neprihlásený Nedeľa, 8. decembra 2019, dnes má meniny Marína   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Lístok na vlak sa dá kúpiť SMS-kou. Železnice to nezvládli ani na 2x, problém je s meškaniami

Značky: dopravaSMS

DSL.sk, 12.6.2017


Železničná spoločnosť Slovensko, ZSSK, spustila od nedele 11. júna možnosť zakúpiť si cestovný lístok na jej vlaky cez spoplatnené SMS.

SMS lístok

Lístok sa dá takýmto spôsobom kúpiť iba na osobné vlaky. Zakúpiť sa dajú lístky na ľubovoľné trate okrem Tatier, pre tamojšie trasy je možné lístok objednať cez SMS s inými podmienkami už takmer tri roky.

Na rozdiel od klasických lístkov na vlaky predávaných na konkrétnu trasu je lístok predávaný cez SMS obmedzený na čas. Pred vypršaním lístka bude podľa ZSSK cestujúci upozornený ďalšou SMS.

K dispozícii je lístok na 60 minút alebo na 20 minút, prvý stojí 2.5 eur a druhý 1.3 eur. Lístok sa objednáva zaslaním SMS na číslo 2255, pri 60-minútovom s textom A a pri 20-minútovom s textom B. Ak SMS neobsahuje žiadny text, zakúpený je tiež 60-minútový lístok.

Okrem toho sa dá zakúpiť cez SMS jednorazový lístok na bicykel a batožinu za 1.5 eur poslaním textu X a 180-minútový lístok na bezplatnú prepravu s cenou 0.3 eur poslaním SMS na 2255 s textom Z.

Ako odpoveď na objednávaciu SMS príde správa s uvedenou časovou platnosťou lístka a overovacím kódom, ktorú cestujúci pri kontrole ukazuje vlakvedúcemu.

Lístky sa dajú kúpiť zákazníkmi všetkých štyroch mobilných operátorov, Slovak Telekom, Orange, O2 aj 4ka.

Lístok musí mať cestujúci už pri nástupe do vlaku. Podľa ZSSK lístok príde do približne dvoch minút od objednania.


Aplikácia pre objednávanie lístkov cez SMS, kliknite pre zväčšenie (screenshot: ZSSK)



ZSSK navyše ponúka aplikácie pre Android a iOS, ktoré nákup lístka zjednodušujú výberom typu a poslaním SMS z aplikácie.

Kompletné informácie o SMS lístkoch je možné nájsť na stránkach ZSSK.

Druhý pokus

Nový spôsob predaja lístkov cez SMS je druhým pokusom ZSSK pre vlaky mimo Tatier. Už na konci roku 2015 spustila pôvodne pilotný projekt na troch tratiach.

V tomto pilotnom projekte sa ale lístky objednávali pomerne komplikovaným a len ťažko škálovateľným spôsobom, keď každá nástupná stanica mala vlastné SMS čísla. Zároveň lístok mal platnosť podľa toho, či sa v stanici štandardným spôsobom predávali lístky alebo nie.

So spustením nového spôsobu pilotný projekt 10. júna skončil.

Problém s meškaniami

Ani druhý pokus ZSSK ale nie je úplne optimálny, ZSSK totiž zrejme v oficiálnych podmienkach lístka vôbec nerieši častý jav u slovenských vlakov, meškanie.

To je samozrejme pri časovej platnosti lístka ale dôležitý aspekt.

Podľa bodu 5.9 oficiálnych obchodných podmienok služby (PDF) je ale lístok jednoducho neplatný, ak uplynula doba jeho platnosti. Tá je uvedená s presným časom v spätnej zasielanej SMS a počíta sa samozrejme od momentu zakúpenia lístka. Zároveň podľa bodu 5.3 je cestujúci, ktorý sa nepreukáže platným SMS lístkom alebo iným cestovným dokladom, považovaný za cestujúceho bez platného cestovného dokladu.

Prirodzeným riešením je samozrejme akceptovať platnosť lístka do stanice, do ktorej sa meškajúci vlak mal v dobe platnosti lístka dostať podľa cestového poriadku.

ZSSK avizuje v otázkach a odpovediach na svojich stránkach, že situácie s meškaním zohľadní vlakvedúci. "Vlakvedúci štandardne má informáciu o meškaní, čas oneskorenia zohľadní. Ak by vznikli veľmi komplikované prípady, sme pripravení ich riešiť individuálne, a tak, aby bol cestujúci spokojný," uvádza.

Podľa informácií hovorcu ZSSK Tomáša Kováča pre DSL.sk sa ale meškanie bude štandardne zohľadňovať len vtedy, ak o ňom cestujúci nemohol pred nástupom do vlaku vedieť. Ak tak bude na nástupnej stanici informácia o meškaní a to sa počas jazdy nezvýši, meškanie sa nezohľadní. Nakupovať SMS lístok tak bude potrebné, až keď si cestujúci overí meškanie a skutočný odchod vlaku. Zároveň musí ale dávať pozor, aby si lístok stihol zakúpiť pred nástupom do vlaku, keďže ZSSK avizuje čas doručenia SMS s lístkom na približne dve minúty.

Cestujúci by v každom prípade očakávali, že meškanie je jasne ošetrené v podmienkach služby aby im aj v prípade zohľadňovaného meškania pri vypršaní platnosti lístka kvôli meškaniu podľa oficiálnych podmienok nehrozila potreba dokupovať si ďalší lístok alebo dokonca ďalší lístok s príplatkom.

ZSSK sme požiadali o stanovisko a odpoveď na otázku, či by takáto situácia nemala byť riešená jasnými pravidlami.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Apple má použiť mini LED displej v MacBooku v budúcom roku
Stanica Trojka bude pre dôchodcov, DVB-T príde o Dvojku v HD
Ďalší slovenský operátor poskytuje symetrické 1 Gbps pripojenie
Nový trailer pre sci-fi Lost in Space
SpaceX úspešne odštartovala k ISS, video
iPhone údajne nebude mať žiadne porty, bude úplne bezdrôtový
Ubuntu má novú verziu Ubuntu Pro
Teleskop za Mesiacom začal fungovať
MacBook Pro sa môže vypínať, Apple avizuje postup riešenia
Elektronické schránky a Slovensko.sk nepôjdu dva dni


Diskusia:
                               
 

posielam SMS ...
Odpovedať Známka: 2.9 Hodnotiť:
 

Meskala môžeš si kúpiť ďalšou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To ako?
Keď vlak mešká, tak mi vrátia cestovné, potom by som bol spokojný.
Ale oni si myslia, že keď nástupom a vlak bude meškať, tak zaplatím namiesto 60 minutoveho 120 minútový lístok.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Niekto musí zaplatiť predražené vlaky od mafiánov z vrutok.
V súťaži bola ich jediná ponúka sama so sebou.
A teraz máme vlaky s čínskymi motormi, ktoré stoja pokazené v depe.

Bravo vláda.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Vidis, Dzurinda ich to dobre naucil (kauza vlaciky)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ešte že je na koho sa vyhovoriť
Jasné že sa hajzlici prispôsobili FICOVI.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Fico by povedal:
To za vlády Radicovej...

Neuveriteľné čo ťa Radičová štíhla za dva roky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale fakt, tak osklbat Slovensko to jej partajnici Miki a Ivo dali dobru skolu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Odkedy sú motory MAN čínske?
Odpovedať Hodnotiť:
 

odkedy robia druhym bezdovodne naschval
Odpovedať Hodnotiť:
 

Môžeš na ne namaľovať aj Avon Lady.
Aj tak to bude nefunkčná zlatanina "China", predražené predaná v sfalšovanom tendri.
Odpovedať Hodnotiť:
 

to vies, ostrolaketnici
Odpovedať Hodnotiť:
 

vtipne je, ked sa MHD dostane do kolony, tak ale lepsi priklad je vlak - ak bude mat meskanie, mam vyskocit za jazdy, medzi obcami ?
ZSSK je extremne drze. Voci zakaznikom. Logicky, ZSSK zije zo zakaznikov, hryzt ruku ktora ma krmi, to je retardovane.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prirodzeným riešením je samozrejme akceptovať platnosť lístka do stanice, do ktorej sa meškajúci vlak mal v dobe platnosti lístka dostať podľa cestového poriadku.


presne tak, detto MHD v BA a inde.
Tito zradcovia, imbecilovia, rujnuju MHD a vlaky.
Preto nasadnem do svojho 6.3 HEMI a jazdim kam chcem, kedy chcem.
PS: tankujem v zahranici, cize aj dane ktore FICO ide zvysovat, platim inde.
Slovensko (ne)vedie banda negramotnych idiotov.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Miklos ten dane nevypaloval, vsakze?
Odpovedať Hodnotiť:
 

ako ked sa zanedbany lenivy dinosaurus snazi dobehnut dobu...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Vo faze 2 dôjde k predbehnutiu objednávaním cez MMS.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ale to už bez 4ky :(
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

mne stačilo keď som asi pred rokom skúšal aplikáciu od leoexpress, po asi 4 pádoch apky ešte pri vyhľadávaní a stálemu vypadávaniu, som to rovno vzdal a odinštaloval
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ono je to zábavné, akú veľkú pridanú hodnotu by dokázal vytvoriť ktorýkoľvek železničný dopravca, keby mal poriadnu aplikáciu, lebo ani jeden z trojice Leo, ZSSK, RJ nedisponujú kvalitnou apkou s ktorou by sa dalo riadne pracovať....
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Trochu odbočím, ale si zober také CinemaCity. Aký veľký je to moloch a ich web stránka nemá poriadne spravený ani nákup a platbu za vstupenky.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

nehovoriac o tom že kúpa lístku cez internet je v cinema city drahšia, sa mi páči že idú proti prúdu
pričom ako super by mali keby bola appka kde si pozriem co ide jedným klikom kúpim lístok a už len ukážem keď idem
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Stačí, že si chce človek len pozrieť obsadenosť kina, či sa mu tam vôbec oplatí isť, tak musí vyklikávať počet miest, odsúhlasiť podmienky a až potom sa tam dostane. A platba je akýsi zhluk informácii na jednej stránke, ktorá sa automaticky ani nezavrie ani nerefreshne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Šiel som par krát s CD a ich iOS appka funguje prekvapivo super. Rýchly nákup a nikdy som nemal žiadny problém. Myslím, že jediné, čo mi vadilo je, že si nemôžeš vybrať custom sedadlo ale len obecnu špecifikáciu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

ROK 2017...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Rok 2017, router za 20 tisic.
SMS nefunkcne.
cele ZSSK nefunkcne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Toto je najviac : 180-minútový lístok na bezplatnú prepravu s cenou 0.3 eur
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

necestujem vlakmi, ak tomu rozumiem tak ten bezplatny je pre dochodcov?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

slusna marza pre operatora :)
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

prepravný poriadok hovorí o bezplatnej batožine vo veľkosti, ktorú si cestujúci dokáže odložiť nad seba, pod seba alebo do priestoru na to určeného vo vozni, veľkú batožinu si teda odkladá do batožinového vozňa...
nehovoriac o tom že sa tam spomína aj bicykel
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

"Nakupovať SMS lístok tak bude potrebné, až keď si cestujúci overí meškanie a skutočný odchod vlaku"

Ako si ma cestujuci overit skutocny odchod vlaku, ked pri upozorneni na meskanie vlaku vzdy uvedu, ze uvedena doba meskania sa moze zmenit!
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

a pritom by stačilo nastaviť pohyblivý čas skončenia platnosti lístka podľa meškania... keďže vlaky hlásia reálny príchod/odchod zo stanice do systému a v systéme bude aj čas kedy si si zakúpil lístok, tak sa to dá automaticky prepočítať. Ale keďže sme na Slovensku, tak miesto toho aby platnosť lístka prepočítavala appka, tak sprievodcovia nafasujú kalkulačky (vytendrované na 140€/ks) a po 10 minútovom ručnom počitaní a vypotenom litri potu na čele 120kg sprievodcu ťa aj tak nakoniec pošle do puče že je to tvoj problém.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

haha, keď sa SMS odošle a nepríde spätná. To bude sranda...
Inak pekne predražených je 20 min.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Preboha toto by sa dalo krasne vyuzit keby mali poriadnu apku pre iOS a Android. Nakupy priamo cez apku len tam priradim kartu a kupujem bez problemov. Alebo cez SMS alternativne ak by neboli zrovna data dostupne. V dnesnej dobe ma mobil uplne kazdy. Preco to nedokazu vyuzit?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Zem je plocha doska,Zem je plocha doska,Zem je plocha doska,Zem je plocha doska,Zem je plocha doska,Zem je plocha doska,Zem je plocha doska,Zem je plocha doska,Zem je plocha doska,Zem je plocha doska,Zem je plocha doska,Zem je plocha doska,Zem je plocha doska,Zem je plocha doska,Zem je plocha doska,Zem je plocha doska,Zem je plocha doska,Zem je plocha doska,Zem je plocha doska,Zem je plocha doska,Zem je plocha doska,Zem je plocha doska,Zem je plocha doska,Zem je plocha doska,
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

je to pravda, minule o tom hovorili na Tv Lux
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

aj na MHD idem radsej elektrickou ak sa da ak uz mam sms listok. Na zeleznici by som radsej dal prednost samoobsluznym automatom na listky. to iste urobi aj teta za priehradkou len to trva dlhsie. Dedkovia a babycky budu kupovat listky po starom tak ci tak. Je na nervy vidiet spaniela (dedko) a cinana (teta co obstarava listky) ako sa snazia dohovorit a nedari sa im.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Nie je to nejaké drahé? Tá cena vyzerá vyššia ako pri bežných lístkoch. Nemalo by to byť naopak?
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

a poplatky operatorom? :):):):)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemalo by to byť naopak?

Asi malo...
Neurobíme prerábku prerábky?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Z bodu A do bodu B je 17 km a cesta trvá 24 min. Už je tu povinnosť zakúpiť cez SMS lístok 60 min. za 2.50 €. Pri priehradke si tento lístok kúpim za 0.94 €.
V tomto prípade sa SMS lístok predražil o neuveriteľných 165.96%.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Presne tak. Najme ak statne dotacie su preratavane na kilometer a vstupuju do rozpoctu statu EU, tak z toho bude kontrola uctovnictva aku svet este nevidel.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ty ako vies kolko trva cesta zo stanice A do stanice B?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ty vieš dobre ako...
Odpovedať Hodnotiť:
 

nie neviem. Ja chcem listok z Hornej dolnej do Dolnej hornej. Zaplatim. Hotovo. Nebudem zistovat co ako kolko kedy preco. A ked bude streda rano tak 2x tolko a ked sobota popoludnie tak 4x a nedelu 0,5x.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A kedy sa bude dat platit bitcoinami???
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

sorry pani, ale toto je giganticka PICOVINA. Casovy listok????? to vymyslel absolvent VS, ktory sa nikdy do skoly nedostavil a len diplom mu doniesol kurier domov? Ked mam kupit listok presne pred odchodom vlaku, tak si ho rovno kupim v okienku. Na webe by mali byt oznacene vsetky vlaky mesiac dopredu + cisla stanic a poslem SMS 345 15 = 20.6.2017, Kosice-Bratislava 10:00 do 4tej stanice (cojaviem aka to je dedina). Inak kupovat lisky cez sms je blbost, normalne cez www.zsr.sk...
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Robko a jeho mudrosti.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ma pravdu.
mna ako ZAKAZNIKA absolutne netankuje, kolko trva cesta, ja platim za energiu aby som sa dostal z bodu A do bodu B
a hotovo
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

cez zsr.sk si kúpiš akurát tak píšťaľku ako suvenír ty génius
Odpovedať Hodnotiť:
 

ved na to poukazujem, ze sa to neda a malo by sa dat, ty genius. Alebo superjednoducha vec, ides na www.zsr.sk, zadas kedy, odkial, kam, vygeneruje ti kod, ktory chytis a posles smskou. Pride ti potvrdzujuca sms s kodom, o tyzden/ked prisiel cas sadnes na vlak, pride revizor, das mu kod, overi, hotovo. Nie casove kokotiny, to uz horsie ani vymysliet nemohli.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

samozrejme cena sa ti opocita z kreditu resp. ti ju nafakturuju na konci fakturacneho obdobia...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale ved takto si mozes listok uz dlhu dobu kupit online cez http://www.slovakrail.sk/ Mas tam aj moznost dobit si kredit a cerpat postupne z toho. Dnes ked je mobilny internet bezny, tak podla mna toto uplne postacuje a netreba este aj moznost kupovat cez SMS.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak potom o com je nova snaha zsr predavat casove listky? Ked uz jeden funkcny system maju? SMS je o spoplatneni, ja som vlakom nesiel uz dobrych 10 rokov, a nebudem sa registrovat ked by som nahodou chcel kupit cez net listok... Ak to kupis cez sms, tak mi to proste nauctuje moj mobilny operator...
Odpovedať Hodnotiť:
 

...to je ako keby si chcel cez národnú diaľničnú spoločnosť (tunel s.r.o) kúpiť diaľničnú známku
Odpovedať Hodnotiť:
 

Každý jediný vlak je sústavou železničnej dopravy. Ja odmietam takúto históriu urážky slovenského vlaku. Odmietam aby sa nám tu prevážali žlté vlaky. Odmietam sa podieľať na tomtom divadle z pozície hlavného cirkusanta. Tu ľudia nie sú vychovávaní k autoritám. Oni potrebuju pocítiť ruku autority. Vyzývam všetkých založte si nové vlaky a vstupte na železnice.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hahahah milujem tunajšiu diskusiu. Btw WELCOME 2005 :-D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ja kupujem lístky vo veľkom kancli na PDAčku a tlačím ich cez Wi-Fi na tlačiareň :-) Teda asi tam je chyba. Vy drahí moji potrebujete niečo veľké a do ruky PDAčko, internet odporúčam čelo. Takže ak nemáte veľkú miestnosť - najlepšie kancel a rýchle čelo môžete íst dopice.sk/LOL
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Obyčajný lístok Púchov - Bratislava stojí 7,50€ a cesta trvá 105 minút cca, takže ak si kúpim 2 sms lístky za 2,50€ ušetrím 2,50€ :)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

A skráti sa ti cesta na 52m 30s?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vôbec nemáš pravdu.
Lístok sa dá takýmto spôsobom kúpiť iba na osobné vlaky.

Odpovedať Hodnotiť:
 

To tam tiež chýba, kúpa lístka na nejaký neosobný vlak, nákladný napr.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pekna alternativna aplikacia na zakupenie SMS listka pre vlaky ZSSK v Play Store aj iTunes App Store, v ktorej si viem pozriet aj meskania vlakov: SMS Listky - vlaky ZSSK
Odpovedať Hodnotiť:
 

mobilni operatori su u nas brzdou pokroku, tolko veci by sa dalo vybavit cez mobil, keby nemali take ceny, napr by mohli spravit osobne vyzitky pre kazdeho zadara, priestor dajme tomu 1MB hoci len text, nieco ako osobna web-stranka /+maly formular odoslany cez sms atd/, jednoduche pre jednoduchych ludi, vacsina ludi nevie programovat a toto by bolo pre nich jednoducha vec ako neriesit webstranky odkazy sem a tam atd ... ak trebars prezvonia cislo, pride im aj ta vizitka a nielen ci je alebo nieje niekto nedostupny ako v ustredniach spred 50 rokov ...
zeleznice maju po slovensku natahanu siet, optiku, tak nech si zalozia dalsieho mobilneho operatora a sms-ky daju zadarmo a namiesto casu nech daju kilometre ... nech si spocitaju naklady kolko daju na prenajom a kolko by ich vysla vlastna siet
Odpovedať Hodnotiť:
 

To treba vylepsit. Co tak virtualna sekretarka cez mobil. Na zaciatku bude potreba automatu zvolit si cislo co chcem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

inotaje si nechaj pre meciarovcov plnych elanu
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vytraseny?
Odpovedať Hodnotiť:
 

kezmarok?
Odpovedať Hodnotiť:
 

10 sekund hovoru je asi 100kByte dat
Odpovedať Hodnotiť:
 

za 20 min os vlak prejde max 25km co je cena 1,02€ za 60 min max 70 co je 2,30. to sa oplati ako svina
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár