neprihlásený Streda, 28. februára 2024, dnes má meniny Zlatica
Western Digital bol zažalovaný za problémy externých SanDisk SSD

Značky: SSDSanDiskWestern Digital

DSL.sk, 17.8.2023


Spoločnosť Western Digital, výrobca produktov SanDisk, bola v USA tento týždeň zažalovaná za problémy externých SanDisk SSD.

Žalujúca strana, zákazník 2 TB SanDisk Extreme Pro SSD z Kalifornie, chce pre žalobu dosiahnuť status hromadnej žaloby, týkala by sa tak všetkých poškodených vlastníkov týchto SSD v USA.

Ako sme opakovane informovali, užívatelia externých SanDisk SSD sa sťažujú na vážne technické problémy a údajne stratu dát. Užívatelia sa sťažovali na problémy minimálne od februára a evidentne po prejavení sa problémov sa následne súborový systém už nedá pripojiť.

Western Digital, ktorému SanDisk patrí, problém potvrdil u 4 TB modelov a následne na konci mája vydal nový firmvér. Na stránke s informáciami o novom firmvéri ale o probléme informuje nezodpovedajúco vážnosti problému, keď problém popisuje ako "neočakávané odpojenie od počítača".

Evidentne ako potvrdzuje mnoho prípadov ale prichádza aj k nejakému poškodeniu dát. Tieto SSD sú externými SSD s rozhraním USB a detailné technické informácie v akom stave sú tieto SSD po takýchto problémoch a k čomu technicky prichádza neboli v máji jasné. Nie je jasné, či už v súčasnosti niekto mimo Western Digital vie o detailnej technickej povahe týchto problémov, nedávne upozornenia na pokračujúce problémy a zrejme ani žaloba ale stále neobsahujú informácie o reálnej technickej povahe týchto problémov.

Minimálne na základe skúseností niektorých užívateľov ale evidentne nejde o úplnú stratu všetkých uložených dát, dáta sú na SSD stále uložené a hoci evidentne prichádza k nejakému poškodeniu súborového systému, dáta sa dajú minimálne v niektorých prípadoch z SSD prečítať a napríklad obnoviť pomocou softvérov na obnovu dát.

Western Digital informuje, že problém sa týka 1 TB, 2 TB a 4 TB modelov SanDisk Extreme Pro a 4 TB modelov SanDisk Extreme a WD My Passport. Nový firmvér má podľa neho problém odstrániť a zároveń nové dodávané SSD už nemajú mať tento problém.

Ako sme upozornili minulý týždeň, podľa sťažností užívateľov ale problémy zrejme pokračujú aj s novým firmvérom respektíve vymenenými kusmi SSD.

Novými informáciami zo žaloby sú informácie o ďalších typoch problémov. Spoločnosť podľa žaloby vydala ďalší nový firmvér aj v júli, má označenie R332G190 a podľa žaloby je v ňom chyba spôsobujúca ďalšie typy problémov. Chyba v tomto firmvéri údajne môže spôsobovať prepnutie SSD do režimu povoľujúceho iba čítanie z SSD, SSD môže byť nedetekovateľný alebo vykazovať nesprávnu kapacitu.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Spustená výroba rýchlejšej rýchlej HBM pamäte
Orange má výpadok 4G siete, zákazníci bez 5G sú tak odkázaní na 2G
Telekom má zrejme problém s 1000 GB balíčkom, užívateľom účtuje aj denný balíček - aktualizácia 1
Windows 11 sa bude aktualizovať bez potreby reštartu
Apple zrušila vývoj samojazdiaceho elektromobilu
Vydaný nový Tails 6.0
Vo vlakoch do Prahy sa výrazne zlepší WiFi
Digi TV zdražuje, najmä pri káblovej TV
Intel tento rok uvedie procesor až s 288 jadrami
Ministerstvo školstva chce údajne zakázať v školách mobily


Diskusia:
                               
 

Už to darmo popisujú ako "neočakávané odpojenie od počítača", nakoľko zverejnením na stránke ide už o priekazne očakávané odpojenie od počítača.
Odpovedať Známka: -0.8 Hodnotiť:
 

Milica je ludske
Odpovedať Známka: 7.5 Hodnotiť:
 

SSD disk Corsair MP600 PRO NH 8TB, odchadza tiez, za cca 2,5 mesiaca je v riti
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ak hovoríš z vlastnej skúsenosti, tak s mrzutým hlasom prejavujem úprimnú sústrasť a posielam kvety. Nie nadarmo sa hovorí, na čo opravovať niečo čo nie je priekazne dokazené, inými slovami, serme na novinky a blábovky. Ostaňme pri overenej kvalite. Inak m.2 potrebuje pasív, aj to tak že chladí iba radič, max. okolité čipy, nand nech sa tá termálna blbovina ani z časti nedotýka. Pri novom disku to z tej časti odtlaku odrež preč.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár