neprihlásený Piatok, 6. decembra 2024, dnes má meniny Mikuláš
Adblock Plus už nie je najpoužívanejším rozšírením vo Firefoxe

Značky: Firefoxwebreklama

DSL.sk, 11.3.2022


Adblock Plus, dlhodobo celkovo najpoužívanejšie rozšírenie prehliadača Firefox, stratilo pozíciu najpoužívanejšieho rozšírenia tohto prehliadača.

Na prvú pozíciu sa dostal ďalší blokovač reklamy, uBlock Origin.

Upozornil na to Ghacks.

Adblock Plus je rozšírením pre blokovanie reklamy na webe od nemeckej spoločnosti Eyeo. Rozšíreniu vo Firefoxe dlho patrila prvá pozícia podľa počtu užívateľov.

Aktuálne ale už má podľa údajov Mozilly viac užívateľov uBlock Origin, 5.5 milióna oproti 5.47 milióna.

Tretím najpoužívanejším rozšírením je s odstupom rozšírenie Easy Screenshot, ktoré má 3.6 milióna užívateľov.

V súčasnosti je dominantným prehliadačom na osobných počítačoch Chrome. Spoločnosť Google ale podobný rebríček nezverejňuje a pre jednotlivé rozšírenia udáva len približný počet užívateľov. Pre Adblock Plus, uBlock Origin aj AdBlock udáva Chrome Web Store rovnako viac ako 10 miliónov užívateľov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Linuxové jadro 6.12 označené za LTS, piatim LTS verziám skončí podpora naraz
NASA opäť posunula termín pristátia posádky na Mesiaci
Chrome na Androide za menej ako dva roky zdvojnásobil výkon
Vydaný minimalistický Alpine Linux 3.21
Microsoft nezmierni HW požiadavky pre Windows 11, bude stále vyžadovať TPM 2.0
V Španielsku navrhujú smartfóny nedávať deťom a dať na ne upozornenia na zdravotné riziká
Bitcoin dosiahol novú rekordnú cenu nad 100-tisíc dolárov
Novým šéfom NASA bude vesmírny turista cestujúci so SpaceX
Amazon predstavil nový akcelerátor AI pre trénovanie neurónových sietí
Telekom má nakoniec 100 GB balík pre všetkých zákazníkov predplatených kariet dlhšie


Diskusia:
                               
 

ze ABP zacal niektore reklamy prepustat pricom Ublock to nerobi
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Nie je to len o nastaveni? Nieco ako allow non-intrusive ads?
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

v ABP je myslím aj možnosť nejakého pomocníka, ktorým viete ukázať na custom prvok, ktorý sa má blokovať, alebo aj ručne vkladať kus kódu do nastavení a upraviť ho
ale keď nastavenia používa málokto (asi) preto sa všetko automatizuje, ešte aj aktualizácie :)
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

To iste podporuje aj uBlock Origin...
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Nie, je to o tom, ze niektore firmy uplatili adblock aby boi na whiteliste
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

že je skutočná príčina priekazne celkom inde.
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

Musíme si uvedomiť, že internet funguje len vďaka reklamám. Ak si ich budú ľudia hromadne blokovať, prevádzka bude neudržateľná. Aj zamestnanci internetu potrebujú jesť. Mnohokrát sa plahočia v snehu a daždi aby zabezpečili nepretržité pripojenie pre občana. Čakany, lopaty, pracovný odev a občerstvenie pre pracovníkov tiež niečo stojí.
Odpovedať Známka: -7.9 Hodnotiť:
 

A tie pridrahé autá tých, čo akože dohodli kšeft
Odpovedať Známka: 8.8 Hodnotiť:
 

Čo autá ale poistka a phm do nich!
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

Urcite su prave cakanysti ti, kt. plati internetova reklama.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Myslimze to vsetci chapu.

Problem je, akym sposobom je toto cele realizovane, ze ano?

Ak webstranka ma 1 popup a zaroven reklamy na vrchu, spodku, strnach, v texte a este embed hlucne annoying videa, nemam zlutovanie, neskutocne to berie pozornost od textu a blokujem.

Youtube reklamy mi napriklad nevadia, aj ked su sice hlucne, ale aspon su vhodne integrovane nielen do webu, ale aj do videa.

Je to len chamtivostou a lenivostou webdevu to lepsie integrovat.

Howgh.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

webdev dostane kokotsku poziadavku a urobi to lebo sa chce najest
Odpovedať Známka: -0.9 Hodnotiť:
 

Musíme si uvedomiť, že človek je schopný zniesť primerané množstvo reklám. Pokiaľ je na stránkach nadbytočné množstvo reklám, na uliciach nadbytočné množstvo bilboardov, klesá produktivita práce (ľudský mozog spracováva nadbytočné množstvo vnemov) a v konečnom dôsledku (z pohľadu napríklad celého štátu) dochádza k ekonomickým stratám (zníženie produktivity práce). Takže v tomto prípade blokovanie reklám pomáha zvyšovať životnú úroveň aj zvyšuje množstvo pracovných ponúk na trhu.
Odpovedať Známka: 7.6 Hodnotiť:
 

Ono totiz blokovanie reklam este zvysuje zazitok z prehliadania internetu ako takeho...
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

Nie je na to "Musíme si uvedomiť" niečo ako poslanecká imunita alebo oslobodenie od telesnej výchovy? Lebo keď už je na vtedy naplánované napríklad aby zákazník profitoval, tak to môže kolidovať a potom priekazne nemusí profitovať.
Odpovedať Známka: -6.7 Hodnotiť:
 

Je to ešte oveľa, oveľa horšie s tou reklamou. Ale to je na veľmi dlhé vysvetľovanie. Kto má čas a záujem, môže začať tuto, určite sa to oplatí, je to riadna zajačia nora: https://hearthis.at/slobodnyvysielac/o-slobode-1- 2014-05-15-reklama-a-jej-dopad-na-udsk-sprvanie/ (vymažte medzeru v linku)
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

Jasne, ze sa kazdy chce najest. Ale ak si chcem precitat clanok a vyskoci na mna reklama cez celu stranu, vyvola to u mna odpor kupit si dany vyrobok. Aj keby bol super truper, nekupim si ho uz len z principu.
Odpovedať Známka: 8.9 Hodnotiť:
 

A z akého? Lebo trucovanie je priekazne len odozva na princíp.
Odpovedať Známka: -5.7 Hodnotiť:
 

z prncipu kokotskej reklami ty priekaznik indicky o)))
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja si platim iDnes premium, ale i tak je ta stranka na mobile necitatelna. Reklamy v texte (staticke, i scrollovacie), full screen reklamy ... Ak maju firmy takyto pristup k reklamam a zneprijemnuju nimi zivot i platiacim zakaznikom, tak nech sa necuduju, ze si potom radsej vsetci nastavia blokovanie reklam.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

A poskytovatelia reklam si musia uvedomit ze napriek monopolom a kartelovym dohodam ktore dosiahli, uzivatel ma stale vdaka takymto doplnkom na vyber.

A uzivatelia si priekazne vybrali: ziadne sledovanie, trackovanie, profilovanie. Ziadne otravne odputavace pozornosti sprznujuce web. Ziadne zhovadile skripty spomalujuce browsovanie. Ziadne blikajuce megaobrazky a videa zahlcujuce pripojenie.

Ked chcu zamestnanci internetu jest, nech respektuju nase prava. Pametam si ako google zacinal: mala sikovna firmicka ukazujuca ze sa da spravit aj decentna reklama. Kiez by sa z nich nikdy nebola stala bezducha korporacia ...
Odpovedať Známka: 8.2 Hodnotiť:
 

zapnut si private DNS a zadat tam dns.adguard.com a uz reklamy nie su v ziadnej aplikacii
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ja neblokujem reklamy len na DSL.SK. Vsade inde ABP. Len aj ten prepúšťa reklamy podľa toho, koľko mu zacvakajú ...
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Potvrdzujem, je lepší
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:

Pridať komentár