neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Lekári tvrdo kritizujú eHealth a žiadajú ho odložiť

Značky: zdravieelektronizáciaSlovenskoeHealth

DSL.sk, 11.12.2017


Systém elektronického zdravotníctva eHealth, ktorý by mal byť v ostrej prevádzke spustený 1. januára, nie je v dobrom stave a viacerí lekári nie sú naň pripravení.

Upozorňujú na to dve organizácie lekárov.

Hoci samozrejme takmer všetci lekári už dávno pracujú s informáciami elektronicky a nemocnice majú typicky komplexné informačné systémy, eHealth je projektom systematickej centralizovanej elektronizácie zdravotníctva s povinnou elektronizáciou všetkých informácií. A samozrejme v interoperabilnej forme, aby informácie o pacientovi mohli byť prístupné a zdieľané elektronicky medzi rozličnými poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti.

Dôležitou súčasťou eHealth označovaného v poslednom čase ako eZdravie sú elektronické verzie zdravotných knižiek, EZK, evidované v Národnom zdravotníckom informačnom systéme, NZIS. Dáta z neho budú dostupné pacientom aj cez internetový webový portál, tzv. Národný portál zdravia.

V EZK budú evidované správy z vyšetrení pacienta, predpísané lieky, očkovania a ďalšie informácie. Zároveň sa cez systém budú vystavovať aj recepty a potenciálne plánovať a objednávať vyšetrenia.


Ukážka EZK v prezentácii ministerstva z roku 2013, kliknite pre zväčšenie



Pacient sa k svojej EZK dostane pomocou elektronického občianskeho, tzv. eID karty. K EZK bude mať podľa skorších informácií neustály prístup aj pacientov všeobecný lekár. Ostatným lekárom bude musieť pacient prístup individuálne umožniť pomocou eID. Súčasťou EZK budú aj záznamy o prístupoch k zdravotnej dokumentácie pacienta.

Podľa platnej legislatívy by mali na eHealth prejsť poskytovatelia zdravotnej starostlivosti od 1. januára 2018.

Lekárske odborové združenie, LOZ, ale ako informuje agentúra SITA upozornilo, že najmä obvodní všeobecní lekári nie sú na prechod pripravení a viacerí najmä starší zvažujú radšej zatvorenie svojich ambulancií. Nemocniční lekári, ktorých LOZ zastupuje, zase neboli podľa združenia zaškolení na prácu v tomto systéme.

Podľa LOZ je absurdné, že systém a dodávatelia tvorili s vysokým rozpočtom odhadovaným na 100 miliónov eur eHealth roky a obvodní lekári ho majú implementovať zo dna na deň a na vlastné náklady.


Ukážka EZK v prezentácii ministerstva z roku 2013, kliknite pre zväčšenie



LOZ tak žiada ministerstvo zdravotnícva, aby posunulo zavedenie eHealth aby sa dosiahlo jeho úspešné uvedenie do praxe.

Ešte tvrdšiu kritiku zverejnilo na svojich stránkach združenie Spoločnosť všeobecných lekárov Slovenska, SVLS. "Tisíce ambulantných aj lôžkových zdravotníckych zariadení, ich lekárov a sestier ešte tesne pred Vianocami nemajú identifikačné karty, čítačky ani PIN kódy. Prejdú celé dni, počas ktorých je call centrum pre implementáciu eHealth-u vytrvalo hluché a nervózni záujemcovia nemajú komu položiť otázky týkajúce sa implementačnej praxe vo svojich ambulanciách či nemocniciach," tvrdí článok na stránkach SVLS od prezidentky združenia.

"Nebudem hovoriť o technologických a bezpečnostných rizikách, ktoré z projektu opakovane doslova trčia, pretože naozaj nie je urobený dobre. Hoci na ne upozorňujeme posledné roky opakovane, NCZI deklaruje, že obavy sú neopodstatnené. Stále dokola upozorňujeme aj na ťažkopádny a často nezmyselný systém rôznych nepotrebných a nepochopiteľných „odbočiek“. Napriek testovaniu, ktoré sa ukázalo ako nedostatočné, je systém naďalej na míle vzdialený od úlohy pomocníka. Zhruba 90% sľubovaných funkcionalít v balíku eHealth doteraz nie je a som presvedčená, že za súčasných okolností bude ešte dlho fungovať ako nedorobok. Áno, treba jasne povedať, že sa pozeráme na potemkinovský projekt, ktorý sa kolíše na hlinených nohách," uvádza ďalej správa.

Máte informácie o reálnom stave eHealth, stave jeho implementácie, pripravenosti, kvality a bezpečnosti? Kontaktujte nás na redakcia at dsl.sk


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

V najbližších dňoch bude spustený nový vysielač digitálneho rádia
Seriál Fallout podľa počítačovej hry bude mať pokračovanie
Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii


Diskusia:
                               
 

Spustenie odložia, ako všetko
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

Ja v to dúfam. Radšej utopené peniaze než spustená naozaj veľká k0k0tina. V USA unikli dáta minimálne o 30% pacientov. Ako to asi tak môže dopadnúť na Slovensku?
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Tu data zavesi na cloud priamo stat, ale nikto o ne neprejavi zaujem, nakolko Kalinakov podpis je neheknutelny.
Odpovedať Známka: 8.7 Hodnotiť:
 

To ze su lekari proti vsetkemu, co obmedzi ich ocne prijmi je jasne. Ale to ze dsl.sk pise na Slovensnu o eHealth namiesto eZdravia je ta najtupsia ignorancia aka moze byt! Ak chcu pisat o eHealth, potom nech to neprznia Slovenskym textom a pisu po anglicky. Urcite svetova english konkurencia sa otrasie v zakladoch.
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

A LOZ ako vzdy klame! Poznam lekarku ktora ma dnes uz 80 rokov a ma v ambulancii aj internet, aj pocitac. LOZ ucelovo robi z lekarov primjtivov, pritom elektroniccke recepty, katalogy, hlasenia poistovni, lekarske zaznamy pisu obvodaci i specialistti na PC 10 a viac rokov. RTG snimky mi pred rokmi napaloli na CDR a to som zaniesol tomu svojmu. Toho cadu uz na dochodku.
A na co mame drahe zdr. sestry v ambulanciach? Len na pytanie karticky poistenca?
Na zaver, PC zdatnost sa vyucuje aj na lek.fakultach a boj proti eZdraviu je to iste ako boj proti dig.tlakomerom.
Odpovedať Známka: -1.5 Hodnotiť:
 

Este nieco. Som si teraz spomenul i na to, ako LOZ protestovala proti elektronickym pokladniam. Logika ich je, my LOZ sme nevzdelani primitivi, ktori nezvladnu vydat potvrdenie o platbe, zatial co zivnostnici, predavcky, vseobecne osoby so stred.skolskym vzdelanym to zvladaju bez problemov!

Dajte si to do kontrastu s protetami LOZ, zze lekari su elita a je pre nich ponizujuce ak nemaju minimalne 2x vacsi plat uz len za to, ze sa obcas vyskytnu v praci. Vved teraz LOZ bojuje aj proti tomu, aby lekari boli odmenovani zaslubovo, aby ti sikovnejsi, lepsi, efektivnejsi dostali viac. Lekari chcu, a y flakac MUDr. mal tolno isto ako MUDr. ktori obetuje svoj zivot pre pacientov!
Len doplnim, v rodine mame lekarov. Intrigy, zastrasovanie, umlciavanie je tam bezne. Vystvani su vsetci, ktori to chcu zmodernizovat na moderne sluzby pre zakaznikov, pacientov. Rovnake je to medzi lekarmi i sestrami. Najhorsie sa maju ti pracoviti a aktivni.
Odpovedať Známka: 0.9 Hodnotiť:
 

LOZ je proti eZdraviu aj preto, ze idete do nemocnice na ysetrenie. Tam na vas nemaju cas a bla bla, ale odporucia vam sukromnu ambulanciu. Kde sa samozrejme priplaca. Idete tam a hups, ten isty lekar co v nemocnici. Tak fajn. Potom vas vhsetri niekto o kom zjstite, ze nema na to atestaciu, ale ccele zariadenie garantuje jeden atestovany MUDr. majitel. Vase vysetrenie dopadne tak, ze vas vysetri neatestovany lekar (v podstate otrok, bez atestacie je nikto), ale na sprave o vysetreni mate podpis a peciatku toho atestovaneho lekara. Toto je protizakonne ale robene vo velkom. EZdravie im to zatrhne, preto tolko protestov.

Vid.verejne znamy pripad maser Kostka. Bez atestacii, ale podpisoval to niekto iny za peniaze. Takto funguje mnozstvo sukromnych ambulancii, omnoho zavaznejsich.
Odpovedať Známka: 3.6 Hodnotiť:
 

Za mna by to malo byt. Ale otazne je ako to bude presadene. Problem su poistovne. Robi veci ktore beru peniaze doktorom. Vedome skusaju nepreplacat vsetky vykony, vsetkych pacientov, ide o stovky EUR. Ked si to doktor (majitel sro.) a nedotazuje sa a nedokladuje, nedostane tieto peniaze. Vela doktorov na to kasle, nema nervy na tuto birokraciu. Doktorov v ambulanciach je malo. Viem o dvoch doktoroch, obaja spravia cez 50 pacientov, kazdy. Niektorych vybavia sestricky, ostatnych oni. Teraz sa skuste vzit do ich koze... Hlavne ako sa mozu sustredit na 30teho v poradi a pod. Podla mna elektronizacia ma pomoct zvladnut tento pocet, ale toto nie je pre doktorov ktory maju cez 60 rokov a tych je vacsina. Bohuzial.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

No práve. Toto zlé eZdravie zavádza okrem iného platnosť receptu od špecialistu na 1 rok. Doposiaľ je pol roka.
Čiže pacient nebude musieť, pokiaľ sa jeho stav nezhorší ísť ku lekárovi, čakať v čakárni a oberať lekára o čas pri takej banalite, ako je predpis liekov. Bude chodiť do lekárne a tá mu podľa predpisu lekára vydá potrebné množstvo liekov...
To sa nepíše...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ešte tvrdšie karhanie zverejnilo na svojich stránkach združenie Spoločnosť všeobecných lekárov Slovenska, SVLS.

Čiže nie je to len Lekárske odborové združenie. Čo keby sa to radšej odložilo, kým to nebude riadne odskúšané, než keby to malo padať ako mlunické schránky na Slovensku.sk?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 


Systém sa pomaly bambavo rozbehne...

Po čase sa v médiách začnú objavovať medicínske pikošky...

Po 4-5 rokoch si poisťovne stiahnu databázy a začne - selekcia!!!

Poisťovne začnú rušiť zmluvy s "nevýhodnými" pacientami...

Tí budú nútení uzatvárať zmluvy s novými poisťovňami (pripravené tými istými zmrdmi) za dvojnásobok poistnej sumy.

Pre tých, ktorí chceli komentovať - To nie je možné! - tu mám signifkantnú vetu Jaroslava "Pentu" Haščáka z čias, keď ešte nevedel, že - mlčať zlato:

SVOJE ZÁUJMY SI NECHÁME LEGISLATÍVNE OŠETRIŤ!!!

Podobnosť s chystanou zmenou zákona o významných investíciách pre J.bem&T.tkám a HuBu pReavíš (Bratislava) je čiste náhodná.


Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ostatným lekárom bude musieť pacient prístup individuálne umožniť pomocou eID ...

A co ak nemam eID?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Tak to vymysleli šaľamúňsky, dáš im ručný podpis na ne-elktronický papierik ktorý splnomocní lekára aby sa na teba kukol cez svoju kartičku.
Odpovedať Hodnotiť:
 

uz to rovno mohli nazvat ePenta...naschval roznymi sposobmi nechavaju krachovat verejne zdravotnictvo aby mohli nastolit americky model...lekarne este ako-tak odolavaju zaplave Dr. Maxa
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Máš pravdu, východniari nám to tu celé rozvracajú.
Odpovedať Známka: -3.9 Hodnotiť:
 

iste. nebyt vychodniarov, uz sme mali perpetuum mobile, lietali by sme na dovolenku na alfa-centauri... :-)
Odpovedať Známka: 6.6 Hodnotiť:
 

NJ, košičania si to uvedomili a tak poslali Rašiho do bradavice na dunaji. Ten sa teda stal podpredsedom nesprávneho SMERu a slučka sa sťahuje. Rozvrat sa blíži, pretože ak zvolíme nesprávny SMER, tak grázel Raši sa stane ministrom zdravotníctva po voľbách a tým pádom cap sa stane záhradníkom...
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Košičania nech si založia vlastný štát. Do pol roka podochnú od hladu.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Debil.
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

On za to nemôže ešte sa nevyvinul. Ma ťažké detstvo chudáčik.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Pocuj kamarat, za tych par rokov som si tu uz precital vela hovadin a chodi tu vela exotov, ale to co tu ty dokazujes je moc. Ty chlapec asi budes z bratyslavy. Ty si jednoducho kral chujov. Ked si bol decko mali ti klobasy okolo krku uviazat ,aby sa s tebov aspon psi hrali. Mozno by si nebol taky zakoplexovany. A nie, niesom z ke ani okolia
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

" A nie, niesom z ke ani okolia " Seems legit. Košice, Orava alebo iné prdelákovce... to je jedno. Civilizačne ste všetci sto rokov za nami.
Odpovedať Známka: -4.4 Hodnotiť:
 

Fakt? Daj priekazný dôkaz!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ako vyjadruje sa zle, ale pozri si volebnu mapu z 2010.
Cervene more okrem ba a madarov.
Staci ako dokaz ze to v ako stave slovensko je, specialne mimo ba mozu ludia z mimo ba a nie z ba?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Hmmm...ale ak "ludia z mimo ba" vedia o rezerve sto rokov na dobehnutie ba, ze okrem vrtania sa v nose a usiach, skrabania pod pazuchou a inych zakladnych zivotnych funkcii simuluju vobec nejaku aktivitu, je priekazne divne.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ak by všetci ktorí pochádzajú z prdelakoviec z tej tvojej blavy odišli, tak tam ostanete možno desiati a podochnete od hladu vy, lebo vám nebude mať kto zaobstarať ani žrádlo , Ty výkvet civilizácie
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

odmietajú všetko, na čom sa nemôžu nabaliť. ordinačné hodiny od ôsmej, veľkomožný pándoktor nvtedy ešte len rozváža deti do škôlky, potom ešte niečo ... a hoci sú ordinačné hodiny, prípadne nejaké spojené s administratívou, tak súdruhadoktora o jedenástej stretnete v obchode (reťazec, nie obchodík).
a zvyčajne sa jedná o menej ako štyridsiatnika, ktorý, mal tak akurát stavebné platené rodičmi, inak aj s manželkou mali holé rite, teraz má dom s pozemkom veľkosti futbalového ihriska, štyrikrát do roka dovolenka (hory a more pol na pol), ...
Odpovedať Známka: -1.6 Hodnotiť:
 

90% sú mafiáni, ostatných 10% podstivych ani nestretne človek takto v ordinácii, robia niekde za pár korún oproti tým papalášom vo vyčančaných ordináciách ako rádový zamestnanci a vôbec neordinujú
Odpovedať Známka: -2.2 Hodnotiť:
 

Pravdepodobne si sa mal lepšie učiť a mohol si byť tiež lekár a chodiť na dovolenky. Základná škola na to nestačí.
Odpovedať Známka: -1.0 Hodnotiť:
 

Pravdepodobne si sa mal lepšie učiť a mohol si byť tiež podnikateľ v tom čo Ťa baví a nechodiť na nepotrebné dovolenky.Základná škola na to nestačí.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

kto je tvoj lekar?
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Psychiater
Odpovedať Známka: 7.7 Hodnotiť:
 

Myslel som si. Ked sa naburaju do toho eHealtu, tak tvoja diagnoza bude verejna, tesis sa?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Presne tak. Lebo utajit zrovna psychiatricku diagnozu je priekazne jednoduchsie ako utajit verejnu ipecku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

diskusie budu naparovane na ehealth, takze sa lepsie bude odpovedat :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Napríklad na prípadné pochybné teórie ;)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Facepalm na teba
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Sťažujte sa na vášho lekára na lekar.sk, ak tam nemá profil, tak si ho dal zmazať lebo naňho ľudia kydali a zrejme mali pravdu :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

ale mocne s tebou ta zavist skube, mal si sa lepsie ucit kokotko
Odpovedať Hodnotiť:
 

Čo mám skúsenosť s písaním diagnóz u doktorov rýchlosťou asi 1 znak za sekundu, tak by celú pracovnú dobu iné nerobili iba vypĺňali formulár v e-healte. A samozrejme sa zas boja niektorí že nebudú môcť toľko podvádzať a kradnúť preto to odmietajú
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ja to odmietam preto, lebo nechcem aby sa informacie o mojom zdravotnom stave dali stahovat z internetu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Neviem posudit bezpecnost eHealth-u ako takeho, nevidel som ho. Ale kolko chranenych statnych databaz v SR bolo zverejnych za posledne desatrocie? Co sa tyka funkcnosti su statne IT projekty katastrofa. Co sa tyka bezpecnosti nastastie nemam zatial tento pocit.
Apropo, mas pocit, ze pocitace v ambulanciach a nemocniciach, ktore si navstivil su lepsie zabezpecene ako eHealth?
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

"Internetový prístup siete Národného bezpečnostného úradu (NBÚ) ešte minulý piatok stále chránilo heslo nbusr123, ktoré hackeri využili na prienik do systému Úradu v apríli."

Cely clanok na http://dopice.sk/kHu

Akurat ze to bolo uz pred 11 rokmi. Ako programator si viem predstavit, ako moze asi fungovat bezpecnost, ked nefunguje ani funkcnost, ako sam hovoris. Az taky optimista by som nebol.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

> kolko chranenych statnych databaz v SR bolo zverejnych
> za posledne desatrocie?

Prečo to obmedzuješ na SR? Sú to lepší odborníci ako inde?

https://tinyurl.com/z3sbbmq
https://tinyurl.com/y9tvqlqp
https://tinyurl.com/ya84vz2u
https://tinyurl.com/ybnosost
https://tinyurl.com/y77fw4zs
...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nastastie tvoja prijebana paranoja nikoho nezaujima.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

mas pravdu, ved heslo dame tazke, napriklad mzsr123.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Vzhladom k zo schopnosti urcenia casovej narocnosti pripravenosti vyplyvajucej nepochybnej urovne objektivity tvrdej kritiky je vsak minimalne dostatocne zrejme, kde sa priekazne nezabudli prist poradit.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Myslim si ze taketo systemy by mali pomoct v rychlosti a jednoduchosti vybavenia pacienta. Ak to tak nebude ide o krok spat.

Co sa tyka kradnutia, je otazne co si clovek pod tym predstavi pri doktorovi. Skor by som povedal, ze su taki ktori zneuzivaju system, ale nepovedal by som ze kradnu.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ta implementacia je mozno nestastna, ale sprehladnenie tokov informacii medzi lekarmi a pacientmi vitam.
Su plne fora ludi, ktori hladaju informacie o svojom zdravotnom stave, lebo niektori lekari na svoju pracu jebu. Iste, nemusi byt kazdy Dr. House, ale ked nevie urcit diagnozu, nech sa dovzdela alebo posle pacienta k niekomu kompetentnejsiemu, nie domov alebo k psychiatrovi.
Na mna si napriklad pani doktorka, ktora mi odmietla dat urobit cca 20-eurovy test (lebo "u vas to tak nevyzera"), spomenula po 2 rokoch, co som sa tam neukazala, a zaradila ma do dispenzarizacie. Starka mala doktora, ktoremu sa obalky podavali sestricke vo dverach spolu s kartickou poistenca, ak sa chcel clovek vobec dostat do ordinacie.
Myslim, ze kazdy sa uz stretol s lekarmi tohto typu. A, naopak, poznam aj rozumnych a ochotnych lekarov, ktori by si zasluzili za svoju pracu viac penazi aj uznania.
Ak zneuzivanie systemu sposobuje niekomu skodu, povazujem to za kradnutie, bez ohladu na to, ci sa podla pravnikov skutok stal.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja este nie som pripraveny platit DPH a dan z prijmu, myslim ze aj vacsina ostatnych. Poprosim odlozit tieto povinosti, az kym nebudem pripraveny.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

kopol si si. sice uplne vedla, ale uspesne.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Po fiasku okolo portálu verejnej správy slovensko.sk, aby som bol nanajvýš opatrný so zavádzaním elektronického zdravotníctva.
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

rovno virtualne zdravotnictvo, tam aspon nikoho skutocne n€d0j€bu.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Toto uz davno malo byt, neni normalne aby nosili falosne recepty do lekarni a jedina cesta overenia je volat Doktora ci sa na taky recept pamata lol.

A prenasanie kariet medzi mestami ako vyhovorka aby Vas poslali prec...
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

potom budes zasa prvy nadvat, ze jakto ze hackeri falsuju recepty a ze preco system nasadili nedonoseny.
Odpovedať Známka: -4.5 Hodnotiť:
 

Presne, dost bolo kupovania viagri bez receptu. V tomto state si uz kazdy trtka kedy sa mu zachce. Vecsina ludi pritom len trtka a nerodia sa deti. Zneuzivaju trtkanie!! Dobre si robit bez suhlasu lekara, fuj!!
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Horšie je už len robiť 3. decko 2. manželke za milión €, ktoré máme zaplatiť my ostatní.
Odpovedať Hodnotiť:
 

co? aj sukromne aj statna poistovna maju notifikacie o predpisanych a vydanych liekoch na pacienta. priamo do mobilu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skusal som, je to nedorobene a stale je tam kopec nedoriesenych otazok!
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ty si lekar, alebo kde si to skusal?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Veď normálne klikol pre zväčšenie a skúšal.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mne lekár povedal že ak budem klikať nezväčší sa
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Robim IT pre PZS
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A co konkretne si nasiel nedorobene?
Kazdy pise len nedorobene, nedostatocne, ale konkretne veci nikde nic...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Napriklad:
- kominikacia zo serverom trva 20 sekund, a to na VDSL (80/8) pripojeni. Neviem, co vsetko sa tam posiela, ale je mi luto tych, ktori maju aDSL alebo pomalsie pripojenie
- instalator z NCZI pada pod Win 7 a snazi sa na nom instalovat aj updates pre XP
- ziadna podpora pre Linux/Mac OS
- nikto nevie vysvetlit, ako sa to ma pouzivat a co je (ne)povinne
A NAJVACSI PROBLEM NA ZAVER:
- doktor (okrem vseob.) nevidi o pac. nic, pacient musi dat svoj eID obciansky do dalsej (!) citacky, zadat BOK kod a prihlasit sa na portal a tam (vraj) odkliknut, ze suhlasi. Toto z 20 min vysetrenia spravi vysetrenie 40 minutove!
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Najdlhsie trva overovanie certifikatov - a je fuk, ake rychle ma clovek pripojenie.
Na to, aby si mohol specialista pacientove zaznamy prezerat, musi tam byt pacient pritomny a autentifikovany - vlozenie karticky a prihlasenie sa povazuje za jednorazovy suhlas (ako ked doteraz chodil pacient osobne s papiermi z karty). ALEBO ak lekarovi pacient doveruje, moze mu udelit suhlas vo svojej knizke (cez net) a v takom pripade si moze specialista prezerat vsetko, co mu pacient spristupnil (hocikedy, nielen ked je pacient fyzicky v ambulancii).

Neviem si predstavit, ako by bola zabezpecena ochrana zdravotnych zaznamov, keby si hociktory zdravotnicky pracovnik mohol vyhladat informacie o hociktorom pacientovi.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja robim IT pre NCZI
keby si vedel aka zbytocne draha je infrastruktura a kolko jej musi byt, aby to robilo, co ma, by si sa posral.
lebo okrem sluzby je to X balastu, co je nakkt ale je lebo treba zivit dodavatelov statnych zakazok.
druha vec, windows server svet pod custom aplikaciou ktora sa furt plata zaplatami od dalsieho dodavatela a tak..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

jediny realny prinos bude v tom, ze uz nebude nutne grafologa na lustenie carbanic po panoch dochtoroch, ktori skrabopis stale povazuju svoje vzenesene pravo voci sestrickam, lekarnikom aj pacientom. :-))
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Alebo napríklad to, že lekári zistia online aké všetky lieky pacient užíva v súčasnosti resp. v poslednom čase užíval.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ana, aj po sebe navzajom budu uz moc lekari citat :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

lekari (teda aspon vacsina z nich) su nenazrane sv..e, ktorim nejde o zdravie pacienta, ale o vysku ich bankoveho uctu.
Platime za objednanie cez internet 15eur a k tomu budu dalsie poplatky, ked povedia, ze nebudu stihat vysetrit tolko pacientov v riadnom case. Tak si daju k tomu dalsich 30 eur na pracu nad cas podla zakona. A stale sa im bude malit. Kopovat lietadielka, letiska, na to ich je. Sa ani necudujem, ze potrebuju vysoke poplatky. Si mozu podat ruku s financnou mafiou.
Odpovedať Známka: -3.6 Hodnotiť:
 

skus ty stravit 5rokov na medicine, a potom ked niekto nazve nenazrana svina teba som zvedavy ako zareagujes.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Keď tak to je 6 rokov a máš hold smolu ak si medzi tými pár poctivymi, to je ako byť slušný róm na úrovni v meste a každý ťa zrovnáva s letanovskými domorodcami
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Po 6 rokoch pomerne náročného štúdia síce získa titul, ale nie právo ordinovať. :-) To ešte musí absolvovať povinné niekoľkomesačné symbolicky platené stáže(kolečko) po rôznych oddeleniach nemocníc a následne zvládnuť atestácie. Rok-dva môžeš k tým 6 kľudne prihodiť.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

opat rovnaka hysteria, ako ked sa zavadza akykolvek centralny IS, ci statny alebo sukromny. Nechcem tu hodnotit (ne)kvalitu eZdravia, ale uplne rovnaka hysteria by bola aj keby to bolo super-top-mega kvalitne s najlepsim UX a zadarmo... ludia proste budu bekat vzdy, ked maju spravit co i len o milimeter naviac, ako su zvyknuti a nedajboze sa ucit nieco nove, ked doteraz ako simpanzy riesili 20+ rokov vsetko tak isto kazdy den :)

PS: nezaspali nahodou dodavatelia tych "ambulatnych" systemov, ktore maju tito obvodaci a sukromni lekari na svojich PC? lebo pokial ja vidim u doktorov, nikto uz nerobi rucne papiere, vsetci maju nejaky soft. jedine co treba spravit, je "napojit" tento ich lokalny soft cez nejake API na eZdravie, dobre to zabezpecit, a hotovo. Lekar ked uz je lenivy tak by sa v zasade nemusel ucit nic nove v praci s PC...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Čo ti ja viem? Naposledy keď som bol u obvodnej stále mala môj fascikel v skryni, veľký jak sviňa. Dobre že recepty a debiliny klepe na kompe ale celú kartu ma v šuflíku. Keby teraz musela všetko nahadzovať do mašiny, to mohla začať už pred rokom.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

A co jej branilo. Ved to, ze sa maju napojit na eZdravie vedeli dostatocne dopredu.
Ja mam tiez lekarku v preddochodkovom veku a vsetko riesi cez pocitac. Ma tam aj predchadzajuce diagnozy, vysetrenia atd. Bezne si prezera, ake lieky mi predpisala predtym a ci vtedy zabrali, alebo nie.
Tiez sa jej nepacia mnohe nove veci, ale pofrfle si a prisposobi sa.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ambulantne systemy s vacsim pokrytim by mali byt zintegrovane; papierovu historiu asi nikto nahadzovat nebude, lebo na to nie su kapacity ani peniaze. Za par rokov sa tam dolezite informacie dostanu. Ani v papierovej karte sa lekari nezvykli hrabat moc dozadu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ano maju software, za ktory pol rocne platia aby mali aktualizacie zoznamu liekov, aby mali pristup do online poistovien na overenie ci je pacient poisteny a pod. Ak napisu pacientovi z danych poistovien recept, tak pocient dostane okamzite sms. A teraz pride ale, vacsina nema internet, vacsine robi elektronizaciu IT ujo co ma tekto pod palcom 20+ doktorov. Urobi mesacnu uzavierku, nahadze to do poistovien a caka na opravne spravy... A viete preco, lebo doktori maju vela pacientov a nemaju silu toto riesit. Malo ktori ma dost sil na vsetku birokraciu okolo. Nie som doktor, ale vazim si ich pracu a zaujimam sa o nich.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ja sa cudujem ako tento stat sa snazi stale vyrabat veci, ktore uz davno vo vyspelych krajinach na zapad od nas funguju. Ked zoberiem len nemecko, kde takyto system v zdravotnictve uz davno funguje ba aj ine veci v zdravotnictve tam funguju podstatne lepsie a su doriesene. Clovek tam nepotrebuje nosit ziadnu zdravotnu kartu, vsetky vysetrenia a vysledky su uchovavane elektronicky, dostupne celoplosne, objednavanie aj vseobecnemu doktorovi tam je samozrejmost, tak ako aj navsteva lekara aj po 18 hodine poobede je mozna a bez poplatkov, doktori ordinuju od rana 8:00 az do 17:00 ako iny pracujuci. Tak preco toto vsetko nieje mozne legalne "okopirovat" a urobit to bodobne, nie tu na slovensku sa musi vsetko vymyslat odznova, tak ako aj v skolstve. Aj to funguje ve nemecku a aj inde na podstatne lepsej urovni, na vysoke skoly tam nechodia ziaci co na to nemaju. Uz na zakladnej skole su odseparovany a tak sa kvalita ziaka prejavy aj na jeho dalsom stupni vzdelavania.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

"K EZK bude mať podľa skorších informácií neustály prístup aj pacientov všeobecný lekár. Ostatným lekárom bude musieť pacient prístup individuálne umožniť pomocou eID."

Hm, a už začali vydávať eID pre deti? Alebo keď pôjdem s dieťaťom po novom roku k špecialistovi, tak ten sa ku karte nedostane? Čo s dôchodcami, ktorí majú ešte papierové "knižkové" občianske preukazy a navštevujú kvantum špecialistov? Čo s ľuďmi, ktorí majú nové občianske, ale nemajú aktivovanú el. časť(eID)? Kto a kedy zdigitalizuje/prepíše starú papierovú zdravotnú dokumentáciu(kartu) a kto to zaplatí?

A ako to chcú celé stihnúť do konca roka?

A nebude to sranda ani pre dodávateľov informačných systémov pre ambulancie - dokódiť, odladiť, ale hlavne aktualizovať SW u všetkých lekárov do konca roka a zaškoliť ich.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Nekritizuj. Drz hubu a plat dane!! ;)

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

nechapem naco nejake eID? To nemate na karte poistenca cip???
Odpovedať Hodnotiť:
 

nieje mozne to od prveho nasadit v takom rozsahu, ako si napisal. prave pre tebou spomenute 'detaily'.
Odpovedať Hodnotiť:
 

celá diskusia je nezmysel. eZdravie funguje, beží produkčná časť, žiaden test. Dáta sa normálne zapisujú. Trvá to cca 15-20 sec, je to na jedno kliknutie. Ak lekár doposiaľ ordinoval na písacom stroji, je to čiste jeho chyba. Normálni mali PC, vlastnú DB pacientov, nálezy, výsledky. Totiž toto je to najcennejšie na tej ktorej ambulancii. Ak to niekto ignoroval, jeho problém. Dodávatelia SW už dávno prebehli certifikáciou a majú svoje SW nachystané. LOZ a im podobní sú idioti. Lenivý nenažranci!


Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

ano, prebehli certifikaciou a nasledne sa ten projekt zrusil a nahradil tym, co im dodala dovera, takze treba dalsiu certifikaciu. btw, nczisk do dnesneho dna neposlal lekarom karty a citacky, ktorymi sa budu toho systemu pripajat. niekolko mesiacov...to aj jeden brigadnik na den tyzdenne by zvladol sprocesovat, aj keby mal stitky vypisovat rucne, nie?

ano, lekari su voci akymkolvek zmena a kopa z nich by pindala aj na dobry, premysleny a funkcny system. tento statny narychlozbuchany nedorobok za desiatky milionov eur takym nie je.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Problém je, že stále sa niekto spolieha, že sa to odloží. Netreba to odložiť. Bude to nabiehať postupne. Ak NCZI nedodalo kartu zdr.pracovníka, loptička je na strane NCZI a nemôže nikto lekára pokutovať. Ale keď mu karta príde, je jedno či v januári alebo vo februári, treba aby robil čo vyžaduje zákon.
Čo sa týka certifikácie, certifikujú sa jednotlivé funkcionality, čiže nie je pravda, že je problém eRecept alebo eVyšetrenie. Toto určite ide už dnes. Napr. zákon o nahlasovaní zdr.pracovníkov do NCZI platí od r.2015. a ešte aj dnes to lekári nemajú splnené. Je to problém NCZI? Alebo lekára, že nedodržuje zákon. A keď to nevie, nech si niekoho najme a ten mu poradí. Tiež si účtovníctvo a dane nerobia sami, ambulancie si tiež neupratujú sami, /až na exotov.../
čiže keď potrebujem službu, tak ako ja lekára, tak si to riešim. Lenže oni sú navyknutí iba otrčiť paprču a čakať kolko dostanú.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

Verim, ze ked budete potrebovat doktora, tak si spomeniete na poslednu vetu ktoru ste napisal :/

Nie som doktor, ale viac krat mi pomohli. Nevidim ziadny dovod aby ich niekto ociernoval a skatulkoval. Ak mate s nejakym problem, tak to smerujte na neho.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Naco su nam lenivi/hlupi lekari, ktori o sebe tvrdia, ze nevedia pracovat s pocitacom (pri ich vzdelani ako keby sa nevedeli samostatne najest)? Tym padom mam pochybnosti o odbornosti takychto lekarov. Nevedia vytlacit doklad z registracnej pokladnice, lebo ich to velmi zatazuje? Ak sestra vypisuje rucne prijmovy doklad za prijatu hotovost potrebuje na to menej casu? Obavaju sa, ze pridu o cierne prijmy. Museli by priznat peniaze z RP a prestat fakturovat fiktivne vykony poistovniam (co by si pacienti lahko skontrolovali) a toho sa velmi obavaju. Komunikaciu s ostatnymi instituciami tiez nerobia klepanim na pisacom stroji a posielanim postou. Elektronizacia by ulahcila a sprehladnila pracu vsetkym. A o novom systeme vedia uz davno, nedozvedeli sa o nom na silvestra 2017. Obavam sa, ze sa povazuju za nejaku zvlastnu skupinu ludi a nove systemy a sposoby prace beru ako ohrozenie svojej vysostnej pozicie/zivotneho stylu.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Osobne si myslim ze niektorim ludom by nezaskodilo si sadnut k doktorovi na tyzden do ambulancie, hlavne okolo konca a zaciatku mesiaca. Hlavne to co musia robit po praci, tu birokraciu.

Potom by bolo super aby boli oboznameny z celym vykonom ich prace, od "doktorovania" az po riesenie veci s poistovnami, danami.

Potom by este stalo za zmienku ze ti ktori sa najviac brania maju cez 60 rokov, pripadne 70 a viac. Tu by som sa opytal tich co nadavaju na doktorov ze su "lenivi/hlupi" ci by to co sa odnich chce zvladli ich stary rodicia, pripadne rodicia v rovnakom veku - a teda 30+ ludi vysetrit a potom po praci sa naucit robit s PC ako samouk :)

Ja som ITckar, pomaham par doktorom s ich problemami s PC a vidim ako funguju. Ja robim so servermi a PC cely zivot, netrufam si povedat ci by som zladol teraz vystudovat medicinu (mam matfyz), tak isto oni cely zivot robia doktora ale ich uz niekto nuti robit s PC.

Skuste sa viac vzit do inych, velmi to pomaha pochopit a nie len hanit :)
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Na normálnom programe je výkazníctvo do poisťovne otázkou 20-30 min pri dvoch ambulanciách čo má lekár.
Nie je to žiadna veda, pokiaľ je správne nastavený program podľa zmlúv so ZP.
Takže tu nemalujme čerta na stenu.
Poisťovňa za lokálnu nemocnicu je tak na 6-7 hod so všetkými dokladmi, dávkami, faktúrami a odoslaním cez el.pobočky ZP.


Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Kto potom riesi veci, ktore poistovna neda uhradit? Nie je len jedna poistovna. Su aj dalsie veci ako statistika, ktoru musia robit doktori. Su aj europsky pacienti ktori chodia s oblubov na Slovensko a pod. Kto vybavuje zmluvy s poistovnou? Kto nastavuje podla toho programy doktorov?
Nepozerajte na doktorov optikou technika a neskatulkujte ich :)

V dnesnej spolocnosti musi byt doktor: manazer, ekonom, itckar, pravnik a neviem co este, skuste robit to iste u Vas v praci. Skuste sa zamyslet.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Nezmysel. Doctorko má na toto pacientov, tí mu za to že ich ošetrí vybavia možné/nemozné. Zabudol si aj inštalatér,chladničkár, testovač dovolenkových destinácií a pod.
Prosím, štatistika - raz ročne. Mzdy sestre - má učtovníčku.
Dane - raz ročne, platca DPH zrejme nie je. Eu poistenci sa spracujú na konci mesiaca spolu s domácimi. Vybavuje zmluvy? No a kto by mu to tak mal vybavovať? Pacient? Zmluva je platná min. 6 mesiacov, čiže sa program nastaví raz za 6 mesiacov, a zmena ceny bodu z 0,021987 na 0,022879 je otázka koľko? A koľko hod odrobia? Od 7.30 do 12??? Piatoček voľno... Prosím trochu reality...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Verim ze tie veci, ktore pisete, by pri svojej praci zvladol kazdy. Ja neviem o com pisete. Ak viete o nich tak vela, tak aj viete kolko odpracuju, kludne dajte nejakeho konkretneho, ale nemenujte. Napiste kolko spravi pacientov za den / tyzden / mesiac. Potom napiste kolko mu zaplati poistovna aby spravil pacientov. Dajme tomu specialista diabetolog alebo reumatolog.

Tito specialisti maju vacsinou sro, cize ako som pisal vsetko si musia bud spravit alebo ako ste pisal vy zaplatit niekoho ak to nevedia. Oni su doktori, cize doktorske veci nech robia, ale ostatne co nevedia nech robi niekto iny, tak?

Myslim ze viac osohu by prinieslo vzdelavanie doktorov v ambulanciach - nieco ako x kniziek o startupoch, nieco ako doktor v ambulancii od A-Z, kde by boli vysvetlene nemedicinske veci. Potom si myslim ze by bolo viacej doktorov v ambulanciach... Ale je mozne ze sa na to pozeram zle :)

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ked lekari dostavaju slusny plat,tak nech robia,co sa od nich ocakava.bodka
Odpovedať Hodnotiť:
 

Suhlasim, treba dodefinovat co sa od nich ocakava. A kedze nie je lekar ako lekar, prosim rozdelit lekarov statnych nemocniciach a v sukromnych ambulanciach! >:)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Suhlasim, treba dodefinovat co sa od nich ocakava. A kedze nie je lekar ako lekar, prosim rozdelit lekarov statnych nemocniciach a v sukromnych ambulanciach! >:)
Odpovedať Hodnotiť:
 

S mnohym súhlasím, ale toto platí pre každého kto podniká. AAk je aj IT-ak a má s.r.o., tak musí s nie len komunikovať so zákazníkmi, strát sa im o PC, vysvetľovať im, čo prečo, neustále sa vzdelávať nie len v tej oblasti pretože musí byť aj účtovník, právnik, ... stále musí sledovať legislativu (dane, sociálna, zdravotka, úrad prace, SOI, clo, ...), hlavne ak zamestnava...
Odpovedať Hodnotiť:
 

ezdravie má byť najmä pre pacienta. Pacient nebude musieť behať k lekárovi po opakovaný recept na rovnaký liek. Nebude musieť behať s výmenným lístkom aby sa objednal. Ak má elektronický občiansky môže si pozrieť svoju kartu online. Nemusí zo sebou nosiť kopu papierov a teda ich ani stratiť.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár