neprihlásený Piatok, 26. apríla 2024, dnes má meniny Jaroslava
Tesla opäť dosiahla rekord v počte vyrobených aj dodaných vozidiel

Značky: Tesla Motors / Tesla

DSL.sk, 3.4.2023


Automobilka Tesla naďalej zvyšuje svoju produkciu elektromobilov a podobne ako v treťom a štvrtom štvrťroku minulého roka aj v prvom štvrťroku tohto roka opäť dosiahla nový rekordný počet vyrobených aj dodaných elektromobilov za štvrťrok.

Vyplýva to z oznámenia spoločnosti.

Tesla v prvom štvrťroku vyrobila 440.8-tisíc vozidiel, z toho 421.4-tisíc vozidiel Model 3 a Y a 19.4-tisíc vozidiel Model S a X.

Spoločnosť dodala 422.9-tisíc vozidiel, z toho 412.2-tisíc vozidiel Model 3 a Y a 10.7-tisíc Model S a X.

Predchádzajúcimi rekordami zo štvrtého štvrťroku bolo 439.7-tisíc vyrobených vozidiel a 405.3-tisíc dodaných vozidiel.

Za celý minulý rok 2022 spoločnosť vyrobila 1.37 milióna vozidiel, z toho 1.3 milióna Model 3 a Y a 71.2-tisíc Model S a X, a dodala 1.31 milióna vozidiel, z toho 1.25 milióna Model 3 a Y a 66.7-tisíc Model S a X.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Let vesmírneho Boeingu by sa už mal uskutočniť, o menej ako dva týždne
Vydané Ubuntu 24.04 s dlhou podporou
Uvedený notebook používajúci nový formát menších pamäťových modulov CAMM2
Nová verzia Windows 11 bude vyžadovať CPU s podporou ďalších inštrukcií, nepobeží na starších CPU
Google opäť odložil vypnutie cookies tretích strán v Chrome
HDD zdražia, Western Digital a Seagate to už oznámili veľkým zákazníkom
Po oprave zariadení v EÚ sa predĺži záruka a výrobcovia budú povinní opravovať aj po záruke
Japonská sonda nebola skonštruovaná aby prežila noc na Mesiaci, funguje aj po tretej
Železnice opäť aktualizujú systémy, v noci nebude fungovať internetový predaj lístkov - aktualizácia 1
Vydaná Fedora 40


Diskusia:
                               
 

Susedovi vyhorel dom.. Chytil sa elektromobil.. Sice nissan.. Ale aj to potesi..
Odpovedať Známka: -1.8 Hodnotiť:
 

Aj si mu už blahoželal?
Odpovedať Známka: 4.5 Hodnotiť:
 

velavazeni diskuteri, zaujima ma Vas nazor na takuto situaciu.

Kupil som mobil za 1700 EUR (vyrobcu nechcem uvadzat) a spehovali mi ho - nechali mi v nom zmenenu fotografiu a popisanu odkaz

Kupili by ste este od toho isteho vyrobcu niekedy nieco?
Kupili by ste od toho istneho vyrobcu napr. pocitac?

ked viete, ze vam moze spehovat a kradnut robotu?

dik
Odpovedať Známka: -4.0 Hodnotiť:
 

nekupil
Odpovedať Hodnotiť:
 

nebral by som uz nic. co je to za znacka? mas dokazy?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak ide o Apple, tak jednoznačne kúpil. Ak ide o hocikoho iného, nikdy by som im také niečo neodpustil.
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

ok chlapci tak sa ospravedlnujem, fotku mi upravila umela inteligencia v after post procese po odfoteni a vsimol som si to na druhy den po foteni. takze hacknutie sa nekona
Odpovedať Hodnotiť:
 

som chcel povedat, ze ma nehackli ale fotku mi upravil program umela inteligencia
Odpovedať Hodnotiť:
 

ako malo treba slovjenovi aby mal radost cely tyzden
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Aj ja poznam chlapika, ktoremu vyhorel dom.
Nebude to ten isty, lebo tomuto sa zapalil od cigarety, ked zaspal.

Poucenie: Nespite mozete prist o majetok.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Pamatam si, ked tu pred 2 rokmi boli clanky o tom, ako Tesla planuje vyrobit 100k aut za stvrtrok a vsetci mudrlanti tu tvrdili, ze na to nemaju a ze sa im to nikdy nepodari.
Ja sice Teslu osobne nemusim a ich auto by som si nekupil, ale paci sa mi, ako rychlo vyrabaju a hlavne aj dodavaju auta. Keby este mali rovnako kvalitny servis a starostlivost o zakaznika, ale to by potom asi nebola Tesla.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Rýchlo vyrábajú a dodávajú, ale na najobyčajnejšie náhradné diely sa čaká mesiace. A keď sa také autíčko pokazí týždeň po kúpe, je to radosť. Ale však čo, autíčko vyrobili a peniaze skasli.
Odpovedať Známka: 6.4 Hodnotiť:
 

Pri objednávaní najobyčajnejších náhradnách dielov je pri Tesle zrejme vhodné dávať sviečky na samostanú objednávku, resp. nezaškrtávať voľbu "Odosielať len kompletnú objednávku.", nakoľko z toho tie mesiace priekazne bezpochyby vychádzajú.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

startitup v preklade - shit no podla mna ho kryla svajciarska banka dane neplatil takych ujov treba zatvarat ...
Odpovedať Hodnotiť:
 

A kde je článok o gamma ray burst zachytenom GRBAlpha? :(
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Družica postavená slovenskými firmami zachytila najsilnejší záblesk z vesmíru, pochádzal z rodiacej sa čiernej diery. Ak by sa energia zo zachyteného gama záblesku vyžiarila do každého smeru rovnomerne, zodpovedala by 6,5-násobku pokojovej hmotnosti Slnka premenenej na energiu
Odpovedať Hodnotiť:
 

A do každého smeru koľkorozmerného priestoru rovnomerne? Lebo u čiernej diery je pri meraní z n-rozmerného jasné len do koľkorozmerného priekazne nie, takže je ten 6,5-násobok priekazne s odchýlkou ln/exp nekonečno.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Elektrické autá sú super: 1. Sú podstatne drahšie ako porovnateľné benzínové autá. 2. Reálny dojazd je oveľa nižší ako u benzínových áut. A ak zapnete v lete klimatizáciu a v zime kúrenie, tak je ešte nižší. 3. Nabíjanie trvá neporovnateľne dlhšie ako natankovanie benzínu... Len somár by si to kúpil.
Odpovedať Známka: -3.3 Hodnotiť:
 

Nie že by si nemal pravdu, ale aj tak je to hovadina. Nie každé auto potrebuje veľký dojazd, niekde sa naopak oveľa viac oplatia zanedbateľné lokálne emisie. Horses for courses...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Ano, lokalne emisie.
Lebo Bratislavsky vzduch sa zdrzuje v Bratislave a Trnavsky v Trnave.
A ked sa niekto vysti do Vahu v Dubnici, tak stanka zostane v Dubnici.
Genius.
Odpovedať Známka: -1.1 Hodnotiť:
 

Áno, lokálne emisie sú veľmi podstatné.

Je trochu rozdiel, keď jazdíš denne veľké vzdialenosti po diaľnici, skoro stále v optimálnej prevádzkovej teplote pri konštantných otáčkach, potrebuješ dojazd 1000 km a vedieť rýchlo natankovať; alebo naopak máš decká a jazdíš 6x denne 5 km s deckami do školy, do roboty a na nákupy po meste. Motor je večne studený, často si v podzemnej garáži, stojíš na križovatke alebo si v rezidenčnej štvrti.

V prvom prípade sa viac vyplatí diesel, v druhom elektrina, a to aj za predpokladu, že ju vyrábaš spaľovaním uhlia. Aj keby boli výsledné emisie rovnaké, ak sa postavíš vedľa auta, bude tam sakra rozdiel, či dymíš v Novákoch do vetra alebo v centre mesta ľuďom do ksichtu.

Génius.
Odpovedať Známka: 4.7 Hodnotiť:
 

Dalsi naivny co si mysli ze baterky vznikaju zo vzduchu, alebo ich vytazis ako ropu.
Trosku by to chcelo dostudovat ako sa nici planeta pri vyrobe baterii.
Ale je to typicky postoj ekopolitiky, netrapi ta ako zasvinis svet globalne, dolezite je len ze o trosku menej zaseries svoje mesto. A tak exportnes neeko vyrobu baterii do ciny a krajin tretieho sveta a tvaris sa ze je eko.
Odpovedať Známka: -6.4 Hodnotiť:
 

Ďalší expert, čo vie lepšie ako ja, čo si myslím alebo čo by som si mal doštudovať. A najkrajšie je, že som práve prišiel z oblasti, kde sa lítium ťaží a kde sa práve toto intenzívne rieši ;-)

Nepíšem o tom, čo je a čo nie je "eko". Každý automobil má určité ekonomické a iné prínosy a vytvára určitú ekologickú záťaž; akurát niektoré kombinácie stroja a použitia sú výrazne horšie ako iné. V súčasnosti sú na tom technológie podľa mňa tak, že aj spaľovák, aj elektromobil má zmysel.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Genius, ty doma stis do kuchynskeho drezu, lebo ved aj tak to skonci v rovnakej rure?
Odpovedať Hodnotiť:
 

no a medzitym pridu tri velmoci na UA a vydymia celu krajinu. hlavne ze sme si setrili na emisie
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

3 veľmoci? A ktoré sú to?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ktoré si to vybrali. Žiadne iné priekazne medzi ne nepatria.
Odpovedať Hodnotiť:
 

su 4. tak tie 3 z nich
Odpovedať Hodnotiť:
 

Seborga: https://t.ly/zyYN - počet obyvateľov 316 ľudí.
Molossia: https://t.ly/g-Li - počet obyvateľov 35 ľudí.
Sealand: https://t.ly/UaVP - počet obyvateľov 27 ľudí.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Akože nikto okrem somára nemá šancu pochopiť, že sú to všetko len subjektívne argumenty, založené na relativistických metrikách, a ešte aj tak sa opakujú? Byť teľa, tak sa nad takým podceňovaním priekazne hlboko urazím.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Už sa opakuješ. Viackrát opakovaný vtip prestáva byť smiešny.

Odpovedať Hodnotiť:
 

Možno ide o vtip bez priekazne ošetreného pretečenia.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mas pravdu, elektro auta maju svoje nevyhody a niesu pre kazdeho. Je uplna hlupost to tlacit nasilu neakym zakazom spalovacich aut zo strany EU, lebo dnesne elektromobily niesu adekvatnou nahradou pre spalovaky. Ale to nemeni nic natom, ze je mnozstvo ludi pre ktorych by bol elektromobil lepsou volbou. Kopec ludi byva v rodinnych domoch v blizkosti mesta a denne sa presuva pod 100km. To pokryje aj pri zapnutej klimatizacii/kureni vacsina elektromobilov a zaroven taky clovek moze nabijat v noci doma a nemusi riesit ze to trva hodiny. Navyse sa tym znizia emisie v meste kde je vasia koncentracia ludi.
Odpovedať Známka: 8.0 Hodnotiť:
 

Ja si myslim ze je trochu kratkozrake vychadzat z dnesnych elektromobilov. Kým sa zakážu spaľovacie motory, EV budú niekde úplne inde. Stačí sa pozriet ako sa zmenil EV trh za posledných 12 rokov. Za ďalších 12 to kludne moze byt este raz taky vývoj. Ale ináč úplný súhlas.
Odpovedať Známka: 7.1 Hodnotiť:
 

Jasne, za 12 rokov ten vyvoj urcite elektromobily zlepsi ale treba si uvedomit, ze aj ked zakaz spalovakov je od 2035, efektivne nove spalovacie auta zabije norma Euro 7 ktora pride uz o necele 2 roky. Automobilky uz avizuju, ze nema pre nich ekonomicky zmysel vyvijat nove "lepsie" spalovacie motory a tak sa budu sustredit na elektro. Cize za 2 roky si uz realne novy diesel nekupis (benzin bude len hybrid a bude o 20-30% drahsi) a ked potrebujes kvoli praci jazdit stovky kilometrov tyzdenne tak mas problem.
Odpovedať Hodnotiť:
 

euro 7 zabije aj eauta, tam su aj emisie na gumy a prach z brzd a toto ziadna firma nema vyriesene a gumy a brzdy potrebujes aj v eautach
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ani mazanie...
Odpovedať Hodnotiť:
 

neplati to pre osobne auta
Odpovedať Hodnotiť:
 

Brzdy v rv takmer nepotrebujes, pneu sa zase opotrebis rychlrsjsie
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neboj sa toho, daj tam to j! Nejaký, ešte raz - NEJAKÝ! Večer opakovať pred spaním 100x.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mohla by tesla spravit nejaky europsky a dostupny truck niecko ako hilux, a nie konzervu cybertruck. Ten ich sucastny dizajn mi fakt nechuti, hlavne kacica model Y, skarede auto veru. 3ka este ako tak ujde, ale je nizka, s tym na chatu zrovna nepojdem a je to sedan(mal som a ano kufor velky ale otvor maly a nedate tam nic velke), rovnako rozne najazdy do parkovisk su strme a tam nemam problem opriet nizke auto(nizke myslim podvozok pod 140mm SV).
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ten súčasný model ani v EÚ neprešiel. Auto nesmie mať ostré hrany a musí mať spätné zrkadlá. V USA je to šumafuk. V niektorých častiach USA môžu jazdiť aj na polorozpadnutom črepe.
Odpovedať Hodnotiť:
 

(..a ne, tie konske povozy, to je este nic, to je tam hitech voz)
to by si este len videl, na com vsetkom sa da jazdit, mno, "jazdit"..
po cestach (necestach)
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ja som ale teda strasne zvedavy, ci bude Tesla zabezpecovat na tie pocty vyrobenych vozitok aj nahradne baterie ktore maju samozrejme urcitu zivotnost, a ci tie beterie bude od uzivatelov zbierat a recyklovat, alebo staremu zakaznikovi poradia nech si po strate kapacity starej baterky radsej kupi novy model auta.. ako to robia vyrobcovia telefonov..
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tesla zámerne predávala autá s batériami na 200K km, aby vypredali staré kusy. Jeden z Twitch streamerov ju chcel kúpiť, ale zdráhal sa, pretože aj keď propagovali batériu s milión km, dopredávali ešte staré batérie.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bateria v pohode vydrzi 16 rokov...rovnako ako dnesne 16 rocne crepy, v takom istom stave bude aj tesla. Budes mat na vyber ci si kupit 16 rocnu teslu, ktora ma baterku v 60% stave...co bude povedzme 200 az 300km dojazd alebo si kupis v rovnakej hodnote X5 kde budes mat motor kde ti kazdu chvilu prdne retaz alebo sa uvari turbo ci ine srandy (egr, rozvodova retaz, turbo, prevodovka, ventily, vysokotlake cerpadla, vstreky). Neobhajujem teslu ale uz prosim vas pekne dajte pokoj s tymi bateriami, ktore nie, neskapu za 8 rokov. A pokial daco v 16 rocnom aute bude mat este zbytovu hodnotu, tak sa vynoria hned firmy ktore to velmi ochotne spracuju.
Odpovedať Známka: 8.3 Hodnotiť:
 

Zivotnost baterii tak 10 rokov a to aj vtedy ak auto nejazdi. Cize obcasne pouzitie nie je vhodne. Optimum zdielanie ako kolobezky.
Odpovedať Známka: -10.0 Hodnotiť:
 

10 rokov dostavas bezne zaruku na pokles kapacity o par %. Uz aspon prestante verklikovat davno vyvratene sprostosti a aktualizujte si storocie. Opakovat 20 rokov to iste a ignorujuc vsetky dostupne data. Ze to ma stale nevyhody? Ma, ale argumentacne sa zrusis hned prvou kravinou.
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Tak daj odkaz na lipol technologiu aku ma zivotnost. Optimum na airvx. Preco v inych zariadeniach ako su mobily ci aku naradie tuto technologiu nepouzivame? To ze vyrobca natlaci bateriu s vacsou kapacitou a potom sa tvari ze nestraca kapacitu je len fake.
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

Podtuduj si nieco o tom lebo potom fakt vyzera, ze si debil
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tak mas ten link alebo nie?
Odpovedať Hodnotiť:
 

Bateria v tesle vydrzi min. 3000 nabiti, pri degradacii 20%, daj si do kalkulacky kolko to ke km a za kolko rokov by si na tom jazdil, za 15 rokov uz budes chciet technologicky nove suto a bateriu s kapacitou 50 kw pridas do domacej FV,
Hold, ked je niekto sprosty, tomu niet pomoci …
Odpovedať Hodnotiť:
 

Keď vyrobí aspoň to, čo Toyota za mesiac, potom sa môžeme baviť. Teraz má Tesla x krát vyššiu hodnotu akcií ako Toyota a to ani nevyrobí toľko, čo Toyota.
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Nikola Tesla je starsi ako Kiichiro Toyoda, aspon akciove trhy maju uctu k veku, ked uz nie ty
Odpovedať Známka: 5.0 Hodnotiť:
 

Ak si hodite do chat gpt4 otazku kolko energie je potrebne pre vyrobu tesla X baterie (cca 8000 clankov 18650) od vytazenia cez finalny produkt az po recyklaciu, vypluvne vam ze je to rovnake ako ked priemerny naftak prejde 200 000km. A to este nieje zaratana spotreba samotnej tesly.
Odpovedať Hodnotiť:
 

A to načo je tomu kto som, čo som a podobne??
Odpovedať Hodnotiť:
 

Neviem ako auta, ale kazdy jeden mobil co som mal, povodne vydrzal tyzden, a po 2 rokoch tak 1 den.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zavisi zrejme od pouzitia. Ked v telefone vyhodis vsetok bloatware, povypinas zbytocnosti a nebudes znasilnovat baterku, tak vydrzi aj x rokov v rovnakom stave. Moaj 9 rocna xperia sa nabijala raz za tyzden aj po 9 rokoch. Aktualne mam necely rok A52s a zatial ho nabijam tiez len raz za tyzden. Vydrzal by aj dlhsie keby som sa na nom na hajzli nehral. Avsak musim tiez povedat, ze telefon mam na telefonovanie a nenahradzam si nim PC.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Aby sa ti tam hocico nenainstalovalo musis tam mat system od xda.... Inak to vyrobca v pohode na apple a bude tvrdit ze to je pre tvoje dobro.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemusim vobec nic.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Kup si iphone max verziu a vydrzi ti aj 4 roky, divne, ze?
Odpovedať Hodnotiť:
 

To je argument na urovni plochoZemcov. V mobile mi vydrzi baterka 2 roky, takze automaticky vo vsetko na svete nemoze vydrzat viac ako 2r. Ved logika :D
Odpovedať Hodnotiť:
 

Mne vydržal deveď, kým som ho nedrbol o zem. Pokiaľ nabíjaš aspoň trochu s rozumom, dnešné batérie degradujú minimálne.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár