neprihlásený Utorok, 23. apríla 2024, dnes má meniny Vojtech
AeroMobil vyšperkoval svoju nepraktickosť, za auto chce viac ako milión

Značky: Slovensko

DSL.sk, 21.4.2017


Súkromná spoločnosť AeroMobil, ktorú všetci občania podporili zo svojich daní vysokou dotáciou, dala aktuálne za pravdu mnohým kritikom, ktorí kritizovali nepraktickosť až nezmyselnosť tohto projektu.

Spoločnosť totiž avizuje cenu svojho prvého modelu obojživelného automobilu schopného jazdy po ceste aj lietania na 1.2 až 1.5 milióna eur v závislosti na konfigurácii.

Pri takejto cene je vozidlo v súčasnosti nepraktické okrem iného už aj pre pomer ceny a hodnoty a samozrejme sa o takéto vozidlo nedá pri takejto cene očakávať žiadny masový záujem.

Dá sa predpokladať, že o vozidlo pri takejto cene prejavia záujem len ľudia s výrazne neobmedzenými prostriedkami, a nie je vylúčené, že bude považované skôr za kuriozitu.

Spoločnosť AeroMobil pritom Slovensko, konkrétne ministerstvo školstva, podporilo v roku 2015 stimulom na výskum a vývoj v podobe dotácie vo výške takmer 6 miliónov eur. Navyše žiada o ďalších viac ako 5 miliónov z eurofondov.


Nová podoba AeroMobilu, kliknite pre zväčšenie (foto: AeroMobil)



Pri cene vozidla spoločnosť nedodržala svoje sľuby z minulosti, keď avizovala cenu v rádoch stoviek tisíc eur.

Spoločnosť tiež v minulosti sľubovala uvedenie na rok 2017. Teraz na výstave Top Marques v Monaku ukázala dizajn nového modelu, ktorý má byť blízky finálnemu modelu. Spoločnosť ale neavizuje dostupnosť funkčného prototypu a na rozdiel od predchádzajúceho prototypu AeroMobil 3.0 zatiaľ nedemonštrovala funkčný nový prototyp schopný prevádzky.

Na výstave spustila zároveň predobjednávky, pričom prvé dodávky sľubuje do roku 2020.


Predstavenie predchádzajúcej generácie AeroMobil 3.0 (video: AeroMobil)



Napriek tomu sa v oznámení snaží tvrdiť, že avizovaný termín uvedenia dodržala. "Toto uvedenie naplňuje záväzok spoločnosti priniesť komerčne dostupné lietajúce auto v 2017 a pripravenosť prijímať predobjednávky na limitovanú prvú edíciu," uvádza spoločnosť.

V roku 2015 pri žiadosti o dotáciu ministerstvo konštatovalo na adresu AeroMobil viaceré prehnane pozitívne tvrdenia, ktoré sú s novými ohlásenými informáciami a cenou čoraz vzdialenejšie realite.

"Obidva projekty sú mimoriadne originálne, takže prakticky neexistuje konkurencia," tvrdilo. Konkurencia pritom existovala už aj v roku 2015 a v súčasnosti, kedy je AeroMobil ešte roky od výroby, existuje ešte viac podobných projektov, niektoré založené na inovatívnejších konceptoch.

"Slovenská republika má vďaka projektu AeroMobil príležitosť vytvoriť si reputáciu inovatívnej krajiny. AeroMobil sa môže stať pre Slovensko takým signifikantným projektom, akými boli pre Fínsko Nokia, pre Estónsko Skype, či pre Kaliforniu Tesla a SpaceX," tvrdilo tiež ministerstvo.

AeroMobil ako firma prešiel odvtedy aj výraznou zmenou, keď z aktívneho pôsobenia v spoločnosti podľa informácií pre Trend odišiel spoluzakladateľ Štefan Klein, predal väčšinu svojho podielu a zostal už len menšinovým pasívnym akcionárom. Vozidlo AeroMobil tento značne marketingový projekt doteraz prezentoval ako výsledok mnohoročného úsilia Kleina.

AeroMobil aktuálne oznámil aj očakávané nové upravené technické parametre svojho 6 metrov dlhého vozidla. Základná vonkajšia podoba sa oproti predchádzajúcemu prototypu príliš nezmenila, hlavnou viditeľnou zmenou je zmena farebnej kombinácie z modro-bielej na žlto-modro-bielu. AeroMobil s dvojlitrovým 224 kW štvorvalcovým motorom na 95-oktánový benzín sľubuje 700 km dojazd na ceste, dolet 750 km, maximálnu rýchlosť na ceste 160 km/h a pri lete 360 km/h. Potrebná vzletová dráha je 397 až 595 metrov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Samsung spustil výrobu takmer 300-vrstvovej flash pamäte
NASA opravila sondu Voyager 1, aktualizovala softvér aby nevyužíval poškodenú pamäť
Telekom má nové programy Swipe pre mladých, aj s neobmedzenými dátami
Dánsko chce vybudovať minimálne 6 GW veterných elektrární, v mori
Dnes pribudne ďalší vysielač digitálneho rádia
Skylink zvažuje sprístupnenie Live TV pre Linux s nižším rozlíšením
Qualcomm uvedie nový CPU pre notebooky v stredu, bude mať aj nižšiu verziu
Android prešiel na lepší SW dekóder AV1, umožní prehrávať AV1 videá na viac smartfónoch
Odmena za ťažbu Bitcoinov klesla na polovicu
NASA otestuje nový vesmírny pohon v podobe solárnej plachty


Diskusia:
                               
 

bohuzial, toto bola kravina od zaciatku a este ked sa to takto smelo dotovalo...proste krasa
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

takze zhrnme si to:
1. auto s podpriemernymi jazdnymi vlastnostami
2. lietadlo s podpriemernymi letovymi vlastnostami
3. licencia na letovu prevadzku neznama
4. milionove statne dotacie s neznamym prinosom
5. vyroba sa stale odklada, verejnosti ani po rokoch nebol spristupneny ani funkcny prototyp
6. cena vyse 1 milion eur (???!!!)

takze aby si to niekto kupil potrebuje 1 milion eur, musi si pockat do roku 2020, musi mat k dispozicii drahu na let a pristavanie, musi mat licenciu na lietanie, a aj samotny stroj musi v danej krajine dostat povolenie k letu a musi mu aeromobil pripadat atraktivnejsie riesenie nez samostatne auto a samostatne lietadlo... prosim vas kolko je takych ludi?:D
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

hlavne ked plnohodnotne lietadielko v podobe Viper alebo Skyper z Presova sa da kupit za stovku, pripadne este lacnejsie ten bakelitak z Prievidze. Toto je rovnaka chujovina ako ten virnik co vyrabaju v cechach, neprakticka blbost.
Odpovedať Známka: 9.3 Hodnotiť:
 

Sú na svete miesta, kde sa inak ako lietadlom, či vrtulníkom človek nedostane a pre takéto situácie je to vhodné riešenie. Ale pri proklamovanej cene sa už skôr oplatí mať jedno malé lietadielko a dva autá - jedno si proste nechávať vždy v cieľovej nedostupnej destinácii.
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

Ideálne pre dákeho privatizera.
Napr. Slotu, zobrali mu vodicky tak môže lietať.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

A keď ho zastavia policajti môže im vynadať, že on nešoféruje on letí lietadlom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ficova vláda to dotovala, tak by mal na tom lietať.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Papaláši vedia ako utrácať.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

este mi prezrad ako si dostupne dostanes auto do nedostupnej destinacie.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

Vyskočiš padákom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Napriklad lodou? Pripadne su destinacie kde sa vies dostat auto iba v zime ked je zamrznute jazero cez ktore ide cesta.
Potom tiez su miesta kde ti ho proste privezie nakladne lietadlo.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

a dva autá.... a dva piva....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

1,2mil eur vystaci na 2 viac nez slusne auta,1 normalnu a 1 lacnejsiu helikopteru. dokopy. naraz. bezproblemov
Odpovedať Hodnotiť:
 

pet, sest maximalne
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

no presne tam islo tych 6+5=11 milionov €, aby mohli vyrobit 5-6 kusov pre tych 5-6 ludi
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

a ine by bolo keby sa to vyrabalo napriklad pod hlavickou rolls royce-u ze si to nejaky miliardar kupi aspon ako drahy kuriozny sperk do svojej garaze, ale toto je uplne noname nezaujimava znacka..

a mimochodom k tym bodom vyssie by som pridal este dalsiu na doveryhodnosti pridavajucu skutocnost a to ze sa od nich pobral prec aj hlavny dizajner:D no zatial to vyzera na riadny fail, ale ved bohvie, mozno motyka vystreli a ten marketingovy tah na exkluzivne zboží im vyjde
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Hlavny dizajner? Ja som pocul ze to bol len nasadeny spion, ktory sa snazil ukradnut plany pre General Motors, pretoze im to prijde ako produkt, ktory ich postavi na nohy!
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Málo, preto tá vysoká cena :D
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Na svete sa najde dostatok ludi. Neboj nic.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Nenájde.

Nepraktické ako auto, nefunkčné ako lietadlo.

Pri lietadlách sú presne popísané servisné intervaly. Som zvedavý jak to vyriešia ze prejdeš s tým 1000km na našich rozbitých cestách a preletis ďalších 30h.

však to bude stáť v servise nonstop! Plus tie servisné náklady by som nechcel platiť.

Je podstatne jednoduchšie kúpiť si 2-3 Ferrari, k tomu 2-3 ultralight + nejakú tú helikopteru, a ešte ti ostane na vilu v Chorvátsku, na byt v BA a na servis na ďalších 5 rokov
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Ako to mozes tvrdit? Kde beries tu istotu.

Ludia kupuju take kokotiny. Kazda kokotina si najde majitela.


Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Zabudol si na potrebnú homologizáciu pre jazdu na pozemných komunikáciach o ktorej zatiaľ nik nehovoril.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zabudol si dodat ze ucitelom , pocas minulehorocneho strjaku nenasli ani tych 6 mil na zvysenie platov
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vybrat eu fondy, poziadat o stimuly a dokopy nic nepriniest. Neprekvapilo by ma to keby to za tie prachy priniesli akurat maketu.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Od zaciatku bol tento projekt zamerany na bohatych ludi, ktori nevedia co s peniazmi. Nikto nemal zamer vyrabat lietajuce Dacie za 10 tisic, tak co sa cudujete tej cene?
Odpovedať Známka: -2.8 Hodnotiť:
 

to by bolo v poriadku keby sa to nedotovalo z nasich dani...potom nech si robia aj zlate vrtulniky za miliardy pre mna za mna
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Takze keby to predavali za malo penazi, tak by bolo v poriadku ze sa tam presexovali miliony eur?
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

no ak by to boli ich sukromne peniaze tak to to moze byt u riti...problem je ze sa to zadotovalo z nasich dani a kupi si to asi tak 5 ludi mozno
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

Nie je to ziadny problem iba ak nerozumies ako funguje realny svet. Zijes v spolocnosti kde priamo alebo nepriamo prispievas aj na sluzby / produkty ktore nikdy nevyuzijes.
Ked budes chciet zit v distopianskom kapitalizme kde si kazdy za vsetko zaplati a len to vyuzije prosim...mas moznost volby.
Odpovedať Známka: -5.3 Hodnotiť:
 

ale je rozdiel prispievat napr na nemocnicu aj ked nebyvam chory ako na takuto nepouzitelnu kravinu...
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

Aky je v tom rozdiel ? V inych krajinach neexistuju prispevky na podnikanie ?
Preco by to mala byt picovina ?
Ako sa to lisi od nejakeho runtasticu ktori chalani rozbehali tiez s prispevkami od Rakuskej vlady a ktory nakoniec kupil Adidas za par stoviek milionov ?
AeroMobil ma funkcny prototyp a nevidim jediny dovod preco by sa neuchytil v tomto niche markete v bohatych krajinach ako je UAE,Singapore,HK,Cina a podobne.
Staci ze par desiatok / stoviek kusov sa preda a bude sluzit ako atrakcia.
Ako je toto ine od napr. Ferrari / Lambo ?
Odpovedať Známka: -6.2 Hodnotiť:
 

Nemocnica je vo verejnom zaujme, toto je v zaujme par ludi. Nemocnica je nevyhnutnost, toto je hracka. Uz chapes ten rozdiel?

A ked nie su peniaze na nemocnice ani ked sa uz pomaly rozpadavaju, ale veselo a stedro sa dotuju hracky, tak su niekde priority velmi zle, az nebezpecne nastavene...
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Presna tak. Uroven nevyhnutnosti a verejneho zaujmu nemocnice dosahuje snad len Rada pre reklamu, Ustav pamati naroda a Katastralny urad.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

No to nie je pravda, kedze bez tebou spominanych byrokratickych institucii by sme sa zaobisli, zatial co pacienti bez majetku odkazani len na sukromne zdravotnictvo by si asi tazko spravili v domacich podmienkach nejaky nevyhnutny chirurgicky zakrok aby si zachranili zivot..
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Z coho priekazne nie je nutne zistovat, koho genofond spominane byrokraticke institucie naplna.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Vdaka europskej dotaci mam moznost teraz a exklusivne pre teba spravit rychlokurz s nazvom > Ako funguje zivot?
>> Kto nema prachy, ani schopnost postarat sa sam o seba tak zhebne! << Koniec kurzu. Verim ze teraz uz chapes, ze ak veris ze sa o teba niekto postara, tak je to len taky prijemny hazard. Mozno ano, mozno nie.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

takze odkazujes aj napriklad svojim rodicom ze ak nebudu mat prachy na liecbu pripadnej rakoviny ktorej naklady sa pohybuju v desiatkach tisic eur, tak nech zhebnu, jo?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Podla mna skor odkazuje, ze rozhodovanie o vyzname slov inych je priekazne objektivne nespochybnitelne iba v jednom pripade.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Pokial si nemyslis ze je to picovina tak to podpor ale iba zo svojich penazi a nenut ostatnych ktori si myslia ze je to picovina aby platili tiez.
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

ty dilino, nemocnice chatraju, spinave hajzle, sama plesen, ale hlavne ze sa dotuje uplne zbytocna chujovina...ano za tych 6mil Eur sa mohla prerobit nejedna mensia nemocnica v meste vies...ale to asi pochopis ked ochories (neprajem samozrejme nic take), ale niekedy to inak ludia nepochopia
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Vsak ale cena toho vozidla je radovo v stovkach tisic eur. Presnejsie 12 radov stotisicoviek
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

...prejavia záujem len ľudia s výrazne neobmedzenými prostriedkami...

Ono to uz zvycajne byva tak, ze ak ma niekto neobmedzene prostriedky, tieto su akosik uz zo svojej podstaty "vyrazné".
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Asi mi unika vyznam takehoto dopravneho prostriedku...po prve kde by som tak mohol pouzit funkciu lietanie ? Preveziem sa na letisko a tam rozprestriem kridla a hura do vysin ? A za dalsie.. je jasne, ze niekto kto ma vodicak A B C D to aj tak nebude moct ani len kupit, pretoze nema opravnenie poletovat... Takze draha <-> pre "Nasich Ludi" ktori nevedia kde by tak minuli usetrene prachy z DPHcky...
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

Tebe unika viacero veci. Hodnotit nieco z osobneho pohladu kde ocividne tato firma nehlada klientelu ako si ty je smiesne.
Odpovedať Známka: -7.9 Hodnotiť:
 

Lenze ani mna ponuka nezaujala.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Skusil si si (aspon cvicne) niekedy po sebe precitat tie k2o2tiny, co pises?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ja si tiez myslim ze to nepouzitelne.
Keby to malo nejaky zmyslel, airbus alebo boeing by to so svojimy ludmi zbuchal za pol roka a vyzeralo by to ako fakt paradny stroj
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Ale hore Ta nemozu zastavit policajti a skontrolovat Ti vodicak, takze kludne mozes lietat aj s vodicakom na Babetu ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Na Slovensku dostane dotácie len niekto, kto niekoho dôležitého pozná. A o tom že Vaculík pozná veľa ľudí na správnych miestach hovoria aj iné jeho projekty, kde vyhráva tendre ;)...
Jáj provízie len lietajú... Určite viac ako jeho aeromobil ;)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Tento novy model je celkom pekny.
Co sa tyka dotacie, tak mi to nejako zily netrha, aspon nejaky vysledok z toho je. Narozdiel od miliardy za nefunkcnu web stranku slovensko.sk, stamilionove vratky dph, najnovsie nakup vozidel pre armadu za 1.2mld.
Ked si to tak vezmem tak toto auticku spropagovalo slovensko viac ako kedy dokazala agentura pre cestovny ruch, a ta ma aky rozpocet?
Kazdopadne cenu zabili poriadne, to fakt kupi clovek len preto aby o 50 rokov to malo stale hodnotu ako oldtimer, a jeden z 10 vyrobenych:)
Odpovedať Známka: 2.2 Hodnotiť:
 

Ale to nie je rolls royce aby sa niekto chvalil ze ma luxusnu znacku z limitovanej edicie.. to ti mozem dat aj exkluzivnu vytuningovanu susedovu skodovku, ta je tiez oldtimer limit edition
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Nechapal som to nadsenie aniv minulosti. je to nepraktica vec a navyse aj v tych uzasnych promo videach, kde propagovali, ze to vobec leti bolo vidiet ako neaerodynamicky trup auta sposoboval problemy pri zakladnom lete za idealneho pocasia. To auto sa kyvalo zo strany na stranu, kyvalo sa aj nosom hore dole a cely cas som mal pocit, ze je velmi rado, ze ma vobec nejaky vztlak.
Nechcem vidiet co by auto robilo za ineho pocasia, stacil by mozno nejaky poryv vetra a slo by do vyvrtky k zemi.
Ak to niekoho bavi ja mu to neberiem, ale nevidim to financovat zo statnych penazi a tie zvasty z ministerstva, co su v clanku...proste toto bolo tunel jak prasa.
A zase sa nikomu nic nestan...sak co milion sem, milion tam to sa strati.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

no nic pani, ja idem do dielne dokoncit ten lietajuci bicykel a vy si pripravujte dane na dotacie 10mil€, slubujem cenu 100€ za bicykel s postovnym zadarmo.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Konkurencia vraj neexistuje? LOL.

5 INSANE Future Personal Aircraft
https://m.youtube.com/watch?v=1CMXQduAl0A

Podla mna vsetky budu lacnejsie. A za dalsie, preco v tom liste nie je AM?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A ako mi toto lietajice auto za 1,5 melona pomoze ked stojim v dopravnej zapche?

HOVNIJAKO!

Keby to startovalo kolmo hore ako vrtulnik alebo Harrier ... ale to by muselo mat vrtule pre extra silnu vztlakovu silu, alebo prudovy motor co si "vyfuk" natoci smerom dole.

Ale aj to by mi v hustej doprednej zapche HOVNO pomohlo, kedze vsetky susedne auta by boli dokatovane od kojej vrtule ktora by sa hned dolamala, alebo spalene od zeravych plynov z prudoveho motora ...
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

co tam po aute .. prave citam, ze Orange mozno vypne JOJ z ponuky .. to je parada
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Pochybujem, to by hnojka aj sama zaplatila aby jej nechali ten kanal cez ktory sa vylieva do zivotneho prostredia
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

ked to porovnam s cenou malych vrtulnikov tak co vyjde lacnejsie ? V kazdom pripade by som radsej privital ten vrtulnik
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pred par dnami som pozeral ich stranku, v time bol stale uvedeny Klein a dokonca aj Dean Kamen, teraz tam uz nie su...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vtedy možno konkurenciu až takú nemali.
Ale celkom to pasuje na aktuálne oznámenie o teste iného lietajúceho stroja, Lilium Jet, ktorý vyzerá o kúsok atraktívnejšie z pohľadu využiteľnosti, a to najmä vďaka kolmému vzletu bez potreby sa rozbiehať 400 metrov.
Informácie napríklad tu:
http://dopice.sk/jtj
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

To uz vyzera zaujimavejsie, ale hlavne celkovo koncept Vertical Take Off Landing ma vacsiu buducnost nez klasicky vzlet a pristavanie na drahe, co je ohromne narocne na priestor...
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Jasne, a vydrzi to letiet kolko? 20minut? A potom to mozes hodiny nabijat.
Inak prave lietadla na elektrinu su zatial taka blbost ze ani tento aerombil sa nechyta.
Alebo inak, elektro lietadlo ti urobi hocikto doma na kolene. Ale podstatne je zdroj energie a ten zatial v potrebe pre lietadlo je zufalo nepouzitelny.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

šikovný spôsob ako vyriešiť problém istého Andera z PP, keď chce ísť do/z roboty v BL, ideálna testovacia figúra.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

A popri tom by bolo praktickejšie aby sa priemysel presunul na stredné Slovensko. Ľudia by to mali do roboty bližšie, blaváci by konečne mali pokoj od CPčkárov a mohli by spokojne a nerušene chodiť čistiť hajzle do AT. Vidím iba samé výhody.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

preco nepraktický ?

ani prvá mašina břatří Wrightů nebola určená pre masové transkontinentálne lety mnoho desiatok - ajž stoviek hodne bohatších pasažierov, v I.deluxe classe, jako to májú napr. Emirates..

a prvé letadlá, aaj dlho pred I.vojnou,aj tesne pred nou a počas nej, ešte hodne dlho vůbec nepripomínali deluxe, obrie letadlá typu Boeing-787-800/9 Dreamliner, aabo Airbus-380, B-747
(abo obrie vojenské, heavy-bomber B-36 Peacemaker, /An-225 Mrija )



Odpovedať Známka: -6.9 Hodnotiť:
 

(a pred letadlami tíchto typů boli ješte, až takmer do II.války, (až do HindenburguII)aj *královny vzduchu - tiež transatlantické pravidelné lety, deluxe paluby, kus hooodne drahjé letenky (vtedy fakt jen pro *horních 10-tisíc..-vtedy v tích dobách fakt necestoval každý nádenník,učen,paholok/deveočka, bíreš z Hornej Maríkovej, (a o lítaní ani nevraviac)

btw, celý ten prípad,konec vzducholodí (mi) hodne pripomína, strašne podobné jako ukončení nadzvukovích, intercontinental.deluxe (I.class) Concorde - oba tie prípady majú takmer všetky spoločné body, prvky,
a u oboch je velká škoda, že skončili.. :/ :(
(síce, jak to takto půjde dalej, tak zachvílů sa tu, v EUrope, bude jazdit a cestovat akurát tak na somárikoch, atavách, (teda, alespon tí, co ich nepodrežú tie divé, primitívne, agresívne mnohomilionové hordy muslimo-negro-opíc, mnohoset-milionovích tlúp agresívnich islamo-negro-zombií..)
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

ja skôr nechápem, že sa nenájde človek so zdravým rozumom, kto toto zastaví.
Ok v prípade, že si zábavku hradí niekto súkromne a snaží sa niečo vytvoriť, ale preboha toto určite nevzniká ako celospoločenská potreba... Vôbec by som sa tomu nevenoval ani článok by som nečítal pokiaľ by sa to nefinancovalo čo i len čiastočne z verejných zdrojov.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Je mi do plaču, keď čítam túto diskusiu.
Tento národ je v riti nie preto, že politici kradnú ale preto, že nech sa tu kdokoľvek pokúsi o čokoľvek, tak ostatní lazníci ho ufrflú na smrť.
To nie je dobre, to nebude fungovať, to nikto nekúpi, je to z mojich daní, bla bla bla, stará dones pivo z chladničky a zapni telku, ide futbal.
Odpovedať Známka: -2.4 Hodnotiť:
 

nie, pokrokove je dotovat uplne hovadiny zatial co sa nam nemocnice rozpadavaju a skolstvo ani nehovorim...ale ano, si velmi pokrokovy a my ostatni sme blbi lebo chceme aby sa nedotovali z nasich prachov kraviny...

nie, kvoli takym ako ty to tu tak vyzera ako vyzera vies ;)

to chces vazne obhajovat dotaciu 6mil na ani-lietadlo ani-auto ze cenou nad 1mil? :D
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Teba to stálo jedno euro a dvadsať centov, to len aby si vedel, nad čím plačeš.
Aj keby z toho bola len tá blbá reklama, keď to obehne rubriky magazínov po celom svete, tak sa to oplatí.
Čo myslíš, keď bude niekto hľadať v európe miesto na nejakú výrobu s vyspelou technológiou a bude potrebovať, aby tam nebol úplný stredovek, aké podmienené reflexy zafungujú v jeho milionárskej hlavičke?
Odpovedať Známka: -8.2 Hodnotiť:
 

Ja by som si pockal na realne technicke a ekonomicke vysledky tohto projektu, lebo zatial sme akurat videli jedno video, par fotiek a niekolko marketingovych bullshitov, ziadne hmatatelne overitelne data. A uznaj sam, ze zatial to vyzera na velky prepadak, uz len to odkladanie predaja a odchod cloveka co to zakladal vela napovie v akom stave sa ten projekt asi nachadza. A ak ten projekt naozaj zlyha a predaju maximalne 10 modelov po celom svete a este sa nebodaj vyskytnu nejake dodatocne vazne problemy tak to urcite dobra reklama nebude, aj ked je otazne vobec do akej miery si to kto bude spajat so slovakmi.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

reklama na statny tunel za nase prachy a este tupci ako henten vyssie to idu obhajovat...

keby isli rekonstruovat nemocnice, skoly, cesty, cokolvek verejne za verejne prachy veru FRFLAT NEBUDEM vies ;)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

keby sa niekto pokusil vymsyslet nieco k prospechu verejnosti s realnymi vysledkami, velmi rad suhlasim s dotaciou...

povedz mi jeden rozumny dovod na dotaciu z nasich dani? ked si to kupi par poplaznenych bohacov...komu toto akoze pomoze?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

čo to trepeš za chujoviny??? veď je to očividný tunel na štátne prachy a eurofondy a vy sa z to ešte vytešujete?
tento národ je v riti preto, lebo tí čo majú moc ignorujú tých, čo majú rozum a kadejakí kokoti tunelári z toho cicajú ostošesť. A najsmutnejší sú takí ako vy dvaja, či traja, čo im to ešte obhajujú (z vlastného presvedčenia?)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

a este zhodou okolnosti sa zakladatel firmy Klein zbavil vecsiny akcii, pekne sa nabalil a bublinka moze prasknut...
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Nie je to ocividny tunel.
ocivindy tunel je ked firma ktora este ani neexistuje vyhra statnu zakazku.
Ocividny tunel je basternakovo bugatti.
Ocividny tunel je stranka slovnesko.sk.
ocivindy tunel je logo nejakeho ministerstva(myslim ze stalo milion eur).
Proste je xy jednoduchsich moznosti ako zo statu dostat bez namahy miliony.
Tito postavili prvy funkcny prototyp z vlastnych penazi. A potom poziadali o dotaciu, a vytvorili dalsie dva.
Ano, mozno sa to nebude predavat, mozno polovica z tej dotacii isla "nasim" ludom, ale cisty tunel by som to nenazval, nieco po nich zostane.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Uplne s tebou suhlasim.
Vacsina ludi uz frfle z principu, ci to je dobre alebo zle.
Ja naopak v tomto projekte vidim velky prinos a velmi sa mi to paci. Pracujem v Dansku a napr tu ma vela ludi letny domcek na nejakom ostrove poblizku, nemaju si problem kupit lod za 300 000eur a zopar aut len preto aby sa tam parkrat doroka povozili, verim tomu ze miminalne v Dansku a podobnych bohatych krajinach by mohol mat takyto projekt uspech.
A ta cena je podla mna normalna, aj prve auto na tu dobu nebolo pre vsetkych...
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

A ze to bolo z nasich (vasich) dani? Ja nevidim ake su poziadavky trhu a mozno je to rysk, no ak sa takato firma rozbehne a zamestna 500 ludi a da zarobit dalsim subdodavatelom a ich zamestancom, vidim to ako pozitivny prinos aj pre Slovensko z regionalneho pohladu.
To ze sa kradne, ze nase zdravotnictvo a skolsto je v prdely je jedna vec, ale nove projekty podporovat treba, inac sa neposunieme nikam.


Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Ja mam v garazi lietajuci bicykel, zariskuj a daj mi 10 melonov nech spropagujem slovensko
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

na lietajúci bicykel má už (C) Jan Tleskač! :p

(ha! ale kdo z dnešních mladích, by už jen poznal kdo-/a-co je, a bol Jan tleskač..

nj, ..vymýšlal, konštruoval ho po večeroch, resp. po nociach, - tak, aby ho nevidel pri tom jeho majster (kt. mu chcel plány aj prototyp čmajznút pre seba, ovšem..
raz mu pustil na nohu szverák :o :( ;/

..a to všetko sa odohrálo, deti moje, v secesnej, židovskej, 160-vežatej Prahe, v spleti a priam labyrintoch zvačša už dávno zrušeních uličiek, nádvorí, dvorů, pavlačí, vnitrobloků, priechodú, schodů, chyží-ponad, NAD uličkami,

..DEFINATELY CHCEM film! !!

nech natočia *Ježka v Kleci*,
/Záhadů Hlavolamů)
(ješte raz)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

zneuznany telepaticky troll z babylonu 5, uz prosim ta prestan vypisovat. ze ta to bavi, ked ti na to nikto nereaguje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lietadlo ktoré dokáže vzlietnuť (a pristať) zo zeme a aj z vodnej hladiny existuje už dávno. A dokonca sa dá kúpiť výrazne pod 1,2M€. Malo by ich byť už plné Dánsko - teda ak je tvoja teória správna :)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

..a to ješte vačšina ludí, málokdo, najma dnešních mladích, počul a videl *Kaspician Monstrums - nj, priam monštruózne, obrie, ruské (resp. vtedy ješte sovietske, sssr, EKRANOPLANY, -"Monštrá (zvačša) z Kaspického Mora"

(btw. tie letadlá operujúce, štarty, pristání, z vodních ploch (more, (oceán), jazerá = hydroplány
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Mne sa hlavne páči sa typická sedláckosť Slovákov typu "ja na to nemám, ja to nemám ako použiť a preto je to nezmysel", ktorou všetky diskusie o aeromobile prekypujú. Aeromobil nevymysleli pre teba aby si mohol z Hornej Dolnej dochádzať ku výrobnému pásu do Veľkého Krtíša ty vidlák. Je to proste ďalšia hračka pre bohatých a nikdy sa netvárili inak.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

to by bolo uplne v poriadku keby na to nesli prachy z nasich dani...je to fakt take tazke pochopit???
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ty retard, účel dotácie nebol, že pôjde aeromobil do každej domácnosti. Dotácie majú aj iné ciele a dopady, vieš.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Je v účely dotácie explicitne špecifikované, že "aeromobil do každej domácnosti" nepôjde?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

OK, tak menuj aspon jeden...
Teda okrem defraudacie. ;-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

kritika dotácií je oprávnená kritika, tiež si myslím, že peniaze mali získať inou cestou

ak si ale dobre prečítaš diskusie uvidíš, že Slováci kritizujú úplne všetko: ako škaredo to vyzerá, ako zle to jazdí, ako zle to lieta, koľko to stojí, že oni nemajú vzletovú dráhu a podobne... proste komédia
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Netáraj. Idea lietajúceho auta je známa už niekoľko dekád. Keby to bol tak úžasný a perspektívny koncept ako sa nám snažia nahúkať tak by to už dávno niekde dotiahli do úspešného konca a predávalo by sa to jedna báseň. Toto je bohužiaľ len ďalší ojeb tak ako turistická ubytovňa postavená z €U fondov v lokalite kde normálne ani mucha nezablúdi.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Takže preto, že to doteraz nefungovalo to nikdy fungovať nemôže?

Asi nevieš, čo je to pokrok, nové technológie a materiály, postupy... keby takýto ľudia boli "pri kormidle" ešte stále by sme bývali v jaskyniach a zbierali bobule. Práve aj vďaka ľudom, ktorí sa snažia prísť s niečim novým (ako tvorcovia Aeromobilu) je ľudstvo tam kde je.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

:D Viem dobre čo je pokrok a mám to šťastie že v práci sa stále používajú nové technológie a materiály. Avionika nie je môj obor takže kľudne sa nechám poučiť o prelomovom pokroku ktorý tento koncept odrazu robí životaschopným (€U fondy za to nepovažujem).
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A co ste cakali? Naozaj auto a lietadlo v jednom za jednu-dve stovky tisic euro? Samozrejme, ze to nie je realne. Inak by to dokazal uz davno aj niekto iny. A ak by sa stal zazrak, ze by to dokazali, tak to by bol potom masaker vo vzdusnom priestore. Lebo sukromny vrtulnik si u nas moze dovolit len zopar stastlivcov, tychto hraciek by ale lietalo na stovky.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Tak to sorry - mam vrtulnik, ale za stastlivca sa vobec nepovazujem...
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je mi jasne. Ale kedze viac ako 99% slovakov vrtulnik nema, tak si o majiteloch myslia, ze su stastlivci. To neznamena, ze sa k nemu dostali stastnou nahodou.
Odpovedať Hodnotiť:
 

aky typ? :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

lietajúce auto dostalo dotáciu, hmmm ľudia asi začnem vyrábať tie slávne hodinky s vodotryskom, nech aj ja dostanem dotáciu
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Keby bola spravodlivost tak vyrobcovia viper sd4 alebo dynamic wt9 a dalsich by si zasluzili viacnasobok tej dotacie
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Lietajuca rakva ze 1.5 mil EUR, no nekup to
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

jinak, pre tích co nadávajú že dotácie (AJ) z (našich) daní (ale nejenom z daní) idú aj na takéto projekty - tak tie dane, resp. už dotácie idú napr. aj do CERNU, ITERU, a v takích objemoch, a kvantách, že také čisla ste ješte mnohí ani nevideli, nepoznáte..
(v takích objemoch, také kapitál.toky, že nejaký Svk.projekt airmobil-auta, je proti tomu úplné nic, jen jako 1 čaj, malá kava neska, za 1,2 € koruny
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Lilium Aviation s elektromobilom s vertikalnym vzletom ich krasne prestali..idioti, co si mysleli, ze ma kazdy chut stavat vzletove drahy? :-D
Odpovedať Hodnotiť:
 

a zas mame dalsi dovod hanbit sa za svoj povod, ze sa tod moze narodit taky podnikatel ako henti. a vobec, Harabin hovori najlepsie, ze to uz je na odnatie obcanskeho preukazu.
ale jednu vec ukazuju perfektne. ak este niekomu budu nahovarat, ze tento sprivatizovany neoliberalny kapitalizmus je najlepsia forma spolocenskeho usporiadania, lebo prideluje kapital najefektivnejsie tam, kde ho treba, tak teraz viete, ze co tym naozaj mysleli.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

To vam az tak vadi, ze sa na SK nieco vyvyja?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

tvoja gramatika keby sa vyvinula radsej
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja mám menší ufo, 1 z tích lesser class, hoci už kus zánovné, ješte z *ich poslední návštevy, co je už nejakích drahně lět..)

( nj, chlápek síce aj sliboval, že sa skoro vrátí, asi za 1693 otočení, resp. oběhu tejto planety kolem tunajšej hvězdy (nech mu zatím dám pozor na jeho vůz), ale.. -však znáte tíchto obchodních cestujících..
když z ústredia zavolají, všechny privátne plány a sliby,túžby jdou bokem)

pred pár desitkami roků jsem jí (jo, je to ona, ovšem :p) na moebůsián napsal bálou barvou název Haunebu 3, a pred to, (abo pod taký v těch časech módní znak, také kosolomené "+" logo :)

..ale asi pred 15 - 30 leti mi došlo Di-Elerium, (také 2 jakoby flaše, hrdlom obrátené k sobe, pričom v medzere medzi nimi je absolútne nič, ne-jsoucno )
Odpovedať Hodnotiť:
 

..a asi predneco vyše 100 rokmi, mi na ní začal kus zlobit negater gravitronů, -jakoby se rozkašlal, rozkýchal akurát pri štarte. Naštestí to bylo v tamojšej divočine, všude kolem na stá-a-stá mil, kolem všude husté brezové háje lesy, smrekové, jedlové borovicové pralesy..
ale ten nestabilný emitor delal desné rány, poválalo kus lesů, a vraj to bylo počut, cítit až v nekterích vzdálenejších vačších, velko-mestěch..

ale aj tak mi trvalo dost dlho, kým som našel náhradu za potrebné prvky, (origo-náhradní díly už nejsú), neco, čím by som mohol ten zkrorodovaný, zanesený kůs zflikovat..
Podarilo se mi príslušný materiál sehnat až po 40tich letech, v jednom tamojším novším pokusním, dost experimentálním, podniku, na brehu 1 menší tamojší řeky, v Severním kontinentu (ha!, kus velká vzácnost, dost ostre ho strežili!, ale tak, vypožičal jsem si jen kousek..)
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár