neprihlásený Nedeľa, 21. októbra 2018, dnes má meniny Uršuľa   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Muskove tunely majú umožniť rýchlu MHD za 1 dolár

Značky: Elon Musknové technológie

DSL.sk, 18.5.2018


Ďalšia spoločnosť Elona Muska The Boring Company sa pri svojej technológii tunelovej dopravy, ktorej víziu predstavila pred viac ako rokom, chce sústrediť na poskytovanie prepravy osobám a nie autám ako prezentovala v počiatkoch.

Konkrétne by technológia v meste akým je Los Angeles mohla umožniť formu rýchlej mestskej hromadnej dopravy, ktorá vďaka rýchlosti do 150 míľ za hodinu, respektíve 241 km/h, môže obyvateľov dopraviť aj na veľké vzdialenosti v meste ako LA za minúty a pritom jedna cesta stáť iba dolár. Napríklad cesta z centra na letisko v LA by mala trvať 8 minút.

Musk to prezentoval na tlačovej konferencii The Boring Company v noci na dnes.

Systém navrhovaný spoločnosťou má pozostávať z množstva jednopruhových mimoúrovňových tunelov, v ktorých by boli vozidlá elektrickým pohonom presúvané zrejme bez križovatiek a to aj s využitím jednej vodiacej koľajnice. Na ilustračných videách je možné vidieť spájanie dvoch pruhov do jedného. Do systému tunelov sa vozidlá majú dostať z bežných ciest po vertikálnom vysunutí hore až na úroveň cesty.


Návrh vozidla hromadnej prepravy pre Loop, kliknite pre zväčšenie (foto: The Boring Company)



V počiatkoch spoločnosť systém prezentovala najmä ako systém pre bežné osobné vozidlá, ktoré by boli prepravované na na to určených plošinách. Aktuálne projekt označuje Loop a počíta s prepravou osôb v malých vozidlách s 8 až 16 cestujúcimi.


Tlačová konferencia The Boring Company (video: The Boring Company)



Musk neprezentoval konkrétne plány ako projekt financovať a akú by mohol mať návratnosť pri cene lístka 1 dolár a či sú takéto parametre reálne je otázne, keď Musk aj v minulosti prezentoval u niektorých svojich projektov nakoniec reálne a nerealizovateľné ciele.


Koncept tunelovej prepravy podľa The Boring Company (video: The Boring Company)



V každom prípade spoločnosť pracuje na technológii efektívnejšieho kopania tunelov, ktorú chce zrýchliť a zlacniť. Cieľom je podľa spoločnosti kopanie tunelov zlacniť 10-násobne a rýchlosť zvýšiť tiež minimálne 10-násobne. V súčasnosti stroje pre kopanie tunelov priemeru cca 4.3 metra aký používa spoločnosť kopú rýchlosťou 0.003 míle za hodinu respektíve 4.8 metra za hodinu.

Cieľom spoločnosti je dostať sa na 48 metrov za hodinu, čo je približne tempo slimáka, a výhľadovo až na 480 metrov za hodinu.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Google má chcieť za svoje Android aplikácie až 40 dolárov za smartfón
Slovenská vláda chce ponechať trvalý zimný čas
Telekom mení ceny na predplatených Easy kartách
Oficiálny DVB-T2 tuner pre Raspberry Pi, aj Zero
Vydané Ubuntu 18.10, na 32-bitovú verziu už nejde ani upgradovať
Vedci dokázali, že kvantové počítače budú výkonnejšie ako klasické
Macy majú čoskoro prejsť na vlastné ARM procesory
Štátne elektronické služby majú vyzerať rovnako, štát vydal dizajn manuál
Výmena hlavného kľúča Internetu zrejme spôsobila jeden vážny incident
Samsung chystá viaceré QLC a 96-vrstvové SSD


Diskusia:
                               
 

mam zlepsovak, jedno vozidlo s elektrickym pohonom moze tahat dalsie vozidla bez pohonu.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

gratulujem, vymyslel si vlak :)
Odpovedať Známka: 9.0 Hodnotiť:
 

Metro.
Odpovedať Známka: 9.2 Hodnotiť:
 

metrovlak...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Metro má bežne poháňaných viac vágonov. Jeden by nezvládal dostatočné zrýchlenie kvôli slabej trakcií kovových kolies.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

metrosexual?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

metrosexual je clovek, co ma sex v metre? :-D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

ano, metrosexual je muz, ktory dava za kozmetiku a oblecenie tolko penazi, ze si uz nemoze dovolit kupit auto a preto musi jazdit metrom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Takze vlastne je to diagnoza. Muz, ktoremu miesto sexu staci mat pekne oblecenie a dobre vyzerat. LGBTIM.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ja to hovorim od zaciatku, diskusia na dsl.sk je liahen revolucnych napadov, svet by bol ovela lepsi keby nas tu niekto aj pocuval.
Odpovedať Známka: 9.4 Hodnotiť:
 

Treba hlasnejsie pisat...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Musk casto trepe a prehana.
Ale potencial takychto lacno vybudovatelnych tunelov urcite je.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Nech s tym ponahlaju, Branisko stale nema druhy portal.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

čo už, keď dá jedna diera Braniska je hyperlup...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lacno :?D
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

len ako chce zlacnit tu stavbu tunelov ked na ich budovanie pouziva komercne dostupne TBM-ka :)
zatial nevymyslel ziadnu novu metodu razenia(zamerne nepisem tunelovania, lebo tu ma zvladnutu a investorov tuneluje kvalitne :) ) ani ziadny novy raziaci stroj a bez tohto nieje mozne aby zlacnil a zrychlil razbu tunelov
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

To neviem.
Viem len ze s tym nieco chcu urobit, a len vravim ze zlacnit kopanie tunelov by malo velky prinos a potencial. Nie je to hlupost typu obyvanie marsu.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ono nieje tunel ako tunel(a to nemyslim narazku na finacne tunelovanie), nie v kazdom podlozi sa da tunelovat rovnakou metodou a nie kazdy profil tunela sa da tunelovat rovnakou metodou :)

je rozdiel ci razis v tvrdej skale, alebo nejakom nestabilnom podlozi kde sa geologicke podmienky menia kazdym metrom a musis postupovat velmi pomaly nie z dovodu, ze by si rychlejsie nevedel, ale z dovodu, ze potrebujes proste cakat na spevnenie vyrazeneho useku

dalej je rozdiel ci razis len ruru, alebo uz razis v pripade metra nastupnu, alebo dokonca prestupnu stanicu

ale tunely sa razia stale lacnejsie(minimalne realivne vzhladom k cene prace, alebo hodnote meny), co vyrazne predrazuje stavbu tunelov je vybavenie tunelov roznymi systemami, ktore ich prevadzku maju spravit bezpecnejsou a taktiez uz pri samotnej vystavbe sa akosi vzdy sprisnuju bezpecnostne poziadavky
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ak to klasické TBM rozoberú a prekopú prečo nie TBM sa za tie roky moc nemenili aj z dôvodu že ich nemá akosi kto vyvíjať je úplne minimum tunelárov v USA je tuším iba jedna škola ktorá sa zaoberá razením tunelov. The Boring sa aspoň niečo snaží.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lacno vybudovatelne tunely su super, Musk vsak nepovedal ako ich chce vybudovat lacno. Iba prezentoval, ze ak ich nejak (magic?) vybudujeme lacno, tak to bude revolucia v doprave.

To viem aj ja: ak vytvorime lacne CPU so spotrebou 2 watty a vypoctovym vykonom E7-8855, tak to bude revolucia vypoctovej techniky. Ale mna s tymto tvrdenim vsetci vysmeju, pretoze nemam taku seksi fotku ako Musk.

A ked uz sme pri tom, preco nie je v clanku fotka?!?! Redakcia to co ma byt?
Odpovedať Hodnotiť:
 

je to dobry namet na katastroficky film.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

V nasledujucom katastrofickom filme Kamenak bude cesta za 8 minut stacit kazdemu. Okrem tej starej 80rocnej babky :-)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Poprosim redaktorov DSL.sk na referenciu slimaka, ktory ide 48 metrov za hodinu.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

njn, mne sa podarilo najst iba 47 metrov za hodinu. klasicka DSL.sk redakcia, zase prehana.... google > "how fast is snail"
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Slimák južanský: 0,047 km/h
FAKE NEWS!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Poprosim redaktorov DSL.sk o fotku slimáka...a samozrejme Elon Musk, foto:Elon Musk
Odpovedať Hodnotiť:
 

Pani toto nikdy nesmie dorazit na Slovensko. Ved nase tunely ktore razime pre dialnice by zrazu boli z doby kamennej.
5m za hodinu? Viete si toto predstavit na Slovensku? Na takom Visnovom? Kde by sa potom ulievalo do alobalu keby to vsetko takto islo.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

u nas sa razia "dialnice" 1km za rok... a tu do kosic casovo este prestrelime...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

tzn. 2,74 m/deň a teda 11 cm/hod.

Čo z toho vyplýva? Máme extrémne tvrdé skaly.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mame extremne tvrdy vzduch!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Mali by si za referencne zviera vybrat krta
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Musk tusim velmi rad vsetky cisla nasobi a deli cislom 10.
10 krat rychlejsie a 10x lacnejsie.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

a tvoje hodnotenie je tiez 10, zeby nahoda?
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Citim sa ako u blaznov. Tento chlap moze trepnut co sa mu zachce, ukaze par vygenerovanych sexi obrazkov a videi ... a cely svet padne na zadok! Ba co viac, nikoho ani nenapadne sa zastavit a spytat sa ci na to su nejake dokazy, predpoklady alebo ci to je v sulade s fyzikalnymi zakonmi. Prave naopak, ak pochybujes si hater a mal by si proste verit jeho viziam. "Musk neprezentoval konkrétne plány" ... a koho aj zaujimaju konkretne plany ze? Proste ver.
A pred tym nez ma niekto obvini - nie, to ze mu par projektov relativne vyslo (spacex) neznamena ze coho sa dotkne sa premeni na zlato a je odbremenene od kritiky (financne a produkcne problemy tesly, hyperloop, boring company, ludske rakety zem-zem, ...)
Odpovedať Známka: 1.3 Hodnotiť:
 

A aj si nám teda niečo predložil, alebo si si chcel len zahejtovať?
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

umm a co mam ja co predkladat? Tiaha dokazu je na tom kto hovori nejake tvrdenie. Mozem povedat ze mam doma Ferrari a ziadat od vsetkych naokolo aby mi dokazali ze ziadne Ferrari nemam? Nie, ja musim predlozit nejaky dokaz ze mam Ferrari. A to je cely moj point, Musk predlozil len par sexi obrazkov
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

A ake dokazy mam predlozit, ked poviem, ze planujem v buucnosti kupit Ferrari?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

... vypis z uctu za poslednych 5 rokov, vyplatne pasky???
Odpovedať Hodnotiť:
 

jááj, pane moj zlatý, - z tích "výplatních pások" je ferrari & podobný rich-kids "Dan-Billzerians´ multimilionairs lifestyle -== bez šance! !!

..jedine, že by to boli výplatné ..výpisy, hárky pnapr. Martina Romana, CEO čEZ-u,

nj, a takích top-mnžérov velkích, (príp.aj stredních) firiem, podnikov, a nadnárodních korporácií...

vtedy jo..
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Staci iba preukazat, ze si uspesny miliardar s napadmi, nie len hateovat na DSL ... ;-)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

no a najlepsie su tie rendery ktore absolutne nezohladnuju realitu a ak by aj nieco isiel realne stavat tak tie nastupne/vystupne stanice do tunelov budu uplne ale uplne ine

dieru v zemi bez akehokolvek zaistenia by mu mohol v strede mesta povolit len idiot :)

to akoze vazne ten clovek co robil ten render nemyslel na taky detail akym je bezpecnost? :)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nielen to, ale neriesi tym ani ziadne prakticke problemy, ktore sa musia riesit v dopravnych uzloch. A bezpecnostne predpisy, z ktorych by museli vacsinu zrusit, aby to mohli vobec spustit. Velmi triezvy, a hlavne odborny pohlad ma na to tento clovek:

http://dopice.sk/lrT
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemusí sa mu všetko podariť ale robí aspoň niečo koľko miliardárov bohatších ako Musk robí takéto veci? Ono je jednoduchšie dať na "charitu" ako vyhrnúť rukávy a riešiť dané problémy. Ešte uvidíme ktoré projekty budú živitascopné viac a ktoré menej. Btw. žiadna Muskova firma nepopiera fyzikálne zákony vždy ide len o vylepšenie existujúcej technológie elektromobily, rakety, tunely, maglev, batérie to všetko existovalo nič z toho sa nedá poprieť.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Slovenské tunely majú umožniť MHD ktorá stojí za 1 dolár
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

to je ako ked si vo velkom meste cez kamarata vybavis tender a potom si uz len MHD zadarmo prides po hotovy kes do igelitky
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Slovenské tunely už teraz umožňujú MHD, ktorá nestojí ani za groš :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

mno, jako jeho fanda, im do toho nechcem kecat, a znechucovat ich budovatelské nadšenie, - ale spravit ementál v podloží L.A.,(z podložia na ktorom leží jedno z top 10 biggest cities usa,

..a ešte pri, nedaleko jednej z najvačších, stále aktívních tektonickích zlomov na Zemi,

to je vážne jako z Emmerichovho katastrofického filmu,

(ale velké zemetrasení v S.-F., v 1906 (?, abo 1907?), - by bolo (aj následkami, len drobné, jemné chvenie..
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

´´San_AnDreas,
(2 litosférické dosky, platne..
sa tam šúchajú ~~popri sebe, kus (jakoby) šikmo do seba, .. a nejaké (výrazne) vačšie, abo aj ozaj velké zemetrasenie tam má meškanie, nebolo tam už hodne vyše polstoročia..

(platne sú tam už ~~ 12 / 19 metrov "v sebe´, /abo v previse)

( == tlak narastá, a už tam musí být nahromadená nenergia jak x termojadrovích bomb..)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Co je emental? Ked do parenice spravis ihlou 3 diery, je to uz emental?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nádhera, vizionárske, hlavne v zóne s očakávaným blízkym krutým zemetrasením.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Muskova snaha je mi sympatická, tunely však nevedím moc perspektívne - hlavne v Amerike a západnej Európe. Bude totiž stačiť jeden dva útoky teroristov v tuneli, a ľudia ich prestanú používať.
Slabým miestom sú totiž vstupy do tunelov. Bude ich veľa a ich zabezpečenie proti tomu, aby sa do tunelov dostalo auto s taškou plnou výbušnín, bude dosť komplikované.
Ale možno Musk s niečím inovatívnym príde.
Ja osobne vidím prínos tunelov hlavne v nákladnej doprave. Viem si predstaviť sieť podobných tunelov - dokonca i s čiastočne odsatou atmosférou - v ktorých by sa nákladné kontajnery pohybovali rýchlosťami rádovo v stovkách kilometrov za hodinu.

Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Medzi menšími mestami by potom stačili menšie tunely, medzi dôležitým európskymi metropolami by mohli byť tunely, do ktorých by sa zmestili na šírku a výšku 4 kontajnery - 2x2.
Tunely by mohli vždy vyhĺbené vodorovne v niekoľkých hĺbkových úrovniach a len na vybraných miestach by tam mohli byť rampy či výhybky na vyššiu či nižšiu úroveň. Ak by v tuneloch bola riedka atmosféra, tak náklady na pohyb kontajnerov by v dôsledku vodorovnosti tunelov a minimálneho odporu vzduchu boli oproti súčasnosti minimálne. Zvlášť ak by sa kontajnery pohybovali na plošinách fungujúcich na princípe MAGLEV-u.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Skyway je lacná rýchla preprava...to bude budúcnosť
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár