neprihlásený Pondelok, 15. októbra 2018, dnes má meniny Terézia   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Slovensko.sk má opäť problémy. Už to ani vtipné nie je

Značky: elektronické schránky

DSL.sk, 19.4.2018


Systém štátnych elektronických schránok nahrádzajúcich poštovú komunikáciu elektronickou dostupný na Slovensko.sk mal dnes podľa sťažnosti užívateľa opäť vážnejšie problémy s výkonom a dobami doručovania, ktoré sú znova intenzívne najmä v posledných týždňoch.

Čitateľ autorizoval doručenie správy do vlastných rúk po pol desiatej, vlastná správa mu prišla až takmer po troch hodinách pred pol jednou.

Na neštandardné správanie sa sťažoval aj ďalší čitateľ, ktorý pracuje pre väčší subjekt dostávajúci denne pravidelne minimálne desať a viac správ od orgánov verejnej moci. Minimálne do skorých doobedňajších hodín na rozdiel od iných dní ešte nedostali žiadnu správu, čo to ale presne vypovedá o stave systému a ako si správy preberajú nie je jasné. Paradoxne by to vzhľadom na reportovanú dlhú dobu prepravy správ systémom v poslednom období mohlo znamenať, že v predchádzajúcich dňoch systém na rozdiel od predchádzajúceho obdobia stíhal a všetky doterajšie správy boli už doručené včera prípadne dnes systém zase spomalil. Alebo to môže súvisieť s nočnou odstávkou systému zo včera na dnes. V každom prípade jeden z orgánov verejnej moci dnes podľa informácií zamestnanca v skorých doobedňajších hodinách správy dostal, prvú po deviatej.

Zároveň stále evidentne neboli odstránené problémy systému, kvôli ktorým podľa ministerstva spravodlivosti časť podaní na súdy cez systém eŽaloby zostane v nespracovanom stave a vyžaduje manuálne doposlanie. Systém eŽaloby totiž stále na tento problém používateľov dôrazne upozorňuje na svojej hlavnej stránke.

Systém Slovensko.sk mal v posledných dňoch dve veľké osemhodinové odstávky, najskôr zo soboty na nedeľu a následne zo stredy na dnes.

Po prvej pracovník orgánu verejnej moci, ktorý každý dostáva a posiela nezanedbateľné množstvo správ, avizoval zlepšenie systému, keď poslanie podaní inému OVM sa oproti mnohým hodinám z posledného obdobia skrátilo a napríklad v pondelok poobede malo trvať už len cca dve hodiny.

Po tom, ako čitateľ v diskusii pod článkom na DSL.sk o problémoch Slovensko.sk zo začiatku mesiaca vtipkoval, že systém možno len nemá správne indexovanú databázu, uvádza Slovensko.sk k aktivitám uskutočneným cez víkend "modul eDesk - optimalizácia a indexovanie".

Podľa skúseností čitateľa prišlo od pondelka k pomerne veľkej viditeľnej zmene. So správami im totiž už prestal chodiť zároveň výsledok overenia podpisu a ten bol doručovaný až o niekoľko hodín neskôr. To by mohlo naznačovať, že nečakanie na tento výsledok overenia zrýchlil doručovanie správ. Dnes sa systém ale evidentne vrátil k doterajšiemu systému fungovania a overenie podpisu zase chodí zároveň so správami.

Aktivity počas druhej odstávky sa týkali viacerých modulov a okrem iného oznam uvádza "modul IAM - optimalizácia prihlasovacej schránky", "modul G2G - inštalácia novej verzie nárazníkov a BizTalk komponentov" a "modul CEP - optimalizácia, opravy".

Je samozrejme potrebné pripomenúť, že doručenie systémom prijatých elektronických správ na Slovensko.sk znamená len ich umiestnenie do virtuálnej elektronickej schránky užívateľa v rovnakom systéme. Je absurdné, aby takéto niečo pri smiešnom počte spracúvaných správ trvalo hodiny, a je absurdné, že sa systém do takého stavu dostal.

Je nepochopiteľné, že potom ako sa prvýkrát aspoň verejne viditeľne systém do takého stavu dostal najneskôr v septembri minulého roka za viac ako pol roka to jeho prevádzkovateľ štátna organizácia NASES nedokázala v spolupráci s dodávateľmi vyriešiť.

A je úplne neakceptovateľné, keď organizácia NASES maskuje tieto problémy odmietaním odpovedania na legitímne otázky a často so smiešnymi výhovorkami. Napríklad odmietla zodpovedať akú priemernú dobu doručovania správ eviduje podľa svojich štatistík, aká záťaž je na systém v súčasnosti kladená priemerne a v špičke, ako konkrétne plánuje stav riešiť a odmietla tiež poskytnúť dokumenty, v ktorých mala byť v minulosti stanovená plánovaná záťaž systému a ktoré dokumentujú overenie výkonu dodaného systému.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Intel má mať problémy s dodávkami CPU ďalšieho pol roka
Štvorjadrový minipočítač za 10 dolárov
Japonci majú na asteroide problémy, je moc skalnatý
Aktivistický hacker mal opraviť 100 tisíc zraniteľných MikroTik routerov
NASA má v krátkom čase problémy s piatou misiou. Opportunity stále mlčí
V Q4 aj budúcom roku má výrazne zlacniť RAM aj SSD
NASA ukázala ako maľovala nové robotické vozidlo pre Mars
Spúšťa sa predaj microSD blížiacej sa výkonu SSD, pre smartfóny aj minipočítače
Microsoft sa dostal do prvej päťky výrobcov PC, v USA
Samsung má nový smartfón so 4 zadnými fotoaparátmi, pod sebou


Diskusia:
                               
 

Do rúk nastať, k vode nepustiť.
Odpovedať Známka: 9.5 Hodnotiť:
 

Do rúk nasrať a povinne zožrať.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Miliardu na výkonnejšie servery!!!
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

A načo o tom nejaký tokok furt píše?
Odpovedať Známka: -8.7 Hodnotiť:
 

Fero, daj si Mars... keď si hladný, nie si to ty.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To nemyslis vazne tuto otazku! Vsak to su nase peniaze, ktore platime v kazdej jednej skur*enej veci, ktoru si v tomto state kupime formou DPH. A tieto nase peniaze su permanentne, kazdy den rozkradane a dostavame za to softver, ktory nefunguje!

Ako Ti moze vadit, ze sa o takomto niecom pise ? Vsak to je velmi vazna vec a tyka sa aj Teba a Tvojich penazi!
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

typicky slovacisko... pokial ludia budu mat v pici to ako sa rozkradaju aj ich peniaze na slovensku sa nezmeni NIC
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

navrhujem verejnu zbierku a zapnut aurela! miliarda predsa nemoze byt dost na taky uzasny projekt ako slovensko.sk
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

V ramci programu informatizacie spolocnosti je ulohu projektu slovensko.sk pri vychove novych expertov a odbornikov mozne prirovnat snad len k vyznamu ukrizovania Krista ako priekazne nepostradatelneho inicializatora marketingovych kampani krestanskych cirkvi.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

jednu miliardu tyzdene,
jednu miliardu tyzdene.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Projekt Slovensko.sk má problémy s doručovaním správ kvôli banálnej záležitosti. Operátori systému jednoducho nestíhajú čítať a analyzovať obsah správ dostatočne rýchlo. Naša redakcia odporúča výrazne obmedziť sledovanie TV Markíza počas neplatených nadčasov.
Ďakujeme za vašu priazeň. Váš IT špecialista, Ondrej MackoUško :)
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

trafil si
Odpovedať Hodnotiť:
 

Niektoré národy si demokraciu nezaslúžia.
Odpovedať Známka: 6.1 Hodnotiť:
 

Presne tak. Nie vsetky su priekazne vinne.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ten nas je priekazne slivovicny. Cesi su zase pivny narod. Vinny narod je francuzsky.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ak si myslel Slovensko, tak my máme "demokraciu" cca 2 dni za 4 roky. "Slobodne" si zvolíme a ďalšie 4 roky trpíme stále horších sociopatov, ktorí len systematicky likvidujú, čo ešte nestihli zlikvidovať ich predchodcovia. Celé 4 roky terorizujú svoj zverený národ, vykradajú majetok a postupne vlastne aj hodnoty...
Ale pravdepodobne je to vec celého západného sveta, nie len SVK
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Burzujko to ale mysli tak, ze by ho mali zavret do blazninca bez jeho dobrovolneho suhlasu
Odpovedať Hodnotiť:
 

...ale je :D
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

zaujímavé, vždy keď to v koalícii zaškrípe, slovensko.sk má problémy :D
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Slovensko.sk je živý organizmus a reaguje na nezhody v "domácnosti". :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

lenze slovensko.sk ma problemy skoro stale.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

...lebo problémy sú stále.... síce nie u občanov, ale u papalášov a IT "expertov" tam hore - zase nedostali pravidelnú injekciu miliónov na "nové" SSD, servery, kábliky, odmeny.....
Odpovedať Hodnotiť:
 

Stalo by za to aby si si urobil zoznam kedy mala koalicia akoze problemy, kedy to bol iba dankov pokus o publicitu a kedy malo slovensko.sk problemy. Za spracovanie dakuje Denisa Sakova expertka na elektronicky podpis a jeho bezpecnost.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Treba chapat podstatu problemu. Statna zakazka. Kazda prebieha podla rovnakej sablony. 30% casu sa handrkuju obchodnici, 50% casu sa zostavuje specifikacia. 20% casu ostava na vyvoj, pocas ktoreho sa specifikacia dalej meni. Dobry vyvojari su drahy a na tak kratky cas je ich treba vela. Takze sa najimaju bastlici, ktory to nejako zmaknu za par supiek. Vysledkom je totalne neoptimalizovany spagetovy kod, kde su uplne bezne napriklad take praktiky, ze sa z databazy vytiahne vsetko a filtruje sa iterovanim v kode. Nasledne sa to potom roky tisko "fixuje", co znamena ze najvacsie kixy sa prepisu a ostatne vyriesi navysenie resourcov (napr. ssd diskove pole). Na konci zivotneho cyklu sa vyhodnoti cely projekt ako obsolete a zacne sa priprava na novy, ktory ho nahradi.
Odpovedať Známka: 9.7 Hodnotiť:
 

zakladny problem (nielen na Slovenku) je, ze vrcholovi manageri si neuvedomuju toto:

----------------------------
https://imgur.com/a/x3rWbhz
----------------------------
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Pičus a jeho múdrosti.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

100% suhlas a este jedna vec k tomu: naviac sa kazdy takyto system integruje na xyz dalsich systemov, ktore maju povacsinou mega pomalu odozvu a na kazdy request sa caka kludne radovo minuty (u niektorych este viac). riesenie bugov u tychto "cudzich" sluzieb je tortura. chceli sme aby fixli bug kvoli ktoremu nas system absolutne nemohol korektne fungovat a ani po 4 mesiacoch sme nemali riadnu odpoved kedy a ci vobec budu ochotni to riesit. a preto to vypada tak ako to vypada.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Treba priviazat aby nevypadlo...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Zabudol si jednu vec 30 % finacii su provizie pre zadavatelov ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zabudol si jednu vec 30 % finacii su provizie pre zadavatelov ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Hlavne im nefunguje elektronický podpis na Linuxe. Či Ubuntu 14.04 alebo 17.10, všetky aplikácie nainštalované, no pri podpísaní sa portál tvári, že D.Launcher nie je nainštalovaný, pritom beží. Človek si kvôli tomu Javu naondí do systému a chuj ide. Miliónový systém jak hovado.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

A to si ešte zrejme nevidel predpokladané náklady na jeho prevádzku na najbližšie roky ;-)
Táto sranda nás bude mesačne stať cca 1,5 milióna €
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mal som ten isty problem - vyriesilo to komplet vymazanie, java priamo od Oracle (nie tu v repo), a spustenie instalatora ako user

ak dlauncher bezi, no web s nim nevie podpisovat, na 99% ti nevie precitat config kvoli pravam .. skus si ho spustit cez CLI a odsledovat chyby, jednu-dve tam vypise ..
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Javu nám od Oracle, odporúčanú verziu 8/71. Skúsim to ostatné. Dík.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a pritom by stacilo napisat riadny manula
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som tiez volal na infolinku MV, ci coho to a este pred uplnym definovanim problemu mi odpovedali. SW stary pol roka a ie iste problemy. V manuali to nemaju, SW neopraveny. Bud su debili, alebo potrebuju zamestnat operatorov telefonnych liniek.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kto to vymyslel takú blbosť?
Minulý piatok potvrdím "prečítanie" správy a až o hodinu s 20 minút mi príde daná správa? Veď by mohla byť už doručená a zamknutá, odomknem ju s BOK, vtedy sa odošle aj potvrdenka o prevzatí ale správu už rovno prečítam a nie čakať kedy naozaj dôjde. To s RFC 1149 by mi prišla skôr.
Prečo si nevie uložiť na užívateľa zobrazovanie novej verzie ale zakaždým sa na to pýta. Možno to niekde ukladá do cookie čo je blbosť.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V reálnom svete by to vyzeralo tak, že poštárke nezoberie listy len A4 zo zoznamom zásielok alebo natrhané lístky z doručeniek, dá popodpisovať prijatie, potom sa vráti na poštu a kto podpísal prevzatie tak tie listy zoberie a v druhom kole roznesie.
Kto už len takú logiku vymyslel.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Suplikanti plateni SMERom z tvojich dani.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Uz tradicne, netreba zabudat podakovat realizatorom:

Slovensko.sk: Millennium
Prihlasovanie: ANEXT
Schranky: Anasoft
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ale netreba zabudat na komplexne credits: Globaltel, Ditec, IBM, and list goes on & on.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

wow, a to je vsetko?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Viete niekto vycislit z realnych zdrojov kolko tento CELY projekt od zaciatku doteraz mohol stat v mil. eur?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ma by zaujímalo porovnanie nákladov s mojedatovaschranka.cz
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

caute redakcia. vytvorte v lavom menu novu sekciou Slovensko.sk, lebo toto je uz kapitola sama o sebe
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A to ešte nikto nespomínal, ze formáty ZEP a XZEP Ktore ako jediné Slovensko.sk ponuka zdarma pre občanov nie sú mimo Slovenska vôbec akceptované a a dokonca niesu bez súhlasu prijímateľa akceptovateľné ani na území Slovenska.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Moj kamarat v case ked este robil na SVK pre jednu nemenovanu spolocnost mi tvrdil , ze cela implementacia ZEP je smerovana k tomu , aby to bola v buducnosti platena sluzba. Osobne si myslim , ze nieco budu musiet nehat aj neplatene , ked elektronicku komunikaciu vyzaduje zakon , ale myslim si ze vsetky pouzitelne sposoby na podpis dokumentov budu platene , lebo tie domy a jachty maju tiez aj prevadzkove naklady.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

zep.digis.sk .... ludia sa to za statne naucia pouzivat a uz len zlizat smotanu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"Po tom, ako čitateľ v diskusii pod článkom na DSL.sk o problémoch Slovensko.sk zo začiatku mesiaca vtipkoval, že systém možno len nemá správne indexovanú databázu, uvádza Slovensko.sk k aktivitám uskutočneným cez víkend "modul eDesk - optimalizácia a indexovanie"."

"Aktivity počas druhej odstávky sa týkali viacerých modulov a okrem iného oznam uvádza "modul IAM - optimalizácia prihlasovacej schránky", "modul G2G - inštalácia novej verzie nárazníkov a BizTalk komponentov" a "modul CEP - optimalizácia, opravy"."

Tak aspon sme radi, ze sme im pomohli. Mam znameho, nasadzuje SAPy a o potrebe dalsich indexov okrem primarneho toho tusil bezo mna velmi malo. Kludne nechal bezat daky agregovany SQL dotaz od piatku do pondelku nad DB. S indexami by to mal za 5-50 minut.
Odpovedať Hodnotiť:
 

"keď poslanie podaní inému OVM sa oproti mnohým hodinám z posledného obdobia skrátilo a napríklad v pondelok poobede malo trvať už len cca dve hodiny." LEN DVE HODINY! ELEKTRONICKY. Sprava z fb, alebo gmailu zo serverov v EU sekundu a sprava od statu zo serverov v BA len 2h.

Odpovedať Hodnotiť:
 

ked tu urobite prieskum uzivatelov Slovensko.sk o pocte sprav, ktore denne posielaju / dostavaju a o casoch, tak by sme sa tie utajovane cisla hanby mohli dozvediet.
Odpovedať Hodnotiť:
 

jaj, to este len bude vypadok ked zdravotne poistovne budu posielat rocne zuctovanie pre statisice poistenov :)
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár