neprihlásený Streda, 28. februára 2024, dnes má meniny Zlatica
Na Western Digital podané ďalšie žaloby za problémy externých SanDisk SSD

Značky: SSDSanDiskWestern Digital

DSL.sk, 20.8.2023


Na spoločnosť Western Digital, výrobcu produktov SanDisk, boli v USA podané ďalšie dve žaloby za problémy externých SanDisk SSD a tento týždeň tak boli podané už tri takéto žaloby.

Všetky žaloby chcú dosiahnuť status hromadnej žaloby, aby sa týkali všetkých poškodených vlastníkov týchto SSD v USA. Na dve nové žaloby upozornila Ars Technica.

Ako sme opakovane informovali, užívatelia externých SanDisk SSD sa sťažujú na vážne technické problémy a údajne stratu dát. Užívatelia sa sťažovali na problémy minimálne od februára a evidentne po prejavení sa problémov sa následne súborový systém už nedá pripojiť.

Western Digital, ktorému SanDisk patrí, problém potvrdil u 4 TB modelov a následne na konci mája vydal nový firmvér. Na stránke s informáciami o novom firmvéri ale o probléme informuje nezodpovedajúco vážnosti problému, keď problém popisuje ako "neočakávané odpojenie od počítača".

Evidentne ako potvrdzuje mnoho prípadov ale prichádza aj k nejakému poškodeniu dát. Tieto SSD sú externými SSD s rozhraním USB a detailné technické informácie v akom stave sú tieto SSD po takýchto problémoch a k čomu technicky prichádza neboli v máji jasné. Nie je jasné, či už v súčasnosti niekto mimo Western Digital vie o detailnej technickej povahe týchto problémov, nedávne upozornenia na pokračujúce problémy a zrejme ani aktuálne žaloby ale stále neobsahujú informácie o reálnej technickej povahe týchto problémov.

Iba jedna z nových žalôb tvrdí, že pri snahe obnoviť dáta bol ako príčina problémov identifikovaný chybný interný firmvér. Bližšie detaily ale neuvádza.

Minimálne na základe skúseností niektorých užívateľov evidentne nejde o úplnú stratu všetkých uložených dát, dáta sú na SSD stále uložené a hoci evidentne prichádza k nejakému poškodeniu súborového systému, dáta sa dajú minimálne v niektorých prípadoch z SSD prečítať a napríklad obnoviť pomocou softvérov na obnovu dát. Podľa jednej zo žalôb jeden z poškodených minul takmer 8-tisíc dolárov za služby obnovy dát z týchto SSD a dáta boli obnovené iba čiastočne.

Western Digital informuje, že problém sa týka 1 TB, 2 TB a 4 TB modelov SanDisk Extreme Pro a 4 TB modelov SanDisk Extreme a WD My Passport. Nový firmvér z mája mal podľa neho problém odstrániť a zároveń nové dodávané SSD už nemajú mať tento problém.

Ako sme upozornili minulý týždeň, podľa sťažností užívateľov ale problémy zrejme pokračujú aj s novým firmvérom respektíve vymenenými kusmi SSD.


      Zdieľaj na Twitteri



Najnovšie články:

Spustená výroba rýchlejšej rýchlej HBM pamäte
Orange má výpadok 4G siete, zákazníci bez 5G sú tak odkázaní na 2G
Telekom má zrejme problém s 1000 GB balíčkom, užívateľom účtuje aj denný balíček - aktualizácia 1
Windows 11 sa bude aktualizovať bez potreby reštartu
Apple zrušila vývoj samojazdiaceho elektromobilu
Vydaný nový Tails 6.0
Vo vlakoch do Prahy sa výrazne zlepší WiFi
Digi TV zdražuje, najmä pri káblovej TV
Intel tento rok uvedie procesor až s 288 jadrami
Ministerstvo školstva chce údajne zakázať v školách mobily


Diskusia:
                               
 

A načo to teda niekto kupuje? Nech si to riešia v rozsahu záruk. Toto je takmer bez riešenia, pretože zrejme treba iné čipy, či už radičov, alebo aj flash pamätí disku.
Odpovedať Známka: -2.9 Hodnotiť:
 

A zázračný firmvér asi sotva niekto vytvorí a bezpečne ho zamení na problémových diskoch...
Odpovedať Známka: 5.6 Hodnotiť:
 

Možno to niektorý predajcovia ponúkajú ako tovar a nie ako polotovar, kam to s tou výmenou firmvéru priekazne podľa určitých indícií patrí.
Odpovedať Známka: 1.4 Hodnotiť:
 

Preco to kupuju? Pretoze bezny clovek necita "technews".
Odpovedať Hodnotiť:
 

Toto moc nie je pre "bežných" ľudí.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Tieto incidenty sa majú riešiť niekde v zákulisí v tichosti výmenou kus za kus.
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

A kde máš záruku, že iný kus bude v poriadku?
Odpovedať Známka: 2.0 Hodnotiť:
 

Tieto incidenty sa majú riešiť niekde v zákulisí v tichosti výmenou dáta za dáta.

Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Nemôžme nerobiť haló zo snahy zatratiť synergetický efekt priekazne intrigánskym vzývaním bodbiedzania k rezignácii pred princípom oko za oko!
Odpovedať Hodnotiť:
 

. . . a preto si robim pre istotu hex-dump vypis vsetkeho ulozeneho na disku na tabelak . . . .
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nič sa nestane, aj keď má WD poslednou dobou veľa nepriaznivej reklamy. Synology tiež doplatila na to že svoje nas bundlovala práve s WD diskami čo fejkovali kapacitu a prepisovali dáta na platňách. Skôr ma serie že povestná značka ako SanDisk je nezvratne tam, hĺboko v prdeli, vďaka WD. Časy kaviárov dávno pominuly, dnes by mali pomenovať disky priekazne podobe smradľavých rýb atď.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Zálohovať a celkovo ukladať cenné dáta na SSD môže iba blázon!
Odpovedať Známka: -2.0 Hodnotiť:
 

Kto je bez viny, nech hodí prvý kameňom. Určite by sa našiel nejaký šrám v temnej minulosti každého užívateľa čo podáva žaloby. Jeden bol možno inkontinentný ešte v šiestej triede, ďalší mazal za mladi kľučky susedom zubnou pastou a takto by sme mohli pokračovať. Vidia slamku v oku WD a svoju kládu prehliadajú!
Odpovedať Známka: -5.0 Hodnotiť:
 

A za tú inkontinenciu či mazanie kľučiek si užívatelia koľko priekazne účtovali?
Odpovedať Známka: 10.0 Hodnotiť:
 

Hahahaha dobrá otázka. Nezabudnime na infláciu, úroky, dph plus daň za co2 čo daný človek a všetko kolo neho od topánok aj so šňúrkami po účes vrátane energií potrebnej k výrobe šiat, zubnej pasty a čistiacim prostriedkom na umytie moči dokopy spotrebuje.
Určite to v dnešnej modernej dobe nebude za priekazne pouhých pár kaček.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Nemyslim, ze je chyba je na strane WD, skor mam pocit z niecoho ineho. Pozrime si, ze vsetci uzivatelia sa stazuju na rovnaky problem a to je podozrive. Zatial su 4ia, ale kde je zbytok? Moja teoria je skor ina - typkovia pocitam admini, proste omylom zmazali disky a aby ich zamestnavatel nevyhodil, prisli s rozpravkou o vadnom firmware. Kedze vela zamestnavatelov ma IT znalosti na urovni 0.00001% tak im to zozrali. A teraz musia ist, fake it till you make it.
Odpovedať Známka: 3.3 Hodnotiť:
 

Zaujímavá myšlienka. Ale aj tak je to v riti že si človek kúpi disk na zálohovanie ale aby si to zálohoval na sto % musíš zároveň kúpiť disk ďalší na zálohovanie toho predošlého, a takto pri WD môžme pokračovať priekazne na x-tú. A možno práve o to ide, tiež plauzibilná myšlienka.
Odpovedať Hodnotiť:
 

Oni sa dosť zaujímavo správajú aj všakovaké interné SSD, napr. aj tie od KINGSTON. Myslel som si, že wav, aké rýchlosti... Aááále kde. Dajte kopírovať v rámci disku z 1 partície na 2. napr. zopár súborov spolu cca 5-20 GB, do priečinku, potom to trochu zamotajte ďalším podpriečinkom, pridajte napr. niekoľko GB do toho priečinku pôvodného a dajte ho kopírovať celý na to nové miesto. Trochu som takto čaroval aj medzi rôznymi SSD v systéme, aj dokonca pripojené na rôzne radiče a výsledok je dosť sklamanie. Priepustnosti okolo 1 Gbps a len ak to nacucne RAM, tak aj cez 2,5 Gbps či trochu viac... Na to, že mám SSD vyššej strednej triedy s 5 Gbps sa mi to zdá dosť pomalé. O starom ghost.exe ani nehovorím, verzia 11.x
Odpovedať Hodnotiť:
 

Ale tak to je jasné že tam budú limity, nič nie je dokonalé len sa predháňajú o čísielka veľkých súborov. Preto hovorím, človeku stačí aj obyčajná sata3, ak nie tak nech to dá do raidu pre dvojnásobok kapacity, rýchlosti a celé m.2 pak výkonom priekazne ani neprekvapí.
Nedávno tu bol článok o pcie5 m.2, ale pre notebook. Notoricky známe podtaktované komponenty, zámerom ani nie je výkon, iba nižšia spotreba energie, proste do očí bijúci absolútny absurdistan s celým ssd marketingom.
Odpovedať Hodnotiť:

Pridať komentár