neprihlásený Streda, 7. decembra 2022, dnes má meniny Ambróz
V Peugeote bude kvôli nedostatku čipov analógový tachometer

Značky: čipy

DSL.sk, 21.4.2021


Súčasné problémy s nedostatkom rozličných čipov budú mať zaujímavý dopad, keď namiesto prerušenia výroby prejde automobilka Stellantis v Peugeote 308 na analógový tachometer.

Na základe informácií automobilky o tom informuje agentúra Reuters.

Stellantis vznikla spojením Fiat Chrysler a PSA Group, automobilka pôsobí aj na Slovensku.

Výroba modelu Peugeot 308 vo francúzskom závode automobilky už bola kvôli nedostatku čipov skôr narušená. Peugeot 308 s analógovým tachometrom sa začne objavovať v nových autách do konca mája.

Podľa spravodajského kanálu LCI má výrobca zvažovať zľavu 400 eur na vozidlá s analógovým tachometrom, automobilka informáciu pre agentúru ale nekomentovala.

Jedným z dôvodov súčasného nedostatku čipov je zvýšený dopyt po počítačových zariadeniach pre aktuálnu situáciu s epidémiou, kvôli ktorej čoraz viac ľudia pracujú a vzdelávajú sa na diaľku z domu.

Problémy sa týkajú rozličných typov čipov a problémy s výrobou už majú viacerí automobiloví výrobcovia ale podľa dostupných informácií okrem iného už aj najväčší výrobcovia smartfónov a počítačových zariadení, Samsung a Apple.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Tretí blok Mochoviec už týždne stojí, netesnil
Telekom pridal pokrytie 5G vo viacerých mestách
Apple zvažuje presunúť do Indie aj výrobu iPadov
Starlink odložil zavedenie dátového FUP limitu
Nový Google Pixel začal ponúkať bezplatnú VPN od Google


inzercia



Diskusia:
                               
 

" kvôli ktorej čoraz viac ľudia pracujú a vzdelávajú sa na diaľku z domu"

Vazne je toto dovod celosvetoveho nedostatku cipov?
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Tak urcite.. az ked sa k tomu pripocitaju miliony cipov na vatovych tycinkach a vo vakcinach, zacne to vychadzat. ;)
Odpovedať Známka: 5.9 Hodnotiť:
 

...Len sa smej a na teba dojde...
Odpovedať Známka: -5.4 Hodnotiť:
 

Neškriepte sa zbytočne, každému sa ujde. Je to v scenári...
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Len sa smeujte, za chvili vijde utajena pradva na povrh a zacne sa raelne hovorit o tom kde su tie chypy!! Vsetkym prycetnym je jasne ze to ma suvis s covydom!!!! Uz sa o tom hovory niekotolko mesiacov ale zapredane medija o tom este stale mlcia. V rusku a v cine je sa uz davno hvoory ze za tym je usrael!!!
Odpovedať Známka: -5.8 Hodnotiť:
 

Nestihaju vyrabat... a jednym z dovodov je vysoky dopyt po pocitacoch, kedze teraz pomaly kazdy clen domacnosti potrebuje vlastny komp.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

..ale už je 22.hého!, a cibulu vByte nemá, toto by sa v domácnosti nemohlo stát! Henryk on je kkt dochodca starý, ale toto nemá, žeby nemau cibulu doma vbyte!
a chren,
v domácnosti!

Odpovedať Známka: 1.2 Hodnotiť:
 

a tebe yebe???
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Ty nepoznas Meliska z Prievidze?
... to preto tebe nejebe, marha jedna.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

ako moc si plakal, keď si sa dozvedel že slovo jebe sa nepíše s Ypsilonom a ako moc si sa nenávidel potom či sa dozvedel že nepoznáš velikána slovenskej histórie cibulistu, mravcológa a popredného filozofa pána Meliška?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

keby vyrobili poctive analogove auto z pred 30 rokov, tak by si mohli aj priplatok pytat
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

myslis, ze este dokazu vyrobci robit kasne z 2.5-3mm plechov ako mali niektore stare auta? (napr. mercedes)
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

To predsa nie je technicky problem. Problem je, ze zakaznik to nezaplati, takze naco?
Keby aj niekto prisiel s tym, ze spravi retro a da tam povodne veci, tak to kupi par ludi a ceny by boli vysoke, lebo masovo o to zaujem nebude. To plati pre vsetky tie veci s ktorymi nostalgici vzdy pridu keby to a hento a v realite o to nie je zaujem.
Odpovedať Známka: 7.9 Hodnotiť:
 

Tak kasne s tak hrubych plechov boli v Europe popularne tak do roku 1945. Potom si vystacili bezne s ~0.7mm.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

... z tak hrubych...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Tatra 613
Odpovedať Hodnotiť:
 

A ma to vyznam stale rozbiehat a brzdit taku vahu?
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Meszirocne stupli predaje pocitacov o 30%
Podla najnovsich info stupli aj predaje telefonov.
Zrazu vyrobit o 40% viac nejde len tak. Hlavne ked dovtedy mali pocitace dlhe roky klesajuci trend.
Na obcasne pozretie internetu stacil aj starsi pocitac. Na dlhsiu pracu / ucenie uz kazdy zhodnotil, ze by sa zisiel novsi pri ktorom netreba tolko cakat na otvorenie stranky / programu atd.
Dalej urcite rastol aj predaj serverov nakolko trebalo zabezpecit aj druhu stranu aby zvladala vyssie naroky kladene pracou z domu. Plus elektronizacia procesov namiesto analogovych.
Automobilky mali kus smolu lebo ked klesol na jar v 2020 predaj tak porusili zarezervovane kapacity a vyrobcovia ich presmerovali inam a podla vsetkeho veruze mali kam.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ocakval by som nejaku mladsiu a mensiu automobilku, ze takto adaptivne zaraeguje. Za mna ma peugeot male bezvyznamne plus, ze to zvladli a nebolo potrebne asi ani pol roka rozmyslat, meetingovat, schvalovat a rozhodovat sa, ze sa rozhodnu ini...
Odpovedať Známka: 8.1 Hodnotiť:
 

Ak to daju z povodnej 308, tak tie anaology aspon ako tak vyzeraju. Ale na strane druhej, prides o mnozstvo funkcii. Ziadna volba vlastneho prisposobenia informacii v budikoch. Nemas tam navi - tudiz zbytocne priobjednavat. Ak sa nad tym zamysleli, tak to zrejme pojde do nizsich vybav.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

To znie dobre, uz dlhsie hladam auto bez tej zbytocnej elektroniky.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Tak ono zas kým po takej zmene prejde homologizáciou, crash testami a podobnými legislatívnymi nevyhnutnosťami, tak bude na hľadanie toho času ešte priekazne ajajááj.
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

ptakovina
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

^^ auto bez elektroniky ?

všetky, úplne všetky pred (do) r. ~~ 1948 ~ 1956
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Čo si predstavujete pod pojmom elektronika, pane?

Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Odpor, kondenzátor, dióda a nejaké tie tranzistory.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Cievka?
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

samozrejme...aspoň bez tlmivky sa nič neobejde!
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Pentóda!
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Elektrónka PCL-85
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zbytočná elektronika sa myslí dotykové debiliny, facebooky, youtuby, nastavovanie kúrenia na displeji v nejakom blbom menu...nemal na mysli elektroniku ako zapaľovanie alebo vstrekovanie
Odpovedať Známka: 6.9 Hodnotiť:
 

1956 ? A v Skode 120 je aka elektronika ? Zapalovacia cievka, rozdelovac a ziarovky ? Alebo vypinace ? To je elektronika ? Ziadne polovodice tam niesu, na prerusovaci je jeden kondenzator. To je len elektroinstalacia, draty, prepinace, ziarovky, klakson atp... Ziadne plosne spoje, nic...
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

V alternatore mas diody, ledaze by si tam mal dynamo ;)
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

A čo glühlampenkontrolle?
Odpovedať Hodnotiť:
 

no, no. o nedostatku automotive cipov sa vie uz tak od oktobra - novembra. takze to toho +- pol roka bude :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ide o prechod z displaya na analog budik, alebo sa to tyka aj snimania z ABS na nejaky iny analog sposob?

Normalne budiky su isto plus, hlavne v peugeote, kde dizajn hral dolezitu a velmi skaredu ulohu. Cest vynimkam ako 406 coupe (samozrejme to nie je francuzky papucovy dizajn ale pininfarina, teda IT).
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Analogove ABS poznaju ludia u starych zigulakov - tam ked ti vbehol chodec pri 80tke pred autom, si dupal na brzdu o 106, aby si napumpoval aj tie zadne bubny k nejakemu brzdeniu :D
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Analógový rýchlomer a otáčkomer s vydareným športovým dizajnom sú krajšie ako digitál.
Odpovedať Známka: 7.3 Hodnotiť:
 

Blbost lebo ak mas digitalny instrument cluster vo vysokom rozliseni tak je krajsie, mozes si menit temy, widgety, a moze zobrazovat co chce oproti analogovemu ciselniku
Odpovedať Známka: -7.9 Hodnotiť:
 

ty si isto mileniál
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

na to si ako prisiel ty milenialny dement?
Odpovedať Známka: -4.7 Hodnotiť:
 

Na to urcite prides, nie je to take tazke
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

aha, tak ty nebudeš mileniál, ty si len kokot
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

O dost mensi, ako ty. A ako ti ostatni kokoti, co sa snazia pouzivat to jebnute slovicko "milenial". Ani neviem kery z vam podobnych kokotov to vymyslel.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Sudiac podla nasich negativnych komentarov to ocividne miestnej "smotanke" nevysvetlis. Pekne rucickove budiky som nevidel v aute uz davno, inak samozrejme nieco do seba maju. V dnesnej dobe dam vzdy prednost plnemu prisposobitelnemu digitalu ako zvecsa tym hnusnym budikom.
Odpovedať Známka: -2.7 Hodnotiť:
 

Mal som v mojej Honde Civic rv. 2014, ale uz som ho predal, spravil som chybu pri kupe, mal som kupit 1.8 a nie 1.4, inak by som ju mal doteraz.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

pri civicu tohto typu by som volil 2.2D, tie benziny nic moc. Kazdopadne civic mal budiky, ktore by som pekne nenazval ani omylom. Ale tak kazdy sme nejaky.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

V Accorde 2011+ su budiky uplne mega (lietajuce rucicky). A nie, nepredam, lebo ako uz bolo povedane vyssie, dnes uz pekne nezozenies.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

To ze je na pristrojove budik neznamena ze to neni digitalny tachometer..
Aj moja Fabka z 2004 roku ma digitalny tachometer.. snimane z ABS a cela pristrojva doska je riadena pocitacom.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Su to analogove budiky ale riadene digitalne, urcite tam nie je natiahnute lanko ako v prehistorickych autach
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

Mnooo... a ten čip za 400 eur tam priekazne potom robí čo? Ťaží bitcoin?
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

..posiela správy a hlásenia o každom tvojom kroku, o každom stlačení páčky, a každej zatáčke a každom prejdenom (kilo-) -metri, - práve tým mladším, krajším, silnejším, úspešnejším, lepším, - z toho 1.prvého konca gréckej abecedy..

a ne, ja nemám, nemám, NEAMAM žiadne, ZIADNE komplexy,
a ani nvmčo súproblémy,
a duševne som úplne vyrovnaný, a fit!

..som úúúúplne vyrovnanýýýýýYYYYYYYYYYYY´ýýýýýýýýýýýýýýýý!!!!
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Syntaxiik, syntaxiik ... to je ale blbost.
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Jezisi, jeho este stale bavi sem pisat? :D Jeho vyplody uz roky nevidim vdaka malickemu uBlock filtru... https://pastebin.com/qW6x4raM
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

Roky? Takže si si tú brutálnu zmenu v podmienkach používania pastebin všimol priekazne sám!?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Syntaxiik, syntaxiik ... to je ale blbost.
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Podla mna je to pozitivna sprava, analogove tachometre maju nieco do seba. A urcite u toho nehrozi, ze pri dlhsej ceste sa to prehreje a crashne a clovek skonci s poskodenym displejom a rychlost si moze tak odcitat z pohybu stromov okolo auta... (u PSA je toto dost problem, co viem)
Odpovedať Známka: 6.8 Hodnotiť:
 

No toho by som sa nebal mne moze rychlost pisat az na 3 miestach:

- Digitalny tachometer
- Multimedialny system kde cez Apple Car Play si das hocijaku appku a pouziva gps auta na presnejsie data
- Head up display

Aka je sanca ze crashnu 3 naraz a budem rychlost odcitavat od stromov a oblakov?
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

šanca je 1:0,37
Odpovedať Známka: 8.6 Hodnotiť:
 

nie, sorry, to je hladina testosterónu v krvi Petry Vlhovej
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

A nestačilo by tam miesto budíku dať plastový držiak smartphonu? Nainštalovať appku do smartphonu spárovat to a budíky, widgety si počas jazdy môžeš pozerať na svojóm oblúbenóm íphóne. Máš hneď aj funkčnú navigáciu😁. Analogové budíky maju niečo do seba, ale musí to auto ladiť celé v analógu. Ako keď máš krásnu nekapotovanú motorku minimum plastov, sklenené svetlo a zvody naleštené všetko v chróme. Ale potom máš moderých naháčov-streetfighterov ufo-style kde už display pasuje viac ako ručičky.
Odpovedať Známka: -7.5 Hodnotiť:
 

Ukázalo sa, že digitálny tachometer bol slepá vývojová vetva takže je nutné sa vrátiť k starému meraniu.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Takže moja mašina z roku 2000 s klasickými budíkmi vrátane paliva, teploty a otáčkomera bude zase in :)
Odpovedať Známka: 6.2 Hodnotiť:
 

Ja mám naviac aj teplotu oleja a voltmeter - samozrejme anologovy budík
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

No a? A prečo nie klasický lankový?
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

Vidim, ze niesom sam, komu to napadlo, ze ci myslia Analogovym lankove prevedenie (ako u starych aut), alebo prevedenie "voltmeter". :)
Ale take pekne retro by to bolo, keby este aj pridali pripadne trasenie rucicky slabym mazanim a rotovanie cislic sa na ODO metri, juuuuj, to by slo mozno na dracku :)
Este keby tie auta nemali otackomer a teplomer, usetria dalsiu elektroniku - ved ani napriklad u stareho Renault Twingo nechyba nikomu ani otackomer, ani teplomer a dokonca aj na blinker, alebo otvorenie dveri/kapoty by stacila jedna kontrolka.
Inak mozno keby na niektore motorizacie dali karburator miesto vstrekovania, tak by usetrili mnozstvo elektroniky tiez (AD prevodnik od pedalu, riadiace MCU, DA prevodnik ku vstrekovacom alebo servomotorku, atd..) a auta by sa este stali aj zabavnymi, ved v jednoduchosti je sila.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Veru kto by nechcel retro 30kw, spotreba 10 litrov.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Ja by som chcel retro s elektrónkami.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

To je už priekazne len v rámci Legendary setu s drevenými kolesami a ojami.
Odpovedať Známka: 2.3 Hodnotiť:
 

Syntaxiik, syntaxiik ... to je ale kokotina.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

elektrónky v aute? jebe, jebe?
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

nastartujes, pockas 15 minut, pokial sa rozhavi a mozes ist. :) a ma to vyhodu, aj motor sa pekne zohreje a nebudes ho dusit za studena.. ;)
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

No neviem, mne sa na volnobehu nechce moc zohrievat. Kym nema realnu zataz (nehovorim, ze ho treba nahanat, ale pekne, pohodovo a v klude zacat jazdu), tak bude studeny.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Robil niekto niečo s týmto Cortex-om:
ATSAMC20N18A-ANT (SAM C20)

Zvládne nejaký projekt s ním aj študent strednej školy?
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

Urcite ano.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Ako vieš? Však má 1100 stranovú dokumentáciu...
Už si s ním niečo robil?
Napríklad s typom ATSAMC20N18A?
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

V pripade potreby stocenia km splni akuvrtacka zo zlteho supermarletu svoj ucel nalezite..
Velmi naivne nech si dochodci nemyslia ze pod cluster instumentom najdu lanko na nahon prevodovky napojene...
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

>>>V Peugeote bude kvôli nedostatku čipov analógový tachometer

Vyššia forma života musela zažiť nedostatok elektrickej energie na výrobu čipov,aby korigovala svoju úchylku k uprednostnovaniu dizajnu pred praktičnosťou, a vrátila sa k ergonomickejšim ukazovátkam rýchlosti
Odpovedať Známka: 4.3 Hodnotiť:
 

Ak pri kazdom testovani sa minie jeden čip na jednu testovanú vyššiu formu života, ķoĺko čipov sa minie pri koĺkých testovaniach?
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Vďaka tomuto článku som zistil, že v dnešných autách sú digitálne tachometre.
Odpovedať Známka: -1.4 Hodnotiť:
 

A ako na digitalnom tachometri zistis ake ma auto najvyssiu rychlost?
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

dosť spoľahlivý..ani elektroniku nemusí mať!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Možno raz sa vrátia koníky.
Odpovedať Hodnotiť:
 

len konik papa aj ked nejazdi.. :)
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Moja stará detto
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

... a mozno jazdni, len nie s tebou ;)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Dvojtakt do každej rodiny!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Peugeot ešte niekto kupuje okrem ludí bez predstavivosti, masochistov a kuriev?
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

myslim, ze ten, kto uz ma platnicky v haji z tvrdeho podvzoku ludovych vozitok a nebavi ho chodit furt kupovat olej a servisovat brzdy ;)

Odpovedať Hodnotiť:
 

Houby z tvrdeho podvozku, nadvaha to je. Hybaj schudnut, nebude bolet ani chrbat, ani kolena.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Radšej pešo než pežóóó :)
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár