neprihlásený Nedeľa, 20. augusta 2017, dnes má meniny Anabela   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Civilization VI bude vydaná aj pre Linux

Značky: hryCivilization

DSL.sk, 10.1.2017


Aktuálne posledný diel legendárnej série ťahových stratégií Civilization, Civilization VI, bude sprístupnený aj pre Linux.

V pondelok to oznámila spoločnosť Aspyr, ktorá robila port na macOS a bola najatá aj na portovanie hry na Linux.

Podľa spoločnosti bude verzia pre Linux k dispozícii čoskoro, presný termín ale neavizuje.

Hry Civilization sú často populárne medzi technicky zdatnými užívateľmi a podľa Aspyr spomedzi požiadaviek na portovanie hier na Linux od užívateľov v ich počte jasne vedú požiadavky na portovanie práve tejto hry.

Spoločnosť zatiaľ neoznámila žiadne technické detaily portu, ani požiadavky na hardvér a podporované softvérové platformy.



Civilization VI, kliknite pre zväčšenie (screenshoty: 2K Games)



Civilization VI bola vydaná v októbri pre Windows aj macOS. Po výrazných zmenách v Civilization V, prechode na šesťuholníkové políčka a možnosti mať na jednom políčku len jedna pozemná jednotka namiesto viacerých jednotiek predtým, priniesla niekoľko väčších zmien aj verzia šesť.

Kým v doterajších verziách bolo samotné mesto a jeho budovy postavené len na jednom políčku, v novej verzii sa nachádza na viacerých políčkach predstavujúcich rozličné štvrte mesta. Budovy niektorých typov je potrebné stavať len v príslušnom type štvrte, napríklad vojenské objekty vo vojenskej štvrti, a budovy niektorých typov môžu byť postavené len na špecifických typoch terénov. Celkovo je v hre dvanásť typov štvrtí okrem centra mesta.

Cieľom tejto zmeny je, aby hráči nestavali svoje mestá vždy rovnakým monotónnym spôsobom a museli aj v tejto časti hry reagovať na rozličné situácie. Zmena okrem toho umožní aj nepriateľom útočiť na rozličné štvrte v meste.


Recenzia hry od IGN (video: IGN)



Pokrok vo výskume technológií je prepojenejší so zvyškom hry a za splnenie niektorých podmienok v budovaní civilizácie sú bonusy zrýchľujúce výskum. Okrem stromu technológií je v novej verzii vytvorený druhý strom vývoja spoločensko-kultúrnych znalostí, do ktorého boli presunuté aj niektoré znalosti z pôvodného spoločného stromu súvisiace so spoločenskými vedami.

O ďalších novinkách sme informovali v tomto článku.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Cena Bitcoinu spolu s Bitcoin Cash atakuje 5 000 dolárov
Bežné Intel notebooky budú od pondelka zrejme 4-jadrové 8-vláknové, počkajte s nákupom
Začalo štátne blokovanie webov, dá sa smiešne ľahko obísť
Známy termín kedy by malo prísť k skutočnému rozdvojeniu Bitcoinu
Microsoft chybou znepríjemnil používanie Windows 7 pokročilým užívateľom
Realistický seriál o histórii IT Halt and Catch Fire pokračuje štvrtou sériou
Blokovač reklamy je legálny, rozhodol súd
Šifrujúci ransomvér NotPetya len jednu firmu pripravil o 200 až 300 miliónov
HBO sa na Internete nedarí, ďalší hack a nový sprístupnený obsah vrátane Westworldu
Nová Nokia má prvý smartfón vysokej triedy, video


Diskusia:
                               
 

panacikovia vacsi ako budova ? hehe to vyzera hrozne :D
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

mas pocit ze ucelom hry je fotorealizmus alebo ze tahat figurkami s rozmermi 1x1 pixel zachovavajuce vierohodny velkostny pomer k pyramidam a budovam by bola vacsia sranda?
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

"Hry Civilization sú často populárne medzi technicky zdatnými užívateľmi"

Čo im reportujú uživatelia bugy rovno aj s možnými fixami? :D
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

Príspevok bol zmazaný pre nevhodný a/alebo vulgárny obsah.
Odpovedať Hodnotiť:
 

... alebo striela pre relax zombiekov v L4D2, albo vobec nema cas na hry :/
Odpovedať Hodnotiť:
 

nene chlapci. technicky zdatny pouzivatel ma VIM Adventures prejdene z predu, odzadu, zo vsetkych stran a hra Ateraan cez telnet. a ked ma chut na singleplayer, tak Nethack.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

len pokial je ochotny znasat ich biznis model. paradox ma super hry, ale ze vsetko je o DLCckach je fakt naprd.

a co ma nasralo najviac, v CKII stala sa mi taka nepekna vec, v jednom momente ked mi umrel char (vo vojne alebo na starobu, uz nepamatam, nepodstatne), tak jeho nastupca bol Moslim. ale kua, nemam dlc umoznujuce mi hrat za moslima, tak ma hra poslala dopice.sk, ze sorry skoncil si.

nemam nic proti tomu, ak dlc rozsiruju hru. ale tu po prve, dlc v podstate nic nove neimplementuje, pretoze existuju NPC moslimovia a hra za nich dokaze hrat. preco nie aj hrac? a druha vec, este horsia, ked v polovici sa ti hra vypne a neumozni ti pokracovat, lebo nemas dlc.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Napriklad v takom Fallout 1 bol nejaky cas na zabezpecenie vody pre dedinu.

-Ak sa zabezpecila cez obchodnikov z blizkej dediny, tak ti ich potom prepadli a vyvrazdili.
-Ak sa zabezpecila opravenim zariadenia po nejakom case najdenim suciastky, tak ti potom hlavnu postavu vyhnali, pretoze sa zmenil.

Hra *pokracovala*, ale nie prilis dlho. To totiz bolo uz pokracovanie vo Falloutoch dalsich.

Napriklad taky Fallout 3 sa dal zahrat ako vybuchnutim atomky pod mestom. Ale potom nasledoval *load* a hranie dalej.

Co je to? Tiez v podstate DLC, ale zabudovane do hry. Dlzka zavisi od tvorcov hry(alebo fanusikov cez editor).

Niektore hry sa hraju par hodin a je koniec, niektore ako Fallout 2 sa daju prejst za 15 minut ked vie co kto ako. Ale to nie je cielom, kedze sa da hrat znova a inak. Aspon kedysi nebolo cielom ukoncit rychlo hru, teraz uz niekedy aj je.

Cele to vsak je o tom, ci hra hraca chyti a to moze byt kratka s DLC alebo dlha s pokracovanim alebo s DLC.


Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ked to hraca chyti, a chyti ho to tak, ze bez tej hry si nebude vediet predstavit zit, tak je jedno v akej forme to bude. Zarobi mozno trochu menej na zaciatok, ale to sa mu vrati.

V pripade Falloutu to firma neprezila, ale znacka ano, aj ked trocha domrvena a vytvorila vlastnu kulturu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ukoncit hru zakoncenim hlavneho questu je normalne. ukoncit hru, ktora ma trvat od roku X, do roku Y alebo do skoncenia tvojej rodovej linie, pripadne kym ma niekto dobije (ktore pride skor), skor nez k tomu dojde, na zaklade nejakeho arbitrarneho atributu, ktory ti nebol vysvetleny (pozor nech tvoj tron nezdedi niekto nezelaneho nabozenstva alebo kultury) nie je OK.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a este ak ti hra povie: "nesplnil si arbitrarny atribut o ktorom sme ta neinformovali. a kedze nemas nainstalovane DLC s nazvom XYZ, tak chod dopice."

kurva samotna hra vedela, ze problem je v absencii DLC. mali to tam zakodovane napevno.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja mam velmi rad RTS ale tahovky? Nuda nieco urobim a panacik sa pohne a ja sa nemozem hybat to mi pride ako clovece nezlob sa v krajsej grafike. A este aj ta nerealisticka grafika a krajina poskladana z hracich policok. Clovek musi mat vela fantazie aby sa vedel vzit do hry - ziadnny adrenalin.
Odpovedať Známka: -7.3 Hodnotiť:
 

ja zas rts velmi nemusim, pretoze nakoniec tam ide o to, kto si rychlejsie vyklika jednotky, nez o strategiu.
a nie, netvrdim, ze strategia tam nehra rolu, hra. ale mensiu nez v tahovkach, pretoze nemozes si dovolit sa na chvilku zamysliet. strata casu ti moze byt osudova.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

pri RTS mas rozmyslat rychlo, nie cakat ako retard a premyslat. O tom to je, fast decision making and strategy. Ked sa chces fakt hlbkovo zamysliet nad tym co robis zle a co by si mohol zlepsit tak si mozes pozriet replay.

Takze RTS ti prinasa:
- fast decision making
- reflexy
- rychle prsty (priatelka oceni apm nad 100)
- nezajebes pri tom 20 hodin cisteho casu aby si stretol nejakeho virtualneho gandiho. Ale jednoducho odohras jednu hru ktora trva ~30 minut, a mozes ist von na pivo alebo zit dalej normalne svoj zivot.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Presne tak. A zaroven i skvela priprava na pozicie dokladania tovaru do regalov ci pracu vo fastfoode.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

alebo vojaka ktory ti ustreli hlavu ani nevies ako
Odpovedať Hodnotiť:
 

Akurat ze to je mozne, len ak sa v predoslom tahu nepremiestnim za neho. :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

ibaze ty kym spravis tah, stratis moznost spravit tah
Odpovedať Hodnotiť:
 

V matrixe nemam kde stratit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vec chuti a priorit.
ak nechcem stracat cas a ist s priatelmi na pivo, tak hry ani nezapinam, pripadne si opinkam jeden level angry birds za 2 minuty a mozem ist. hry su zabijak casu a tvrdit, ze tato hra je zla, lebo pri nejs travis viac casu, je ako pohrdnut panom prstenov, lebo ma viac nez 90 minut.

mne nevadi hrat hru dlho. rad si zahram nieco pri com stravim 2 tyzdne ak nie viac. vsetky tie 30 minutove rychle hry ma nikdy nejak nechytili a nebavili. zapnem to, klik klik, je koniec a mozem odznova to iste. to nie je pre mna. niekoho to bavi, mna nie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mal som rovnaky nazor, tahovky som nemusel, nechapal som co sa kamosom paci na hre Heroes.

Ale v zlave som si kupil Civ 5. A stalo sa mi co uz dlho nie - o pol stvrtej rano som rozmyslam, ze by som to uz mal vypnut, rano idem do prace. Ale tak este zo dva-tri tahy a fakt to vypnem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

no sak toto prave nieje vyhra, byt pritom do 5 rana hore. Lebo tvoj mozog sa prisposobi pomalemu tempu hry a zda sa ti ze si si este poriadne ani nezahral a uz ubehne 10 hodin.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:

Pridať komentár