004 americká agentúra DARPA zorganizovala prvú súťaž o milión dolárov. Autá mali zvládnuť 240 km, najlepší to dotiahol len na 12. :-) Víťaz vtedy samozrejme nebol - a to sa jazdilo na púšti...
Niektoré vozidlá prešli pár metrov, iné len po prvú zákrutu. Najmenšia vzdialenosť (motorka) bola asi 1 meter. :-) vo videu čas 1:30
https://www.youtube.com/watch?v=wTDG5gjwPGo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Skôr je to hrozné! Tzv. "pokrok" tohoto typu si ja osobne vôbec neželám. A to mám len vodičské oprávnenie a celý život nejazdím. S týmto? Nie, ani za cenu života nie!
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Dôvod?
Odpovedať Hodnotiť:
 

To bola uplne ina sutaz. Tam slo hlavne o to, jazdit offroad, tj aby auta same presli trasu, kde cesta neexistuje. Aby dokazali vybrat prejazd cez duny, ci beod. Tu ide o respektovanie predpisov a jazdeni po vybudovanej ceste.
Odpovedať Hodnotiť:
 

myslím ze zbytočne zastavila pár krát ... prvý krat pri chodcoch

a druhý krat pripájala na hlavnú cestu odbočka doprava a po pár metroch úplné zastavenie a rozbehnutie sa .. to bolo čo ? (ked si vezmem ze na tej hlavnej ceste mohli ist odzadu auta a napalit do nej pri troche nepozornosti odzadu ..) sa mi to nezdalo bezpečné
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takže George Hotz im vyhlásil vojnu, že ich dobehne vytvorením systému na báze neurónových sietí do jedného roku... a Tesla ho pre istotu predbehla :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Na takých pekných cestách netreba ani autopilota. :)

Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár