neprihlásený Piatok, 21. septembra 2018, dnes má meniny Matúš   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Musk tvrdí že v Tesle je sabotér, zo zlých úmyslov obviňuje mnoho firiem

Značky: Tesla Motors / TeslaElon Muskbiznis

DSL.sk, 19.6.2018


Elon Musk, hlavný akcionár a CEO výrobcu elektromobilov Tesla, v pondelok emailom informoval všetkých zamestnancov o chytení sabotéra.

Upozornila na to CNBC, ktorá získala a zároveň aj zverejnila predmetný email.

Sabotér podľa Muska uskutočnil zmeny kódu v softvéri označovanom ako Tesla Manufacturing Operating System, teda zrejme operačnom systéme riadiacom výrobu. Čo zmeny spôsobili neinformuje. Okrem toho mal sabotér exportovať veľké množstvo vysoko citlivých informácií pre neznáme tretie strany.

Sabotér sa podľa Muska už k niečomu priznal, nešpecifikuje k čomu. Tento týždeň bude podľa neho prebiehať detailné vyšetrovanie so snahou zistiť, či spolupracoval s nejakými ďalšími zamestnancami alebo v prospech nejakej inej firmy alebo organizácie.

Informácia prichádza v čase, keď sa Tesla konečne blíži k cieľovej kapacite výroby päť tisíc vozidiel Tesla Model 3 za týždeň. Tú chcela dosiahnuť pôvodne už na konci minulého roka, s nábehom výroby ale výrazne meškala, nedávno avizovala dosiahnutie 3.5 tisícky vyrobených kusov a 5 tisíc chce dosiahnuť do konca júna.

Model 3 s nižšou cenou ako predchádzajúce modely je prvým masovejším modelom Tesly a zaznamenal stovky tisícok predobjednávok. Nezanedbateľne veľký počet bol ale okrem iného po predstavení vozidla a problémoch s rýchlosťou výroby podľa dostupných informácií zrušený.

Aktuálne v emailovej správe zamestnancom Musk obviňuje mnoho firiem zo zlých úmyslov voči Tesle, pričom používa pomerne tvrdý slovník. "Ako viete, existuje dlhý zoznam organizácií, ktoré chcú aby Tesla zomrela. Tieto zahŕňajú investorov na Wall Street predávajúcich nakrátko, ktorí už stratili miliardy dolárov a stratia oveľa viac. Potom sú tu ropné a plynárenské spoločnosti, najbohatší priemysel na svete - oni nemajú radi predstavu, že Tesla posúva pokrok solárnej energie a elektromobilov. Nebuďte šokovaní, fámy ale hovoria že tieto spoločnosti nekonajú vždy super pekne. Potom je tu množstvo konkurentov spomedzi veľkých automobiliek vyrábajúcich benzínové a dieselové autá. Ak sú ochotní podvádzať tak veľmi pri emisiách, možno sú ochotní podvádzať inými spôsobmi?" uvádza Musk.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Škoda buduje veľké datové centrum, ako superpočítač by bolo jedným z najvýkonnejších
Japonci spustili na asteroid skáčuce vozidlá
Hlavný bezpečnostný kľúč Internetu sa vymení o necelý mesiac
Nvidia má efektívnu GPU pre neurónové siete
SME začali blokovať návštevníkov s Adblockom, reklama sa dá vypnúť za 20 eur


inzercia



Diskusia:
                               
 

Ekologickosť elektromobilov je prinajmenšom sporná, keďže ide iba o presúvanie miesta vzniku emisii, ale hlavne nikto zatiaľ nevyriešil problém súčasného nabíjania veľkého množstva elektrompbilov a jeho dopady nabelektrickú sieť.
Odpovedať Známka: -0.2 Hodnotiť:
 

sak to je jasne kazdemu okrem eleonóra mušku a slepych zadubencov e-aut ktori si myslia, ze aj na slovensku moze byt zo dna na den (napr. z 19.6. 2018 na 20.6.2018) nahradenych tych milion fosilakov za milion e-aut a vsetci sa budu vytesovat od ucha k uchu (akurat tak prvy den kym sa to vsetkym nevybije, potom by prisla apokalypsa takych rozmerov, ze menoba reforma z roku pana 1953 by v porovnani s tym bola vyhra v sportke)
Odpovedať Známka: -3.2 Hodnotiť:
 

myslím, že až také zlé to nebude

https://www.iter.org/
Odpovedať Známka: -1.9 Hodnotiť:
 

zabudli sme na nenapadny faktor: KEDY :)

o fuzii sa hovori uz tolko dekad, ze uz to pomaly pamata prvu atomovu elektraren z 50. rokov 20. storocia

okrem toho pri uvahach o e-autach ide nielen o zdroje energie (pretoze slovesnku by stacili 2 atomky spolu 8 ks. 0,5 GW reaktorov a mozme tu mat ten milion fosilakov a este byt pani krali vo vyvoze el. energie), ale ovela vacsi problem je: INFRASTRUKTURA :), este raz INFRASTRUKTURA
Odpovedať Známka: 5.2 Hodnotiť:
 

Podla mna ITER predbehnu sukromnici a pocitam tak asi o dekadu.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

ak narážaš na tú anglickú firmičku, čo sa snaží vyvolať hype, tak asi nie.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ale prosim ta, EU firmicky nikdy nic nevymysleli. Ja skor myslim napr. Google. Oni maju dost prostriedkov aby nieco podobne dosiahli.

Ja osobne si myslim, ze ITER je mrtva vetva pozierajuca prachy danovych poplatnikov. Bud sa viac presadia mensie tokamaky alebo uspeje stellator. Kazdopadne sa ale na trhu presadi riesenie od sukromnikov. Statne aliancie nemaju taky ten potrebny tah na branku.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

S tým súhlasím, ale neviem prečo by mal google investovať do fúzie...
Každopádne si myslím, že obnoviteľné zdroje sú slepá vetva.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Oni investovali do fuzie este s inou spolocnostou. Bolo to koncom minuleho roku. Fuzia je narocna zalezitost a na jej realne pouzivanie musi prist nejaky Musk, ktory ostatnym ukaze ze sa to da. Od vladnych projektov to cakat nemozeme.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

pre boha ziveho, co budeme s tolkou eletrinou robit?!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

nabijat elektromobily
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

tak ono sa vždy dá nájst x-dôvodov, ako to nespraviť, ale nie tak sa technológie vyvýjajú
Odpovedať Známka: 4.4 Hodnotiť:
 

No ved nech spravia. Ale nech necakaju, ze po dekadach prazdnych reci o fuzii nemozu ocakavat, ze budeme na to vyhypovani.
To, ze sme skepticki voci tymto tvrdeniam, kedze tie tvrdenia tu su uz dekady a skutek utek, este neznamena, ze sme proti tomu, aby na technologii nadalej pracovali.

Nech pracuju, nech to dokoncia a potom nam padne sanka. Dovtedy su to prazdne reci.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Na to aby zacalo pracovat taketo zariadenie je potreba vyvinut vela technologii co chvilu trva. Neda sa to spravit tak ze si povies postavime tokamak a do roka ho mas.
Pokial sa nedotiahne do konca aj ta najposlednejsia technologia ktora je potrebna dotial nebude ani funkcna fuzia.
Aj o takych smartfonoch ludia snivali uz v 80' rokoch a trvalo to dalsich 20 kym boli potrebne technologie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Prvé PDA boli už v 90' rokoch. Ale inak kľudn, nech si dajú aj načas, ale nemôžu očakávať, že im budeme tlieskať, kým to nebude hotové.
Odpovedať Hodnotiť:
 

ITER je reálne vo výstavbe, je na cca 70% dokončený, neviem, kde máš problém. Verím, že ak by sa developeri poradili pred výstavbou na dsl.sk, tak by to už bolo hotové, ale žiaľ, nie všetko je tak, ako by sme chceli. Pjetro ja s tebou vo vela veciach súhlasím, ale dnes si mimo.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

ITER je v planovani a vystavbe uz 30 rokov a je to iba experimentalny reaktor, ktory ziadnu elektrinu nebude vyrabat, iba spotrebovavat. K funkcnemu prototypu to moze byt kludne dalsich 30 rokov.
Pripominas mi jedneho absolventa ekonomie na sme.sk, ktory nechapal, preco sa nevyrabaju baterie s vacsou kapacitou, ked dopyt po nich je. Nevedel pochopit, ze je to kua technicky problem.
Odpovedať Známka: 3.8 Hodnotiť:
 

To nie je pravda co pises. ITER je vytvoreny prave nato aby vyrobil viac energie nez spotrebuje. Inak by nemalo zmysel ho vyrabat. Myslim, ze potrebuju dosiahnut vyrobit aspon 3-5x viac energie nez spotrebuju (dnes je to zhruba 1-1.5x co je ekonomicky nezmysel). Jediny rozdiel od klasickej elektrarne bude, ze nebude prifazovany do rozvodnej siete nakolko je iba experimentalny.

A baterie s vacsou kapacitou sa uz vyrabaju. Nebol skor jeho prispevok o tom, ze preco sa do aut nedavaju vacsie kapacity baterii? Tomu totiz nechapem ani ja. Az Tesla musela ukazat ze sa to da a teraz ostatny maju problem dostat sa aspon na 50% kapacity ich baterii, takze technicky problem to nie je.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

ou :D .... fakticky fuzny reaktor ktory by vyrabal el energiu je stale len mokry sen ... obcas sa niekto predhana v tom kto udrzi stabilnu fuziu par sekund, no de facto sa este ziadna el energia nevyrobila, 1 - 1.5x vstupu a uz by lietali nobelovky a par rokov by sa o nicom inom ani nerozpravalo :D
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Tam nie je preco aby nobelovky lietali. Veci sa iba konstrukcne zdokonalili. Pre nobelovku potrebujes vynajst nieco nove.

Fuziu je potrebne udrzat ovela dlhsie nez je to mozne teraz. El energia sa vyrobi s hociktorej energie.

Vyrobit 1-1,5x viac energie nez skonzumuje fuzia je uplne nedostatocne. Taka elektraren by bola uplnym nezmyslom a to mal ITER zmenit. Podla mna ale tokamaky nie su spravna vetva. Viac verim stellatorom. Cas ukaze.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ako sorry, ale ak tento komentar (obsahujuci myslienkovy experiment nahradenia miliona fosilakov na slovesnku zo dna na den) niekto vyminuskuje, je to cisty idiot, ako sorry, bez prepacenia
Odpovedať Známka: -6.1 Hodnotiť:
 

A prečo by sa to malo nahradiť za jeden deň? To kto tvrdí? Bude to trvať 15-30 rokov, ale to je vpohode.
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

Otazka je ci by nemalo byt cielom zmenit hromadnu dopravu tak aby nebolo potreba tych milion fosilakov a celkovo aut.
Pri stave hromadnej doprave a smerovaniu zmyslania politikov ale zlepseniu hromadnej dopravy neverim.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

sám si si odpovedal, hromadná doprava sa zlepší minimálne, lebo je pod štátnou správou. Minimálne však parkoviská by sme mohli zrušiť samojazdiacimi taxíkmi a zároveň správnym softvérom (ako napr. UberPool) zariadiť, že taxík po ceste vyzdvihne viac ľudí. Druhé najlepšie riešenie po hromadnej doprave
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

By 2040, the UK Government want to ban the sale of new petrol and diesel cars in a ploy to reduce dangerous levels of pollution.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

v 2040 bude ma UK goverment jedinu starost, ako korektne nahradit kralovnu najvyssim imamom tak, aby sa cast poddanych neburila, ale oni uz vedie ako na to, vid aktualne pripad Tommyho Robinsona.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

za 15-30 rokov u nas este nebude hotova ani len dialnica. A uz toboz nie nejaka elektraren >.<
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

PREBOHA ZIVEHO !!!!!!!!!

1) sak tu nikto ani len nechape pojem "myslienkovy experiment"

2) 15-30 rokov, na Slovensku ... haha ... nahradit vsetky fosilaky e-autami ... hahahahahaha

ani zmysel pre realitu tu nikto nema ...

Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

nechapem tie minusky. sak je to pravda. slovensko bude az do uplneho konca fosilakov (ak to teda niekedy nastane) krajinou, do ktorej sa budu vyvazat vsetky stare haraburdy a predrazene sa tu predavat.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

fosilaky tu zacnu byt v mensine a e-auta vo vacsine niekedy v rozmedzi 2050-2100
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

To az taku zivotnost davas sucasnej civilizacii? Si optimista... ;-)

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

chlapček ma ublížené egíčko?
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

moje egicko moze byt tebe uplne u prdele

tu ked niekto napise ze 1+1=2, tak ho dementi cez velku prestavku vyminuskuju ze to nie je pravda, lebo medved na styri je maco, lebo intel dava ine vysledky ... lebo ...
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

Nekradni nick kokotko.

a Pjetro ma pravdu, jediny co sa ako tak snazi rozumne diskutovat...
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Lenže nikto, okrem infantilného trtka na DSL.sk, nechce za jednu noc nahradiť milión ICE áut za milión e-áut.
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

niektore problemy sa daju riesit ich transformaciou na iny problem. zozelenit energeticku siet je podstatne jednoduchsie ako zmenit stovky milionov aut na cestach. ak nahradite jednu uholnu elektraren povedzme jadrovou, zrazu je obrovske mnozstvo aut zelensich (tych elektrickych).

a zaroven aj keby sme sli iba cisto z uhlia (co nejdeme), tak centralizovana vyroba el. energie je efektivnejsia ako vyroba energie v milionoch motoroch. kvoli vyssim teplotam a skale.

National Grid v UK robil vyskum o kolko by museli upgradnut siet ak by cele UK bezalo na EV. Vyslo im 10%. Grid musi byt dizajnovany na spicku + rezerva, ale ta sa dosahuje malokedy.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

jedna vec je celkový výkon elektrární a druhá vec je to, či ti to dokáže pokryť rozvodová sústava, keď niekde v hornej dolnej majú už teraz problém s výkyvmi v sieti, tak zapojenie aj niekoľkých elektromobilov súčasne urobí slušný bordel, hlavne rýchlonabíjačky s nárazovou spotrebou budú veľkým problémom a to aj v silne osídlených oblastiach. Napr jedna rýchlo nabíjacia stanica od Tesly má výkon 135kW celkom jedboduchá matematika čo to bude robiť s transformátormi, hlavne keď sa zapne veľké množstvo v rovnaký čas a v špičke
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

vobec nepotrebujes nabijat 135kW v hornej dolnej. Auta vacsinu casu stoja a ked stoja (zvlast v noci) mozu sa nabijat kludne aj 3.5 kW co za 10h (v noci) robi 35kWh + straty.

ludia aj tak neprejazdia celu nadrz kazdy den, tak preco by to malo platit aj pre EV. dobije sa len cast ktora sa ten den pouzila na prepravu.

zaroven nabijacky vedia upravovat rychlost nabijania vozidla (cez ISO 15118) takze ak distribucna siet dostane do ruky moznost upravovat tuto rychlost, prispeje to ku stabilizacii rozvodnej siete
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Neprejazdia celu nadrz, len si zabudol, ze ta "nadrz" na elektrovozitkach je zatial stale zalostna, v porovnani, ked moj diesel "nabijem" na benzinke za 2 minuty...

Pre cisielchtivych: nadrz mam 58 litrov, to predstavuje cca 2240 MJ energie ulozenej v nafte, co je 622 kWh. Naliatie tejto energie do nadze za 2 minuty predstavuje presun energie na urovni 18.66 MWh/h...
A tento presun energie nepohne elektrifikacnou sietou, ktora na take presuny nie je stavana... Na spominanych 135 kW je mozno stavana cela bytovka, ale nie rodinny dom, a uz vobec nie KAZDY rodinny dom na ulici :D
Odpovedať Známka: -1.3 Hodnotiť:
 

Mozno nie na Slovensku. V inych krajinach moze byt situacia ina. Napriklad v Anglicku su pripojky obycajne ovela silnejsie, hlavne kvoli sprche s priamym ohrevom, nie akumulacnym - tie sprchy maju dimenzovane kable na 63A a obycajne maju prikon okolo 10kW.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Vies si predstavit kolko by si platil elektrikarom za rezervovany vykon pre taky istic na slovensku :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale to uz je samotna sprostost nasich energetickych firiem.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

prečo sa všeobecne zaužívali nepravé výrazy. Logicky sprostejší je ten, kto platí, nie ten kto inkasuje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Každý odborník si to predsa vie priekazne predstavit.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

EV auta maju dojazd v meste alebo v primestkych castiach kludne na urovni 500 km. To je malo ?

Napriklad v BA je podla generelu dopravy priemerna cesta 5.8 km, vacsina ludi ide domov -> praca -> nakup -> domov co moze byt 15-20 km. Pride domov, da auto dobijat a 20km dojazdu nabije za mozno hodinu. Na druhy den ma auto s "plnou" nadrzou a za najnizsiu cenu.

Vobec nie su nutne velke vykony.
Odpovedať Známka: 7.0 Hodnotiť:
 

najstaršie BEV (trojčatá micubiši/ion/czero) so štyrmi sedadlami majú síce rýchlonabíjanie, ale v praxi malým autom majiteľ nejazdí "ďaleko". takže nabíja v noci pri dome, v práci na firemnom pracovisku. takže aj v zime, s poklasom kapacity a potrebou kúrenia, ohrievania volantu, sedadiel stále prejde 80 kilometrov. a pri nabíjaní z kuchynskej zásuvky tečie prúd IBA 6A, výrobcovia to tak urobili. reči o tom, kde pri paneláku nabiť sú smiešne, pretože ide iba o idiotských susedov, ktorí by bránili vyviesť kábel na stenu a podružný elektromer. neboli dávno časy, keď sme "zdieľali" elektrické pračky a zapisovali koľko sa pretočilo kWh počas prania.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Fuuuj nafta...

Ale k veci: za 2 min auto nenatankujes, skor okolo 10-15 min s celou ceremoniou (prijazd, pripadne cakanie na volne miesto, tankovanie, cakanie pri kase, platenie, kavicka, ...)
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

trtko, a co z toho neurobis pri nabijani auticka na baterky?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Neviem kam chodíš tankovať ale ja natankovať aj s platením do 5 minut nemám problém stihnúť. Samozrejme nekávičkujem ako j*bo keď mi auto stojí pri stojane.
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

To vies, kavicka, croissantik, pokec so skaredou pokladnickou... Mne to tiez netrva cele viac ako 5 minut :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak ale nie kazdy chodi tankovat za desat ecok, aby slo v sobotu struhat frajera vo vedlajsej dedine.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

MWh/h... geniálne. Už lepšie sú len označenia na žiarovkách, tuším v kWh na 1000 hodín svietenia :D
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Co je na tom divne? MWh ako jednotka energie, a hodina, ako jednotka casu. Teda presun kvanta energie za hodinu casu. To, ze ty by si to vykratil, to je len nedostatok vzdelania...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ty si fakt kus logika. Potrebujes nabit podla toho kolko si prejazdil a nie aku mas velku nadrz. Ak denne jazdis 50km, tak budes denne dobijat cca 15kWh a je uplne jedno, ci mas mas bateriu s kapaciou dojazdu 100km, alebo 800km. A co sa tyka elektrifikanej sustavy, v USA ma 90% domov HVAC (klimatizaciu) a elektricky boiler. Ich pripojky to zvladnu s prstom v nose.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

ty si fakt kus idiota. len hlupak si nabija bez rezervy, hlavne v zime to bude nutnost.
najdi si nieco o pretazovani rozvodnej siete v USA hlavne pocas leta, ked naplno bezia klimy. pripojky to mozno zvladaju, ale pokial je uz teraz rozvodna siet permanentne pretazovana, elektromobily si mozu tak fukat, lebo komfortu na ukor auticok na baterky sa nevzda nikto.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

ak si platim 3x25A a tolko aj taham, ako mozem pretazovat siet? aaa jedine zeby siet nezodpovedala poplatkom... a potrebam... to uz nie je moja starost.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Si pozri ako dopadol DSL internet. Zo zaciatku predavali rychlost linky v plnej zatazi. Neskor uz len teoreticke maximum a za garantovanu priplatit.

Vy stale nechapete, ze ked milion zamestnanych pride z dennej sichty po praci a nakupe domov, tak to v priebehu 2 hodin strcia na nabijacky? Nakoniec zistia, ze cez specialnu koncovku mozu negarantovane nabijat len od polnoci do rana 1kWh v zakladnej sadzbe. Cele je to odrb na ekonomike.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Vies ako funguje dnesna ekonomika? Sukromna firma za cudzie nerastne bohatstvo vyrobi pomocou domacej pracovnej sily s velkym ziskom produkty, ktore budu zavisle na inej firme s tymi istymi investormi pri budovani pump,elektrarni, rozvodov. Za vidinu cistej mzdy si nechate vrtat do kolena, rozkradnut statne zisky, len aby ste sa mohli vyvazat v neefektivnom elektromobile pre aktualnu technologicku uroven obyvatelstva.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

v com su EV neefektivne ?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ty si teda pekny kolik. O akej rezerve tocis? Ved vzdy nabijas doplna. Akurat ide o to, ze nenabijas celu bateriu, ale len kolko si v predchadzajuci den presiel. Tj len 10-15 kWh.
A co sa tyka tych vypadkov, ano, su vtedy, ked bezia v lete v najvacsom teple vsetky klimatizacie na doraz. Lenze v noci, ked sa bude 90% elektromobilov nabijat, je ta siet uplne nevyuzita. Pricom sucet prikonu prudu od vsetkych klimatizacii na plno je vyssi, nez nabijanie elektromovilov. Potreba upgradnut siet bude az o nejakych 20 rokov, ked budu aspon 2 tretiny automobilov elektricke.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ja osm bol v Amerike a tam bezia klimy nonstop aj v noci aj ked ludia niesu doma.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vies co je to termostat? Zapnut esu, ale v noci maju spotrebu tak 5%, cez den bezia naplno. ;-) Ci si myslis, ze ked nesvieti slnko a je 23 stupnov treba chladit rovnako, ako ked je 40 a cez okna prazi?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Zatial nemam elektroauticko, takze vzdy a hlavne v zime nosim preventivne bandasku nafty, lebo tankovat iba do plna nadrze bez rezervy je blbost. A v lete detto, lebo Ukrajina moze znizit prietok ropy, aby mali cim kurit/chladit.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Však ale EV nabijes za asi 30 sekúnd. Večer zapojíš do siete (15 sekúnd) a ráno odpojíš (15 sekúnd)
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Mojko, hoci s číslami ti to ide, ale elektrotechniku nechaj na šikovnejších. Kde je vôla, tam je cesta. Riešenie existuje.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nejde len o samotnú výrobu el. energie ale aj o jej distribúciu.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

serus v92 ;]

si bol v kome ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

"ale hlavne nikto zatiaľ nevyriešil problém súčasného nabíjania veľkého množstva elektrompbilov"

To by som sa neodvazil tvrdit a je pre to hned viacero dovodov:

1. Nech budeme akokolvek optimisticky velke mnozstvo EV nahradi ropaky az po relativne dlhej dobe. Treba pocitat aspon 20 rokov. Aj keby sme hned zakazali vyrobu ropakov nedostaneme sa pod 10 rokov.

2. EV sice maju velky odber pri nabijani ale taka skokova spotreba nemusi a ani nebude chodit priamo zo siete ale z medziuloziska (to hovorim o rychlonabijackach). V kazdom pripade ak sa urobia nabijacie miesta rozumne tak to sieti vlastne iba pomoze, lebo napor pri vyrobe el. energie (napr. z Nemeckych veternikov) sa bude moct okamzite uskladnit a nepouzivat neefektivne v precerpavackach.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

3. Tato problematika sa uz riesila aj co sa tyka vyrobnych kapacit a vobec to nie je take zle ako by sa zdalo. Ked si zoberiete povedzme 1 milion EV a priemerny denny najazd 50 km so spotrebou 20kWh/100km tak to vychadza na cca 10GWh za den, co jeden reaktor atomky vyrobi zhruba za den (zanedbavam straty). To nie je vobec zle ak sa zoberie do uvahy ake prebytky energie prichadzaju zo zapadu. Pruser v tomto vsak budu mat Nemci a my s nimi.

4. Posilnenie energetickych sieti nie je neprekonatelny problem a v zhladom na bod 1 ho ani netreba riesit okamzite.
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

oslo má v súčasnosti najväčší podiel elektromobilov v rámci dopravy a majú slušný problém s nabíjaním, práve preto, že nabíjanie trvá v princípe hodinu a viac. Hlavne chcem vidieť nabíjanie v podmienkach hustého osídlenia, napríklad už len Slovenské sídlisko, ako sa bude nabíjať len niekoľko stoviek elektromobilov, to bude mať každé špecificky vyhradené miesto?
proste elektromobily majú svoje pre ale aj obrovské proti
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

https://www.ubitricity.com/en/

Aj keď to nepokrýva nabíjanie viac ako pár stovák áut / sídlisko.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

dufam, ze o 20r uz auto vlastnit nebudem, ale ze si ho objednam na prejajom. a pride samo
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

No to by bolo super ale velmi tomu neverim. To by totiz znamenalo, zeby na sidliskach neboli potrebne ani parkovacie miesta a nieto este nabijacky.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

To by bol pruser, buduci bratislavski primatori by prisli o hlavnu temu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

o 20 rokov budu mozno ine problemy vdaka naivnym rojkom ako ty a zopar dalsich, ale urcite nebudu bezne auta jazdit same a uuurcite nie ne prenajom. snivajte si dalej vase neolaviciarske sny, podobne komunistickym z 50-tych rokov o ziadnom sukromnom vlastnictve a zrusenych peniazoch!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To trochu prehanas. Ono by to bolo super a nejde tu o komancov. Jednoducho 99% osobnych aut ludi je po 90% casu nevyuzitych. Ide o efektivitu. Keby mi vedeli zabezpecit dobru dostupnost (auto pride po mna do 2 minut), dobru cenu (bola by nizsia nez za MHD) tak by to bolo super. Navyse by sa tu dala uplatnit aj flexibilita ked svoje auto nenatiahnem ked potrebujem ale pri sharingu by som si prenajal to co momentalne potrebujem.

Problem je len, ze ludia su prasata a tak ako MHD by nicili aj tieto auta a dalsi ten, ze automobilovy priemysel, by siel do kolien, lebo by stacilo vyrobit tak 10-15% aut.

Som vsak skeptik kvoli technologii. Nestaci ju urobit tak, ze bude statisticky bezpecnejsia nez auta so sofermi.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

To s tým ničením áut nie je problém. Už teraz existuje vo viacerých mestách sveta možnosť požičať si jedno zo siete áut rozložených po meste a každý zákazník vždy pri nástupe ohodnotí v aplikácii, v akom stave dostal auto od predchádzajúceho zákazníka.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

takže ničenie áut vyrieši aplikácia. no aké jednoduché! škoda, že to nezabráni nikomu a ničomu a autíčková požičovňa skončí raz-dva...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak v tom problem nevidim. Na sidliskach sa daju relativne lahko a lacno postavit nabijacky aj ked iba maleho vykonu. Okrem toho dnes sa uz pripravuju nove rychlonabijacie standardy (od roku 2020), ktore budu nabijat tych 400km do 15-20 minut, takze aj to je cesta. Nakoniec sa tieto veci budu kombinovat. V podstate na sidliskach sa uz dnes vymedzuju parkovacie miesta a spoplatnuje parkovanie, takze nie je problem tam dotiahnut aj stojany. Kazdopadne toto riesite problem, ked bude aspon 50% EV a to nebude ani v dalsom desatroci.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

v čom je problém? začneš tým, že na každom sídlisku ku jednému parkovaciemu miestu dotiahneš elektriku a dáš rezervačku na elektromobily všeobecne a ako sa bude meniť pomer spaľovacích áut ku elektrickým, budeš budovať viac nabíjačiek, až nakoniec budú všetky miesta mať elektrinu a všetky budú vyhradené pre elektromobily, čiže pre všetkých. To všetko v priebehu najbližších 30 rokov, čiže ani ponáhľať sa netreba. A kto to zaplatí? No predsa distribútori elektriny, ktorí na tom majú zisk, rovnako ako dotiahli elektrinu do každej domácnosti (pričom elektromobil spotrebuje porovnateľne alebo viac ako domácnosť, čiže pre nich je to veľký biznis)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ale tu nepocitas s pokrokom vo vyvoji. Napr. keby bola technologia ako maju LTO baterie ale s kapacitou ako maju NCM tak nie je problem. Rychlonabijanie by bolo prakticky na urovni tankovania benzinu.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Práve že elektromobily sú ekologickejšie ako naftové pretože kedy sa väčšinou nabíjajú elektromobily? No predsa v noci a kedy beží uhoľná elektráreň na prázdno a produkuje zbytočné tony CO2? No v noci. Takže ak nabíjate elektromobil v noci tak tie tony CO2 nie sú len tak vypustené. ďalšia vec je tá, že aj keď máme naftové a benzínové motory tak výroba elektrickej energie sa nezastaví len preto, že jazdíme na autách so spaľovacím motorom. Spaľovací motor produkuje CO2 takže máme dva zdroje skleníkového plynu. Nehovoriac o tom, že efektivita dnešných spaľovacích motorov je niekde okolo 50% takže aj keď benzín obsahuje 8,89 kWh/l tak sme schopný z neho dostať maximálne tak 4 kWh/l ostatná energia sa premení na teplo. Zatiaľ čo účinnosť asynchrónneho motora je približne 95%. Takže skoro všetká energia ktorá je dodaná do okruhu sa premení na točivý pohyb.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Netreba zabúdať tiež na to, že ropné rafinérie a ropné plošiny, vrtné prieskumné plošiny bežia takisto viacmenej nonstop, a tie sú tiež potrebné pre chod diesel benzínových áut.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

cez noc byvaju emisie najnizsie nakolko fosilne elektrarne sa pouzivaju na vykryvanie dopytu v spicke a frekvencnu stabilizaciu.

Ked je ale dopyt najnizsi (v noci) bezia kludne elektrarne pri ktorych nejde dobre menit rychlo vykon (napr. jadrove).

Staci trosku postudovat www.electricitymap.org a tam vidno, ze CO2 stopa za kWh zvykne byt najnizsia v noci.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

do tej tvojej ucinnosti si zarataj, aka je ucinnost uholnej elektrarne.
Odpovedať Hodnotiť:
 

No a este nezabudaj, ze na vyrobu 1l benzinu potrebujes cca 1.5kWh elektrickej energie vyrobenej v tej uholnej elektrani na, ktoru by EV presiel asi 8-10km ked ropakovi este len museli vyrobit palivo. Cize k tym 4kWh este - 1.5 aby sme boli presny.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ekologickosť výroby vozidla so spaľovacím motorom a el. motorom bude na tom imho podobne.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Je rozdiel realizovať ekologické opatrenia na jednom mieste (elektráreň) a na milionoch áut pohybujúcich sa po krajine...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ja osobne vidím budúcnosť v zdieľanej ekonomike a čo sa týka pohonu v palivových článkoch. Elektro autá majú síce kopec problémov (neekologické baterie, krátky dojazd atď), jednoznačne je to ale krok vpred správnym smerom. Nesúhlasím s tým, že presun zdroja emisií mimo miest je "iba". Je to viac než dosť.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Ti si blbec a nie len viac ako dosť.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Zdielana ekonomika je floskula ktorá má oklamať spotrebiteľa a ďalej ho nútiť vo veľkom konzumovať a poškodzovať životné prostredie. Ako vyriešiš odpad po batériách, budeš recyklovať do aleluja? To nefunguje. Jediné riešenie je menej automobilov a teda zdielaná doprava a v mestách doprava bicyklami a pešo.
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Ako núti zdieľaná ekonomika k nárastu konzumu? Keď sa dokážem uberom dostať hocikam a hocikedy a rovnako pohodlne ako teraz vlastným auto, nepotrebujem vlastné -> menej áut. A aj tie zdieľané autá musia na niečo jazdiť. Tam treba hľadať tiež náhradu za fosílie. A palivový článok je z hľadiska recyklácie menšie zlo ako elektrický akumulátor.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

preco recyklacia baterii nefunguje ?

zvlast ked napr. olovene baterie su najrecyklovanejsou vecou na svete ?
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Neohrozuj svetlé zajtrajšky faktami, to progresívny neokomunisti neznášajú.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

si somár, pozri sa koľko sa na slovensku vyrobí elektriny z uhlia! a potom presúvaj výfuk. pozri sa, aký máš rezervovaný príkon a akú máš ročnú spotrebu - uvidíš aký príkon vlastne potrebuješ. a ak máš TRI fázy (3*400V), potom stačí rezervovaný príkon 3*25A, jeden transformátor 400V/250V a máš 30A aj s rezervou. stačí využiť iba to, čo už je. napríklad češi vyvážajú za minimálnu cenu elektrinu do zahraničia, postačovala by s rezervou na výmenu všetkých vozidiel za elektrické.
Odpovedať Hodnotiť:
 

S elektrickou sieťou to nespraví až tak moc: Na SK je registrovaných približne 2 070 000 osobných áut. Povedzme, že každý prejde 2 000 km mesačne a má Model S s 85 kWh batériou, čiže ju musí dobiť 4x mesačne. To máme za rok 2M x 85kWh x 4 x 12 =~ 8 500 GWh. Posledných niekoľko rokov sa na Slovensku spotrebúva ročne približne 29 000 GWh. Treba počítať s tým, že autá by sa nabíjali zväčša v noci, kedy je celá sieť veľmi málo využívaná.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bezny clovek nabije 1 krat tyzdenne takze staci 200 tisic nabijaciek, s toho asi to budu mat ludia zijuci v domoch takze cez noc nabije v pohode. Povodna myslienka bola ze nabijes z panelu Bateriu Tesla PowerWall a z tej auto, takze asi emisie CO2 pri vyrobe elektriky asi nebudu, je ale jasne ze v Tatrach to nedava zmysel, rovnako ako pestovanie zeleniny na severe SK. Ale to je asi kazdemu jasne ze USA je juznejsie ako SK a ma viac slnecneho svitu, preto su zakaznici obyvatelia USA a nie slovaci.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Nemecko prave generuje 6 GW zo solarnej energie a je pri tom severnejsie. Nezavrhoval by som solar ani v nasich podmienkach.

https://bit.ly/2tl0lSy
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

solárna energia a veterná má obrovskú nevýhodu, je závislá čisto od počasia, nepamätám medzi ktorými rokmi, ale práve v nemecku mali taký stav, že medziročne stúpol celkový potenciálny výkon obnoviteľných zdrojov o niekoľko percent, ale celkový generovaný výkon poklesol asi až o 10%, proste nebolo počasie nehovoriac o tom že na generovaný výkon je to extrémne drahé v porovnaní s jadrom
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Solar a vietor je podstatne lacnejsie nez jadro. Jadro je silne dotovane statom a trva nesmierne dlho ho postavit. Takze kym sa 20 rokov stava reaktor za nesmierne sumy (napr. Mochovce, Hinkley point C, Olkiluoto, ) tak vieme vo velkom nasadit OZE a este aj parelelne postavit hydro storage pricom to moze byt lacnejsie.

Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

solar a vietor nie su dotovane statom??? no to mi je novinka... jadro funguje podstatne ekologickejsie ako rozsiahle polia kolektorov plnych jedovatych kovov ci generatory infravln trvalo likvidujuce obrovske mnozstva vtakov a ryb.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

ake jedovate kovy obsahuje kremikovy solarny panel ?

generatory infravln...na to sa neda moc reagovat kedze neexistuje taka studia ktora by potvrdzovala ze sposobuju uhyn ryb. Dokonca podporuju ich mnozenie nakolko sa v tych vodach neda lovit (mozem dodat zdroj ak bude treba).

Macky zlikviduju okolo 3 000 000 000 vtakov rocne, veterne turbiny tak 300 000 .
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

kadmium

pokial infravlny generované vrtulami sposobujú rybám trvalý šok, asi ťažko sa tam budú množiť. ale je dosť možné, že niektoré druhy sú rezistentné(hluché) a množia sa...

čísla o mačkách sú rovnaké hausnumerá ako tie o CO2, nemá zmysel sa tým vôbec zapodievať.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

kremikove solarne panely su absolutne dominantne zastupene na trhu takze to nie je dovod na obavu.co sa tyka kadmiovych nie je dovod aby to nebolo ako s olovnatymi bateriami v autach - uzavrety zivotny cyklus.

cisla o mackach si mozes pozriet tuto
https://bit.ly/2M6hgjJ

ryby:
https://bit.ly/2MDjYOD

strana 33 a dalej:

A number of fish species showed attraction towards
the wind turbine foundations, and this has now resulted
in higher number of species inside the wind farm area
compared to areas outside the wind farm. Fish species
commonly associated with hard-bottom habitats were
first observed after the deployment of the wind farm. In
total 30 different species were found outside the wind
farm, while 41 different species were registered inside the
wind farm area during the investigations at Horns Rev.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Hehe.. a potom to bude ako v Nemecku vo februari minuleho roku, ked napriek sudruzskym predpovediam na Balte prestalo fukat.. a nebyt francuzskych atomoviek, ktore zabranili rozpadu nemeckej energetickej siete, tak Nemecko ma nuklearnu tmu bez elektriny minimalne par dni!

No a o posilneni prenosovej sustavy ani nehovorim.. kto to zaplati?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zase dva dni pred slnovratom to nebude až taký zázrak. Celoročne je to hrôzostrašná blbosť.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zákazníci sú obyvatelia USA pretože si to môžu dovoliť namiesto slovákov
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Uz prva veta tvojho prispevku je chujina. Dalej som necital.

Ked mas mestke golfove vozitko s 30 kWh baterkou a papierovym dojazdom 250 km, realnym v lete 170 km, realnym v zime 130 km, tak to ti ledva staci na vozenie sa po meste a zrejme by bolo riziko s tym vyjst na mestke cesty s takmer vybitou baterkou v piatkovych zapchach, lebo ti dojde stava.
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

No to je prave vyhoda EV, ked ides pomaly, alebo stojis v zapche je spotreba velmi nizka (radovo nizsia ako ked ides napr. 90km/h), takze v zasade na spotrebu je zapcha najlepsia vec co ta moze stretnut.
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

ano stoj v zapche hodinu v obleku a chod na meeting. maj zapnutu klimu v elektromobile no neviem necitil by som sa uplne sebaisty ci tam dojdem a ci sa mi to auto nevybije dokial tam pridem :D a vzime si v zapche prikur. Nepovedal by som ze v zapche to elektromobil vyhra. Este plus rozbehy. Kazdy predsa vie ze na rozbeh sa spotrebuje hodne energie. Udrzanie v chode uz nieje take energeticky narocne. Rozbeh zastavenie a dokolecka 100 a viackrat v takej zapche.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Kurenie je narocnejsie na energiu, ale klima az tak nie. Kludne by si mohol byt desiatky hodin v aute kym by sa ti vybila bateria.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

mám elektromobil a nemal som za 4 roky stres v zápche, že nedôjdem. Čo robím zle?
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Malo sa stresujes.
Odpovedať Známka: 8.5 Hodnotiť:
 

málo sexu
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

kurenie, klima a dalsie veci nic nezeru? Skus stat v lete v zapche v bratislave.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Kurenie aj klima zeru velmi malo asi 1-2kW. Cize s plne nabitou bateriou povedzme noveho leafu by si vydrzal kurit/klimovat kludne dva dni. Samozrejme ked do toho pridas technologie ako tepelne cerpadlo, lepsia tepelna izolacia auta a lepsi management klimatizacie/kurenia, tak sa da dosiahnut aj viac.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Hej viac, aj ledva 1 a pol dňa!
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

aha, akurat ze v zapche sa nikde nehybes, mudrak. takze najlepsia vec je ist peso...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

TO elon musk:

Dobit power wall z panelov a z neho potom dobit EV je vlhky sen Elona. Urcite emisie nebudu? Ten panel len tak sam vznikol bez vyprodukovania emisii, to iste powe wall a to iste EV? Nasledna recyklacia panelov, baterii ziadne emisie a odpad tiez nevyprodukuje? To mnozstvo baterii bude potrebne z niecoho vyrobit. Nasledne ich recyklacia zatial nieje ziaden zazrak, skor problem.
Netvrdim, ze si EV su zle a ze auta na fosilne paliva su lepsie. Len casto v takychto diskusiach chyba triezve uvazovanie, hlavne na strane EV.

p.s. Preco by mal byt problem pestovat zeleninu na severe SK? X druhov zeleniny sa tam pestovalo a pestuje. Samozrejme taky melon vodovy tam asi tazko vypestujes.
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

Ako nie každý rok sa podarí, ale melón vodový na Liptove pestujem.
Odpovedať Známka: 7.8 Hodnotiť:
 

Dnes sme na REALNEJ SPOTREBE 15-20 kWh/100 km. Ci uz Tesla so 100 kWh baterkou, alebo golfove vozitko s nejakou 20 kWh.

To pri cene 0,16 €/kWh mame 2,4 - 3,2 € na 100 km. Povedzme ze je to ozaj okolo 3 € na 100 km. WOOOOOOOOOOOOOOW.

Polovicne naklady ako fosilak (benzin alebo nafta). ESTE RAZ A SPOLU: WOOOOOOOOOOOOOOW. USpora na 100 km 3 € ale nech nezerem, nech su to aj 4 €. Tych 20 tisic € co by clovek dal nevyse na mestke golfove vozitko sa vrati po pouhych (20 000/4) * 100 = pouhych POL MILIONA KM.

Navratnost AKO SVINA.

AJ PRI ELEKTRINE UPLNE ZADARMO (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) BY BOLA NAVRATNOST CCA 1/4 MILIONA KM !!!
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

pri EV je predpoklad nizsia poruchovost nakolko ide o jednoduchsi stroj. ICE (fosilne auta) su radovo zlozitejsie a je vyssia pravdepodobnost poruch.

pre uplne porovnanie by bolo spravne zaratat aj servis a pohonne hmoty (pre ICE)

cize aj ked ICE stoja na zaciatku menej, nie su to ani zdaleka konecne naklady .
Odpovedať Známka: 5.7 Hodnotiť:
 

pre uplne porovnanie by bolo este vhodne zaratat aj vyvoj cien elektriny ak sa motoristicky trh nasyti do urcitej miery elektroautami. to potom pojdu ceny pekne hore. urcite nemozme do buducna ratat s rovnakymi cenami ako su teraz. mozno aj nejaky ten "nocny nabijaci servisny poplatok" sa zavedie.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

mozno, ale nateraz je to len spekulacia. nevidim dovod aby sli hore ak:
1. dostavaju oba bloky v mochovciach - bude prebytok elektriny ktora sa bude aj tak vyvazat
2. slovnaft a transpetrol maju spotrebu 500 + 44 GWh (1.8% el. energie na Slovensku) - to je el. energia ktoru treba na rafinaciu a distribuciu ropy. EV by na tom prejazdili 3.6 miliardy km . Takze ak by vacsina aut na ceste bola EV a produkcia firiem by sa znizila, je dost kapacity pre EV .
3. ludia zijuci v domoch a majuci EV si zvyknu dokupit aj solarne panely ktorymi si dobijaju auta.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

To nie je len špekulácia. Väčšinu ceny fosílnych palív tvorí spotrebná daň, DPH a DPH zo spotrebnej dane. Je naivné si myslieť, že štát s nárastom počtu e-áut dovolí výpadok na strane príjmov. Pri poklese výnosov spotrebných daní z fosílnych palív zdaní elektrinu.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ale preco to premietat do ceny el. energie ? Bude len navysena nejaka cestna dan ktora sa bude raz rocne platit tak ako to robia firmy.

elektrina sa predsa pouziva aj na ine ucely a ty nevies rozlisit ci si niekto pusta fen alebo nabija auto takze urcite plosne zvysovanie elektriny nebude
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

neboj sa. bude navysena aj cestna dan. ved to tu tak funguje stale. a to, ze nevedia rozlisit na co je elektrina pouzita bude pre ich zisky praveze len plus. od elektriny sme uz zavisli, takze mozu plosne zvysovat o kolko chcu. je len minimum ludi, ktori mozu/chceli by bojkotovat elektrinu, ak zdrazie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

zabudas na ten najdolezitejsi dovod a to je ludska chamtivost. co sa tyka solarnych panelov, tam je to o tom istom. ked sa velmi rozmozu, tak sa zavedie dan na takto ziskanu elektrinu. solarny panel bez elektromeru bude nelegalny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

najprv si ujasnime pojmy: bavime sa o plnych e-autach, ziadne plug-in hybridy s dojazdom 50-100 km a normalnym fosilakovym motorom, ziadne mild-hybridy s e-prditkovym hypotetickym dojazdom 5-10 km, ktore ani cisto na elektrinu jazdit nevedia ... bavime sa o uplnych e-autach ... no a tam vyber veru este nie je bohvie aky ... asi si nemozem vyberat z 200 znaciek a 3000 modelov ako pri fosilakoch, aj ponuka hybridov je este relativne zalostna, ziadne stovky modelov

takze ked sme si ujasnili pojmy ze hovorime o uplnych e-autach ktorych ponuka je nepredstavitelne zalostna, tak ano spravne pises, pri EV je iba predpoklad nizsej poruchovosti ... len to chod povedat tomu majitelovi Tesly, co bol v servise za posledne 3 roky tusim 50x
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aka navratnost? TCO je vyssie.

Baterka:
Tesla: 12k eur
Leaf: 6.5k eur.
Zivotnost: 80-100k eur.
Povinne prehliadky baterie: 350-600 eur/rocne.
Moznost odstavit zlu baterku na dialku a sanca zahrat sa na polskeho zida v rokoch '40-tych pri zlyhani baterky - na nezaplatenie

ak stoji liter benzinu 1.6 eur, tak jazdenie teslou je cca ekvivalnet spotreba 10l/100km.
Mestke mrdky (napr. trojliter audi) jazdia za 6-7l...
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Zivotnost v k km, pice, kralovstvo za edit
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Keď som si bol minulý rok zajazdiť Teslou model S, r.v. 2014, týpek mal na nej nalietané už cez 240 tisíc km. Batéria mala podľa palubáku 92% pôvodnej kapacity (dojazd tomu podľa neho nasvedčoval). Menil iba pneumatiky a stierače a odkedy ju doviezol z Holandska na slovenské cesty tak aj diely podvozku (rozbité cesty a 2 a pol tonové auto = zábava). Čiže s tou životnosťou batérie by som to nevidel tak zle.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Bludy.

Tesly bez problémov behajú s originálnymi baterkami na úrovniach >80% kapacity vysoko cez 100 000 km.

Tesla má povinné servisné prehliadky (rovnako ako každé iné auto), ktoré sú buď predplatené v rámci záruky, alebo sa platia samostatne mimo záruky (rovnako ako každé iné auto). Cena je $600, čo je podobná cena, ako pri iných porovnateľných autách.

Áno, baterka pri poškodení môže vzbĺknuť. Ešte že benzín nehorí!
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Nepis prosim ta ked nemas info overene. Tesla nema povinne servisne prehliadky. Zaruka je 9 rokov na bateriu a motory a na ostatne casti auta 4 roky. Servisne prehliadky su odporucane (nepovinne, nezrusi sa zaruka) raz rocne alebo 20tisic km. Stoja pre Model S: 1.rok $475, 2.rok $725, 3.rok $475, 4.rok $850
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

sorry zaruka je 8 rokov, nie 9
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ako môžu dávať na také šmejdy Samsung baterky toľkú záruku?!
Im tam asi načisto jebe!!!
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Samsung baterky nie su smejdy - od Samsungu dostanes presne to, co si zazelas. Ak chces kokotinu, dostanes kokotinu...

Skor by som sa obaval inhouse rieseni, bo prijebana eu pyta, aby mala kazdy automobilka elektrovoz na trhu. A kazdy sa tedka ide pojebat s tym co a jako tam jebne.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Áno, máš pravdu, nie sú povinné, len odporúčané.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A rovnako aj pri priesaku tekutiny dovnutra, kondenzacii, odletujucich casticiach, nedokonalemu krytiu, materialovym vadam, konstrukcne odflaknutym rieseniam, etc...
Ako bonus pri prehriati, nadmernej oxidacii elektrod, prepaleni kabelaze kvoli vnutornemu defektu... co je vacsinou sposobene pocas rychleho nabijania alebo pocas vysokeho odberu prudu (rozbiehanie sa a akceleracia)...

To cislo na displayi je nepodstatne. Plus, ked odjebes prehliadku alebo jazdis na picovine, je vsetko, co sa stane, len a len Tvoja vina.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Povinne prehliadky baterii rocne? To mate odkial? A rovnako tie sumy?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

bezny rakusky servis, bo na svk nemas nikoho, kto sa ti pod to podpise.
rocna prehliadka /diagnostika/ baterky je povinna pre nissan leaf - mas to rovno v maintenance manualy a ked to missnes, tak prichadzas o zaruku.
u tesly to mas v plane, co ta stoji vyse dvoch tisic za 4 prehliadky /rok alebo 12.5k mil, co pride skor/.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

S tym rozdielom, ze Tesla ma annual maintenance service nepovinne, to znamena, ze ked sa nechodi do servisu tak zaruka na auto nezanika.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

baterka != auto
Odpovedať Hodnotiť:
 

Odpisujem na teba len preto, ze mas v nazve "battery" inak by som to nechal tak. Takze: Tesla nema povinne servisne prehliadky, jasne? Over si to, google ti to najde. Zaruka na bateriu a motor je 8 rokov a neobmedzene kilometre a na ostatne diely 4 roky a 80tisic km. Da sa dokupit zaruka na dalsie 4 roky pred uplynutim prveho 4 rocneho obdobia. Tesla doporucuje ale nevyzaduje rocne (alebo po 20tis km) navstevy servisu. Zaruka nezanika ak sa servis nenavstevuje kapisto?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ano, a teraz si uvedom, ze tesla auto je auto a tesla baterka je baterka. Ty spominas auto. Ja baterku ako taky. Teda sa zhodneme, ze sa nezhodneme, dokial si nedoplnis zakladne vzdelanie v oblasti.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Bože ty si kretén. Nechápem motiváciu niektorých ľudí nadávať na elektromobily z princípu. Núti ťa to niekto kupovať? Pokojne si jazdi vo svojej oktávke TDI, akurát teda sa o chvíľu nedostaneš do centra väčších miest. A to je dobre.
Odpovedať Známka: 5.8 Hodnotiť:
 

A je notársky overené, že priekazne nenúti?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

pekne porovnanie. To radsej kupit od vyroby auto prestavane na LPG alebo CNG. navysenie oproti benzinu o 2000 - 3000 eur a oproti dieslu o cca 1000 - 1500 eur a tiez jazdim za 3- 4 eura na 100km.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

a ja som radsej ako kachle kupil hybrid a tiez jazdim za tolko a cenovo to bolo tiez tak.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Múdrosti retardovaného pičusa.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Vzhľadom na to, že ropákom už tečie do topánok, a z chlapíka, z ktorého si robili desaťročie srandu sa stáva významný konkurent, asi nič neobvyklé.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Mne kradnú smeti ktoré vyhodím aj vodu ktorú splachnem si určite niekto berie domov. Ale bo polievam kvetinku a zrazu voda je preč.
Odpovedať Hodnotiť:
 

1.
aka rozvodna siet?
prvych 10% budu mat majitelia domov - a ti nabiju zadara zo solarka
netreba nove elektrarne ani rozvodnu siet

2.
bavime sa o svete - v US byva domoch 87% ludi - takzie ziaden problem

3.
dobijat sa da v praci ("bytovkari"), kde casto maju firmy predimenzovane pripojenia

4.
v noci - v US aj EU rozvodna siet aj elektrerne "stoja"!

4B.
cize ak by okamzite OD ZAJTRA preslo 12,7% aut s dennym najazdom 50km na nocne nabijanie od 20 do 6, cize nabit 5km za hodinu! - tak by to siet aj elektrarne utiahli bez problemov (plati pre DE, ratam ze v SK je to este lepsie)

Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 


5. ekologia
z neefektivneho benzinoveho motora neefektivne nabijali bateriu
su vsetkymi moznymi stratami jazdila na 3,4 litra/100km
klasicka jazda
CIze pri efektivnejsich velkych (stale spinavych diesel) agregatoch by sme sa vedeli dostat na realnych 2,9L nafty na 100km u Mercedesu S

6. Bezpecnost jazdy, podpora autonomnej jazdy, a samotna bezpecnost pri havarii je vyrazne vyssia - nielen u Tesly ale potencialne u vsetkych ut (anpr. nizke tazisko, nie je motor vpredu ..)
To tvrdia aj v samotnom Audi a tusim BMW.

Podpisany:
Pred dvomi rokmi tvrdy odporca elektromobilov, ktory vedel, ze su skarede, pomale, 3x drahsie a neekologicke.
A ktory to zacal studovat, aby idiotom na nete dokazal, ze Tesla a potazmo vsetky dalsie EV su sracky a nikdy sa nepresadia.

Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Musim reagovat ze z fyzikalneho hladiska prave to ze nie je motor vpredu moze vo vecsine celnych narazov sposobit viac fatalne zranenia. Samozrejme beriem do uvahy aj deformacnu zonu ale to ze mas motor vpredu v povecsine pripadoch zachrani zivot ze ta nezakliesni.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Pri spravne navrhnutych deformacnych zonach je motor vpredu nevyhodou.
Proste tam je a ty s tym musis ratat.
Ked tam budes mat prazdno al. 20 litrov mlieka, tak mas konstrukcne vyhody.

Nehovoriac o nakladoch pri havariach typu 20-40kmh do mura.

Pri 80+kmh riesis (iba ciastocne) prienik motora do kabiny.

Rad si vsak dam vysvetlit KDE a AKO sa mylim ;)

>to ze mas motor vpredu v povecsine pripadoch zachrani zivot ze ta nezakliesni

Mozes to, prosim, blizsie vysvetlit?

Idealne na Tesla crash testoch - ako by tam "domontovany" 2.0 TSI vpredu pomohol?
Dik ;)

Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tebe to asi treba vysvetlit polopate ...

Predstav si klasicke auto - sedan s motorom vpredu ok? A teraz:

1. velmi prudky predny naraz - ake ma sance posadka vpredu?
2. velmi prudky zadny naraz - ake ma sance posadka vzadu?

Teraz to otoc a vezmi si prudky naraz auta co ma vpredu prazdno, ked je naraz silnejsi ako velkost deformacnej zony - tak v rychlosti od X do Y km/h (nechce sa mi to vyratavat) mas vyssiu sancu prezitia.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Predstav si zeby si sedel v Tesle, uz by si tu nebol:
(zachranil ho motor)

https://lnk.sk/hLW0
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

TO je hlupost. Asi nerozumies pojmu deformacna zona. To nie je prazdne miesto. To je miesto, kde je konstrukcia navrhnuta tak, ze sa pomaly deformuje a cim prenikas hlbsie, tym je odpor vacsi. To, ze je prazdna vobec neznamena, ze je menej pevna, nez blok motora. Ale ked je tam motor, niet co deformovat. Fyzikalne je nemozne, aby auto s deformacnou zonou bolo z hladiska bezpecnosti horsie, ako auto, ktore ma namiesto toho motor. Moze nastat specificka situacia, ako ked niekto bez prilby o milimeter minie nejaky pilier a tomu s prilbou za nim to zlomi vazy, lebo ten pilier trafi. Ale to nic nemeni na tom, ze prilba je bezpecnostny prvok, ktory zachrani tisice zivotov. Rovnako je to s deformacnou zonou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ale tesla motor v predu nema a je v celnych narazoch bezpecnejsia (nepisem o dualmotor verzii). To je fakt znamy od zaciatku.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

1. Urcite nabiju zadara zo solarka? ty majitelia urcite nebudu potrebovat rozvodnu siet?
To dostanu zadarmo, to solarko ma neobmedzenu zivotnost a nulove naklady na prevadzu?
Bezne v jeseni alebo v zime aj tyzden slnko neuvidis.
Vsetci maju domy postavene tak, ze maju strechu orientovanu na juh alebo velky pozemok aby ich umiestnili tam. Stale nabiju zadara a nebudu potrebovat rozvodnu siet?
Chcem vidiet toho cloveka s EV, ktory sa bude spoliehat na solarko.
3.Jasne dobijat v praci. Sef mozno ale plebs o tom moze snivat. Chem vidiet tie firmy, ktore maju predimenzovane pripojenie.
4.Siet by to neutiahla.Skus dat nabijat par EV aut pocas noci na jednej trafostanici a budes mat problem .
Siet a trafostanice nemaju elektrarne dimenzovane tak,ze kazdy moze naraz odoberat tolko elektriny, na kolko na nadimenzovane istice.
Ak by okamzite zajtra preslo 12,7% aut na elektrinu, tak tu mas lokalne blackouty, odstavene vybyte auta a fronty pred nabijackami. Na to fakt nemas infrastrukturu.

Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Fesak, bavime sa o infrastrukture u nas, alebo v UA? Lebo to je velmi velky rozdiel a u nas ta k skoro 12% elektromobilov nebude. USA su ale na to pripravene uz tera, prevazna vcast poppulacie zije v rodinnych domoch a maju klimatizacie s prikonom 3-5 kW, tj urcite su na to dimenzovane. To, ze nasa sustava bola navrhnuta za komanca, nikoho vo svete nezaujima.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Tento pan vedel nabit plnu baterku nissanu leafu (24kWh) uz v roku 2011 zo solarnych panelov.

https://www.youtube.com/watch?v=PZyvjXHlBvA
Odpovedať Hodnotiť:
 

Prosim o vysvetlenie AKO sposobim blackout aj keby som dobijal 1MW - ak nie som pripojeny k sieti.
Resp. ak mam vlastny INPUT 1,2MW?

Solarko na streche ma takmer nulove naklady na prevadzku.

A nie, nie je zadara - ale ci sa mne Georgovi (ci uz tomu z US al. SLSP) a Hansovi oplati - 1. do toho nie je nic nielen Teba, ale 2. ani to nijako neovplyvni rozvodnu siet.
a viem si predstavit Solarko o X rokov cenu za solarko 5x mensiu pri 3x vyssom vykone.
Neviem si predstavit 15x lacnejsi benzin, naftu ani repku.


Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Sag samozrejme, ze v sucasnosti sa emisie len presuvaju na ine miesto, ale treba si uvedomit, ze je jednoduchsie vymenit rep. postavit cistu elektraren ako vymenit miliony aut. Ked uz rade bude ta cista energia ako napr. ITER a pod., tak vsetky auta EV budu ciste zo dna na de. Ta ne ?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako citam komentare, stale je tu kopa ludi co sebavedoma hlasa svoj nazor a pritom nemaju nastudovane fakty. Tu prikladam (dlhy) a podrobny clanok o tom preco su EV lepsie:
https://bit.ly/2uLc3bg

Argumentovat proti elektromobilom stylom "nemame na to infrastrukturu" je predsa nezmysel. Samozrejme ze nie je, ked sa o nu doteraz nejavil dostatocny zaujem. Veci sa zacnu robit ked o ne dostatok ludi zacne javit zaujem, tak funguje nas ekonomicky model.

Rovnako je hlupost argumentovat tym, ze sa "znecistovanie len presunie do vyroby elektrickej energie a elektromobilov". Ak by sa mali kvoli EV stavat nove uhelne elektrarne tak to samozrejme nie je bohvieco. No elektrarne dokazu jednoznacne pretvarat palivo na energiu efektivnejsie ako sucasne spalovacie motory v autach. A casom sa prejde na tie obnovitelne zdroje, pretoze je to ekonomicky vyhodnejsie.

Nikto by urcite nechcel zazit den, ked vo svete zavislom na rope ta ropa dojde. Co som pocul, tak sa to zrejme stane do konca tohto storocia, ak nie skor.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

hlupost je to preto, lebo v tesle neustale vozis so sebou pol tonovu plnu nadrz, aj ked ju mas prazdnu.
nie je problem elektrinu vyrobit, ale uskladnit, ked mas prebytky. toto tesla nijako neriesi, preto je neusporna a draha.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

V kazdom aute nosis (oproti Tesle) zbytocnu prevodovku, spojku, ci cely automat, motor, turbo, olejovu vanu + olej, chladic, 5L vody do neho, 2-4 filtre ...
Vsetko (naplne filtre) musis kazdych 10-30K km menit (ekologia, cena, cas). Cele spolu odhadujem an 150-300kg, ktore su uplne zbytocne.
A ako si splominal musis nosit aj palivovu nadrz a palivo v nej - dalsich 15-100kg.


Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

A vúfuk a podobné hovadiny...
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ano, stale tam vozis tazku bateriu a stale je problem uskladnit energiu.
Ale ver tomu ze to Tesla riesi. Je to predsa jeden z hlavnych dovodov preco si ludia nekupuju elektromobily, takze oni by velmi radi tento problem vyriesili. Ale tu sa proste naraza na limity sucasnych technologii, kde treba este vela vyskumu a testovania aby sa to zlepsilo.

Elektromobily su stale ako technologia v plienkach. Uz teraz su dost dobre na to aby si ich ludia kupili namiesto benzinakov, ake potom budu za par rokov.

A usporna sa naozaj snazi byt. Vsak model S ma jeden z najlepsich koeficientov odporu vzduchu. Velmi efektivne poriesena karoseria.
A uprimne, uz len to ze to v crash testoch bolo ohodnotene ako najbezpecnejsie komercne auto na svete stoji kope ludi za to aby si ho kupili.

Cena je vyssia ako u beznych aut, ale treba sa zahladiet co vsetko za tu cenu dostanes a kolko usetris do buducnosti.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:

Pridať komentár