|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PCIE6
Od: PíCíÁj
|
Pridané:
24.2.2020 17:39
Ak by som rovnakú kartu dal do nového PCI Express 6, bol by rozdieľ merateľný aspoň nejakým benchmarkom, alebo rýchlosť rozhrania je potrebná kôli neustále sa navyšujúcemu výkonu grafických kariet, teda ide o to, aby základné dosky boli schopné využiť potenciál nového hardware?
|
|
Re: PCIE6
Od: LytaRyta
|
Pridané:
24.2.2020 18:32
akú "rovnakú kartu?
ale myslím, že nejde, a nepojde, len o graf.karty, nové verze PCI-E rozhrania, jako dost univerzálne koncipovaného, s chutou využijú aj rozne budúce (aj súčasné top) modely SSD, /NVME "diskov"
|
|
Re: PCIE6
Od: PíCíÁj
|
Pridané:
24.2.2020 18:58
Dajme tomu Radeon RX570 ak by bola kompatibilná s PCI-E 6, malo by to nejaký význam oproti PCI-E 3.0 aspoň z hľadiska benchmarkov?
Čo sa tých diskov týka tak bolo to trošku prispaté, dávno to malo byť riešené ináč ako cez SATA. Snáď už nebude žiadny problém s bootovaním z PCI-E.
Len niekedy mám z tých SSD taký dojem, že rovnaký čas ako bootovanie z klasických diskov zaberie scheduled CHKDSK. Lebo väčšina má v PC aj klasické disky a potom to kôli SSD systém sám automaticky pri boote checkuje všetko. V podstate prichádzam na to, že čas bootovania sa paradoxne v celku prakticky nezrýchlil :-) Možno má naozaj ten sofiológ Páleš pravdu v tej jeho knihe: https://dopice.sk/o4k
|
|
Re: PCIE6
Od: pica-cecky
|
Pridané:
24.2.2020 19:18
mas z toho holy kokot, aktualne.
grafiky su prispate, dokial riesis lepsi herny cpu s dvomi rtx 2080ti alebo titan rtx, tak ti staci 3.0.
disky ti tiez velmi nepomozu. v beznej situacii citas vacsinou nahodne bloky, a tu su pcie 4.0 disky dost v nevyhode oproti ich vyspelejsim 3.0 starsim bratom.
samozrejme su situacie, kde ti treba skurvit sekvencne pokokot dat, ale, v tom pripade necitas tento prispevok, lebo presne vies, na co tu masinu stavias a co presne ku stastiu potrebujes.
|
|
ultraradikalny empaticizmus
Od: syntaxterrorX XXX.
|
Pridané:
24.2.2020 20:22
Presne tak. Na single CPU ostane pri toľkých GT/s popri I/0 PC z IPC leda I a aj to priekazne malé, takže i.
|
|
Re: PCIE6
Od: Medžr
|
Pridané:
25.2.2020 8:15
A v čom sú tie grafiky prispaté? Skôr všakovakým závislákom z toho už viac ako prepína v búdke.
Pre segment domaseda je to celé zbytočné a iný segment, napríklad Linux guru predsa väčšinu správy urobia v textovom termináli...
|
|
Re: PCIE6
Od: 0dee
|
Pridané:
26.2.2020 10:53
sakra akurat mi prisiel ryzen 9 a som sa tesil ako vsetko spustim na pci-e 4.0 a to uz bude 6.0 :(
|
|
Re: PCIE6
Od: nou
|
Pridané:
25.2.2020 10:17
Nejakym benchmarkom ktory testuje rychlost prenosu cez PCIe sa to odmerat da. Ale pri realnych hrach je ten rozdiel 0.5%
#odmazat medzeru
https://www.gamersnexus.net/guides/ 2488-pci-e-3-x8-vs-x16-performance-impact-on-gpus
|
|
4x rýchlejšia ako PCI Express 4.0?
Od reg.: little
|
Pridané:
24.2.2020 19:30
Nemala by to byť teda skôr PCI Express 16.0?
|
|
Re: 4x rýchlejšia ako PCI Express 4.0?
Od: pica-cecky
|
Pridané:
24.2.2020 19:48
nie.
1.0x2==2.0
2.0x2==3.0
3.0x2==4.0
4.0x2==5.0
5.0x2==6.0
logicke, vsakze?
|
|
Re: 4x rýchlejšia ako PCI Express 4.0?
Od reg.: little
|
Pridané:
24.2.2020 19:51
Ďakujem ti, teraz som to pochopil.
|
|
Re: 4x rýchlejšia ako PCI Express 4.0?
Od: Berg
|
Pridané:
24.2.2020 22:01
Nie, nema. Ako uplne vsetko co tvrdis. Teda okrem standardnych ultraretardovanych radobyvtipnych komentarov. Tam sa nepredpoklada relevantny obsah, iba potvrdenie, ze si na mentalnej urovni tak 6-rocneho dietata.
|
|
Re: 4x rýchlejšia ako PCI Express 4.0?
Od: pica-cecky
|
Pridané:
25.2.2020 6:09
Yer a faggot, Harry!
|
|
Re: 4x rýchlejšia ako PCI Express 4.0?
Od reg.: Pjetro De 2
|
Pridané:
25.2.2020 7:35
no a kezde pci-e v6 je cca 32-nasobne rychlejsie ako pci-e v1, tak je uplne logicke, ze pci-e v6 by vlastne malo byt pci-e v32
pci-e v1
pci-e v2
pci-e v4
pci-e v8
pci-e v16
pci-e v32
|
|
Re: 4x rýchlejšia ako PCI Express 4.0?
Od reg.: John D. Bill
|
Pridané:
25.2.2020 9:04
I oddelil Pjetro 140 od 210, a videl ze je to dobre
[genesis 3,1415]
|
|
Re: 4x rýchlejšia ako PCI Express 4.0?
Od reg.: Pjetro De 2
|
Pridané:
25.2.2020 10:25
i stvoril pan intel-idiotov, vacsina schizofrennych, ktori nepochopia, ze s prichodom sc. 1200 a Z470/490 (napr. pri Ci9 10900K) zase bude treba pre zmenu operovat s ciselkami 250W (PL2 limit) a cca 160-180W (realna spotreba)
a intel idioti budu mat z toho zabavu ma nasl. 2 roky, pretoze intel idiot nepochopi ze TDP=PL1, nepochopi ze PL2 je limit a ten moze byt nasetovany aj na 500W (ked BIOS dovoli)
|
|
Re: 4x rýchlejšia ako PCI Express 4.0?
Od: nereg.: Pjetro de
|
Pridané:
25.2.2020 14:10
To čo z toho je vyjadrené 140W==210W?
|
|
___________________
Od: ___________________
|
Pridané:
24.2.2020 21:26
uz by mohli prejst na optiku a pci_bus by vlastne nebola potrebna
|
|
Re: ___________________
Od: Medžr
|
Pridané:
25.2.2020 7:58
Asi ako pri USB kľúčikoch však? Len si zabudol, že tá zbernica zasa bude dosť slušne aj napájacia. Žiaľ.
Neviem či a aké rýchlosti by po optických kanáloch dosiahli a ako by to bolo s prepojením, resp. s konektormi.
|
|
Re: ___________________
Od: __________________
|
Pridané:
25.2.2020 10:16
umele opticke vlakna nie su problem, teda pcb pravdepodoben bez problemov, mnohofarebny multiplex na vlakno tiez nie, rusenie minimalne v podstate ziadne ... uz sa to tu pisalo, kazdy kus hw ma v podstate vlastne napajanie ktore si vyraba z nejakeho standartneho, takze by kazda bola napajana priamo zo zdroja nie cez dosku, nakoniec tych periferii dnes uz nie je tolko ako kedysi, vsetko okrem snad grafiky a hd je uz na doske, takze aj metalika moze z dosky zmiznut, cim sa zase usetri vo vyrobe, vsetky zakladovky by tak vlastne mohli mat rozmer 15x15cm a neboli by obmedzenia v pocte slotov
|
|
Re: ___________________
Od: Medžr
|
Pridané:
25.2.2020 10:20
Však všetko môže by na doske. Aj bukovej, borovicovej...
No, najviac miesta zaberá napájanie a konektory.
Optika je len prenosové médium, nie riešenie problému. Aj drútiky majú dosť veľkú rýchlosť prenosu signálu.
|
|
Re: ___________________
Od: _________________
|
Pridané:
25.2.2020 10:33
vystacis si aj sam ako je vidiet
|
|
.....
Od: Medžr
|
Pridané:
25.2.2020 10:36
Ako väčšina dnešných jogurtov.
|
|
Re: .....
Od: ________________
|
Pridané:
25.2.2020 10:41
hej jebe ti
---
You gotta be careful here, because the light wavelength of transmission is about 1550nm or 152 THz
|
|
Re: .....
Od: ---
|
Pridané:
25.2.2020 10:52
pan neumí slovensky?
|
|
Re: .....
Od: _____________
|
Pridané:
25.2.2020 11:14
podla nyq-kot teorie mat teda zhruba 10TB/s
|
|
Nyquist
Od: ---
|
Pridané:
25.2.2020 11:19
Čo je nyq-kot?
|
|
Re: Nyquist
Od: Kotelnik
|
Pridané:
25.2.2020 11:21
to neries
|
|
Re: Nyquist
Od: gffhg
|
Pridané:
25.2.2020 12:26
Problem pri optike je, ze na zaciatku a na konci to potrebujes prviest na/z optiky na metaliku. Potom vyroba/integracia, zivotnist/odolnost,...
Ak by optika bola bez problemov a citelne vyhodnejsia, tak to uz davno nasadia.
|
|
..........
Od: zxcvbn
|
Pridané:
24.2.2020 21:50
V PCISig od roku 2010 asi spali, ale teraz z nejakeho dovodu narychlo spekuluju s PCIe 4.0, 5.0 a 6.0.
Co im dosiel kokeš?
|
|
Re: ..........
Od: pica-cecky
|
Pridané:
24.2.2020 23:51
2013-2014 - PCIE 3.1, píčo...
Návrhy designu AI, ML, všetkých FPGA a ASIC už včil mrte prekračujú limity, ktoré im vie PCIE5.0 ponúknuť. Keď Intel vydá 4677, bude už PCIE5.0 zastaralá.
Preto PCIE6.0. Lebo automotive to včil tlačí.
|
|
ultraradikalny optimizmus
Od: syntaxterrorX XXX.
|
Pridané:
25.2.2020 6:26
Presne tak. A vzďaľovaním sa embedded systémov real time-u o inštrukciu cez FEC nasadí automotive tlačeniu priekazne korunu.
|
|
Re: ..........
Od reg.: Pjetro De 2
|
Pridané:
25.2.2020 7:46
kuratenko karpave, ked uz o tom intel-serveri:
- este tu mal byt LGA 4189 a ten je kde?
- LGA 4677 bude debutovat (ani diva srnka netusi kedy) s PCI-e 5, takze tazko bude vtedy PCI-e 6 zastarale
ked uz o tom intel-desktope:
tam je sc. 1200 a Z490 chipset na tom biedne aj s PCI-e 4 !!!! https://bit.ly/3bZYtnX
|
|
Re: ..........
Od reg.: Pjetro De 2
|
Pridané:
25.2.2020 7:46
k intel-dementel desktopu: ked amd vydalo fosne s 500-vkovym chipsetom s podporou pcie4 a zacalo sa hovorit o tom ze pcie4 by mohli podporovat aj fosne s 400-vkovym ci dokonca aj 300-vkovym chipsetom, bolo to uzasne zjavenie, ale potom ako sa ukazalo ze to nebude az take samozrejme a ze nie vsetky 400 a 300 fosne budu pcie4 zvladat (detto zrejme kvoli stabilite signalu), tak intel-idioti hned zacali drizdat ze co je to za "amaterizmus", ked doska vyrobena iba pre pcie3 nepodporuje pcie4
a tu intel-dementel sa chysta vyraba dosky s podporou pcie4 a ono nie su s podporou pcie4, lebo "signal je nestabilny" ... tak tomu hovorim amaterizmus najhrubsieho zrna ... to jak keby chudence amd fosne ani s 500-vkovym chipsetom nezvladali pcie4
trapny intel-dementel ani nevie vyrobit generaciu fosni s podporou pcie4 na prvy krat a vidno akou horucou ihlou je vsetko u intelu-dementelu site posledne tri roky
|
|
Re: ..........
Od: Medžr
|
Pridané:
25.2.2020 8:00
Ono to už v minulosti bolo, že Intel čipset nebol tým najrýchlejším a naj neviem akým v časoch UDMA neviem koľko a AGP8x...
|
|
Re: ..........
Od: nereg.: Pjetro de
|
Pridané:
25.2.2020 9:28
a teraz daj ešte tú ako 140==210.
|
|
Re: ..........
Od reg.: Pjetro De 2
|
Pridané:
25.2.2020 10:25
i stvoril pan intel-idiotov, vacsina schizofrennych, ktori maju psychicke nutkanie imitovat(ked uz inak nejde aspon prezyvkou) niekoho ineho
|
|
Re: ..........
Od: nereg.: Pjetro de
|
Pridané:
25.2.2020 14:16
Imitácia je najväčšia forma lichotenia, púčik...
:* cmuxíq na pipíčka :*
|
|
och a načo
Od: Medžr
|
Pridané:
25.2.2020 7:51
Ďalšia zbytočná snaha, zasa len viac a viac vtiahnuť herných ujov do závislosti a zasa len vytiahnuť z nich peniaze.
Ako tu spomíname dosť často, výkonu majú dnešné PC až-až.
Akurát na 10-20 GB .jpg obrázky nemajú dych vôbec.
|
|
Re: och a načo
Od: sdfsdfds
|
Pridané:
25.2.2020 8:33
Toto nieje o hernych PC alebo cokolvek podobnom pre SOHO. Tym bude este dlho stacit PCI-e 3.1
V enterprise segmente, kde tocia borvske objemy dat a 100GB sietovka je bezna vec, tak to je segment, ktory to vyuzije.
|
|
Re: och a načo
Od: pica-cecky
|
Pridané:
25.2.2020 9:17
detto aj automotive - za deň ako bežný šofér vieš zrobiť 4-5tb dat. AI za mesiac zdvojnásobí všetky naučené dáta.
A AI čip potrebuje kokotsky rýchlo s nimi narábať...
|
|
Re: och a načo
Od: Medžr
|
Pridané:
25.2.2020 11:20
AI je len hračka pre deti, aj keď dnes už pre trochu väčšie deti.
To čo nás ovládne bude mať oveľa väčšie "rozmery"
|
|
Re: och a načo
Od: They Live
|
Pridané:
25.2.2020 14:08
Sorosove vesmírne židojaštery.
|
|
Re: och a načo
Od: Tribald
|
Pridané:
25.2.2020 8:51
nedrístaj maniak
|