neprihlásený Pondelok, 20. augusta 2018, dnes má meniny Anabela   DonaskaKvetov.sk - donáška kvetov v SR a zahraničí Pošli kvety
Spustená výroba prvého QLC SSD pre PC, bude mať až 1 až 4 TB

Značky: SSDflash pamäťSamsung

DSL.sk, 7.8.2018


S tohtotýždňovou konferenciou Flash Memory Summit je tento týždeň možné očakávať ďalšie oznámenia noviniek v oblasti flashových SSD diskov, ktorých množstvo bolo avizovaných už v uplynulých niekoľkých týždňov najmä vďaka nasadzovaniu nových technológií 96-vrstvových flash a QLC flash.

Jeden z najvýznamnejších výrobcov flash čipov a produktov Samsung aktuálne pridal ďalšiu novinku, keď v pondelok oznámil spustenie masovej výroby podľa neho vôbec prvého spotrebiteľského SSD pre osobné počítače postaveného na QLC pamäti, teda pamäti s až štyrmi bitmi informácie na bunku.

V blízkej budúcnosti sa dá očakávať aj oficiálne predstavenie minimálne Intel SSD 660p postaveného tiež na QLC pamäti, zatiaľ sa tak ale nestalo.

Samsung spustil výrobu 2.5" SATA disku postaveného na 128 GB čipoch 64-vrstvovej QLC pamäti. Spoločnosť o novom SSD zatiaľ zverejnila len minimum informácií a dokonca ani nie jeho modelové označenie. V každom prípade informácie o dostupných kapacitách naznačujú, že SSD bude mať výrazne lepší pomer ceny a kapacity ako aktuálne dostupné modely keď bude začínať až na kapacite 1 TB. Okrem toho bude v kapacite 2 TB a 4 TB.


Nový 4 TB QLC SSD od Samsungu, kliknite pre zväčšenie (foto: Samsung)



Samsung tvrdí, že nový disk bude mať rovnaký výkon ako SSD postavené na TLC pamäti okrem iného vďaka technológii TurboWrite, používaní časti flash pamäte v SLC režime ako cache s rýchlejším zápisom. Spoločnosť ale zverejnila len rýchlosť pri sekvenčnom prenose dát a to 540 MB/s pri čítaní a 520 MB/s pri zápise.

Životnosť v podobe množstva zapísateľných dát, ceny ani termín dostupnosti na trhu spoločnosť nezverejnila.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Zoznam smartfónov, ktoré dostanú upgrade na Android 9 Pie
Opportunity sa neozvalo hoci obloha je jasnejšia, NASA popisuje očakávaný stav
NSA hackla VPN siete viacerých firiem a organizácií
Chaos satelitnej Orange TV s videokódekmi, H.264 prijímač nestačí
Na prelome rokov prvé pristátie na odvrátenej strane Mesiaca
Významná distribúcia Debian oslavuje 25 rokov
V susednom Česku veľmi vysoká používanosť HbbTV, u nás nízka
ARM naznačuje, že v notebookoch čoskoro dobehne a predbehne Intel
Cena iPhonu by sa mohla podľa predpovede vyšplhať až k 2 tisíckam
Predstavený ďalší 5G mobilný modem


Diskusia:
                               
 

Skoda, ze po zaplneni SLC cache rychlost kontinualneho zapisu klesne vyrazne pod uroven dnesnych platnovych diskov. Preco sa vyrobca nepochvali aj s touto "zavratnou" rychlostou? :)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Presne z toho isteho dovodu, preco sa pri skodovackom 1.2 HTP motore neudava spotreba na dialnici pri rychlosti 130 km/h s autom obsadenym 4mi dospelymi ludmi.

Ono to totiz "staci" pre normalneho pouzivatela.
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

fabia a rapid sa robia dokonca 1l 3valcom

a tiež to stačí ;-)
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Nestaci, nic take nikdy nemoze a nebude stacit. Ten downsizing bol a bude omyl. Ziadne zviera sa nerodi len s 3ma nohami, bud maju 2, alebo 4. Procesory tak isto, 1, 2, 4 a pod # jadier. Tri jadra boli len pokazene kusy alebo schvalne mali znefunkcnene 1 jadro. Cislo 3 je evil: tretia Ficova vlada, 3 oriesky pre Popolusku, chudatko, ako ta trpela. Existuje mnoho dalsich prikladov, kedy je cislo 3 absoluta nehoraznost a nici ludske zivoty, podobne ako Fabia 1.2 HTP a ine 3-valce. Kvoli vysokej spotrebe pri jazde mimo mesta uz zomrelo minimalne 1000 000 ks vysokej a aj nizsej zvery. Namiesto toho su tie auta tak lahke, ze ani macku nevedia poriadne prejst a ta tiez trpi. Jednoducho s 3kou to nedas, rozumie tomu aj operator 4ka.
Odpovedať Známka: 1.9 Hodnotiť:
 

Existuje mnoho dalsich prikladov na tvoju nevedomost, jeden z oblasti IT: ak sa panko pohorsuje, ze 3-jadrove cpu boli iba nepodarky zo 4-jadrovych, tak je vseobecne znema, ze iste firma intel ma na poli x86 cpu STYRI (este raz STYRI) typy monolytov:

A1) 4C8T + GPU (akesi intelovke "APU"). To pokryva vsetko od 2C2T az po 4C8T.

A2) ako vieme pribudol uz aj 6C12T + GPU kremik pre 6C6T Ci5 8XXX a 6C12T Ci7 8XXX

B) 10C monolyticky kremik bol byvaly HEDT pre vsetky 6-8-10-jadraky, hadam si panko nemysleli ze na kazdy 6C, 8C a 10C procak ma intel vlastny monolyt.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

C) 18C monolyticky kremik je sucasny HEDT (pred 1 a 1/4 rokom bol tento kremik este vylucne iba v server-segmente), hadam si panko nemysleli ze na kazdy 12C, 14C, 16C a 18C procak ma intel vlastny monolyt.

D) 28C monolyticky kremik je sucasny vrchol serverovskej ponuky, ale po prichode TR2 prejde do hedt a intel bude musiet vymyslet novy vrchol server ponuky cpu a zrejme prejde na amd zlepencovy/interposer model, nieco na sposob 2x28 = 56C112T pocesorov, ktore nazve Xeon PlatinumPaladiumUranium. Pretoze absolutne nemam sajn cim chce akoze intel v 2019 konkurovat 7nm 64C128T Epycu 2. Lebo 48C alebo 56C alebo 64C kravsko-mamutie 1000 mm^2 monolyty na 14 nm to asi nebudu ze? Ale odbocil som: hadam si panko nemysleli ze na kazdy 20C, 22C, 24C, 26C a 28C procak ma intel vlastny monolyt.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

E) teraz (v q3 2018) je intel nuteny vydat aj dalsi novy kremik 8C16T+GPU intelovske "apu", pripravy zacali pred 1 a 1/4 rokom pri uvedeni zen ... pripravy na 6C12T+GPU intelovske "apu" (dnesne Core i5/7 8XXX) zacali uz v 2016 (a preto mohlo prist uz v 2017), lebo na prislusnych miestach sa uz o Zene nieco vedelo ...
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

panko by si mal rozmysliet co pise, ked je evil cislo 3, absoluta nehoraznost a nici ludske zivoty (kedze su to len menej podarene kusy istych kremikovych monolytov), rovnako aj cisla 6-8 (ako nepodarky z 10C monolytu), 12-14-16 (ako nepodarky z 18C monolytu) a 20-22-24-26 (ako nepodarky z 28C monolytu) ... portfolio pre desktop (sockety 115X) su vsetky vlastne omyly, kedze iba JEDEN model ma absolutne plnu (a odomkutu) konfiguraciu 4C8T monolytu ...

no ako mne z toho portfolia intelu plynie, ze ked je cislo 3 omyl, vlastne cely intel je jeden velky omyl a evil, absoluta nehoraznost a nici ludske zivoty
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

pjetricek je chuj, lebo nepozna tri carovne slovicka - standardizacia, unifikacia a normalizacia.
kedze ich nepozna a nevie, co znamenaju, je z nich zmateny.
a rozculuje sa, ked ich niekto pouziva.
dokonca aj v praxi.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

ty idiotko, ja sa necudujem preco to intel hentak robi, naopak bola by to cisto idiotska (a hlavne nerealna firma) keby to tak nerobili a prakticky je nemozne aby to tak nerobili, pretoze by potrebovali kapital tisic miliard $ a 20 dalsich FABov
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Necudujem? Ano? No to mi je novinka...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

lebo sa riesi ucel a vyuzitie. dnes s prichodom elektrickych aut by mala vyroba takychto aut zacat klesat, problem je cena toho elektrickeho... ale jednoducho, do Prahy, Bratislavy apod. to uplne a krasne staci, ale ak chces jazdit inam, zacni uvazovat o niecom inom
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

A druhotny problem elektrickych aut: co po odideni baterie? Kupim si novu v cene noveho auta, alebo niektomu to predam, nech si tam napcha cinske baterie s 10 nasobnym rizikom vznietenia sa a udavanou 2nasobnou kapacitou?
Elektricke auta su buduci elektroodpad. Dnes nam po cestach jazdia priblizne 20 rocne auta, s elektroautomobilmi to asi tak nebude.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

A) Na tabulkove spotreby sa kazdy normalny clovek pozera iba ako na cisto orientacne a kazdy vie, ze si k nim ma pripocitat aspon 20% (aj 30%) pretoze su merane v absolutne nerealnych podmienkach.


Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

kokotina ako voda v kosi.

teda, neviem ako ty, ale ja autom jazdim po cestach /a casto aj mimo nich.../. a tak isto aj v meste aj mimo mesta.
rovnako ako sa jazdi v testovacich podmienkach a prislusnej iso norme.

ci ty autom lietas, ked je pre teba jazda po ceste nerealna?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

B) Udavanie spotreby. PREBOHA ZIVEHO. Tabulkovy udaj o spotrebe (tak ako dnes) je tak nezmyselne bezpredmetny ako skladovat vlanajsi hneh na Sahare. Nejaka konktretna mestka trasa v stredu o 10.00 a ma spotrebu 7, stvrtok o 13:00 mam spotrebu 6,2 a v piatok o 15:30 az 8,6 lebo piatkove zapchy. Ina mestka trasa spotreba 5,5 lebo su to hlavnejsie tahy kde to siniem 55 km/h a s menej krizovatkami. Co je to spotreba v meste? Spravila sa spanila jazda 5000 aut v roznych casoch za den (aj v noci), v roznych dnoch v tyzdni, roznych rocnych obdobiach, svetko v 30 mestach ... atd atd atd a potom sa z toho urobil mega-ultra-hruby priemer? HOVNO! Udavanie spotreby v zmysle mesto/kombi/eko je najvascia sprostost pod Slnkom a sluzi na orientaciu, prakticky v rozmedzi od 1,0-nasobok pokojnoe po 1,5-nasobok a niekedy az 2-nasobok. Ak chcem do prdele udavat spotrebu s odchylkou 2% a nie 50% ci viac, musim to urobit exaktne, presne, rigorozne a jednoznacne.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

data treba vediet citat. s porozumenim.

ps> ked jebes motor na plne gule v cervenych otackach, budes mat asi vacsiu spotrebu, ako standard. a ked pojdes na min otackach, tak ju budes mat mensiu.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

A) idiotko nechape pointu

B) pre tvoju informaciu na 3 tisic otacok (BENZIN !!!) som isiel hadam 5% z toho co mam najazdene (zvysok okolo 2,5 tisic presne v strede kde je max. krutiaci moment 1,5-3,5 tisic), cervene su na tachometri az od 6 tisic (rev a vreskot motora pri rychlosti o 10% vyssej ako je maximalna konstrukcna rychlost vozidla potrebuje pocut fakt iba nesvojpravny idiot, alebo samovrah)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tvoj vylev ma aj pointu?
Akosi ju neviem pomedzi tie krcmove reci nevzdelaneho chuja, co nema sajn, o com trepe, ale musi picoval, lebo je to cool a in.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

eda napr. uz len v pripade eko-spotreby by malo byt jasne definovane: na akom prevodovom stupni (napr. 5-6), pri akej rychlost (napr. 70 km/h) - pripadne na akych otackach napr. 1800 ot/min (aby sa motor nedusil/nekaslal a aby uz zaberal krutiaci moment), pri akom sklone vozovky (rovina), pri akych podmienkach (vozovka sucha a bezvetrie), na akom povrchu, na akych pneumatikach (letne, zimne ,rozmer, material, znacka), pri akom zatazeni auta (napr. 75 kg), s plnou/prazdnou nadrzou .... + dalsich 30 podmienok. Pri zohladneni toho vsetkeho by potom bola odchylka od tabulkovej hodnoty prtave percenta. Na spotrebu ma vplyv 579+1 faktorov a cudujeme sa jak bacil v lekarni ze hodnoty su bezne o 30% inde ... Preto sa rovnako ako v pripade predosleho prispevku CO TO DO BOHA JE SPOTREBA V MESTE, mozem pytat CO TO DO BOHA JE EKO-SPOTREBA?


Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

podmienky rozobera prislusna iso norma.

odporucam dostudovat.
usetris si pisanie kokotin.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Okrem absolutne nijako definovych podmienok, to bude aj tym, ze tie spotreby su merane a udavane zhruba za takych "laboratornych podmienok" ze su absolutne nerealne, napr. na valcoch a teda odpor vzduchu pri laboratornej spotreba je nula. Takze nerozumiem ako sa moze niekto cudovat ze hodnoty su tuplne bezne o 20-30% vascie.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

kokotina. real, premavka. je to v norme.
keby si nebol chuj a pre zmenu vedel, o com tocis...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

zaujimave, kazdy chujsky redaktor kto pise co i len posraty clanok do auto-moto sekcie na portali XY vie, ze sucasny sposob udavania spotrieb je cista chujina ... vedia to vsetci predajcovia v autorizovanych servisoch sto znaciek ... ale auto-man je s tym v pohode, pretoze je to najlepsi sposob udavania spotrieb nielen v tomto vesmire, ale aj vo vsetkych prilahlych paralelnych vesmiroch ... to ze sa od reality lisi bezne o 30% ... sak co nevadi, osral to pes

detto spotreba/vydrz elektirckych aut ... stasny grc ... taka metodika X, hentaka metodika Y a velke hovno z toho ... v jednom pripade je to 80% z hodnoty, v druhom pripade 65% z udavanej hodnoty a v zime prakticky 50% z udavanej hodnoty nejakej dementnej metodiky ...

pozor, ale podla auto-mana je to v najlepsom poriadku
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Uz chapem. Ty autom cestujes cez vsetky prilahle aj paralelne vesmire. Sa potom necudujem. To auto potom zerie za kazdy vesmir svoje zvlast, alebo to kompenzujes toulenom?

PS: ak vidis potencial na zlepsenie, napis svoj navrh riesenia na prislusnu organizaciu.

PS2: ano, je to koser. Lebo kazdy rozumny clovek na zaklade toho vie odhadnut, kolko to auto bude zrat pri jeho style jazdy, po jeho cestach a s jeho nakladom.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Kdeze su adminko tie recicky o tom ako raketovo zlacneju SSD? Zase mi zmazes komentar? Alebo ho nechas aby vsetci videli aky si velkorysy? Raz tak, raz tak...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár