neprihlásený Sobota, 27. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslav
Aplikácie pre iPhone sa znovu zväčšia, Apple im zvýšila limit

Značky: iOSApple

DSL.sk, 22.9.2017


Priemernú veľkosť aplikácií pre operačný systém iOS používaných na iPhonoch a iPadoch pravdepodobne čaká po rýchlom raste v poslednom období ďalší výrazný nárast.

Spoločnosť Apple totiž zvýšila limit na množstvo stiahnutých dát cez mobilnú sieť, ktoré sa môžu stiahnuť pri inštalácii jednej aplikácie. Limit sa zvyšuje zo 100 MB na 150 MB.

Hoci tento limit je výrazne menší ako maximálny limit na veľkosť aplikácií, 4 GB, časť aplikácií sa ho evidentne snaží dodržiavať aby mohli byť užívateľmi inštalované kedykoľvek okamžite aj cez mobilnú sieť. Na druhej strane si ďalšie dáta môžu stiahnuť neskôr.

V každom prípade sa zvýšenie predpokladane odrazí na priemernej veľkosti aplikácií.

To by vývojári mohli využiť na rozšírenie funkčnosti aplikácií, v poslednej dobe ale často tvorcovia aplikácií neoptimalizujú ich veľkosť a tie sa zväčšujú aj bez pridávania podstatných nových funkcií.

Veľkosti aplikácií pritom podľa štatistiky spoločnosti Sensor Tower z polovice roka posledných dva a pol roka a špeciálne posledný rok dramaticky rastú. Desať najpopulárnejších aplikácií malo v máji spolu až 1.8 GB, v máji 2013 to bolo ešte len 164 MB.


Rast veľkosti aplikácií pre iOS, kliknite pre zväčšenie (graf: Sensor Tower)



Veľkosť sa podľa štatistiky začala výraznejšie zvyšovať od začiatku 2015, kedy Apple zvýšila limit pre veľkosť aplikácií na 4 GB, hoci najpopulárnejšie aplikácie sú ešte ďaleko od tohto limitu. Veľmi prudký nárast veľkosti prišiel ale s vydaním iOS 10 a najmä iPhonu 7 s posunutou minimálnou kapacitou úložiska zo 16 na 32 GB na jeseň minulého roka.


Zväčšenie veľkosti aplikácií pre iOS od mája 2013 do mája 2017, kliknite pre zväčšenie (graf: Sensor Tower)



Za posledné štyri roky sa takmer všetky z najpopulárnejších aplikácií zväčšili minimálne desaťnásobne, Snapchat dokonca 51-násobne, Uber 22 a Gmail 20-krát. Najväčšou z populárnych aplikácií bol v máji Facebook s 388 MB, pred štyrmi rokmi mal 32 MB.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

České železnice idú testovať WiFi vo vlakoch cez satelitný Starlink
V bezplatnom DVB-T bude počas MS v hokeji aj Joj Šport
NASA komunikovala laserom na stovky miliónov km rýchlosťou 25 Mbps
Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke


Diskusia:
                               
 

Zaujímalo by ma čo zaberá u toho tak veľa miesta keď večina obsahu hentých služieb sa aj tak neustále štahuje/streamuje z internetu. Niekedy mi to pripadá že aby mohli pridať "fičuru" 2 animácií a 3 tlačítok tak to musia zväčšiť o 50MB.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

kedysi bezne aplikacie zaberali par stoviek KB. A na jedno 640 MB cd sa zmestilo okolo 10 ripnutych (bez animacii) hier. Dnes sa priemerna AAA hra nezmesti ani na 75 CDciek. Hlavny dovod su resources ktore zaberaju nasobne viac miesta (napr textury vo vysokej kvalite) druha vec je ze aj programatori su prasata. Kedysi prtogramator setril kazdy byte dnes programatori nevedia ani hovno o optimalizacii a potom to tak vizera.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Amen.

Vid Marekova Xsicht-kniha. Zo zaciatku sa to tvarilo ako user friendly aplikacia, Malo to zopar MB, bolo to jednoduche a rychle. A teraz, blizsie nespecifikovany 155MB update skoro kazdy den, je to spomalene, usekane, je tam plno prkotin co sa nedaju vypnut, efektikov pre tinedzerov a otravnych reklam.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Hovorí sa tomu big data.
Potrebuje zabrať miesto v mobile, aby mal kde ukladať a spracovávať dáta.
Keď dosť dlho sťahuje lepšie sa zamaskuje tých pár KB odoslaných dať.

