
neprihlásený
|
Pondelok, 29. júna 2026, dnes má meniny Peter, Pavol, Petra |
|
|
Špeciálna sieťová karta hry skutočne urýchľuje
DSL.sk, 2.9.2006
|
|
V júli ohlásená gigabitová ethernetová karta KillerNIC od spoločnosti Bigfoot Networks skutočne reálne urýchľuje hry, ako potvrdili testy renomovaného herného servera IGN.
KillerNIC je zaujímavou sieťovou kartou s viacerými vlastnosťami, ktoré umožnia vyťažiť hráčom ale tiež iným náročným užívateľom zo systému a siete maximum.
Na karte s vlastným 400 MHz procesorom so 64 MB PC-2100 DDR pamäte beží upravená verzia Linuxu, ktorá priamo zabezpečuje spracovanie sieťovej prevádzky.
Karta so základným dodávaným softvérovým vybavením akceleruje IP a UDP protokoly, keď hry zvyčajne komunikujú UDP. U týchto protokolov zabezpečuje napríklad počítanie kontrolných súm, overovanie hlavičiek IP/UDP paketov, skladanie fragmentovaných paketov.
Dokáže prioritizovať odchádzajúcu aj prichádzajúcu dátovú prevádzku, dokáže napríklad zabezpečiť aby súčasné sťahovanie po P2P sieti neznižovalo odozvu prioritizovaných paketov napríklad v hrách.
Karta urýchľuje aj samotné aplikácie na PC priamym zápisom prijatých dát do ich adresného priestoru cez DMA s obídením OS, čo má výrazne znížiť zbytočné predĺženie odozvy a zároveň znížiť záťaž na CPU a odbremeniť ho tak pre vyšší výkon priamo v hrách.
Killer NIC
Teoretické predpoklady potvrdili aj reálne testy servera IGN, ktorý detailne otestoval kartu v hre F.E.A.R. Pri testoch boli pripojené dva PC s rovnakou konfiguráciou na ten istý herný server v tej istej hre v tom istom tíme. Jedno PC používalo štandardnú integrovanú sieťovú kartu, druhé KillerNIC.
V piatich 15-minútových testoch PC bez KillerNIC dosahovalo priemerne 15.41 FPS s intervalom 9 - 23 FPS a ping 46 ms. PC s KillerNIC dosahovalo priemerne až 23.5 FPS, pričom hodnoty sa pohybovali medzi 12 - 35 FPS. Priemerná hodnota pingu bola prakticky rovnaká, u KillerNIC ale neprichádzalo ani k ojedinelým zvýšeniam.
Stručnejšie výsledky priniesol server aj z testov hier CounterStrike, Call Of Duty 2, Quake 4, Battlefield a WoW. KillerNIC zlepšila FPS výrazne u CounterStrike a WoW, ping u CounterStrike, Call Of Duty 2 a WoW. Negatívny efekt mala na FPS u Call Of Duty 2.
IGN zatiaľ kartu definitívne neohodnotil, keď pokračuje v jej detailnom testovaní aj s novými verziami firmwaru a ďalšími hrami. Zatiaľ ju ale označil za skutočne plniacu svoj účel.
Karta nie je ale určená len pre urýchlenie hier, v Linuxe na karte bude zároveň možné spúšťať ďalšie aplikácie, ktoré budú mať prístup aj k samostatnému USB portu karty. Takýmito aplikáciami môže byť napríklad efektívny firewall, potenciálne antivírus, VoIP klient alebo P2P aplikácia, cez USB môžu byť pripojený napríklad headset alebo USB kľúč pre ukladanie sťahovaných dát.
Karta stojí 279.99 dolárov, začne sa dodávať budúci týždeň. Viac informácií o KillerNIC je možné nájsť na stránke tohto produktu.
Najnovšie články:
Diskusia:
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Xwing
Od: Xwing
|
Pridané:
2.9.2006 5:22
priliehavý názov :-)
|
| |
fafo
Od: fafo
|
Pridané:
2.9.2006 9:26
prepacte ale toto je taka hlupost ze to az dverami trieska "V piatich 15-minútových testoch PC bez KillerNIC dosahovalo priemerne 15.41 FPS s intervalom 9 - 23 FPS a ping 46 ms. PC s KillerNIC dosahovalo priemerne až 23.5 FPS, pričom hodnoty sa pohybovali medzi 12 - 35 FPS."
12-35fps? :D tak to by bol obrazkovy album a nie hranie hry, hravam CS je rozdiel ked mam 100FPS a 60FPS pod 50FPS je to uz onicom a pri takych hodnotakch, hmm to si nechcem ani predstavit =)
|
| |
fafo
Od: fafo
|
Pridané:
2.9.2006 9:27
este jedna vec tie FPS su na tej stranke v %! to znamena ze je to narast FPS oproti stavu bez tejto karty :)
|
| |
asd
Od: asd
|
Pridané:
2.9.2006 11:28
Over the course of five 15-minute benchmarking sessions, the non-Killer NIC machine averaged 15.41 fps, and 46ms of latency. Minimum frames per second sank as low as 9 and reach a maximum of 23. The general experience at this level of performance borders on unplayable.
The Killer-NIC machine trounced the performance of its lacking sibling. Over the course of the same 15 minute testing blocks, the Killer NIC'ed box averaged 23.5 frames per second, a more than 65% performance gain. Minimum and maximum fps were also better, split between 12 on the low end and 35 on the high. Pings were relatively similar to the standard box, though we did notice latency spikes much less often on the Killer NIC'ed machine.
toto tam bolo ... v clanku je to dobre prelozene.
|
| |
PH
Od: PH
|
Pridané:
2.9.2006 9:37
Je si potrebné prečítať celý článok, je tam uvedená presná zostava, rozlíšenie a nastavenia kvality. V detailnom teste sú uvedené presne tieto absolútne hodnoty, iba percentuálne zlepšenia sú uvedené u kratších testov.
Testovali to na takomto HW zrejme preto, aby zvýšenie výkonu malo reálny zmysel.
|
| |
Xwing
Od: Xwing
|
Pridané:
2.9.2006 14:40
http://www.tweakguides.com/Graphics_5.html
výborný článok ohľadom mýtov a faktov o fps ;-)
|
| |
tom
Od: tom
|
Pridané:
2.9.2006 12:01
ta posledna veta vo mne vyvolala pocit nebezpecnosti pouzitia na surfovanie na nete - pokial sa na kartu neda FW a antivirak, tak pojdu vsetky pakety priamo do pc a antivirak+fw vo win bude nanic, karta ho totiz obide a moze prepustit aj potencialny virus ...
ale zrychlenie je pekne ...
|
| |
Fero
Od: Fero
|
Pridané:
2.9.2006 13:04
Nieco mi tu nesedi pokial viem tak UDP/IP nema v hlavicke ani poradie paketu a nieto este checksum, taketo informacie sa davaju az do tela paketu. Neurychluje to nahodov iba TCP/IP?
|
| |
WiFi
Od: WiFi
|
Pridané:
3.9.2006 10:04
No ty si dalsi expert... a jak podla teba OS zisti, ze paket co dostal je OK a moze dat data aplikacii? Poradie u UDP je uz ina vec, to naozaj UDP negarantuje.
|
| |
Fero
Od: Fero
|
Pridané:
6.9.2006 22:04
Pri UDP sa negarantuje ani spravnost dat pokial hash nie je v tele paketu ale to je v kazdej app. inak strukturovane tj. nestandardne!!
|
| |
spejcy
Od: spejcy
|
Pridané:
2.9.2006 14:12
nebolo to tu uz nahodou ?
|
| |
master
Od: master
|
Pridané:
2.9.2006 15:53
nie nie :) karta bola len predstavená najprv. Teraz jej dsl.sk robí reklamu :P
|
| |
matthew
Od: matthew
|
Pridané:
2.9.2006 17:03
To uz fakt neviete ze co tu mate pisat tak pisete sprostosti? Vsade DSL.sk robi reklamu tomu, potom dacomu inemu, potom zas inemu ... keby sa kazdy clanok o ktorom pise dsl.sk mal povazovat za reklamu a nemal by byt zverejneny tak sa dockame jedneho clanku za dva dni ze niekto nieco dakde vymyslel, aj to by potom este niektori povazovali za reklamu ... mne osobne tento clanok a ani ine clanky ako reklama nepripadaju a som velmi rad ze sa aj vdaka tymto clankom dozviem nieco nove ...
|
| |
xxx
Od: xxx
|
Pridané:
2.9.2006 19:26
presne tak
|
| |
kokot
Od: kokot
|
Pridané:
2.9.2006 22:50
jj aj na itnjus takto pitchuju
|
| |
%(*&^%$
Od: %(*&^%$
|
Pridané:
3.9.2006 10:06
zmazat thread...
|
| |
lordiceman
Od: lordiceman
|
Pridané:
2.9.2006 23:44
podla mna je ta karta hlupost, stoji skoro 10 000, za tu cenu sa da kupit vybornu graficku a to je prave to co zvysi fps, popripade procesor ale nie sietovku... to si uz pomaly budeme kupovat klavesnice na zvysenie fps? :-D
|
| |
Xwing
Od: Xwing
|
Pridané:
3.9.2006 2:12
Hehe už to vidím, nová generácia klávesníc a myší s vlastným 400MHz procesorom a pamäťou, a na odbremenenie chúďatka CPU zaťažovaného Win Vista s MS Office 2007 tam bude bežať Linux s OpenOffice looooooool
|
| |
peter
Od: peter
|
Pridané:
3.9.2006 11:57
Uplny suhlas,uz tusim nevedia ako by vytiahli ludom peniaze z vrecka.
|
| |
drahe to je....
Od: drahe to je....
|
Pridané:
3.9.2006 15:02
za 300-600 sk to berem ale to sa asi nacakam coskoro to bude ze ventylator z vlastnym procesorom alebo ine sprostosti HDD s procesorom a tak potom naco je ten proceso aby sme vysolili za normalni procesor nemale money, aj tak zistime ze nejaky srot procesor z vykonom 400MHZ mi prida viac vykonu ako nejaky 2GHz procak tak to ich potom naco mame ??
|
| |
lordiceman
Od: lordiceman
|
Pridané:
3.9.2006 20:06
uzko specializovane procesory nepotrebuju vysoku rychlost v mhz na to aby svoju cinnost vykonavali rychlejsie ako nase normalne cpucka, takze to je v poriadku ze natlacia taketo procaky do kazdej veci.. osobne si myslim ze to uz mali spravit davno... ved v podstate aj gpu na grafickej je normalne cpucko, len ma upravenu instrukcnu sadu tak aby vedelo rychlo vykonavat graficke operacie... len nech to potom nepodavaju ako polovicnu pravdu, nejaky noob uvidi na dsl clanok ze mu to o 60% zvyhne fps v hrach a tak si to kupi za tazke prachy a zisti ze v tych jeho single playerovkach to nic nerobi... potom kto bude na vine?
|
| |
crusty
Od: crusty
|
Pridané:
3.9.2006 16:04
ale to je skôr o niečom inom..vga aby si každý rok pomaly kupoval novú ale ta sieťová karta ti ostane a zakaždým a pri každej vga ti to zvýši výkon....takže čím viac takýchto vecí v pc čo odbremenia cpu tým lepšie.......podla mna..aj ked sa ti to teraz zdá možno nevýhodné....
btw:aby sme nakoniec neskončili tak, že cpu už nebude počítať nič a už sa budú robiť iba veci ktoré odbremenia tie veci čo odbremenujú..takže napríklad prídavný procesor pre túto sieťovú kartu..a....a nakoniec budeme pretaktovávať sieťové karty :))
|
| |
McDonald
Od: McDonald
|
Pridané:
5.9.2006 9:03
Tiež súhlasím s tým ,že je to ešte velmi drahé a zbytočné ak to klesne na cenu aspoň 3 000 sk tak sa to možno začne predávať ale v tejto cene si to asi môžu dovoliť iba Amíkovia
|
| |
Jan Kunder
Od: Jan Kunder
|
Pridané:
13.9.2006 9:48
Zvysenie FPS o 8 dosiahnute sietovkou musi byt podvod, alebo urychluje aj cosi ine.
Jedine, ako sa da urychlit net je prioritizacia paketov (ak neberieme v uvahu zmenu ISP a garantovane linky :)
|
| |
Jan Kunder
Od: Jan Kunder
|
Pridané:
13.9.2006 9:51
Cokolvek nad $50 za "obycajnu sietovku" - hoci aj s CPU a RAM su vyhodene $$
Na X2 5200+ a 4GB RAM sietova prevadzka pocas hry (0.1-2Mbit/s) nemoze zaberat viac ako 2% v priemere = zvysenie FPS z 20 na 20.4 (aj to menej, nakolko za "zvysi" iba vykon CPU a nie aj VGA a RAM a ...)
|
Pridať komentár
|
|
|
|