neprihlásený Sobota, 11. mája 2024, dnes má meniny Blažena
Intel výrazne inovuje notebooky, ešte tento rok budú o 30% výkonnejšie

Značky: IntelCPUnotebooky

DSL.sk, 30.5.2017


Spoločnosť Intel, ktorej produkty najmä z pohľadu počtu jadier v posledných rokoch už dlho stagnovali, pod tlakom AMD výrazne inovuje okrem výkonných CPU pre desktopy aj ďalší segment svojich procesorov, pre notebooky.

Naznačujú to informácie Intelu zverejnené dnes na veľtrhu počítačovej techniky Computex.

Intel totiž okrajovo avizoval významnú inováciu s príchodom pripravovanej ôsmej generácie jeho Core procesorov. Súčasné Kaby Lake procesory sú siedmou generáciou Core. Čo presne bude Intel ale považovať za ôsmu generáciu nie je jasné.

V najbližšom období totiž uvedie dve nové architektúry svojich procesorov, vyrábané úplne novým 10-nm procesom známe pod označením Cannonlake aj procesory vyrábané vylepšeným 14-nm procesom známe ako Coffee Lake. Podľa niektorých interpretácií by mohli byť za ôsmu generáciu považované oba, Intel v každom prípade teraz nepotvrdil ktoré procesory myslí pod avizovanou ôsmou generáciou.

V každom prípade podľa jeho dnešných informácií majú mať procesory ôsmej generácia o viac ako 30% vyšší výkon ako Kaby Lake procesory. Ešte zaujímavejšie informácie ale vyplývajú z vysvetlenia, na čom tento údaj zakladá.

U ôsmej generácie bude mať totiž Intel v ponuke aj štvorjadrový notebookový procesor s maximálnou TDP spotrebou iba 15 Wattov a podporou ôsmich vlákien. Malo by tak ísť o veľkú inováciu, keď takýto procesor by sa mohol objaviť v bežných kompaktných notebookoch s vysokou výdržou minimálne vyššej triedy.

V súčasnosti majú štvorjadrové Kaby Lake procesory Intelu maximálnu TDP spotrebu väčšinou až 45 Wattov, niektoré nižšie taktované modely 25 W. V bežných kvalitnejších notebookoch sa väčšinou používajú tzv. U modely s dvomi jadrami a práve TDP spotrebou 15 W, ktoré na bežnú prácu stačia väčšine užívateľov ale majú samozrejme svoje výkonnostné limity najmä pri náročnejších záťažiach schopných efektívne využiť viac jadier. Okrem toho má Intel v ponuke ešte dvojjadrové Core modely s TDP 25, 28 alebo 35 Wattov.

Intel konkrétne pri údaji o výkone vychádza z porovnania v benchmarku SYSmark 2014 v1.5 v oblasti výkonu desktopových aplikácií, v ktorom porovnával súčasný dvojjadrový Intel Kaby Lake i7-7500U so základných taktom 2.7 GHz a maximálnym taktom 3.5 GHz so zrejme odhadovaným výkonom modelu Core i7 ôsmej generácie tiež s 15 W TDP, štyrmi jadrami a maximálnym taktom 4 GHz. Ide o porovnanie v prípade notebookov pripojených na napájanie. Podľa Intelu u týchto odhadovaných informácií môže prísť k odchýlke plusmínus 7%.

Samozrejme rovnaká maximálna TDP spotreba neznamená, že bude rovnaká aj priemerná bežná spotreba a štvorjadrový procesor môže mať potenciálne o niečo vyššiu priemernú spotrebu v časoch nižšej záťaže. Na druhej strane pre zlepšenia výrobného procesu, zvýšenie dynamiky a lepších možností úsporných stavov môže byť aj priemerná spotreba zase eliminovaná. Zároveň takýto rozdiel výkonu nemusí byť samozrejme dosahovaný v každej aplikácii a napríklad môže byť iný pri notebooku nepripojenom na sieť.

V každom prípade notebooky s avizovanými Core procesormi ôsmej generácie budú podľa Intelu na trhu v predvianočnej sezóne.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Telekom sa snaží znížiť oneskorenie pri vysielaní hokeja v Magiu, spustil špeciálny kanál
Nvidia s veľkým náskokom najväčším tvorcom čipov nevyrábajúcim čipy
Android zrejme začne čoskoro lokalizovať nepripojené a vypnuté smartfóny aj v Európe
4ka spustila 5G sieť vo viacerých mestách
AMD výraznejšie zvýšila podiel v CPU pre desktopy
K dispozícii nová Fedora 40 pre Macy s ARM procesormi
Detailný pohľad na nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Vesmírny Boeing poletí najskôr o viac ako týždeň
Odštartoval ďalší sci-fi seriál od Apple
Apple prekvapivo predstavila nový procesor M4 pre PC, prvýkrát ho použila v iPade Pro


Diskusia:
                               
 

"v posledných rokoch už dlho stagnovali" ... tak to snad nie, skor "totalne degradovali"

v 2013/2014 ci kedy sme kupili 17tku NTB SandyB Ci7 4C8T ... PRAVY 4-jadrak, 8-vlakien, ten CPU ma v passmark aj dnes furt 7 tisic bodov a aj na dnesne pomery je to brutal procak, hlavne ked ide iba na 2,2 GHz vo full load ... ten NTB s 8 GB RAM a 1 TB HDD stal prosim pekne vtedy 592 € ...

A dostanem dnes 17tku NTB s Core i7, ktore by bolo 4C8T ??? Za uvedenych 592 € !!!!!!!!!!!!!! Ak ano, potom je to STAGNACIA, ak nie, potom je to totalna DEGRADACIA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

----------------- -----------------
TEŠŠÍK: https://goo.gl/OZ8qo1
a kliknut na domcek (popis)
----------------- -----------------


Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

cim viac vykricnikov, tym viac stagnacie, pardon degradacie.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

destrukcie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Takéto reči majú ľudia, ktorí vôbec nerozumejú moderným trendom a pozerajú len na hrubý výkon v nejakom benchmarku. Dnes ide hlavne o to dostať čo najvyšší výkon, za čo najmenšiu spotrebu. A keď už tak, preboha, notebook za 592€? Vyššie triedy majú vyššiu cenu, nie preto lebo by mali nejaký mega výkon navyše, ale kvôli kvalite spracovania. Pretože kvalitná konštrukcia niečo stojí. Ale chápem, pre robotníka, čo aj tak nikam necestuje to stačí.
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

No schvalne, povedz kolko asi tak stoji ta akoze kvalitna konstrukcia. Napoviem ti - tych par deka hlinikovej zliatiny, vyliatej milionykrat do tej istej formy, stoji tak par desiatok eur. A nie je zrovna inteligentne priplacat si za to stovky eur, ako to bezne ludia robia.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

No neviem, panko si to predstavuju ako hurvinek valku...

taka seriova forma od tlaku nestoji zrovna 10 eur v tescu, tlakovy lis tiez nedostanes ako bonus k treske.
ten hlinik treba roztavit, dolegovat, skontrolovat.
potom ho treba dostat nejako do formy, odstrelit pri nejakej kvalite.
Zapucovat, opracovat na cnc, ocistit, skontrolovat na vnutorne vady, vytvrdit, prehnat kontrolou na trhliny, poskladat.
A to vsetko za dodrzania prisnych tolerancii.
A este som ani nezacal o povrchovke :)
Odpovedať Známka: 3.7 Hodnotiť:
 

Ale predpoklad, ze keby najvacsi odbornici na tlacenie namiesto vypisovania po forach aktivne prispievali ku zvysovaniu efektivity vyroby, skutocne stoji za uvahu.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

predpoklad je korektny a spravny, dokonca ma az z neho mrazi.

nie si to ty, sibilla?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vydrž formy pre tlakové liatie je max niekoľko tisíc kusov. Jedna forma pre takéto tlakové liatie stojí niekedy aj 50 000€ plus vstrekovanie hliníku nie je to najťažšie. Skús navrhnúť konštrukciu potom z toho urob formu pre tlakové liatie a potom ju daj vyrobiť a zmeraj si pri týchto úkonoch čas, ktorý si pri tom strávil. Garantujem ti, že minimálne mesiac ti toto všetko bude trvať. Mimochodom hliníková konštrukcia nie je tá najťažšia na výrobu. Skús vyrobiť horčíkovú konštrukciu a potom sa môžeme porozprávať o "pár eurách".
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

nezabudajme, ze odstrelit ten diel je ta 'najmensia' starost.
vodik odbubles, liacie krivky si natipujes, mikropostrek sa spravi aj sam, prechody medzi fazami odladis, tlaky tiez, tepelny rezim das ako pan - termo sem, jetcool tam...

potom zistis, ze z formy dostanes banan.
a prekvapko! ten banan sa ti zdeformuje aj sam sebou, posobenim gravitacie...
a vcil pochopis, ze sranda len zacina... :)
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

{odliaty kus, odliatok (plastový, abo hoc aj z kovů)} "sa ti zdeformuje aj sam sebou, posobenim gravitacie".. --

- co tak ho (pomaly) otáčat, rotovat

(neco jako v těch auto-premíešávačoch betonů hehe)

potom "nezkycne dolu (vlastnou váhou, & ešte kým je ten odliatok horúci, (polotuhý), teplý, - úplne "nezatvrdnutý´ )
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

nepomoze.

ten diel je tvrdy, pevny. ale, kedze je to len "kus pozvrtaneho plechu" a je tenky, tak sa ti zacne krutit jako napr. strana knizky alebo papir.

musis ho preto ustavit na hmotny bod + par referencych ploch. a potom musis co najrychlejsie ustalit strukturu, lebo vnutorne pnutie.

ps: tolerancne sa bavime okolo 0.15 mm na bombal.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A to ešte nehovoríme o riadenom ochladzovani a navrhnuti suciasky tak aby sa ochladzovala rovnomerne lebo inac sa tvoria tepelne uzly a ked odstrelis suciasku z formy tak zistis ze si odtrelil polotekutu suciasku z ktorj nic nebude pretoze je to odpad plus nedaj bože zle naleguješ alebo modifikujes zliatinu a ide cela vyrobna davka do prdele
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jj, potom ked zistis, ze niekto nedomyslel upnutie odliatkov do zihacky a zrazu mas same paragrafy.
modifikacia sa este niekedy da prizmurit, bod hore-dole, skor vacsia picovina je, ked niekto vykruti na plne gule rafinacne zariadenie, zrazi ti %vodika pod 0.8-1% a diely sa ti z vnutra same rozozeru.

a, samozrejme, vzdy pride nejaky expert, co si 'zabudne' odliatok vo forme, zresetuje chybu a pusti plnu ranu :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no ty si ho zoberies z dielov na sumracnu a nazad, k tomu raz za mesiac na vikend do kezmarku... gratulujem!
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

ty moderny trend, ano pomer vykon/spotreba sa jednoznane zlepsil

ale ked chce niekto dnes od intelu Corei7 4C8T cpu v notebooku, vyvali za to 2 priemerne platy v hospodarstve a pred 4 rokmi to bolo tak 80% platu - a to sme kde?
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

a, ako vzdy, aj teraz sa mylis.

zeleny mimozemstan, prva ponuka - lenovo idea pad 700-15isk, herny, vcetne diskretnej grafiky - 760 eur.
priemerna mzda v hospodarstve za minuly rok 912 eur.

si asi nedaval pozor, ked sa na prvom stupni zakladnej skoly vysvetlovalo kolko je to dvojnasobok, vsakze?
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

Ta priemerna mzda mi silno pripomina priemernu inteligenciu... ;-)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

a, ako vzdy, aj teraz mas pravdu iba ciastocne, teda defacto sa mylis, lebo niekto si absolutne neprecita co pisem.

to je 17tka? to ma Ci7 4C8T?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

splna to, a odpoveda to na, tuto otazku:

"ale ked chce niekto dnes od intelu Corei7 4C8T cpu v notebooku, vyvali za to 2 priemerne platy v hospodarstve a pred 4 rokmi to bolo tak 80% platu - a to sme kde?"

teda, pre Teba, este raz:
ano, je to i7,
ano, je stvorjadrova s osmimi vlaknami (4C8T)
nie, nestoji 2 priemerne platy
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Intel dlhodobo dolarove ceny nemenil, podakuj sa slabemu euro a nenazratosti vyrobcov notebookov. Dalsia vec je tu spominane spracovanie, dva notebooky v rovnakej konfiguracii kupis za podstatne rozdielne ceny, jeden je plastak posobiaci ako hracka z dracika s TN displejom a na kokot chladenim, druhy je v hlinikovom unibody s kvalitnym IPS, kvalitnou klavesnicou a touchpadom atd. Pozeras sa na veci prilis jednoducho.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Netrep, co sa tyka mobilnych procesorov tak tam bol pokrok znacny, vykon stupal rapidne, spotreba klesala, taky kaby-lake hoci aj U verzia ma viac sily ako desktopovy AMD primitop.

V poslednej dobe spamujes vsetky diskusie naokolo, stagnaciu vidiet skor u teba, uz si klesol na uroven piatej cenovej skupiny, argumenty nula, len nezmysly.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

niektori maju zjavne velky problem vnimat realitu, ano pomer vykon/spotreba sa jednoznane zlepsil a co?

ale ked chce niekto dnes od intelu Corei7 4C8T cpu v notebooku, vyvali za to 2 priemerne platy v hospodarstve a pred 4 rokmi to bolo tak 80% platu - a to sme kde?
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

V roku 2012 som si kupil notebook s i7-3520M (co je Ivy Bridge, 2C4T).

V roku 2015 som si kupil novy notebook, tentokrat uz iba i5-5287U (Broadwell, 2C4T).

Vykonom CPU su narovnako, vykonom a ficurami GPU vyhrava Broadwell, spotrebou vyhrava Broadwell. Notebook ako celok, ten novsi bol mensi, lahsi aj ked mal vacsiu kapacitu baterie (57 vs 75Wh), s kvalitnejsim spracovanim, displej bol kvalitativne niekde uplne inde. Oba stali cca rovnako (priblizne 1700 bez DPH).

Takze ano, Intel sa niekam pohol a vyrobcovia notebookov tiez.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

ano pomer vykon/spotreba sa jednoznane zlepsil

ale ked chce niekto dnes od intelu Corei7 4C8T cpu v notebooku, vyvali za to 2 priemerne platy v hospodarstve a pred 4 rokmi to bolo tak 80% platu - a to sme kde?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A načo je i7 človeku, ktorý zarába tak málo? Čo len taký na tom bude robiť? Posielať spam kolegom z linky a likeovať FBstatusy vedúcemu zmeny môže aj z lacného telefónu.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

sak o tom to preboha je, 4C8T Ci7 si v notebooku pred 4 rokmi mohol dovolit hocikto, dnes malokto, lebo intel totalne do*urvil cely trh s CPU, kedze nebola ziadna konkurencia
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

a, zase, trepes z cesty.

Intel od cias SB nijak vyrazne nezmenil cenovu politiku.

Ak chces vediet, kde je pes zakopany, spytaj sa radsej, kto za to moze, ze pred 4 rokmi si za euro dostal 1.4usd a dnes len 1.1?
No Intel asi nie :)
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

ty trtko prihorety takze tam je ta pricina preco ten mnou spominany NTB s par mojimi prizemnymi kriteriami nestoji 600 € ale 1600 € ???
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

zalezi na tom, ci chces:
note- alebo ultra-book,
plastak, hlinik, horcik, carbon,
pre plebs, firmu alebo trvanlivy,
diskretna alebo dedikovana gpu...

bezne idu 4C8T lenova po 700-750, 100 eur viac na Dell...
z kade mas 1.600eur? to zacina cad s xeonom a mobilnou quadro.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vidím že sa vyznáš v material.technolog.

..(plastak), hlinik, horcik, carbon,

kt. z tích 3 kovů (Alu, Mg, Ca - sú nejlepší, dle tebe ?
(príp.nejaké iné, aj zliatiny..)

(najma co sa týká (pasiv.chladzení,

a tiež aaj pevnosti, trvanlivosti, (tvrdosti)

(nech ten tnb, /pc není jak umělá krabka od tresky )
Odpovedať Hodnotiť:
 

Al - popici dobra odliatelnost, relativne lahky do 3.0 t/m^3, odolny voci korozii, dobra tepelna vodivost.
mechanicke vlastnosti zavisia od primarnej legury, napr. kremik (od cca 9-11.7%) a primesi, hlavne horcik, med, pripadne par vzacnych prvkov. Vsestranny.

Mg - popici dobre sa z neho robia presne diely, najma tenkostenne. Pouzitie ppdla druhu, najma ak potrebujes speci mechanicke vlastnosti. Je lahsi - 1.7t/m^3, lahsie sa ohyba, viac roboty mas s finishingom. Zvyknes do neho jebnut zo 9% hlinika a cca 1% zinku. Ak je vaha rozhodujuca, idealna volba.

Zn - 7t/m^3, nizka teplota tavenia, idealny na velmi tenke a velmi zlozite dielce. Vyborne mechanicke vlastnosti. Ale je tazky jako krava.

ps: tvrdost nema zmysel, max mikrotvrdost. dolezite su rm, rp, taznost...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Bože čo je to ten "carbon"?
To už vám tu jebe nadobro???
Odpovedať Hodnotiť:
 

Carbon je prosím pekne uhlíkové vlákno ktoré sa ukladá na seba vo vstvach ktore medzi sebou zvierajú uhol 45°. Medzi tieto vstvy je aplikovana živica, ktorá slúži ako lepidlo a to celé sa zapeká pri zvýšenej teplote a tlaku aby sa z výsledného materiálu odstránili bubliny a defekty.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

dakujem za doplnenie, na toto som zabudol.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ešte by som doplnil, že pri hliníku nie je dobré ho veľmi mechanicky namáhať keďže eutektické zloženie približne 11,9% kremíka má veľmi nízke deformačné schopnosti dokáže odolať deformácii maximálne do 1% potom sa láme krehkým lomom takže je vhodný iba na súčiastky ktoré nie sú namáhané na krut ohyb ťah a tlak. S odolnosťou voči korózii je to pravda, ale je náchylný na špecifické formy korózie ako je delaminácia materiálu ale hlavne nebezpečné je aj tak zvané navodikovanie, ktoré prebieha už pri 25°C.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 


Zinok je dobrý z pohľadu tavenia keďže nie sú potrebné vysoké teploty tým padom je nižšia energetická náročnosť. Je vhodný na odlievané súčiastky ako pánty na obrazovky ale aj on má svoje slabé stránky a to je nízka výdrž pri cyklickom namáhaní čiže otvárnie a zatváranie veka notebooku mu nerobí dobre. Aj keď to môže byť spôsobené chybou odliatku ale nie raz som sa stretol s tým, že panty boli zlomené.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

rad by som este doplnil, ze hlavna vyhoda al-si zliatin je v tom, ze si je vysoko zastupene v zemskej kore, znizuje bod tavenia a viskozitu, a, pocas tuhnutia, zvacsuje objem, cim pomaha voci stazeninam, co ho robi idealnym pre seriove nasadenie. nad 7% rastie medza pevnosti a klzu na ukor taznosti. (tlak ma bezne 8.5%-10.5%)

co sa tyka vlastnosti
- na zvysenie pevnosti sa bezne leguje Cu, Mg, Zi, pripadne Sc..
- proti zelezu, co nici pevnost, nasadzujes Mn a Cr (najma v tlaku, ak chces odformovat, potrebujes bud vysoke 1%Fe alebo .8%Mn)
- struktura a morfologia, kvoli taznosti - Zr, TiB, Sc a Sr, Na, Ce...

problem je potom ale tuhnutie a vysoke rozpatie medzi sol. a liq., co je vidno na prvej a druhej derivacii krivky ochladzovania.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tuhnutie sa dá vyriešiť dlhším ochladzovaním vo forme alebo pridaním ochladzovacieho média napríklad vody,ktorá by prúdila cez formu a tým ochladzovala aj súčiastku len problém môže nastať pri rýchlom ochladení kedy sa vytvori nežiadúca štruktúra. Dural je dobrý, ale pomerne dosť drahý keďže sa to leguje horčíkom a meďou, ale súhlasím, že tam kde je potrebná odolnosť v ťahu alebo tlaku je vhodnejší dural pretože tam sa už nepozerá na cenu ale na kvalitu. V poslednej dobe sa začal vyrábať ešte hliník s prídavkom lítia, ktorý má pevnostné vlastnosti skoro podobné oceli ale váhu ma iba tretinovú. Tieto zliatiny sa využívajú pre kozmické lode a lietadla, ale už som ju videl aj u mobilu Oppo vyrobil mobil z tejto zliatiny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

doplnim:
cim rychlejsie schladis, tym mensie narastu dendrity a tym mensi je rozdiel medzi ich sekundarnymi vyhonkami. co dost masivne ovplyvnuje mechanicke vlastnosti.
ak naopak nechas odliatok dlho tuhnut riskujes dve veci: zrno ti narastie, co je dost nepriaznive na mechanicke vlastnosti, a, v druhom rade, ti narastu aj neziaduce fazy, napr. AlFeSi. ak ju nevykontrolujes napr. Mn, tak ti brani v dosadaniu kovu. po jej ploche sa zhromazdia oxidy, ktore mozu vyustit k strukturalnym defektom- trhlinam.
idealne je vsetko rovnomerne schladit, co je, vzhladom na casto zlozite tvary, dost obtiazne.
plus, nemozes chladit dlho, lebo, ak ti klesne teplota formy pod istu hranicu, mas problemy s odparenim drivera separacneho nastreku (vacsinou vody), ktora potom vyhori a nechava po sebe splostene bubliny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pani, ja vam tu skocim do odbornej debaty.

Okrem odlievania su aj ine moznosti, ako vyrobit kovove sasi. Apple to napr. frezuje z bloku hlinika. Asi im mechanicke opracovanie prislo jednoduchsie ako to, co popisujete vyssie :).

Odpovedať Hodnotiť:
 

V podstate aj ten blok hlinika je odliaty ale do tak zvanej bramy, ktorá sa potom delí na menšie kúsky. Čo sa týka frezovania CNC je to jednoduchšie pretože tam v podste sa robia iba dokončovacie práce, ale ak ide o množstvo odpadu tak vyhráva vstrekovanie do formy.


Odpovedať Hodnotiť:
 

výhody vstrekovania do formy:
- rýchla veľkosériová výroba
- menej odpadu
- možnosť vyrábať aj tenkostenné odliatky

Nevýhody:
- obmedzené chemické zloženie odlivaného kovu eutektické zloženie to znamená v zliatine musí byť okolo 11,9% kremíka
- pomalé chladnutie vo forme pri hrubostenných odliatkoch
- riziko tepelných uzlov pri nesprávnom navrhnutí súčiastky
- drahé prístrojové vybavenie
Odpovedať Hodnotiť:
 

technicky sa daju este tvarnenim - lisovanie, tahanie...
frezovanie z bloku je narocne na cas a mas vela odpadu...
idealne je odstrelit si polotovary, pri ktorych si necham cca 0.5-1.0 mm ma overstock, tento sfrezujem, narezem zavity a si za vodou - lacne, rychle a efektivne...

ono to ale dost aj zavisi na tom, kolko mi za to zaplatia - ak mi dobre zaplatis, tak im to chassi vytepem aj zo striebra :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak sa vytvorí fáza AlFeSi tak sa usadí po hraniciach kde pôsobí ako dusík v oceliach čiže spôsobuje krehnutie a tým padom znížené mechanické vlastnosti. K forme asi toľko každá forma ktorá je používaná pri vstrekovacom lisovaní musí byť ohriata minimálne na teplotu liquidu danej zliatiny pri hliníku je to niekde okolo 550 az 620 stupňov podľa toho aké zloženie je vstrekovanej zliatiny. AK teplota spadne pod túto hranicu alebo celkom vychladne môže sa stať, že forma sa začne krútiť a praskať. čo sa týka maziva nikde v prevadzkach sa používa olej ale väčšiou je to emulzia voda + olej ak mám správne info.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Co som videl, tak sa pouzivaju hlavne AlSi9Cu3, AlSi10Mn, AlSi9MnMo, AlSi5Cu... Eutektickych je malo, nadeutektickych este menej.

Teplota formy sa mi zda trochu prilis vysoka - problem vidim v tom, ze ju treba nielen chladit, ale aj udrzat. Napr. take optimum pre tu 9-tkovu je cca 200-220oC teplota formy.
Keby som furt formu kuril na teplotu liquidu, tak nalejem do nej hlink a ten hlinik dostane tekuty, co mi moc teda nepomoze a jednak mi je zbytocne, kedze plnenie formy je sekundova zalezitost z tlakov pri vacsich kuskoch place aj 4500t Bueller....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak najprv si ujasni, naco 4C8T vobec chces.

To mas podobne ako s autami: ako by si zobral, keby ti niekto vyplakaval, ze si uz nemoze kupit Fabiu s dvojlitrovym benzinom? Ze kedysi sa dalo. Poukazes, ze rovnaky vykon, tych cca 80kW, ma dnes 1.2TSI a ked si kupi ten, bude mat podobny vykon... a on nie a nie, on chce dvojliter.

No tak ked chce dvojliter, bude si musiet kupit auto trocha vyssej kategorie. Je nezmysel pchat dnesny dvojliter do Fabie.

A podobne je to aj s notebookmi. Nema zmysel pchat i7-xxxxHQ, ktory stoji nejakych 400 euro, do notebooku za 600 euro. Za zvysnych 200 euro, aky disk/pamat/displej by si dostal? Zostalo by vobec nieco na sasi, chladenie a bateriu? Kto by si taky nevyvazeny pocitac vobec kupil?

A este k tomu do 17". Uz to je malicky trh, nikto so sebou taku opachu vlacit nebude. Ten, kto chce maly pocitac na stol, si kupi NUC alebo nieco podobne, kde bude mat viac pohodlia s velkym monitorom a klavesnicou a bude ho to stat menej.

Odpovedať Hodnotiť:
 

u pjetricka logiku nehladaj.

normalny clovek kupi dock, do ktoreho napicha vsetky periferie jako jezka, a ked potrebuje transportovat laptop, tak si zoberie sebou nejaku lahku 14tku.
dokonca aj pre ludi s pjetrickovym rozpoctom je tu kategoria - vola sa repas a nemas problem zohnat napr. stvorjadrove elitebooky s 3000 mobilnou quadro grafikou aj za cca 500-600 eur. dock mas bud v cene alebo za par supiek.
ergonomicky set mys+klavesnica max 100 eur, nech nezeriem, zvysok do 900 na velky monitor.
stale sme sa zmestili do urovne priemernej mzdy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tolko krat sme citali ze ideme hore o 10-20-30%....aaaaaa nic...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Stále bolo z 20% len 5-8% reál.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

vykon ide hore a aplikacie su vzdy rovnako pomale :) :)

drvivu vacsinu vykonu co sa kazdou novou generaciou procakov ziska zhltnu nekvalitne napisane programy

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ako keby ta tie nekvalitne programy niekto nutil pouzivat. ved si kup vykonny notas nakod si nieco kvalitne v assembleri a pozeraj ako to vykonne fici.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

a inak si v poriadku?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Nakóď si nieco sam...lebo kazdy si po veceroch kodime vlastny vysoko efektivny photoshop...kokos...
Odpovedať Hodnotiť:
 

nekvalitne napísané programy? ani nie, skôr ide o zámer. výrobcovia sw a hw potrebujú odbyt svojich nových produktov. preto novší sw sa vyvíja pre výkonnejší hw, aby výrobcovia hw mali odbyt. a naopak. je to proste niečo tichá dohoda medzi výrobcami hw a sw
Odpovedať Hodnotiť:
 

Koderi dokazu spravit kvalitne programi, len ide oto, ze ich tlacia do kvantity na ukor kvality, firma ma urcity budget a podla toho to nahana.. ak by nedodrzala termin, bud pokuta, alebo v najhorsom pripade by to stihla vyvinut ina firma a vsetka praca by bola v riti. to je chyba dnesneho materialneho sveta ... chce vsetko, najlepsie zadarmo a uz skor, ako si nato pomysli.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mozno mali na mysli inflaciu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

..ale mne aj tak stačí 1 starý ntbk, co mám už od r 2005

nj, musí.. :( ;(

(síce strašne na nom seká už aj Poznámkový blok, o hocicom vačšom, zložitejšom, ani nevravíac, ale..
jako socke-troske-atd. mi to musí stačit, chudák :/ ;( :( ;/

alejo, *Kávu si osladím o trochu víc..
pustím zbírků platní s krásnoua muzikou,
ajinak nic..
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

´´Notepad

nj, tož ted musím ist strážit 1 babku, takmer storočnú, (a popritom pomoct druhej babke (88) s robotami na roli, s pareniskom, lebo tatko musel íst lekárovy, domesta, a po líeky, do lekáreni..

nj, není nadto, (resp. lepšíe být) *bohatý a zdravý,
jako chudobný a chorý (a na dedine)

nj, a není nad to, začat premýšlet o ačaní se učení programování, tak kolem 40tky (resp. tesne pred nou..)

nj, není nad to, začat sa učit C, /C++, v 36 - 39 rokoch..

(a to C beztak vůbec není na Codeakademy :/ ;/ :< :( ;( ;< :<
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

´´ o začaní se učít

(začat se učit
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

ty si cehun mongol alebo madar?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Kokot.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ak mas zaklady programovania za sebou, Cko das celkom lahko. Ak aj objektove, potom pokojne C#. Kvalitu kodu vsak ziskas az niekolkorocnou praxou.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

nj Algo C - takmer za sebou

(len tie cvicenia, tích cca 50 - 100 "príkladíkov si budem muset asi ješte preklepat, (beztak som ich ešte všetky nenatukal.)

hej aj neco z objektového som začal, triedy apod., -ale aj na to se ješte musím kuknút
Odpovedať Hodnotiť:
 

"a popritom pomoct druhej babke (88) s robotami na roli" - tvoja babka má na roli robotov?
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

no roboty je tam dost..

(hoci o jej zmysle..
(ked hocjaký súčasný, moderný "polnohospodár,/velkostatkár, má (na dotkách, z EU) milionkrát víc, (jako napr. hoc aj my), - a jen za to, že tú polnohosp.půdu 1x za rok dá poorat,
(abo ju vůbec nechá ležat ladom, a nechá tam zarást trávou..)

my tam trávime celé dlhé roky, za 0 nula nič.. :/ ;/(
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nic v zlom, ale sprostym patri lopata a mudrym svet. Nikto ti nekaze chodit so slamou vo vlasoch, nieco vymysli, cestuj po svete po luxuxnych hoteloch a trtkaj luxusne stetky. Ako si zariadis tak mas, je to take slovenske na vsetko nadavat, ale chyby by si mal kazdy najskor uvedomit tie svoje. Takisto aj ceny su uplne v pohode, problem su pre niekoho platy, ale opat plati, ze ten kto umi, umi a ten kto neumi tak cumi, dnes uz aj taki cigani su na tom v pohode, dobry style, dobry vohoz, upraveni, ucesy ako ronaldo, nakupne kosiky do vrchu plne a pred tescom ich caka taxan alebo nejake bwm, aj ked postarsie, ale s ciernymi sklami a vypeckovanou hudbou, a to su len cigani.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Az budem kupovat novy laptop, tak kaslem na nejaku vyzsiu triedu. Ano, asi je pravda ze zhotovenie je kvalitnejsie, ale ak sa ti pokazi elektronika, trebars nieco na maticnej tak oprava moze byt aj polovica ceny, respektive za to si mozes kupit novy v nizsej triede.

Novy laptop si budem vyberat podla zaruky a servisu. Najviac sa mi zatial pozdava dell, kolegovci uz maju par pozitivnych skusenosti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak Dell tak jedine vyssie modely, ale to plati uz pre kazdu znacku, Dell je typicky drahy, zaruka typu NBD je len pre vyssie modely najma podnikove. V skratke, Dell pod liter nekupovat a za cenu Dellu mas inde viac.

Vezmi tento - https://goo.gl/z3uZT5 sam som si ho doprial a je to palba, sice mne islo o mobilitu max do 14" a pod dve kila, velke notebookove kravy nechcem, nato mam PC.
Odpovedať Hodnotiť:
 

vdaka za tip, novy laptop budem kupovat az ked sa mi pokazi ten co mam ... dufam ze to tak skoro nebude, aktualny laptop mi uplne postacuje
Odpovedať Hodnotiť:
 

aj lenovo vyssej triedy ma tak ako dell onsite 3rocnu zaruku
Odpovedať Hodnotiť:
 

uvital by som bezne cpu bez integrovanej grafiky, rsp. da sa integrovana vypnut v biose ? pre mna je to zdroj problemov ak pouzivam dedikovanu a nepotrebuje sa o to neustale starat ci je to spravne nastavene v os.
Odpovedať Hodnotiť:
 

nejde to bez tích nadávok (pjietro,
musí každému spílat

(..však neprežívaj to ..školstvo až tak, (okrem toho, že sa to už (aj doslova) vůbec neoplatí, tak podobný štýl nadávania žiačikom, a mladším elévom (nejmladším pracovníkom) sa nosil, bol v móde naposledy tak ..v dobe tích c-b. cz, barrandovskích starších filmů, s Oldřichem novým, a spol.. (zo školského prostredia, kde beztak aj 15 - 19 ročních študákov hráli 35 - 45 roční vtedajší slovutní páni herci.. :/ ;/ :)

..a dnes, v dnešní dobe? však ak študenti nevedia napr.. matiku - tak na cvikách si vyvolaj, za horúceho júnového dna, nejaké 2 - 3 pekné študentky, a daj im počítat nejaké jednoduché, ale zdlhavé sústavy matíc
(..aby tam stáli nejmín 15 - 25 - 35 minút pred tou tablou :p ;P

(..ovšem, to ale musíš být milý a príjemný, na ne, a viest tie cviká v pohode, klide..
Odpovedať Hodnotiť:
 

to, že budeš .."psychonervák, - to ti na výplate nepridá, - v školstve sa ("zvačša") nerobí na províze..
(a za "rasa, už vůbec ne..)

a zvs. už tiež zrušili (aspon prozatím, takže řvaním po bažantoch na buzerplace - sa už tiež není možné ..odreagovat, vyventilovat

(v dnešní dobe..)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Z článku je zrejmé len jedno: Intel sa chystá nehoráznym spôsobom zmeniť vymedzenie pojmu TDP...
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár