neprihlásený Utorok, 16. apríla 2024, dnes má meniny Dana, Danica
Mercedes v Európe upgradne kvôli emisiám softvér 3 miliónom dieselov

Značky: kauza Volkswagendoprava

DSL.sk, 19.7.2017


Automobilka Mercedes-Benz, ktorá je v poslednom období kvôli emisiám terčom vyšetrovania, upgradne softvér na troch miliónoch dieselových modelov v celej Európe.

Automobilka to oznámila v utorok.

Krok je z pohľadu automobilky voči regulačným orgánom dobrovoľný a pre zákazníkov bude zadarmo. Cieľom upgradu je zlepšiť emisie oxidov dusíka NOx, aký dopad na jazdné vlastnosti a spotrebu bude mať upgrade u jednotlivých modelov automobilka neuvádza. Zároveň nie je jasné, či bude zákazníkov do upgradu nejakými spôsobmi nútiť.

Mercedes je terčom vyšetrovania pre podozrenia z manipulovania emisií a podľa agentúry Bloomerg jeho priestory v máji v tejto súvislosti prehľadávali v Nemecku stovky policajtov.

Automobilka manipulovanie emisií striktne odmieta. Upgrade vysvetľuje ako snahu vyriešiť neistotu najmä zákazníkov kvôli verejnej debate o emisiách dieselových motorov.


Profil jazdy pri NECD teste emisií, kliknite pre zväčšenie (graf: Kolke, ADAC / Felix Domke)


Krivky limitov profilov jazdy zadefinované vo firmvéri Volkswagenu zistené v 2015 Domkem (šedá a ostatné farby okrem bielej) a profil jazdy pri teste NECD (biela), kliknite pre zväčšenie (graf: Felix Domke)



Upgrade bude podľa nej uskutočnený na takmer každom dieselovom vozidle spĺňajúcom emisné normy Euro5 a Euro6 v Európe. Upgrade rozširuje od marca realizovaný malý upgrade, v rámci ktorého automobilka chcela upgradnúť softvér na 250 tisíc kusov niektorých vybraných modelov.

Kauza emisií najmä dieselových vozidiel prepukla na konci roku 2015, kedy sa automobilka Volkswagen pod tlakom zistení americkej agentúry EPA priznala k manipulovaniu emisií NOx pri testoch.

Softvérový kód v riadiacej jednotke vozidla sa snažil rozličnými spôsobmi detekovať, či vozidlo podstupuje emisný test. Ak áno, fungoval v režime s vyššou elimináciou emisií a vďaka tomu spĺňal limity. Ak nie, emisie výrazne prekračovali limity.

Konkrétny kód objavil expert ešte na konci roku 2015, hlavnou metódou bolo napasovanie rýchlostného profilu aktuálnej trasy na niektorý z pevných profilov používaných pri testovaní. Detailné zistenia o kóde v mnohých verziách firmvéru tím expertov zverejnil teraz v máji, informovali sme o nich v tomto článku.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Spustená výrobca QLC flash pamäte s viac ako 200 vrstvami
Batérie vyhodené z vesmírnej ISS neočakávane nezhoreli a poškodili dom v USA
Sprístupnená beta verzia Ubuntu 24.04 LTS
Nový CPU Apple M4 majú dostať všetky Macy, s výnimkou najvyšších najneskôr do jari
Samsung sa v predaji smartfónov vrátil pred Apple
Zatiaľ posledný Star Trek seriál bude mať ďalšiu sériu, ohlásený aj nový film
Nový Android 15 je k dispozícii v beta verzii
Samsung má spustiť výrobu takmer 300-vrstvovej flash tento mesiac, budúci rok dosiahnuť 430 vrstiev
SpaceX použila prvý stupeň Falcon 9 už 20-krát
Apple čoskoro uvedie ďalší sci-fi seriál


Diskusia:
                               
 

5
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ak ma auto vpredu grilovaciu mriežku, nepatrí do tohto storočia.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

nechápem ako to raz môže spĺňať limity a raz nie. však nech to spravia, že to limit spĺňa stále keď to už raz dokáže. v čom je problém?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

v slabom vykone
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

alebo vyssej spotrebe
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Vyrábať naftu a potom ju páliť a smradiť s ňou je sprostosť.
Limit si môžeš nastaviť ako chceš, keď vdýchneš tú správnu nanočasticu dostaneš rakovinu.

V dieslovom motore vznikajú nahodne nove ešte neobjavené nanočastice.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

To čo vypúšťajú spaľovacie motory sa ani nedá zanalyzovať
nanočastice, ktoré sú schopné vyvolať srdcový infarkt už 15 rokov pred prirodzenou smrťou človeka sa vyskytuju náhodne stačí mať šťastie.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Dieselové motory produkujú veľmi nebezpečné nanočastice, ktoré spôsobujú choroby srdca a ciev a zvyšujú riziko infarktu a mŕtvice.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A NA TO CHCEŠ AKÝ LIMIT?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Stačí ich zakázať- Ale keď stále jazdia aj diesely aj z pred 30 rokov a furt stačí niekomu na emisnej niečo strčiť do vačku a všetko v pohode prejde...
Treba spaľovacie motory raz a navždy zakázať, keď nie sme schopný ich vyrobiť tak, aby nejak neohrozovali zdravie(nano či piko častice...)
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

30 rokov stary dizel musi splnat normy z pred 30 rokov, nie sucasne. Smrdia, cmudia, ale su menej nebezpecne aj skodlive pre zdravie ako moderne dizle s vykuchanym dpf. Vyrobit sa samozrejme da cokolvek, ale vsetko je podriadene EU smerniciam, ktore nariadili splnat konkretne zlozky emisii. To vyrobcovia robia, ze to ma vedlajsi efekt je vec druha a tretia, ze sa to nevedelo skor nez smernicia vznikala. Ked bude funkcna alternativa, spalovaky same zaniknu. Dovtedy su nenahraditelne.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ľudská hlúposť je nenahraditeľná.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

presne tot som chcel napisat. logici. kupuju si nove auta KAT, DPF off a jebne si nalepku ze tuning neni zlocin. Ved neni ale daj si hadicu od vyfuku do kabiny....
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Diesel, by mali zakázať rovnako ako azbest.

Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Briti dávali arzén do tapiet, aby boli krásne zelené.
Trvalo roky kým to zakázali.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Československo vyradilo insekticíd DDT 25 rokov predtým, než tento jedovaty toxn dostal celosvetové stop po Štokholmskom dohovore v roku 2001.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

link na studiu?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Naštartuj auto v zatvorenej garáži, a budeš vidieť či sa to dá dýchať. Vonku vydržíš dlhšie.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

daj si sacok na hlavu a uvidis, ci sa to da dychat. bez sacku vydrzis dlhsie. a napriek tomu sacok neprodukuje ziadne skodlive nanocastice.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Ty musíš byť veľmi-veľmi šťastiny človek.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

no hlavne by mali zakaznikom upgradnut naftove motory za benzinove.. lebo minule som isiel za takym nejakym naftovym mercedesom a strasne smrdel..
Odpovedať Známka: 1.6 Hodnotiť:
 

Minule som išiel za jedným starým, hnilým Ford Escord v Bratislave a to bolo dymu jak z továrne a smrad akoby tankoval použitý motorový olej... Ale išlo mu to pekne rýchlo takže dym je asi výsledok zvyšovania výkonu.

Myslím, že nový mercedes také dačo robiť nebude. :)

Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

To že to nevidno a necítiť, neznamená že sa to dá dýchať.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Skor by som to formuloval tak, ze to, ze to nevidno a necitit neznamena, ze z toho nedostanes rakovinu
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dymivost starsich dieslov naznacuje poruchu - vstrekovace, turbo atd.. casto je problem sposobeny nevhodnym pouzivanim auta - kratke trate so studenym motorom, dlhodoba jazda v nizkych otackach motora, zanedbana udrzba, dlhe intervaly vymen oleja a filtrov.

Udrziavany dieslovy motor pouzivany tak ako sa ma by nemal cmudit. Tak isto ako normalne pouzivane PC nemoze mat internetovy prehliadac s banermi na pol monitora a vyskakovacimi oknami.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ten Escort ma tak 800 000km a stale ide. A do nadrze nalajes cokolvek od nafty, cez prevodovy/motorovy olej, vykurovaci olej, Heliol... A stale ide.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

800 000km a 12. majiteľ (dedič)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A mercedes ide aj po 2 milionoch km a vydrzi to aj kasňa :)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Ten nás všetkých prežije.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zakaznikmi mercedesu ale nie su tí, ktorym staci ist v zavese.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

ale zasa, usetril...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Najme na dĺžke vyplácania dôchodku.
Ušetril.
Štát.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A si si istý, že smrdel Mercedes a nie tvoj deravý výfuk?
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

No ja som minule isiel za jednym dieslom a az v zatacke ked vystupil z dymovej clony som si vsimol ze je to autobus.

Inak skoda ze neexistuje nejaka bonzacka stranka, kde by sa dala napisat SPZ s tym ze policajti na takych autach vykonaju preventivnu emisnu kontrolu. Hned by bol na cestach a v mestach cistejsi vzduch.
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

To je fakt škoda, lebo taká bonzácka stránka by mala určite úspech na území SR aj ČR.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Bonzacki hrdinovia spojte sa na bonzaci.czsk
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Myslíš, že keď ho skontrolujú tak prestane dymiť?
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

cudoval by si sa,ale mozne to je...ak ho nahlasi 5 roznych "bonzakov" za 2 mesiace tak ho prestane bavit montovat/odmontovavat vyfuk/dpf/filtre/katalizator

na nasich cestach jazdi strasne vela aut ktore dymia neprimerane ich veku,lebo odmontovavaju kusy vyfukov aby to lepsie islo a na STK/EK ich zase montuju naspat. vcera ma predbiehal novy Ford Focus ktory dymil ako by mal zapalenu pneumatiku v kufri a nieje to ojedinely pripad,tak bud tie auta maju sialenu dymivost alebo sa niekto montuje v motore
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Ja uz tiez nemam kat. Ale jazdim benzin. Nafta patri do traktora.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Myslim, ze by sa mali z automobilov odstranit vsetky rotujuce suciastky a vsetko co spaluje fosilne paliva (mrtve disnosaury, mega praslicky atd). Je to tak strasne paleoliticky - anachronicke. Chvalabohu aspon ze z notebookov miznu tie strasne rotujuce disky a vrtule :D
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

Presne tak. Toto je jediné správne riešenie.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Medzi rotujuce suciastky pocitas aj kolesa?
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Samozrejme
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ak rotuju po vertikalnej osi tak nie
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A volant, ovladac hlasitosti radia a panty na dverach.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dolezite je i nediskriminovat klimu.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

podla popisu sa to zacina podobat na sane
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

autonomne sane.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tak zas doplachtili by isto dalej ako slovenska autonomna plachetnica
Odpovedať Hodnotiť:
 

*plachetnička!!!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Volant? Predpokladám, že autá budú čoskoro všetky autonómne. Ovládač hlasitosti, iba za príplatok "Nostalgia packet" Dvere posuvné :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Bez vrtule sa notebook prehrieva takže po čase odíde a ty nabehneš kúpiť nový notebook. Výrobca je spokojný.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

To je možné, ale to sa postupom času zlepší. Zatiaľ sa vytešujem, že v notebooku sa nič netočí.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tento komentar ziskava cenu ako najzbytocnejsi a najneuzitocnejsi. Blahozelam!
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Včera som zistil, že ak neupgradnem pilníkom ostrie na motyke tak okopávanie v záhrade pôjde ťažko.

upgrad nahrad! na hrad, na hraď
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Pojebané decko
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

A budu potom splnat aj normy v realne pravadzke, ci len v testoch?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ako mozte mi vysvetlit len jednu vec? Preco je u nas lacnejsi diesel ako benzin? Staci tak malo a zvysit trocha spotrebnu dan na diesel a ked bude diesel co i len o par centov drahsi ako benzin, slovac zacne preferovat benzin. Napriklad v Britanii na to uz davno prisli a diesel je ta drahsi o 0.10 az 0.15 penci na liter.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

v britanii by mohol byt dizel zadarmo a ludia by ho nekupovali,extremne drtiva vacsina ich populacie totiz jazdi kratke trasy pod 15minut jazdy (povedzme mozno az 90% osobnych aut v osobnom,nie firemnom vlastnictve) ,aj to mozno so zastavkami,to male percento ludi co jazdi dlhe trasy si dizel kupi dokial bude ekonomika prevadzky auta vyhodnejsia nez na benzine.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Mladí ľudia v Anglicku-obyčajný robotníci zo skladu Tesco jazdili do roboty na krásnych športových autách. Starších autá nezaujímali, tí chodili na dovolenky po celom svete. Ak si dá niekto do luxusnej limuzíny alebo do športového auta naftu, podľa mňa je sa pripravuje o svišťanie-ten krásny zvuk benzínového motora :-) Automobilky ako Mercedes dávajú do nových naftových (neviem či aj benzínových) áut 20 litrovú nádrž močoviny, ktorá sa vstrekuje do výfukového potrubia, vraj na zníženie CO2! To je ale nechutná zvrátenosť však? Aby gójovia dýchali kyatan draselný a síran amónny spolu s tým smradom z naftového motora-iba Pán Boh vie ako močovina reaguje za vysokej teploty s naftou. Ešta aj výfuky sa teraz pre istotu dávajú na pravú stranu, aby si to cyklista pekne užil. Tú nádrž s močovinou by som im dal vymontovať, fašitom. Zachvíľu zistia, že ZyklonB je znižuje životodárny plyn CO2 a bude ZyklonBlueTec.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Jedna štúdia tvrdí že v kabíne auta sa nadýchaš viac výfukových plynov ako na bicykli.
Lebo keď ideš na bicykli tak fúka vietor z ľavá z prava z predu zo zadu, ale do kabíny nasávaš výfuky exkluzívne z predu teda z výfuku pred tebou.
Navyše pomer je vyšší v kabíne, lebo na bicykli viac riediš.
Vietor 100m3 za minútu ventilátor 18m3.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No veď preto si niektorí kupujú kabriolet. Oserie ich holub, schytajú chemtrailsový dážď a dýchajú naftový dym bez filtra. Som rád, že som si nekúpil nové auto. Vo všetkých nových autách pískajú pásy, minule šofér skoro zrazil chodcov, lebo mi to začalo pískať tesne pred prechodom. Na ten zvuk pískania nezapnutého pásu sa otočil ku mne a baba zrovna vstúpila na prechod. Len-len že to ubrzdil. Na novom SUV Lexus to je teda ale protivný zvuk, to je čo za systém, aby auto rozhodovalo či si mám dať pás? A ten ich štart stop to je čo? Ich nové autá sú hnusné a smradlavé, jak zvnútra, tak zvonka. Ani ten benzín nevonia tak, ako keď som sa ako malý chlapec postavil ku škodovke a voňal vôňu benzínu.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Ten benzin ti nevonia tak preto, lebo do starych aut sa davali aditiva. Kabriolet je inak skvela vec :) Mozno mam stastie, ale neosral ma zatial nikto, ani mi nenaprsalo a naftovy dym za pohybu schytas tazko, pretoze je tam riadny aerodynamicky tunel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Do škodoviek 120L sa nedávali do benzínu aditíva, možno tak do Trabantov. Práveže dnes sú zákonom nariadené kadejaké bio zložky v palivách a kvalita benzínu je podľa mňa horšia ako za socíku. Mne kabriolety nikdy neboli sympatické. Ale vidím, že pekný kabriolet občas šoféruje sympatický chalan. Ja by som kabriolet kúpil len ak by také auto moja žena veľmi chcela, lebo ináč by som sa necítil príjemne, tak sa vystavovať na odiv. Ale keby to moja Láska chcela, už by mi nič nevadilo :-) Chápeš:-)
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

pochopil som z toho, ze si pod papucou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

nepochopil.. milujem ju :-)
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

to ta raz prejde... alebo ju
Odpovedať Hodnotiť:
 

Chapem ťa, ty mna nie. Keby si sa niekedy previezol v kabriolete, nechcel by si uz nic ine a uz pri +10 slnecnom dni by si rozmyslal nad stiahnutim strechy, chapes? :)
To nie je vystavovanie sa na obdiv, to nie je predvadzanie sa, to je pocit a zazitok, aky ti auto s pevnou strechou neda. Mohol by som tu pisat ody, ako krasne pocut sustanie stromov, ked ides po okrske, ale to jednoducho treba zazit. Inak tu moju som musel prehovarat do kabrioletu prave ja a teraz by stahovala strechu aj na 3km dlhu trasu ku svokre.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ku tym Skodam 120L - aditiva sa tam davali. Zisti si to.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aká bola teplota v miestnosti pri písaní tvojho príspevku?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem, som na jachte v Monaku :D Teplota vody je 30,126 °C
Odpovedať Hodnotiť:
 

A potom bude Slovnaft vylievat naftu do Dunaja
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Alebo Dunaj vodu do Slovnaftu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

v pohode. kludne nech je nafta aj drahsia. zakaznici ktori kupuju v obchodoch tovar dovezeny benzinovymi kamionmi sa potesia. tiez zlacnie aj verejna doprava, vsade tam kde jazdia benzinove autobusy.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Vlak, trolejbus,

TO SA NEDA
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Električka.
Plyn.
CNG AUTOBUS
LPG
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dotiahnuť koľaje do každej hornej a dolnej piče bude úplná malina. Dobrovoľníci zamakajú aj zadarmo, každý donesie kúsok železa. Tam, kde sa nebude dať, budú tovar dovážať plynové autobusy. Existujúce autobusy verejnej dopravy sa predajú na ebayi zberateľom a za to sa nakúpia električky. Aj medzimestké.

Ty si fakt kokot, tupota.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Plyn je skoro v každej dedine.
Neviem o tom že by trolejbus potreboval koľajnice.

Takže. Neexistuje alternatíva k hlúposti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nákladné auto, kamión, autobus, vydrží menej ako 10 rokov ak jazdí komerčne.
Takže o 10 rokov môže byť všetko inak.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Môj názor je, ž emisné normy mali skončiť pri euro 3. Teraz za ekológiu platíme zdravím, vdychovaním príliš malých častíc z čoraz dokonalejšieho spaľovania. Euro 6 komplikuje konštrukciu motorov, znižuje ich životnosť, zvyšuje spotrebu a poruchovosť, ničí nám zdravie v mene ekológie. Nikto nerieši vplyv leteckej dopravy, emisie zaoceánskych trajektov, vesmírneho programu, vyrubovanie pralesov, aj tých našich lesov - nelesov. Lokálne problémy v mestách riešiť podporou sharingu, trolejbusov, bicyklov. Jazdím naftovým autom, ale po meste vybavím veľa vecí elektroskútrom za 800€ a bicyklom. Zeleň by v mestách mala mať zákonom definované percentá zastavaného územia. A v neposlednom rade, zastaviť bezhlavý rast. Ekonomický aj populačný. Môj názor.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Rast populácie je umelo vyrábaný problém, podobne ako označenie CO2 za hrozbu. A iba slepí si môžu myslieť, že tie čiary od lietadiel sú spaliny z kerosínu. To je práve to "riešenie" na ten umelo vyrobený problém s rastom populácie. A možno je to aj lacné zbavovanie sa toxického odpadu. Nahádzať toxický odpad do lietadiel a vysýpať to na ľudí. (napr. v USA má priemysel obrovské množstvo odpadovej kyseliny fluorovodíkovej, tak si miliardári povedali: nasypme fluór do vody a hovorme spodine, že toxický prvok fluór je zdravý na zuby) Podľa tých 8 hodnôt, ktoré zo zákona sleduje SHMÚ tu môžte z lietadiel kľudne vypúšťať aj vyhoreté jadrové palivo alebo rozomletý plast. Podľa zákona to ešte bude všetko v poriadku. Neviem kde majú ľudia oči, keď nevidia to nebo. Tu mal byť už dávno generálny štrajk.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Naopak, je dobré a ľudské keď má pracujúci človek dve, tri alebo viac detí. Brať človeku právo na deti v mene čohokoľvek je odporný ľavicový pseudohumanistický hnus. Nevravím o fanatikoch čo deti rodia úplne bezhlavo bez toho, aby sa boli o ne schopní akokoľvek postarať.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:

Pridať komentár