neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
EÚ chce byť klimaticky neutrálna do 2050

Značky: životné prostredie

DSL.sk, 29.11.2018


Európska komisia chce dosiahnuť, aby bola Európska únia klimaticky neutrálna najneskôr do roku 2050, a za týmto účelom aktuálne prijala dlhodobú strategickú víziu s označením Čistá planéta pre všetkých.

Klimatická neutrálnosť znamená, že EÚ by nemala pridávať do atmosféry ďalšie skleníkové plyny, najmä CO2, vedúce následne ku globálnemu otepľovaniu.

So súčasnými ani predpokladanými blízkymi budúcimi technológiami ľudstvo samozrejme neprestane generovať skleníkové plyny, klimatickú neutralitu je ale možné okrem zníženia emisií dosiahnuť na druhej strane nasadením riešení odoberajúcich skleníkové plyny z atmosféry v rovnakom objeme ako sú generované nové.

Podľa EK je konkrétne reálne, aby sa emisie do roku 2050 oproti roku 1990 znížili o 80%.

Veľké zníženie je potrebné v energetickom sektore, ktorý je stále väčšinovo založený na fosílnych palivách. Do 2050 chce EÚ dosiahnuť aby bolo 80% elektrickej energie generovaných z obnoviteľných zdrojov.

Zmeniť je potrebné aj dopravu, ktorá sa zatiaľ rovnako väčšinovo spolieha na fosílne palivá. EÚ chce podporovať vozidlá s nulovými priamymi emisiami a zvýšenie efektivity systémov dopravy.

Dôležitou oblasťou sú tiež energetické nároky budov, ktoré chce EÚ znižovať lepšou izoláciou.

Zmeny budú samozrejme potrebné aj v mnohých iných odvetiach priemyslu a poľnohospodárstve.

EÚ na znížení emisií už dlhodobo pracuje stanovovaním cieľov znižovania emisií a rozličnými aktívnymi opatreniami najmä v podobe podpory riešení bez emisií, pričom oproti 1990 majú byť v 2020 emisie nižšie o cca 20% a do 2030 by mali byť nižšie o 40%.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí


Diskusia:
                               
 

Fantasmagórie Zelených sú síce pekné ale nereálne. Zavreli si jadrové elektrárne a teraz kupujú kopec elektriny z Čiech a iných krajín. Zrejme počítajú s tým že väčšinu roka fúka zo západu na východ a prípadný bordel im vietor nedonesie. Zúčastňujú sa na rinčaní zbraní voči Rusku. Pritom z Ruska majú poťahané dva plynovody. Snažia sa byť ekologický a pritom broja proti dodávateľovi zemného plynu.
Odpovedať Známka: -0.5 Hodnotiť:
 

dalsi popleteny. nik nebroji proti rusku, ale proti autokratickemu,neslobodnemu rezimu. daj si to v hlave dokopy a mozeme sa vratit k debate o ekologii, murko.
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

daj si v hlave dokopy radšej ty, kde žiješ a aký režim vlastne vládne v EU. ekológia je len pozlátko prehnitého skorumpovaného byrokratmi riadeného pseudodemokratického spolku.
Odpovedať Známka: -1.9 Hodnotiť:
 

pán zrejme absolvoval prvý semester na UJAK-u
Odpovedať Známka: 0.6 Hodnotiť:
 

sak rusi financovali kvazi ekologou, ktori sa infiltrovali do ekologicky organizacii a stran, aby potom tlacili na zakaz jadrovych elektrarni, tak sa udialo v rakusku a aj v nemecku, potom akoze pribehli rusi z uzasnou ponukou kvazi lacneho plynu

Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

A ty si zrejme absolvoval Fakultu nepouzitelnych ludi na Svatej Alzbete.

V EU o prikone (a teda aj vykone vzhladom na ucinnost el. motora) vysavacov ludia, ktori 20 rokov nevysavali.
Emisie dieselov, ktore roky tlacili do popredia cez spotrebne dane idu riesit nacmaranim klesajucej priamky v grafe.

Po r. 2000 planovali "ekologicky lak" tak to Mercedes chvilku skusal v predstihu a to boli jedine hrdzavejuce MB.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

Dansko ma "ekologicke" vrtulky v mori za 10 mld EUR o vykone 50% VE Gabcikovo.
Rakusko stavia nove veterne generatory napriek tomu, ze velka cast z nich je odstavena, nakolko ani krajina s geologickymi podmienkami pre vodne diela a precerpavacie elektrarne nie je schopna ulozit tolko bordelu a nemoze to pustit len tak do el. siete.

EUSSR je proste to iste ako komancovia. Porucime vetru, desti, dieselum, okurkam i vysavacum.
Fyzikalne zakony sa netykaju napadov "geniov" ako Zala alebo Zaborska.

Europsky parlament je odkladisko osob tak hlupych a nebezpecnych, ze ich musia poslat do exilu ich politicke strany.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Danske vrtulky maju vykon cez 5000MW a Gabcikovo 720 MW. Siris dezinformacie jak taky vyjebany Rus, vypadni odtialto.
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

Pocuj, mam vysavac, ktoreho max vykon je 750W, nikdy nesiel nad 2/3 vykonu a kedykolvek ho postavim proti akejkolvek 2500W sunke nad ktorou placu taki ako ty - pretoze po tom tvojom este pozbiera bordel, ktory ta uzrana hovadina netusila ze existuje.
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

Me too.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Hej tak to už je ona frajerina. Motor bežného vysávača ma účinnosť iba 90+%.

Účinnosť elektromotoru tvojho vysávača Weisse reise je cca 500% (2/3 z 750W príkonu výkonnejšie ako 2500W vysávač)

Tak ale co čakať od eurohujera so sociálnou prácou s 40 stranami učiva na semester :) všeobecný prehľad a logické myslenie sa od teba neočakáva,
Odpovedať Známka: -8.0 Hodnotiť:
 

Jasne ty tazky genius. Uvedomujes si, ze na schopnosti pozbierat bordel sa nepodiela len samotny elektromotor? Ale co cakat od genia z Trencianskej "univerzity", ktoreho statnice pozostavali z uciva 7mej triedy ZS a uz si mysli aky je technik. Ako som povedal vyssie, kedykolvek ho postavim proti akejkolvek 2500W sunke.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Ešte mi ukáž, ktorý bežný vysávač v cene do 100 E(+- pár drobných) papá okolo 2500W.
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

A o MB aby si si nerobil iluzie hrdzaveju aj nove. Hlavne trieda V dokonca na pockanie.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vysávače bol jeden z dobrých krokov EU. To, čo sa dialo na trhu vysavačov predtým bolo šialené. Príkon sa blížil k 3kW a vysávalo to rovnako ako 30 ročná socialistická Eta. Teraz kúpiš vysavač so 750W a na minimálny príkon trhá parkety.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Nezmysel.
Mam 2.2kw vysavac a urcite nevysava ako 30 rocna ETA. Prave naopak trha parkety. Plny vykon vyuzivam minimalne, niekedy sa hodi. Ten tvoj urcite nema taky saci vykon. Tak zlepsit efektivitu sa im za tak kratku dobu urcite nepodarilo.

Obmedzenie vykonu bola len cast danej smernice. Hlavny ucel bolo vycistenie trhu od nekvality.
Odpovedať Známka: -7.8 Hodnotiť:
 

No, lenže vtip je v tom, že sa meria podtlak. A ten môže byť max. 1 stará atmosféru. Teda sila na nejakú plochu, že?
Tá 30 ročná ETA je síce v dnešnom svete už o ničom, ale životnosť bezporuchovosť je zahraničné nepodarky mohli len závidieť. Vyvažované rotory, ktorých vinutie bolo vákuovo impregnované v celkom kvalitnom laku. A dnes?
Bežnému stroju okolo 100 Eur už by dávno odpadli ložiská a motor by niekoľkokrát zhorel.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ide to cele s dobou, podstatne menej sa dnes pouzivaju koberce a ked aj, tak su tensie, a na odstatie rovnakej spiny z podlahy potrebujes podstatne mensi vykon ako v pripade koberca.
Druha vec je ta ze vysavace su o cosi vacsie ako kedysi a su dovybavene riadiacou elektronikou, takze zlepsenie ucinnosti - a aj znizenie odoberanej energie vies urobit aj bez znacneho znizenia sacieho vykonu. Takze malicke Ety s 500W pred 40-30 rokmi urcite mali mensi saci vykon ako terajsie 750W. Spolahlivost/zivotnost neviem porovnat.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Autokratický neslobodný režim v Rusku? Ty si riadne mimo...choď sa pozreť napríklad do Anglicka
Odpovedať Známka: -1.9 Hodnotiť:
 

Jojo preto rusi utekaju do anglicka.. to je logika...
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

kolko rusov je podla teba v UK? Keby si povedal Nemecko, tak to by sa este dalo chapat. Aj ked vacsina z nich boli nemci zijuci v exZSSR. Poliakov je v UK niekolkonasobne viacej, pri mensej populacii. Zeby to nebolo take ciernobiele?
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

daj si facku.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Eventualne je mozne prijat dlhodobú strategickú víziu o dani si facky do roku 2050, vyzadujucu priekazne este dodatocnu ratifikaciu.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

este so slobodnym Tureckom a Saudmi sme najlepsi kamarati.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Lol. Vraj demokraticke volby su "autokraticky neslobodny rezim". Lebo Smecko tak napisalo.

Zato ustredny vybor zlatej slobodnej EU (Brusel) sidli v Belgickom kralovstve, kde je povinnost ist volit pod hrozbou trestu a vladne tam nikym nevoleny kral, to je vzor demokracie! Dakujeme za vysvetlenie.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Aj v Rusku vládne doživotne kráľ. Aj keď volený. Stačí odstaviť protikandidátov.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

v EU predovsetkym vladne NEVOLENA EK, EP, ktory je voleny, nema takmer ziadne pravomoci
Odpovedať Hodnotiť:
 

Murko, už keď chceš byť múdry, tak si uvedom, že nemôžeš trepať hovadiny.
1) Životnosť jadra sa predlžuje, dokonca sa plánuje niekde využívať až 60 rokov na blok!
2) Od zeleného Nemecka "Energiewende" sa nečakajú dobré výsledky, pretože odstavované jadrové bloky sú nahrádzané fosílnymi! A to teda v žiadnom prípade neznižuje CO2...
Odpovedať Známka: 6.5 Hodnotiť:
 

Ja síce snahu o včasné riešenie eventuálne krízových scénárov apriori neodmietam, ale v rámci konštruktívnej kritiky predsa ide principiálne iba o termín definovania nového názvu a ďalší postup je priekazne rovnaký ako pri bežnej optimalizácii DPH.
P.S.: Ja samozrejme konštruktívne navrhujem PEÚ.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

Ja síce snahu o včasné riešenie eventuálne krízových scénárov apriori neodmietam, ale v rámci konštruktívnej kritiky predsa ide principiálne iba o termín definovania nového názvu a ďalší postup je priekazne rovnaký ako pri bežnej optimalizácii DPH.
P.S.: Ja samozrejme konštruktívne navrhujem PEÚ.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nevedel som, že syntax má brata :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A pritom kazdy odbornik vie, ze v ramci boja proti genderovej diskriminacii to je v ramci EU priekazne zakonna povinnost.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

*v ramci EU pre všetkých, čo majú sestričku,priekazne zakonna,,,
Podaktorý tu preukázateľne hodnotia na základe vlastných rozumových schopností... že podstatná časť chýba, priekazne nevadí.
Odpovedať Hodnotiť:
 

a stále nevedia prepojiť sever s juhom, kde by na juh tlačili energiu vyrobenú z vetrov
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

alebo juz so severom kde by na sever tlacili energiu vyrobenu zo solaru v sev. afrike
Odpovedať Hodnotiť:
 

nemyslim, ze su to fantasmagorie. plyn je tiez len fosilne palivo a jeho spalovanim sa tiez vytvara co2. ale v europe sa aj po tebou spominanom zavreti elektrarni stale generuje vraj 30% energie jadrom.
https://dopice.sk/mfj
https://dopice.sk/mfk
takze keby sa zostavajuce elektrarne nezrusili a ostatnych ked aj nie 80% tak aj 70% by sa podarilo generovat z obnovitelnych zdrojov, tak by to slo.
ale mozno nepocitaju s tym, ze potreba elektriny asi dost vzrastie kvoli elektromobilite. ktovie. to by malo aj ďalšie dosledky. kazdopadne, je sanca ze by to slo riesit nie nabijanim baterii ale tankovanim elektorlytu.
https://dopice.sk/mfl

Ozaj redakcia, je to celkom zaujimave a uz dlhsie som o tom nic nepocul. Nechceli by ste spravit clanok, ze ako su na tom teraz?
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ze ako? Ze uplne ze skvele. Ze faaakt ze dobre... ze
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Su to fantasmagorie.
To by sme museli prestat jest a vsetku podu pouzit na prestovanie priemyselnych rastlin a rozlucit sa so vsetkymi stromami aby sa im to podarilo.

Sanca by nejaka bola keby sa podaril prelomovy objav v solarnych paneloch a rapidne by stupla efektivita. To je asi jedina moznost.

Cesta je znizovanie spotreby a ekologickejsia/efektivnejsia vyroba energie(kludne jadro, fuzny reaktor a podobne).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kokot
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ja síce snahu o včasné riešenie eventuálne krízových scénárov apriori neodmietam, ale v rámci konštruktívnej kritiky predsa ide principiálne iba o termín definovania nového názvu a ďalší postup je priekazne rovnaký ako pri bežnej optimalizácii DPH.
P.S.: Ja samozrejme konštruktívne navrhujem PEÚ.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Vitam tento krok, a som rad ze sa tato hrozba berie vazne. U nas v Helsinkach planuju odstavit poslednu coal power plant v 2025; v 2029 uhlie skonci v celom Finsku. Uz teraz mam zmluvu s Fortum na uplne cistu elektriku. Zacinaju chodit elektrobusy, predlzilo sa metro; akurat biofuel lobby je pomerne silna, takze sa buduje biofuel elektraren a vdaka nim nemame dotacie na elektromobily.
Odpovedať Známka: -1.5 Hodnotiť:
 

Vďaka, že podporuješ zasieranie planéty, ničenie ornej pôdy a zabíjanie organizmov žijúcich vo vode a vo vzduchu, kvázičistými zdrojmi energie :)
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

a na to si ako prisiel, smudlo?
a co si pod tym pojmom 'kvaziciste zdroje energie' predstavujete kefalin? myslis snad jadro, obnovitelne zdroje alebo nieco ine?
Odpovedať Známka: -1.7 Hodnotiť:
 

elektromobilita v jej sucasnej podobe rozhodne cista nie je.
Odpovedať Známka: 5.3 Hodnotiť:
 

je cistejsia ako fosil?
Odpovedať Známka: -5.6 Hodnotiť:
 

Nie je. Ale oproti tomu ako likviduje životné prostredie ťažba, doprava a pálenie ropy to je omnoho, omnoho lepšie.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Prosím? Ty si z ktorého Dubčeka spadol a rovno na búdku?
Len meno napovedá, že rýpeš.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lebo je to znamy problem biopalív. Potrebujú rozsiahle monokultúry a to vobec nie je dobre pre podu. zaroven sa poda nici obhospodarovavanim tazkou technikou. energiu zo slnka je efektivnejsie zachytavat v podobe ziarenia alebo vetra ako skrz rastliny. akoze ak by plodiny pestovali inak, nejako "bio" ze "zahradkarskym stylom", to by mozno bolo este ok, lebo by to nebolo na ukor pody, ktora by sa nicila intenzivnym obrabanim. poda by mala podla mna sluzit na vytvorenie jedla. najvacsi vtip je vyrubovanie pralseov kvoli biopalivam :D energia sa da ziskavat ovela efektivnejsie.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

hrozba je niekde trochu inde a do r. 2050 reálna aj vo vašom úžasne ekologicky prepitom Fínsku.
Švédsky islamský štát je veľmi ekologický, stačí sa im modliť k správnemu bohu aj bez jadra a fosílií.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Mna by zaujimala ta zmluva a prevedenie tej cistej elektriky. Ak mas ostrovny system, budis. Ak si pripojeny k verejnej sieti ako vsetci ostatni, tak fakt by ma zaujimalo na zaklade coho to tvrdis.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

...a po 2050 čo?
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

no predsa 2051
Odpovedať Známka: 9.1 Hodnotiť:
 

Po nás potopa. Ale je reálna šanca že vtedy ešte budem žiť, tak ti to potom sem do diskusie napíšem.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ja chcem aby sme boli genderovo neutralny.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

ja chcem byt v dome :D
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

ja chcem byt priekazne :D
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

priekazne tu ale dom nechce tuto civilizaciu ci tento civilizacny paskvil, beziaci na zastaralej prehistorickej technologii dvoch stavov - 1.bud 2.alebo
Odpovedať Hodnotiť:
 

V Žiline máme trolejbusi už dávno. Takže sme zase o krok pred nimi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Toto je celkom prdel. EU sa hrá na superčistú, podporujú elektrobusy plné lítiových baterieka, ktorých výroba je náročná na prostredie jak sviň ale dotácie na plnohodnotné trolejbusy neexistujú.
Odpovedať Známka: 4.8 Hodnotiť:
 

smudlo, nepochopil si zmysel dotacii. Dotacie v tomto pripade smeruju k tomu, aby sa v oblasti baterii robil vyskum a vyvoj a zaroven sa znizovala cena prostrednictvom niecoho ako "economies of scale", zjednodusene velka vyroba => nizsie ceny per/kus.
Primarny ciel je sice ekologia, no to neznamena, ze budeme dotovat nakupy bicyklov.
Odpovedať Známka: -4.3 Hodnotiť:
 

Znizenie ceny nema absolutne nic s ekologiou. Rovnako ako Litiove baterie.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

chytry si jak radio jerevan, placas o niecom, comu ani nerozumies a zaklincujes to vyrazom "nizsie ceny per/kus", co je uplna kokotina.

Dotuje sa nakup "ekologickych" elektrobusov na baterie, ktore ale v dlhodobom horizonte nie su az take ekologicke. Litium je relativne toxicke pre zivotne prostredie, jeho tazba je masaker, absolutne nie je rozumne doriesena recyklacia miliard pouzitych clankov atd...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

pisal som o bateriach, ked mas problem s pochopenim textu, precitaj si to viackrat. pre menej chapavych, co nerozumeju terminu, ktory som pouzil bolo napisane v uvodzovkach to, co sa ti chudacik nepaci, "cena za kus". ked vyrabas v milionoch kusov, pochopitelne su tvoje naklady nizsie nez ked produkujes stovky kusov, podla toho planujes, mozno ak by si skoncil viac nez ucnovku rozumel by si co pisem.
Odpovedať Známka: -7.1 Hodnotiť:
 

si vazne taky kokot ze si ani neuznas chybu? napisal si cena per/kus. Okrem toho ze to je retardovana formulacia tak to malo byt bud cena per kus alebo cena/kus.

a teraz sa snazis defklektovat idiotskymi argumentami, lebo si napisal kravinu a nie si ochotny si to priznat.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Šak i vof Prešove troľejbusi.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Ty asi nebudes Prešovčan.
V Prešove su mapky, ziadne trolejbusy!!!!
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Mapky sú všeobecne MHD.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mate tam trolejbusy a zjavne aj kriticky nedostatok ucitelov slovenciny.
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

pravda, "budze trebalo" s tym daco robic
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Ešte nejaké technické info zo zákulisia:
EU to chce zabezpečiť prísunom vedeckých kapacít zo zahraničia, najmä z Afriky. Tieto krajiny majú dlhodobo nízku produkciu emisií, už teraz používajú ekologické dopravné prostriedky bez spaľovania fosílnych palív, tradične stavajú pasívne domy čiste z prírodných materiálov, žiadny betón, asfalt.
Odpovedať Známka: 7.4 Hodnotiť:
 

Nedychat, neprdiet a vybavena vec :D
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Kto grgá a prdí ten pre súdom schválený odposluch muziku tvrdí
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Oni si myslia, ze v 2050 este bude EU? How cute...
Odpovedať Známka: 1.8 Hodnotiť:
 

No, a mozno nemyslia.
Mozno myslia ze v 2050 bude eu po vojne, vsetci mrtvy, lebo atomky. A teda europa bude klimaticky neutralna :)
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

A bude vsade naokolo prebytok "cistej" atomovej energie uvolnenej po vybuchoch bomb :E
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Si nepochopil, to je do 20:50 :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Letného alebo zimného času?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

pobavilo, takze, treba zburat atomky, vsade postavit solarne a veterne elektrarne, potom niekto chytri pride na to, ze pri vyrobe solarnych a veternych elektrarni sa produkuje obrovske mnozstvo odpadu... a postavia sa atomky, ktore sa ukazu ako efektivne a ciste k prostrediu.
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Alebo pride na to, ze na vyrobu takeho solarneho panela sa spotrebuje viac energie ako ten panel vygeneruje za celu dobu svojej zivotnosti.
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

Cital som clanok co toto rozobera a v principe dospeli k nazoru ze do 2-4 rokov to dokaze vratit energiu potrebnu na vyrobu, ale zaroven tam dodali ze podmienky musia byt dostatocne vhodne. Cize v nasich zemepisnych sirkach bez neustaleho cistenia skla to bude kludne aj 8 rokov. http://dopice.sk/mfp
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

EU, OSN, Elita, iluminati, slobodomurary, vsetky tieto organizacie riadia sionisti. Jednym z ich cielom je depopulacia ludstva na tomto svete.

Nastudujte si ich agendy:
Agenda 21
Agenda 30

pricom Agenda 21, ma byt naplnena v roku 2021
Agenda 30 v roku 2030

Tento clanok je sucastou planu. Znizit CO2 chcu znizenim populacie.

https://dopice.sk/mfn
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Agenda 21 a 30
https://marioolah.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=460698


Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

vacsiu picovinu som necital
Odpovedať Známka: 1.7 Hodnotiť:
 

mas pravdu, je to picovina, ale bohuzial tuto picovinu realne implementuju.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

jasne... a zem je plocha, ze?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

ano
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

Ja síce snahu o včasné riešenie eventuálne krízových scénárov apriori neodmietam, ale v rámci konštruktívnej kritiky predsa ide principiálne iba o termín definovania nového názvu a ďalší postup je priekazne rovnaký ako pri bežnej optimalizácii DPH.
P.S.: Ja samozrejme konštruktívne navrhujem PEÚ.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale, chod s tym niekam. Takemu, ktory veri v plochu zem, neradno v nicom verit. Chod si alobalove ciapocky skladat.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

jasne lebo vsetko co poviem je automaticky nepravda. Napriklad ty si hetero a nikdy si nemal sex s tatkom. Kedze mi neveris v nicom, pochybujes teraz o svojej sexualite? Okrem toho niesi zo skumavky a tvoja mama nikdy netocila fekalne porno v Nemecku.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Neverim ti nicm ani ze to je pravda, ani ze nie. Vsetko, co napises je automaticky nedoverihodne a iba take vysplechy do tmy. Vsak ako aj mozes vediet, o com rozpravas, ked si este aj myslis, ze zem je plocha. Mozes pisat co ches, jak keby's hrach na stenu hadzal. Este aj to je ucinnejsie. Vravi sa, ze clovek vekom mudrie, tak nezufaj, mozno niekedy pochopis, kde robis chybu. Vela zabavy v zivote ti este prajem.

PS: Na fekalne porno mojej mamy som hrdy, urcite je lepsia, ako tvoja.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Ok to je dobre že mi neveríš ani pravdu ani nepravdu. Takto by si nemal ale vnímať iba mna, ale cely svet. Môžeš si prečítať niekoho názor, alebo prejav. Ale neber to ako svätú pravdu. Vždy si vytvor svoj vlastný názor po tom ako si preveris fakty a dostupné informácie k danej téme. Ja len nabadam vás k tomu, aby ste nekonzumovali všetko čo Vám mainstream odprezentuje ako svätú pravdu. Treba pochybovať, preverovať , skúmať , bádať a rozmýšľať. Jedine tak sa človek vytrhne z pút davovej hypnózi ktorou sme ovplyvnení s naprogramovaní.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Poctivo som clanok precitala a fascinuje ma, ako aj v tych par dobrych predsavzatiach, na ktore sa ludstvo odhodlalo (a pravdepodobne ich nedodrzi), niekto dokaze najst dovody preco nie. Sucasna spotreba je neunosna a mozu za to hlavne technicky vyspele kultury, ku ktorym sa radime.
Ake moznosti vyvoja, prosim, ponuka antiagenda? Ze sa nebudeme podriadovat diktatu EU a Sorosa za nou, lesy si budeme vyrubovat ako chceme - to vlastne uz robime (ad. mapka Ameriky), nebudeme podporovat verejnu dopravu ani vystavbu nizkoenergetickych budov, ked mame dieslaky a hnedym uhlim dokazeme vykurovat aj vesmir, ale nam vlastne stacia zemlanky bez elektriny, aby nas nemohli spehovat a podprahovo ovplyvnovat, a, samozrejme, deti neposleme do skoly, aby ich tam nezmanipulovali. Postavime sa za Trumpa a za Putina, lebo iba oni nas ochrania pred pekelnymi jastermi.
(S niektorymi iniciativami, napr. proti pretlacaniu GMO, principialne suhlasim, ale za regulacie v tejto oblasti vdacime prave EU.)
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

लो
Odpovedať Hodnotiť:
 

A co tak zaca od seba s redukovanim svojich narokov a nevozit si nadarmo rit v 1.5 tonovej plechovo plastovej krabici, neplytvat, kupovat len podstatne veci a opravovat co sa da, haaa?

Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

hej, spomalit konzumny trh, to je spravny pristup, nech vsetko zdrazuje a ludia pridu o robotu, lebo nebude odbyt...
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

Robis nieco z toho co pises?
Ci len od ostatnych to chces?
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zacal by som od EU.

Co tak na zaciatok nependlovat zbytocne medzi Bruselom a Strasburgom?
Usetrime kopu emisii a penazi.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

co tak rozpustit ten 500 pajacovi EU neviem co, kedze sa len vyvazaju na leitadielkach a nie 1,5tonovych krabickach ale 3tonovych kolosoch a limuzinach?
zrusit Eu parlament a emisie klesnu o 10% len tak mihnutim oka.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Posielam stromčeky na výsadbu a fotovoltaické panely na strechy budov
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vyvoj sa bude uberat smerom k osobnemu zdroju energie. Ci uz to bude mat podobu tuzkovej baterie, alebo inej krabicky, ktora bude kompatibilna so vsetkym. Takato dozivotna Personal Power sa strci do auta a pojde sa. Strci sa v byte do dierky a zabezpeci chod domacnosti. Analogicky budu potom aj zariadenia s vacsim vykonom pre tovarne, lietadla, vlaky atd. Este je otazka, ci to bude miniaturne jadrove zariadenie, alebo energia v nich bude produkovana inym sposobom. Zariadenie bude odovzdane dietatu - teda jeho rodicovi, spolu s rodnym listom a vydrzi niekolko generacii, bude aj predmetom dedicskeho konania.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nie. Nebude.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Vsetko nasvedcuje tomu, ze bude. Ide o energiticku sebestacnost jednotlivca. Treba dotiahnut a miniaturizovat rozpracovane projekty a bude.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ano, viem si predstavit prenosny reaktor pod postelou, ked si chcem pred spanim precitat knihu, alebo v kupelni, aby mi zohrial vodu. Len bude potrebne zabezpecit, aby sa zariadenia neumiestnovali do geopatogennych zon, kde by mohlo dojst k interakcii. A vyrobit aj znackove verzie oloveno-betonovych obalov, nech to nejako vyzera v spolocnosti.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ty kedy konečne dostaneš zariadenie ?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja síce snahu o včasné riešenie eventuálne krízových scénárov apriori neodmietam, ale v rámci konštruktívnej kritiky predsa ide principiálne iba o termín definovania nového názvu a ďalší postup je priekazne rovnaký ako pri bežnej optimalizácii DPH.
P.S.: Ja samozrejme konštruktívne navrhujem PEÚ.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

EU to myslí dobre ale celosvetovo je už pravdepodobne na záchranu Zeme pred radikálnymi a poriadne drahými zmenami počasia aj tak neskoro. Klimatológovia už hovoria o zavedení kategórie 6 pre hurikány, napríklad. O black swan / gray swan búrkach. Stačí ak sa začne masívne strácať permafrost a prímorské krajiny s nízkou nadmorskou výškou good bye.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

topenie permafrostu ma este jeden tajomnejsi nadych - nevieme ake svinstva sa v nom nachadzaju a odmrznutim sa dostanu do atmosfery. To este len moze byt zuzo pre zivot. Nejaka zdvihnuta hladina oceanov nas mozno vobec trapit nebude.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nechcem rypat ale ziaden zdroj nieje obnovitelny.

Kazdy "akoze" obnovitelny je zavisly od Slnka a to nieje obnovitelny zdroj.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Mozem jebat jlimaticke kokoty
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Kvoli ludom ako ty ide cely svet do sraciek. Uvedom si, ze neexistujes na tomto svete len ty sam a tvoje osobne ciele. Kazdy jeden clovek by sa mal zaujimat o veci verejne a najma o ekologiu. Lebo inak tvoje deti za 50 rokov nebudu mat pomaly co dychat a jest!
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Prečo máš potom niekoľko áut a stovky elektrospotrebičov v domácnosti?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keby vystupili z EU vsetky zeme tak bude neutralna klimaticky urcite ani to moc prace neda
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Asi chcu posrat ekonomiku nemecka.
Dvakrat sa uz dokazali spravit z toho svetovu vojnu.
podme chlapci podme dopredu!!!!

Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár