neprihlásený Piatok, 19. apríla 2024, dnes má meniny Jela
Tesla opäť dosiahla rekord v počte dodaných vozidiel

Značky: Tesla Motors / Tesla

DSL.sk, 3.4.2022


Spoločnosť Tesla v prvom štvrťroku tohto roka opäť vytvorila svoj nový rekord v počte dodaných elektromobilov, keď dodala 310 tisíc vozidiel.

Spoločnosť o tom informuje v tomto oznámení.

Tesla tak mierne prekonala doterajší rekord zo štvrtého štvrťroka minulého roka, kedy dodala 308.7 tisíc vozidiel.

Nový rekord v počte vyrobených vozidiel nedosiahla, keď vyrobila 305.4 tisíc vozidiel oproti 305.8 tisíc v Q4 2021.

Vozidiel Model 3 a Y vyrobila automobilka 291.2 tisíc, vozidiel Model S a X len 14.2 tisíc.

V minulom roku Tesla vyrobila celkovo 930.4 tisíc a dodala 936.2 tisíc svojich elektromobilov.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Budúci týždeň budú vydané dve dôležité linuxové distribúcie
Špehovacie satelity SpaceX už snímkujú Zem, s vyšším rozlíšením ako doterajšie
Linux si na PC drží podiel 4%
AI výkon tohtoročnej generácie Intel CPU bude vyšší ako 100 teraops/s
Apple bude mať nový seriál o alternatívnom sovietskom vesmírnom programe, predĺžila For All Mankind
Pôsobivého dvojnohého robota Atlas nahradí úplne nová elektrická verzia
O2 spustilo predaj na diaľku. Namiesto eID sa fotí tvár a občiansky, nedá sa objednať eSIM ani predplatenka
Klon populárnej databázy Redis od Linux Foundation k dispozícii v prvej verzii
Helikoptéra na Marse bude zbierať dáta aj po strate komunikácie so Zemou
Vývoj pôsobivého dvojnohého robota prekvapivo končí


Diskusia:
                               
 

Mám také malé drobné tušenie, že my Európania budeme v najbližších rokoch riešiť úplne iné veci ako Tesly, ale možno sa mýlim ;)
Odpovedať Známka: 2.4 Hodnotiť:
 

Jedine ak by nám tie Tesly pomohli od závislosti na RuSSkej rope ...
Odpovedať Známka: 3.0 Hodnotiť:
 

Prechod z RuSSkej ropy na RuSSký urán závislosť priekazne dokonalo vyrieši.
Odpovedať Známka: 2.5 Hodnotiť:
 

RueSeSacka ropa je potrebná na ťažbu niklu do Muskovich Tesiel.
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

hlavne ze USA zvysili dovoz russkeho plynu o 43%, nasledne nam ho predaju 3x drahsie. Tomu sa hovori biznis
Odpovedať Známka: 1.1 Hodnotiť:
 

Mas pravdu. :-D Len treba naraz aj povedat ,ze 43% z 0 je stale 0. :-D a 3x drahsie z 0 je stale 0.


Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Ibaze by nie.
Odpovedať Známka: 6.0 Hodnotiť:
 

kedze plyn z druhej strany atlantiku, vysoko ekologicky prepravime na supertankeroch a spracujeme terminaloch ktore sa postavia najskor o 5 rokov, tak sa pripravme na 3 nasobne ucty za plyn, elektriku a benzinove voci dnesku, co si priemerna rodina na slovensku absolutne moze dovolit /S
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

ale to je len dočasne,
po rozpade RF (ruski f@sisti) bude plyn ako reparacia za vojnové zločiny na niekolko rokov zadarmo
Odpovedať Známka: 0.8 Hodnotiť:
 

podľa mňa pár rokov zimy bez kúrenia a bez jedla nebude žiadnej poriadnej a hrdej SSlovenskej rodine vadiť, hlavne že nebudem mať ten špinavý ruský plyn a ropu!
Odpovedať Známka: 0.0 Hodnotiť:
 

plyn z Kataru (Quatar), už čoskoro u vás doma
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

EU určite spomenie zlepšenie pracovných podmienok pre otrokov v Katare.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

Fair Trade plyn?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

otroctvo vymizlo, pakistanci prisli slobodne a si zarobia
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Budu jest menej fazule?
Odpovedať Hodnotiť:
 

specialne ekonomicke opratrenia su LEN proti konkretnym osobam. problem je, ze tie osoby su zabetonovane a myslia si ze oni su stat, a kvoli nim trpi cela krajina
Odpovedať Známka: 2.7 Hodnotiť:
 

specialne ekonomicke opratrenia? Akože ekonomicke opratrenia sú dokopy dve, takže ostávajú ešte priekazne najspecialnejsie.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Myslis russky plyn capovany v cine do americkych tankerov?
Odpovedať Hodnotiť:
 

s teslou je to takto, tato automobilka ktora vyrobi 1.2 milion aut rocne ma trhovu kapitalizaciu cca 4-5 krat tolko ako toyota alebo vw ktore vyrobia cca 10 milion aut rocne.

rozpravky o solar a inych produktov ktore netvoria viac ako 10-15% ich celkovych prijmov su rozpravky a nerobia z tesly tech firmu ktorej rast by bol vecny. uff akciovy prepad facebooku uff, akonahle trh zistil ze vecny rast skoncil.

a realita je taka ze tesla v tom najlepsom pripade moze najst kupcov pre cca 4 miliony vozidiel, lebo polka produkcie firiem ako toyota/vs su male 15-25k hatchback/crossover auta tj segment kde tesla nema co ponuknut a zaroven prave prihodili 3k koli inflacii na model 3

do par rokov tesla skoriguje. ps: tesla bola vybudovanym ostatnymi automobilka ktore boli prinutene vladami, cvakat tesle za zelene kredity
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

neboj, keď majitelia tesiel a iných technologických klenotov zistia, koľko je skutočná životnosť bateriek a aká je cena nových (a keď nejaký insajder náhodou vyzradí, aká je skutočná ekologická náročnosť na ich výrobu a LIKVIDÁCIU!), keď zistia, že po 4 rokoch je ich auto nepredajné, lebo nového majiteľa do 2 rokov čaká investícia v hodnote polovice nového auta, keď sa naplnia odstavenými nepredajnými elektromobilmi všetky voľné odstavné plochy v Európe (ako sa už deje s nevyúživanými letiskovými plochami vo Francúzsku a v Nemecku (že to nebolo v televíznych novinách na jednotke? možno bude dnes večer, alebo zajtra.. a ak nie, aj tak ťa nepresvedčím aj keby ťa tam zavediem a vidíš to na vlastné oči )), tak do Európy možno aj prestanú chodiť 35-40 roční výlučne mužskí ukrajinskí študenti z Afgánska , lebo nebude kde stavať záchytné tábory ;)
Odpovedať Známka: -5.5 Hodnotiť:
 

Tesla predava model S uz skoro 10 rokov. Zatial všetky statistiky co som videl dosli k zaveru, ze baterie su i po tejto dobe plne pouzitelne.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

áno, možno tesla má v baterkách škrečkov a tým pádom mnou uvedený problém posunie o 5 rokov do budúcnosti. už s tým mám iba dva problémy.. totižto krásny marketingový výraz PLNE POUŽITEĽNÉ vôbec neznamená, že majú plnú kapacitu, ako by sa mohlo neznalému marketingu na prvý pohľad zdať.. osobne viem, že dvojročný enyaq už nezvládne zimnú cestu (kúrenie) z Bratislavy do Zvolena (200 km) na jedno nabitie, je treba zastať na medzizastávke..

druhá vec je, že nie všetky elektromobily sú tesly, keď už sme pri enyaqu (a toto je informácia z firemného školenia zo škodovky) predpokladaná životnosť ich bateriek (v akej takej použiteľnej funkčnosti, samozrejme POUŽÍVAŤ, ako píšeš, ich môžeš aj po 10 rokoch, ale už akurát tak v detských štvorkolkách) je 6-7 rokov, viz. prvá časť postrehu o enyaqu..

nič z tohto ale nerieši neospravedlniteľnú neekologickosť výroby a likvidácie komponentov elektromobilov, ani nedostupnosť stanových táborov pre Afgánskych nájazdníkov..
Odpovedať Známka: -6.0 Hodnotiť:
 

prosím ťa, nechceš vysvetlit baterke na mojej 8 ročnej Tesle, že by už mala skončiť? alebo znížiť kapacitu o viac ako 10%? Prosím, potrebujem kúpiť novú a nemám výhovorku, prečo!
a hej, keď sme pritom, prosím ťa, nájdi mi smetisko, kde berú baterky, lebo nechcem ju dávať Tesle, tá vraj nechutne zrecykluje 92% obsahu baterky a ja by som nerád eko-teroristom dával úsmev na tvár.
Ďakujem
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

a mimochodom, ku bezcenným štvorročným autám, 8 ročné Tesly sa predávajú za 20k€. Keďže si hovoril, že štvorročné elektromobily sú nepredajné, tak po 4 rokoch začína stúpať ich hodnota? (a áno, za tú cenu sa aj predajú, poznám konkrétne prípady)
Odpovedať Známka: 4.0 Hodnotiť:
 

Konkrétne moja starká nepredala 8 ročné Tesly za 20k€ v šesťdesiatomtreťom len v jeden deň päťkrát a v šesťdesiatompiatom dokonca dva dni po sebe po trikrát, ty konkrétny prípad.
Odpovedať Známka: 6.7 Hodnotiť:
 

chudák chalan, za dva roky pozeraj inzerát za koľko ponúkne nepojazdnú teslu :)

samozrejme, aj Cayenny s pôvodnou cenou 120k EUR sa 5 ročné predávajú za 15 tisíc, nakúpia ich chlapci na machrovanie a buď sú na inzeráte po druhom tankovaní alebo pri prvej poruche ako top stav s menšou poruchou (za 12 000) ;)
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

klobúk dole pred marketingom tesly.. marketingové oddelenia ostatných výrobcov sa, žiaľ, technologicky takto ďaleko ešte nedostali.. ani marketingom o výrobe ani o likvidácii. určite sa ozvi o dva roky, ako sa jazdí na novej, technologicky a marketingovo určite ešte vyspelejšej tesle ;)
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Neviem, ale niekde bude riadny odrb. Tie tisíce nabíjateľných článkov "nejako" poprepájaných negarantuje tak dlhú životnosť. A to viacerí viete, že tam namiesto kvalitných batérií začali dávať Samsung články. A už od výrobcu PANASONIC si aspoň 1x poriadne pozrite katalógové údaje - parametre, pri všakovakom nabíjaní, vybíjaní, teplote, po rokoch a podobne.
8 rokov?? Skôr čudný odrb - zázrak, alebo niečo, čo ešte niekto nechce zistiť. Tie články sú sériovo-paralelne pozapájané. A aj prirodzený pokles parametrov po viac ako 8 rokoch je viac ako oných 10%
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

S veľmi veľkou pravdepodobnosťou bude skutočná kapacita batérie oveľa väčšia ako sa uvádza v parametroch a pokles kapacity je riadený cez software, čiže sa zmenšuje rezerva.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

alebo dotyčný Tup nie je až taký zazobanec s osemročnou teslou a jednoducho napísal piiicovinu, aby "zotrel" zmysluplny argument.... :D :D
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Tiez ma fascinuje ako typicki zavistlivi curacikovia vedia vsetko lepsie s nulovymi skusenostami ako clovek, co realne skusenosti ma. On to auto skutocne vlastni - to len ty si tu novy, ze take veci nevies.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Dospieť s reálnymi skúsenosťami k objektívnemu hodnoteniu priekazne nekonvenčným spôsobom potvrdzuje pravdivostnú hodnotu premisy.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Jedna vec je kapacita, druha je vnutorny odpor clanku...
Odpovedať Hodnotiť:
 

Lebo ak ich je hooodne, nejak jeden problémový to možno "pretlačí" ale nedúfam že za cenu jeho zničenia - prepólovania. Zrejme je tam rezerva v počiatočnej kapacite.
Odpovedať Hodnotiť:
 

!"keby ťa tam zavediem"! - IMHO, mrte, či, keby je.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

aj mne toto spojenie prišlo absurdné.. tak všetko, čo píše je tým pádom kokosina!
Odpovedať Hodnotiť:
 

Trest Bozi prichadza

twitter.com/wuastr/status/1510669612127596553?s=21
Odpovedať Hodnotiť:
 

ale to iba u Aldi, nikde inde. a ked prides na tesle, tak zvysena cena neplati.
Odpovedať Hodnotiť:
 

tak nevyvolavaj paniku prosim ta.. aj tak to este nebolo na jednotke v spravach, takze to je blbost.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

A komu tym prospejete?
Z coho bude zit rusky korabl ked auta nebudu papat ropu? Vsak pojde na chuj!
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

To by prospelo celému svetu. Lenže viac elektriny viac jadrových elektrárni znamená a tie potrebujú palivo. A čína s indiou chcú tiež elektroautá. Začarovaný kruh.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nevyraba sa vsetka elektrina len v jadrovkach. Elektriku si teoreticky vyrobim aj na dvore, ale ropu nie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Karabl bude jazdit na ropu, a pokym armada naplieni na svoju existenciu, bude behat. Dufajme ze tu plienit nebudu, ale aj napriek tomu slovensko cakaju velke vyzvy. Vyhral orban a juh sa silno politicky spaja, nakupuje sa madarskym statom poda, proste nesuvisiace veci ...
Prva vlna top ukrainskej inteligencie cez slovensko prefrcala co najrychlejsie, takze aj tam vedia ako to tu vyzera. Zostavaju tu chudaci ktory nemaju uz kam a ti nam mosty neopravia. Mako v base lebo pcolinsky je nevinny atd.....
Odpovedať Hodnotiť:
 

No tak Ja sa pridam ako uzivatel uz 2. elektromobilu a ako clovek ktory ma Teslu Model 3 objednanu a dojde v Maji 2022.

Preco Tesla:

1. lebo stale vylepsuju SW a aj HW,
2. ich soft fici v aute oveeeela lepsie ako u inych,
3. Supercharger siet ti da pohodove cestovanie.
4. vykon auta,
5. pomer cena/vykon
6. "puckohonic" TESLA. to je ako Apple. Co si radsej kupite Teslu ci H/K alebo Toyotu (ktora donedavna este hlasala ze EV NIEEEEE).
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Problém je, že pokuta za prekročenie z brzdnej dráhy vyvodenej maximálnej povolenej rýchlosti je rovnaká pre 20-tonový kamión, dvojtonovú Teslu i tonové tinťítko, takže si taký výkon spravodlivosti i s pomerom priekazne strčte do prdele.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Také čudné veci Ťa oslovujú...
1. A?
2. Ako vieš? Softvér riadi auto? No čistý des, že?
3. Super čo??
4. Máš 12 rokov?
5. Ani nie, pridrahé.
6. Tak naozaj si príliš mladý...
7. Nový Kollár?
Odpovedať Známka: -2.5 Hodnotiť:
 

1. aktualizacie a odladenie SW su dnes dolezite a nie len pri EV aj pri spalovakoch.
2. Auto sice riadis ako analogovy vstup (volant a pedale) ale vsetko ostatne riadi elektronika ci sa ti to paci ci nie, takze to suvisi s bodom 1. A ako hovorim to plati aj pre spalovaky,
3. si blby, alebo sa na neho len hras?
4. Vykon je podstatny aj u spalovakov, nie nutne na machrovanie. Kupit si silne auto nemusi byt to prave orechove, ale kupit si slabe auto je jednoducho zla volba. A este aj citelny rozdiel je napr 100kW pri euro 4-5 a 100kW pri Euro 6d-temp a vyssie.
5. v zavislosti s cim porovnavas
6. Tu asi jediny suhlas, pretoze kupit si teslu na machrovanie no neviem. A dam prednost toyote - napr GR86 seriozne zvazujem.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:

Pridať komentár