Prečo by mal bežať platený server, keď môžu používať milióny telefónov zadarmo.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Predsa kvoli reklame. Tej treba garantovat zmluvnu dostupnost.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Tak toto sú tie big data.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lenze Facebook nema tak vela resources. A tie, co ma su hlavne ikonky. Neverim, ze tie ikonky su v rozliseni 720x720 len preto, ze mozu.
Asi idem skusit unpackovat FB app pre Windows, je to port z iOS a da sa jednoducho unpackovat, tak uvidim, ci netaram.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

potom daj dakam výsledky, prosím
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vysledky:
Aplikacia ma na Windows 10 Mobile cez 400MB (tak reportuje telefon), ked som ju stiahol do PC, tak to bolo len 303MB.
Z toho najviac zabera kniznica s nazvom App.dll, konkretne cca 163MB. Tazko povedat, co v nej je, ale Resource Hacker neodhalil ziadne resources priamo v dll. Predpokladam, ze je to nejaka konverzia tej iOS aplikacie alebo jej komponentu, pretoze FB svoje aplikacie konvertuje pomocou technologie OSmeta. To je zaroven druhy najvacsi subor, osmeta.dll (48MB), to bude zrejme nejaka vrstva na konverziu API volani.
Potom je tam asi 45MB roznych resurces, hlavne obrazky, zvuky (tych zvukov je tam fakt vela) a zaujimave, ze kazdy preklad zabera cca pol mega. Zvysok su rozne pomocne DLL a ine subory.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako zaujimavost som nasiel sposob, akym FB aplikacia vykresluje pozadie (cize ten modry pasik navrchu a bielu plochu pod nim). Myslel som si, ze su to va dynamicky generovane obdlzniky, ale mylil som sa, su to v skutocnosti PNG obrazky (!!!) a je ich niekolko pre rozne rozlisenia displejov. Aj ked PNG je dobry format na uchovavanie obrazkov s velkymi jednoliatymi plochami (zaberaju od 1kB po 15kB), tak mi to pride ako lenivost - preco robit niekolko roznych obrazkov, ked sa da raz zistit rozlisenie obrazovky a potom programovo vygenerovat pozadie? Zaroven je to blbuvzdorne do buducnosti. Je to nejaka featura iOS aplikacii, ze musia mat pozadie obrazok?
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Moze to byt 9-patch obrazok
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vývojári si to jednoducho uľahčili. Väčšina apiek to tak ma. PNG zaberajú len pár kB. Najviac zaberajú frameworky tretích strán. Z každého sa použije 1% ale prilinkovaný bude cely. Keď som do svojej apky pridal UI komponentu pre rating tak apka bola zrazu o 50MB väčšia a nič s tým nemôžem spraviť lebo frameworky nie su modulárne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

castokrat by mozno programatori aj optimalizovali. problem (hlavne pri tych aaa hrach) vidim skor v manazmente. kazdy clovekoden stoji prachy a manazer povacsine nedovoli minat cas na veci, ktore z jeho "jednoducheho" vonkajsieho pohladu nevidi. vsak zakaznik si zacvaka za najnovsi hardware aby to mohol hrat, tak co...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nebodaj si robíš nejaké ilúzie o kvalite a schopnostiach programátorov, ktorí sa zaoberajú hentakými sprostosťami...? ;-)
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Pretoze je tam vela zbytocneho balastu, aby tie aplikacie vedela naprogramovat aj upratovacka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Táto hra má 2,6 GB - to je dosť pomaly už aj na konzolovú či PC hru...
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Konzolovky a PC hry su dnes v desiatkach GB...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

GTA 5 na PC ma 65 GB
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Final Fantasy XV na PC bude mať približne 200GB
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

To ťažko. Nemôže byť Final, keď ešte nie sú oficiálne dostupné ani výsledky Semifinal.
Odpovedať Známka: -1.2 Hodnotiť:
 

tak pred 2 rokmi...s aktualnymi updatmi z augusta mi zabera 70GB a na Xbox One S mi zabera 74GB

dnes je uplne bezne ze AAA hra na PC/konzolu ma nad 30GB

kazdopadne, velkost hier sa da tolerovat, je tam milion textur, niektore v skutocne vysokom rozlisenie, su tam nejake mody, tony (hodiny) zvukov a samozrejme niekde aj cutscene videa
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Je to len lenivosť tvorcov, že nie sú schopní napísať program na ich generovanie.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

nieje to lenivost tvorcov, ale obmedzeny budget a cas.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Obmedzeny je len dokial vyrobcovia hw nepochopia, ze cely budget na vytvorenie zvysenie vykonu o 7.9% a znizenie spotreby o 13.9% voci comusi prezentujucich grafov dokazu herne studia vyuzit priblizne o 142% efektivnejsie.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Presne o 142+PI/8.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

da tolerovat? Deus ex 1 som hral mozno aj mesiac a mal nejakych 3GB. Posledny deus ma 40GB a nestoji ani za to stiahnutie. Tolko ktomu...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Toze ma 2,6 GB by ani tak nevadilo. Horsie je ako zerie bateriu.
U mna je minuta hrania 1% baterie.
Jeden suboj = 10-12% kapacity co riadne prehrieva mobil.

Pritom su to len karty a par animacii - ziadne 3D a pod.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Vám v tom odhryznutom jablku už načisto hrabe??? Prajem tomu korunovanému čo sedí najvyššie v odhryznutom jablku a všetkým čo si toto odhlasovali aby pocítili čo je to používať starší AjFon alebo AjPod. Nedá sa to používať.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Trepes bludy, stop fet!
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

blablabla
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

ked si si kupil pičovinu tak teraz za to pikaj. iba blazon si kupi činsky šmejd z logom uryznuteho jablka.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Keď som si ju kupoval, tak to ešte pi... nebola. Pi... sa to stalo až po prvom update systemu.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Apple ma jednoduchu politiku...kupuj kazdy rok alebo kazde 2 roky, alebo si to nekupuj

ich "feature" updaty prinasaju hlavne kurvitkoX.aps a podobne

moj iPhone 5 je od minulorocneho updatu neskutocna pomalejsi a baterka tiez nevydrzi, a to som ju v maji menil za novu originalnu
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

Uprav si vyjadrenie na 4 roky a bude to sediet s tym ze i5 ti minuly rok zacala lagovat.
Co je ale na smartphone stale vyborny cas pouzitelnosti.
Pri androide(ak mas vobec stastie ze ho vyorbca neprestane updatovat po roku) nepredstavitelna vec.
Odpovedať Známka: -2.3 Hodnotiť:
 

Predstaviteľná vec. Android, minimálne čistý, je dlhodobo udržateľný a výkonovo použiteľný aj po viac ako 2 rokoch. Plus je tu stále možnosť hodiť ho napríklad do Lineage OS a podobne. Výhodou je tiež to, že kvalitný telefón použiteľný ešte po rokoch stojí 300E.
Odpovedať Známka: -3.8 Hodnotiť:
 

Neje kvalitny, ma len "nadupane" papierove parametre, ale kvalitny nieje ani nahodou :)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lebo dvojročný androidovy tablet ide ako po masle aj s najnovšími aktualizáciami OS ha, ha, ha ...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Mam trojrocny androidovy tablet a ten bezi ako po masle.

Na druhu stranu, musi. Androidove tablety nejako zmizli z trhu, jediny ako-tak aktualny je Galaxy Tab S3 a tam som si najprv myslel ze sranduju, ked som videl cenu.

Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

A máš na ňom oficiálne Android 8, že? , srandista :)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

8 ma jediny - Pixel C. Ako som pisal vyssie, androidove tablety miznu z trhu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Miznu z trhu lebo na ipady sa nic nechyta. Iny tablet ak apple uz nechcem ani vidiet ...z
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Ale prd. Androidove tablety vedia veci, o ktorych sa Apple este ani nesnivalo. Napriklad na nahratie suborov do nich nemusis pouzivat cloudove kokotiny, ani si to posielat mailom. Ani nie si pod kontrolou, ake aplikacie spustas a ci ti to nahodou velky cenzor dovolil.

Cely tabletovy trh pada, lebo ludom stacia velke mobily a nevidia potom pointu tabletu, hlavne tych co su okolo 7"-8".
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Starsi myslis kolko? 5 rocny? To sa neda pouzivat snad ziadne taketo podobne zariadenie.
V podstate za to moze narast vykonu novych modelov, ktore tvoria majoritu trhu. Potom vyvojari kaslu na optimalizaciu aplikacii pre zopar % ludi co stale pouzivaju x rocne zariadenie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mobilný telefón s Androidom mám už skoro 4 roky a stále sa dá používať.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Da sa pouzivat, ale naco? Ani vlajkove lode spred 4 rokoch dnes absolutne nestihaju. A skus napr. byt online na vsetkych messingeroch, popri tom mat zapnutu nejaku sport GPS tracking apku, pocuvat hudbu a k tomu nieco na styl pokemonov a nestihaju ani dnesne telefony.

Jasne, aj 10 rocny android sa bude dat pouzivat, na telefonovanie.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

pouzivam HTC One M7,ak dobre ratam tak coskoro bude mat 5 rokov...slape ako hodinky, az na bateriu je vsetko OK, vkyonovo tiez nema problem stihat aj novsie hry,hoci niekde uz je vidiet ze taha low textury. mam sync na messenger,gmail niekolko uctov, Gphotos,fitbit a milion dalsich veci a ajtak niesu s nim problemy,samozrejme rozdiel proti novym strojom je citit,ale stale je to lepsie ako novy lacny smejd za 150€
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

a preco si na vsetkych messengeroch? Bezi Skype + FB a cuduj sa svete, nic navyse nepotrebujem (kolegovia si nieco spamuju na What's up, ci co to je, no uspesne na to serem. Aj tak nemam potrebu byt otravovany neustale kazdou hovadinou). A preco mas subezne sport GPS tracking appku a potom nieco na styl dnesnych pokemonov? - tak bud sa hras, alebo sportujes.

Telefony aj s pred 4 rokov stihaju, to len ludia maju chorobu, ze musia byt neustale online na kazdej kravine o ktorej sa co i len sepne.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Naco su ti vsetky messengery? Vyber si jeden a ked ti niekto chce nieco napisat, posle ti to cez ten, co pouzivas ty. Problem vyrieseny.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Samsung Galaxy S3 - stíha v pohode nielen telefonáty.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ale aj sms a poznámky
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Apple urcite nic nezvysila. To ani nie je mozne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

INSTAGARM ma fakt 1.6GB? To fakt? Prehliadac na fotky ?
Ved to ani keby chcem, tolko balastu tam nenapakujem, to je zhola nemozne.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

to su tie featury na upravy fotiek - hlavne vo vysokom rozliseni
Odpovedať Hodnotiť:
 

nj, to je ten photoshop v instagrame, potom chapem.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Keby to bolo holé, možno by sa ešte dalo.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Teba kde ucili pouzivat grafy? Z toho obrazku vidno, ze ma priblizne 100MB
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ved na velkosti predsa nezalezi. 640kB musi stacit kazdemu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Aj so 6" sa dajú robiť divy.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mna by zaujimalo ci Apple planuje nieco urobit z update-mi a ci je to vobec v ramci ich architektury mozne.
Ked totiz dojde novy update napiklad na youtube tak na androjide je to obvykle 2 az 8MB niekedy 15MB - vdaka stahovaniu iba zmien oproti aktualnej verzii.
Na jablcku zakazdym vyse 55MB.
U inych aplikacii ma update na jablku kludne aj 140MB
takze updateovat cez mobilnu siet je uplne nerealne ak nema clovek bud velky datovy balicek alebo velku kopu penazi.

jasne, ze netreba aktualizovat vsetko a zakazdym ked je nova verzia... ale ked nahodou raz za cas naozaj treba nieco zaktualizovat on-the-go, tak 150MB moze byt niekedy aj tretina celomesacneho datoveho budgetu... a hlavne pokial vidis ze na androide ma ten update trebars 8MB tak to je o to viac do jedu.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Neviem o com tocis, ja ked updatujem androidne veci, kde mam par desiatok apiek a hier tak su to stovky MB, len malo androidnych apiek si stahuje update, vacsinou sa stiahne cela nova verzia. Problem nie je vo FUP a ak by aj bol tak stahujes cez wifi, problem je v tom, ze pre update vsetkeho potrebujes aj primerane volneho miesta, v tom je handroid neuveritelny shit.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Androidovy Play Store robi delta update, nestahujes celu aplikaciu. Navyse ti nestahuje vsetky assety, ale iba tie pre tvoje zariadenie. Presne preto, aby si ich nemusel skladovat vsetky na tvojom vzacnom volnom mieste.

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Problém tiež bude ako dizajnovať aplikácie pre nové iPhoneX. Vývojári ďakujú marketingu za "skvelú" feature s vykrojeným displejom.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ten limit je neskutocna kravina. Rozumnejsie by bolo proste usera upozornit, ze appka je velka, ze ci ju fakt chce stiahnut cez mobilne data a ak sa rozhodne ze chce, tak hoc aj 4 gigovu appku mu umoznit takto stiahnut.
Raz som tento problem musel vyriesit tak, ze mi kamos vytvoril wifi hotspot a tak to slo z jeho mobilnych dat a nie mojich. Len preto, ze si apple zmyslel nejaky arbitrarny limit.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár